skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Geometrie
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 23.02.2004 do 01.04.2016, založil/a
-> Trady 01.04.16 19:36:38: Což už je většinou naprd, páč než to zjistíš, tak jsou pneu na krajích více sjeté. Volant nemusí ani nikam tahat a auto může jet rovně.
pokud na foto je kolo leve ve smeru jizdy a sjety vnitrek tak rozbihavy to mas.... byt sbihave moc tak se sjede venek
-> Eidy 19.03.16 23:32:36: ja blbec někde ztratil protokol.. Dneska jsem doskládal a nastavil na přípravku předek zitra je v plánu kontrola zadní nápravy. Jde o to ze už jsem na dorazu a ubrat nemůžu.musím propilovat ty oválný díry. 5 tam nebude,ale tuším něco kolem 2,5.. odklon si bohužel nepamatuju vůbec. Bylo to tehdy dost na rychlo a soustředil jsem se hlavně na předek.odjel jsem s tim jen jeden den.věděl jsem že to budu přes zimu dělat jiný..
-> George88: Záleží na odklonu. A sbíhavost aspoň rámcově tušíš, ne? Přece tam nemáš 5°.
-> George88: jo
Pokud se mi vzadu takto sjíždí pneu(na foto je levá,ale pravá je sjetá taky takto zevnitř) mám to moc sbíhavý?
No je to klasika dokumentace 130L/A. Asi spíš na Rallye, ale přeci v tý dokumentaci píšou i o kotoučovejch brzdách a o tom, že se úpravaj používá hlavně pro okruhy..
-> Petr P: Tohle já znát, ale nejsou to spíš parametry na Rally?
Vozy ŠKODA pro soutěže a závody - návrhy na úpravy podvazku: Ježiš tady mělo bejt podvozku..
Seřízení vozu:
Na základě dlouhodobých zkušeností z provozu sportovních vozů ŠKODA doporučujeme následující hodnoty seřízení:
Přední náprava
odklon kola 0st +- 15'
sbíhavost 0 až 1 mm
Zadní náprava
odklon kola -1st až -1st30'
sbíhavost 0 až 2 mm
Hodnoty seřízení je třeba nastavovat při pohotovostní hmotnosti vozu.
Seřízení vozu:
Na základě dlouhodobých zkušeností z provozu sportovních vozů ŠKODA doporučujeme následující hodnoty seřízení:
Přední náprava
odklon kola 0st +- 15'
sbíhavost 0 až 1 mm
Zadní náprava
odklon kola -1st až -1st30'
sbíhavost 0 až 2 mm
Hodnoty seřízení je třeba nastavovat při pohotovostní hmotnosti vozu.




jeste jsem nevidel karu co by mela zadek serive rozbihavej ale cim vetsi sbihavost tim to pude lip do zatacek a gumy budes menit ob tejden-hlavne sbihavos ci rozbihavost se dela kvuli vymezeni vuli v ulozeni,rizeni ,atd...
proto zavodni kary maj nula protoze se pocita ze nebude mit najeto 20000tis ta kara a vsechny dily se po par zavodech meni....
proto zavodni kary maj nula protoze se pocita ze nebude mit najeto 20000tis ta kara a vsechny dily se po par zavodech meni....
kdyz odpocitam naftu tak asi 95pct dela zisk-) znas to jinak bych to nebyl ja abych nevydelaval prece nejsem charita..
-> Saky: to na nich mas takovej rabat??? ty zide!!!!

ja je taky nemel na rapidu z 89tyho.. ale uznavam ze se pohybuje spousta aut s Ackama ze uz si sjizdej i rafky zevnitr. .-)
a proto tolik lidi kupuje ty vyztuhy ode me-) jeste jich prodam tak 100000 a mam na novy BMW-))
a proto tolik lidi kupuje ty vyztuhy ode me-) jeste jich prodam tak 100000 a mam na novy BMW-))
a Luděk je tam fakt nema...
ted se ozve Ludek at se jdes podivat na jeho-)
-> Racyk: no jestlis neměl áčka tak to snad ani GO nepotřebovalo.. ještě jsem na silnici neviděl 130ku která by neměla vzadu áčka...
-> Tom: tak,je to jak píšeš Ty,aby to bylo co nejlepší,tak sbíhavost a pak musíš pořád řídit,třeba na formulích je ta sbíhavost předních kol vidět od oka na první pohled (teda né po tom,když to někde omelou o bariéry)
-> Petr P: Já sem slyšel že aby to sedělo v zaráčkách tak negativ a sbíhavost. A pak se v tom vyznej.

-> Tom: Někde jsem četl že na závody, aby to co nejlíp sedělo v zatáčkách, se vše seřizovalo na 0. Pak ale musíš i na rovině pořád řídit.. :-)
-> Luděk: Když pudou víc k sobě tak to bude při tom rozjezdu líp držet směr ne?

-> Tom: zadek se Ti musí rozbíhat,protože při akcereraci mají polonápravy tendenci jít směrem k sobě

-> Milošek: Hele když si dělal na geometriji poraď kolik mám dát předek a zadek s vlečnou, snížený, aby to pěkně sedělo a drželo v zatáčkách? Mám představu předek -2°/ 1mm sb, zadek -1°30´/ 2mm sb.
to ste vzali kde ze geometrie se nemusi delat na zadku????geometrie auta vychazi komplet ze zadni napravy jak jsou vuci sobe posunuty atd....a hlavne lampickova geoska je uz trochu out na dnesni dobu.delal jsem rok a neco na dilne s laserovkou a bez zadku seridis tak max.sbihavost a jeste ne dokonale protoze se nemas ceho chtit ze mas kola v primem smeru kvuli diferencnimu uhlu rejdu!!!
(je tam rozdil az 5stupnu pri plnym vytoceni kol!)ja mel shade na laserovce a to byste neverili tu diskoteku:)vsechny hodnoty zadku v cervenym a predek jsem doladil komplet do zeleneho-tolerancnich hodnot...
(je tam rozdil az 5stupnu pri plnym vytoceni kol!)ja mel shade na laserovce a to byste neverili tu diskoteku:)vsechny hodnoty zadku v cervenym a predek jsem doladil komplet do zeleneho-tolerancnich hodnot...
takže
1,na předku musí být v každým případě sbíhavost a nebál bych se dát až 3 mm,ale rozbíhavost v žádném případě,protože ometeš gumy (důležitý je taky odklon kola a ten se seřizuje nejdřív)
2,na zadní nápravě se seřizuje sbíhavost,resp rozbíhavost,tam by to mělo být +- 1 mm a stačí seřídit 1dnorázově,pokud se něco nemění,tak vzadu nedochází k posunům
co je pro někoho G.O. a co pro druhého ne,snad ani nebudu komentovat,jenom že to je zkratka slov generální oprava,což by mělo mluvit za vše
1,na předku musí být v každým případě sbíhavost a nebál bych se dát až 3 mm,ale rozbíhavost v žádném případě,protože ometeš gumy (důležitý je taky odklon kola a ten se seřizuje nejdřív)
2,na zadní nápravě se seřizuje sbíhavost,resp rozbíhavost,tam by to mělo být +- 1 mm a stačí seřídit 1dnorázově,pokud se něco nemění,tak vzadu nedochází k posunům
co je pro někoho G.O. a co pro druhého ne,snad ani nebudu komentovat,jenom že to je zkratka slov generální oprava,což by mělo mluvit za vše
no me je to uplne jedno.. je to tvoje naprava ja jen upozornil na to ze se serizuje i zadni naprava. .a po GO urcite taky, proste sem si pod pojmem GO predstavil aspon vymenu kostek sroubu aby se s tim dalo hejbat atd..
jinak me je to uplne jedno. .udelal si aspon neco mnozi neudelaji pro sve auto nic..
jinak me je to uplne jedno. .udelal si aspon neco mnozi neudelaji pro sve auto nic..
-> Saky: byla a jak bych je asi vyndal? No je to jedno bylo na ni udělané dost. Tečka:) Ja vim že ty když GO, tak do šroubku atd, ale tuhle vec jsem umyslně vynechal. Stačí?
tak tomu se neda rikat GO napravy.. -) to je vymena lozisek a silentbloku.. to ta naprava ani nebyla venku z auta ne?
-> Labros: ja měnil všechny ložiska a silenbloky, zase jsem to nějak nepřehaněl s tím rozebíráním protože vím že to dát pak do kupy neni moc sranda a tam to u mě vypada ještě docela dobře
-> Racyk: a jak jsi dělal generálku bez rozpojení podélných ramen od šikmých??
(protože to je právě co se šteluje.)

(protože to je právě co se šteluje.)
jasně že na zadku se dělá taky, ale jelikož jsem dělal GO zadní napravy v letě a ono tam toho moc na štelovani neni, když nerozebereš šikmé od podelných ramen, tak t musí sedět jen rozchod kol na obou stranách auta,
U aut s motorem vzadu je důležitá i geometrie zadku, páč tím můžete rapidně ovlivnit chování zadku v zatáčkách.
No spíš jde o to to seřídit i se zadkem, i když se s ním nic neudělá, aby nebyla vzadu sbíhavost o hodně jinačí než vepředu. Tu cenu jsem čekal.
a ze na zadku neni co si slysel kde? Je pravda ze an zadku ji vetsinou nechtej delat protoze je to problem rozebrat a pak zase slozit a vetsinou se neco posere.. ale serizuje se i vzadu
jelikož je to kámoš a nic mi stím nedělal, jen zkontroloval, tak chtěl pul sta, ale jinak chce po mě 200 a po cizích 300, jo jen přední, na zadku neni co...
Kolik tě to stálo a dělal jsi jen přední?
tak jsem byl o vikendu na geometrii a kolik si tak davate, norma je pry +-1mm rozbíhavost sbíhavost, měl sjem 1mm rozbíhavost, tak mi stím nic nedělal, i když v létě tam bylo dané 1mm sbíhavost, co vy stím děláte?