skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Geometrie
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 23.02.2004 do 01.04.2016, založil/a
19:39:04
01.04.2016
01.04.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Trady 01.04.16 19:36:38: Což už je většinou naprd, páč než to zjistíš, tak jsou pneu na krajích více sjeté. Volant nemusí ani nikam tahat a auto může jet rovně.
19:36:38
01.04.2016
01.04.2016
Trady
pokud na foto je kolo leve ve smeru jizdy a sjety vnitrek tak rozbihavy to mas.... byt sbihave moc tak se sjede venek
00:00:49
20.03.2016
20.03.2016
George88
-> Eidy 19.03.16 23:32:36: ja blbec někde ztratil protokol.. Dneska jsem doskládal a nastavil na přípravku předek zitra je v plánu kontrola zadní nápravy. Jde o to ze už jsem na dorazu a ubrat nemůžu.musím propilovat ty oválný díry. 5 tam nebude,ale tuším něco kolem 2,5.. odklon si bohužel nepamatuju vůbec. Bylo to tehdy dost na rychlo a soustředil jsem se hlavně na předek.odjel jsem s tim jen jeden den.věděl jsem že to budu přes zimu dělat jiný..
23:32:36
19.03.2016
19.03.2016
Eidy
-> George88: Záleží na odklonu. A sbíhavost aspoň rámcově tušíš, ne? Přece tam nemáš 5°.
23:18:31
19.03.2016
19.03.2016
StepaNoFUN
-> George88: jo
23:15:32
19.03.2016
19.03.2016
George88
Pokud se mi vzadu takto sjíždí pneu(na foto je levá,ale pravá je sjetá taky takto zevnitř) mám to moc sbíhavý?
23:32:44
25.02.2004
25.02.2004
Petr P
No je to klasika dokumentace 130L/A. Asi spíš na Rallye, ale přeci v tý dokumentaci píšou i o kotoučovejch brzdách a o tom, že se úpravaj používá hlavně pro okruhy..
23:02:33
25.02.2004
25.02.2004
Tom
-> Petr P: Tohle já znát, ale nejsou to spíš parametry na Rally?
22:50:40
25.02.2004
25.02.2004
Petr P
Vozy ŠKODA pro soutěže a závody - návrhy na úpravy podvazku: Ježiš tady mělo bejt podvozku..
Seřízení vozu:
Na základě dlouhodobých zkušeností z provozu sportovních vozů ŠKODA doporučujeme následující hodnoty seřízení:
Přední náprava
odklon kola 0st +- 15'
sbíhavost 0 až 1 mm
Zadní náprava
odklon kola -1st až -1st30'
sbíhavost 0 až 2 mm
Hodnoty seřízení je třeba nastavovat při pohotovostní hmotnosti vozu.
Seřízení vozu:
Na základě dlouhodobých zkušeností z provozu sportovních vozů ŠKODA doporučujeme následující hodnoty seřízení:
Přední náprava
odklon kola 0st +- 15'
sbíhavost 0 až 1 mm
Zadní náprava
odklon kola -1st až -1st30'
sbíhavost 0 až 2 mm
Hodnoty seřízení je třeba nastavovat při pohotovostní hmotnosti vozu.
20:20:38
25.02.2004
25.02.2004
Milošek
jeste jsem nevidel karu co by mela zadek serive rozbihavej ale cim vetsi sbihavost tim to pude lip do zatacek a gumy budes menit ob tejden-hlavne sbihavos ci rozbihavost se dela kvuli vymezeni vuli v ulozeni,rizeni ,atd...
proto zavodni kary maj nula protoze se pocita ze nebude mit najeto 20000tis ta kara a vsechny dily se po par zavodech meni....
proto zavodni kary maj nula protoze se pocita ze nebude mit najeto 20000tis ta kara a vsechny dily se po par zavodech meni....
18:02:39
25.02.2004
25.02.2004
Saky
kdyz odpocitam naftu tak asi 95pct dela zisk-) znas to jinak bych to nebyl ja abych nevydelaval prece nejsem charita..
17:58:14
25.02.2004
25.02.2004
Komár 1981
-> Saky: to na nich mas takovej rabat??? ty zide!!!!
17:56:32
25.02.2004
25.02.2004
Saky
ja je taky nemel na rapidu z 89tyho.. ale uznavam ze se pohybuje spousta aut s Ackama ze uz si sjizdej i rafky zevnitr. .-)
a proto tolik lidi kupuje ty vyztuhy ode me-) jeste jich prodam tak 100000 a mam na novy BMW-))
a proto tolik lidi kupuje ty vyztuhy ode me-) jeste jich prodam tak 100000 a mam na novy BMW-))
17:52:16
25.02.2004
25.02.2004
U-Geen
a Luděk je tam fakt nema...
17:50:44
25.02.2004
25.02.2004
Saky
ted se ozve Ludek at se jdes podivat na jeho-)
17:43:40
25.02.2004
25.02.2004
Labros
-> Racyk: no jestlis neměl áčka tak to snad ani GO nepotřebovalo.. ještě jsem na silnici neviděl 130ku která by neměla vzadu áčka...
10:41:04
25.02.2004
25.02.2004
Luděk
-> Tom: tak,je to jak píšeš Ty,aby to bylo co nejlepší,tak sbíhavost a pak musíš pořád řídit,třeba na formulích je ta sbíhavost předních kol vidět od oka na první pohled (teda né po tom,když to někde omelou o bariéry)
20:53:53
24.02.2004
24.02.2004
Tom
-> Petr P: Já sem slyšel že aby to sedělo v zaráčkách tak negativ a sbíhavost. A pak se v tom vyznej.
20:13:54
24.02.2004
24.02.2004
Petr P
-> Tom: Někde jsem četl že na závody, aby to co nejlíp sedělo v zatáčkách, se vše seřizovalo na 0. Pak ale musíš i na rovině pořád řídit.. :-)
18:49:12
24.02.2004
24.02.2004
Tom
-> Luděk: Když pudou víc k sobě tak to bude při tom rozjezdu líp držet směr ne?
16:49:20
24.02.2004
24.02.2004
Luděk
-> Tom: zadek se Ti musí rozbíhat,protože při akcereraci mají polonápravy tendenci jít směrem k sobě
15:49:24
24.02.2004
24.02.2004
Tom
-> Milošek: Hele když si dělal na geometriji poraď kolik mám dát předek a zadek s vlečnou, snížený, aby to pěkně sedělo a drželo v zatáčkách? Mám představu předek -2°/ 1mm sb, zadek -1°30´/ 2mm sb.
14:45:07
24.02.2004
24.02.2004
Milošek
to ste vzali kde ze geometrie se nemusi delat na zadku????geometrie auta vychazi komplet ze zadni napravy jak jsou vuci sobe posunuty atd....a hlavne lampickova geoska je uz trochu out na dnesni dobu.delal jsem rok a neco na dilne s laserovkou a bez zadku seridis tak max.sbihavost a jeste ne dokonale protoze se nemas ceho chtit ze mas kola v primem smeru kvuli diferencnimu uhlu rejdu!!!
(je tam rozdil az 5stupnu pri plnym vytoceni kol!)ja mel shade na laserovce a to byste neverili tu diskoteku:)vsechny hodnoty zadku v cervenym a predek jsem doladil komplet do zeleneho-tolerancnich hodnot...
(je tam rozdil az 5stupnu pri plnym vytoceni kol!)ja mel shade na laserovce a to byste neverili tu diskoteku:)vsechny hodnoty zadku v cervenym a predek jsem doladil komplet do zeleneho-tolerancnich hodnot...
14:31:15
24.02.2004
24.02.2004
Luděk
takže
1,na předku musí být v každým případě sbíhavost a nebál bych se dát až 3 mm,ale rozbíhavost v žádném případě,protože ometeš gumy (důležitý je taky odklon kola a ten se seřizuje nejdřív)
2,na zadní nápravě se seřizuje sbíhavost,resp rozbíhavost,tam by to mělo být +- 1 mm a stačí seřídit 1dnorázově,pokud se něco nemění,tak vzadu nedochází k posunům
co je pro někoho G.O. a co pro druhého ne,snad ani nebudu komentovat,jenom že to je zkratka slov generální oprava,což by mělo mluvit za vše
1,na předku musí být v každým případě sbíhavost a nebál bych se dát až 3 mm,ale rozbíhavost v žádném případě,protože ometeš gumy (důležitý je taky odklon kola a ten se seřizuje nejdřív)
2,na zadní nápravě se seřizuje sbíhavost,resp rozbíhavost,tam by to mělo být +- 1 mm a stačí seřídit 1dnorázově,pokud se něco nemění,tak vzadu nedochází k posunům
co je pro někoho G.O. a co pro druhého ne,snad ani nebudu komentovat,jenom že to je zkratka slov generální oprava,což by mělo mluvit za vše
11:31:58
24.02.2004
24.02.2004
Saky
no me je to uplne jedno.. je to tvoje naprava ja jen upozornil na to ze se serizuje i zadni naprava. .a po GO urcite taky, proste sem si pod pojmem GO predstavil aspon vymenu kostek sroubu aby se s tim dalo hejbat atd..
jinak me je to uplne jedno. .udelal si aspon neco mnozi neudelaji pro sve auto nic..
jinak me je to uplne jedno. .udelal si aspon neco mnozi neudelaji pro sve auto nic..
11:17:45
24.02.2004
24.02.2004
Racyk
-> Saky: byla a jak bych je asi vyndal? No je to jedno bylo na ni udělané dost. Tečka:) Ja vim že ty když GO, tak do šroubku atd, ale tuhle vec jsem umyslně vynechal. Stačí?
11:15:13
24.02.2004
24.02.2004
Saky
tak tomu se neda rikat GO napravy.. -) to je vymena lozisek a silentbloku.. to ta naprava ani nebyla venku z auta ne?
11:12:29
24.02.2004
24.02.2004
Racyk
-> Labros: ja měnil všechny ložiska a silenbloky, zase jsem to nějak nepřehaněl s tím rozebíráním protože vím že to dát pak do kupy neni moc sranda a tam to u mě vypada ještě docela dobře
16:54:53
23.02.2004
23.02.2004
Labros
-> Racyk: a jak jsi dělal generálku bez rozpojení podélných ramen od šikmých??
(protože to je právě co se šteluje.)
(protože to je právě co se šteluje.)
16:10:51
23.02.2004
23.02.2004
Racyk
jasně že na zadku se dělá taky, ale jelikož jsem dělal GO zadní napravy v letě a ono tam toho moc na štelovani neni, když nerozebereš šikmé od podelných ramen, tak t musí sedět jen rozchod kol na obou stranách auta,
14:04:36
23.02.2004
23.02.2004
Tom
U aut s motorem vzadu je důležitá i geometrie zadku, páč tím můžete rapidně ovlivnit chování zadku v zatáčkách.
14:04:20
23.02.2004
23.02.2004
Baghira
No spíš jde o to to seřídit i se zadkem, i když se s ním nic neudělá, aby nebyla vzadu sbíhavost o hodně jinačí než vepředu. Tu cenu jsem čekal.
14:01:41
23.02.2004
23.02.2004
Saky
a ze na zadku neni co si slysel kde? Je pravda ze an zadku ji vetsinou nechtej delat protoze je to problem rozebrat a pak zase slozit a vetsinou se neco posere.. ale serizuje se i vzadu
13:58:28
23.02.2004
23.02.2004
Racyk
jelikož je to kámoš a nic mi stím nedělal, jen zkontroloval, tak chtěl pul sta, ale jinak chce po mě 200 a po cizích 300, jo jen přední, na zadku neni co...
13:54:05
23.02.2004
23.02.2004
Baghira
Kolik tě to stálo a dělal jsi jen přední?
13:49:03
23.02.2004
23.02.2004
Racyk
tak jsem byl o vikendu na geometrii a kolik si tak davate, norma je pry +-1mm rozbíhavost sbíhavost, měl sjem 1mm rozbíhavost, tak mi stím nic nedělal, i když v létě tam bylo dané 1mm sbíhavost, co vy stím děláte?