Jízda se sytičem

prohledat
49 příspěvků (zobrazeno 1 až 49) od 04.11.2003 do 19.11.2003, založil/a
řadit dle data
00:09:49
19.11.2003
Tomáš SK
-> Labros: Podľa mňa práve takáto "originalita" škodoviek, ich závad a (väčšinou) jednoduchosť riešenia ma na nich láka. Nemať Rapida, tak neviem, ako vyzerá karbec, ako funguje, a čo budem hovoriť, nevedel by som úplne nič.



I 15 ŠKODA !!!
12:37:23
18.11.2003
Labros
-> King: Víko SEDRu se mi taky povolilo ale to bylo kvůli tomu, že sem ho málo utáhnul. 5 Airbox mi naštěstí ještě neplandal. Když tady i jinde čtu ty nejrůznější závady, tak si říkám, jakou z nás asi ti neškodovkáři maj 260
23:30:25
17.11.2003
2 JB: Tesnici "o krouzky" samozrejme ano, ale na ty ostatni sroubky a zaslepky platï jedine pravidelna kontrola a dotahovani...
10:37:41
15.11.2003
jak rika tom dejt enovy gumivcky na sroubky a budou drzet..tot ma zkusenost
00:05:03
15.11.2003
2 Labros: To ze se srouby na SEDRu povolujou neni zadna rarita. Samozrejme zalezi na jizdnim stylu - vypadly zaslepky volnobezny trysky-klasika, rozjeta bohatost smesi. Nedavno jsem na vlastni voci videl komplet povoleny viko SEDRu a nam se plandajici airbox. Nic neni nemozne....
23:32:15
14.11.2003
Tomáš SK
-> Labros 13.11.03 15:38:37: Záleží na tom, v akom stave máš tesniace gumičky na tých šróboch.



Inak keď už hovorím o samouvoľnovaní skrutiek, tak už pár dní som zozadu počul zvuk, ako keby som mal deravý výfuk. A dnes som si všimol, že spoj medzi zvodmi a výfukovým potrubím od hlavy je nejaký čierny a zasvinený. A vieš, čo to bolo ? Jedna matica z tých troch sa povolila až tak, že pri jazde kdesi vypadla a ďalšia už bola v polovici závitu !!!! Ono si to tam samo behalo ! Takže ono sa to UVOĽŇUJE. Alebo v mojom aute straší...3
16:34:42
13.11.2003
Saky
no tak pokud si chtel napsat kompresni pomer tak ti sice mozna startujou lip ale skodovek s KP 11 neni ani promile -) takze uvazovat takovou skupinku lidi se moc dobre neda
16:14:25
13.11.2003
Komár 1981
-> Labros: No on to byl sroubek bohatosti smesi a ja jezdil na LPG (to ho ma inde). Takze nebylo. Jednou to zacalo tak divne piskat a my zjistili, ze mam do karbecu diru. Bylo mi ale divny, ze to na benal neudrzi volnobezny otacky... to jo...1
16:10:56
13.11.2003
Labros
-> Komár 1981: A nebylo ti divnejch těch 3000 volnoběžnejch otáček nebo koliks měl??3
15:42:10
13.11.2003
Komár 1981
-> Labros: Treba ja, jeden jsem dokonce potratil!
15:38:37
13.11.2003
Labros
-> Tomáš: Tak to že se šrouby na karbeci vibracema samy povolí slyšim poprvý... já si toho na mým vůbec nevšiml a kdo jo?
15:37:27
13.11.2003
Labros
-> King: Tak jo, napsal jsem to nepřesně, není to o EDSR/SEDR ale o "A"32 EDSR a vyšší, teď to opisuju z Cedrycha. No a není to o akcelerační pumpičce ale o sytiči, kterej je od A32 upravenej a bohatost dostatečná, takže "výrobce nedoporučuje před spuštěním motoru používat nástřik paliva... blablabla."
14:04:47
13.11.2003
Tomáš SK
-> Labros: Ale veď ide o to, v akom stave ten motor máš... k nepravidelnými a dvojtretinovými tlakmi ti to určite nebude štartovať tak ako na motore, ktorý je po GO alebo aspoň v zachovalom stave. Takisto stav sacieho potrubia, karburátora, jeho nastavenie... prídeš do servisu, perfektne ti nastavia voľnobeh a po pár týždňoch jazdy sa ti tie šróby na karbeci počas vibrácií pootočia o

pekných pár stupňov a zasa je to rozštelované a pri štartovaní treba používať iné zaklínadlo ako predtým 4
13:54:08
13.11.2003
1. Zhasnut motor so syticom, aby v nom ostala zmes na dalsi start je hrozna blbost. Dovod pouzivania sytica je v tom, ze benzin obsahuje len asi 15 - 20 % zloziek, ktore sa odparuju aj pri minusovych teplotach. Teda v zime tam treba navalit tolko benzinu, aby aj tych par % stacilo na chod motora. Ak teply motor zahltim syticom, tak tie lahkoodparitelne zlozky sa takmer okamzite odparia a na dalsi start zostanu len tie tazsie odparitelne, co mi je k nicomu.



2. Funkcia sytica sa pridanim plynu obmedzi, ale nezrusi uplne. Treba si uvedomit aj taku malickost, ze asi do 1/3 otvorenia skrtiacej klapky sa vyraznou mierou na chode motora podiela volnobezny system a aj system sytica.



3. No a naslapavanie plynom pred startom, vsetko zalezi od konkretneho motora. Ak to niekomu startuje aj v zime bez toho, nech si gratuluje. Ja slapem na mojej 120-ke uz takmer 16 rokov a startuje v pohode.
13:33:54
13.11.2003
2 Labros: Akceleracni pumpicka je snad u EDSR i SEDR stejna? Maximalne se malinko lisi mnoztvim nastriknutyho paliva na 1 zdvih pumpy. Dal se lisej tryskovanim sytice a snad tvarem toho soupatka v sytici, ale postup startovani v mrazech je snad uz 25let porad stejnej....
13:29:49
13.11.2003
2 Saky: ja jsem fakt myslel k.p. = kompresni pomer, pac mam za to, ze moturky s vetsim k.p. ochotneji za studena startujou, mozna se pletu.
12:47:29
13.11.2003
Milošek
LABROS=>on je rozdil mezi karbcem serizenym na stolici a karbcem serizenym jen podle analyzatoru na bezicim motoru,taky zalezi v jakym stavu je ten motor jestli neni vylitanej a ma dobre serizenou elektriku-predstih,uhel sepnuti kontaktu apod.blbosti.jinak jestli je ten motor v poho tak po 30s by mel uz bezet bez sytice...
12:31:04
13.11.2003
Saky
no on chtel napsat ze motor kterej je v pohode ma kompresni tlak (kt) vsechny kolem treba tech 11ti kompresni pomer (kp) bude mit i motor totalne v prdeli porad stejnej
12:19:02
13.11.2003
Labros
-> Saky: Pro nás co nemají tu správnou hlavu3 co je teda ten k.t.?
12:17:27
13.11.2003
Labros
Prošlapávání pedálu před startováním se doporučuje jen u EDSRů tzn. hlavně u úžovek, SEDR má jinej typ akcelerační pumpičky a tam se to dělat nemá. Já startuju bez šlapání, sice ne napo1., ale po chytnutí má motor pěkně pravidelnej chod, žádný kuckání a vykašlávání benzínu. Teda myslím na studeno. Chcípání přes sytič nedělám, protože jedinej případ, kdy sem nenastartoval a nechal se roztahovat, byl po tom, co jsem chcípnul se sytičem. Karbec mám novej a seřízenej, pokud bych po studeným startu sytič vypnul, sníží se otáčky tak že chcípne.
09:31:05
13.11.2003
CoolBlood
Když auto dýl stojí (1-2 dny někdy i dýl :-( tak napumpuju pumpičkou a pak ještě párkrát (2x - 4x) protlápnu plynovej pedál a chytám hned na cvrknutí, pak teprve otevírám sytič ten chvilku nechám (asi 30s) a je to v klidu
13:59:49
12.11.2003
Saky
king> mel si napsat s kt ne s kp, kp 11 v seriovym motoru nema nikdo kt a kp je malinko rozdil kp je porad stejnej z vyroby a at je motor v jakymkoliv stavu tak se nemeni ( i kdyz pro rejpaly pokud se propali pist-) tak teoreticky kp uz nebude-) a neuvazuju upravy hlavy behem provozu
13:49:29
12.11.2003
Opakovane proslapnuti plynu (nastrik benzinu akceleracni pumpickou do karburatoru potazmo do saciho potrubi) je naprosto standardni procedura pro studenej start, doporucovana dokonce primo v navodu k autu. Pokud vim funguje to 99 lidem ze 100. Reci typu, ze to je blbost, nepovazuju za stastne. Kazdej nema nema na ute cerstve zgeneralkovanej motor s k.p. 11 a fungl novym SEDRem, aby mu to pri -15C chytlo na prvni cvrnk, bez dotyku na plynovej pedal....
13:45:43
12.11.2003
Tomáš SK
To chcípanie so sytičom je to isté ako chcípanie pri vysokých otáčkach, tak to robil môj dedko na Trabante, lebo mu to ešte nasalo zmes do valcov a štartoval bez problémov... Na dvojtaktoch to myslím nie je také zlé, v samotnej zmesi je kvantum oleja... Na škodovke by som to nerobil.

Nacukanie benzínu zlepší štarty, keby som to nerobil, tak ráno ten motor otáčam aj niekoľko minút... takto priemerne na druhý pokus (hovorím o studenom motore. Celkom dobré na to, v akom stave momentálne je) aj pri silných mrazoch...
23:41:36
11.11.2003
Prošlapávání plynu před startem považuju za vhodnou věc. Ničemu to neškodí a kdybych to nedělal, tak startuju o třetinu déle. A to našlapu klidně ne 2x-3x ale 5x-7x. Abych to skutečně zahltil, musel bych na to šlapat deset minut - alespoň u mě.
20:45:25
09.11.2003
D.J.Vlasta
Ono taky záleží co máte za typ karbesu jestli EDSR-motory v ůžovkách s polopr.filtrem oleje,nebo SEDR-motory po r.v.84(plnoprůtok.filtr oleje).Karbes typu EDSR je nastaven celkově na bohatší směs než SEDR a liší se uspořádáním prvků běhu naprázdno.SEDR je seřízen na chudší směs a má méně stabilní chod naprázdno za studena,proto se taky u emek začala dávat hadice na sání vzduchu od výfukového potrubí,aby motor nasával teplej vzduch,jinak by to chcípalo.Já mám právě u svýho M motor užovkovej s karbesem EDSR a chytá mi to v pohodě jen na sytič na crvnknutí ať je léto nebo mráz.Můj děd má 105 M a tam když startuju tak musim točit jakou dobu než to chytne a pak se to po sundání sytiče ve volnoběhu hned neudrží.Takže na karbesu docela záleží.
15:41:13
08.11.2003
Milošek
hedera=>kdyz motor chcipnes pres sytic zadelavas si na go motoru,ta bohata smes ti rozpusti oil film a startujes na sucho(vis jaky to je kdyz holka nemaze...:))to je ta sama kravina jako kdyz nekdo nez chcipne motor proslapne plyn!!!spravne serizenej karbec by mel po nastartovani na sytic po cca 30vterinach bezet uz bez nej a neskubat se!a stim napumpovani benzinu je fakt ze tomu hodne pomuzes.Ja proslapnu pred startem parkrat plyn(2x-3x) tim smocis ty studeny svody a nesrazi se tolik to palivo pri startu na stenach a chytneto na prvni cuknuti...5
07:40:35
08.11.2003
jo a akceleracni pumicka kdyby strikala do karbecu to by byla na ho**o a motor by se neuchlastal ani kdybys po tom skakal cely rok (kdyby strikala do karbecu)
07:38:40
08.11.2003
jakej bůbej zvyk to neni strikacka skdovka..kdybych nenaslap parkrat tak tocitm trikrat del ..samo jenom kdyz jdu stratovat rano studeny motor ..nevim jak teda startujes v -15 ale jestli jenom se syticem a bez plynu tak mas nejakou super skoduli
23:46:31
07.11.2003
D.J.Vlasta
Chcípání se sytičem?? Ještě nikdy jsem nic podobného neslyšel.Podle mě je to blbost.Navíc nechápu některý lidi který maj blbej zvyk před startováním prošlapovat pedál.Nastříkaj akcelarační pumpou benzín do karbesu a výsledek motor je totálně uchlastanej a dá to velkou práci natočit to než to motor vyfluše ven .
19:14:02
07.11.2003
To Hedera: Jo tak, tak s tím se ještě nesetkal, ale logiku to má. I když bych ji asi nevyužil, protože za tepla mi to chytá na škrtnutí a za studena si myslím, že už bude tato výhoda trochu vyčpělá.

To Luděk: Když sytič funguje jen při volnoběhu, tak čím to, že se uzavření nebo otevření sytiče projeví i při jízdě?
18:19:03
07.11.2003
U-Geen
-> Jirik: Nechces ele. pumpu ? :-) mam 2 membranovky navic :)- NEmusel bys mechanicky pumpovat.
15:11:19
07.11.2003
To jsem nigdy neřešil. Když auto dýl stálo, automaticky jsem vzadu napumpoval, bylo mi jedno jestli by to bylo bezpodmínečně nutný, nebo ne. Nechápu lidi, který místo aby šáhli v zimě do motoru, tak rači točí půl dne startérem, než pumpa natlakuje palivo. A právě kvůli pumpování mi přijde zbytečné auto uchlastávat. Podle seřízení auta (a dalších aspektů) tam můžeš taky strávit mládí, než se zakucká a chcípne. Úspora paliva půjde taky někam...

Taky nevim, jak budou vypadat po podobnejch pokusech, prováděných pravidelně, svíčky.

Podle mě je to k ničemu. Pumpička je pumpička a šetří to i baterii, protože u většiny aut to potom chytne na škrtnutí i když byl předtím spadlej benzín a taky kuli tomu že se nemusí tak dlouho točit startér, kterej má u škodovky hlavně v zimě řádnej odběr a dost zatěžuje baterii.
14:23:52
07.11.2003
To Koči: "Chcípáním přes sytič" jsem myslel postup doporučovaný některými škodovkáři: Při ukončení jízdy (lhostejno, zda v zimě nebo v létě) otevřít sytič naplno, čímž se motor přechlastá a zhasne (a teprve pak vypnout zapalování klíčkem). Tím se do válců nasaje bohatá směs, která usnadní následující startování.

Logiku to samozřejmě má. Určitě to pak chytá snáz, protože se nemusí tak dlouho čekat, až čerpadlo do válců naplive dostatečné množství benzínu. Mě zajímalo, jak dlouho tam ta bohatší směs vydrží (tj. zda se například během jedné či dvou hodin neodpaří) a případně také, zda bohatší směs trvalé přítomná ve válcích nepůsobí nějaké problémy (například zde zmíněné rozpouštění olejového filmu).

Nemyslel jsem to tedy v souvislosti se studenými zimními starty.
10:33:04
07.11.2003
Luděk
vzhledem ke konstrukci karburátoru je sytič v provozu pouze na volnoběh,když přidáš plyn,tak v podstatě už jedeš bez sytiže,který se Ti opět uvede v činnost,když sundáš nohu z plynu.Osobně nastartuju,vyjedu z garáže na sytič a po rozjetí se,sytič automaticky vypnu (ať už v létě,nebo v zimě),pokud popojíždím ve městě a studený motor by se mě na volnoběh neudržel,tak si sytič trochu vytáhnu tak,abych měl na volnoběh na otáčkoměru těch cca 800 otáček,ono je to dobrý nejen kvůli rozjíždění,ale i kvůli dobíjení a tak
07:53:21
07.11.2003
Ked mas volnobeh nastaveny podla predpisu vyrobcu, teda aby to splnalo emisie, nemoze studeny motor ist na volnobeh bez sytica. Ja to robim tak, ze vzdy startujem so syticom a po nahodeni ho stiahnem, aby motor pravidelne bezal. Ked su silnejsie mrazy, rozbeh a preradenie na dvojku so syticom, potom pomala jazda bez neho v ustalenych otackach. Ked treba zmenit rezim, teda zrychlovat a pod, trochu ho otvorim, ale ako som zasa v ustalenom rezime, zatvaram. Ale rozjazdy napr. na krizovatke so zavretym syticom, teplptou pod 40 st. a motorom skakajucim ako koza je barbarstvo. Velmi tym trpi okrem ineho rozvodova retaz, vtedy radsej na chvilku kusok sytica.
21:12:45
06.11.2003
juris
Já startuju na benál a dám sytič naplno teda ted když je chladno a čekám než vyjedu plovákovou komoru a potom to přepnu na plyn a sytič stáhnu na necelej 1000 ot. a po chvíli ho stáhnu ůplně.
18:29:14
06.11.2003
Moc jsem nepochopil, jak to s tím chcípáním přes sytič myslíš. Jestli myslíš chcípání studeného mototru, který ještě neudrží volnoběh tím, že jen zavřeš sytič a ono to chcípne - je to lepší, než vypnout zapalování, při otevřeném sytiči. Už nevím proč, ale motor se má vypínat při co nejnižších - tzn. volnoběžných otáčkách. Aspoň jsem to četl v nějaké chytré knize.

Jinak já startuji na sytič, záleží na teplotě nakolik ho otevřu. Když je nad 15° tak dám asi 1/4, 12 - 15°C = 1/2 a pod 10°C musím naplno. Několik vteřin po startu ho stáhnu, přibližně tak, aby motor držel asi 2000 ot. a pak většinou přidám plyn a sytič úplně zavřu - záleží zase na venkovní teplotě, jak rychle to udělám. Potom motor nechávám chvilku prohřát na místě aspoň tak, aby ručička teploměru přek°yla 4 na hodnotě 40°. A to tím, že to držím pod plynem při asi 2000 ot., což osobně považuji za kompromis. Potom vyjedu opatrně, nikdy netočím nad 3000 ot. a sešlapuju plyn jenom lehce. Takhle jedu alespoň než je na teploměru 70°. Pak už jezdím normálně.
13:09:26
06.11.2003
No vřelé díky za další utvrzení. Tedy stručně řečeno:

"Zvedat páčku sytiče, to je cesta do pi*e!"

------------

A jak to vidíte s tím chcípáním přes sytič? Zatím padl jen jediný názor - proti. Najdou se nějaké pro?
20:20:17
05.11.2003
D.J.Vlasta
V karbesu se sice při podtlaku se zvyšujícíma otáčkama motoru sytič částečně omezuje.V žádném případě sytič nepoužívat dlouho!!!Ve válcích se bohatou směsí téměř splachuje olejovej film,takže motor velmi špatně maže,natož v zimě kdy je ztuhlej olej,takže ze začátku motor běží skoro nasucho a se zvyšujícíma otáčkama při sytiči dostává pěkně na prdel.Je to otázka seřízení a stavu karbesu,ale já zásadně ihned po nastartování sytič sundavám,pokud se motor neudrží trošku přidržím plyn tak abych nastavil přibližně volnoběžné otáčky(motor netrpí vysokýma otáčkama na studeno) a pochvilce už se udrží sám ve volnoběhu.Celkově po studeném nastartování ho nechám běžet asi 4 minuty(motor se mírně prohřeje) a potom už v pohodě jedu i bez cukání a bez sytiče.

P.S. Znal jsem jednoho človíčka co jel na sytič 60km a vůbec o tom nevěděl až když jsem mu řek že má nějakej velkej volnoběh tak si všim že má sytič na plnej kotel.6
18:39:30
04.11.2003
Martin
Taky mám novej karbec a sytič používám jenom na start. Pak ho většinou hned vypínám. A na spotřebě je to určitě znát. Ale uvidíme, jak to bude, až uhodí pořádné mrazy.
17:31:44
04.11.2003
Hratky se syticem mi na LPG uz moc nerikaj, ale kazdopadne sytic naplno je jenom na start, popr. "prvnich par metru jizdy". Smes s naplno otevrenym syticem je tak bohata, ze redi olejovej film na povrchu valcu a motor vic trpi.
12:11:24
04.11.2003
Pohan
Při startu otevřu sytič naplno, pak ho stáhnu tak, aby to nechcípalo a po zhruba 1 km ho zavřu úplně. Pak už se motor udrží.
11:58:24
04.11.2003
Jirik - zrušená registrace
Já mám původní zrepásnutej a taky to vypínám po startu. Ale záleží na povětrnostních vlivech. 2
10:57:40
04.11.2003
Vojta - zrušená registrace
Ja s novym karburatorom pouzivam sytic max na start. Nastartuju vyjedu a automaticky vypinam sytic, auto nechcipa a nemam s tim zadny problem.
10:25:12
04.11.2003
Chcípat bez něj. Jo a když se na sytič jede dlouho, tak se sviní svíčky. Někde jsem čet výpočet kolik to žere na sytič - jako kolik je okamžitá spotřeba. Nevzpomínám si přesně, ale psali ccaa 25 litrů.
10:21:40
04.11.2003
Aha! Takže dělám vlastně blbost, když jedu se sytičem až do doby, než se motor zahřeje "do začátku zeleného políčka" na teploměru! (Což je prakticky po celou jízdu.) Neboli stačí, je-li sytič otevřený jen tak, aby se motor udržel. A přidat je tehdy, když motor začne vyýrazně ztrácet otáčky. Díky.

P.S: Doporučujete sytičem chcípat motor? Jak dlouho se takto nasátá bohatá směs do válců udrží? Vydrží tam třeba do druhého dne?
07:00:25
04.11.2003
To s tou spotřebou je normální. Nevim taky jak dlouho na něj po nastartování jedeš. To s tím vypínáním nebo přivíráním sytiče chce odzkoušet. Každý auto je např. jinak seřízený a vliv má hrozně moc věcí. Některý se může na plně otevřenej sytič začít za chvíli hltit a tak je lepší to trochu stáhnout, protože jet by na to nešlo. Některý se zase neudrží na "poloviční" sytič a pak musí bejt do tý doby než se auto udrží otevřenej naplno. Samozřejmě platí, že když je otevřenej víc, tak to taky žere víc, než když je otevřenej do půlky, nebo čtvrtky. Ale říkám, musíš to vyzkoušet. Čím kratší dobu a úsek pojedeš se sytidlem, tím líp. A podle mě i za cenu nějakého toho zacukání. Já když vyjedu z garáže, tak vyjedu před ní na sytič. Venku to chcípnu (z garáže vyjíždím jenom přes chodník). Pak vystoupím a zamknu garáž. Když si pak sednu do auta, startuju už bez sytiče a motor se normálně udrží a pak už jedu bez něj.

Pokud budeš potřebovat se třeba plynule rozjet (třeba na křižovatce, kde není tolik času si jemně hrát se spojkou a plynem), můžeš si jenom na ten rozjezd sytič drobátko povytáhnout.

Pak si na to zvykneš a budeš už to mít v noze. 1

Já teď eště párkrát vyjedu, dokud nenapadaj ty býlý sračky a pak se zagarážuje 1

01:08:46
04.11.2003
Přišla zima, motor se zahřívá pomaleji. Mám na všechny dva docela blbé dotazy týkající se jízdy se sytičem:

1. O kolik vám stoupne spotřeba, když jezdíte jen krátké jízdy se sytičem? Je možné, aby při 10kilometrových jízdách po městě stoupla spotřeba ze 7 na 12 litrů jako mně? Nebo je problém někde jinde?

2. Jaký "styl" používání sytiče doporučujete? Je lepší nechat ho delší dobu naplno, nebo hned po nastartování ho maximálně přiškrtit (tak tak, aby to nechcípalo)? Případně něco mezi?
Extreme Tyres