Škoda 130LR/B na Dakaru

prohledat
716 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 03.08.2020 do 29.01.2022, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
řadit dle data
15:38:53
15.01.2022
czechino
Je to každého věc. Bohužel origo věci ze škodovek toho moc nedají, třeba ta špajzka. A dnes je vše show, jde o sledovanost. Ostatně to jde vidět, každý to chce aspoň nějak tak dojet a o bednu zas až tak nejde, bylo by to příjemné jenže hlavní je mít fotku z cílovky. Tak to na mě u některých působí. Rvaní za výsledkem tam až tak nevidím, nevím.
Taky chci udělat škodovku na sýpku, jenže motor a převodovka je už 20let mimo pokud nechceš jezdit po ringu a nechat se předjíždět twingama…
08:13:05
15.01.2022
MVM
-> vhml: Však ja nikoho neobhajuju. Chci aby si lidi prostě ten odkaz rozklikli a podívali se konkrétně o čem ta soutěž byla (je) 3
A je otázka zda a vubec to tam nekdo tak řeší na TK. Dobová podobnost vizuální, fertig. Dalším, zaplaceno startovny mate, hasicak, hadry,rám, tady mate naramky, visačky, catering ,zachody planek bivaku,uzijte si soutez... nashhle..
upraveno 2x, naposled 15.01.2022 08:20:05
08:02:46
15.01.2022
vhml
-> MVM 15.01.22 06:53:05: volný pokud odpovídá době je ale takový zaklínadlo, který tě k žádný úpravě neopravnuje. Alespoň při rally HA se to vykládá tak, že můžeš použít cokoliv, co se na tom autě prokazatelně používalo. Takže třeba 120S ma dobove převodový poměry volný, ale beztak reálne můžeš použít jen ty z homologace, protože nemas jak prokázat dobovou existenci jiných.
07:55:52
15.01.2022
SO545
Je to v prvom rade kseft... dnes je akykolvek sport ktory ma dostatocnu publicitu len a len o peniazoch.
06:53:05
15.01.2022
MVM
documentcloud.adobe.com/l ink/track?uri=urn:aa...
TADY je to, co jsem neměl čas hledat a pročíst.
Kdo umi francouzsky/anglicky tak si o tomto kolotoči může v klidu přečíst vše.
-> Petr Urban: Petře je tam popis všech skupin auta. U motoru se píše : Motor volný pokud odpovídá době (fr.:Motor volný ale v souladu s dobou) Přeloženo překladačem.

Včera jsem se bavil s mechanikem co jel poslední Dakar v Africe. A je mu z těch (nejen)klasiků špatně. V podstatě tohle nemá s Dakarem jako takovým uz nic společnýho a diky obchodnimu názvu Dakar to uráží a dehonostuje ty zavodniky kteří tenkrát jeli nebo vubec dojeli do cile.
Tenkrát už 30% lidi odpadlo v prvních etapach, Afriku už jelo jen to odolný jádro. Byl uspech to vůbec dojet.
To jen tak, že když se o tom pobavime my profici. Lidi u TV to prostě musi videt jako show.3
Ale to je motorsport, to nejde porovnavat.
Plavani nebo beh na 100m, maraton.. to je furt stejny.
upraveno 1x, naposled 15.01.2022 06:57:46
01:06:04
15.01.2022
Petr Urban
Je to kategorie Classic, pokud vím... Ale škodovka Klimčiwa už s tím slovem nemá moc společného...skříň, podvozek a teď už i zcela novodobé vstřikování z 21.století ... Nedává mi smysl proč to řešit do kastle škodovky. Vyberu slušnou 4x4 a ta jde ještě více šíleně poupravovat, bude mít větší zdvihy, výdrž... Tohle je venkovní podoba škodovky auta. Chce s tím někdo teda jet Dakar, ale nemá to tam co dělat v kategorii Classic ... nebo co to je za Classic? To má být snad technika z nějaké doby, nebo jenom obal z té doby ?
Chápu každý má svůj názor, můj je, že je to prostě trapný a on je hlavně showman spíše než srdcař s klasikem.
20:52:56
14.01.2022
StepaNoFUN
-> kraska98: Ať si každej jede co chce a pokud to pravidla dovolujou - proč ne. Ale pokud to nedovolujou, tak to dobře není. Třeba kamarád se 1400 jezdil v kategorii 1600 (dobrovolně), protože mu nikdo nevěřil že v tom je 1400. Tak aby předešel protestům, tak šel radši o třídu vejš.
To je asi jako když přijedeme na přejímku s H3 a první co je - to je jednotka, jaktože jedete v H3. Tak složitě vysvětluješ, že to jednotka není a že to je jen odpínání zapalování kvůli převodovce, který není zakázaný. Nicméně by jsme s jednotkou jeli v A2 a v posledních závodech by jsme byli myslím druhý ve třídě. :-D
Kdežto v narvaný H3 jsme byli myslím 7mý...
upraveno 1x, naposled 14.01.2022 20:55:11
20:39:03
14.01.2022
kpt.Budha
-> vhml: Stárnu a už umím jen držkovat u televize 5
20:31:41
14.01.2022
vhml
-> kpt.Budha 14.01.22 20:30:37: evidentně ti leží v žaludku dost 3
20:31:00
14.01.2022
vhml
-> Milan 136 14.01.22 20:13:44: Prokop nekde psal 38 kg a to jsou ty jeho kola mnohem větší. Tipuju do 30kg
20:30:37
14.01.2022
kpt.Budha
A nebo třeba když ti komisař ucpe restriktor a on ti motor nadále vesele běží...a dost, už nebudu do Macíka kopat 4
20:27:16
14.01.2022
11mAjA11
Tuž tak je to košer asi tak jak Daněk jezdil 1500 v extovárním Favoritu v historickách...komu to vadí tomu to vadí, komu ne tak též dobré, všichni si vyberou..
20:13:44
14.01.2022
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 14.01.22 19:10:18: To bude asi slušná hmotnost. Máš nějaký odhad?
20:10:54
14.01.2022
kraska98
Já furt nějak nechápu, co Vám ten Klymčiw udělal. Jezdí 1.4 ku se vstřikováním. A to je špatně ?
19:52:33
14.01.2022
U-Geen
-> MVM: jako Suzukář Ročkový dost fandim... hlavně to není mimo místu, což mi u LR přijde že jo.
19:10:18
14.01.2022
Jirik_Tuňák1983
Víte, kolik váží jedno to kolo?
17:51:35
14.01.2022
MVM
Přitom Dakar Classic jedou i pěkný auta, a i ty příběhy posádek jsou fajn. Stači se divat na ofiko záběry. Teď jsem se dival na Fiata Pandu..Ti prostě si jedou plnit sen, a jestli přijedou se ztrátou dva dny.. tak to neřeší. Hodně lidi tam ctí tu původní myšlenku Sabineho.
Ale jsou i tací, kteří prostě musí (byť s pseudo LR) tlačit a rvat se o umístění. Ja to škodovackymu tymu nemam za špatný, ale škodovka prostě na Dakar nepatří a nikdy to nebude ten spravnej šálek kávy. LR je krásný auto a měla svoje úspěchy a tam je doma s hrdostí. Tak jako legenda 130RS. A pokud to na příští rok bude ještě větší Evo, tak to s LR už nebude mit společný nic. Tak jako Schlesser stavěl buginy na Dakar... A pokud to tamní pravidla umožní, / resp.nikdo to zas tak extra přísně nehlídá/ tak jen záleží na tom kolik do toho auta pustí.
Ve svy podstatě beru i Roučkovou, protože s tim Samurajem to muselo byt za trest. Ale to mohli čekat.
16:08:58
14.01.2022
Eidy
-> Petr Urban: Vidíš, toho jsem si nevšimnul. Já pořád prohlížel blok a hledal díru. 1
15:41:34
14.01.2022
OTA-MTX
-> Petr Urban: to je prdel1
15:26:07
14.01.2022
Petr Urban
Motor dovnitř
zvětšit Škoda 130LR/B na Dakaru - obrázek od Petr Urban vložen 14.01.2022 15:26:07
15:25:50
14.01.2022
Petr Urban
Motor ven
zvětšit Škoda 130LR/B na Dakaru - obrázek od Petr Urban vložen 14.01.2022 15:25:50
15:23:40
14.01.2022
Petr Urban
STAGE 09 + 10 | Motor umřel a tak stavíme nový | Škodovkou na Dakar 2022


A že je to komplet stříkačka motor .... 1 3
To se asi veřejně nikde neříkalo ...... 3 3

www.ahmotorsports.co.uk/w p-content/.../tb-dcoe-2.jp g
Konektory ve videu vidíte sami, rozdělovač z jednobodu BMM - tedy ŘJ dělá křivku předstihu stejně jako novodobé kompletní řízení motoru a vstřikovače v Jenvey tělesech ala weber.
V dalším záběru už všude focený, homologovaný a proklamovaný motor na webrech s rozdělovačem Ignition 123, tedy "záložní" Tak co příznivci Klymčiwa ... všecko dobrý 1

Důvod výměny motoru s sofistikovaným řízením na vstřiky?
upraveno 1x, naposled 14.01.2022 15:28:25
12:39:04
14.01.2022
palinator
-> StepaNoFUN: -> Jirik_Tuňák1983:
Mladýho Klimčiwa synka má můj otec na tenisových trénincích. Ale s ním jezdí jen paní Klimčiwová... 4
12:27:18
14.01.2022
Milan 136
11:50:52
14.01.2022
kpt.Budha
-> Milan 136: Ale že to pak v rozhovoru jen tak omylem komentoval, že mezi dobrákem a č*rákem je tenká hranice... no nic, jsme na něj letos až příliš zasedlý, omlouvám se 1
11:44:53
14.01.2022
Milan 136
-> kpt.Budha 14.01.22 10:50:15: V tom se asi úplně neshodneme. A Macík se včera ukázal jako někdo nad věcí, když i po těch Kolocovo útocích zastavil a Ignacia vytáhnul ze sraček. Jestli pak by tomu bylo i naopak...
10:50:15
14.01.2022
kpt.Budha
-> Milan 136: Ano, ale zrovna v tom sváru těchto dvou posádek bych tu pravdu neviděl až tak úplně na straně Macíka...
10:39:05
14.01.2022
Milan 136
-> kpt.Budha 14.01.22 09:43:36: Otřesné jsou spíš ty kecy ksindla Koloce3
09:43:36
14.01.2022
kpt.Budha
-> Eidy: Eidy někdy bys mohl v práci nenápadně od kolegy zjistit, jaký je ten Macík mladší vlastně člověk mimo prezentaci na sociálních sítích. Protože letos to je teda fakt otřesné, moc pěkný obraz mi o něm nedává 8 Ale hrozně rád bych se mýlil 6
23:24:57
13.01.2022
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: BTW - Do Řečan nikdy, ale fakt nikdy nesmíš vzít babu. Několik hal plnejch vzorků obkladů - to nejde vybrat. :-D
23:23:13
13.01.2022
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: No jo no. Je to tak na půlce cesty mezi mým bydlištěm a prací... Vím, že maj sídlo někde tady a občas i potkávám. Ale nikdy jsem nepátral. Mám (nerozdíl od mojí ženy, která neustále objednává nějaký propagační předměty a komentuje) nějakou averzi. Ani vlastně moc nevím proč, ale mám.
22:58:29
13.01.2022
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 13.01.22 22:51:37: Stavební keramika s.r.o., no...
22:51:37
13.01.2022
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: Jezdí k nám obchoďák od Bernera a zná se s ním taky...
21:43:46
13.01.2022
Jirik_Tuňák1983
Jsem ani nevěděl, že naši obchoďáci znají mladého i starého Klymčiwa už roky jako zákazníka. 9
20:55:10
13.01.2022
czechino
-> vhml: Jaká teplota tam je netuším, měl jsem za to že tak 40 stupňů 1

-> MVM: Co vím tak se psalo že to nebylo ani ozkoušené a rovnou dakar. No a teplota jde ruku v ruce s tlakem. Jestli se bedlivě sledují ukazatele při jízdě těžko říci.
20:39:44
13.01.2022
kraska98
-> MVM: To nevím, jak by si to chtěl takhle od stolu spočítat. Termíny jako brzdný moment a valivý odpor ( v tomhle případě těžko zjistitelný) ti nic neříkají ?

Edit: Ano možná jsou takové "seriové" motory, co vydrží. Ale furt to není maličká 1.4ka s 3x uloženou klikou....
upraveno 3x, naposled 13.01.2022 20:47:02
20:27:29
13.01.2022
MVM
-> kraska98: Tak si spocitej hnaci silu na kolech v tom písku, a porovnej s tim Formanem zedníků+ těm zednikum nestíhá chladič, maji rozjebany rozdělovač, , a maji obyč olej bez chladiče..
Zavodni Škodovku právě držet pod krkem musíš, a správně servisovanej a motor v optimalnich otáčkách to po dobu svoji životnosti musi vydržet.
Jsou motory nejen na Dakaru, které jsou v podstatě seriovy, a v zavodnim aute jsou škrceny restriktoty. A taky to vydrží. Životností zkoušky na brzdě jsou neskutečný peklo trvajici hodiny v tahu...

Jinými slovy , oni by to klidně mohli jet se sériovou 1,3 (1,4 ...) a ten motor by to taky přežil. Jen by nebyli tak rychlí. Viz Samuraj Roučková...
upraveno 1x, naposled 13.01.2022 20:42:08
20:18:12
13.01.2022
kraska98
-> Petr Urban: Co si vybrala, to má.
20:17:28
13.01.2022
Petr Urban
-> kraska98: Právě proto by chudák pro dodržení rychlosti potřebovala výkon, když žene navíc další nápravu.
20:13:26
13.01.2022
kraska98
-> Petr Urban: Ano, ale déle hledáš jeden WP a už musíš jet pilu, aby si byl včas u dalšího, takže rychlost je občas taky potřeba. A Roučková má sice menší výkon, ale zase 4kolu, na což se nesmí zapomínat...

-> MVM: Tady o to nejde, že motor řve. Ale podle mě v měkém písku po dobu desítek i stovek kilometrů na 20palcových kolech dostává hnací ústrojí mnohem větší záhul, než favorit naložený zedníkama a s kufrem plných tvárnic a s přívěsem v červenci...
upraveno 3x, naposled 13.01.2022 20:17:43
20:11:35
13.01.2022
MVM
-> kraska98: Věř že seriovka Favorit/Forman, naložený zednikama, s přívěsem v červenci na dálnici je na tom hůř.
Neznamená že když závodní motor řve že trpi. Kazdej ma svuj optimální režim, a provozni podminky ktery mu vytvořiš. 4
20:04:31
13.01.2022
Petr Urban
-> Milan 136: To v kategorii Classic právě nemusí být pravda, jedou pravidelnost, ne maximum. Roučková chudák zná polohy plynu jen ON / OFF a ještě je ráda že to někam vůbec vyšplhá s 60kw.

A teda důvod výměny motoru se nikde neuveřejnil ?
20:02:51
13.01.2022
kraska98
Nojo, ale furt je to malý motůrek, který musí v tom písku zažívat sodu jakou nikdy nikde škodovka nezažila. Za mě obdiv, že ten motor vydržel tak dlouho.
upraveno 1x, naposled 13.01.2022 20:03:08
19:58:48
13.01.2022
Milan 136
-> MVM 13.01.22 19:45:33: Ano i z toho třílitru by se tahalo maximum ne? Asi ze všeho.
19:45:33
13.01.2022
MVM
-> czechino: Teploty by takový auto mělo mit vyřešený na 120%. Jinak bych s tim nejel rally pravidelnosti ani okolo komina.
Prvotně je důležitý tlak, teplota je až sekundární, a pokud tam neni M6AD, a olej mění kazdy den, tak ty teploty to musi bez debat zvladnout.
Utyrat/neutyrat... jednou je to malej motor, tak má malý Nm a neuděláš s tim nic. Dokud to neni 3,0 motor, 6.valec.. bude se z toho tahat maximum. A jak tady vime.. každá ostrejsi škodovka nemá Mt driv než ve 3500 spíš nekde 4 až 5 tis.. No a pak je jeste věc jak je (neni) , ten motor pružnej když se "dotahuje" v hlubokym pisku,nebo dunách. To je zadadni "věc" kdy se ověří motor jako takový. Tam je riziko zahynuti obří..
Jinak spojku,převodovku komentovat ani radsi ne.
19:06:48
13.01.2022
vhml
-> Bery 13.01.22 09:52:07: druhý motor nejspíš není nastrojený a ve videu tam šuplerou něco měřili na altíku

-> czechino 13.01.22 10:13:43: myslíš v tý poušti kde je i v pravý poledne skoro 15 stupňů a všichni tam chodí v zimních bundách? 3
zvětšit Škoda 130LR/B na Dakaru - obrázek od vhml vložen 13.01.2022 19:06:48
upraveno 1x, naposled 13.01.2022 19:07:39
10:13:43
13.01.2022
czechino
No, zajímala by mě teplota oleje i přes chladič...
Tipoval bych utrápení motoru.
09:52:07
13.01.2022
Bery
od odpoledne do 5ti do rána měnit a oživovat motor na závodní škodovce - to díky té křivé přírubě mezi motorem a převodovkou? nebo na starém bloku dělali G.O? nemá někdo stručné info?
Netipuju, že u toho měli mechoši ve stanu chlastací párty, když jsou v Arábii.. ale čas by tomu odpovídal2
00:04:13
13.01.2022
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 12.01.22 19:25:13: Ten usek od casu 2:10 je moc peknej :)
23:44:00
12.01.2022
Jarda/felda
-> vhml 12.01.22 20:46:37: tim bych si tak jistej nebyl 8 ono wrc má 300koní a ty kamazy budou mít 1500+ a krouták že by vytočili díru v čase 3 3
Extreme Tyres