![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pojede 105s s 5 kvalt.?
-> Franta Boháček: Teda takový nervy bych chtěl. Já bych takle línej motor snes maximálně tejden.
Pak bych obětoval to jedno odpoledne.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Franta Boháček:
Kolik to bralo? Jestli ne "nic", tak by mi na to ze vzteku upad karboflex.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kolik to bralo? Jestli ne "nic", tak by mi na to ze vzteku upad karboflex.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hoj, jen se podělím o takový zážitek. Měl sem kdysi ŠKODA 105 na LPG v 5ti kvaltu. To auto bylo neuvěřitelný, motor byl navíc v hrozným stavu, sice nežral vodu ani olej, ale zvuk strašnej. Na benzín jel tak maximálně 60tkou, na plyn asi tak 110Km/h, na pětku to nejelo v podstatě nikdy, čtverka brala občas, trojka byl nejvýhodnější převod, ten odjezdil nejvíc. Na jedničku to hráblo tak akorát na sněhu. Nehodilo se to ani na pole, nešlo s tím vyjet z díry, ten motor musel mít tak 20 koní. Ale to auto se nikdy nepokazilo a pak ho koupil borec na ježdění do práce za flašku nebo tak něco, dlouhý léta s tím denně jezdil, dal tam čtverku a jezdil tak 65Km/h po úplně rovných širokých cestách. Kdysi mi vykládal jak ho v kopci předjeli dva kluci na simsonovi. No prostě neuvěřitelný auto.
-> Tomaso435 11.11.14 14:42:59:
Myslíš blbě.
Jsou tam 2 verze 1,0 MPI atmosféra tříválec, 2 verze 1,2 TSI turbo čtyřválec a 2 verze 1,4 TDI tříválec. Vrtání x zdvih u toho TDI vychází ze starý známý 1,4 TDI-PD kupříkladu z jedničkový fábie nebo dvojkový před FL. Nejde mi do hlavy, co je vedlo zase k dlouhozdvihový 1,4, když maj poměrně nově vyvinutý čtvercový motory 1,2 TDI a 1,6 TDI. Je pravda že si osobně myslim, že každej diesel má bejt pořádně dlouhozdvihovej, ale ty kotrmelce ve vývoji u VW jsou zvláštní.
Myslíš blbě.
Jsou tam 2 verze 1,0 MPI atmosféra tříválec, 2 verze 1,2 TSI turbo čtyřválec a 2 verze 1,4 TDI tříválec. Vrtání x zdvih u toho TDI vychází ze starý známý 1,4 TDI-PD kupříkladu z jedničkový fábie nebo dvojkový před FL. Nejde mi do hlavy, co je vedlo zase k dlouhozdvihový 1,4, když maj poměrně nově vyvinutý čtvercový motory 1,2 TDI a 1,6 TDI. Je pravda že si osobně myslim, že každej diesel má bejt pořádně dlouhozdvihovej, ale ty kotrmelce ve vývoji u VW jsou zvláštní.
-> zajoch: Je to tak, ona je víceméně na pohled stejná jako na 4q ale má jinou dýlku, je kratší. A je takovej fígl, ty nejty co držej tu gumovou "kost" odbrousíš, vyndáš kost, v ní sou oválný díry tak je převrtáš na kulatý a díry po nýtech převrtáš na stejný díry jako kost a místo nejtů dáš šrouby, tim vymezíš vůle a nebudeš mit řazení dlouhý dva kilometry, nebo tam jde navařit klouby z řízení, já tam mám jen jeden, ale nastal problém s montáží, musel jsem podkládat kulisu a líp se šířej vibrace.
www.automedik.cz/autodily
.html?product=14...
Tohle je ta tyč řazení co potřebuju pro tu 5q převodovku že?
Tohle je ta tyč řazení co potřebuju pro tu 5q převodovku že?
-> ochoda 12.11.14 19:58:36: je to víceméně blbost, to co sem napsal :D
Ale prostě se mi to nechce řešit. prostě si zrepasuju ještě 120 motor, a dam ho tam, a nemusim nic řešit... :D
Ale prostě se mi to nechce řešit. prostě si zrepasuju ještě 120 motor, a dam ho tam, a nemusim nic řešit... :D
-> zajoch: Asi sem unavenej, ale nějak mi uniká souvislost? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda 11.11.14 20:59:31: no jako jo no. :D ale pokud chceš se škodovkou projet celý svět? :D neřikam že se to povede. :D je to jen můj velký sen :D moje idea. :D
takže tak
Nikdy nevíš co se kde stane, a co budeš muset řešit... prostě. :D no jo no :D
takže tak
Nikdy nevíš co se kde stane, a co budeš muset řešit... prostě. :D no jo no :D
-> zajoch: Vemeš 130 motor, nabušíš tam to co je na tvojem 105kovym a pokud nechytneš joooo odborníka na škodný tak na první pohled nepozná nikdo nic. Nebo ne?
-> K1NYO 11.11.14 19:00:14: na takove blbosti kašlu.. :D i když kdybych tam dal favorita, tak když se s tou škochtlí někde vybořím, tak mám stejně malou šanci že přežiju.. :D takže koho to zajímá? :D
ale né. :D takovvehle veci nechci resit :D proste radsi tam dam 120. a bude klid.
i ta 130 by šla. jen bych tam fakt musel dat vlečku a ještě dodělat par blbinek
ale né. :D takovvehle veci nechci resit :D proste radsi tam dam 120. a bude klid.
i ta 130 by šla. jen bych tam fakt musel dat vlečku a ještě dodělat par blbinek
-> K1NYO: no to leda :D
-> Tomaso435: tak prerazit cislo na 105, a kvoli seriovemu zhladu dat 130, a zese neni problem ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> K1NYO: a při nehodě mu taky dá papírovku ?... asi ne hele :) to tam rovnou muže dát 1.8T z octavie... papírově má pořád ilegal motor...
-> Tomaso435: nie, strati tam nejaku papierovku, a vec poriesena, alebo ak ma dobreho kamarata, tak nemusi nic stracat
-> K1NYO: a před stk tam bude vracet 105
-> zajoch: nic nemusis, mokra 5q+136 motor, a neni problem ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> K1NYO 11.11.14 18:42:58: musel bych to předělat na vlečku, a další serepetičky.. :D moc se mi do toho nechce.. :D
-> Tomaso435 11.11.14 18:35:19: přesně :D jen je tam menší zadrhel a to ten že tak 4 je tam kratší :D musel bych víc točit :D ale neřešim a naperu ju tam :D
-> zajoch: ked uz budes motor vyberat, tak supni tam 130-136, ja som 136ku kupil za 20e, myslim ze sa ceny pohybuju okolo 50e
-> zajoch: tak nad tim neuvažuj dej to tam , maximálně budeš jezdit zase na 4ku :D
-> zajoch: Jj
-> Nwkt 11.11.14 17:18:52: ono i hodně záleží v jakém stavu je motor, a jak je zajetý :D
-> Dušan: Taky jsem jeden čas jezdil 120 na 3,9 a jelo to poměrně slušně. řekl bych i že skoro srovnatelně jako se 130
takova 120ka utahne i SP 3,9 s petkou 0,74
. Sice to je bud na courani nebo to musi clovek fakt roztahnout, ale jede. Takova 105ka se PP 4,22 bude jezdit uplne normalne. Klasickej 4Q je i na 105ku kratkej.
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> zajoch: 120 má 1174 ccm a výkon 37 kW oproti tvým 1046 ccm a 33kW... a když si vzpomenu jak pomalu a těsně ale přezto rychleji 120ka akcelerovala oproti 105ce ze stejnýho roku...
-> zajoch: aký iný rozdiel by si ešte chcel? Proste 120 je o niečo málo výkonnejší motor, inak je to to isté.
-> minno 11.11.14 14:46:40: myslel sem rozdíly motorů :D
jestli je tam nějaky jiny rozdíl než ž 120 ma vyžší krouták, vykon a spotřebu :D
jestli je tam nějaky jiny rozdíl než ž 120 ma vyžší krouták, vykon a spotřebu :D
-> minno: jono.. ono to asi stačí, ono to asi najede, ona je výoba asi levnější než tam cpát 4 písty, ale za chvili tam bude stačit jen jeden píst, bude to 250ka s turbem.... no nevim no.. doufám že až to ke mě dorazí že 1.4ky fábie budou ještě k sehnání.. hlavně ty jedničkové
-> zajoch: aký rozdiel by si chcel poznať? V tomto článku nájdeš popis ako identifikovať prevodovku:
skoda-virt.cz/cz/.../4588 -prevodovky-skoda-1
-> Tomaso435: teda beztak všetko "křápy"...
skoda-virt.cz/cz/.../4588 -prevodovky-skoda-1
-> Tomaso435: teda beztak všetko "křápy"...
-> minno: všechno to sou 3 válce, ale bud tsi nebo tdi... teda myslim
Je tam teda ještě jiný rozdíl? než se dá najít v té tabulce v oné odborné knížečce?
-> Milan 136 10.11.14 19:22:43: fakt nie? Moc sa o to nezaujímam, ale tušim som niekde čítal o F3 HTP.
-> isti: pššššt. Nebo ho vyplašíš.
Ne ta úprava motoru zase taková tragédie neni jak se ze začátku zdá.
-> LUKAS: Jenže šáde ten spínač nechce.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> LUKAS: Jenže šáde ten spínač nechce.
-> isti: s tým som rátal
-> Jarda/felda: co sem koukak la grafy krouták a vykon. tak s kroutakem je to tak že tam kde ma 105 špičku tam teprve 120 začíná.
a vykonová křivka ma uplně stejný tvar až na to že je položená o něco výš.
Je fakt že měrná spotřeba 120 (g/kWh) je o něco malinko větší a má stoupavou tendenci spolu s otáčkama. ale, ale
Záleží ještě na něčem? protože v tomhle se mi zdá že má 120 fakt navrch.
a vykonová křivka ma uplně stejný tvar až na to že je položená o něco výš.
Je fakt že měrná spotřeba 120 (g/kWh) je o něco malinko větší a má stoupavou tendenci spolu s otáčkama. ale, ale
Záleží ještě na něčem? protože v tomhle se mi zdá že má 120 fakt navrch.
-> david 105: Na prevodovku ten motor pasuje to je najmenšie ale potom ešte musíš vymeniť pol motora ako napr:buď len ozubený veniec alebo celí zotrvačník,vaňu so sacím košom ,sanie, výfukové potrubie,atď
-> david 105: zamalo
-> koště: nevari ani fačkovi motor treba mat slušne chladenie a vetrak na spinač ne ten čudel termostaticky na chladiči :D
-> LUKAS: ďakujem zatiaľ za rady
-> zajoch: Každej tam ten motor jednou dá. I já, ale zatim motor krásně přede a jako paradoxně jedniný auto mi nevaří v kolonách, což je na spanilce výhoda (favoriťáci by mohli povídat :D), takže jakmile začne dělat potíže tak nastoupí fáčko s jednobodem.
-> david 105: veniec zotrvaku musiš dat 105-130ky favoritacky ma jemnejšie ozubenie a spojkovu lamelu použit tež zo škodovice ,fačkova ma ine osadenie na hriadel (tisichran mekano alias pritlačny tanier pasne aj fačka..niekedi som mal v rapide fa. motor.
-> LUKAS: a zotrvačník so spojkou tiež as nebudú pasovať
-> david 105: musiš nalisovat do kluky ložisko namiesto toho kružku,prehodit vanu zo 120 ky je to lepšie ako ta fačkova..ale neni potrebne...a par dalšich drobnosti..
-> Jarda/felda 10.11.14 20:18:22: pockej. pockej.. to ma něco společneho se zdvihem a vrtáním ne? :D i tak to potřebuju vysvětlit
-> Jarda/felda 10.11.14 20:18:22: wááát? :D malinko sem to nepochopil. :D nějak pro laika... :D
-> isti: ďakujem
-> RAPLTM: ďakujem za radu -> zajoch: nie nechcem sa zabiť ale 105 už nemá výkon tak rozmýšlam nad dačím lepším
-> david 105: Ano pasuje,možno že dve horné diery na prevodovke musí prevrtať z 8 na 10mm ale to je všetko.
-> Jarda/felda: 120 je stvorcovy motor
105 je nadstvorec
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)