ABS

prohledat
75 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 01.07.2005 do 13.07.2024, založil/a Juro
řadit dle data
00:15:27
12.07.2024
George_S
-> Jarda/felda: to má předek, zadek i prostředek. Ale já chtěl jen říct že né každá čtyřkolka má mezinápravový diferenciál. Proto mají rychlostní omezení při zařazení 4x4. Fiat Panda mělo max 40 km, ARO 60 km a pod. Vlastně Niva první a myslím jediné auto v Evropě a Asii které v době vzniku mělo mezinápravový diferenciál.
21:26:10
11.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 11.07.24 17:12:50: G má mezinápravu ale má i její uzávěrku 1 vlastně má mít komplet uzávěrky všeho 3 3
17:24:35
11.07.2024
George_S
-> ajok: já jsem s redukcí táhl asi 40 km vlek s váhou přes dvě tuny. Vezl jsem paletu a kousek sádrokartonu. Pak jsem jí použil když jsem táhl kamaráda s Patrolem do kopce. Jinak čekám až se bude moc objednávat z Ru. si chci koupit sinchrony na redukci a možná odpojování předku.
upraveno 1x, naposled 11.07.2024 17:28:09
17:12:50
11.07.2024
George_S
-> StepaNoFUN: ono moc čtyřkolek mezinápravový dif. nemá, co vím na 100% je Niva, Mercedes G, možná land Cruise a Ameriky.
14:25:49
11.07.2024
U-Geen
-> ajok: ale ja taky nemam mezinapravu... proste klasickej system pripinani predku u ofrroadu (byt u Sorenta offroad trochu v uvozovkach). Moznost pripnuti redukce bez predku by se mi byvala hodila u Vitary 2.0 V6, u Sorenta s AT a 2.5 naftou zatim nebyla potreba.
upraveno 3x, naposled 11.07.2024 14:36:40
13:46:58
11.07.2024
StepaNoFUN
-> ajok: Jardo ale to Isuzu taky nemelo mezinapravovej diferak.
13:30:57
11.07.2024
Jarda/felda
-> palinator 11.07.24 10:05:19: ano 4H je jen připnutí předku 4 bohužel "natvrdo"
13:28:47
11.07.2024
Jarda/felda
-> ajok 11.07.24 09:25:57: standartně jedu jenom na zadek 4 4H lze dle návodu řadit do 100km/h a 4LO je hodně pomalá tu jsem použil asi jen když jsem potřeboval jet pomalu a "kochat se" 3 3

jinak co je sílný ? má to "jen" 126kw na 2300kg 8
13:25:41
11.07.2024
palinator
-> ajok:

Stodvacítka nemá sílu a to ani nemusíš cokoliv uzavírat.. 3
13:23:39
11.07.2024
ajok
-> StepaNoFUN 11.07.24 11:48:18: -> U-Geen 11.07.24 12:08:49: NJ, ale on nemá mezinapravovej diferak, takže to fakt může použít jen na kluzkým, já teda u nivy používám redukci mnohem častěji, než uzávěrku a rychlou jsem jen párkrát uzavřel na sněhu, ale ona bez redukce nemá sílu, takže třeba v písku to je nepoužitelné uzavřít rychlou, schválně mrknu, jak to má kolega u travela, ale tam je přísavka stejná s diferakem, jen to má vše na jedné pace
12:08:49
11.07.2024
U-Geen
-> ajok: 4H je na normální jízdu po kluzkém povrchu... (a třeba když potřebuju vyjet k baráku a je lehounce navlhlej povrch). 4L je na kritický situace, používím to max když táhnu těžkej vlek do prudkýho kopce nebo když potřebuju pomalu sjet kopec (ostatně u Sorenta jde 4H přiřazovat normálně za jízdy, pro 4L je třeba zastavit, aby se redukce připla)
11:48:18
11.07.2024
StepaNoFUN
-> ajok: 4H jsem třeba u Wranglera, nebo Tropera řadil poměrně často (sníh, bláto, mokrá tráva), kdežto redukci jsem použil asi tak 3x (a jednou z toho na asfaltu, protože jsem se potřeboval rozjet do prudkýho kopce s těžkým vlekem a spojce se to nelíbilo) za těch pár tisíc, co jsem s tím najezdil.
11:13:28
11.07.2024
ajok
-> palinator 11.07.24 10:05:19: jo, ale kde chces jezdit na rychlou "stale uzavrenou" ctyrkolku, kdyz tam mas pomalou, fakt me napada jedine ten pisek, mozna snih, kdyz chces jet rychle

-> vhml 11.07.24 09:36:43: tak prave na dochlazovani to pouzivam taky a automat mi funguje, ale nikdy nevydrzel fungovat dyl jak 2 roky a vzhledem k oblbovani VW na 90°C do asi 115°C to nemas sanci poznat, ze uz to nefunguje4 pritom 1. stupen byva stale funkcni a ver, ze pri 40°C a prudkym stoupani, kdy tomu davam prvni stupen nestaci, pak jsem mel provozni teplotu klidne 107°C kdyz jsem to kontroloval diagnostikou

Nemcourovi udelali raficku na 90°C, aby se nestresoval a me stresuje, ze nevidim skutecnou teplotu :)
upraveno 1x, naposled 11.07.2024 11:14:37
10:05:19
11.07.2024
palinator
-> ajok 11.07.24 09:25:57:

4H je čtyřkola bez redukce ne?
09:36:43
11.07.2024
vhml
-> ajok 11.07.24 09:25:57: tak ja ho zapinam z uplne jinejch duvodu, než že mi nefunguje chlazení 3



za A) tím před startem ohřívám přední gumy, a za B) když přiletíš do retardéru s nízkou rychlostí s roztopeným motorem, tak ti skokově vyskočí teplota. To je třeba mít puštěný větrák předem, než to řešit následně. Na tratích bez retardérů a podobných pomalých prvků to nemá smysl, to si musí nápor vyřešit sám.
upraveno 1x, naposled 11.07.2024 09:38:00
09:25:57
11.07.2024
ajok
-> Jarda/felda 11.07.24 09:03:44: aha, ale pak tam nechapu 4H, jestli to je silny auto, tak mozna do pisku...

-> vhml 11.07.24 08:55:41: vetrak nezapinej, to mistni borci to radeji nechaji zakarbonovavat a popripade uvarit :), hlavne ze ta automatika tam je a jak (ne)funguje uz je jedno.

To zabrzdeni celyho auta mi prave delala 1.6 felda s EDS r.v.1998, 1.3 mpi EDS r.v. 2000 uz to nedela, tak ani zadne vypinani tam nemam.

U nove nivy 2013 jsem si nechal vetrak preprogramovat na tropicke pasmo a zadny spinac neplanuju. Tam vlastne zatim neplaniji zadny vypinac - neni potreba.
09:03:44
11.07.2024
Jarda/felda
-> ajok 11.07.24 08:37:31: nemám mezinápravový diferenciál 8 8
08:55:41
11.07.2024
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 10.07.24 19:46:25: uplne si dovedu predstavit tu akutní krizovku, kdy máš ještě čas vyhodnotit, že musíš přepnout nějakej cudlik a dokonce to udelat3



Ale abysme Jardovi jenom nekřivdili, já mám na Miatě vypínací ABS taky ( a zapínací větrák chladiče ) . Ale tam je to kvůli debilnímu systému, že to auto si občas v krizovce ( rozumněj běžným provozu na závodech či sněhu ) řekne, že celý týhle situaci nerozumí a celý auto preventivně odbrzdí. Ale to se dá asi pochopit, že ty systémy nejsou stavěný na to aby si uprostřed smyku z plnýho plynu šlápnul na brzdu.
08:37:31
11.07.2024
ajok
-> MVM 10.07.24 22:24:09: -> Syny 10.07.24 21:40:50: vsak to je to, co tu celou dobu pisu, pokud nekdo nema cit na brzdovy pedal, tak je pro neho ABS lepsi varianta, nejlepsi EBV, ale jestli to felda ma, tak to tam nefunguje zdaleka jak u nivy4

-> Jarda/felda 10.07.24 12:50:49: radeji ta tlacitka neukazuj Jirikovi, nebo se z Toho opupinkuje1

p.s. 4LO mas rovnou mezinapravu? protoze jinak by ta zadni uzaverka byla spis na skodu...
upraveno 2x, naposled 11.07.2024 08:41:25
22:24:09
10.07.2024
MVM
-> Syny 10.07.24 21:40:50: Se nemusíš sázet, tak to prostě je. Fyziku neojebeš. Ja jsem byl s instruktorem na kurzech bezpečný jizdy 12 let.. Existuje určitá skluzová charakteristika kdy je pneumatika schopná přenést maximum. (To je to co popisuješ) Funguje to i naopak při maximální akceleraci.. moc prokluz pálíš pneu, malý prokluz nezrychluješ..

Ale hlavni u ABS je zachování řiditelnosti a tim možnost vyhýbacího manévru..

Bez ABS je to kratší na šotolině kdy si zablokovaný kolo pred sebou nahrne klin..

Ale ať si každý brzdi jak chce..Hlavně ať nejebne do mě

3
upraveno 1x, naposled 10.07.2024 22:26:34
21:40:50
10.07.2024
Syny
Já tyhle teorie stejně moc nepobírám. Cordoba co jsem měl před dávnou dobou ABS neměla a vždy když se mi povedlo kola zaseknout, tak bylo cítit jak to auto ztratilo brzdný účinek. Nejvíc brzdilo těsně před zaseknutím kol, jakmile se kola blokla, tak to začalo kvičet a klouzalo to dál. ABS právě vychytává ten moment toho maximálního brzdnýho účinku a ve chvíli, kdy se kolo začne zastavovat, tak ho to povolí a zabrzdí zas. Nemluvě o nějaké, alespoň malé, možnosti manévrování. Vsadil bych se, že auto s ABS bude mít v drtivé většině případů kratší brzdnou dráhu i na běžné cestě za sucha oproti totožnému autu bez ABS.
21:39:06
10.07.2024
George_S
-> Jarda/felda: ne, Niva nemá v základu uzávěrku nápravového diferenciálu. Má jen stálý náhon na všechny čtyři a mezinápravovou uzávěrku + redukci, ale i tak projede hodně. Ale nabízí se buď samosvorný diferenciál, elektromagnetická uzávěrka a nebo automatická stála uzávěrka.
19:46:25
10.07.2024
Jirik_Tuňák1983
-> ajok 09.07.24 13:14:18: Ty jsi v krizi u přechodu za účelem zkrácení brzdné dráhy stíhal ještě zahrát "Pro Elišku" na všechna ta tlačítka, kterých tam máš nejspíše už tolik, že i leckterý varhaník bledne závistí? 3
12:50:49
10.07.2024
Jarda/felda
-> George_S 10.07.24 00:43:37: -> ajok 10.07.24 04:59:25: a to u tý vaší Nivy nemáte takovýhle zázračný tlačítko ?
zvětšit ABS - obrázek od Jarda/felda vložen 10.07.2024 12:50:49
11:37:39
10.07.2024
StepaNoFUN
-> vhml: -> palinator: Ale vzdyt je to prece logicky. Nez abys vzal vykon motoru rovnou s minimalnima ztratama, tak je prece lepsi ten vykon ztratove premenit na elektriku a tu zase ztratove premenit na vykon. :-D
10:54:21
10.07.2024
SBORMISTR
-> George_S 10.07.24 00:43:37: promiň, nechápu, co se ti s tím autem stalo?

To jsi v něm vozil medvídka mývala a kvůli němu se autu něco stalo? Nebo se ti s ním něco stalo, protože jsi to auto pořád myl, ve smyslu, že jsi ho pořád umýval?
10:38:44
10.07.2024
palinator
-> vhml:

Normálně, vezme si to na dluh ne? Ten Magneton je tam jen jako takový šimrátko. 3
08:13:24
10.07.2024
vhml
-> George_S 10.07.24 00:43:37: hele a kde ta 12V klima má vzít výkon jinde než z motoru ? 3
upraveno 1x, naposled 10.07.2024 09:20:14
04:59:25
10.07.2024
ajok
-> George_S 10.07.24 00:43:37: to co pises neni ale ASR, ale EDS, prave proto jsem psal, ze bych to uvital u nivy... ASR byva samotne nebo soucasti ESP (asi kazde ESP ma v sobe ASR), mam doma na 2ks felicii EDS (docela vzacne - no ja je vyhledaval :), mel jsem felicii combi ABS a ta to nemela, te jsem se zbavil, jeste jsem kdysi sehnal octavkovou jednotku s EDS, bohuzel mi k ni nedal svazek a hodil to do srotu :/. U EDS nepotrebujes dalsi cidla, jen tu jednotku, protacejici kolo pozna od snimacu ABS a to dane kolo pribrzdi

Ten ventil na bypass ventilu hlavniho tlaku v haldexu u octy, proste bych to sepnul a jelo by to na 4 kola jak niva s uzaverkou (spousta lidi hned ma kecy, ze bych to znicil, ze bych to nevyuzil, ze by neco povililo, ale to preci vim z nivy, kdy to pouzit - jen na kluzkem), ted ta potvora bud jede na kluzkem bud mirne klickujic, jak ji ESP stale srovnava a navic ubira plyn, takze prd vyjede, nebo kdyz ESP vypnu, tak jede jako had, jak se porad zadek pripojuje a odpojuje, premyslim pouzit tento www.lpgprofi.cz/product/. ../929 , vetsinou jsou s filtrem, tento neni, tlak by mel byt dimenzovany a ze tam bude misto LPG olej by snad nemelo vadit... mam vyzkouseno tou diagnostikou, ze to fakt funguje velmi dobre, kdysi mi tu tusim Pavel Pankac psal, ze staci na jednotce haldexu spojit 2 piny, ale nikde nenajdes ktere a zkouset to, tak jeste neco odpalim :/

Ten klimakompressor na 12V se mi moc nezda, kolik ma odber?, aby stacil altik...
00:43:37
10.07.2024
George_S
-> ajok: já jsem ASR chtěl právě do Škodovky protože jsem četl v příručce k Fordu Transit r.v.99 který jsem mýval než schnil. Já jsem bohužel ABS neměl, ale verze s ABS měli automaticky ASR který nahrazoval uzávěrku tím že přibrzdil prokluzující kolo a tím mohlo zabrat to druhé.



Jinak tu klimatizaci si chci do Nivy taky namontovat. Ale nemohu sehnat součásti jednotlivě, protože já klasický klima kompresor nechci protože bere výkon motoru. Na AliExpressu mají elektrický na 12V, ten snižuje výkon méně a navíc když budu mít dobrou baterku tak může být i nezávislá.



K čemu že potřebuješ ten elektromagnetický ventil?
13:14:18
09.07.2024
ajok
-> vhml 09.07.24 13:07:49: ja to u feldy vypnul asi 2x, abych zkratil brzdnou drahu, jednou u prechodu a jednou mi nekdo nedal prednost a vjel mi pred cumak z parkoviste4 vypnutej bag spolujezdce jsem nechaval a zapominal ho zapinat, kdyz si tam nekdo sedl, to jo7
13:07:49
09.07.2024
vhml
K dodělanýmu ABS nezapomeňte na vypínač, ať to může být celou dobu vyplý 3
13:00:29
09.07.2024
ajok
-> George_S 09.07.24 10:03:59: no, tak az udelas ABS do 130, tak to od Tebe obslehnu do rapida :), ASR je srajda, kterou bych mit nemusel, jen to ubira plyn, aby to nehrabalo a vysledkem je, ze pak clovek neco nevyjede, na to je potreba elektronickej bezlankovej plyn, jj niva je dobra stavebnice, ja spis planuji domontovani klimy, na prodlouzenou nivu s klimou jsem nikdy nenarazil, ta moje prodlouzena je nejnovejsi, se kterou jsem se kdy setkal, ASR je asi temer vzdy soucasti ESP, kdyz v octe vypnu (origo tlacitkem :) ESP, tak zustane k dispozici ABS a EDS, jednou jsem jel v nejake brecce a myslel jsem, ze mam neco s motorem, jak to ASR zasahovalo, vypnul jsem ESP a uz to jelo normalne, loni jsem octou nedokazal vyjet u Balatonu na malej Tibet ani s vypnutym ESP a budhista vedle se samurajem jel jak pan, mit s sebou notas, tak jsem to vyjel

1 4 pohon vsech kol, akcni cleny, sepnout spojku

To uz odbocuji, ale nevis nahodou o elektromag. ventilu, kterej zvladne alespon 6bar na 12V? :), jinak mam namysleny elektricky reseni, je to docela slozitost a mam strach abyh neznicil pomocne cerpadlo.

Jinak k tomu ABS do zadohraba, slo by to, ale jeste bude problem s diagnostikou, ta me vzdy nasmeruje, s kterym kolem je problem. Myslim skodovacka ABS jednotka maze chyby po 30x odpojeni od napajeciho napeti.
10:03:59
09.07.2024
George_S
-> ajok: já zatím vlastnil jen jedno auto s ABS a to byl Peugeot 306 a tomu pedál kopal jen na kluzkém povrchu. U Nivy zatím nemám ale plánuji výměnu poloos za pevnostní a budu rovnou pořizovat ty s ABS hřebenem, pák si pořídím i to čerpadlo a ostatní pro přestavbu na ABS. U té Nivy je to bez problémů, protože Niva ma tyhle systémy domontovavané, takže je to jako stavebnice. Zvažuji instalaci ABS i do škodovky, teoreticky by to šlo. Vymyslet jsem jak na náboje umístit hřebeny snímačů a čerpadlo bych použil z Fabie nebo Felicie jsou váhově a velikostně podobné. To daleko složitější by bylo aby to podporovalo i ESP a ASR tam je potřeba více snímačů.
04:47:20
09.07.2024
ajok
-> George_S 09.07.24 01:51:31: jj, to je logicke...4, ale to by znamenalo, ze by EBV mela mit i felicia combi s ABS protoze ta regulator taky nema... (starsi a jine znacky vozu neznam...) ale u te nivy se to chova proste jinak, ale tak je to uplne jina generace, feldu donutim pri brzdeni na asfalte, kdyz na to dupnu, aby kopalo ABS, to se mi u nivy nepodarilo a pritom brzdi jeste o dost vic, jak ta felda, nivu jsem donutil kopat jen na velmi kluzkem povrchu, octavka combi, dokonce s ESP se chova taky spis jak ta felda, s tim, ze to samo srovnava... ale nejkratsi brznou drahu ma proste ta niva 2013 (mluvim spis o nizsich rychlostech jak to funguje, octa samo bude lip brzdit ve vyssich rychlostech a to vzhledem k nadimenzovani brzd) , tak nevim proc si na ladaforu nekdo delal u nivy vypinac ABS, to ma opodstatneni spis u te feldy1 - mel jsem to u cervene 1.6 AEE, u zelene 1.3 mpi jsem se na to uz vykaslal (obe maji EDSko, to bohuzel zas ta niva nema a samo by to u ni clovek ocenil, u nivy by bylo nej u ABS vypinatelne EDS, aby clovek zbytecne v terenu nenicil brzdove desky a pouzil to jen, kdyz by bylo opravdu potreba. Vsak me se rozpadaji u te 1.3 mpi ABS EDS i brzdove desky, kdyz to v zime v zatackach vyuzivam jako svor1
upraveno 2x, naposled 09.07.2024 04:51:18
01:51:31
09.07.2024
George_S
-> ajok: tak jsem si vyhledal informace o EBV. Tak EBV je náhrada mechanického regulátoru to znamená že auta bez tohoto systému měli mechanický regulátor i s ABS.
05:47:16
08.07.2024
ajok
-> George_S 08.07.24 00:39:11: tak vim, ze na dlouhe nive s ABS ho nemam4 (ma jak jsem psal nize EBV, ktere supluje jeho funkci) a na te bez ABS kratke i dlouhe je, na octe combi taky neni

Fabie sedan bez ABS ho ma a ma dva vstupy a vystupy, stejne tak FUNka :)

Ano, niva bez ABS ho ma s jednim vstupem a vystupem, ale to proto, ze ma zadek jen na jeden okruh, jestli ho ma treba VIS s ABS nevim, ale pochybuji.
upraveno 2x, naposled 08.07.2024 05:52:58
00:39:11
08.07.2024
George_S
-> ajok: regulátor tlaku mají auta i s ABS. Regulátor se dává hlavně do aut kde se předpokládá větší zatížení zadní nápravy. I Niva ho má, rozdíl je v tom že bez ABS má regulátor jeden vstup a výstup kdežto s ABS má dva vstupy a výstupy na každé kolo.
19:01:40
09.02.2024
ajok
-> saskyn2 09.02.24 10:32:59: a fabie to byla jednicka? podle me se to nedeje od r.2000, jen me prekvapuje ta Bordererova dacie

-> Borderer: ta dacie kope jemne nebo hrubo jak ta starsi felda?

Auto s EBV to podle me nemuze delat a EBV musi mit to, co melo bez ABS zadni omezovac.

citace:

EBV. Elektronický rozdělovač brzdného účinku (EBV) tvoří jednotku s protiblokovacím systémem brzd ABS, neboť oba systémy využívají řadu společných prvků. EBV zajišťuje maximální výkon brzd přední i zadní nápravy a zabraňuje tzv. přebrzdění zadních kol, při kterém akutně hrozí prudké vybočení zádi.
upraveno 1x, naposled 12.02.2024 01:15:08
10:32:59
09.02.2024
saskyn2
-> Milan 136 08.02.24 18:30:53: Tak ono to fakt dělali starý nebo levný auta, od OII se to nestane. A děje se to jen za určitých podmínek kdy ABS jede na plno.



-> Borderer: Nevím čím to je jestli pomalá elektronika, nebo třeba to že novější auta mají magnetický kroužky v ložisku, tudíž asi jemnější a přesnější. Ale tenkrát mě to tak sralo, že jsem kvůli tomu zkoušel i vyměnit jednotku ABS u fábie a zjistil jsem, že to není chyba, ale vlastnost.
09:58:50
09.02.2024
Bukaj
-> Borderer: Asi to vyplývá z logiky programování toho systému. Pokud je systém naprogramovaný tak, že když se nějaké kolo otáčí (o nějakou minimálně stanovenou rychlost) pomaleji (nebo u systémů s kontrolou prokluzu naopak rychleji), než ostatní kola - jednotka dané kolo odbrzdí (přibrzdí), tak v momentě, kdy se naráz zablokují všechna kola, jednotka správně odbrzdí (všechna kola naráz), ale dál nemá, čeho se chytit - jak poznat, které/á kolo/a znovu přibrzdit. Takže musí zkoušet metodou pokus-omyl a i když je elektronika velmi rychlá v rozhodování, tak vždy musí počkat na fyzikální projev (odezvu chování vozu) svého zásahu (pokusu), a to z momentálního pohledu řidiče trvá sakra dlouho3

Ve chvíli, kdy alespoň jedno kolo neztratí trakci a jednotka má tedy alespoň nějakou referenční hodnotu, od čeho "se odpíchnout" při rozhodování, pak se toto nestane.4
08:08:12
09.02.2024
Borderer
-> saskyn2: Těžko říct, volvo má DSTC a ta Dacie něco jako ESP i hill holder - netuším, jak se to po renaultsku jmenuje, ale má. 3



Mne jen nejde do hlavy, když se tedy podle ní všechny 4 kola točí stejně (špatně), proč teda nepustí pedál dolů a nezačne brzdit.



Každopádně sem rád, že sem se s tím nesetkal jedinej.
20:20:38
08.02.2024
ajok
-> Bukaj 08.02.24 19:42:32: jj, to mam u FUNky bez ABS taky a pave to ABS to musi nahradit, aby to brzdilo, co mozna nejvic a nehrozil smyk, jsem se kdysi uz leknul, ze ten regulator ma kolega na fabii combi s ABS, ale blbe jsem se podival, byla to regulace xenonu :)
19:42:32
08.02.2024
Bukaj
-> ajok 08.02.24 18:42:21: Combi Felda (ale bez ABS) měla na zadní nápravě zátěžový regulátor brzdného účinku.
19:33:55
08.02.2024
ajok
-> Bukaj 08.02.24 19:03:52: jj, tak nejak to bude... cumim, kolik mela jen felda jednotek ABS9
zvětšit ABS - obrázek od ajok vložen 08.02.2024 19:33:55
19:31:55
08.02.2024
SO545
-> Bukaj 08.02.24 19:03:52: nejak tak to bude. Mam slusnu motorku ktora je prekonovana az az...a ABS a dalsich systentov to ma pozehnane....ale funguju tak decentne ze ich nieje poznat.



Ale uz som mal tu cest si dat plne brzdy a bolo to neskutocne stabilne a brzdilo to ako slak.

Na starej motorke by som bol v tazkom smyku...alebo minimalne siel po prednom kolese...co sa stavalo casto. Toto brzdi ako kotva...ale v plnej ovladatelnosti.... Velka spokojnost. A kazdy z mojej generacie/jazdime spolu/ co ma vykonnu motorku na cestu na ABS neda dopustit.
19:03:52
08.02.2024
Bukaj
-> ajok: (Dle mého názoru) tam právě nejde o snímač otáček kola - ten je dostatečně přesný i u těch starších systémů a elektronika vyhodnotí otáčky kola stejně dobře, jako u těch novějších. Hlavní rozdíl bude v té mechanické části (respektive elektrohydraulické) - tedy v těch ventilech v "kostce" ABS, dávkujících tlak do jednotlivých okruhů - tam budou u novějších systémů nějaké lepší elektroventily, které jsou schopné rychlejšího otevírání/zavírání (při zachování životnosti) a tedy lepšího dávkování tlaku a rychlejší reakce na (řídící jednotkou požadované) změny.
18:55:09
08.02.2024
ajok
-> Bukaj 08.02.24 18:26:54: kdyz porovnam ty dve feldy EDS, tak opravdu r.2000 to ma jemnejsi, myslel jsem jestli to neni kvuli slabsimu motoru, ale jednotka podle cisla je uz shodna s octou

No a pritom pocet snimacich pulzu je stejny - stejne krouzky. Niva ma tech pulzu asi min (ikdyz to je vetsi krouzek, tak se mi to treba jen zda) a pritom to davkovani je taky velmi jemne (to bych uplne necekal), zkousel jsem na lede dupnout na brzdu a nechapal jsem, jak ji to bez ESP udrzi v primem smeru.
18:42:21
08.02.2024
ajok
-> saskyn2 08.02.24 17:30:23: moje 1.8T s ESP to urcite nedela, pritelkyne tdi 4x4 jen s EDS taky ne (ale obe jsou combi) ani zelena felda s EDS (r.2000), ale dela to 1.6 s EDS (r.1998), proto jsem to taky chtel vypinat... bluesky jen s ABS, tam to mohu ted odzkouset a u nivy jsem to taky nestihl, ale ta ma brzdit naplno a jen hlidat, aby zadne kolo neslo do smyku, nedelaji to nahodou jen kratka auta s obyc ABS, protoze combi uz musi mit diky absenci omezovace tlaku na zadni napravu to hlidani a zaroven max. brzdeni4 Predpokladam, ze zadna felda combi nebo pickup s ABS ten omezovac tlaku zadni napravy nema...
Extreme Tyres