skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ABS
18:30:53
08.02.2024
08.02.2024
Milan 136
Tohle jsem teda na žádném autě zatím neměl možnost poznat.
18:26:54
08.02.2024
08.02.2024
Bukaj
Podle mne je to logická věc, že když se zablokují všechna 4 kola naráz, tak je pro řídící elektroniku mnohem větší oříšek správně rozhodnout, které ze čtyř odblokovaných kol zase přibrzdit (než když se blokne jen jedno nebo dvě kola, případně se kola blokují postupně) - a to právě ve chvíli, kdy vyděšený řidič tlačí do pedálu plnou silou - tedy po odblokování hydraulického okruhu daného kola jde do brzdy takový tlak, že se kolo zase kousne. Navíc je tam určitá prodleva mezi akcí a reakcí - ta elektronika má sice reakční čas nepřekonatelný, ale naráží na fyziku...
Mám dojem, že čím novější systém ABS, tím vyšší frekvence "drnčení" ABS - tedy rychlejší a přesnější (jemnější) dávkování brzdného tlaku na jednotlivá kola.
U Volva z roku 97 je to "drnčení" ABS takové tvrdé, hrubé, u Octavie ze stejného roku je to trochu méně hrubé, ale u modernějších vozů to ABS spíš jen tak "vrní"...
Jinak jsem si všiml, že ABS (respektive ta jiná zkratka - ten systém, který na principu ABS přibržďuje protáčející se kolo i když řidič nebrzdí) se mi u Volva aktivuje vždy na určitou minimální dobu, která je delší, než by bylo nezbytně nutné - třeba když vjedu do díry ve vozovce, tak to udělá "TRRRRRRRRRR", i když by stačilo jen "TRRR" (nevím, jak jinak pochopitelně to popsat ), prostě to kope ještě ve chvíli, kdy už jsem několik metrů za dírou - to, předpokládám, mají moderní auta též lépe vychytané
Mám dojem, že čím novější systém ABS, tím vyšší frekvence "drnčení" ABS - tedy rychlejší a přesnější (jemnější) dávkování brzdného tlaku na jednotlivá kola.
U Volva z roku 97 je to "drnčení" ABS takové tvrdé, hrubé, u Octavie ze stejného roku je to trochu méně hrubé, ale u modernějších vozů to ABS spíš jen tak "vrní"...
Jinak jsem si všiml, že ABS (respektive ta jiná zkratka - ten systém, který na principu ABS přibržďuje protáčející se kolo i když řidič nebrzdí) se mi u Volva aktivuje vždy na určitou minimální dobu, která je delší, než by bylo nezbytně nutné - třeba když vjedu do díry ve vozovce, tak to udělá "TRRRRRRRRRR", i když by stačilo jen "TRRR" (nevím, jak jinak pochopitelně to popsat ), prostě to kope ještě ve chvíli, kdy už jsem několik metrů za dírou - to, předpokládám, mají moderní auta též lépe vychytané
18:06:52
08.02.2024
08.02.2024
saskyn2
-> David29: Asi jezdíš
17:46:09
08.02.2024
08.02.2024
David29
Tvl, co s těma autama děláte?
Já přemýšlím, kdy naposledy jsem cítil kopání ABS.. A že jako pomalu nejezdím
Já přemýšlím, kdy naposledy jsem cítil kopání ABS.. A že jako pomalu nejezdím
17:30:23
08.02.2024
08.02.2024
saskyn2
-> vhml 08.02.24 12:12:59: Jo to je zajímavý jev, dělá to i fábie, si pamatuju že jsem na nějakém pohoňfestu taky díky tomu vymetl škarpu, dokonce jsem kvůli tomu onehdá i měnil jednotku za jinou a bylo to hovno platný. Novější auta od OII to už nedělaj, nevím jestli protože to má lepší jednotky na ABS, nebo jestli je to tím, že to má i esp, OII bez esp jsem nikdy neměl abych to ozkoušel
12:16:14
08.02.2024
08.02.2024
ajok
-> Borderer 08.02.24 12:09:45: když si zvykneš, tak věř, že dáš na ten vypínač ruku současně se šlápnutím na pedál a nad ničím nepřemýšlí s, ale když já jezdím s hodně autama ..
12:12:59
08.02.2024
08.02.2024
vhml
-> Borderer 08.02.24 09:15:56: Miatu jsem kvůli tomu opakovaně zahodil. Občas, především ve smyku to nebylo ochotný pochopit co se děje, a pedál ztvrdnul na kámen a přestalo to brzdit. Teď mám vypínač, takže za běžné jízdy mám ABS zaplé , když se s tím začne ject víc, tak ho preventivně vypínám.
12:09:45
08.02.2024
08.02.2024
Borderer
-> ajok: Věř že v tu chvíli žádnej vypínač nehledáš, když ti zbejvá množství času limitně se blížící reakčnímu času.
-> David29: No má jak, dyť vidí rychlost v kmh na každém kole. Tzn. při srovnání rychlostí by měla zase začít brzdit.
-> David29: No má jak, dyť vidí rychlost v kmh na každém kole. Tzn. při srovnání rychlostí by měla zase začít brzdit.
12:07:15
08.02.2024
08.02.2024
ajok
-> David29 08.02.24 10:20:06: já zas zvyklej z feldy a octy jsem byl překvapen, že niva 2013 ho okolo 5kmh, možná už pod 10kmh vyřazuje
-> Borderer 08.02.24 09:15:56: proto jsem měl u feldy vypínač ABS a všichni se mi smáli... Jinak předpotopní systém to fakt není, já mám už octavkovou jednotku s EDS
-> Borderer 08.02.24 09:15:56: proto jsem měl u feldy vypínač ABS a všichni se mi smáli... Jinak předpotopní systém to fakt není, já mám už octavkovou jednotku s EDS
10:20:06
08.02.2024
08.02.2024
David29
-> Borderer: Co jsem pochopil, systém nepozná, že "už" to neklouže - protože vlastně asi nemá ani jak, když stále brzdí?
Ale v nižší rychlosti by snad ABS mělo být vyřazeno?
Ale v nižší rychlosti by snad ABS mělo být vyřazeno?
09:15:56
08.02.2024
08.02.2024
Borderer
Vytáhnu mrtvolu. Trochu mne zaujala u ABS jedna věc, co se mi stala na vícero autech.
Situace - silné náledí, "černý led" na silnici. Ve všech třech případech sem dojížděl na kruhovej objezd, chci začít brzdit, ale jakmile sem se dotkl brzdovýho pedálu, okamžitě ztvrdnul, ABS pumpa běžela jak vzteklá a auto v podstatě nebrzdilo, přestože zmrazek už byl pryč a pod koly mokrej asfalt. Ve všech případech pomohlo jediné, zcela pustit brzdovej pedál, pak to zadupnout a děj se vůle boží, protože přednost. Zatím to vždy vyšlo - 3x za cca 12 let.
Že se mi to stalo u Feldy, která má předpotopní systém ABS a vše okolo sem ještě chápal jako nějakej nevyladěnej šotek, ale tuhle zimu se mi to stalo jak u Volva, tak i zánovní Dacie...což už mi hlava nebere. Co se reálně mohlo stát?
Situace - silné náledí, "černý led" na silnici. Ve všech třech případech sem dojížděl na kruhovej objezd, chci začít brzdit, ale jakmile sem se dotkl brzdovýho pedálu, okamžitě ztvrdnul, ABS pumpa běžela jak vzteklá a auto v podstatě nebrzdilo, přestože zmrazek už byl pryč a pod koly mokrej asfalt. Ve všech případech pomohlo jediné, zcela pustit brzdovej pedál, pak to zadupnout a děj se vůle boží, protože přednost. Zatím to vždy vyšlo - 3x za cca 12 let.
Že se mi to stalo u Feldy, která má předpotopní systém ABS a vše okolo sem ještě chápal jako nějakej nevyladěnej šotek, ale tuhle zimu se mi to stalo jak u Volva, tak i zánovní Dacie...což už mi hlava nebere. Co se reálně mohlo stát?
19:52:24
04.07.2005
04.07.2005
aDAm
a proč by tam byt nemohlo? ABS reguluje tlak v jednotlivych brzdach....takže mužeš regulovat tlak i u prasatek...
09:03:48
04.07.2005
04.07.2005
Majkl
-> minno: nojo, takze to nepudu reklamovat
18:46:19
03.07.2005
03.07.2005
minno
-> Majkl: lenze bit na bubon sa da len prerusovane, takze abs je standard
22:13:34
02.07.2005
02.07.2005
Majkl
-> 5ko: ja mel taky doma buben, ale abs nam k tomu nedali..
15:48:08
01.07.2005
01.07.2005
5ko
aj my mame oktavku s bubnami a mame ABS
13:10:40
01.07.2005
01.07.2005
jb
jak pise vici mame doma dve auta s bubnama vzadu a abs :)a muzu rict ze fungujou :)
12:24:13
01.07.2005
01.07.2005
T
no ja vam reknu jedno : po navsteve Mimone a Hradce vam reknu ze jde uuuuplne vsechno
11:38:14
01.07.2005
01.07.2005
Juro
pri drsnom brzdeni mi pedal pulzoval, takze myslim, ze tam je, ale moze tam byt aj v spojeni s bubnami vzadu? Je to GLX, gls je este zvyk z mladi
11:36:53
01.07.2005
01.07.2005
Vici
jasne ze, bubny nejsou na prekazku absku. vzdyt i felda (jen jako priklad) ma abs a vzadu bubny...
11:32:22
01.07.2005
01.07.2005
Majkl
-> Johny Death: a kdyz ne tak ho muzu nakopat sam
11:32:18
01.07.2005
01.07.2005
CHIP
-> Juro: Muze byt ABS i v aute z bubnama ... nevim jak je to reseny ... ale funguje to ...
11:32:10
01.07.2005
01.07.2005
Johny Death
BTW: gls??? neni to GLX?
11:31:21
01.07.2005
01.07.2005
Johny Death
poznáš to v pedálu jestli když dupneš trošku ostřejic na brzdy tak ti ten pedal začne přerušovaně kopat zpět.
11:29:57
01.07.2005
01.07.2005
Juro
mam otazku, je mozne, aby som mal ABS aj ked mam vzadu bubny? Ide o Octaviu 1.6 GLS. Pri startovani mi kontrolka svieti, potom zhasne, vcera pri jazde sa to tvarilo, ze to ABS ma, len tie bubny mi nejdu do hlavy