skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes našli
-> Sita: 250 tisic, ted uz to bylo jen auto na stavbu a do prace. Co se koroze tyce tak na pravy strane je prorezlej lem na jednom miste, leva strana uz byla lakovana po jiny bouracce.
-> Vojťas: skoda no, kolik to ma najeto? Jako ta kastle je pobouchana jak svine a je videt, ze o to auto nikdo moc nepecoval, ale co by za takhle zdravy lemy a hrany daly o deset let mladsi oktavky :D
-> jans 16.08.24 08:31:35: Vlastně možná dobře, dlouho sem váhal co s tím. Se dvouma dětma už to není nic moc záložní auto... Tak že buď oživim Mondeo co mi ještě stojí na dvoře, nebo jestli to nerozchodím tak půjde oboje do šmelcu a seženu něco většího. Tak snad vyplatěj nějakej rozumnej peníz.
-> Vojťas 16.08.24 06:25:25: To mě mrzí. Vzpomínám si, jak jsi mi popisoval zkušenosti s Thalií (tuším, žes psal, že máš 1,4 8V a rok 2003). Naši si před časem pořídili druhou generaci, tak půjdeš taky do ní?
-> Vojťas: to odvez na ekolikvidaci.
Celej levej zadni blatnik hnutej dovnitr, ale opravovat se mi to nechce, ten seznam věcí co tam je na výměnu je už dost dlouhej i bez tohohle. Nejvíc mi vadí že občas ukapne vyměník topení, kvuli tomu vlastně nechci aby v tom jezdily holky...za kobercem je pekne mokro.
Nahore na foto videt zlomenej C sloupek.
Nahore na foto videt zlomenej C sloupek.
Přijdeš po dvou týdnech nemoci k autu a nemáš čím jet... A ne není to Thalie po faceliftu s cirymi svetly ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Včera mi rikal tchán kde mám auto, že tam stojí nějaký nabouraný jako mám já, tak sem to šel omrknout,
Za stěračem papír od policajtu o účasti na dopravní nehodě, ale že by dali nějaký info...Ale stalo se to v noci z pondělí na úterý, tak to mi ani nevadí že mě o pulnoci nikdo nevolali. Někdo prej měl nějakou zdravotní indispozici a naboural tři auta, ale co říkala vedle v krámu tak asi nedopadl dobře.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Včera mi rikal tchán kde mám auto, že tam stojí nějaký nabouraný jako mám já, tak sem to šel omrknout,
Za stěračem papír od policajtu o účasti na dopravní nehodě, ale že by dali nějaký info...Ale stalo se to v noci z pondělí na úterý, tak to mi ani nevadí že mě o pulnoci nikdo nevolali. Někdo prej měl nějakou zdravotní indispozici a naboural tři auta, ale co říkala vedle v krámu tak asi nedopadl dobře.
Ahoj dnes sem nasel na nabidkamajetku.cz zajimave kousky do aukce.Zachovalou Felicii LX (1996) v barve zelena Atlanta a Favorita 136L (1989) v raritni barve kosmicka modr a s najezdem 40000 km.Kupte to nekdo,ja to nemam uz kam dat.
-> Pavel P..: Skvěle, děkuji
-> Strycek Marty: ty další věci...
nahoře je bílej přepínač směrovek je např. z V3S, Zetor apod...
odkalovač paliva na š1000/100
sklenička odkalovače
držák předního tlumiče 1000-136
spínačky/bošárny mužou bejt z čehokoliv, jawa, zetor, v3s
přepínač s bílou páíčkou je taky uni, na světla, blinkry, klaksony... taky od zetoru přes tatry po škodovku
fajfka taky na cokoliv... jawa, PFka, klidně i populár
nahoře je bílej přepínač směrovek je např. z V3S, Zetor apod...
odkalovač paliva na š1000/100
sklenička odkalovače
držák předního tlumiče 1000-136
spínačky/bošárny mužou bejt z čehokoliv, jawa, zetor, v3s
přepínač s bílou páíčkou je taky uni, na světla, blinkry, klaksony... taky od zetoru přes tatry po škodovku
fajfka taky na cokoliv... jawa, PFka, klidně i populár
-> Pavel P..: Taky mi to tak přišlo. Ten zbytek je trošku zajímavější, ale člověk se radši zeptá než to zahodí do popelnice
-> Strycek Marty 11.08.24 20:15:27: poziční světlo na jakýkoliv vlek, návěs apod..
Při úklidu dílny jsem našel nějaký starožitnosti vzhledem k historii vozového parku v rodině je možný původ Jawa 250 kejvačka, Škoda Popular cabrio nebo Škoda 100.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hezký ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: / -> Bukaj: To jsou asi hodný vosy domácí..
Je klidně možný, že tam tábořej už od loňska, takže jsem s nima seděl vícekrát.. ale vstávaj pozdě a choděj brzo spát, tak mi jen bylo divný, že kolem mě sem tam nějaká poletuje..
Ale ne moc, ty mrchy asi přitahuju, v boudě na zahradě jsem je likvidoval x-krát, doma se už 2x snažili hnízdit v užovce a pokusy usadit se v zábradlí ani nepočítám - dokud jsem ho nazašpuntoval.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je klidně možný, že tam tábořej už od loňska, takže jsem s nima seděl vícekrát.. ale vstávaj pozdě a choděj brzo spát, tak mi jen bylo divný, že kolem mě sem tam nějaká poletuje..
Ale ne moc, ty mrchy asi přitahuju, v boudě na zahradě jsem je likvidoval x-krát, doma se už 2x snažili hnízdit v užovce a pokusy usadit se v zábradlí ani nepočítám - dokud jsem ho nazašpuntoval.
-> King 02.07.24 16:58:51: Možná kdysi blbě nastavený předstih, nebo u 130LPG jsem měl hodně ojetou vačkovou hřídel - to by taky mohlo mít vliv. Nevěděl jsem, jaký vliv může mít opotřebená vačka, dokud jsem ji nevyměnil - rozdíl byl sakra znát (u 130LPG). U Å je původní vačka z toho motoru, co má aktuálně najeto lehce pod 200 tisíc, ve 130LPG jsem ji měnil někde mezi 300 a 350 tisíci a pěkně to ožilo.
-> Jarda/felda 02.07.24 17:08:06: Dvě úplně jiný auta - Å je korálová 130L z Vrchlabí (tedy výbava GL) model 86, na Meteorech, zatímco 130LPG je šípková 130L z Boleslavi (tedy klasické Lko, jen interiér tam mám z GLS), model 87 a na obyčejných plecháčích...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 02.07.24 17:08:06: Dvě úplně jiný auta - Å je korálová 130L z Vrchlabí (tedy výbava GL) model 86, na Meteorech, zatímco 130LPG je šípková 130L z Boleslavi (tedy klasické Lko, jen interiér tam mám z GLS), model 87 a na obyčejných plecháčích...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: Jak Cimrmanova elektrická sesle "posaď se, pohovíš si" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Skoro kacirska otazka na repasniho guru skrz SEDRy, ale nemuze to bejt klasika, podobne jako pri provozu na lpg, chudou smesi?
-> Bukaj: Aha, myslel som, že je to u 130LPG, tak potom beriem späť. V tom prípade je to potom záhada, prečo sa tie ventily tak moc zaklepali po tak málo km
Každopádne gratulujem k úspešnému zloženiu. Dal si to veľmi rýchlo.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Každopádne gratulujem k úspešnému zloženiu. Dal si to veľmi rýchlo.
-> Bukaj: Ty kokos ten motor je jak z fabriky
Každopádně přeju brzké zotavení u 130LPG![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: Jakou konfiguraci máš na mysli? Tohle není hlava ze 130LPG, tam mám hlavu s tvrzenými sedly a už nějaký ten rok a stovku tisíc kilometrů drží (ťuk, ťuk
). Tohle je hlava z auta, kterým jezdím jednou až dvakrát ročně na srazy a jednou až dvakrát ročně na výlety po ČR a blízkém okolí (okruh do cca 4000 km od Prahy) - vždy pečlivě přidáváno aditivum při tankování, od poskládání motoru v roce 2008 (ze dvou motorů - z Fa 135 klikovku, ojnice, vložky, setrvák a prsa, ze 130 blok, písty, hlava...) najeto cca 60 tisíc km. Motor byl vždy tichounký a na stotřicítku poměrně líný (v nízkých otáčkách jel hezky, ve vyšších to byla mrtvola) - přesně vhodný na dálkové trasy. Do loňska fungoval bez jakýchkoli zásahů (mimo výměn oleje a filtrů a čas od času seřízení ventilových vůlí), letos při prvním startu už měl problém chytit - sice při první otočce startéru naskočil, ale hned zdechl a pak jsem musel točit několik desítek vteřin, než se udržel v chodu a následně zahalil celou obec namodralý dým. Totéž se stalo při dalších startech po delší odstávce (cca po měsíci od poslední jízdy). Při startu druhý den po jízdě problém nebyl. Měl jsem za to, že jsou po smrti guferka na ventilech (na vodítka sacích ventilů jsme kdysi - 2008 s Matthesem vytvořili zúžené osazení pro guferka) a že olej z hlavy steče při delším stání do válců a zamastí svíčky - soudě dle namodralého dýmu.
A ona to byla chladicí kapalina![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
No, aktuálně je motor zase pohromadě.
Dostal novou pístní sadu - kromě dvou prasklin v hlavě (u zaklepaných sedel výfukových ventilů na 2. a 3. válci) byla jedna vložka už dost poškozená prolínající kapalinou (povrchová struktura) a po demontáži vložek zjištěno i "klasické stotřicítkové" vylomené žebro pístu mezi kroužky - taktéž na 2. a 3. válci), repasovanou hlavu, kterou jsem měl připravenou na jiný motor (taktéž s tvrzenými sedly a guferky) a včera večer opět zavrčel. Jen se nekonala testovací jízda, protože ve vjezdu do zahrady mi stojí rozebraná 130LPG - tu musím aspoň provizorně zpojízdnit zítra večer, až přijdu z práce...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A ona to byla chladicí kapalina
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
No, aktuálně je motor zase pohromadě.
Dostal novou pístní sadu - kromě dvou prasklin v hlavě (u zaklepaných sedel výfukových ventilů na 2. a 3. válci) byla jedna vložka už dost poškozená prolínající kapalinou (povrchová struktura) a po demontáži vložek zjištěno i "klasické stotřicítkové" vylomené žebro pístu mezi kroužky - taktéž na 2. a 3. válci), repasovanou hlavu, kterou jsem měl připravenou na jiný motor (taktéž s tvrzenými sedly a guferky) a včera večer opět zavrčel. Jen se nekonala testovací jízda, protože ve vjezdu do zahrady mi stojí rozebraná 130LPG - tu musím aspoň provizorně zpojízdnit zítra večer, až přijdu z práce...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 23.06.24 08:45:56: Fu.... Asi nemá zmysel to v tejto konfigurácii takto prevádzkovať.
-> Bukaj: Šmarjá panno...
-> Bukaj: ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Sundal jsem hlavu z Å a našel válec plnej vody, brutálně zaklepané ventily (navzdory tomu, že jsem celou dobu poctivě přidával do paliva aditivum) a prasklinu v hlavě
Nějak mi začínají docházet použitelné hlavy na 130 - pokud se ukáže, že tohle -> Bukaj 20.06.24 11:11:19: je hlava LS a ne 130, tak jsem asi udělal blbost, že jsem nedávno prodal novou 130 hlavu s tím, že pro ní nemám využití - na žádný motor už nechci montovat hlavu bez tvrzených sedel a dávat novou hlavu na úpravu mi bylo líto![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Nějak mi začínají docházet použitelné hlavy na 130 - pokud se ukáže, že tohle -> Bukaj 20.06.24 11:11:19: je hlava LS a ne 130, tak jsem asi udělal blbost, že jsem nedávno prodal novou 130 hlavu s tím, že pro ní nemám využití - na žádný motor už nechci montovat hlavu bez tvrzených sedel a dávat novou hlavu na úpravu mi bylo líto
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: díky za tip musím se na to podívat
-> hans1: paka na celusti ktoru taha lanko sa ti pravdepodobne oprie pri zatiahnuti o skrutku drziacu stit brzdy
-> hans1: ja si to pamatuju a pamatuju si i to, jak me vyrazili z STK ze mam ve 105L motor z Erka.
Mel jsem duplikat velkyho TP, kde byl jen typ a ten podle nich nesouhlasil. A to ta sama STK nekolik let predtim tu vymenu motoru posvetila jako "vymena motoru tehoz typu".
Stalo me to vic jak 2 hodiny na urade a z uradu volali na STK, at to kuwa koukaj pustit.
Mel jsem duplikat velkyho TP, kde byl jen typ a ten podle nich nesouhlasil. A to ta sama STK nekolik let predtim tu vymenu motoru posvetila jako "vymena motoru tehoz typu".
Stalo me to vic jak 2 hodiny na urade a z uradu volali na STK, at to kuwa koukaj pustit.
Já byl na stk s embéčkem v úterý,o nějaké důkladné kontrole nemůže být řeč protože byť starší technik tento typ auta viděl poprvé v životě
Na zkoušce brzd se zjistilo že při zabrždění ručkou je dost velký rozdíl(kdyby to nebyl veterán tak to asi neprojde),klasická nožní brzda téměř bez znatelného rozdílu.Napadá někoho čím to může být?Ručka je přes kladky-prvotyp lanko není originál ocel ale novodobé nerez.
Že by někdo kontroloval hlavu to teda nepamatuju.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Na zkoušce brzd se zjistilo že při zabrždění ručkou je dost velký rozdíl(kdyby to nebyl veterán tak to asi neprojde),klasická nožní brzda téměř bez znatelného rozdílu.Napadá někoho čím to může být?Ručka je přes kladky-prvotyp lanko není originál ocel ale novodobé nerez.
Že by někdo kontroloval hlavu to teda nepamatuju.
Toto ma neprestane prekvapovat. Na slovensku som sa na STK stretol uz aj s clovekom co mu skoro vypadli oci ked pod prednou kapotou nezbadal motor...
-> Bukaj 20.06.24 11:11:19: že by to pasovalo? To nebylo špatné. Mi v životě nesvítil baterkou kolem motoru. To slyším poprvé. Možná ze zvědavosti. Ale rybka vypadá zeleně.
-> Bukaj:
Že by "montáž podle toho co zrovna bylo po ruce" nabrala novej rozměr?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Že by "montáž podle toho co zrovna bylo po ruce" nabrala novej rozměr?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dnes na STK jsem zjistil (tedy zjistil to technik, který tam posvítil baterkou), že na mé nové 130L je pravděpodobně hlava ze 120LS
Přitom hlava je správného data výroby (stejně, jako většina dílů na autě je vyrobena v dubnu 1986).
Jinak původní majitel, jenž vlastnil vůz 6 let, si toho také nevšiml
Nicméně jistotu budu mít, až hlavu sundám...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Přitom hlava je správného data výroby (stejně, jako většina dílů na autě je vyrobena v dubnu 1986).
Jinak původní majitel, jenž vlastnil vůz 6 let, si toho také nevšiml
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Nicméně jistotu budu mít, až hlavu sundám...
-> Dauntless24 20.05.24 15:56:24: ja si to pamatuju, protoze, kdyz jsme to zrovna brali, tak se rikalo, ze moderator Poulicek taky brzdi, ale kolotoc
Jinak ja dnes toto, to byla mnamka![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak ja dnes toto, to byla mnamka
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> minno:
Ach tak, já myslel že to nedokážeš vyluštit.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ach tak, já myslel že to nedokážeš vyluštit.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 21.05.24 08:29:11: To bude tým, že nesledujem a nezaujímam sa o tie vaše politické a neviem aké somariny
Ale vo všeobecnosti mám Opráski rád.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 20.05.24 12:47:12: ja z dalky myslel ze je to kamenny koryto na vodu, ktery bych zrovna potreboval pro kravy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno:
Protože pořád něco nechápeš..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Protože pořád něco nechápeš..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 20.05.24 16:00:23: Prečo by som nedokázal stráviť Opráski? Asi ma informuj o niečom, o čom sám neviem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)