Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3649 příspěvků (zobrazeno 3251 až 3300) od 28.02.2012 do 18.04.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
14:17:08
11.09.2013
Petr98
-> saskyn2: Přesně... vůbec nevím wo co go... 3
23:16:26
10.09.2013
saskyn2
tak už sem kurna hodte někdo fotku at to taky vidim:-)
20:56:30
10.09.2013
auta.petr
Na mém MB 65 jsou zarážky plechové a rozhodně si nemyslím, že je to domácí výroba, s určitostí bych řekl, že je to originál.
12:27:03
10.09.2013
Bukaj
Bavili jsme se tu o tom již dřív, bohužel už nevím, s kým a v jakém tématu, ale fotky jsem sem dával...
Dle mého názoru (a informací) byly první serie bez zarážky a poté, co se v praxi zjistilo, jak se dá do auta snadno dostat zamáčknutím skla přes gumu do vozu zavedli v AZNP zarážky - nejdřív ty plechové nabodované (1965), později z estetických důvodů plastové s chromovaným šroubkem (model 66 a dále). 4
12:17:42
10.09.2013
J3STER
-> oojirka: A nebo to tam zapoměli dát.4
09:22:06
10.09.2013
oojirka
-> Jozka: takže to jsme asi zase na začátku a vypadá to na ty tři verze dveří...
upraveno 1x, naposled 10.09.2013 09:22:20
08:21:45
10.09.2013
Jozka
-> saskyn2: Navařený nehtík jsem původně taky považoval za domácí úpravu, ale kdosi kdysi mě přesvědčil, že je to z továrny. Známej měl na MBG..
19:11:36
09.09.2013
saskyn2
-> oojirka: Dle dle mě jsou dvě provedení, bud bez dorazu, nebo s plastovým dorazem. Navařené bude domo robo, hliníkové je ze š 100.
16:45:01
09.09.2013
oojirka
saskyn2: tu fotku s tou plechovou zarážkou nemám, zkusím zajistit...tzn., že naopak na těch dveřích co jsem viděl u Bukaje je to navíc...-> Jozka: ->na žádných dveřích to nemám.
16:18:52
09.09.2013
saskyn2
-> oojirka: -> Jozka: Asi ted nerozumim, pokud se bavíte o zarážce na trojuhelníček tak jsem viděl vždy bud plastovou u novějších modelů a nebo úplně bez zarážky, tuším do roku 1966, máte fotku tý železný? To jsem nikdy neviděl a to jsem těch aut měl určitě víc než 15
14:21:39
09.09.2013
Jozka
-> oojirka: Vypadá to spíš na tu původní variantu dveří, ten velkej plech pozdější by asi vykukoval nad rám dveří víc.. a to chyběly zarážky na celým autě ?
14:16:50
09.09.2013
oojirka
Snad to bude z fotky poznat:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od oojirka vložen 09.09.2013 14:16:50
upraveno 1x, naposled 09.09.2013 14:17:16
14:14:29
09.09.2013
Jozka
-> oojirka: Zajímací.. neviděl jsem dosud - že by ND nedeflorovanej ? A jak ty dveře vypadaly jinak ? Jen s "kolejničkou" na čalounění i dole, nebo s velkým plechem jako pozdější varianty ?
13:59:43
09.09.2013
oojirka
V pátek jsem byl u Bukaje a bavili jsme se mimo jiné o dorazech trojúhelníčku v předních dveří. Dívali jsme se na dveře, které mají plastovou zarážku (přišroubovanou) z novějších modelů a pak na dveře z prvních modelů, které mají navařenou plechovou zarážku. No a na mých dveřích nemám nic. A ani to nevypadá, že by tam někdy nějaká zarážka byla. Tak se chci zeptat, zda je to možné, zda byly tři "verze" dveří?
upraveno 2x, naposled 09.09.2013 14:01:48
08:03:13
02.09.2013
Jozka
-> Bukaj: Dveře dobrý, doteď jsem váhal, jestli tmel kolem sponek čalounění nebyl náhodou tatíkovo tuning.. (on teda vlastně byl - ale jen změnil typ tmele).
K nálepkám: "special" je cca z roku 1970 - nálepka na cívku, která v MB z výroby být nemohla, ale jako ND v pohodě, schéma řazení jsme na skle tuším měli (01/1968), ale mám dojem, že blbě nalepenou skoro v gumě a moc dlouho tam nepřežila. Naopak si na tý 68-ce vůbec nepamatuju modrozelenou nálepku deklíku regulátoru dobíjení, u tý mám dojem, že zmizela úplně ještě v průběhu výroby MB (po předchozích změnách velikosti dle přemísťováním šroubků). No a na mým origo 68 heveru cosi zbylo dodnes, ovšem našel jsem v jednom polovraku i úplně čistej neotřískanej..
09:08:25
01.09.2013
Bukaj
...pro úplnost ještě zadní dveře (ta folie už je nic moc, ale pro ilustraci stačí).
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 01.09.2013 09:08:25
09:05:01
01.09.2013
Bukaj
...tmel kolem klik a dole v prolisu proti zatékání a průvanu...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 01.09.2013 09:05:01
09:02:13
01.09.2013
Bukaj
Jinak pro originalisty pár fotek - původní folie a těsnicí tmel ve dveřích 1000MB tak, jak byly z výroby - možná se to někomu bude hodit 4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 01.09.2013 09:02:13
08:54:37
01.09.2013
Bukaj
Tak zase řeším nějaké ptákoviny1
narazil jsem v Tabiho kartě auta na fotku vodolepek img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9863_2013-08 -24_20-02-23_8.jpg , které mám taktéž přichystané a vrtá mi hlavou, které z nich na MB nepatří (pominu-li, že některé z nich měnily svůj vzhled v průběhu výroby - například ta na baňku olejového filtru).
Váhám, odkdy se na sklo lepilo schéma řazení - myslím, že na MB nikdy nebylo, u stovek nevím, ale neviděl jsem zatím jediné MB či 100, která by tu nálepku měla (původní).
Dále si nejsem jist nálepkou na cívku a na hever - ty jsou asi taktéž pozdějšího data...?
Nemá o tomto někdo přehled?5
10:10:14
26.08.2013
Jozka
-> Bukaj: -> Danster: Díky, už jsem potřídil a zkompletoval.. Rovný dlouhý dopředu, s vyoseným okem kratší dozadu.. A koukl jsem, že pokud jsou ohnutý ty přední, tak téměř zcela jistě zacházením vesměs v oblasti závitové..

Koženky znám taky jen dva druhy, ale luxů jsem zas tolik neviděl... Sice jsem objevil materiálově taky cosi mezi origo ušitý, ale v náhradní karosérii a podlepený podobným modrofialovým hadrem na podlahu (jen tenčím), jakým je odhlučněná střecha..-> Bukaj 19.08.13 21:58:15: Ale zajímavej nápad, dát do sedana sklápěcí sedačky...
12:27:34
20.08.2013
Bukaj
-> Danster:
Tak co tu mám omezovače, tak některé mají lehce vyosenou díru, ale to přisuzuji výrobním nepřesnostem (díl, u kterého to nemá na funkci vliv asi nikdo nekontroloval) a ohnuté jsou jen ty zadní...
...jinak ta koženka bych řekl, že spíš bude předělávka z pozdější doby, byť dle originálu...
Možná po povodních v 97, ale třeba tapece na dveřích byly zevnitř neumyté od bahýnka, tak nevím.
11:50:34
20.08.2013
Danster
-> Bukaj: Včera jsem na to koukal a omezovače jsou na předku delší a vzadu kratší jak už jsem Jozkovi psal i SMSkou. A vnesu do toho ještě větší chaos já měl všechny omezovače rovný jen díra je vyosená.

Zajímavá otázka s tím čalouněním palubky já viděl jen rozdíl jak píšeš ty standart x deluxe.
Možná že ve výrobě měli chvíli jinou koženku kdo ví.
22:09:06
19.08.2013
Bukaj
Mám také jeden dotaz, a to k čalounění palubovky - kolik druhů koženky se používalo? Měl jsem za to, že dva (Deluxe a Standard), ale teď jsem se vrtal v jednom vraku a ten měl jinak strukturovanou koženku, tak jestli to bylo přečalouněné, nebo...?
Ten vrak neměl výrobní štítek, byl to model 67, motor ze 120, v 1997 postižen povodní, v provozu do 2005. Tapece dveří z kila, stropovice, koberce a zadní plato De Luxe, sedačky, čalounění C sloupků, lak palubky a ostatní věci Standard. Čalounění palubky provedeno profesionálně (stejné švy, jako originál, molitan De Luxe, silná měkká koženka, jako De Luxe, ale se strukturou, nikoli jako znám z Deluxe).
21:58:15
19.08.2013
Bukaj
-> Jozka: omezovače: delší rovné jsou přední, kratší zadní. Všechny zadní jsou zahlé, myslel jsem, že je to způsobené nešetrným zacházením, ale nasadil jsi mi brouka do hlavy...7
A ty sedačky budou nejspíš samodomo kříženec - píše tam renovované rámy - bůhví, kde ty rámy vzal 4 Navíc k nim má i De Luxe kryty pojezdů, které jistojistě nejsou ze žábrovky.
14:53:25
19.08.2013
Jozka
Další věc, co jsem nikdy neviděl - kříženec X-ovejch a sedanovej sedaček, deluxe látkový jako v prvních ročnících, přitom přední mají MBX pojezdy..

aukro.cz/skoda-mb1000-zab rovka-sada-sedacek-vyborne m-stavu-i3469644219.html
10:58:26
19.08.2013
Jozka
-> Danster: To budeš hodnej.. už jsem objevil i nárazníčky pod kliky a tak zbývá jen tohle, pak najít táhlo kliky jedno zadní a jsem vychystán na nastrojení dveří.
10:47:06
19.08.2013
Danster
-> Jozka: V garáži mám sadu dveří z dědovo MB odpoledne na to klidně kouknu a napíšu ti to sem, když nebude někdo rychlejší4
10:40:15
19.08.2013
Jozka
-> Petr98: Takhle jsem původně uvažoval taky - ale matou mě zbytky barev na pár zbylých nezrepasovaných táhlech, který naznačujou opak..
A pak taky to, že některý jsou rovný (osa oka v ose dříku), jiný mají očka vyhnutý a to tak nápadně stejně, že to vyvoláva pochybnosti o vzniku vyosení provozem..
10:18:43
19.08.2013
Petr98
-> Jozka: dle úhlu otevření bych si tipnul přední delší, zadní kratší....
08:47:15
19.08.2013
Jozka
Dotaz úplně přesně nesedí do tématu - ale nevěděl by někdo, který táhla omezovačů dveří patří kam: delší do zadních dveří a kratší do předních? Chytl jsem chaos a nechce se mi rozebírat kvůli tomu další auto.
11:07:01
16.08.2013
Petr98
-> packa: dej fotku. Ale určitě nejsou oznacene dif 25. V knížce je psáno, že difuzery byly vyměněny za dif. 25. Zajímala by me fotka 4
11:39:29
15.08.2013
packa
-> Petr98: Díky, alespoň už vím z čeho to je.
19:08:25
11.08.2013
Bukaj
-> Petr98 11.08.13 19:07:34: Díky i Tobě za objasnění 4
19:07:34
11.08.2013
Petr98
-> packa: BSka s difuzery 25 se používaly na závodní dvoukarburátorové motory MBG. Píše to Gereg v knížce.
19:04:15
11.08.2013
Petr98
-> Bukaj: Díky za objasnění 4
10:26:45
11.08.2013
Bukaj
-> Petr98:
To je jednoduché. Ten vlevo je originál MBG/X z výroby, ten vpravo je koupený jako náhradní díl (výroba v sedmdesátých letech. Platí to pro všechny karburátory BS - originální na MBčkách (minimálně do 18. serie) byly značeny JIKOV BS 32-2x (kde x je 1, 3, nebo 4), jako náhradní díl se prodávaly karburátory značené tím číselným kódem a DIF- 2x.
Označení karburátoru s termosytičem (to zmiňované T) nebylo nikde vyraženo, BST se zmiňuje pouze v literatuře.

Jinak netuším, na co je BS dif 25, s tím jsem se ještě nesetkal.
22:17:57
08.08.2013
packa
Chtěl jsem se zeptat, když tu tak řešíte karburátory. Z čeho by mohl být karburátor Jikov BS uplně stejný jako z dvojice MBX bez sytiče, jenom difuzor 25? Někde doma najdu fotku.
18:42:02
07.08.2013
Petr98
-> sliwowitz: jj v katalogu je označení jak pises. Ale na karbcich ho nenajdes. Zase jsem je obhlizel..... A je to jak jsem psal. Přední nemají zavit na tu trysku, co je pod syticem. bska mají ucpavku nad označením a ten 3137 tam nemá zavit...
14:28:33
07.08.2013
sliwowitz
-> Petr98:
divne... vychadzal som z katalogu (32BS-27 dif21 je predny 32BST-19 dif21 zadny)
nemohol sa niekto pokusit ten predny prebastlit na zadny? ta diera kam sa srobuje trubka od sytica je funkcna, priechodzia a ma tiez zavit? (z tej fotky sa zda byt zaslepena)
13:13:24
07.08.2013
Petr98
-> sliwowitz: hm... Zajímavé, ale nemůžu souhlasit. Toto jsou oba zadní karburátory. Přední karburátor, který mám v páru s tímto levým, má rovněž označení jikov bs 32-21. Nemůžeš jen tak sundat termosytic. Přední karburátor totiž vůbec nemá syticovy systém a pokud ano stoprocentně nemá závity na osazení syticovyma tryskama. Jen má z boku zaslepku místo sytice. Ale jestli má vevnitř kanalky atd nevím. Touto hatmatilkou chci říct, že si myslim, že to je pouze jiná série/ novější série toho samého karburátoru. Jen jsem chtěl vedet, jestli to tak je a pokud ano, v čem se liší.....
12:56:30
07.08.2013
sliwowitz
difuzor 21 je jednoznacny, pochadza to z mbx/mbg.

vlavo: BS 32 – 21
BS znamena ze je bez termosytica a teda predny. starsie znacenie

vpravo: 3137 P A DIF 21
kod. znacenie 3137 zodpoveda zadnemu, s termosyticom. novsie znacenie

ta zatka je podla katalogu do 8.s. na vsetkych a potom na prednych u mbg-mbx.
akemu ucelu presne sluzila neviem, skusim porozmyslat az to budem mat v rukach...

cize z toho laveho odmontuj termosytic, vymen ovladanie klapky a mas to viac-menej spravne...
23:49:27
06.08.2013
Petr98
Hádanka to je, ale pro mě. nevím a proto se ptám.... Zkusil jsem to ve founu zvětšit... Jj ovladani je jiné, ale to me nezajima moc. Spíš jde o ten karbec
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 06.08.2013 23:49:27
upraveno 2x, naposled 07.08.2013 00:05:38
23:43:53
06.08.2013
Petr98
Ještě jedna fotka.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 06.08.2013 23:43:53
23:37:52
06.08.2013
doking
-> Petr98: To je hádanka,nebo něco nevíš? Chtělo by to detail označení. Na první pohled vidím jiný táhlo od klapky
upraveno 1x, naposled 06.08.2013 23:39:12
23:36:31
06.08.2013
Petr98
Ví někdo, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma zadními karburátory? Je to blbě vidět, nebo spíš vůbec. Ten vlevo je značený: JIKOV BS 32 - 21 a ten pravý: 3137 P A DIF 21. Levý má ucpanou tu díru mezi jakoby dírama pro termosytič šroubovanou ucpávkou a ten pravý tam nemá ani závit. Jinak jsem nenašel jiné rozdíly.....
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Petr98 vložen 06.08.2013 23:36:31
upraveno 1x, naposled 06.08.2013 23:41:53
00:49:47
03.08.2013
dragon_cb_cz
-> Bobesh: To ne, ale pokud ho budeš vyrábět samodomo, tak je téměř jisté, že ti někde bude délka přebývat nebo chybět. A předělávat kus je lepší než celek...
20:21:01
02.08.2013
Bobesh
-> dragon_cb_cz: Konektory?Blbost,svazek tak casto nemenis. Jen zdroj dalsich problemu s prechodovym odporem. Max. zadni celo.A jinak bych prurez krom hlavniho 30 vedeni starter-spinacka-pojistky nezesiloval,embeso melo dostatecne dimenzovany vedeni. Kdyz vidim dnesni produkci a to,co tam jsou schopny natahat za vlasecnice,obcas se divim,ze se ty auta nesamovniti...
18:25:42
29.07.2013
Danster
-> doking: Asi tak jak píšeš co neni moc vidět bych zas tak neprožíval. Je fakt že zrovna varovky mě občas chybí.
17:56:04
29.07.2013
doking
-> dragon_cb_cz: však jo :-),vím,mě se už blbě vytahoval ten originální :-D. Originalita je jedna věc,nicméně u elektřiny,která zas tak vidět není bych to moc neřešil. hlavně,aby to dělalo,to co má.
17:26:34
29.07.2013
dragon_cb_cz
-> doking: Jen bacha na to co už tady zmiňoval -> Jozka: - pokud při výrobě svazku neodoláš pokušení si tenhle vodič dát trochu silnější a tu a tam nějaký přidat, tak pak budeš mít sakra problém to skrz díry v kastli dostat.

Pokud už bych výráběl ne zcela origo svazek, tak bych ho asi rozdělil na několik místech a spojil přes konektory.
Extreme Tyres