Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3286 příspěvků (zobrazeno 3201 až 3250) od 28.02.2012 do 19.11.2018, založil/a Bukaj
datum
 
 
10:38:05
19.03.2012
Jozka

-> Vít Heřman: Nevybavuju si žádnej další zásadní rozdíl v lištách než tebou popisovaný "OPEN/CLOSED".. A o uzavřenou bych měl možná zájem..
10:23:22
19.03.2012
dragon_cb_cz

Asi triviální otázka, ale když koukám na tenhle inzerát: auto.bazos.cz/inzerat/... /S-1000mb-listy.php - jaké jsou rozdíly v přední liště? Stará má otevřené konce navazující na C-čka a nová je "do ztracena" jako tady na foto? Nebo je ještě nějaký další rozdíl?

BTW možná to znamená, že mám jednu tu novější lištu na prodej... 8
08:25:56
19.03.2012
Jozka

Z ledna 1968 mám ještě šedý obdélníkový..
05:58:56
15.03.2012
Petr98

mam v modelu 69- zari 68 cerny pytlik. A doma mam novy jeste jeden cerny. A zjistuju jestli do mbgcka nepatri ten sedy.....
22:31:41
14.03.2012
Bukaj

-> Petr98:
S těmi Gejzíry mi to také není jasné, mám doma jeden starší bez nápisu a tři větší (novější) s nápisem (zde na fotce dva - modrý a šedý, ještě mám černý): bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka#C IMG1739.JPG
Podle čísla na konci bude ten šedý starší (23), než modrý (25). Černý nemám vyfocen, takže nevím číslo. Bohužel většina MB, se kterými jsem se setkal, měla ostřikovač s el. motorkem ze stovky (prodávalo se jako vyepšení v Mototechně), takže nevím, který pytlík je ze kterého modelu.
Juknu se někdy u kamaráda, má model 68 a má tam ještě Gejzír :)
Jinak ten šedý je z Levandulky (říjen 1967) ;)
upraveno 1x, naposled 14.03.2012 22:34:24
21:13:10
14.03.2012
doking

-> Petr98: Teď jsem se to snažil všude možně najít,marně,jen mi katalog dílů potvrdil to že do konce 7 serie byl taky pytlíkový systém (bez nápisu) a od začátku osmé,ten s nápisem Gejzír až do konce. To jak dávali šedou nebo černou to nevím,jestli dopátráme. Já si myslím osobně,že černá je novějšího provedení.Oni pak i ty pytlíky pokračovaly ve stovkách,tak třeba černej vznikl až se stovkou :-)
upraveno 1x, naposled 14.03.2012 21:14:06
21:03:57
14.03.2012
Petr98

Myslel jsem který patří kam...
20:48:53
14.03.2012
doking

-> Petr98: Pokud vím tak byl šedivej s modrým nápisem a černej s bílím. O jiném provedení nevím. Já mám ten první jmenovaný v autě z prosince 67.
EDIT: Od 8 serie se na nádržce (pytlíku), objevuje nápis Gejzír.

Jinak teda tyto stránky by měli vyřešit většinu základních otázek,je tu snad ještě někdo kdo je nezná?
skoda-mb.prekladys.com/
upraveno 2x, naposled 14.03.2012 20:55:06
19:16:57
14.03.2012
Petr98

Jak je to prosím s pytlíkama GEJZÍR???
08:50:06
12.03.2012
Petr98

-> Jozka: diky a mam jasno- dam je tam. Ale to je jeste hooooooodne daleko..... az budu davat pasy.....
08:45:43
12.03.2012
Jozka

-> Danster 07.03.12 20:35:27: Ty páčky ovládací asi tak nějak, čili dobově. Nejmladší auto s modrou a červenou, bylo 1966, kus z 07/1967 už měl šedou a černou.
-> Petr98 11.03.12 13:59:56: Na to sou tydlencty paragrafy.. Pásy by dnes měly mít všechny auta, který na ně mají přípravu - podle zákona č. 32/1972 Sb. byla povinnost takové vozy dovybavit nejpozději do 1.7.1972. Dle dobových pramenů to bylo možná o rok odloženo, ale na STK by přes informovaného technika nemuselo projít..
-> Bukaj: Tvoje vypadají jako malinko pozdější Moravany (jiný přezky kotevní, plastový ovládací čudly), než ty úplně původní "letecký", ale díky tomu dovybavování v mezích zákona jsou dle mě taky úplně v pohodě.
22:55:48
11.03.2012
Petr98

-> Bukaj: prvni emba nemaji. Ti to cvaknu... Je to prijemne jet legalne bez pasu.....1
21:24:34
11.03.2012
Bukaj

-> Petr98:
Ze svého MBG jsem vytáhl tyto pásy: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka#C IMG2095.jpg
Nevím, jestli tam byly od výroby, ale rozhodně jsou dobové a půjdou tam zpět 4
A nevzpomínám si, že bych kdy viděl v provozu MBčko bez pásů. Navíc autentičnosti to neublíží a bezpečnosti pomůže - alespoň při menším nárazu. Při větším je to stejně jedno, volantu neuhnete2
19:08:29
11.03.2012
Petr98

Jasne, prave zvazuju pro a proti. Teoreticky by policajti nemeli nic rikat... Ale hadej se s policajtem nebo na stk, ze to tam z vyroby jeste nebylo.....
19:01:43
11.03.2012
Danster

-> Petr98: Aha já jen že vím když děda s babi kupovali svojí 1000 MB standart, 1966 červenec (jedna z posledních žábrovek) tak když na ně přišla řada tak na tom plácku v mototechně stálo 8 MBček 3 ve slonový kosti a 5 ve světle šedivý a všechny měli pásy. A na faktuře bylo 44 000Kčs + 400Kčs za pásy. A nikoho se neptali jestli ty pásy chtějí nebo ne.

Otázkou zůstává jestli ty pásy byli namontovány v Boleslavi a nebo v mototechně....
18:25:04
11.03.2012
Petr98

-> Kabal: v me 64 uz me zastavili dvakrat bez pasu a v pohode.....
18:22:51
11.03.2012
Petr98

-> Danster: o tom mluvim. z vyroby az 20 serie...!!! pripravu na pasy mely už 65ky.
18:10:52
11.03.2012
Danster

-> Petr98: Já bych tam ty pásy dal upřímně jsem ani nikdy neviděl MBG bez pásů. A když už jsme u pásů tak už 9 tá serie měla pásy za doplatek 400Kčs4
17:17:02
11.03.2012
Kabal

-> Petr98: jj taky o tom premyslim, asi je tam nejdriv nedam, udelat pak dira do cauloneni jde kdykoliv.. Hlavne az te zastavej benga.. Tak si mne připoutejte 3 1
14:24:37
11.03.2012
doking

-> Petr98: Já mám 16 serii a mám v ní přední pásy. Ono se tomu moc nedá říkat pásy z dnešního pohledu,ale furt lepší než nic...Já bych je tam dal,záleží na tom,jak často a jak daleko s tím chceš jezdit,ale tehdy to tam po zavedení určitě cpal kdekdo
upraveno 1x, naposled 11.03.2012 14:29:13
14:21:51
11.03.2012
doking

-> Bukaj: Mám šedou a černou. Auto vyrobeno prosinec 67.
Uvádím takhle, já často řeším otázku,jak popsat své auto,když jde o takové výrobní rozdíly :-)
Je sice vyrobeno v 67,ale už je to model 68 :-D,ještě z úzkým sloupkem...
13:59:56
11.03.2012
Petr98

Pásy: Jak se stavíte k pásům? Jelikož mě v budoucnu čeká komplet čalounění, nabízí se otázka..... Dám si do MBGčka pásy, když jsou sériově až od 20 serie?? Jak se k této problematice stavíte???
20:35:27
07.03.2012
Danster

-> Bukaj: V mojí 1000 68" tyrkysový s béžovo černým tapecem a běžovými sedačkami, v 1000 68" šeď levandulová s červeno(bordó) černým tapecem a červenými sedačkami, v 1000 67" deluxe modrozelená s béžovo šedým tapecem a béžovými sedačkami, v 1100 deluxe 69" lahvově zelená s béžovo černým tapecem a běžovými sedačkami ty všechny měli ty páčky béžovo černé.
MB co jsme měli v rodině které bylo původně v barvě slonová kost a byla to 66" s modro šedým tapecem a modrými sedačkami měla ještě tu páčku modrou a červenou.

Nějak mě přijde že černo šedivé páčky začli někdy s modelovým rokem 67"
20:02:56
07.03.2012
Bukaj

-> Danster:
A ty černošedé jsi viděl v jakých vozech a s jakým interiérem?
bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka#C IMG2701.jpg
19:55:21
07.03.2012
Danster

-> Bukaj: Já viděl jen ty varianty jak jsi napsal bez povrchový úpravy a z kulatým koncem, novější typ páček modré a červené barvy, a pak černá a šeda 4
19:41:15
07.03.2012
Bukaj

Mám další téma k debatě5

Zajímalo by mne kolik je variant páček na ovládání topení (ty dvě páčky na tunelu mezi sedačkama).
První provedení bylo hliníkové bez povrchové úpravy a mělo jiný tvar zakončení (kulaté).
Další provedení mělo zakončení placaté a obrácené ovládání. Hliníkové páčky měly povrchovou úpravu (zalité v barevném plastu, nebo co to je).
A tady se dostávám k tomu, co mne zajímá: V manuálu z roku 67 se píše o starším provedení páček a o novějším v barvách modrá a červená. Přitom v mém MBG jsou páčky v barvách šedá a černá (ladí s interiérem). V ostatních MBčkách, které jsem viděl, byly jen klasické modročervené. Jsou i nějaké další barevné kombinace v závislosti na barvě interiéru, nebo jen tyto tři?4
upraveno 1x, naposled 07.03.2012 19:42:08
21:29:10
05.03.2012
dragon_cb_cz

-> Jozka: Já ty H4 paraboly koupil jednou na aukru jako komplet (hrnce + rámečky + paraboly) za krásnou cenu (něco v pásmu 600-800), balíček nedorazil, prodejce tvrdil že si podací lístek neschoval - bůhví jak to bylo 8

Ty co mám teď jsem koupil v kompletu s rámečkama na MB, ale bez hrnců - tak nevím. Ale zjevně se používaly jako ND i dobově, otázkou jestli "originálně".
09:36:20
05.03.2012
Jozka

-> Petr98 02.03.12 09:31:59: U světel je výrazná překážka identifikace to, že světlo má mírně změněnej desing skla, čili jiný číslo toho skla, jiný výrobní číslo, ale stejný katalogový. Jistota jsou akorát ty první, co neměly dírku na obrysovku v parabole..

H4 co jsem viděl, měl a mám byly pravděpodobně většinou z Karos ŠL/ŠM, už jen podle rámečku, pootočeného o 90°C, ve šrotě jsem ale třeba viděl velice nízkej podvozek čehosi nákladního (možná autojeřáb ?) a měl je taky.. Nicméně mechanik u nás mi tvrdil, že se prodávaly i jako ND na MB - malým vodítkem může být hrnec, pokud je to komplet (jsou taky dvě varianty - MB hlubší, ta Karosa snad mělčí).
S H4 jezdím už léta, životnost žárovek asi není úplně taková, jako u užovky, k opalu zrcadla se netroufám vyjadřovat..
-> saskyn2 02.03.12 22:15:30: V souhrnným katalogu je taky ten kočkopes dorazovej na spodních ramenech namalovanej, což jsem nikdy neviděl. Ale mám silnej dojem, že jsem MB ramena jako ND viděl s dorazem - příčkou, obdobnou jako u kil.. leč doložit nedokážu. Ale jinak je dobrý hlavy meřit, doraz nekolíkovej je zavádějící, zkrátit kus pro kilo na MB nebyl žádnej problém, jednou jsem se na to parádně už nachytal.

-> Bukaj: Přes ty slepice bys měl dostat nějakej čestnej titul 3 4. A nejen přes ně. Mám někde doma i kousek - nevím jaký barvy - u kterýho už měli za málo dát Kremnici, takže ty políčka z rubu jsou prázdný..
Blatníky asi opravdu budou co kus to originál - nestříhali oni do nich ty díry ještě na rovným polotovaru před vložením do lisu?
08:04:10
05.03.2012
Kabal

-> Bukaj: ty rozmery jsi sliboval mne.. moc dik, pokusim se tomu verit 3
06:13:46
05.03.2012
Petr98

-> Bukaj: vycerpavajici informace......1
22:16:32
04.03.2012
Bukaj

-> doking:
Mám ještě pravý origo blatník, ale ten se mi nechtělo pro porovnání vytahovat - byl/je zavrstven jinými plechy...
22:09:51
04.03.2012
doking

-> Bukaj: já nevím jestli na mém blatníku jsou díry originální,ale mám je tam,tak to někdy přeměřím až se k nim dostanu
22:04:48
04.03.2012
Bukaj

Berte to s rezervou, i když jsem se snažil měřit co nejpřesněji, tak na tom zaobleném plechu se svinovacím metrem je to plusmínus milimetr.
A věřím docela i tomu, že na jiném originálním blatníku bych naměřil lehce odlišné hodnoty4
22:02:10
04.03.2012
Bukaj

22:00:33
04.03.2012
Bukaj

21:59:12
04.03.2012
Bukaj

21:57:22
04.03.2012
Bukaj

21:55:02
04.03.2012
Bukaj

21:53:11
04.03.2012
Bukaj

21:51:52
04.03.2012
Bukaj

21:50:32
04.03.2012
Bukaj

-> auta.petr:
Bohužel, prvomodelový blatník se mi do ruky zatím nedostal 8
21:48:20
04.03.2012
Bukaj

21:47:51
04.03.2012
auta.petr

-> Bukaj: A něco takového na starší model by nebylo? 4
21:46:29
04.03.2012
Bukaj

21:45:00
04.03.2012
Bukaj

A ještě přidám to, co jsem někomu před časem slíbil - rozměry děr na Cčka a blinkr na originálním blatníku.
Doufám, že to bude čitelné, kdyžtak na žádost zašlu na mail :)
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 04.03.2012 21:45:00
upraveno 1x, naposled 04.03.2012 22:05:26
21:41:12
04.03.2012
Bukaj

Atytéž z rubu:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 04.03.2012 21:41:12
21:39:09
04.03.2012
Bukaj

A ještě pro srovnání všechny verze smaltovaných znaků pohromadě:
De Luxe jsou jen mosaz, standard je mosaz něčím pokovená (cín?, alpaka?)
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 04.03.2012 21:39:09
21:35:23
04.03.2012
auta.petr

-> Bukaj: Slušná sbírka. Jak to tady tak pozoruji, tak asi nikdy z renovací nezačnu, tolik věcí než posbírám....9
21:33:12
04.03.2012
Bukaj

Rub lišt - nahoře novější (nerez) všimněte si i poněkud odlišných tvarů lišt - jednak špička se trochu liší (stará je ostřejší) a druhak zářez v zalomení šipky je u staršího typu výraznější (také ostřejší). A pak uchycení, no.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 04.03.2012 21:33:12
upraveno 1x, naposled 04.03.2012 21:36:02
21:31:36
04.03.2012
Bukaj

Vlevo 66, vpravo 67
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 04.03.2012 21:31:36
Extreme Tyres