Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3649 příspěvků (zobrazeno 3301 až 3350) od 28.02.2012 do 18.04.2024, založil/a Bukaj
řadit dle data
17:22:57
29.07.2013
doking
-> Petr98: No já si svůj svazek budu dělat komplet novej a sám,věřím si na to,jen nevím kdy na něj dojde řada a zda bude 100% origo,respektive,co se týče věcí,co tam mají a nemají být,to bude určitě dle skutečnosti (+mlhovka,rádio,a přemýšlím,jestli si to auto potuním o dobový Tesla Autonik a nevím,jestli tam mám zapojenou zpátečku,snad ano a také zvažuji že udělám mrkání blinkrů,resp varovky všechny 4(6) najednou,to mb neumí v serii...). Takže výčtem těchto věcí se originálnímu svazku velice vzdaluji :-D. A co se týče materiálů nad to se asi povznesu a použiji,dnešní techlologie (myšleno kabely),ono to bude i bezpečnější. Takže po tom co sis toto přečetl,to asi nebude,to co si měl na mysli.
13:04:17
29.07.2013
Petr98
-> dragon_cb_cz: jj jako zvláštní výbava. Moje 69ka- zari 68 ma taky kapilaru.-> Koblet: ale klid....1 já jen tak, že se tu nic neděje a že v dokumentaci má někdo nejspíš trošku bordel..... No nepřesnosti, lépe řečeno.....1
12:59:13
29.07.2013
Koblet
-> dragon_cb_cz: -> Petr98: Teda koukám že jsem zase rozvířil vlny debaty o originalitě vozu. :-) Já jsem koukal do údržby a oprav od Bati a schéma na poslední model obsahuje i elektrický teploměr s poznámkou že jde o zvláštní výbavu. Já mám rok 1969 a také tam byla původně kapilára.
12:21:01
29.07.2013
dragon_cb_cz
-> Petr98: Ty elektricke teplomery ale byly take jen zvlastni vybava? Protoze mam 17tou serii a byla tam kapilara...
12:18:30
29.07.2013
Petr98
Poměrně dlouho se tu nic neresilo, tak tedy: gereg v růžové knížce uvádí, že elektrické teplomery, byly zavedeny tuším od 15te série. ( z hlavy nevím- jsem v práci) ale me mbgcko má ve svazku kabel na el. Teploměr. A to mám 14tou sérii. Čidlo hladiny brzd. kapaliny mám taky- to je správně, protože je psáno, že čidlo hladiny je od 14te série na přání..... Jen taková zajímavost..... A když jsme u té elektiky. Nezaznamenal někdo nějaký pokrok ke zdarne replice elektrosvazku????
08:21:24
24.05.2013
Jozka
-> Danster: Pak mi ještě došlo, že mezi měsícem a rokem je znak Klémovo Nový Huti a v tom druhým značení jen pomlčka.. Ale když je dostatečnej soubor dat (disků), dá se vydedukovat co je co.. Taky mi chybí na 68-ku jeden disk, neb dvě kola mi kdosi kdysi odcizil, ale nevím, jestli budu kompletovat - spíš ne..
11:10:28
20.05.2013
Danster
-> Jozka: Přesně tu datumku jsem si odvodil protože to začínající 11 je všude. Nakonec jsem sestavil sadu je to na 69"
08:48:25
20.05.2013
Jozka
-> sliwowitz: Je to stardartní dobový "šroub do plechu", soudobou náhradu tedy neznám... Jeden každej jsem si odložil z likvidovanejch aut, kdybys měl nějakou adresu v ČR, pohledal bych kam..
08:45:26
20.05.2013
Jozka
-> Danster: Na discích je rok i měsíc z NHKG vyražen. Těch disků s velkou dírou je dosti málo.. taky je rozdíl v tom, že zkraje výroby byly nýtovaný, ale odkdy se přešlo na bodování, nevím..
Jinak jsou ražený na discích čísla podobný dvě, v jednom čtyřčíslí je tuším vždy 11, datumka je to druhý.. buď 3 nebo čtyři čísla oddělený od sebe (9-68 a tak..). Jaký potřebuješ ročník?
23:17:53
16.05.2013
Bukaj
-> doking: Správně 3
22:58:17
16.05.2013
doking
-> Bukaj: Vždyť je teprve květen 3
22:13:38
16.05.2013
Bukaj
-> sliwowitz: Jsou to vruty s válcovou hlavou, tuším, že tak 2mm tloušťka závitu. Dneska novej takovej neseženeš, ale v té době to byl docela běžně používaná rozměr na různých strojích, takže sem tam je objevím u někoho v kůlně atd.
Kdyžtak bych možná nějaké měl doma, ale čas to řešit budu mít až po Vánocích...81
13:14:58
16.05.2013
sliwowitz
Na MB mi chybaju sroby, ktorymi je prichyteny vyrobny stitok.
Co je to za normu a kde ich zohnat? V katalogu nie su...
Nevalaju sa niekomu zbytocne doma? Dva by ma vytrhli z biedy, zo styroch by som bol vyteseny 40
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 16.05.2013 13:14:58
15:19:55
15.05.2013
Danster
-> Bukaj: -> sliwowitz: Díky půjdu po tom roku 4
23:30:36
14.05.2013
sliwowitz
najskor sa davali duse s velkym ventilom, tie sa neskor prestali vyrabat, takze sa davali male ventily a vymedzovacia podlozka.
disky boli najskor s prelisom okolo ventilu a velkou dierou, potom s prelisom a malou dierou a nakoniec bez prelisu a mala diera.
potom je rozdiel v mieste spojenia stredu a lemov - medzi dvoma bodovymi zvarmi je na starsich prelis a na novsich nie.
ako pise bukaj - najlepsie ist podla vyrazeneho roku vyroby.
jo a samozrejme farba - starsie su v slonovej kosti a novsie strieborne (ale ako ND sa dodavali urcite aj v slonovej kosti)
23:10:00
14.05.2013
Bukaj
-> Danster: Origo mB disky mají větší díry na ventilek a tomu upravený prolis u dirky. Tehdy se mezi ventil a disk vkládala plastová vymezovací průchodka - nevím, proč od toho upustili, ani nevím, dokdy to tak bylo, jestli u všech modelů, nebo se to lámalo někdy kolem modelu 69. Na každém disku je vyražen datum výroby - určitě rok, možná i měsíc, teď z hlavy nevím - z toho by se to dalo určit (třeba kdybych prošel svou hromadu 14" disků, tak bych něco vykoumat mohl...)4
15:51:51
14.05.2013
vaclav3
-> Danster:
Kromě barvy nijak.
11:38:11
14.05.2013
Danster
Jen by mě zajímalo jestli se origo disky 14" z MB nějak lišily od pozdější produkce na 100-120 ?
06:45:25
02.05.2013
Bukaj
-> sliwowitz:
Z výroby byly tapecy potaženy igelitem, ale asi to sundavali už při prodeji...
A to auto na té fotce bude asi samodomo - dle stavu tapeců i okolí pochybuji, že by to bylo z výroby. Navíc je tam samodomo zobáček proti vytlačení ventilačky...
00:20:50
02.05.2013
sliwowitz
nasiel som v starych fotkach tohoto zraloka, myslim ze este 65. rok.
Vyplne dveri mal potiahnute ochrannym igelitom. Je to z fabriky alebo samo-domo doplnok?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 02.05.2013 00:20:50
00:16:30
02.05.2013
sliwowitz
hm, lakovane nie su ani jedny, cize predpokladam ze budu z neskorsej produkcie...
12:11:22
27.04.2013
j_j
-> saskyn2: ty pod lakem nemám moc rád - zežloutnou a začnou se loupat 8
12:02:45
27.04.2013
saskyn2
-> j_j: Typy mezikruží jsou dva, nevim kdy a za jakých podmínek se to měnilo ale jsou bud obyč hliníkové, nebo pak lesklejší zřejmě leštěné a pod lakem.
11:58:41
27.04.2013
j_j
-> sliwowitz: to je asi stejný, jako když tu někdo tvrdil, že tloušťka plechu pro levý a pravý práh je rozdílná...
21:04:24
26.04.2013
sliwowitz
Dopocul som sa ze by de luxe medzikruzia 1000MB 100/110 a 105/120 mali byt rozdielne.
Mam z kazdeho spominaneho auta a zdaju sa mi rovnake... Nemate sajn v com ten rozdiel spociva?
12:40:12
25.04.2013
j_j
-> oojirka: je fakt, že zrovna u Čechů, který pořád musí neustále něco někam převážet, dovážet, vyměňovat nebo krást nebylo embéčko zrovna ideální z hlediska úložného prostoru...tak můžeš to z nějakého vraku vysekat :)
12:36:37
25.04.2013
oojirka
-> Bukaj: Bohužel takhle zprněné to má i já. Sice je dobrý prostor v kufru, ale originál by byl originál.
01:58:19
25.04.2013
Bukaj
-> j_j 24.04.13 20:00:51:
Dost často se vyřezávala mezipodlaha v kufru - byla to dokonce legální úprava (dle škody 100).
Kamarád jedno takové zprzněné MB má...
20:09:09
24.04.2013
j_j
-> Luky: tak stejně jí tam musí mít, resp. je to dobrý :)
20:07:33
24.04.2013
Pavel P..
-> Luky: má jí v kufru... jako každej druhej3
20:06:27
24.04.2013
Luky
-> j_j: tak?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Luky vložen 24.04.2013 20:06:27
20:00:51
24.04.2013
j_j
otázka, která napadne, každého co má embéčko...."jak.... ? " však víte 4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od j_j vložen 24.04.2013 20:00:51
10:42:03
29.03.2013
Jozka
-> sliwowitz 29.03.13 09:36:43: Možná gumu u spolujezdce měly jen ty LS výbavy..3 4. Určitě existujou levý i pravý - leda že by pravá pocházela z anglický verze... 5

EDIT: Fakt je, že od kámoše, jehož tatík měl dvě 110L, jsem dostal (shodou okolností?) jen levou..
upraveno 1x, naposled 29.03.2013 10:43:14
09:45:50
29.03.2013
sliwowitz
a spodna strana
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 29.03.2013 09:45:50
09:45:22
29.03.2013
sliwowitz
www.skoda110r.cz/forum.ph p?thread=376... tu riesia erkove...
ja mam presne tento vzor
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 29.03.2013 09:45:22
09:36:43
29.03.2013
sliwowitz
Vdaka za fotky, teraz vidim ze to je nieco uplne ine.
Tie v 110 mam presne take lisovane, ale bez spodnych gumennych. A prisity pas ak sa dobre pamatam je len u sofera... Jak opadne sneh a dostanem sa na chalupu tak nafotim...
09:03:09
29.03.2013
Jozka
-> Bukaj: V katalozích jsem tohle asi ani nehledal.. ale odhadl bych, že se s přečíslováním možná ani nenamáhali..
-> sliwowitz: U 110L, co jsem likvidoval a u 110LS, co jsem měl, byly koberce oboje, ale ten vrchní negumový tam byl volně a nebyl to kovral, ale spíš "Jekor" či jak se to jmenovalo - lisovanej, nesmyčkovanej.. a taky nelemovanej. Jenom s nášlapnými gumami, přišitými dvěma švy napříč (kolmo na osu auta), boky na volno. A ty gumy byly spíš takovej plast, hodně neohebný.. Ale ty auta prošly mnoha rukama, takže to mohl někdo i přešít na tehdy běžně dostupnej koberec..
01:24:48
29.03.2013
Bukaj
Detail koberce a lemu:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 29.03.2013 01:24:48
01:20:21
29.03.2013
Bukaj
-> sliwowitz: foto:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 29.03.2013 01:20:21
01:12:54
29.03.2013
Bukaj
-> sliwowitz: Jo, to je ono 4
23:28:35
28.03.2013
sliwowitz
mohol by som poprosit o fotku tych mb kovralov? na ziadnom aute co mi preslo rukami totiz neboli... skoda-mb.prekladys.com/im ages/bz_detail_int.jpg toto je ono?
na 110L pod nimi nic nemam, nemaju ziadnu lemovku, len pod nohami je na ne nasity pas gumy, podstatne tensej nez su gumene koberce zo standarda...
22:11:28
25.03.2013
Bukaj
-> Jozka: Díky, toho rozdílu gumy tunelu "s dečkou" a "bez dečky" jsem si nikdy nevšiml - stovka se mi nikdy nedostala pod pazoury a katalog na 100/110 mám jen 1970 a dodatek z roku 1972 a tyto modely zjevně ještě měly dečku :)
-> Duri: Kovraly byly lepené i u modelu 69 na gumové podlážky identické se standardem. Stovkový koberec jsem viděl jen jeden a byl z jiného materiálu a měl jiné obšití, ale už si nepamatuji rozdíly...
13:31:55
25.03.2013
Duri
-> Jozka: -> Bukaj: dakujem pani
Este doplnujuca otazka k deLuxe. U deLuxa mali byt na gumene koberce lepene kovraly.
Predpokladam, ze podkladovy gumeny koberec bol zo Standarda, je tak?
Lepili sa koberce aj u modelu '69? Moje su nelepene, ale mozne je aj to, ze su to uz koberce S100 polozene na povodnych gumach. (musim to este preskumat, pripadne dam foto)
Aky bol rozdiel medzi Kovralmi 1000MB a S100?
08:31:35
25.03.2013
Jozka
-> Duri: Nad kobercema (standartníma) jsem taky už bádal.. takže:
1) koberce se snad liší jen designem a to možná jen z rubu.. stovkový koberce se liší jen zmíněnejma dírkama - MB měly (nevím, zda všechny) dvě dírky vpředu - na háček na podběhu, kilo navíc dvě kulatý (na pleších pod sedadlem jsou dva plíšky s kolíky), na zadních gumách má kilo navíc dírky na podobný podlahový úchytky, jako má MB vpředu.
Prahový koberce mi přišly stejný, neberu-li v úvahu, že první kusy možná neměly díry na bezpečnostní pásy..
To samý v souvislosti s pásama platí o tunelových gumách.. navíc přední guma se díky víčku s/bez dráhy dečky vyskytuje pro 1000-100 ve třech variantách.. (viz foto).
3) Na čalounění "C" sloupku lze použít kus třeba starý stropnice - "koženka" je podobná a je jenom vodorovně prošívaný..
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 25.03.2013 08:31:35
upraveno 1x, naposled 25.03.2013 08:32:54
21:41:09
24.03.2013
Bukaj
-> Duri:
1) nevím jistě, dle katalogu byly dva druhy gumy (koberce) pro MBčko (nepočítám De Luxe), ale jaký je v nich rozdíl, to netuším. Vím jen, že guma pro stovky měla dvě dírky - asi na uchycení k něčemu na podlaze, nebo koberce výbav De Luxe (L, LS) u stovky už nebyly lepené, jako u MB, ale nýtované? MB guma ty dírky neměla. Ostatní gumové koberce (tunel, prahy) by měly být identické pro MB i stovky, jen koberce předních podběhů mělo MB z jiného materiálu, než stovky (myslím, že změna byla už od 18. serie MBček) a koerce typu kovral pro De Luxe byly jiné pro MB a jiné pro 100/110...

2) na ošetření a oživení koženky používám oživovač pneu a plastů od Coyota - sice to je určené na vnější plasty, ale na sedačky a palubku to funguje úplně skvěle. K čištění jednobarevných koženek používám Cif s mikročásticemi (lehce abrazivní), ale na nejrozšířenější béžové De Luxe čalounění (dvoubarevná koženka) se mi neosvědčil, neboť tu vykreslenou strukturu, co je na kožence, smyje 9 .
3)Nevíme, nemáme, sháníme také 8 V replice čalouníci vyrobí perfektní kopii, ale prošívanou - zatavovací technologii nikdo neumí 10
15:32:49
24.03.2013
Duri
Pani, mam par otazok k veci aj od veci 3 :
1. aky je rozdiel v interierovych gumach (kobercoch, tunelovych a prahovych gumach) vramci 1000MB a pripadne S100. Katalog udava do 17.serie a potom od 18.serie pre koberce... a ako je to u skody 100, vobec netusim. Zadna tunelova guma S100 ma dva pary dier, litrova len jednu...?
2. aky pouzivate pripravok na osetrenie pripadne zmakcenie starej kozenky, ozivenie farieb, cistenie...
3. potrebujem zohnat deLuxove uzkostlpikove calunenia C-stlpikov v tip-top stave, nemate, neviete, predate? 2
Vdaka
22:52:51
22.03.2013
Bukaj
-> Václav Kršek: Jo, bezbarvej lak pomůže ;-)
U Deluxů s mosazným štítkem byl štítek také přelakován 6
A když tam budeš vracet starou zažloutlou lištu, tak s těmi třmínky není co řešit - mosaz bude super 1
22:50:21
22.03.2013
Václav Kršek
Bohužel vyboulený od šroubků jsou oba dva třmínky, ale rozhodně je na autě zachovám, stříknu je ale asi bezbarvým lakem protože ta mosaz strašně rychle černá 4 no a jinak ta mosazná barva zase ladí s tou žlutou 1
22:43:10
22.03.2013
Bukaj
-> Václav Kršek:
Spíš bych tipnul toho domácího kutila a snahu se nějak odlišit 4
Osobně jsem se s jinými, než nerezovými úchyty nesetkal a pochybuji, že kvůli nějaké výstavě by na jinak tovární vůz někdo z AZNP montoval domorobo díly. Nehledě na to, že s novou lištou by barva mosazi neladila.
Jinak lišta dokáže zažloutnout velmi rychle působením UV záření...

Edit: ale jinak jako dobový doplněk je to zajímavé a klidně bych to tam nechal - jen škoda, že někdo použil příliš dlouhý šroub na přichycení a (alespoň ten jeden) třmínek je vyboulený...
upraveno 1x, naposled 22.03.2013 22:45:07
22:30:26
22.03.2013
Václav Kršek
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli jste se někdo již nesetkal s úchyty přední ozdobné lišty 1000 MB modelu 69, které jsou vyrobeny z mosazi dle fotky. Úchyty pochází z mojí 1100 MB r.v. 1969, výr. číslo karoserie 398 2**, a údajně se jednalo o vůz určený pro výstavu někde do Rakouska jakošto představitel 1100 MB modelu 69 nebo jak jsem to pochopil od minulého majitele 4 . Na úchytech je vidět že jsou ručně opracovány, což by napovídalo že se jedná o výtvor domácího kutila, ale podle plastové lišty, která je už v současnosti velice zežloutlá je vidět, že tam tyto úchyty musely být již od nové lišty, takže to mě trochu zarazilo..... tak nevím jestli to typnout na kutila nebo na ''jakýsi'' výrobek již z fabriky 1 Předem díky za vaše reakce
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Václav Kršek vložen 22.03.2013 22:30:26
Extreme Tyres