V pátek jsem byl u Bukaje a bavili jsme se mimo jiné o dorazech trojúhelníčku v předních dveří. Dívali jsme se na dveře, které mají plastovou zarážku (přišroubovanou) z novějších modelů a pak na dveře z prvních modelů, které mají navařenou plechovou zarážku. No a na mých dveřích nemám nic. A ani to nevypadá, že by tam někdy nějaká zarážka byla. Tak se chci zeptat, zda je to možné, zda byly tři "verze" dveří?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Bukaj: Dveře dobrý, doteď jsem váhal, jestli tmel kolem sponek čalounění nebyl náhodou tatíkovo tuning.. (on teda vlastně byl - ale jen změnil typ tmele).
K nálepkám: "special" je cca z roku 1970 - nálepka na cívku, která v MB z výroby být nemohla, ale jako ND v pohodě, schéma řazení jsme na skle tuším měli (01/1968), ale mám dojem, že blbě nalepenou skoro v gumě a moc dlouho tam nepřežila. Naopak si na tý 68-ce vůbec nepamatuju modrozelenou nálepku deklíku regulátoru dobíjení, u tý mám dojem, že zmizela úplně ještě v průběhu výroby MB (po předchozích změnách velikosti dle přemísťováním šroubků). No a na mým origo 68 heveru cosi zbylo dodnes, ovšem našel jsem v jednom polovraku i úplně čistej neotřískanej..
K nálepkám: "special" je cca z roku 1970 - nálepka na cívku, která v MB z výroby být nemohla, ale jako ND v pohodě, schéma řazení jsme na skle tuším měli (01/1968), ale mám dojem, že blbě nalepenou skoro v gumě a moc dlouho tam nepřežila. Naopak si na tý 68-ce vůbec nepamatuju modrozelenou nálepku deklíku regulátoru dobíjení, u tý mám dojem, že zmizela úplně ještě v průběhu výroby MB (po předchozích změnách velikosti dle přemísťováním šroubků). No a na mým origo 68 heveru cosi zbylo dodnes, ovšem našel jsem v jednom polovraku i úplně čistej neotřískanej..
...pro úplnost ještě zadní dveře (ta folie už je nic moc, ale pro ilustraci stačí).
...tmel kolem klik a dole v prolisu proti zatékání a průvanu...
Jinak pro originalisty pár fotek - původní folie a těsnicí tmel ve dveřích 1000MB tak, jak byly z výroby - možná se to někomu bude hodit 

Tak zase řeším nějaké ptákoviny
narazil jsem v Tabiho kartě auta na fotku vodolepek img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9863_2013-08 -24_20-02-23_8.jpg , které mám taktéž přichystané a vrtá mi hlavou, které z nich na MB nepatří (pominu-li, že některé z nich měnily svůj vzhled v průběhu výroby - například ta na baňku olejového filtru).
Váhám, odkdy se na sklo lepilo schéma řazení - myslím, že na MB nikdy nebylo, u stovek nevím, ale neviděl jsem zatím jediné MB či 100, která by tu nálepku měla (původní).
Dále si nejsem jist nálepkou na cívku a na hever - ty jsou asi taktéž pozdějšího data...?
Nemá o tomto někdo přehled?

narazil jsem v Tabiho kartě auta na fotku vodolepek img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../9863_2013-08 -24_20-02-23_8.jpg , které mám taktéž přichystané a vrtá mi hlavou, které z nich na MB nepatří (pominu-li, že některé z nich měnily svůj vzhled v průběhu výroby - například ta na baňku olejového filtru).
Váhám, odkdy se na sklo lepilo schéma řazení - myslím, že na MB nikdy nebylo, u stovek nevím, ale neviděl jsem zatím jediné MB či 100, která by tu nálepku měla (původní).
Dále si nejsem jist nálepkou na cívku a na hever - ty jsou asi taktéž pozdějšího data...?
Nemá o tomto někdo přehled?

-> Bukaj: -> Danster: Díky, už jsem potřídil a zkompletoval.. Rovný dlouhý dopředu, s vyoseným okem kratší dozadu.. A koukl jsem, že pokud jsou ohnutý ty přední, tak téměř zcela jistě zacházením vesměs v oblasti závitové..
Koženky znám taky jen dva druhy, ale luxů jsem zas tolik neviděl... Sice jsem objevil materiálově taky cosi mezi origo ušitý, ale v náhradní karosérii a podlepený podobným modrofialovým hadrem na podlahu (jen tenčím), jakým je odhlučněná střecha..-> Bukaj 19.08.13 21:58:15: Ale zajímavej nápad, dát do sedana sklápěcí sedačky...
Koženky znám taky jen dva druhy, ale luxů jsem zas tolik neviděl... Sice jsem objevil materiálově taky cosi mezi origo ušitý, ale v náhradní karosérii a podlepený podobným modrofialovým hadrem na podlahu (jen tenčím), jakým je odhlučněná střecha..-> Bukaj 19.08.13 21:58:15: Ale zajímavej nápad, dát do sedana sklápěcí sedačky...
-> Danster:
Tak co tu mám omezovače, tak některé mají lehce vyosenou díru, ale to přisuzuji výrobním nepřesnostem (díl, u kterého to nemá na funkci vliv asi nikdo nekontroloval) a ohnuté jsou jen ty zadní...
...jinak ta koženka bych řekl, že spíš bude předělávka z pozdější doby, byť dle originálu...
Možná po povodních v 97, ale třeba tapece na dveřích byly zevnitř neumyté od bahýnka, tak nevím.
Tak co tu mám omezovače, tak některé mají lehce vyosenou díru, ale to přisuzuji výrobním nepřesnostem (díl, u kterého to nemá na funkci vliv asi nikdo nekontroloval) a ohnuté jsou jen ty zadní...
...jinak ta koženka bych řekl, že spíš bude předělávka z pozdější doby, byť dle originálu...
Možná po povodních v 97, ale třeba tapece na dveřích byly zevnitř neumyté od bahýnka, tak nevím.
-> Bukaj: Včera jsem na to koukal a omezovače jsou na předku delší a vzadu kratší jak už jsem Jozkovi psal i SMSkou. A vnesu do toho ještě větší chaos já měl všechny omezovače rovný jen díra je vyosená.
Zajímavá otázka s tím čalouněním palubky já viděl jen rozdíl jak píšeš ty standart x deluxe.
Možná že ve výrobě měli chvíli jinou koženku kdo ví.
Zajímavá otázka s tím čalouněním palubky já viděl jen rozdíl jak píšeš ty standart x deluxe.
Možná že ve výrobě měli chvíli jinou koženku kdo ví.
Mám také jeden dotaz, a to k čalounění palubovky - kolik druhů koženky se používalo? Měl jsem za to, že dva (Deluxe a Standard), ale teď jsem se vrtal v jednom vraku a ten měl jinak strukturovanou koženku, tak jestli to bylo přečalouněné, nebo...?
Ten vrak neměl výrobní štítek, byl to model 67, motor ze 120, v 1997 postižen povodní, v provozu do 2005. Tapece dveří z kila, stropovice, koberce a zadní plato De Luxe, sedačky, čalounění C sloupků, lak palubky a ostatní věci Standard. Čalounění palubky provedeno profesionálně (stejné švy, jako originál, molitan De Luxe, silná měkká koženka, jako De Luxe, ale se strukturou, nikoli jako znám z Deluxe).
Ten vrak neměl výrobní štítek, byl to model 67, motor ze 120, v 1997 postižen povodní, v provozu do 2005. Tapece dveří z kila, stropovice, koberce a zadní plato De Luxe, sedačky, čalounění C sloupků, lak palubky a ostatní věci Standard. Čalounění palubky provedeno profesionálně (stejné švy, jako originál, molitan De Luxe, silná měkká koženka, jako De Luxe, ale se strukturou, nikoli jako znám z Deluxe).
-> Jozka: omezovače: delší rovné jsou přední, kratší zadní. Všechny zadní jsou zahlé, myslel jsem, že je to způsobené nešetrným zacházením, ale nasadil jsi mi brouka do hlavy...
A ty sedačky budou nejspíš samodomo kříženec - píše tam renovované rámy - bůhví, kde ty rámy vzal
Navíc k nim má i De Luxe kryty pojezdů, které jistojistě nejsou ze žábrovky.

A ty sedačky budou nejspíš samodomo kříženec - píše tam renovované rámy - bůhví, kde ty rámy vzal

Další věc, co jsem nikdy neviděl - kříženec X-ovejch a sedanovej sedaček, deluxe látkový jako v prvních ročnících, přitom přední mají MBX pojezdy..
aukro.cz/skoda-mb1000-zab rovka-sada-sedacek-vyborne m-stavu-i3469644219.html
aukro.cz/skoda-mb1000-zab rovka-sada-sedacek-vyborne m-stavu-i3469644219.html
-> Danster: To budeš hodnej.. už jsem objevil i nárazníčky pod kliky a tak zbývá jen tohle, pak najít táhlo kliky jedno zadní a jsem vychystán na nastrojení dveří.
-> Jozka: V garáži mám sadu dveří z dědovo MB odpoledne na to klidně kouknu a napíšu ti to sem, když nebude někdo rychlejší

-> Petr98: Takhle jsem původně uvažoval taky - ale matou mě zbytky barev na pár zbylých nezrepasovaných táhlech, který naznačujou opak..
A pak taky to, že některý jsou rovný (osa oka v ose dříku), jiný mají očka vyhnutý a to tak nápadně stejně, že to vyvoláva pochybnosti o vzniku vyosení provozem..
A pak taky to, že některý jsou rovný (osa oka v ose dříku), jiný mají očka vyhnutý a to tak nápadně stejně, že to vyvoláva pochybnosti o vzniku vyosení provozem..
-> Jozka: dle úhlu otevření bych si tipnul přední delší, zadní kratší....
Dotaz úplně přesně nesedí do tématu - ale nevěděl by někdo, který táhla omezovačů dveří patří kam: delší do zadních dveří a kratší do předních? Chytl jsem chaos a nechce se mi rozebírat kvůli tomu další auto.
-> packa: dej fotku. Ale určitě nejsou oznacene dif 25. V knížce je psáno, že difuzery byly vyměněny za dif. 25. Zajímala by me fotka 

-> Petr98: Díky, alespoň už vím z čeho to je.
-> Petr98 11.08.13 19:07:34: Díky i Tobě za objasnění 

-> packa: BSka s difuzery 25 se používaly na závodní dvoukarburátorové motory MBG. Píše to Gereg v knížce.
-> Bukaj: Díky za objasnění 

-> Petr98:
To je jednoduché. Ten vlevo je originál MBG/X z výroby, ten vpravo je koupený jako náhradní díl (výroba v sedmdesátých letech. Platí to pro všechny karburátory BS - originální na MBčkách (minimálně do 18. serie) byly značeny JIKOV BS 32-2x (kde x je 1, 3, nebo 4), jako náhradní díl se prodávaly karburátory značené tím číselným kódem a DIF- 2x.
Označení karburátoru s termosytičem (to zmiňované T) nebylo nikde vyraženo, BST se zmiňuje pouze v literatuře.
Jinak netuším, na co je BS dif 25, s tím jsem se ještě nesetkal.
To je jednoduché. Ten vlevo je originál MBG/X z výroby, ten vpravo je koupený jako náhradní díl (výroba v sedmdesátých letech. Platí to pro všechny karburátory BS - originální na MBčkách (minimálně do 18. serie) byly značeny JIKOV BS 32-2x (kde x je 1, 3, nebo 4), jako náhradní díl se prodávaly karburátory značené tím číselným kódem a DIF- 2x.
Označení karburátoru s termosytičem (to zmiňované T) nebylo nikde vyraženo, BST se zmiňuje pouze v literatuře.
Jinak netuším, na co je BS dif 25, s tím jsem se ještě nesetkal.
Chtěl jsem se zeptat, když tu tak řešíte karburátory. Z čeho by mohl být karburátor Jikov BS uplně stejný jako z dvojice MBX bez sytiče, jenom difuzor 25? Někde doma najdu fotku.
-> sliwowitz: jj v katalogu je označení jak pises. Ale na karbcich ho nenajdes. Zase jsem je obhlizel..... A je to jak jsem psal. Přední nemají zavit na tu trysku, co je pod syticem. bska mají ucpavku nad označením a ten 3137 tam nemá zavit...
-> Petr98:
divne... vychadzal som z katalogu (32BS-27 dif21 je predny 32BST-19 dif21 zadny)
nemohol sa niekto pokusit ten predny prebastlit na zadny? ta diera kam sa srobuje trubka od sytica je funkcna, priechodzia a ma tiez zavit? (z tej fotky sa zda byt zaslepena)
divne... vychadzal som z katalogu (32BS-27 dif21 je predny 32BST-19 dif21 zadny)
nemohol sa niekto pokusit ten predny prebastlit na zadny? ta diera kam sa srobuje trubka od sytica je funkcna, priechodzia a ma tiez zavit? (z tej fotky sa zda byt zaslepena)
-> sliwowitz: hm... Zajímavé, ale nemůžu souhlasit. Toto jsou oba zadní karburátory. Přední karburátor, který mám v páru s tímto levým, má rovněž označení jikov bs 32-21. Nemůžeš jen tak sundat termosytic. Přední karburátor totiž vůbec nemá syticovy systém a pokud ano stoprocentně nemá závity na osazení syticovyma tryskama. Jen má z boku zaslepku místo sytice. Ale jestli má vevnitř kanalky atd nevím. Touto hatmatilkou chci říct, že si myslim, že to je pouze jiná série/ novější série toho samého karburátoru. Jen jsem chtěl vedet, jestli to tak je a pokud ano, v čem se liší.....
difuzor 21 je jednoznacny, pochadza to z mbx/mbg.
vlavo: BS 32 – 21
BS znamena ze je bez termosytica a teda predny. starsie znacenie
vpravo: 3137 P A DIF 21
kod. znacenie 3137 zodpoveda zadnemu, s termosyticom. novsie znacenie
ta zatka je podla katalogu do 8.s. na vsetkych a potom na prednych u mbg-mbx.
akemu ucelu presne sluzila neviem, skusim porozmyslat az to budem mat v rukach...
cize z toho laveho odmontuj termosytic, vymen ovladanie klapky a mas to viac-menej spravne...
vlavo: BS 32 – 21
BS znamena ze je bez termosytica a teda predny. starsie znacenie
vpravo: 3137 P A DIF 21
kod. znacenie 3137 zodpoveda zadnemu, s termosyticom. novsie znacenie
ta zatka je podla katalogu do 8.s. na vsetkych a potom na prednych u mbg-mbx.
akemu ucelu presne sluzila neviem, skusim porozmyslat az to budem mat v rukach...
cize z toho laveho odmontuj termosytic, vymen ovladanie klapky a mas to viac-menej spravne...
Hádanka to je, ale pro mě. nevím a proto se ptám.... Zkusil jsem to ve founu zvětšit... Jj ovladani je jiné, ale to me nezajima moc. Spíš jde o ten karbec
-> Petr98: To je hádanka,nebo něco nevíš? Chtělo by to detail označení. Na první pohled vidím jiný táhlo od klapky
Ví někdo, jaký je rozdíl mezi těmito dvěma zadními karburátory? Je to blbě vidět, nebo spíš vůbec. Ten vlevo je značený: JIKOV BS 32 - 21 a ten pravý: 3137 P A DIF 21. Levý má ucpanou tu díru mezi jakoby dírama pro termosytič šroubovanou ucpávkou a ten pravý tam nemá ani závit. Jinak jsem nenašel jiné rozdíly.....
-> Bobesh: To ne, ale pokud ho budeš vyrábět samodomo, tak je téměř jisté, že ti někde bude délka přebývat nebo chybět. A předělávat kus je lepší než celek...
-> dragon_cb_cz: Konektory?Blbost,svazek tak casto nemenis. Jen zdroj dalsich problemu s prechodovym odporem. Max. zadni celo.A jinak bych prurez krom hlavniho 30 vedeni starter-spinacka-pojistky nezesiloval,embeso melo dostatecne dimenzovany vedeni. Kdyz vidim dnesni produkci a to,co tam jsou schopny natahat za vlasecnice,obcas se divim,ze se ty auta nesamovniti...
-> doking: Asi tak jak píšeš co neni moc vidět bych zas tak neprožíval. Je fakt že zrovna varovky mě občas chybí.
-> dragon_cb_cz: však jo :-),vím,mě se už blbě vytahoval ten originální :-D. Originalita je jedna věc,nicméně u elektřiny,která zas tak vidět není bych to moc neřešil. hlavně,aby to dělalo,to co má.
-> doking: Jen bacha na to co už tady zmiňoval -> Jozka: - pokud při výrobě svazku neodoláš pokušení si tenhle vodič dát trochu silnější a tu a tam nějaký přidat, tak pak budeš mít sakra problém to skrz díry v kastli dostat.
Pokud už bych výráběl ne zcela origo svazek, tak bych ho asi rozdělil na několik místech a spojil přes konektory.
Pokud už bych výráběl ne zcela origo svazek, tak bych ho asi rozdělil na několik místech a spojil přes konektory.
-> Petr98: No já si svůj svazek budu dělat komplet novej a sám,věřím si na to,jen nevím kdy na něj dojde řada a zda bude 100% origo,respektive,co se týče věcí,co tam mají a nemají být,to bude určitě dle skutečnosti (+mlhovka,rádio,a přemýšlím,jestli si to auto potuním o dobový Tesla Autonik a nevím,jestli tam mám zapojenou zpátečku,snad ano a také zvažuji že udělám mrkání blinkrů,resp varovky všechny 4(6) najednou,to mb neumí v serii...). Takže výčtem těchto věcí se originálnímu svazku velice vzdaluji :-D. A co se týče materiálů nad to se asi povznesu a použiji,dnešní techlologie (myšleno kabely),ono to bude i bezpečnější. Takže po tom co sis toto přečetl,to asi nebude,to co si měl na mysli.
-> dragon_cb_cz: jj jako zvláštní výbava. Moje 69ka- zari 68 ma taky kapilaru.-> Koblet: ale klid....
já jen tak, že se tu nic neděje a že v dokumentaci má někdo nejspíš trošku bordel..... No nepřesnosti, lépe řečeno.....


-> dragon_cb_cz: -> Petr98: Teda koukám že jsem zase rozvířil vlny debaty o originalitě vozu. :-) Já jsem koukal do údržby a oprav od Bati a schéma na poslední model obsahuje i elektrický teploměr s poznámkou že jde o zvláštní výbavu. Já mám rok 1969 a také tam byla původně kapilára.
-> Petr98: Ty elektricke teplomery ale byly take jen zvlastni vybava? Protoze mam 17tou serii a byla tam kapilara...
Poměrně dlouho se tu nic neresilo, tak tedy: gereg v růžové knížce uvádí, že elektrické teplomery, byly zavedeny tuším od 15te série. ( z hlavy nevím- jsem v práci) ale me mbgcko má ve svazku kabel na el. Teploměr. A to mám 14tou sérii. Čidlo hladiny brzd. kapaliny mám taky- to je správně, protože je psáno, že čidlo hladiny je od 14te série na přání..... Jen taková zajímavost..... A když jsme u té elektiky. Nezaznamenal někdo nějaký pokrok ke zdarne replice elektrosvazku????
-> Danster: Pak mi ještě došlo, že mezi měsícem a rokem je znak Klémovo Nový Huti a v tom druhým značení jen pomlčka.. Ale když je dostatečnej soubor dat (disků), dá se vydedukovat co je co.. Taky mi chybí na 68-ku jeden disk, neb dvě kola mi kdosi kdysi odcizil, ale nevím, jestli budu kompletovat - spíš ne..
-> Jozka: Přesně tu datumku jsem si odvodil protože to začínající 11 je všude. Nakonec jsem sestavil sadu je to na 69"
-> sliwowitz: Je to stardartní dobový "šroub do plechu", soudobou náhradu tedy neznám... Jeden každej jsem si odložil z likvidovanejch aut, kdybys měl nějakou adresu v ČR, pohledal bych kam..
-> Danster: Na discích je rok i měsíc z NHKG vyražen. Těch disků s velkou dírou je dosti málo.. taky je rozdíl v tom, že zkraje výroby byly nýtovaný, ale odkdy se přešlo na bodování, nevím..
Jinak jsou ražený na discích čísla podobný dvě, v jednom čtyřčíslí je tuším vždy 11, datumka je to druhý.. buď 3 nebo čtyři čísla oddělený od sebe (9-68 a tak..). Jaký potřebuješ ročník?
Jinak jsou ražený na discích čísla podobný dvě, v jednom čtyřčíslí je tuším vždy 11, datumka je to druhý.. buď 3 nebo čtyři čísla oddělený od sebe (9-68 a tak..). Jaký potřebuješ ročník?
-> doking: Správně 

-> Bukaj: Vždyť je teprve květen 

-> sliwowitz: Jsou to vruty s válcovou hlavou, tuším, že tak 2mm tloušťka závitu. Dneska novej takovej neseženeš, ale v té době to byl docela běžně používaná rozměr na různých strojích, takže sem tam je objevím u někoho v kůlně atd.
Kdyžtak bych možná nějaké měl doma, ale čas to řešit budu mít až po Vánocích...
Kdyžtak bych možná nějaké měl doma, ale čas to řešit budu mít až po Vánocích...
