Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3675 příspěvků (zobrazeno 3101 až 3150) od 28.02.2012 do 06.02.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
14:51:30
09.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Mám skoro dojem, že výlisky zůstaly tvarově i po přemístění do středu víceméně ve stavu jako pro asymetrickou vzpěru..
14:33:35
09.01.2014
mirecek.666
? Duri: mám ji uprostřed, protože je vzadu kapota z novějšího modelu, jinak je patrný, že byla bokem, aspon mi to tak přijde protože, je tam tak zvlášně nějakej "prolis"
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od mirecek.666 vložen 09.01.2014 14:33:35
13:37:35
09.01.2014
Jozka
-> Duri: OK, pokusím se nezapomenout..
13:15:11
09.01.2014
Duri
-> Jozka: foto a pripadne rozmery dostupne z vonku by mi mohli stacit. Vdaka!Hlbka sa odhadne...
13:04:27
09.01.2014
Jozka
-> Duri: Jsem nezaktualizoval.. Ocel to bude asi nějaká obyčejná (11500?), pozinkované to je. Minimálně ti můžu změřit, příp. i vyfotit, co kouká ven a odhadnout celkovou výšku, pokud vložky půjdou (ze zadního plata) vytočit, aniž by se jeho čalounění nějak rozčílilo, tak bych poskytl komplet info..
12:59:19
09.01.2014
Jozka
Pozice 2.. celková výška cca 20 mm, výběh závitu směrem k přezkám opatřen cca 2 mm "nákružkem" s rádiusem.. a beru zpět, jak jsem vložil, došlo mi, že moje X kastle má z nějakých nepochopitelných důvodů místo UNF kamenů taky vevařeno M16.. čili přespočetnost se nekoná.
12:55:18
09.01.2014
Duri
-> Jozka: parada, to by bolo super, ak by si mi vedel odmerat 6hran, hrubku 6hranu a pripadne celkovu dlzku/hlbku tej redukcnej podlozky. Z akeho je to matrosu. Normalne zinkovane zelezo?
12:51:32
09.01.2014
Jozka
-> Duri: Nu, naši předkové si věděli rady ze vším.. teoreticky bych měl mít 4 plonkový vložky odložený, ale vzhledem k poštovnýmu a tomu, že nemám ani nejmenší tušení kde, tak můžu oměřit 6ti hran na těch namontovaných a pak asi takhle:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 09.01.2014 12:51:32
12:40:56
09.01.2014
Duri
-> Jozka: perfekt, dakujem. Tu redukcnu vlozku tam nemam, preto som bol zmateny. Mam tam 'obr'sroub a pracka pasu je prevrtana na 18mm :)

Nemate niekto foto tej vlozky, pripadne nakres, podla coho to dat vyrobit? Diky!
10:03:12
09.01.2014
Jozka
-> Bukaj: Zdá se, námořní to nejspíš nebude..4
09:58:24
09.01.2014
Bukaj
-> Jozka:

Jo a původní barva, zdá se, šeď levandulová 1
09:39:25
09.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Zdá se, že detaily spíš odpovídají obvyklýmu provedení modelu 1966, nežli 1967.. zkusím někde pohledat data svý někdejší 66-ky.
09:35:02
09.01.2014
Jozka
-> Duri: Tak ta tvoje kastle dělá dojem typický 67-ky.. ta by ty kulatý díry ještě měla mít (srpnová 69, na kterou jsem včera sáhl, už je nemá, 68/01 možná už taky ne, ale u tý si nejsem jistej..



Informační prameny (hlavně novodobý) nemusí být vždycky přesný a dobový prameny taky ne, ale třeba kotevní místa pásů specifikuje souhrnnej katalog cca 1972 naprosto přesně.. 3 3 3
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 09.01.2014 09:35:02
08:04:23
09.01.2014
Bukaj
-> Duri: 16mm je ten (jak psal Jozka "monstrzávit" v kastli, M10 je ten šroub, co se do něj šroubuje4
21:58:48
08.01.2014
Duri
Nedalo mi to, a siel som to pozriet. Mylil som sa :( Uchyty pasov ma 12.seria este velke (priemer srobu cca 16mm). Gereg pise, ze zmena nastala u 14.serie na normovane 7/16". Vraj predtym M10, ale to mi nesedi... ked som nameral 16mm...



-> mirecek.666: Ako pisal Jozka -> Jozka 08.01.14 14:28:14: , skus pozriet, kde mas vzperu zadnej kapoty. Ci je v ose (strede) alebo bokom. Gereg pise, ze zmena vzpery nastala u 12.serie (moc sa mi to nevidi, mozno este ina zmena ako presunutie???), Jozka pisal ze u c.k. 088136, co je v priebehu 8.serie, tak neviem...
upraveno 1x, naposled 08.01.2014 22:29:43
19:12:41
08.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: jinak ještě jeden poznatek, protože v autě byl při koupi jen jeden pás, tak jsem musel nechat udělat nové redukce do původních velkých děr, abych mohl přidělat druhý, takže je to to starší provedení podle toho co je tu psáno
18:48:41
08.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: a B sloupky
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od mirecek.666 vložen 08.01.2014 18:48:41
18:47:48
08.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: a B sloupky
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od mirecek.666 vložen 08.01.2014 18:47:48
18:46:53
08.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: jsem vyfotil svou mřížku
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od mirecek.666 vložen 08.01.2014 18:46:53
18:46:18
08.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: jsem vyfotil svou mřížku
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od mirecek.666 vložen 08.01.2014 18:46:18
15:41:28
08.01.2014
Duri
-> Jozka: vdaka, tak o tej 'bocnej' diere v zadnom kufri som tiez nevedel. Toto je skelet hned po 'zosilneni' a pretypovani na 5 miestny, myslim, ze uz model '67. Technicak ja nadrzovku prelepeny vystrihnutymi stranami so zmenami a novymi udajmi :)



Tie zavity na bezpecnostne pasy su uz asi unifikovane s tym divnym anglickym (ci akym) rozmerom, nevsimol som si tam ziadnu 'divnu' redukciu, takze toto by malo byt OK :)
14:32:42
08.01.2014
Jozka
Jo, ty čtvercový díry v přepážce jsem nemyslel, ty byly zkraje kvůli přístupu k zadním tlumičům.. kdy ta zmizely, neumím.. Já myslel kulatý díry průměru cca 100 mm nad Z podběhama - některý mý embéčka je měly, některý (mladší) už ne.. a normálně jsou úplně schovaný pod bočníma panelama čalounění zadního "kufru".
14:28:14
08.01.2014
Jozka
-> Duri: Někdy nejspíš v roce 1966 (alespoň co já jsem viděl vozy 66 a 67) se začaly namísto původních závitových kamenů s monstrzávitem (do kterých se dávaly vložky na šroub pásu buď metrickej nebo UNF dodnes standartní) navařovat přímo kameny s UNF závitem s mírou v palcích (7/16").. bohužel nevím přesně kdy, ve změnách se to moc neuvádí a nevím, jak složitý je dohledat. Ale třeba to tu má někdo zmáknutý..



Jinak jsem si ještě vzpomněl (a následně dohledal, že od karosérie č. 088 136): 100% 1966-ka by byla se vzpěrou zadní kapoty mimo osu vozidla, protože tu přemístili už v lednu 1966..
13:28:17
08.01.2014
Duri
-> Jozka: perfekt dakujem. V zadnom batozinaku mam na tapaciry v strede po bokoch narezane stvorce, ale myslim, ze otvory tam uz nie su. Este otazka, ake boli zmeny v uchytoch bezpecnostnych pasov?
08:31:27
08.01.2014
Jozka
-> Duri 07.01.14 16:24:18: Jsem myslel, že B sloupek vypadá pod plíškem nějak jinak, ale dle tohoto -> Bukaj 07.01.14 09:13:33: to vypadá, že po odvrtání zbyde jen opravdu rozdílnej jen ten snadno zamaskovatelný prolis..

Jsem si cestou vlakem (do usnutí) v duchu prošel kastli znova a už mě krom kotevních bodů bezpečnostních pásů nic nenapadlo.. i když si teda nejsem úplně jistej, kdy zmizly kulatý díry na bocích zadního zavazadlovýho prostoru a kdy se měnily tvary prolisů příčnýho plechu pod zadníma sedákama - což bude nejspíš až záležitost modelu 69, ale s odstupem času už mě dneska mejlí i náhradní kastle černýho bleska se stovkovejma komponentama..
08:29:36
08.01.2014
Bukaj
-> Duri: Nojo, no, tak to nemohu sloužit - ta "moje" kastle už má vařený předek a prahy a měněné blatníky a potřebuje ještě vyvářku zadku...
08:14:39
08.01.2014
Duri
-> Bukaj: hmm... no mne by presne pasovala cervena deLuxe kasna 16.serie, keby bola super pekna v povodnom nevarenom stave, bez nutnosti varenia (okrem detailov a kozmetickych vad :) ) a keby bol aj povodny lak do vacsej miery pouzitelny. Toz, ale som asi velmi narocny :) a taku kasnu/auto som nebol schopny za posledne roky zohnat :(
23:14:32
07.01.2014
Bukaj
-> Duri: Ne, na MBG mám kastli původní a hodlám ji zachránit...

...kastli potřebuju na kamarádovo MB De Luxe 1966 (které je leta v depozitu a kastle už neexistuje - byla na šrot a ještě na ní spadlo kus střechy). A máme odhlášené MB De Luxe 1968, tak jsem chtěl provést reinkarnaci. Ale nesedí mi ty detaily, no... 3

Edit: MBG mám sice modrozelené, ale původní barva byla a zase bude 1013 šeď levandulová (podle toho jí říkám "Levandulka")

Obě ta MB De Luxe byly barvy tmavěčervené...
upraveno 1x, naposled 07.01.2014 23:17:33
23:01:09
07.01.2014
Duri
-> Bukaj: ten skelet potrebujes na MBGcko? Aku to malo farbu? 4370? Este mi napadla jedna kacirska myslienka, ale to bude asi neschodne. Vymenit rodokmene3



-> sliwowitz: pri mojej rychlosti prace a rozhodovania k tomu mozno ani nikdy nedojde 3 Problem je, ze to potom nebude sediet papierovo a to by bola skoda. Kaslat na deLuxa, nech zije MBG!
21:58:13
07.01.2014
sliwowitz
-> Duri: nedelas dobre, jaromire... skoda do toho auta rezat, nechaj patinu a sprav z neho mbg 12. serie :)
20:58:45
07.01.2014
mirecek.666
-> Jozka: moje má tu mřížku s tou gumičkou, když nezapomenu zítra ofotím, díky za všechny komenty:)
19:40:22
07.01.2014
Duri
-> Bukaj: fuha, to by bolo asi dost zlozite, ja som kupil cely de Luxe voz kvoli luxusnemu stavu skeletu, aby sa nemusel vyvarat, alebo len malo. Dufam, ze ma netrafi slak, ked sa do toho pustim a bude to hnile :) Jeden 68ckovy skelet akurat leti do pece, ale ten bol na kasu.
18:01:29
07.01.2014
Bukaj
-> Duri: Vyměním za skelet modelu 68 - potřebuji skelet modelu 66 3
16:24:18
07.01.2014
Duri
All > pani, velmi plodna debata, to o tom stlpiku som fakt netusil, ani si to nevsimol.

Otazka... Ked zo stlpika 12. serie odbodujem ten polgulaty plech, dostanem stlpik 16. serie?

Potrebujem totiz prestavat skelet 12. serie na 16. Cize potreboval by som vediet, cim sa priblizit co najviac originalu, teda 16.serii.



Bocne blinkre (2x diera)

B-stlpiky (odbodovat plech?)

Pozicky - zavarit

Plech pod zadnym oknom - ina mreza (kaslat na to, nebude vidno, kozenka je aj tak kratka)

Haciky pre kabelaz v medzipriestore k lavym zadnym svetlam (fik prec)

Este nieco vas napada?
15:21:33
07.01.2014
Jozka
-> Bukaj: A to můžeš v noci klidně spát ? 3 3 Nicméně aby měl vnější výlisek sloupku ten prolisu a už ne plech, co do něj patří, tak toho jsem si ještě nikdy nevšiml.. Máš asi nějakej prototyp nebo mezityp..4
15:14:09
07.01.2014
Bukaj
-> Jozka: No, ta moje kastle je tak trochu nedořešená záhada - ač je to 15. série a měla by mít boční blinkry a neměla mít pozičky, tak je to obráceně...

a teď ještě toto...6
10:12:42
07.01.2014
Jozka
-> Danster: Dík, to bych určitě nenašel..

-> Bukaj 07.01.14 09:13:33: takže tohle je fakt přechodová varianta (fajn vědět, že si ještě něco i pamatuju)..
10:05:56
07.01.2014
Danster
-> Jozka: Jo ty b sloupky jsme řešili a našel jsem to viz skoda-virt.cz/cz/.../1140 85-to-danster
09:37:21
07.01.2014
Jozka
-> Luky: / -> doking: Dobrý vylepšení.. teď jsem se snažil rychle najít "svoje" B sloupky (zda jsme to neřešili dříve s Danster-em přímo tady), ale je to vopruz.
09:33:26
07.01.2014
doking
-> Luky: už jsem si všim,že to jde zvětšit
09:31:46
07.01.2014
Luky
-> doking: vylepšení webu... 4
09:31:17
07.01.2014
Jozka
-> Bukaj: No ale to je mi moc pěkný mutant..! Teď nemám po ruce vůbec žádnou fotku, ale na tý tvý je vidět takový prolis.. a starší auta v něm mají nabodovaný jakousi výztuhu, malou plechovou misku.. Nevím zcela jistě, ale v 01/1968 už tam nebyla ani miska, ani prolis..
09:30:00
07.01.2014
doking
-> Bukaj: proč jsou ta fota,tak malá?
09:13:33
07.01.2014
Bukaj
-> Jozka: Zajímavé 6
A jak že je to s rozdílem B sloupků? Nějak tu po ruce nemám žádnou 68...
(tedy kromě mé Levandulky, která je sice expedicí model 68 (10/1967), ale kastle je snad čistokrevná 67 ...
Tohle je její B sloupek...:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 07.01.2014 09:13:33
upraveno 1x, naposled 07.01.2014 09:15:43
09:06:41
07.01.2014
Jozka
-> Bukaj: a já si tady plácám játro.. 4

Nicméně tu mřížku širokou jsem našel ještě i na autě, expedovaným z Boleslavi 7.VII. 1967..
08:56:09
07.01.2014
Bukaj
A 67 De Luxe s koženkou (pozor, De Luxe mělo tuto koženku už v modelu 66, ale pod ní byla stále stará mřížka až do krajů plata):
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 07.01.2014 08:56:09
upraveno 1x, naposled 07.01.2014 08:56:38
08:51:20
07.01.2014
Bukaj
A model 67 až 69 - (bohužel nemám k autu lepší přístup, proto mizerné fotky):
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 07.01.2014 08:51:20
08:48:29
07.01.2014
Bukaj
-> mirecek.666: Zadní plato do modelu 66 (včetně) - na fotce model 65, ale kastle De Luxe 66, která se mi tu válí o má stejně:
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 07.01.2014 08:48:29
08:39:36
07.01.2014
Jozka
Ještě jeden rozdíl (ale taky bohužel až 67 vs. 68) mě napadl, o kterým ne úplně všichni vědí: došlo k přetrasování kabelovýho svazku v zadní části, takže starší kastle mají v meziprostoru větracího kanálu příchytky pro kabely k LZ koncovýmu světlu.
08:36:10
07.01.2014
Jozka
-> mirecek.666: Nějaký u mě na externím harddisku.. ale 66-ku jsem si bohužel nenafotil při likvidaci. Umím dobře odlišit modely 68, 68 a 67, žádnej typickej rozdíl mezi 68 a 67 mě nenapadá, změn bylo dost málo a většinou jinde (světlomety, vnitřní zrcátko, konzola řazení apod.), teda krom zadních blatníků. Traduje se zesílení uchycení přední nápravy, ale to neumím..10



Ad zadní plato - do roku 1967 byla (u standartů) mříž "přiznaná", takže kolem ní byl pryžovej profil a pro něj prolis nepřerušenej kolem dokola, takovej ovál přibližně, pozdější kastle byly vybavený užší mříží se dvěma prolisy příčnými. No a když vyfotíš střed B sloupku s kováním zámku P dveří, tak ti řeknu (nebo někdo jinej), jestli to náhodou není model 1968..
Extreme Tyres