-> Luky.: Znalec v dopravě není to pravé.
Jinak bych si také nechal poradit. Nepředpokládám nějaký zásadnější problém při shánění posudku, ale impuls k intenzivnímu řešení má název protokol o STK a E.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 105l (m) jako veterán?
19:15:54
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
19:01:11
19.01.2012
19.01.2012
Luky
-> Hurdis: tak znám soudního znalce v oboru dopravy - ten ocenění dělat asi nebude, ale možná by mě odkázal na někoho dalšího.
Podstoupil to tady někdo?
Podstoupil to tady někdo?
18:11:43
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
-> Luky.: Na posudek si musíš najít nějakou místní znaleckou kancelář či znalce v oboru motorových vozidel.
Spíše než internet bych volil doporučení kontaktu nějakou pojišťovnou, právní kanceláří nebo soudním úředníkem.
Spíše než internet bych volil doporučení kontaktu nějakou pojišťovnou, právní kanceláří nebo soudním úředníkem.
18:03:51
19.01.2012
19.01.2012
Luky
-> Hurdis: flotila jde pouze na IČ. Jinak myslim že to v tomhle tématu nevadí - zakladatel už je ukojen a my tu můžeme plevelit
Kdo dělá ty posudky? Cena není tak vysoká... U ČPP shodou okolností taky pojišťuju
Kdo dělá ty posudky? Cena není tak vysoká... U ČPP shodou okolností taky pojišťuju
17:28:06
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
-> Eidy: To je jen základní doplněk na živel, který je možno stanovit vyšší, ne na nehodu, tam je limitní až výše povinka.
17:26:02
19.01.2012
19.01.2012
Eidy
-> Hurdis: Ale stejnak je tam maximální plnění 25kKč, jestli dobře koukám. To taky není žádná výhra.
Nebo mi něco uniklo?
Nebo mi něco uniklo?
17:22:50
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
Tady kalkulace. Jsem znevýhodněn věkem a trvalou adresou, ale i přesto je cena nižší než moje obyčejné pojištění na 105ku. Možná by mělo smysl postupně udělat flotilu.
hurdisj.rajce.idnes.cz/CP P
Uvažuji o přesunu našich posledních příspěvků, pokud najdu vhodnější téma, nebo nevadí?
hurdisj.rajce.idnes.cz/CP P
Uvažuji o přesunu našich posledních příspěvků, pokud najdu vhodnější téma, nebo nevadí?
17:18:08
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
-> Durnbach: Nemám ještě uzavřenu, (zatím není důvod) jen celkovou kalkulaci na combo Povinné+amortizace+živel, zvěř a zavazadla.
Jelikož na vozidlo Škoda 743 jsem našel během roku 2010 jen dvě pojišťovny ochotné nabídnout požadovaný produkt, není moc kde vybírat. Shodou okolností u obou jsem letitým pojistitelem na mnoho produktů, tudíž jsem realista ohledně jejich plnění.
Možná se situace změnila, ale moc bych tomu nevěřil. Tudíž možnost 1) CPP produkt COMBI PLUS II a SERVIS MAXI.
Možnost 2) je u ČP - tam jsem dostal nabídku na havarijní pojištění starších vozidel, dále je možnost pojištění ceny vozidla, agentka ale nebyla schopná ani přes tři telefony na cetrálu je zkombinovat a tak nějak vůbec nevěděla jak mi vyhovět, nicméně by to jistě šlo.
Jinde jsem neuspěl vůbec.
Jelikož na vozidlo Škoda 743 jsem našel během roku 2010 jen dvě pojišťovny ochotné nabídnout požadovaný produkt, není moc kde vybírat. Shodou okolností u obou jsem letitým pojistitelem na mnoho produktů, tudíž jsem realista ohledně jejich plnění.
Možná se situace změnila, ale moc bych tomu nevěřil. Tudíž možnost 1) CPP produkt COMBI PLUS II a SERVIS MAXI.
Možnost 2) je u ČP - tam jsem dostal nabídku na havarijní pojištění starších vozidel, dále je možnost pojištění ceny vozidla, agentka ale nebyla schopná ani přes tři telefony na cetrálu je zkombinovat a tak nějak vůbec nevěděla jak mi vyhovět, nicméně by to jistě šlo.
Jinde jsem neuspěl vůbec.
16:34:34
19.01.2012
19.01.2012
Durnbach
-> Hurdis: Taky možnost ale představ si, že člověk koupí auto v původním stavu, nebo renovované a má jen kupní smlouvu nic k tomu. A u těchto je ten posudek nezbytností. Takže tak.
U koho máš uzavřené ty to doplňkové pojištění amortizace?
U koho máš uzavřené ty to doplňkové pojištění amortizace?
16:30:21
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
-> Durnbach: Pokud si neuzavřeš to doplňkové pojištění amortizace. Tam po běžném řešení pojistné události na základě tzv. povinného ručení nastupuje druhá instance s určením skutečné hodnoty vozidla v případě nehody a znaleckým posudkem a vyrovnáním vzniklého rozdílu v plnění.
Proto jsem psal prvně že předchozí posudek jest nespornou výhodou, ale v tomto případě ne nutností.
Faktury, daňové doklady, kompletní fotodokumentace prací atd. je nezbytná.
Již mám tuto pojistku pro moje coupé od pojišťovny vypočítánu, s možností několikastupňového limitu na přírodní rizika.
Proto jsem psal prvně že předchozí posudek jest nespornou výhodou, ale v tomto případě ne nutností.
Faktury, daňové doklady, kompletní fotodokumentace prací atd. je nezbytná.
Již mám tuto pojistku pro moje coupé od pojišťovny vypočítánu, s možností několikastupňového limitu na přírodní rizika.
16:22:23
19.01.2012
19.01.2012
Durnbach
-> Stepix: ANO.
-> Hurdis:
No a právě kvůli tomu se dělá ten znalecký posudek. Ty máš auto který si třeba za tu desítku v inzerci koupil ale provedl si renovaci co stála 250000Kč Najednou si tak jedeš, někdo do tebe vletí. Auto na šrot, peníze, radost, čas v pytli a pojišťovna ti napíše dopis ve smyslu: Škoda na vozidle 15000Kč zůstatková hodnota vozidla 2500Kč. Nazdar. Je totiž vůbec nějaká renovace nebude zajímat. Vychází pouze z tabulkových cen nebo hledají ceny z inzerátů na inzertních webech.
-> Hurdis:
No a právě kvůli tomu se dělá ten znalecký posudek. Ty máš auto který si třeba za tu desítku v inzerci koupil ale provedl si renovaci co stála 250000Kč Najednou si tak jedeš, někdo do tebe vletí. Auto na šrot, peníze, radost, čas v pytli a pojišťovna ti napíše dopis ve smyslu: Škoda na vozidle 15000Kč zůstatková hodnota vozidla 2500Kč. Nazdar. Je totiž vůbec nějaká renovace nebude zajímat. Vychází pouze z tabulkových cen nebo hledají ceny z inzerátů na inzertních webech.
16:12:29
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
-> Durnbach: Veteránská testace mne právě díky ceně, retestacím a dalším limitům v originalitě vůbec nezajímá. Pokud jsou k vozidlu platné doklady. Nízká pojistka je slabá náplast.
Co se týče znaleckého posudku, při ceně 1500-3500 Kč ( u vozidel Škoda se dá předpokládat nižší sazebník, díky nesložitému sběru údajů ) není moc co řešit. V množství nákladů na celkovou renovaci je to kapka.
V případě nálezových aut z bazaru/inzerce/ulice za 10k, je to ale pochopitelně zbytečnost.
Co se týče znaleckého posudku, při ceně 1500-3500 Kč ( u vozidel Škoda se dá předpokládat nižší sazebník, díky nesložitému sběru údajů ) není moc co řešit. V množství nákladů na celkovou renovaci je to kapka.
V případě nálezových aut z bazaru/inzerce/ulice za 10k, je to ale pochopitelně zbytečnost.
16:10:47
19.01.2012
19.01.2012
Luky
Hmm, že bych si nechal znalecky ocenit Rapida?
16:07:15
19.01.2012
19.01.2012
Stepix
-> Durnbach: neříká se tomuto ale krácení pojistného plnění?
16:00:57
19.01.2012
19.01.2012
Durnbach
-> Hurdis:
Ne by byl ale jistě je. Třeba takový Mercedes 560 SEL z roku 1985 je pro většinu obyvatelstva starý krám co moc žere ale to, že tyhle auta mají cenu až 1 300 000Kč. A pokud ti tohle auto někdo nabourá a nebudeš mít žádný doklad o ceně vozidla, tak ti pojišťovna řekne máte 27 let starý auto, nechápeme co po nás chcete. Nahodí totální škodu protože lehký ťukanec stojí třeba 100 000Kč. Odhadnou škodu podle tabulek, nebo podle Sauto, cars a pod. Nabídnou ti 70tis a nazdar.
Nikdo si nemyslete to, že vám pojišťovny budou solit peníze jen díky veteránské testaci.
Ne by byl ale jistě je. Třeba takový Mercedes 560 SEL z roku 1985 je pro většinu obyvatelstva starý krám co moc žere ale to, že tyhle auta mají cenu až 1 300 000Kč. A pokud ti tohle auto někdo nabourá a nebudeš mít žádný doklad o ceně vozidla, tak ti pojišťovna řekne máte 27 let starý auto, nechápeme co po nás chcete. Nahodí totální škodu protože lehký ťukanec stojí třeba 100 000Kč. Odhadnou škodu podle tabulek, nebo podle Sauto, cars a pod. Nabídnou ti 70tis a nazdar.
Nikdo si nemyslete to, že vám pojišťovny budou solit peníze jen díky veteránské testaci.
15:25:57
19.01.2012
19.01.2012
Hurdis
Durnbach 19.01.12 14:48:39 napsal:
→ Stepix: ................Ikdyž neznám nikoho kdo by šel za znalcem nacenit
Škodu 100L nebo emko. A pokud nebude mít člověk v ruce odhad ceny vozidla
před nehodou, tak pojišťovna pojede podle tabulek, nebo podle ceny
obvyklé.
Tak si brzo jednoho člověka připiš. Nicméně možná to nebude ani nutné. Existují dvě pojišťovny, které jsou ochotny pojistit staré vozidlo. Jedna vhodněji, druhá méně. Znalecký posudek bude ovšem zcela jistě nutný v případě požadování náhrady. Posudek za stavu 100% by ovšem byl značnou výhodou.
→ Stepix: ................Ikdyž neznám nikoho kdo by šel za znalcem nacenit
Škodu 100L nebo emko. A pokud nebude mít člověk v ruce odhad ceny vozidla
před nehodou, tak pojišťovna pojede podle tabulek, nebo podle ceny
obvyklé.
Tak si brzo jednoho člověka připiš. Nicméně možná to nebude ani nutné. Existují dvě pojišťovny, které jsou ochotny pojistit staré vozidlo. Jedna vhodněji, druhá méně. Znalecký posudek bude ovšem zcela jistě nutný v případě požadování náhrady. Posudek za stavu 100% by ovšem byl značnou výhodou.
15:21:29
19.01.2012
19.01.2012
MATTESS
-> Luky.: jak píšeš, véčka už nemají
15:18:06
19.01.2012
19.01.2012
Stepix
-> Durnbach: nemůžeš popřít, že vozidlo s testací a průkazem historického vozidla má větší hodnotu než bez něj... a to nejen pro pojišťovnu. o boji s pojišťovnou je to pak na každém zvlášť, kdo se jak nechá semlýt ;-)
15:00:51
19.01.2012
19.01.2012
Luky
-> Stepix: ty zbastlení brouci už tuším na Včkách nejsou, když se to začalo mediálně propírat. Ale jistě to nevím. Dost se to zpřísňuje, ale pořád lze vidět leccos, to je fakt
14:48:39
19.01.2012
19.01.2012
Durnbach
-> Stepix: To, že má vozidlo zelený značky nebo průkaz historického vozidla ještě neznamená, že budeš mít lepší pojistné plnění. Znám lidi co si dělají zelené značky na auta kolem roku 1985 jenže to jsou většinou dovezený luxusní auta z USA, CH a podobně. Tito lidi si po zaregistrování na V značky nebo pokud mají normální značky a jen průkaz, nechají udělat odhad vozidla soudním znalcem. Kde znalec určí hodnotu vozidla například na 1500 000Kč a v případě nehody, kdy se pojišťovny chtějí za všeho vyvlíknout, se udělá nový znalecký posudek havarovaného vozidla a jim majitel zašle pár měsíců starý odhad vozidla před nehodou. Tak se zjistí, že odhadní škoda na vozidle je například 700 000Kč a pojišťovna má povinnost uhradit škodu, tím pádem to uhradí. Ikdyž neznám nikoho kdo by šel za znalcem nacenit Škodu 100L nebo emko. A pokud nebude mít člověk v ruce odhad ceny vozidla před nehodou, tak pojišťovna pojede podle tabulek, nebo podle ceny obvyklé.
14:29:34
19.01.2012
19.01.2012
Stepix
-> Luky.: já myslím, že trochu jiný odstín červený by se dal schovat pod:
"Mohou být povoleny nepodstatné, kosmetické změny odpovídající OBDOBÍ, stejně jako typické příslušenství, které bylo v v OBDOBÍ na trhu." nebo "HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ
za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném OBDOBÍ."
každopádně nejlepší je zeptat se přímo na veterán klubu, kde chceš dělat testaci... já se třeba účastním akcí VCC Kaplice a jejich předseda je výbornej člověk. Navíc skoro všichni členové a účastníci jezdí v socialistických vozech. Tomu jsem poslal fotku a dopředu mne ubezpečil že s mým autem nebude problém (mám taky jinou barvu, na tisícovce ze stovky... ale dělanou v r. 72). Oproti tomu VCC Č.Budějovice stojí za vyliž záda, krom jedné akce ročně nic nepořádají, s nikým se nebaví a navíc výrazně opovrhují vším nad rok 45. Takže tam jsem se ani neodvažoval ptát. Zároveň když se podíváš co jezdí na Véčkách (pamatuji si ty dva předělaný hot rod brouky těch teplejch dýdžejů), tak myslim že nemusíš mít strachy.
Třeba mne se vůbec nejedná o testaci z důvodu 1/12 ručení, ale aby vozidlo mělo papírově jinou hodnotu (kdyby mne někdo naboural atp...), průkaz HV můžeš mít i s bílejma RZ ;-) jediná povinnost je jednou ročně na retestaci... což ve spojení s projížďkou a setkáním s ostatníma bláznama není na obtíž že.
"Mohou být povoleny nepodstatné, kosmetické změny odpovídající OBDOBÍ, stejně jako typické příslušenství, které bylo v v OBDOBÍ na trhu." nebo "HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ
za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném OBDOBÍ."
každopádně nejlepší je zeptat se přímo na veterán klubu, kde chceš dělat testaci... já se třeba účastním akcí VCC Kaplice a jejich předseda je výbornej člověk. Navíc skoro všichni členové a účastníci jezdí v socialistických vozech. Tomu jsem poslal fotku a dopředu mne ubezpečil že s mým autem nebude problém (mám taky jinou barvu, na tisícovce ze stovky... ale dělanou v r. 72). Oproti tomu VCC Č.Budějovice stojí za vyliž záda, krom jedné akce ročně nic nepořádají, s nikým se nebaví a navíc výrazně opovrhují vším nad rok 45. Takže tam jsem se ani neodvažoval ptát. Zároveň když se podíváš co jezdí na Véčkách (pamatuji si ty dva předělaný hot rod brouky těch teplejch dýdžejů), tak myslim že nemusíš mít strachy.
Třeba mne se vůbec nejedná o testaci z důvodu 1/12 ručení, ale aby vozidlo mělo papírově jinou hodnotu (kdyby mne někdo naboural atp...), průkaz HV můžeš mít i s bílejma RZ ;-) jediná povinnost je jednou ročně na retestaci... což ve spojení s projížďkou a setkáním s ostatníma bláznama není na obtíž že.
13:06:14
19.01.2012
19.01.2012
Luky
-> Stepix: to znám, babral jsem se v tom zrovna včera Ale o laku tam nic není (?) proto jsem se na to ptal. Nevím zda se odstín laku vztahuje třeba na nepodstatné kosmetické změny či nikoliv...
12:40:51
19.01.2012
19.01.2012
Stepix
-> Luky.: z technického kodexu FIVA www.akhv.cz/download/TECH
NICKY_KODEX_FIVA_2010.pdf
5.1 Definice vozidla:
- Typ A – STANDARDNÍ
Jedná se o historické vozidlo odpovídající standardní specifikaci, tak jak bylo dodáváno VÝROBCEM.
Mohou být povoleny nepodstatné, kosmetické změny odpovídající OBDOBÍ, stejně jako typické
příslušenství, které bylo v v OBDOBÍ na trhu.
- Typ B – DOBOVĚ UPRAVENÉ
Jedná se o vozidlo speciálně postavené nebo upravené v OBDOBÍ pro specifické účely, svým způsobem
typické a tím oprávněně historicky cenné.
- Typ C – KOPIE a REPLIKA
KOPIE je kopie historického vozidla, zhotovená mimo OBDOBÍ KOPISTOU (VÝROBCEM KOPIE), s
použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající OBDOBÍ, kopírující určitý konkrétní model.
Takovéto historické vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o KOPII. Název historického
vozidla bude tvořit kombinace jmen KOPISTY (VÝROBCE KOPIE) a VÝROBCE a dále modelu, jehož je
vozidlo KOPIÍ (Příklad: Smith, Bugatti, Type 35).
REPLIKA musí splňovat stejné shora uvedené podmínky, ale od kopie se liší tím, že byla vyrobena
výrobcem originálního vozidla.
Vozidla kategorie KOPIE a REPLIKA budou datována datem svého dohotovení. (např. 11/2009)
- Typ D – UPRAVENO MIMO OBDOBÍ
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ
způsobem typickým v daném OBDOBÍ a za použití součástí podle specifikace v OBDOBÍ obvyklé.
- Typ E – VÝJIMKY
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ
za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném OBDOBÍ. Takovéto vozidlo musí mít i v tomto
případě původní rám/šasí nebo platformu a karoserii podle DOBOVÉ specifikace pro daný model. Mohou
být použity maximálně dvě podsestavy, odlišné od původní specifikace:
o motor
o převody
o kola
o přední odpružení/ řízení
o zadní odpružení
(Úpravy mohou být provedeny v současné době. Takovéto úpravy nemají vliv na datování vozidla.
5.2 SKUPINY ZACHOVALOSTI – PŮVODNOSTI VOZIDLA
- Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu v jakém bylo původně vyrobeno, nepozměňované a s minimálně sešlé
věkem.
- Skupina 2 - AUTENTICKÉ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu, ve kterém se dochovalo při svém užívání, nikdy nerestaurované,
zachovalé v originální specifikaci, se známou historií a v originálním, věrohodně opotřebeném stavu. Běžně
opotřebitelné díly mohou být nahrazeny díly odpovídajícími dobové specifikaci. Opravy laku, pokovení a
čalounění jsou povoleny.
- Skupina 3 – RENOVOVANÉ
Konkrétní Historické vozidlo známé identity, úplně nebo částečně rozebrané, zrepasované a znovu
smontované. Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE z důvodu nedostupnosti dílů
nebo materiálů. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde jsou k dispozici,
mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny
co možná nejblíže DOBOVÉ specifikaci.
- Skupina 4 - ZNOVU VYSTAVĚNÁ
Ke stavbě mohou být použity díly z jednoho nebo více vozidel stejného typu a modelu, co nejvěrněji podle
originální specifikace výrobce. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde to je
možné, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být
provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.
5.1 Definice vozidla:
- Typ A – STANDARDNÍ
Jedná se o historické vozidlo odpovídající standardní specifikaci, tak jak bylo dodáváno VÝROBCEM.
Mohou být povoleny nepodstatné, kosmetické změny odpovídající OBDOBÍ, stejně jako typické
příslušenství, které bylo v v OBDOBÍ na trhu.
- Typ B – DOBOVĚ UPRAVENÉ
Jedná se o vozidlo speciálně postavené nebo upravené v OBDOBÍ pro specifické účely, svým způsobem
typické a tím oprávněně historicky cenné.
- Typ C – KOPIE a REPLIKA
KOPIE je kopie historického vozidla, zhotovená mimo OBDOBÍ KOPISTOU (VÝROBCEM KOPIE), s
použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající OBDOBÍ, kopírující určitý konkrétní model.
Takovéto historické vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o KOPII. Název historického
vozidla bude tvořit kombinace jmen KOPISTY (VÝROBCE KOPIE) a VÝROBCE a dále modelu, jehož je
vozidlo KOPIÍ (Příklad: Smith, Bugatti, Type 35).
REPLIKA musí splňovat stejné shora uvedené podmínky, ale od kopie se liší tím, že byla vyrobena
výrobcem originálního vozidla.
Vozidla kategorie KOPIE a REPLIKA budou datována datem svého dohotovení. (např. 11/2009)
- Typ D – UPRAVENO MIMO OBDOBÍ
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ
způsobem typickým v daném OBDOBÍ a za použití součástí podle specifikace v OBDOBÍ obvyklé.
- Typ E – VÝJIMKY
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ
za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném OBDOBÍ. Takovéto vozidlo musí mít i v tomto
případě původní rám/šasí nebo platformu a karoserii podle DOBOVÉ specifikace pro daný model. Mohou
být použity maximálně dvě podsestavy, odlišné od původní specifikace:
o motor
o převody
o kola
o přední odpružení/ řízení
o zadní odpružení
(Úpravy mohou být provedeny v současné době. Takovéto úpravy nemají vliv na datování vozidla.
5.2 SKUPINY ZACHOVALOSTI – PŮVODNOSTI VOZIDLA
- Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu v jakém bylo původně vyrobeno, nepozměňované a s minimálně sešlé
věkem.
- Skupina 2 - AUTENTICKÉ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu, ve kterém se dochovalo při svém užívání, nikdy nerestaurované,
zachovalé v originální specifikaci, se známou historií a v originálním, věrohodně opotřebeném stavu. Běžně
opotřebitelné díly mohou být nahrazeny díly odpovídajícími dobové specifikaci. Opravy laku, pokovení a
čalounění jsou povoleny.
- Skupina 3 – RENOVOVANÉ
Konkrétní Historické vozidlo známé identity, úplně nebo částečně rozebrané, zrepasované a znovu
smontované. Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE z důvodu nedostupnosti dílů
nebo materiálů. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde jsou k dispozici,
mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny
co možná nejblíže DOBOVÉ specifikaci.
- Skupina 4 - ZNOVU VYSTAVĚNÁ
Ke stavbě mohou být použity díly z jednoho nebo více vozidel stejného typu a modelu, co nejvěrněji podle
originální specifikace výrobce. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde to je
možné, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být
provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.
11:23:50
19.01.2012
19.01.2012
alesek - 105 S
-> Nostalgik: Přesně tak. Pamatuju si, když jsem před pěti lety nechával testovat užovku. Když se mě testační komisař při vyplňování papírů ještě před prohlídkou ptal, co je to za auto a já řekl, že užovka, přes obroučky brýlí se na mě pohrdavě podíval, jestli to myslím vážně a že už to lidi přeháněj a bla bla bla. Myslím, že dneska by se už určitě nedivil.
Čas plyne a co se nám před nedávnem zdálo moderní, dneska už vypadá archaicky. Dokážu si představit, že za čas budou za veterány považovány i ty feldy, ale myslím, že většina majitelů těchto budoucích veteránů dnes sedlá tříkolku nebo šlapací autíčko. Pro naši generaci to prostě bude pořád obyčejná Felicie, kterých jezdily mraky.
Čas plyne a co se nám před nedávnem zdálo moderní, dneska už vypadá archaicky. Dokážu si představit, že za čas budou za veterány považovány i ty feldy, ale myslím, že většina majitelů těchto budoucích veteránů dnes sedlá tříkolku nebo šlapací autíčko. Pro naši generaci to prostě bude pořád obyčejná Felicie, kterých jezdily mraky.
10:02:37
19.01.2012
19.01.2012
Luky
-> Durnbach: a nevíš jak je to s odstínem barvy, který tenkrát nebyl? Samozřejmě že chameleon nebo metla na Spartaku je uplně mimo, ale když se na to plácne třeba červený odstín, který se tenkrát nedával - vadí to?
09:54:53
19.01.2012
19.01.2012
Durnbach
Tohle je hlavní důvod proč se to pořád řeší. Lidem nejde o to aby byli ve veteránském klubu, jezdili na srazy, podporovali dění v klubu, přispívali do veteránských časopisů a pod. Jde jim jen o levnější povinné ručení. Kvůli tomu všichni řvou aby se stáří vozidel zvedlo z 25ti na 30 let.
To že nesmí být v autě LPG je blbost protože přestavba na LPG je vratní změna a nijak neovlivňuje možnost testace, stačí si přečíst zákon (vyhlášku) podle kterého se postupuje.
Zároveň jsou povoleny i přestavby a auto může mít jinou barvu interieru i karoserie než jak sjelo z výrobní linky. Ovšem vše by mělo být dobového rázu. Ne že si člověk dá na auto ze 70. tých let chameleona který v tu dobu nebyl.
To že nesmí být v autě LPG je blbost protože přestavba na LPG je vratní změna a nijak neovlivňuje možnost testace, stačí si přečíst zákon (vyhlášku) podle kterého se postupuje.
Zároveň jsou povoleny i přestavby a auto může mít jinou barvu interieru i karoserie než jak sjelo z výrobní linky. Ovšem vše by mělo být dobového rázu. Ne že si člověk dá na auto ze 70. tých let chameleona který v tu dobu nebyl.
08:38:26
19.01.2012
19.01.2012
MATTESS
-> Sejki: na stačí testace, nemusíš mít zelený čísla
08:31:36
19.01.2012
19.01.2012
Sejki - zrušená registrace
-> Zazaa: jak na co no... pojistka je mensi a o dost ale zas musi bejt original stav, takze ani lpg
19:51:07
18.01.2012
18.01.2012
Zazaa
-> Robert 106: a duvod ?
uprimne moc vyhod zelenejch cisel nevidim ...
uprimne moc vyhod zelenejch cisel nevidim ...
19:42:16
18.01.2012
18.01.2012
Robert 106
Chlapi,
a rapid rv. 84 první 130 MB ten by na Včka šel ?
Mám ho momentálně v odhlášce po opravě karoserie ještě to chce lak a brzdy a byl by jak nový jinak vše origo. Motor teda ne ale je tam ten samej jednořádkovej o pár čísel vedle.
a rapid rv. 84 první 130 MB ten by na Včka šel ?
Mám ho momentálně v odhlášce po opravě karoserie ještě to chce lak a brzdy a byl by jak nový jinak vše origo. Motor teda ne ale je tam ten samej jednořádkovej o pár čísel vedle.
13:01:57
18.01.2012
18.01.2012
Nostalgik
Či sa to už niekomu páči alebo nie, ale za veterány sa už teraz považujú aj také autá z 80. rokov, ktoré boli pred 10 rokmi odvrhnuté. Veteránmi sa stávajú čoraz mladšie autá, pretože vyrástla ďalšia generácia, ktorej už Octavie a Felície mnoho nehovoria, Škody 120, Escorty, II. Golf však áno...
Približne v roku 2002 sa ešte ludia smiali na Žigulákoch, ktoré sa objavili na veteránskych zrazoch. Teraz sú na titulnej stránke časopisu Veterán.sk a hlavne v Maďarsku dostávajú veteránske značky ako na bežiacom páse.
Aj užovky boli pred rokmi ešte ako veterány silné kafé, a pozor, prvé modely z rokov 76-77 už majú v pôvodnom stave relatívne peknú hodnotu.
Predpokladám že sa dožijeme aj časov, keď sa na zrazoch objavia aj Felícíe 1994, Daewoo Tico či Mercedes triedy A. Že o tom nechceme ani počuť? Pravdaže nechceme, no ani veteránisti v 60. rokoch si nevedeli predstaviť, že raz bude veteránom vtedy novučičká Škoda 100, ktorá na prívese ťahala práve zachránené Aero 500. Doba sa mení a autá z 80. rokov sa stávajú klasikmi. Aj vtedy vznikali pekné autá. A z 90. rokov sa už teraz zbierajú Tatry T700 či Felicie Fun.
Približne v roku 2002 sa ešte ludia smiali na Žigulákoch, ktoré sa objavili na veteránskych zrazoch. Teraz sú na titulnej stránke časopisu Veterán.sk a hlavne v Maďarsku dostávajú veteránske značky ako na bežiacom páse.
Aj užovky boli pred rokmi ešte ako veterány silné kafé, a pozor, prvé modely z rokov 76-77 už majú v pôvodnom stave relatívne peknú hodnotu.
Predpokladám že sa dožijeme aj časov, keď sa na zrazoch objavia aj Felícíe 1994, Daewoo Tico či Mercedes triedy A. Že o tom nechceme ani počuť? Pravdaže nechceme, no ani veteránisti v 60. rokoch si nevedeli predstaviť, že raz bude veteránom vtedy novučičká Škoda 100, ktorá na prívese ťahala práve zachránené Aero 500. Doba sa mení a autá z 80. rokov sa stávajú klasikmi. Aj vtedy vznikali pekné autá. A z 90. rokov sa už teraz zbierajú Tatry T700 či Felicie Fun.
12:27:39
18.01.2012
18.01.2012
Libor
-> Luky.: takz sem se s tím už setkal :-)
12:03:06
18.01.2012
18.01.2012
Durnbach
Likvidovat je potřeba, jinak by ty auta nikdy vzácný nebyly. Cca 15-10 let zpět se na vsích hromadně likvidovali 1000MB a 100. Tatry 603 se měnily za 100. Protože míň žrali. Můžu říct stav na naší vsi, počet obyvatel cca 800.
A není tu žádná Škoda starší než rok 1993. Až na jedno provozované erko, bohužel s nepůvodním lakem.
Žádné Octávie, 1000MB, 100, ani užovka, emko, nebo starý favorit. Fávo s novým interierem se mi vybavuje jen jedno.
Všechny emka i naše zmizely v průběhu let 2007-2009
A není tu žádná Škoda starší než rok 1993. Až na jedno provozované erko, bohužel s nepůvodním lakem.
Žádné Octávie, 1000MB, 100, ani užovka, emko, nebo starý favorit. Fávo s novým interierem se mi vybavuje jen jedno.
Všechny emka i naše zmizely v průběhu let 2007-2009
11:58:58
18.01.2012
18.01.2012
j_j
-> Zazaa: díky
11:53:34
18.01.2012
18.01.2012
Zazaa
-> j_j: pletes si pojmy ... FIA neni FIVA ...
nehlede na to ze co si poslal je vicemene legislativa Autoklubu kterej ani neni narodni autoritou (i kdyz se snazi, ale stale to je narodni autoritou FKHV)
co se tyka FIVA ID card a mezinarodnich soutezi tak tam plati tech 30 let
co se tyka registraci HV tak plati ta vyhlaska 355xx kde je 25let
nehlede na to ze co si poslal je vicemene legislativa Autoklubu kterej ani neni narodni autoritou (i kdyz se snazi, ale stale to je narodni autoritou FKHV)
co se tyka FIVA ID card a mezinarodnich soutezi tak tam plati tech 30 let
co se tyka registraci HV tak plati ta vyhlaska 355xx kde je 25let
11:49:59
18.01.2012
18.01.2012
Luky
-> Pavel P..:
11:46:47
18.01.2012
18.01.2012
Pavel P..
-> Luky.: správně... jak to dá do šrotu tak je hned vážnými kupci zlynčován jak za vraždu
11:44:47
18.01.2012
18.01.2012
Luky
-> Libor: s tím inzerátem bych nezahálel - tady už se nabízela spousta potencionálně zajímavých věcí za zajímavé peníze a nikdo to nechtěl. Zpravidla cca týden poté, co to znechucený prodejce hodil do šrotu, se objevil vážný zájemce, který by to z fleku bral → je tedy nutné dát inzerát o týden dřív než původně zamýšleno aby bylo zaručeno, že se to prodá
11:40:33
18.01.2012
18.01.2012
Libor
potřeboval jsem alespon toto co jsem se dočetl vědět. 1000MB, starou octavii,2x erko doma již mám, sice před renovační stavy ale za veterány je již považuju. s tímto jak pujde na odhlášení tak ji skusím ač bez TP dát na inzerát kdyby se nad ní nekdo smiloval a neposlala se na šrot.
11:25:56
18.01.2012
18.01.2012
Stepix
-> MATTESS: letos už 1987 ne?
11:20:29
18.01.2012
18.01.2012
MATTESS
Zatím se dá ještě brát rv. 1986
11:20:23
18.01.2012
18.01.2012
Don_pepe
-> j_j: Přesně tak, každá generace má ty svoje "starý popelnice na dojetí" u nás jsou to stodvacítky a podobně, když si představím co můj tatík a strejda za mlada zničili: Tatra 12 taxi a sanitka, Praga Piccolo, Praga Baby, Populár, Spartaky a Oktávky ani nepočítám...
Nemyslím že dnes by měli mladí lidi ke starým autům nějak lepší vztah, jen se prostě pohybuješ mezi těma, kdo tak zaměřený jsou...
A jinak taky už sme kdysi na poli jednu stopětku zničili a proč ne, jestli tu shnilotinu na vrakáč odvezu v celku nebo nasypaný na hromádce
Nemyslím že dnes by měli mladí lidi ke starým autům nějak lepší vztah, jen se prostě pohybuješ mezi těma, kdo tak zaměřený jsou...
A jinak taky už sme kdysi na poli jednu stopětku zničili a proč ne, jestli tu shnilotinu na vrakáč odvezu v celku nebo nasypaný na hromádce
11:12:42
18.01.2012
18.01.2012
Stepix
-> j_j: nikde jsem tam nenašel nic o hranici roku 1980...
10:58:01
18.01.2012
18.01.2012
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
Libor 18.01.12 09:15:09 napsal:
ahoj všichni. běžně bych to sem nedával ale setkal jsem se po delší
době se stálou zákaznicí a její 105L. jedná se o žlutý emko ,je druhou
majitelkou, na prvních spz a ani nic bych na ní při pohledu z venčí
neshledal zajímavého ,než když jsem ji videl zespod. podlaha řádně
natřená a nevyvařovaná, lehká povrch.koroze nápravnice a
pružin,případně nějakej ten šroub ale jinak netknutá. vzhledem k tomu
že je to nejstarší u mě servisované vozidlo a paní do června jí chce
rušit ,chtěl bych se optat má li takovéto vozidlo již nákou hodnotu
z hlediska veterána, z venčí je to opelichanina poopravovaná sprejem
z důvodu častých odřenin, motor jiný (120) značně olejem
nakonzervovaný. sem zvědav na váš názor,či je to jen další kapitola na
blízkém vrakovišti? foto mohu opatřit.má to hodnotu 5kč/kg
ahoj všichni. běžně bych to sem nedával ale setkal jsem se po delší
době se stálou zákaznicí a její 105L. jedná se o žlutý emko ,je druhou
majitelkou, na prvních spz a ani nic bych na ní při pohledu z venčí
neshledal zajímavého ,než když jsem ji videl zespod. podlaha řádně
natřená a nevyvařovaná, lehká povrch.koroze nápravnice a
pružin,případně nějakej ten šroub ale jinak netknutá. vzhledem k tomu
že je to nejstarší u mě servisované vozidlo a paní do června jí chce
rušit ,chtěl bych se optat má li takovéto vozidlo již nákou hodnotu
z hlediska veterána, z venčí je to opelichanina poopravovaná sprejem
z důvodu častých odřenin, motor jiný (120) značně olejem
nakonzervovaný. sem zvědav na váš názor,či je to jen další kapitola na
blízkém vrakovišti? foto mohu opatřit.má to hodnotu 5kč/kg
10:47:20
18.01.2012
18.01.2012
Luky
-> j_j: tak zrovna to ničení vraků na polích mě nějak nevadí. Skoro se bojim říct, že bych si to klidně taky vyzkoušel Jako jestli se to auto má zahodit rovnou, nebo si na něm mam ukájet svoje choutky, to už je celkem jedno, ne?
10:44:52
18.01.2012
18.01.2012
j_j
-> Stepix: Je to snaha FIA - neptej se mě :) mě je to jedno...
tady je česká legislativa co se týče veteránů :
www.autoklub.cz/show.php? page=acr/v...
-> Pavel P..: na druhou stranu to chápu...to za 12 let mají jezdit na Véčkách felicie z roku 1994 ? Takže se neurážej, Véčko nevéčko - nám s maloobjemovými škodovkami je to jedno, nemáme 613tky, abysme řešili 1/12 povinnýho.
tady je česká legislativa co se týče veteránů :
www.autoklub.cz/show.php? page=acr/v...
-> Pavel P..: na druhou stranu to chápu...to za 12 let mají jezdit na Véčkách felicie z roku 1994 ? Takže se neurážej, Véčko nevéčko - nám s maloobjemovými škodovkami je to jedno, nemáme 613tky, abysme řešili 1/12 povinnýho.
10:34:12
18.01.2012
18.01.2012
Pavel P..
Stepix 18.01.12 10:32:12 napsal:
→ j_j: žádnou takovou diskusi jsem nezaznamenal. a logicky
nevím, proč by se nemohly plastový auta z 80. let uznávat za veterány,
když splní podmínky…
protože embéčko a ted i stovka je přece nejlepší na světě...
→ j_j: žádnou takovou diskusi jsem nezaznamenal. a logicky
nevím, proč by se nemohly plastový auta z 80. let uznávat za veterány,
když splní podmínky…
protože embéčko a ted i stovka je přece nejlepší na světě...
10:32:12
18.01.2012
18.01.2012
Stepix
-> j_j: žádnou takovou diskusi jsem nezaznamenal. a logicky nevím, proč by se nemohly plastový auta z 80. let uznávat za veterány, když splní podmínky...
10:25:41
18.01.2012
18.01.2012
j_j
-> Luky.: přesně jak píšeš...táta zase vyprávěl jako jeho kámoši kupovali starý auta z 40.let (různý citroeny, populáry atd.) a dojezdili je a pak šrot...naštěstí pak jsme nastoupili my - nechci nás chválit - ale myslím, že spousta mladejch lidí už k tomu má dobrej vztah a takovejch těch zničení starých škodovek na poli je míň....byť taky jsou
http://www.youtube.com/wa tch?v=uPlATd_XqRE
http://www.youtube.com/wa tch?v=uPlATd_XqRE
10:20:37
18.01.2012
18.01.2012
j_j
-> Stepix: jen doplním že ted jsou právě diskuze o zastavení hranice na roku cca 1980 aby se tam právě nedostala plastová auta z 80.let.. - hranice se automaticky neposunuje rok co rok...
tomuhle bych rozuměl
skoda-virt.cz/cz/.../1547 48-skoda-100l-r1969-za-10- 000kc
auto má něco do sebe...hlavně tahle prvomodelovka...
tomuhle bych rozuměl
skoda-virt.cz/cz/.../1547 48-skoda-100l-r1969-za-10- 000kc
auto má něco do sebe...hlavně tahle prvomodelovka...