Pokud mohu, udám 2 dny čerstvou rezenci o Ing.Zdeňku Chovancovi, s kterým sem strávil 4h času v jeho dílně a bavily jsme se o všem možném, dle mě velice znalí člověk v tom co dělá a co říká a to né díky Ing. s VUT,ale hlavně dlouholetou praxí, to neříkám protože je to nějaký kamarád, pro mě to je člověk který umí rukama,ale taky mě uměl pěkně nasrat, že mi hlavu dodělal ted a já mu ji dával minulý rok v říjnu. Denně bývá v práci do 17 h a věnuje se úpravám po práci či o víkendě, nehledě na to že musí taky vést osobní život. Ale někteří se těžte, dal vypoved v práci a bude se naplno věnovat jen úpravám,takže pokud něco chcete, nastává vhodná doba. Každopádně hlava od něho vypadá naprosto perfektně a hlavně je pro mě za mnohem menší peníze než by mi mohl kdokoli jiný nabídnout. Nové větší sací ventily o 2mm z jiného auta,ještě upravený radius a vyleštěné, výfukové také o 2mm větší, sedla také úplně jiná,zvětšená a dokonale slícovaná se spalovacím prostorem a kanálem,jiná upravená vodítka-úprava i proti zaklepávání vodítka do kanálu(může se u závodního motoru stát prý), vykružen místa pro pružiny z BMW,výroba či sehnání jiných misek,vypočítán KP,srovnání či snížení hlavy,zabroušení ventilů, kompletace,zvětšené sání a hrubé slícování-to už sem řekl že si dodělám sám. Za 8 tis myslím velice dobrá práce, většina je za díly-ventily,vodítka,sedl
a a jejcih úpravy. Za tu hlavu se mi zaruřil.
Mě osobně na vás všechny co pevně obhajujete svoje...takové to české handrkování a porovnávání si šulínků dost mrzí !!!
Motor-excel nechopochybně umí, ale umí i ostatní ! Jen ti ostatní možná k okolí nepodávají tak přesvědčivě to co umí. Já když sem si chtěl dělat hlavu, prvně sem oslovil p.Mrkvana(zlínský kraj-Holešov), který dělá také hlavně hasičské mašiny a jako jeden z mála dělá 2050ccm, když přejdete všechny jeho řeči a donutíte ho nějakým způsobem udělat si čas na vaši práci, udělá ji naprosto perfektně, mě se to nepodařilo, IvanoviC měl dělat motor 1600ccm,ležely u něho díly 1,5 roku a nenašel si čas,jen v hlavě byli hotové kanály.Obvolával sem tedy všechny v republice které znám. Muck(tommu racing) od kterého mám vačku, mě úplně odmítl, navíc na mě působil povýšeným dojmem,chytráckými řečmi a hlavně mi řekl že mi bud udělá celý motor nebo nic a tu částku co mi řekl a co za ni dostanu za motor...musel sem se jen usmát a říct naschle. Poté sem volal Chovanci a ten na mě působil ze všech nejlépe,všechno co o nějakém problému ví, vám řekne,sere na know how jako ostatní a navíc pro mě dělá za nejmenší peníze nejlepší práci tady Moravě ! Mrzí mě že sem tehdy nevolal i Čepkovi, což asi ještě udělám,at mám ucelený názor. Jestli kopíruje svou 265 od excelu nebo oni od neho je mi uplně jedno, ta vačka jede jako prase a je za 1800,- ! Doufám že vám to dokazují Vrbovi výkony ze sprintů, který si mimochodem udělal naprosto celý motor doma sám na ponku a jede líp než většině a to hlavně z prostého důvodu který mi několikrát opakoval Chovanec a to je naladění motoru,nejlépe na brzdě, tohle ale on už nedělá,dělá jen mechanické věci motoru a úpravy jednotlivých částí, motory neskládá a neladí,protože je to jak on řekl ta nejnáročnější věc hlavně na čas, který by mu nikdo nezaplatil a nemá ho,navíc ho taková věc vůbec nebaví, když může stát u své perfetkní vyvrtávačky, je ve svém živlu. Což se dostávám k tomu proč ho někteří haní,co z toho když vám udělá perfetkní hlavu a dá vám perfetkní vačku, když nebudete mít dobrý rozdělovač, karb. a podobně,klidně vám to pojede hůř než sériovka a pak budete nadávat na něho.
-> Tuner#2: Máš všechny reference jen od někoho, já nebudu nikoho hodnotit předem s názoru druhých. Nebo mám taky plácnout...že jsme se s Vrbou vezli s erkem 1450ccm kde byl za 5 tyček údajně áčkový lekr na favorita a to auto jelo naprosto hrozně a nedalo se vůbec točit, borec nám říkal že na karb. nesahal do nastavení,ani tomu nerozuměl dle mluvy. Dali jsme mu nastavení pro Sedr z tatry a najednou to lítá s "hustýma virtákama" nenáviděným Jikovem jak ohen. Je možné že se stal error někde jinde nebo že nám neříkal pravdu, ale nikde neříkám jak je excel k hovnu po zkušenosti co sem slyšel od někoho, i když sem takových slyšel víc a to můžeš slyšet snad na jakéhokoli úpravce, největším aspektem bych bral naše zásahy, ladění a zacházení s motorem, to bychom měly řešit a né nadávat na toho a toho úpravce.
Vemte hlavu a zkuste si ju udělat sami, at víte ! Vemte motor a poskládejte a laďte sami ! Pak pomlouvejte ostatních práci. To že to jde a jde to za pár tisíc a doma dokazuje to jak jede motor Vrbovi ! Naprosto čístý zvuk a skvělý zátah v 5-6,5ot.,motor navíc jede dobře od 2tis. do 6,5. Spotřeba 8-9L a to sem nikdy neviděl že by to na chvilku šetřil a vačka 265 Chovanec, 30tis. km bez závady a víte co, je možné že by to s excelovou vačkou jelo stejně. Hlavně je to o naladění a vaší práci !