skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Firma Tym-motorsport
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
flame
Zastavil:U-Geen
-> FavoRS: no to může být ten největší problém
-> havlik:
Hlava je původem od Sakyho. Když jsem jí měl v ruce vypadala dobře. U Vostrýho upravovali pouze spalováky.
Hlava je původem od Sakyho. Když jsem jí měl v ruce vypadala dobře. U Vostrýho upravovali pouze spalováky.
-> Vici: Díky, že jsi se tady ukázal a aspon trochu pomohl narovnat čest Zdeni Chovance a vyvrátit některé negativní názory na jeho práci

-> FavoRS: pokud hlavu upravoval nejakej neumetel:) a tak vubec:)
-> havlik:
Pravděpodobně bych šel na díly.
Hlava, karbec, klika, vačka apod. ....nemyslím si, že by to bylo neprodejný
Pravděpodobně bych šel na díly.
Hlava, karbec, klika, vačka apod. ....nemyslím si, že by to bylo neprodejný
-> FavoRS: Ja teda sportovni celokov nemel, max tovarni na naky zapadni auto, ale nemazal bych to. Proc? Maximalne udelat tenkou cestu motorovym silikonem mezi vodou a olejem a vodou a vzduchem, ale fakt tence a az tesne pred montazi.
-> FavoRS: no a myslíš že někdo koupí motor s praskly blokema pochybnýma vnitřnostma?
Koukám, že diskuze dost hojně narostla.
Navíc zjišťuju, že podobní lidi řeší podobný problémy.
Dost uvažuju o tom ten motor prodat, ptž mi to strašně leze do času a peněz a už jsem opravdu na okraji sil. Dám tomu poslední šanci s tím, že sjedu ještě k tomu Vostrému, aby to v rámci záruky rozhodil a případně zjistil co sklamalo.
má ještě někdo zkušenosti jestli celokový těsnění MAZAT ... ANO či NE?? ...Případně čím
Navíc zjišťuju, že podobní lidi řeší podobný problémy.
Dost uvažuju o tom ten motor prodat, ptž mi to strašně leze do času a peněz a už jsem opravdu na okraji sil. Dám tomu poslední šanci s tím, že sjedu ještě k tomu Vostrému, aby to v rámci záruky rozhodil a případně zjistil co sklamalo.
má ještě někdo zkušenosti jestli celokový těsnění MAZAT ... ANO či NE?? ...Případně čím
-> vhml: A pokračují v tom velmi úspěšně i jejich následovníci za vydatné pomoci kolegů z Reichu
-> Tuner#2: OK. Koukám že máš pořád žlutý stroj. To je dobře že aspoň některým co sem chodili kdysi to vydrželo :-)
Já to tvrdím furt že soudruzi z AZNP byla banda kokotů.
-> havlik: No pekny, to sou kokoti.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.07.11 15:46:43: jo to sem měl u tý fabie tedka taky proto mam u toho u vodní pumpy dvě podložky
-> Vici 27.07.11 15:44:19: Já necitoval nic závažného, to cos mě napsal tady na fóru zaznělo obecně mnohokrát a nevidím tam nic osobního (jména apod.). Já to citoval proto aby bylo jasné, že si nevymýšlím a vím kdo jsi byť jsi tady leta nebyl... Pokud se Tě to dotklo, tak sorry.
Mirda 27.07.11 14:12:29 napsal:
Těsnění bych máznul lehce vazelínou. Nebál bych se toho.
Proc?
-> vhml 27.07.11 13:37:37: Ja rozhodne jo. Urcite je lepsi na to dat pozor nez zarvat sroub. Dokonce pred montazi hlavy zkusim zda jdou az nadoraz, zda tam neni nejakej problem. Nechavam teda stary srouby, vycistim jim zavity a pohoda. Jeden znamej dokonce narazil na blbej blok, kterej nemel dorizlej zavit dokonce. Utahl vsechny srouby hlavy dle postupu a vsiml si, ze podlozka u jednoho sroubu se volne protaci

Těsnění bych máznul lehce vazelínou. Nebál bych se toho.
Proc?
-> vhml 27.07.11 13:37:37: Ja rozhodne jo. Urcite je lepsi na to dat pozor nez zarvat sroub. Dokonce pred montazi hlavy zkusim zda jdou az nadoraz, zda tam neni nejakej problem. Nechavam teda stary srouby, vycistim jim zavity a pohoda. Jeden znamej dokonce narazil na blbej blok, kterej nemel dorizlej zavit dokonce. Utahl vsechny srouby hlavy dle postupu a vsiml si, ze podlozka u jednoho sroubu se volne protaci


Jo Dlouhý Ledeč, to je ten na koho jsem nadával kvůli 78mm do sériových vložek...
jo s vačkama souhlas - toto platí stále.
ale těžko jsem tvrdil že Chovanec nedělá dobře 1,5 když jsem si sám od něj měl.. a nejen ji . Krom toho Zdena Chovanec je můj dobrý známý... a určitě jsem na něj nenadával, protože nebyl nejmenší důvod
krom toho si nemyslím že je rozumné citovat věci na fóru když jsou z mailové soukromé korespondence... !
ale těžko jsem tvrdil že Chovanec nedělá dobře 1,5 když jsem si sám od něj měl.. a nejen ji . Krom toho Zdena Chovanec je můj dobrý známý... a určitě jsem na něj nenadával, protože nebyl nejmenší důvod
krom toho si nemyslím že je rozumné citovat věci na fóru když jsou z mailové soukromé korespondence... !
-> Vici 27.07.11 15:27:01: Ano Dlouhý z Ledče nad Sázavou. To je kapitola sama o sobě, když jsem viděl hlavu od něj zvracel bych... Než dojel prst k ventilu přejel asi tak 3 znatelné a velké boule.
-> Vici 27.07.11 15:25:11: Já bych řekl že nepletu. Určitě Tě někdo dal echo jinak nechápu Tvé znovuobjevení. Hele namátkou jsem šáhnul do mailu a našel tam od vici@blabla tohle:
"Zdar
no kdyz vacku tak jedine motor-excel. maji bud hodne velkou vacku 278/265, pak 265/258 a pak jeste jednu 256/248 tu pry davaji nejcasteji... k mirne upravenym motorum je idealni. mam zkusenosti s prvnima dvema, tu treti se chystam zakoupi do brachoveho auta, pak muzu poreferovat
Vici"
Navíc si opravdu pamatuju dobu kdy jsi tvrdit Ty sám, že Muck je o ničem (což jsi teď potvrdil) a to samé Chovanec, že to dělají do sériových vložek s pístama na houby a jediný kdo umí 1,5 je Čepek.
"Zdar
no kdyz vacku tak jedine motor-excel. maji bud hodne velkou vacku 278/265, pak 265/258 a pak jeste jednu 256/248 tu pry davaji nejcasteji... k mirne upravenym motorum je idealni. mam zkusenosti s prvnima dvema, tu treti se chystam zakoupi do brachoveho auta, pak muzu poreferovat
Vici"
Navíc si opravdu pamatuju dobu kdy jsi tvrdit Ty sám, že Muck je o ničem (což jsi teď potvrdil) a to samé Chovanec, že to dělají do sériových vložek s pístama na houby a jediný kdo umí 1,5 je Čepek.
ok :-) v pohodě
byly ve finále tři upravené Favority (všechny s MPI) a jedna škodárna.
Navíc moje Fa mělo za těch 10 let co jsem jej měl několik evolucí
Poslední byla právě 1490ccm a s MPIčkem.... s komplet výfukem se svody od Motor-Excelu - jediný funkční výfuk an Fa/Fel co tu kdo kdy vyrobil... atd
Už je to všecko moc dávno....
byly ve finále tři upravené Favority (všechny s MPI) a jedna škodárna.
Navíc moje Fa mělo za těch 10 let co jsem jej měl několik evolucí
Poslední byla právě 1490ccm a s MPIčkem.... s komplet výfukem se svody od Motor-Excelu - jediný funkční výfuk an Fa/Fel co tu kdo kdy vyrobil... atd
Už je to všecko moc dávno....
-> Vici: jezis to nebylo mysleno nijak zle
-> havlik: a nebo jsem měl třeba víc aut chytráku
-> Vici: no evidentně si neměl malou spotřebu motorů
-> FavoRS: mám to prasklé úplně stejně, již sem tak tenhle motor koupil, prasklina byla nejdřív jen malá u šteftu, tenkrát sem to opravil epoxidovým lepidlem a vydrželo to rok a půl, nicméně teďka to prasklo stejně jako Tobě, až dovnitř k vložkám, takže to půjde zavařit a seženu radši náhradní blok. Už o dalších dvou lidech vím co to prasklo úplně stejně, takže je toto místo nějaké náchylnější. U favoritího bloku jsem se s tím ještě nesetkal.
na sériové vložky na 1490 jsem nadával na někoho jiného... už si nevzpomenu jak se jmenoval... strašný odborník na úpravy... snad Dlouhý? ale opravdu se už nepamatuju
-> Tuner#2:
nene to si s někým pleteš... :-). Já od čepka motor neměl, tehdá to mj. bylo tak že čepek je moc daleko a byl mimo moje fin. možnosti. Od Zdeny Chovance jsem měl víc motorů/úprav (1450ccm, 1490ccm, 1396ccm ve Fa bloku..) a vše fungovalo OK v mezích toho jak jen mohlo.
Muck umí tak možná ty hasičské mašiny, které nastartuješ, běží minutu a zas je vypneš. - značný rozdíl proti použití motoru v autě v provozu. Cokoliv co bylo od něj do aut stálo za prd - polské písty kterým praskaly můstky, vačky které nejely, a se mnou vydrbal kdysi s úpravou jednotky pro MPI - dali do toho soft z Oktávy 1,6 a ten ještě dokurvili.. auto s tím skoro nejelo. řešit se mu to ale nechtělo....
Jo sem už leta nechodím, a ani na Feliciaklub už moc ne....
nene to si s někým pleteš... :-). Já od čepka motor neměl, tehdá to mj. bylo tak že čepek je moc daleko a byl mimo moje fin. možnosti. Od Zdeny Chovance jsem měl víc motorů/úprav (1450ccm, 1490ccm, 1396ccm ve Fa bloku..) a vše fungovalo OK v mezích toho jak jen mohlo.
Muck umí tak možná ty hasičské mašiny, které nastartuješ, běží minutu a zas je vypneš. - značný rozdíl proti použití motoru v autě v provozu. Cokoliv co bylo od něj do aut stálo za prd - polské písty kterým praskaly můstky, vačky které nejely, a se mnou vydrbal kdysi s úpravou jednotky pro MPI - dali do toho soft z Oktávy 1,6 a ten ještě dokurvili.. auto s tím skoro nejelo. řešit se mu to ale nechtělo....
Jo sem už leta nechodím, a ani na Feliciaklub už moc ne....
-> Vici:
myslel si to ironikcy, ze makal dobre a nebo Honza mluvil o nekom jinem?
Tuner#2 27.07.11 13:29:58 napsal:
→ FavoRS 27.07.11 11:40:15:
→ Minik03 27.07.11 11:57:05: Konkrétně já špatnou
zkušenost nemám a třeba se i poslední dobou zlepšil, ale zkus si projít
starý diskuze s Vicim co měl za problémy
myslel si to ironikcy, ze makal dobre a nebo Honza mluvil o nekom jinem?
Tuner#2 27.07.11 13:29:58 napsal:
→ FavoRS 27.07.11 11:40:15:
→ Minik03 27.07.11 11:57:05: Konkrétně já špatnou
zkušenost nemám a třeba se i poslední dobou zlepšil, ale zkus si projít
starý diskuze s Vicim co měl za problémy
-> Vici 27.07.11 15:08:16: Ty woe Vici na virtu? To není jen tak, kdo dal echo na Felda club? 
Hele co se týče Chovance nějak mě nejde do hlavy proč jsi ho ale tehdy pomlouval, protože vložky dělal sériové a měl jsi motor přece od Čepka ne? Mimo jiné i Muck Tě dost zklamal pokud si dobře vzpomínám.

Hele co se týče Chovance nějak mě nejde do hlavy proč jsi ho ale tehdy pomlouval, protože vložky dělal sériové a měl jsi motor přece od Čepka ne? Mimo jiné i Muck Tě dost zklamal pokud si dobře vzpomínám.
Chlapci koukám objevili ameriku. Pokud se dělá 1490, musí být do větších vložek. A to dělá málo kdo. Samozřejmě Chovanec ano, takový motor od něj jsem spokjeně jezdil už v dobách, kdy něktěří diskutující chodili beztak ještě na základku
: motor najezdil dost a nešetřil jsem jej, bez problémů. Nakonec se auto rozprodalo, včetně motoru...
Motor vám asi už neudělá, nemá na takové věci čas, pokdu vím
Jinak Engitec byla firma Ing. Chovance. S nějakým TYM motorsportem myslím nemá nic společného. Ladičů a chipařů je v čr jako nasráno, když jsou lidi blbí a nacpou peníze kde komu tak se ani nedivím

Motor vám asi už neudělá, nemá na takové věci čas, pokdu vím
Jinak Engitec byla firma Ing. Chovance. S nějakým TYM motorsportem myslím nemá nic společného. Ladičů a chipařů je v čr jako nasráno, když jsou lidi blbí a nacpou peníze kde komu tak se ani nedivím
Neříkám, že nevydržej, ale i výrobce předepisuje výměnu.
-> Mirda: já právě nikdy na problémy se šrouby nenarazil, tak jsem to nikdy neřešil a používal původní
Mezi novým a starým bude určitě rozdíl při utahování, jednou jsem starej šrou utahoval na moment a aniž bych dosáhl daného momentu, tak se začal natahovat. Od té doby dávám pouze nové. Nestojej svět a určitě bys raději koupil nové šrouby než řešit vložku do bloku.
M
M
-> vhml: no mne sa už stalo že sa mi šrob natiahol a daky som už aj odtrhol pri doťahovani, to bolo potom radosti to vytiahnuť, ale zase nemenim šroby pri každej výmene, ale čistota je zaklad, vždy vyfukať a prekontrolovať a pekne navazelínovať nove šrubky 

-> Mirda: co těm šroubů hrozí konkrétně? Natažení závitu? Těla?
Těsnění bych máznul lehce vazelínou. Nebál bych se toho.
Hmmm opět pikantní diskuze, už abych se pustil do té 15ky

V závitu stačí opravdu malé množství vody nebo nečistot (olej atd.) a je problém na světě. Při sundavání hlavy, vždy nové šroubu - kor když je upravenej poměr třeba na těch 11.7/1.
Třeba na TDičkách při výměně rozvodového řemene se mění komplet šrouby sundavaného silembloku. ATD
Třeba na TDičkách při výměně rozvodového řemene se mění komplet šrouby sundavaného silembloku. ATD
-> FavoRS: já mam 11.2 a mam medeny tesneni a zase clovek co sem ho od ne kupoval rikal nikdy nemazat. zatim to teda nic nenajelo ale i když to vrčelo na místě tak v pohodě, navic nevim proc máš 2mm to je tak akorát na snížení komprese.
Třeba mě zarazilo to, že při kompresi motoru 11,7:1 , vybroušeným spalováku, a tvarovaných pístech daji kovový těsnění 2mm a daji ho na sucho bez podmazání. Co jsem se bavil takhle s jednim týpkem, tak říkal, že kovový by nikdy na sucho nedala kor u takovýhleho motoru.
Jakej je na tohle váš názor??
Jakej je na tohle váš názor??
-> Tuner#2: zasloužíš si pochvalu před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou :-)
-> vhml 27.07.11 13:37:37: Ano, když jsem předloni po Mostě sundaval hlavu, tak všechny díry vysušit stočeným hadříkem, pak závitník a nové šrouby.
-> Tuner#2: a opravdu to v reálu takhle přeháníš včetně šroubů? Ja vždy šrouby povolil a vytočil rukou, tudíž jsem nějaký závitníky a nový šrouby místo nataženejch neřešil.
-> Tuner#2:
Takhle 1.5 je dělaná z velkých vložek. SAKY upravoval blok, aby se tam větší vložky vešly. Takže z týhle strányk by to mělo být v cajku.
Nevim proč se to takhle sere
Takhle 1.5 je dělaná z velkých vložek. SAKY upravoval blok, aby se tam větší vložky vešly. Takže z týhle strányk by to mělo být v cajku.
Nevim proč se to takhle sere
-> vhml 27.07.11 13:17:11: Závity před utahování hlavy máš mít důkladně čisté, projeté závitníkem aby zmizel bordel a dát ideálně nový šrouby. Pak se nic nestane. Takto je to snad i v běžném Andrtovi...
-> FavoRS 27.07.11 11:40:15: Až na Čepka ty lidi weboky nemají a dozvíš se víc ideálně po osobní návštěvě. Počítej ale s tím že co motorář to názor a že Tě nikdo moc nepotěší a to uvidí/uslyší. Zásada je 1,5l dělat z velkých vložek jako měl pick-up free style a pak to vydrží to co série. Martin120L má motor od Čepka už ve druhém autě a stále jezdí, COL už s ním objel půl Evropy a taky v podstatě bez problému. Bohužel počítej, že cenová relace je zcela někde jinde...
-> Minik03 27.07.11 11:57:05: Konkrétně já špatnou zkušenost nemám a třeba se i poslední dobou zlepšil, ale zkus si projít starý diskuze s Vicim co měl za problémy a nebo jak dodal Geminimu vačku s úplně jinýma parametrama než chtěl. Ono hasičská stříkačka běhá na nějakých 4500rpm pokud si dobře pamatuju a to je něco jiného než 1,5tka v autě s adekvátní vačkou v 7000rpm...
-> krup 27.07.11 12:28:04: Obávám se, že s 1,5 moc zkušeností nemá alespoň co vím při pátrání po větším objemu.
-> Mirda 27.07.11 13:07:53: JJ může být.
-> Minik03 27.07.11 11:57:05: Konkrétně já špatnou zkušenost nemám a třeba se i poslední dobou zlepšil, ale zkus si projít starý diskuze s Vicim co měl za problémy a nebo jak dodal Geminimu vačku s úplně jinýma parametrama než chtěl. Ono hasičská stříkačka běhá na nějakých 4500rpm pokud si dobře pamatuju a to je něco jiného než 1,5tka v autě s adekvátní vačkou v 7000rpm...
-> krup 27.07.11 12:28:04: Obávám se, že s 1,5 moc zkušeností nemá alespoň co vím při pátrání po větším objemu.
-> Mirda 27.07.11 13:07:53: JJ může být.

-> Mirda: ty bláho to mě nikdy nenapadlo řešit vodu v závitu. I když mi asi nikdy nepřetekla.
Takto prasklý blok už jsem taky řešil, k prasknutí ve stejném místě došlo při vyměňování těsní pod hlavou. Při sundání hlavy natekla do díry voda a při následné montáži hlavy blok prasknul. "mechanik" který hlavu demontoval prostě nevyfoukal vodu ze závitů.
Myslím si že provedli něco podobného.
M
Myslím si že provedli něco podobného.
M
Druhého příspěvku s fotkou jsem si nevšiml, měl jsem tu odpověd rozepsanou dýl
Tam je otázka jestli onen blok zkurvili oni, či zkurvený už byl a nikdo si toho nevšiml. Nechci nijak obhajovat, ale aby to nebylo tak černobílý.
Jinak nechápu Tunerův problém s Muckem. Nevím jak do škodovek, ale hasičský mašiny patří ke špičce.
Fiedler umí, na 5k je to špička. Slyšel jsem že 8k se mu moc stavět nechce a třeba žiguly už bohužel nedělá vůbec.
Jinak nechápu Tunerův problém s Muckem. Nevím jak do škodovek, ale hasičský mašiny patří ke špičce.
Fiedler umí, na 5k je to špička. Slyšel jsem že 8k se mu moc stavět nechce a třeba žiguly už bohužel nedělá vůbec.
-> Jarda/felda:
Jardo ten motor vůbec nejel, takže ani do plnejch nebylo možný jet.
Ať jsme zkoušeli co jsme zkoušeli, nic nebylo ideální. Úplně normální lidskou jízdou jsme zkoušeli vyladit ideál. Bohužel bez jakého koliv výsledku.
JJ ten kontakt bych uvítal, na toho Fišera.
Jen se zase děsím toho, že zjistím, že je nakonec u tohohle motoru všechno špatně a že se to bude muset zase celý překopat.
Ohledně toho prasknutého bloku, samozřejmě pan Vostrý to hází na dopravce a dopravce na něj. Jako hned jsem věděl, že mi nikdo z nich nepomůže a tak jsem si na svoje náklady blok svařil sám. Tu nasranost nepočítám.
Já osobně se přikláním k verzi, že původcem praskliny museli být mechanici u Vostrého, ptž když jsem měřil šroub, tak byl asi o 2mm delší než původní co jsem měl ještě nechaný v garáži. A když jsem se koukal mikrokamerou do závitu, přišlo mi , že je dno lehce líznutý. Následně pak přeprava mohla napomoci tomu, že to prasklo celý takhle jak jsem to dostal.
V příloze zavařenej blok
Jardo ten motor vůbec nejel, takže ani do plnejch nebylo možný jet.
Ať jsme zkoušeli co jsme zkoušeli, nic nebylo ideální. Úplně normální lidskou jízdou jsme zkoušeli vyladit ideál. Bohužel bez jakého koliv výsledku.
JJ ten kontakt bych uvítal, na toho Fišera.
Jen se zase děsím toho, že zjistím, že je nakonec u tohohle motoru všechno špatně a že se to bude muset zase celý překopat.
Ohledně toho prasknutého bloku, samozřejmě pan Vostrý to hází na dopravce a dopravce na něj. Jako hned jsem věděl, že mi nikdo z nich nepomůže a tak jsem si na svoje náklady blok svařil sám. Tu nasranost nepočítám.
Já osobně se přikláním k verzi, že původcem praskliny museli být mechanici u Vostrého, ptž když jsem měřil šroub, tak byl asi o 2mm delší než původní co jsem měl ještě nechaný v garáži. A když jsem se koukal mikrokamerou do závitu, přišlo mi , že je dno lehce líznutý. Následně pak přeprava mohla napomoci tomu, že to prasklo celý takhle jak jsem to dostal.
V příloze zavařenej blok
Přispívání do tohoto tématu bylo zastaveno. Důvod:
flame
Zastavil:U-Geen