skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami
prohledat
380 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 13.06.2011 do 15.12.2018, založil/a Power of Bass
-> Eidy: děkuji,zkusím zítra vyměnit,a další typ,že by třeba cívka,svíčky ad.?????
-> Petuli: Tipuju kondenzátor.
Dnes jela v pohodě,pak začala škubat a při vyřazení na volnoběhu nešlo přidat do otáček a zhasl motor,ani nastartovat to nešlo až po nějaké době, a to samé začlo znova:-((((.Kdo poradí?
-> Power of Bass: Volant je chycenej tou maticí zespoda, ale i když jí povolíš, tak jde většinou dolů pěkně blbě. Teoreticky by se matice měla zapřít o segrovku co je na volantové tyči a tím postupně volant z tisícihranu stáhnout, ale v praxi bývá tak zatuhlý, že to nehrozí ani náhodou. Vyřešil jsem to pomocí ocelových objímek, které jsem našel u tchána v dílně - dal jsem je na tyč pod tu převlečenou matici, aby se o ně opřela. Když se daly dvě pod sebe a zajišťovací šroub se dorval na krev, tak vydržely víc než volant na tisícihranu a stáhnul jsem ho. Ale prskal jsem u toho jak křeček.
Že drhne kolo o podběh je klasika, omačkanej doraz...
Že drhne kolo o podběh je klasika, omačkanej doraz...
-> Adam59: zajímavé,tohle mě nenapadlo řešit,ale dobre info :)
potřeboval bych pootočit volant,bo když jdu rovně,kola jsou rovně,ale volant je pootočený na stranu.. doleva -bylo to bouchnuté napravo,ale zatuhlý brzdič jsem už dříve vyřešil,pravda,ted jak nemam kde to vyzkoušet nevím,jeslti to pořád tolik táhne na tu stranu ,ale nepřišlo mi to,dřív sme si toho všímal dost,ale trasa na kterou se zde bez značek a stk pouštím obsahuje jen velice kratky rovny usek s asfaltem,zbytek je "polňačka"... gumy leč starý gottwaldovský protektory nejeví známky neorvnoměrného opotřebení,tak si říkám,že geometrie by měla být ok.. ale asi to bude hnutý,když mi pravé kolo při plnem rejdu zadni stranou dře o podbeh (ošoupaný nátěr na kov)...
jak je volant uchycený? sundal sem plasty a našel jen masivní matku na tyči řízení, bohužel nejvetší klíč doma mám 32 a ten byl malý... taky mi dost rozpraskal plast,parchant,mám dojem že to dříve taky nebylo... :-/
potřeboval bych pootočit volant,bo když jdu rovně,kola jsou rovně,ale volant je pootočený na stranu.. doleva -bylo to bouchnuté napravo,ale zatuhlý brzdič jsem už dříve vyřešil,pravda,ted jak nemam kde to vyzkoušet nevím,jeslti to pořád tolik táhne na tu stranu ,ale nepřišlo mi to,dřív sme si toho všímal dost,ale trasa na kterou se zde bez značek a stk pouštím obsahuje jen velice kratky rovny usek s asfaltem,zbytek je "polňačka"... gumy leč starý gottwaldovský protektory nejeví známky neorvnoměrného opotřebení,tak si říkám,že geometrie by měla být ok.. ale asi to bude hnutý,když mi pravé kolo při plnem rejdu zadni stranou dře o podbeh (ošoupaný nátěr na kov)...
jak je volant uchycený? sundal sem plasty a našel jen masivní matku na tyči řízení, bohužel nejvetší klíč doma mám 32 a ten byl malý... taky mi dost rozpraskal plast,parchant,mám dojem že to dříve taky nebylo... :-/
-> škoda caddy: no viz Baťa ... "Kolo ukládejte upevňovacím otvorem disku na šroub držáku v podlaze (ten tam snad máš
) a zajišťuje se maticí. Zvedák ukládejte do prohlubně před kolem a upevněte jej pryžovými pásy". Ty pryžové pásy se mi také nedochovali ...
Dále: "Montážní klíče, šroubovák, kleště atd. jsou uloženy v plátěné brašně pod polštářem levého zadního sedadla. V tomtéž prostoru je uložena i krabice se žárovkami, pojistkami a drobnými díly výbavy." Brašnu já mám koženkovou a nevím jestli je origo a ta krabička je taková plastová ale myslím si že ta moje je ze Š120.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dále: "Montážní klíče, šroubovák, kleště atd. jsou uloženy v plátěné brašně pod polštářem levého zadního sedadla. V tomtéž prostoru je uložena i krabice se žárovkami, pojistkami a drobnými díly výbavy." Brašnu já mám koženkovou a nevím jestli je origo a ta krabička je taková plastová ale myslím si že ta moje je ze Š120.
Pánové, renovoval jsem u stovky kufr. žádnej vercajk nic, v něm nebylo. Poradil by teda někdo jak tam má bejt přichycenej hever atd. popř. jaký tam bylo nářadí a kde bylo umístěný ? Kdyby náhodou měl někdo i fotky, nezlobil bych se :D
-> Power of Bass: Na tuning starý hadice se vykašli, normálně jí rozřízni, vem si tu plechovou výztuž a zbytek zahoď... nejni to vzácnej díl (jak jsi se přesvědčil) a nestojí to za to.
Tak jsem sehnal,hadice doma 289kč.. dneska jsem vytáhl starou,má dost,ale asi ji zkusím ještě vytunit,proste do ní dám plastovou trubku a praskliny zalepim.. ten plech z toho sel celkem blbe ven,ikdyz jsem ho mackal aby zmenšil obvod-nepružil, byl už ponekud orezly..
Taky jsem vyměnil přerušovač blinkrů,stylem pokus omyl jsem pripojil dva draty na ty dva konektory ze tří na kterých to fungovalo,takže to ted mnohem rychleji-spravně blika,na obě strany, taky jsem v zadnich svetlech prebrousil,ocistil naolejoval patice žarovek.. jenom vystražny trojuhelnik mi neblika.. a je prepalena jedna pojistka (1. ?) ,tak jsem zjistil,že nemám nahradní valečkové..možná vyštracham sadu z Dacie,někde byly...
a asi jsem nějak lip zaparkoval,protože i přes ten slejvák zrovna když sem mel auto umyte a sundanou plachtu a nebyl doma,mi tam nijak (skoro) nenateklo.. :P
Taky jsem vyměnil přerušovač blinkrů,stylem pokus omyl jsem pripojil dva draty na ty dva konektory ze tří na kterých to fungovalo,takže to ted mnohem rychleji-spravně blika,na obě strany, taky jsem v zadnich svetlech prebrousil,ocistil naolejoval patice žarovek.. jenom vystražny trojuhelnik mi neblika.. a je prepalena jedna pojistka (1. ?) ,tak jsem zjistil,že nemám nahradní valečkové..možná vyštracham sadu z Dacie,někde byly...
a asi jsem nějak lip zaparkoval,protože i přes ten slejvák zrovna když sem mel auto umyte a sundanou plachtu a nebyl doma,mi tam nijak (skoro) nenateklo.. :P
-> RadoS:
![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
No práve na tom 105 tachometri bola svorkovnica taká istá ako na stovke a k tomu boli také krátke prepojky aby sa to dalo spojiť s elektroinštaláciou. Si to pamätám z doby, ked´som v robote skalpoval jednu 105 SP.
-> dragon_cb_cz: strašně nerad to říkám, ale já mám vždycky pravdu
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Bych řekl, že to vždycky překopali na aktální díly škodovácký, čili až po svorkovnice.. ale "stovková" 1203 mě teda minula, jistej si nejsem..
-> RadoS: No rámeček možná vyměníš, ale co svorkovnice? Ty jsou jiné, ne?
Je to normálny budík 105 S, 120, 1203 a na ňom stovkový rámik, dá sa to skombinovať, mal som to tak kedysi, len mi vadilo, že nebolo vidieť vysvetlivky pod kontrolkami.
auto.bazos.cz/inzerat/...
/Skoda-1203.php Tak to -> j_j: asi s tou troskou trefil...
-> j_j: Tak omluva z mé strany, fakt jsem já blbě viděl.
-> srdcar 120L: mrkni prosím pořádně :) je to tak jak říká suri + inzerát co jsem dal já (poslední 1977 š 100) jako důkaz.
Lůďův tacho tedy nebyl v době výroby stovek (sedanů) 1969-1977 do nich montován, ale pasuje (může být např. z 1203 nebo jako doplňkový modifikovaný ND)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> j_j: Tak to špatně koukáš, protože na obr. č. 9 je přesně ten číselník, co má Luďa, chybí zde číslice 30 a 150, čárky rychlosti jsou bílé a ne červené. V tom je ten rozdíl, o který jde. Jinak jsou samozřejmě funkčně stejný.
to niekto preskladal , ani 77čka čo som mal toto nemala a to bola úplne posledná ...
jediný rozdiel niekde okolo 71 bolo v zmene kontrolky neobsadenej vpravo - žltá za zelenú alebo naopak - už neviem a zároveň aj jej zapojenia ..
jediný rozdiel niekde okolo 71 bolo v zmene kontrolky neobsadenej vpravo - žltá za zelenú alebo naopak - už neviem a zároveň aj jej zapojenia ..
všechny kila i 1977 měly klasiku stejnej www.eurooldtimers.com/cze
/.../43909-skoda-100-r-v-1
977.html zde kilo 1977 a má taky pořád ten stejnej (a to v roce 1977 se už jen domontovávaly standarty obyč kila).....
-> Lůďa: Tak podle všeho je to asi náhrada za původní
Klasickej tachometr kilí řekl bych, že asi takhle.. řekl bych, že 1970, 72 a 75, co jsem měl se asi moc nelišily, možná leda tak v nějakém detailíku..
-> srdcar 120L: Kilí klasika je tenhle (moje 110L z roku 74): img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../8629_2013-05
-02_00-03-55_26.jpg
-> dragon_cb_cz: Asi by to tedy chtělo fotku origo kilího a porovnat, přece jen už je to nějaký ten pátek. A trochu lepší fotku od Lůdi. I když můj táta měl Š 100 L, r.v. 1974, od novoty a ta měla trochu větší číslice na tachometru, ale jinak byl stejný jako můj. Tak nevím...
Připadne mi, že tam nebyl rozdíl.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> srdcar 120L: Klasický kilí právě má jiný font číslic a celkově potisk je jiný... určitě ho neměly kila před rokem 75, spíš až později.
-> Lůďa: Pokud pamatuju, tak tento typ tachometru se montoval jak do kil, tak i do 1203, od r. 1970, menší inovací bylo pak zvětšení číslic, jinak je funkčně pořád stejný.
1203 měly před tím tachometr s kapilárovým teploměrem jak měly 1000 MB. U prvních 105-120 modelů od r. 1977 se pouze změnil vnější rámeček. Později se přešlo na samostatné budíky. Já měl kilo z r. 1970 a tento tachometr už mělo, pouze s menšími čísly. Samozřejmě měl originál elektrické čidlo teploty.
1203 měly před tím tachometr s kapilárovým teploměrem jak měly 1000 MB. U prvních 105-120 modelů od r. 1977 se pouze změnil vnější rámeček. Později se přešlo na samostatné budíky. Já měl kilo z r. 1970 a tento tachometr už mělo, pouze s menšími čísly. Samozřejmě měl originál elektrické čidlo teploty.
-> dragon_cb_cz: Jj, to že ho dostaly poslední Kila co se vyráběly už souběžně s Užovkama mě taky napadlo.
-> j_j: Tam je stejně elektrickej...
-> dragon_cb_cz: šlo mi o šlahoun, kterej má 1203 kratší ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> j_j: ?? Teploměr je součástí celý tý desky uvnitř, není samostatnej jako u MB.
-> Lůďa: neměl jsi to s teploměrem vid? ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> j_j: Mě se ptej... ale mám pocit, že už jsem ho viděl i přímo namontovaný v autě...
-> dragon_cb_cz: no, zajímavé :) do 1203 není?
-> Lůďa: Taky už jsem ho párkrát viděl, předpokládal jsem, že ho dostaly poslední kila co se vyráběly už souběžně s užovkama...
Nevíte někdo prosím více info o tomto tachometru? Je do Škody 100/110, ale vnitřek-číslice atd. má jako první Užovky, díky ...
asi si tu novou hadici koupím,když to půjde aspon "na sklad" a stejně bych tu starou ale zkusil nějak vytunit :)
Dík moc chlapi.
Adam - to je klasická 75tka? napadlo mě jestli se to taky neunaví ty plasty,aby nepouštěly při kontaktu s benálem např..než pozink sáh bych rovnou po nerezu
na přerušovačích (zas je večer a je to nějaká doba co sem tam byl vlezený) mám snad jediné značení barevné tečky .. (modrá,hnědá?) ? .. nebyl moc čas se tím zabývat, nicméně tu hadici chci vyřešit,at tam můžu lét ropu a toršku to tu aspon občas projet ,ted nevím jeslti to blbě chytá kvůli vzduchu v hadici-malo benalu nebo je problem jinde .. nejvyšší čas stím pohnout at je to ve stavu a ..kura,už sem měl jezdit,nejlepší počasí,ted dokud nejsou hice a je sucho :P ale bez pomoci známeho kerý mi slíbil lak a má možnost odtahu-odvozu asi technickou nedám aby mě vrátili značky z depozitu.. no je těch bolistek jakychsi pořád dost... bavilo by mě to víc,kdyby se mi to dařilo efektivně i odstraňovat a mohl jsme vklidu jezdit..
ale za ten pocit.. se těším až to postavím pak před fabriku :D ale musí to být vychytané,aby z toho nebyla akorát ostuda :D ....
edit- tak sem si to nechal změřit,je to 50, nicméně 500,- když mi to nabízel místní překupník v jedíném mistě kde sem to zatím sehnal i s tím,že mi to dá za 450,jsem se jenom poobhledl po modelech abrexu (kilo neměl,to naní snad už vážně nikde) a šel s myšlenkou na to,že si to může strčit někam....
Dík moc chlapi.
Adam - to je klasická 75tka? napadlo mě jestli se to taky neunaví ty plasty,aby nepouštěly při kontaktu s benálem např..než pozink sáh bych rovnou po nerezu
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
ale za ten pocit.. se těším až to postavím pak před fabriku :D ale musí to být vychytané,aby z toho nebyla akorát ostuda :D ....
edit- tak sem si to nechal změřit,je to 50, nicméně 500,- když mi to nabízel místní překupník v jedíném mistě kde sem to zatím sehnal i s tím,že mi to dá za 450,jsem se jenom poobhledl po modelech abrexu (kilo neměl,to naní snad už vážně nikde) a šel s myšlenkou na to,že si to může strčit někam....
-> Power of Bass 12.03.14 16:49:55: Jsem byl pro cosi ve sklepě a mrkl na ty přerušovače.. a dvoukontaktový fakt nejsou označený vůbec, u těch je asi jedno, kterej drát kam, odporová spirála se ohřeje tak jako tak.. Když se dává třínožovej za dvou, zapojujou se jen kontakty "+" a "Z" ("P" je pomocnej kontakt pro varovnou funkci - pro pozdější jednodušší spínače varovnejch). Kterej z tvých drátů dát na plus a kterej na Z můžeš zkusit najít dle toho, že "+" jde od 2. pojistky a "Z" z jedný z těch mnohapól. svorkovnic.. no anebo zkusit - pokud někdo nebude vědět barvy izolace..
-> dragon_cb_cz: Bych se musel na ty přerušovače mrknout, ale matně si pamatuju, že některý ty starý měly označení kontaktů buď nečitelný, nebo nějaký odchylný, takže schéma od novýho nebylo k ničemu, muselo se buď pokus-omyl anebo odpertlovat.. no a nebo si to pamatovat "levej-pravej".
.![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: Ten navod tu nekde mam, zkusim vyfotit...
-> Adam59 15.03.14 15:19:20: Když máš origo balení a víš, kterej drát v autě je kterej, tak pomůze, jinak moc ne. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak zapojení přerušovače ... bývá nakresleno bud přímo na přerušovači,na krabičce a nebo v krabičce bývá schematko složeno i s návodem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Taky si nepamatuju.. řekl bych, že ty rovnoběžný nože, ale vůbec si nejsem jistej...
-> Power of Bass: Divný, proč ti teď k přerušovači vedou 2+2 dráty.. moc bych se experimentovat nebál, jeden vodič bych zapojil a druhým oťukal zbylý dva, pokud by neklaplo, tak přehodit. Uvnitř je jen žhavící spirála a kontakty, to jen tak nevyhoří..
O stovkový hadici tu nedávno někdo někde tvrdil, že se dá koupit, resp. že by koupil dvě a udělal z ní jednu na embéčko... bohužel nevím kde.. Já svou poslední nedávno vyhodil..
-> Power of Bass: Divný, proč ti teď k přerušovači vedou 2+2 dráty.. moc bych se experimentovat nebál, jeden vodič bych zapojil a druhým oťukal zbylý dva, pokud by neklaplo, tak přehodit. Uvnitř je jen žhavící spirála a kontakty, to jen tak nevyhoří..
O stovkový hadici tu nedávno někdo někde tvrdil, že se dá koupit, resp. že by koupil dvě a udělal z ní jednu na embéčko... bohužel nevím kde.. Já svou poslední nedávno vyhodil..
-> Power of Bass: dá se sehnat jak nová tak se do ní vleze i PVC trubka
stejně ji tam budeš muset dát (slouží jako výztuha v místě kde ti hrdlo prochází podběhem do kufru-origo je tam zkružený pozinkovaný plech jenž je zhnilý tak že ti z něj bordel padá do nádrže) ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Power of Bass: Da se bezne koupit nova, do tri stovek se vejdes.
právě ,jsem s tím raděj nechtěl experimentovat..
btw nějaký tip jak opravit/nahradit tu popraskanou přívodní benzinovou rouru od hrdla do nádrže? vadil by kus PVC/PP nebo průměr jsme neměřil jestli by to bylo voperovatelné, nejsem si jistý,že by ještě po vrakáči bylo z čeho kanibalizovat nějakou použitelnou...
btw nějaký tip jak opravit/nahradit tu popraskanou přívodní benzinovou rouru od hrdla do nádrže? vadil by kus PVC/PP nebo průměr jsme neměřil jestli by to bylo voperovatelné, nejsem si jistý,že by ještě po vrakáči bylo z čeho kanibalizovat nějakou použitelnou...
-> Power of Bass: Sakra, kdybych já si pamatoval který dva jsou zapojený - před týdnem jsem ho měnil taky ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)