Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami

prohledat
380 příspěvků (zobrazeno 351 až 380) od 13.06.2011 do 15.12.2018, založil/a Power of Bass
řadit dle data
09:11:44
04.08.2011
Power of Bass
taky mám ted vytažený chladič - zkoušel jsem roztok krystalicke sody abych rozpustil a vypustil usazeny bordel (podle navodu v knize) no nejsem si jisty jestli to pomuže, zatím sem nesehnal nový termostat. chci s eporadit když to mám ted vyndané jak ošetřt,či "dobově přijatelně zkrašlit, chtěl jsem plech mezi chladičem a větrákem nařít na bílo (auto je bíle) chladič černá,mosazné časti (vrchní) a meděnou trubičku přepadu vyleštit a čiry lak ,jak mne ted zrovna inspirovala fotka místního člena :)

když už to mám rozebrané nechci to zmršit poradí mi někdo ?:) Moc Děkuji.



do karty auta (nevim jak se tu davaji fotky do prispevku-nemam kam jinam uploadovat) jsme pridal fotku,prosím pomůže někdo identifikovat co je to za pístky? mají být nové na š100, ale všude jsem viděl jen nerezove nebo jakési trochu jinak vypadající mi přijde a bez těch děr...
upraveno 2x, naposled 04.08.2011 13:41:27
23:04:16
03.08.2011
Power of Bass
Prosím Vás znalci, kdož oplýváte drahocenými znalostmi, porádí mi prosím někdo detaily výbavy a konstrukce mé škodule? jedná se o: škodu 100 , rv.1971 (srpen,což potvrzuje i datum na vyndaném termostatu: 8 71 1 - model 72 ), prodána přes Tuzex (září 71) .

naznačím,čím vůz momentálně disponuje a přijde mi jako důležitý znak:



kliky ven, větrací mřížka v zadních sloupcích,alternátor,otvo r a uprava pro startování klikou (viz foto v ID auta,link dole v tomto tematu).chromovane mřižky chlazení v zadních blatnících,chrom poklice s mezikružím, jiné přední zástěrky, zadní okenka pevné,přední již na páku,nikoli ružici (vím,standartní změna oproti "prvnímu modelu"), jestli to pomůže, brzdové hadičky v kufru mají zelený oplet..



nejisté/změněné prvky (chci dát pokud možno do origo stavu) :



hrdlo nadrže v "normalni" pozici (nikoli "proklate nizko" ulozene 1 přední blatníky byly měněny) ,vnější zpětne zrcatko, lišty znaky předního čela..

však koukněte do karty a prosím poradte ....



-> afro100 ,no tak ony origo destičky mají kovové pacičky,tak sem myslel že to je tam k tomu...
upraveno 5x, naposled 03.08.2011 23:15:47
22:22:20
17.06.2011
j_j
-> Power of Bass: na to, abys jí miloval ne, ale na to abys jí udělal ano - a to platí i u kila 4
22:16:35
17.06.2011
afro100
-> Power of Bass: mna to proste pobavilo :D
22:15:44
17.06.2011
Power of Bass
Tož njá nejsu žádné automechanik 3 jen nadšený amatér.. to je jako s ženskou, taky ji nemusíš znát kdovíjak dopodrobna,vědět na ní každou maličkost na to abys ji miloval 1
18:28:51
17.06.2011
afro100
-> Power of Bass: tyjo ty si hlava ... odkedy ma kilo kontrolku na sjete oblozeni ? :D:D:D



To ze sa ta kontrolka rozsvecuje je spravne ... ked je vsetko v OK stave, tak by mala prebliknut pri kazdom brzdeni ... skratene, mas dvojokruhove brzdy, ked je tlak v jednom okruhu mensi nez v druhom, kontrolka svieti ... ked sa tlak v oboch okruhoch vyrovna=je rovnaky, kontrolka zhasne



Pravda zle oblozenie a zle nastavene excentre vzadu mozu sposobovat svietenie kontrolky po celu dobu brzdenia ...
16:56:34
17.06.2011
Power of Bass
Tak jsem dneska sundal kolo,předpokládám,že standardně má jít se zdviženým kolem volně točit..čekal jsem,že bude klást odpor,že bude patrná přichycená brzda.. no skoro sním nešlo potočit vůbec.. 8 Tak jsem sundal brzdič (pomoci kladiva protože přes to přichycene obložení se mu dolů prostě nechtělo) a zjistil následující:

ještě s nasazeným kolem nebyly patrné vůle,(alespon vertikalne sem cloumal leda celym autem)-což jsem čekal to přece kontrolujou na každe STK ,kde jsem byl loni touhle dobou a v tomhle mi nic nevytkli.

-kotouč má 8mm obložení je patrně taky na pokraji doby obmněny.. ale vše je krasně rovnoměrně sjeté. asi i proto už se pokažde rozsvecely kontrolky,ale brzdilo to pořad dobře.

-jak je vidět z fotky (v kartě auta) přičinou zavady budou pístky,minimalně jeden z nich,těsnění jsou rozpadlé,pístkama nejde hnout.. prošlápl jsem "naprazdno* (bez kotouče mezi deskama) brzdu, no ted nejdou dát od sebe ani páčením šroubovákem (samo přes desky at nepokrivim pistky - postup dle knihy, hold nemam origo spešl kleště..

Takže to asi bude chtít začít shanět komplet funglove věci na repas .. ted to asi jen "nejak zprovoznit" jezdit stejně nebudu, odhlasit-usetrene prachy dam za díly a jednou..jendou se to pak vsecko komplet zrenovuje :P
upraveno 1x, naposled 17.06.2011 17:43:40
17:01:23
14.06.2011
vhml
-> Power of Bass: jde to sundat, musíš trochu zmáčknout tu hadici.
16:55:36
14.06.2011
Power of Bass
Tak jsem si trochu hrál, a leč v jsem ve 469 strankove knize (V.baťa udržba a opravy vozů š100 etc) nenašel popsaný postup demontáže ,jal jsme se termostat vyndat... přidal jsem fotku do karty auta(link v 1.prispevku)..

Moc místa tam teda není..pak mi došlo,že to prostě nevyndám bez povolení dvou šroubu upevnujicich chladič,pak už to s pozornosí věnovanou karburatoru(abyhc do nečeho silou nejebnul a nezkřivil) to šlo..

má na víčku vyraženo 8 71 a 82°C ,takže původní, předpokládám ale ,že takto vyndany ze studene vody by měl byt uzavřen,ne teměř uplně otevřen,přesto mi přijde ,že neni otevřen uplně ,logicky i podle knihy by se ale motor pak měl dlouho zahřivat a nedržet teplotu,ne po 15-20km chtít vařit... takže nevím kde bude problé, snad přicpaný průtok někde? ale jak jsem psal, přijde mi že to v chladiči celkem proudí..

kovove "tělo"-kryt termostatu od bloku motoru nejde oddelat? pracně jsem povolil i zadni šroubek (mam mensi ruky 1 ), ale vytáhnout to nejde abych to pročistil...

j j - poklici se nakonec podařilo povolit a i s mezikružím sundat, to,že doma neni 17tka ořech jako jediný v velkých násad na golu (obyč.klíčem to prostě nejde povolit) mne ale vůůbec nepotěšilo .. :-/



"dětská pojistka" zámku v zadních dveřích je standartní výbava?

Taky převodovka je poněkud hlučná,něco tam dělá bordel (řve snad víc jak motor) řadit jde ale uplně normálně..

-no prostě je toho víc, tak sna dbycvh to tu s Vaší pomocí postupně nějak začal řešit.. přinejmenším pomalu shanět díly a vědět co s čím přijd eudělat připadně sehnat až na to bude čas,peníze a lidi :)
upraveno 2x, naposled 14.06.2011 19:21:23
15:29:56
14.06.2011
j_j
-> Power of Bass: jen se snaž,plocha mezikruží co je pod poklicí bejvá trochu "ojebaná",ale to nevadí protože to není vidět. Věř mi, stačí šroubovák...
15:05:11
14.06.2011
Power of Bass
j j - no já se raději zeptal,nechtěl jsem neco zdrbat,jak je tedy sundam abyhc nepokřivil hlinikove "věnce" kryjící plech.ráfky po nimi? (zkoušel jsem a pokřivil byhc je,nemůžu páčit).

v chladiči se zase udelalo "kafičko", očistil a poopravil kontakt kabliku připojeneho na termostat, za běhu motoru je po odšroubovani vička patrná cirkulace vody,vody jae tam dost,tím ,že jsme to vypouštěl vím kolik jsem jí tam nalil (cca 7litrů dle navodu v knize.)

Eidy - neprovokuj 4 nejsem zas takova lampa..

přesně to jsme čekal,hele žadnej učenej z nebe nespad,a já se raděj zeptám když nevím,na ZXu hold žadne chromovane poklice nemam tak nevim jestli je na to třeba nejaky grif ,či co ,kola si komplet přehazuju 2x ročně sám.. je fakt ,že s ostatníma vecma jezdím ke kamošocvi do garaže,protože on ví co a jak ,má vercajk a ja nemam garaž.. 5)
upraveno 1x, naposled 14.06.2011 19:30:38
13:12:53
14.06.2011
kamikaze
-> Power of Bass: Tyhle gumy mi na ouže plavali taky, zkouknul bych, zda nemají někde boule.4
12:27:05
14.06.2011
Eidy
-> Stepix: Pak to znamená, že neumí řídit. 3
12:24:51
14.06.2011
Stepix
-> Eidy: jestli ono to s tim plaváním nebude subjektivní... když sedneš z 5 let starýho auta do mbéčka, tak plave, nejede, nebrzdí, řve, klepe, cinká, chrastí, šustí, smrdí a netěsní :-D ve finále je vše v pořádku a nic se neděje, jen si musí uvědomit že je to už babička...
11:45:30
14.06.2011
Eidy
Repas náprav nemusí být až tak drahá záležitost. Záleží v jakýmje stavu. Opískování cca 500, natřít základem a vrchní cca 200, nějakej zinek na čepy atd. cca 500, Ložiska, kuláky, nějaký poudra atd. je odhadem 1500 (tady jsou potřeba i přípravky) a záleží jak je na tom převodka no. Nějaká ta brzdovina, kotouče stačí sehnat dobrý starší, třmeny přegumičkovat. Když člověk nakoupí po burzách, tak do 3000 se při štěstí dá náprava postavit.
11:33:09
14.06.2011
Tomáššš
j_j 13.06.11 22:16:12 napsal:

→ haso: Návod k obsluze uvádí 1,4 at. na předek a

1,8 at. na zadek – předek v pohodě, ale zadek by chtěl trochu

přifučet.
tak sa to udava ale z vlastnej skusenosti viem ze ked som to mal takto nafukane tak je to malo a auto plava takze fukam na 1.8 a zadok na 2.1 a je to OK 4
11:28:26
14.06.2011
j_j
-> Eidy: jsem samozřejmě blbec, ty údaje byly pro staré gumy. Nové bych se nebál nahustit podle instrukcí výrobce - cca 2 at. jak ste říkali.

-> Power of Bass: poklice jde sundat čímkoliv, nemusíš na to mít speciální "sundavač" - ten jsem u někoho viděl jen jednou v životě - vem to šroubovákem. To zanesení chladící soustavy je klidně možné. Napadlo mě, že může být i ucpané topení -přípojka- (tzn. zmenšení chladící kapaliny na polovinu - tj. 3 L)



PS: Knihu o údržbě jistě máš, držel bych se ho při jakékoliv montáži nebo čištění chladiče. Nápravu bych někde nechal vyměnit za dobrou z vrakáče nebo od někoho, GO nápravy včetně nové převodky není úplně nejlevnější...
10:50:58
14.06.2011
Eidy
Pneu: Jestli jsou na autě originál klobásy, tak dopředu 1,4 a dozadu 1,6 atm pro normální silnici a přidat všude 0,2 atm pro dálnice. To, že to při 2 atm neplave je možná pravda, ale sjedou se prostředky gum a kraje budou pořád vysoký. Ta pneu je jinak konstruovaná.

Vaření: Já teda nevím, ale tohle vypadá na těsnění pod hlavou. 100 se nikde neodvzdušňuje. Maximálně topení otevřením kohoutku, ale to nemá na chlazení vliv. Takže jestli to vaří, tak je buď šíleně zanesenej chladič, nebo to fouká do vody.

Za třetí: Jestli někdo neumí sundat poklici, pochybuju, že bude umět něco opravit.

Plavání: Bude to někde vyšlehaný na čepech. Nebo můžou bejt rozpadlý buchty v zadních ramenech a zadní náprava se pak kvrdlá a plave celý auto. Ale to se musí člověk ohnout pod auto a prohlídnout to. Asi by taky snesly promazat svisláky, pomocná páka řízení a seřídit vůli v převodce.
upraveno 1x, naposled 14.06.2011 10:51:44
10:46:37
14.06.2011
Power of Bass
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=487 asi šla z linky do prodeje rychle, měl by to byt teda už model 72 (vyr.č. 727 xxx, č. motoru 717 xxx/8)

dále nechapu poznamku ve velkem TP o vymazu č motoru (v roce 2002) a jeho preskrtnuti na uvodni strane,když zustal puvodni,jen udajne byl generalkovany(viz popis zde v kartě)-čislo zustalo. ..



hm ty tlaky pneu nechapu,v knize pisou ze jsou(byvaly) jine konstrukce,a kdyz je v TP 1,2 a 1,6at asi to melo nejaky duvod,prece by soudruzi přišli na to,že je to měkke a plave,že se to musi přifouknout,ne ?:P

vysledky mereni prilnavosti(tlumicu) kere sme si nechal udelat pri STK: zadni 71% a 61% ,predek 54 a 36! -na pravo to taky táhne,krom toho ze to pak desne plave.. (jenze kua nemam klic abyhc sundal poklici a mohl demontovat kolo a zkontroloval to... :( )

taky nechapu proc hned menit hadice? nikde nic neteče.

jdu se pokusit udelat fotky napravy a zkontrolovat vodu v chladici (minule mi prisla krasně cista,nezakalená rzí)
upraveno 2x, naposled 14.06.2011 10:54:01
09:40:04
14.06.2011
Kočislav
-> Power of Bass: Než bych se pouštěl do výměny hadic, vyndal bych termostat a prohlédl ho, jestli o něj nejsou zašprajcované nějaké rezavé šupiny, které by ho přicpávaly. Pak bych to všechno s vyndaným termostatem znova důkladně propláchl.
08:49:50
14.06.2011
Stepix
no tak 1,4 je fakt uboze málo... gumy mam stejné a zrovna minulý týden jsem se byl projet. auto plavalo jak eskymák v kajaku mezi ledníma medvědama. Po kontrole na benzíně (1,4at) jsem dohustil. Já jsem skončil až na hodnotách 2,0 předek a 2,2 zadek. Do té doby mi to přišlo plovoucí a gumy moc měký. *za správnost měření nanometru na čerpací stanici neručím



hadice kup nový v Pragosu a ty zbývající co nemaj (k topení, ta kolem rozdělovače a vzádu ta maličká k termostatu) kopíš někde v agrozetu, technogumě atp... stále se používaj. Otázka cca 400,-. V pragosu tuším že bys měl sehnat i novejt termostat.
upraveno 1x, naposled 14.06.2011 08:52:22
00:16:42
14.06.2011
Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Power of Bass:

ahoj.. tak zaprvé předpisy pro pneumatiky nevim proč byly takové jaké byly, někde jsem zaslechl něco o tom že se ty kolečka dělaj dneska jinak než tehdá, každopádně musíš si to vyzkoušet na jakým tlaku se ti bude nejlíp jezdit, rozhodně na předek je 1,4 ukrutně málo, zkus to po 0,2 zvyšovat, tzn. 1,6 a 1,8 co ti bude lépe vyhovovat (a tvým pňeumatikám) na dálnici nebo při větším nákladu vepředu bych k této hodnotě ještě 0,2 přidal. obecně pak platí, na zadek 0,2 víc než na předek.



zadruhé chladič.. nezbude ti než chladící soustavu rozebrat, hadice vyměnit, termostat vyzkoušet v kastrolu nejlépe s laboratorním teploměrem. chladič dej vyzkoušet na těsnost a případně přeletovat, pokud neseženeš jinej, lepší. taky se podívej, kolik je tam vodního kamene, tady by bylo asi nejlepší to prolejt pořádně octen, dejme tomu v poměru 1:1 s vodou, přidat trochu fixinely a popř. i citronek do čaje.. a vypouštět demontáží hadice, NE vypouštěcím kohoutkem. pak za chodu motoru pořádně vypláchnout vodovodou a naplnit nemrznoucí směsí.
00:04:42
14.06.2011
Power of Bass
Syny - vodu jsem vypouštěl protože už jsem párkrát vařil takže tam stejně byla dolevána nouzově obyč. voda , a kdovikdy to kdo naposled vyplachnul. bylo to celkem "kafe" když jsem to proplachoval - než jsem dal destilku se spravnym poměrem "fridexu" tak jsem chladičem přes otevřene vypouštěcí ventily to ještě pořadně propáchl a nechal vytect.

Haso - taky mi to přišlo ale manual hovoří jasně, toho zadku,nevím měl jsem strach,gumy jeste made in czechoslovakia(kupodivu vzorku porad "aleluja" 3) ,a asi jsem se přehlíd že chcou až 1,8 (ted koukam v TP je 1,6)jsou to ještě dušáky.

i i - Diky, ale jak to zjistim, kupovane bylo dle razítka z Tuzexu 22.9.71 , je to "obyč" 100 ,ale tuzex.. :D

věci jako vetraci otvory,kliky ven jsou snad patrne z linku na kartu meho autí 1 pozn. nevím nakolik standartní vybavou v te dobe jeste byl otvor pro startovaní pomocí kliky 2 či chromovane mřížky pro vstup vzduchu do prostoru motru, dle knihy hlinikova lišta na zadnim "panelu" taky neni pro model 100 standartni.



napravy mužu nafotit ve dne vypadaji podle me dobře i na technicke by mi řekli,kdybych mel vůle tak me vyhodi.. (na citroenu mi pokazde najdou nejake čepy nebo silentbloky a musim to vymenit).
upraveno 2x, naposled 14.06.2011 00:14:16
23:19:30
13.06.2011
Syny
Proc se na zimu vypoustela voda? 9 To te to muselo krasne vyreznout...
23:02:33
13.06.2011
afro100
-> j_j 13.06.11 21:33:02: to co ma-> Power of Bass je na 100% model 72´ ...



Okrem ineho, prvy model ma klucky von a nema prieduchy na C-stlpikoch.



A to nizke hrdlo u 72´ bolo sice u vacsiny (dneska uz sa blbo zhana) ale v neskorsej casti roka sa uz robili aj hrdla hore .
upraveno 1x, naposled 13.06.2011 23:03:49
22:16:12
13.06.2011
j_j
-> haso: Návod k obsluze uvádí 1,4 at. na předek a 1,8 at. na zadek - předek v pohodě, ale zadek by chtěl trochu přifučet.
upraveno 1x, naposled 13.06.2011 22:17:22
22:06:45
13.06.2011
haso
a neni 1,4 at. malo na fukanie?
21:33:02
13.06.2011
j_j
1.) zkusil bych vážně ten termostat - ten se kazí často a určitě bych jeho výměnou začal.

2.) tady to nejspíš bude chtít větší zásah do náprav (omezení vůlí, výměna věcí za nové) a dobrá by byla i ta investice do pneu, jak zmiňuješ. Asi bych to viděl na GO přední nápravy.

3.) záleží z jakého je měsíce - do srpna 1971 se vyráběl model s lištami na blatnících, produkce srpen 1971 až srpen 1972 se vyráběl typ ´72 typický svým nízko uloženým hrdlem nádrže. Tuzexové doplňky bohužel neznám.

PS : na obrázku je model ´72 škoda 100 de Luxe.
zvětšit Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami - obrázek od j_j vložen 13.06.2011 21:33:02
20:23:48
13.06.2011
Tomaso435
tak ty gumy, předpokládám že bude řešení č 1. tlumič řešení č 2, a to chlazení . . . stovka se nějak odvzdušňuje? to by mohlo bejt do třetice :-D ale nevim nerozumim tomu jen do toho blbě kecám :-D
20:13:19
13.06.2011
Power of Bass
zdravím,

delší dobu jsem zde nebyl,ale rád byhc zdejší znalce požádal o několik rad ohledně mého plechového miláčka.

Jedná se o Škodu 100 rv.1971 z tuzexu.a mám tu pár věcí s kerými si nevím rady, počinaje provoznimi neduhy a kosmetickymi zaležitostmi konče.

skoda-virt.cz/cz/.../6602 -martin-skoda-100

Po zimě,kdy jsem pro jistotu auto zimoval demontáži akumulatoru a vypuštením chladiciho/topneho okruhu a opětovném "zprovoznění" na jaře jsme se předevčírem konečne odhodlal vydat se na cestu do práce na kolech veterána 2 .ovšem jízda to byla opět poněkud adrenalinová,jako obvykle...



1. auto po cca 15km už jde k varu ,zas takove horko nebylo, a ndes rano po noční bylo tak 10st a stejně sem malem vařil do 20km (domu to mam bohuzel 30,takze me to dycky v pulce nuti stavět a cetsa trva hodinu..)

Kde může být problém? termostat? (nepomaha ani spusteny pomocny vetrak na chlazeni motoroveho prostoru.



2. auto je hodne spatne riditelne zejmena v rychlostehc nad 60kmh, vic jak 70-80 si ani na rovne ceste nelajznu, technickou jsme prosel vpohode ,presto mi namerili pribrzdeny pravy kotouc,a spatny pravy tlumic (strana na kerou bylo bourane) gumy sou stare 155/80 radialy foukane cca na 1,4at ...

napadají mne radikalni reseni jako vymena brzd a nove disky s novymi gumami (do cehoz momentalne nechci moc investovat vzhledem k tomu ze musim zivit jine auto kerym jezdim denne..)



taky nemam klic na kola,se vsim co k autu mam tohle sem nenasel..takze se mi nepodartilo sundat ani poklice abych kolo sundal a zkontroloval brzdy-kotouc



kosmetika:

- prosím o rady a foto jak přesně má toto auto vypadat. zda a jake listy v predni masce jaky blatnik s vickem palivove nadrze(zda "proklate nizko,. obyc nebo ozdobna lista) a jake a kde vnejsi zpetne zrcatko,prip. jine detaily.. (pozn. jedna se o Tuzxove auto,takže bude asi lehce jine od bezne produkce?)



upraveno 2x, naposled 13.06.2011 20:25:37
Extreme Tyres