Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami

prohledat
380 příspěvků (zobrazeno 251 až 300) od 13.06.2011 do 15.12.2018, založil/a Power of Bass
řadit dle data
22:45:59
26.08.2013
Bukaj
-> Power of Bass:

Tlumič poznáš, jestli je úplně v háji. A porovnáním s jiným dobrým můžeš +-zjistit, jak na tom je.

V první řadě nesmí být opatlaný olejem pod krytkou (u pístnice) - známka úniku oleje (špatná guferka, vyrezlá/poškrábaná pístnice). Pokud je suchý, tak vyzkoušej (ve svislé poloze), jak snadno jde vytáhnout a jak zatlačit. Vytáhnout by měl jít celkem dost ztuha, zatlačit o dost snadněji.

Když vyzkoušíš několikrát tlumič vytáhnout a zatlačit a nikde v tomto rozmezí není propad (prudká změna kladeného odporu), ještě zkus v různých polohách cukat pístnicí axiálně sem a tam. Nesmí mít výraznou "vůli" (propad).

A jak Ti testovali tlumiče na STK? 9 Někde mají nějakou novou linku, jo? Stejně - pokud je tlumič namontován v autě, spolehlivě otestovat nejde. Jedině demontovaný na speciální stolici...4

Takže na STK můžou zjistit maximálně okometricky, že tlumič teče a tudíž ASI bude v háji...
22:35:14
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> Power of Bass: Pokud měnit tlumiče, tak ideálně všechny 4... nejsou nijak strašně drahé a když už to budeš dělat...
22:28:30
26.08.2013
Power of Bass
-> Bukaj: dík, já si to myslel, řeknu rovnou torpédo.. takhle sem si lámal hlavu,že co je tam kde ještě jiného 1 stejně to moc nechápu,když je uchycený (ty šrouby,uchyty jsou na vystupcich plechu tunelu,který je pevná čast karoserie.) tak se přeci vůči kastli nehýbe,aby se někde šoupal,ne?...

ten voskový termostat je krátký takže s tím tenhle problém nebyl, jen mi ta pružina a celkově chod příjde odost tvrdší něž kapalinová klasika(měch),ale asi to tak má být (neřeším) :)

Dá se nějak amatersky zjistit jeslti je tlumič dobrý? mám tu jeden jetý přední co mi prodávající přidal do balíku s tím,že má být ještě dobrý, pravdou je ,že jeden přední mám (test dělaný při STK) fakt v háji,tak byhc ho chtěl vyměnit a nechci hned dávat ještě nové.. zas ale pokud by měl být stejně napikaču,tak by to byla asi škoda práce ho tam vůbec dávat (ikdyž.. s výsledkem 36% bude asi cokoli lepší) - bouraná strana,druhý měl 54,zadní 71 a 61 ,když na to koukám rozdíl váhy mezi zatížením pravé a levé strany,tak borec tehdy seděl asi uvnitř :D - proto asi lepší výsledek na levé straně-měří to "přilnavost" nebo co vlastně.. .
22:04:57
26.08.2013
Bukaj
-> Power of Bass: -> dragon_cb_cz 26.08.13 13:36:46: Docela blbě se nandavaly hadice s lihovým termostatem (s měchem), zvláště pak u starších MBček, kde byl hubený termostat. Mezi chladičovkou a hrdlem domku termostatu je docela málo místa a když se nedá bacha, termostat se při nasouvání do hrdla ohne a pak hrozí prošoupání měchu o žebro termostatu ...

Už z několika MBček jsem vyndal prošoupanej lihovej termostat...8

Jinak "šavle podběhu" (nebo též "nosník motoru" či "torpédo") je zahnutá část podběhu za kolem, k níž je na jejím konci uchycena příčka motoru...6
18:06:09
26.08.2013
Power of Bass
hm, nějak ted nevím co je myšleno "šavlí podběhu" ,nicméně už byl před rokem uplně dole a mám dojem,že ani jinak-špatně dát nejde (?) ,jednoduše proto,že bych netrefil ty díry... :)

nicméně, proběhl test, 8km , teplota cca 70 (pod 80 na okraji zeleneho pole) dosažena již po cca 1-1,5km, stabilní celou tuto krátkou dobu (nutno podotknout,že jsem měl otevřenou klapku-bílou páčku topení,protože jsem přes něj předtím upouštěl vodu a chtěl jsem si být jistý že tam nebude vzduch, klapku větráku do motorového prostoru jsem zavřel). (než jsem vůbec mohl vyjet čekala mě rozborka pumpy a nezbytný dofuk kol -na 2-2,1At...) ,ale pomalu se s tím tak nějak zase zžívám :)
upraveno 1x, naposled 26.08.2013 18:40:30
15:35:50
26.08.2013
Jozka
-> Power of Bass: Chladičem nešíbovat už jen proto, že u některých kastlí se ti může jeho roh dostat až do kontaktu se "šavlí" podběhu a prošoupat se o ní.. Vlastní zkušenost 10 (ne že bych s ním teda hýbal kvůli hadici termostatu..)
15:25:56
26.08.2013
Power of Bass
no sponkou už tam drážky nadělané byly,ale rozervalo se "ústí" hadice na chladičové straně, už to asi bylo i dost tvrdé, nová šla odost lépe, a proč nepovolovat chladič? jsou to dva šrouby,šlo to tak už mnohem pohodlněji, -termostat v hadici,hadice na domek a pak na chladič,dotlačit a cajk :P (předtím jsem dával opačně a ta stará hadice mi ohnout nešla-nehctěl jsme být moc brutální v okolí karbecu :) ) spony mám už od "minula" nové nerezové a dotahoval jsem teď jen lehce,případně dotáhnu víc ,když by to teklo.

- vyměněno, předělána krytka blinkru (nyní obě "s gumou okolo"), nárazník srovnán (sundal jsem sponu,rozpojil,vyčistil spoj a podložka pod prostřední šroub to spravila :) ) foto pozdějc..
upraveno 2x, naposled 26.08.2013 15:34:34
13:36:46
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> Power of Bass: Povolovat chladič je nesmysl, vezmeš sundanou hadici, usadíš do ní termostat, stáhneš sponkou, navlíkneš na domek, stáhneš sponkou a pak tu hadici normálně ohneš a na trubku chladiče v pohodě nasadíš.
13:33:41
26.08.2013
Eidy
-> Power of Bass: Proč povolit chladič? Vždyť ty hadice jsou měkký a jde to dobře. A jak se ti dorvala hadice? To byla stará nebo jsi ji zničil sponkou?
13:27:59
26.08.2013
Power of Bass
už vím proč se mi nechtělo dávat termostat.. nechtěl jsem to znova rozdělávat pač je to vopruz... ted když sem to tam narval (musel jsem znova přijít na to,že je dobré povolit chladič) tak se mi hadice na přitubě stejně dorvala a chčije.. takže repete.. ještě,že mám těch hadic tolik...

upraveno 2x, naposled 26.08.2013 15:29:25
12:34:31
26.08.2013
Bukaj
-> Power of Bass 26.08.13 10:45:11: Nové silenty převodovky nepomohou, myslel jsem to tak, že konstrukčně jsou 1000MB/100 silentbloky řešeny tvrdě oproti 105/120...
11:52:24
26.08.2013
Jozka
-> Power of Bass: Aha.. no tak potom jedině ty podložky, jak psáno níže, pokoušet se přihejbat "příruby" se nedoporučuje..
11:20:28
26.08.2013
Power of Bass
-> Jozka: ono to ten tvar má i před nasazením na auto, držáky jsem upravoval (jeden přitáhnul,druhý ohnul) tak aby mi dobře vycházely díry a seděl jak má-nečouhal na jednu stranu víc jak na druhou.
10:50:09
26.08.2013
Jozka
-> Power of Bass: Na přetvarování nárazníku do týhle podoby stačí i "našponovaný držáky" - resp. nesprávně zohýbaný.. A stačí fakt málo.
10:45:11
26.08.2013
Power of Bass
-> afro100: jj dik,je to vidět,ty tam zas nemáš ty gumy,které předpokládám,ale by měly být v rovině a před středem oblouku nárazníku (pokud na to jdu sorávně logicky co by mělo přijít první do kontaktu s rovnou zdí). právě jsme s ena to ptal,protože ty středové spoje mi příjdou,že sedí dobře,že nevypadá ,že by to bylo pokřivené,ale asi stačí málo... když už si s tím hraju tak bych rád vychytal i takovedle detaily.



a měnil někdo ty silenbloky převodovky a pozoroval rozdíl? patrně to bude něco s čím je asi každý nucen se zžít.. už je to moc dlouho co jsme měli kilo se 110l(s) ? motorem ,abych si to pamatoval, ale 100-120 se s tim litalo :)

taky mám hlučnější převodovku,tam bude asi taky něco na repas,a možná bude stačit dolít olej,až se dostanu k tomu ho změřit...
10:25:21
26.08.2013
Jozka
-> Bukaj 20.08.13 11:57:45: Souhlasím s -> dragon_cb_cz: , termostaty bez obruby normálně bez úpravy používám, z jedný strany je "disk" opřenej o obrubu domečku, k ní ho z druhý přitlačuje fald na hadici.. funguje to úplně standartně a ven z hadice se nesouká.. Sponu vzdálenější od domečku dotáhnout na citovku..
02:35:28
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Budu ti věřit 4
02:24:12
26.08.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz 26.08.13 01:54:04: no právě kvůli jinému (tužšímu) uložení převodovky a jím přenášeným rezonancím do kastle...

...a k tomu turbovrtule chladiče....4
01:54:04
26.08.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Čím to je netuším, je fakt že silentbloky převodovky už asi maj svoje nejlepší za sebou, ale MB/kilo je prostě oproti 742 strašně uřvaný. Kdyby alespoň jízdní projev odpovídal tomu zvukovýmu
01:15:49
26.08.2013
afro100
-> Power of Bass: naraznik ma byt do oblucika, ty ho mas v strede trosku splacnuty .. pokial je chrom ok, nenatahovat. Rozober spoj naraznika uprostred a pod vrchy srob vpredu vloz tenucku podlozku .. chce sa s tym pohrat.



Riesil som toto iste na jar, ale mam cierne narazniky, takze to bolo jedno, nahrubo som to vytiahol a te vnutorne plechy, co drzia polky naohybal aby pasovali. Sice tam zavadzaju svetla, ale obluk je vidiet .. fbcdn-sphotos-d-a.akamaih d.net/hphotos-ak-frc1/9993 25_444152859015195_1044291 403_n.jpg
00:51:11
26.08.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz: "Tyhle motory řvou" protože uložení převodovky....3

Jinak s MBčkem taky jezdim 1.2.3..4................. .......................... ..... (0.15.25.45 km/hod)4
23:41:11
25.08.2013
Power of Bass
jasný,dám a vyzkouším.. hold mi nezbyde než to tu otáčet na několikrát abych najel víc jak 3km (aspon 15-20).. snad byl jen mrtvej ten starý termostae ,že mi to vařilo už po cca 20km, a vím,že by nemělo, když s tím první majitelé jezdili hory (Dolomity atd). od lonska,předlonska už.. sem s tím nikam nemoh a chladič sem repasoval,tak uvidím... na těch 100 sem se zatím ještě tak rychle nedostal,dneska když bylo chladněji ani na 80.

měl jsem tu ještě jednu novou krytku na původní gumu (jak je na fotce níže), dám oba tyto, a co ten nárazník má mít takový tvar ?

trefit tu bílou je peklo... čelo a kapota mi ted svítí jako pěst na oko.. hold do toho ještě budu muset zainvestovat a přelakovat znova (stejnak je to zmršené), at to do zimy poskládám.. letos už se na značky nepujde :-/
upraveno 2x, naposled 26.08.2013 00:11:35
23:25:05
25.08.2013
dragon_cb_cz
-> Power of Bass: Mě se kilo (s termostatem) ohřívá docela rychle, nevím jestli za 3 km, ale v létě možná i jo... řešíš kraviny, prostě tam ten termostat dej a pokud se to bude přehřívat, chyba téměř jistě nebude v něm. Pokud to dokážeš dostat na 100 stupňů i bez termostatu, tak tam 100% nějaký problém je a měl bys ho řešit.



-> afro100: Nevím, proč ale tyhle motory prostě řvou :( Jinak eR-motor nevedu a klasická 110ka mi přijde nahoře taková nijaká, ale to mi v poslední době přijdou všechny moje škodovky krom 136GL :D
upraveno 1x, naposled 25.08.2013 23:26:29
23:22:28
25.08.2013
afro100
-> Power of Bass: pokial je kili chladiaci system OK, tak by to nemalo vyvret. Nikdy. Ten system je tak blbuvzdorny, ze pokial mas remene na remenicach a vodu, tak to proste nemozes uvarit. Ja uchladim 130 motor s chladicom vzadu aj so zatvorenym kurenim... teplota sa mi pohybuje okolo 80°



Povedal by som, ze 3km je docela malo na to, aby sa to bez termostatu zohrialo az na 80 a viac .. rozumej tak, ze ak to na troch kilometroch zohrejes na 80° a teplota dalej stupa az k 100° tak tam nieco neni v poriadku.
upraveno 2x, naposled 25.08.2013 23:28:13
23:19:23
25.08.2013
Power of Bass
-> dragon_cb_cz: tak ničemu to snad neublíží, ikdyž ten původní tam byl (téměř) 40 let 47 neříkám,že by nefungovalo,jen že proti holé hadici bude kladený odpor značný,nicméně fungovat to má i tak... já se jen bojím aby nebylo v hájí to těsnění hlavy (nebo cokoli jiného)... ted už mám i druhé (chrom) víčko s dobrýma gumama.

jak rychle po startu by asi měla mít voda cca těch 80°C ? ted bez termostatu jsem to měl tak po tech ujetych 3km, a kolik ještě tolerovat? budik ma zelene pole do 100,to už sem ale hodně nervní kdy to vyvře ...

taky mi to ted trochu škubalo, no v jednom mistě (výjezd ze zatačky na rovnive po slejzdu z kopecka) když tu dávám dva,tak chvíli nic a pak to zabere jak když sepne turbo 3 ...
upraveno 1x, naposled 25.08.2013 23:23:56
23:18:52
25.08.2013
afro100
-> dragon_cb_cz: tak som si spomenul na ty pidikolecka co tam zrovna boli a bude to dost mozno tym .. a eR motor bere spodkom az na vrch, otacky ja mozem 40 Od doby, co som ale dal 4,22 a 130tku, tk to auto brutalne stichlo. A povedal by som, ze na tom ma vacsiu zasluhu motor nez prevodovka, na urcite jazdne vykony to netreba tolko hnat ..
23:07:55
25.08.2013
dragon_cb_cz
-> afro100: Ono to jde, nevím teda jak ve stovce, ale ve 110 to táhne krásně odspoda - bohužel to ale vůbec netáhne nahoře 1 V litru jsem musím řadit trochu výš aby to neškubalo, ale to může být jen seřízením...



Každopádně jsem tím chtěl říct, že hluku netřeba se bát, ty motory prostě řvou, s ženou když jedu v červenej tak mám pod hrozbou zamračeného ksichtu zakázáno hnát to přes 70, protože jí ten hluk vadí 1
upraveno 1x, naposled 25.08.2013 23:08:57
23:06:43
25.08.2013
afro100
hm, tak to som mal asi len ja auto do mesta .. za hocakym kruhacom/krizovatkou som tam nakopal 4. uz pri 40km/h :D :/
23:02:13
25.08.2013
dragon_cb_cz
-> Power of Bass: Stříkat termostat lakem, ty jsi střelec... Žádný škrtidlo to není, všechny termostaty vypadají plus mínus podobně a všude to funguje, proč by nemělo u tebe?



A tebou popisované úrovně kdy řadit celkem odpovídají, moje kilo v podobných chvílích taky pěkně řvě...
22:42:32
25.08.2013
Power of Bass
prohrábnul jsem krabice a našel jeden polský voskový termostat pro škodovky (PK.40.00 , KT.757 - google mi nic nenašel).

Nového originálu mě bylo líto 3,druhý co nemá tu širokokou "obrubu" je tuším do litra nebo 120 nebo jak?..

každopádně tenhle je takový celý hezky žlutý mosazný,s nápisem 80°C+4°C .. zítra ho tam dám at je teda klid,zatím jsem ho stříknul čirým lakem,aby hned neoxidoval.. 1 jsem zvědavý jak to bude fungovat,příjde mi to jako dost silné škrtidlo průtoku vody - i plně otevřený moc vody asi nepustí,ale snad to ta nová vrtulka v pumpě bude lépe tlačit.. (bohužel ted pořád nemůžu nikam dál vyjet abych to otestoval,leda několikrát projíždet jednu pomalou 3km trasu).

návod odkud mám přitáhnout dráty pro zapojení otačkoměru? až mi přijde chci si ověřit kdy řadit, nevím jeslti mi blbě ukazuje tachometr nebo kdy je řev motoru vlastně správně,tak už ke 40tce dávám za tři a příjde mi to docela rychle :D (blížíc se tachometrové 60tce bych snad dával už 4ku..)

pokus o lak byly vyhozené prachy,naprostá katastrofa.. a to sme myslel ,že už budu skládat..

nárazník zevnitř vytřený po odrezovačí penetrátorem,ted šedý alkyton,a uvažuji zda dávat bílě body 950 do toho nakorodovaneho vnitřního žlabku nebo rovnou stříknout stříbrným sprejem na disky co mám (nebo nechám tak pokud to nebude vidět,což asi nebude...)

zvětšit Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami - obrázek od Power of Bass vložen 25.08.2013 22:42:32
upraveno 1x, naposled 25.08.2013 22:50:23
12:24:19
22.08.2013
Power of Bass
narazník a blinkry
zvětšit Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami - obrázek od Power of Bass vložen 22.08.2013 12:24:19
12:23:16
22.08.2013
Power of Bass
Naleštěné ho...
zvětšit Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami - obrázek od Power of Bass vložen 22.08.2013 12:23:16
11:38:45
22.08.2013
Power of Bass
nějaký termostat mě teď netrápí (měl bych tu mít víc kusů v různém provedení vč.originálu).

větší opruz je kolem lakování a chystání věcí na poskládání "předku" (omezuje mě venkovní prostředí) , a že jsem objevil orezlý podběh spolujezdce (olepené-je snad vidět na fotce "intru", nebylo známo,že tam taky teče) - potřebuju vyndat sklo.. nevím jak,nemám nikoho kdo mi stím ted pomůže aby se nerozbilo,nemám druhou(dobrou-novou) gumu..

ale vyměnil jsem krytky na blinkrech, vypadaji nově,ikdyž jsem myslel,že jsou jeté,jsou mnohem hezčí jak ty mé vybledlé,(ikdyž jsem jednu zmrzačíl čištěním,kdy jsme acetonem rozmazal nápisy a sztejně zůstala dopatlaná..) taky jsou každá jiná, původní,na které je děláno i těleso blinkru mají gumu po obvodu na hraně,ty novější "zevnitř"..(pak to sem třeba cvaknu,ale beztak každý ví..) vnitřek jsem jen vylepil chromovou lepici paskou,která doufám tam chvíli vydrží,není to stejně vidět a má to aspon lepší odrazivost (což vidět je)... vytřel sem odrezovačem narezlý vnitřek nárazníku a budu to zatírat základem,případně dalšíma vrstvama (to taky nebude vidět a aspon to nebude víc hnít) ,jen mi příjde ,ikyž s eve spoji tak netváří,jako by i tak byl vnitřkěm prohlý,jaký je normální tvar? má být střed trochu víc "dovnitř" ? ...
upraveno 1x, naposled 22.08.2013 11:51:11
13:11:25
20.08.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Když nebude stažený sponou, tak není důvod aby se tak stalo - ten rantl není nijak ostrý, proti sobě se to tam nehýbe a tlačit to na sebe nijak moc taky nebude. Jak říkám, přišlo mi to divný, ale funguje to, kamarád to jezdí ve spotřebním kile k plné spokojenosti.



Každopádně sehnat kilí termostat pořád není problém, takže se jich taky držím.
11:57:45
20.08.2013
Bukaj
-> dragon_cb_cz:

V tom případě bych se obával, aby mi rantl termostatu neprořízl hadici...
23:44:13
19.08.2013
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Nemyslel.



-> srdcar 120L: Taky se mi to zdálo divný, ale prostě to funguje. Ten termostat v tej hadici prostě drží a nikam necestuje, to stažení sponou není potřeba. Sice jsem toho odpůrcem, jelikož kilích termostatů je pořád dostatek, ale dle zkušeností lidí se kterýma jsem to řešil (a nabízel jim ze svých zásob, mimochodem) to funguje.



Jinak existovaly druhovýrobní kilí termostaty, kde ten "hrneček" jak říkáš byl samostatný a vlastní termostat z něj šel jednoduše vymáčknout (pár jich někde také mám). Do takových by stačilo 120kový termostat lehoučce líznout na obvodu a dát ho tam.
upraveno 1x, naposled 19.08.2013 23:44:50
22:55:05
19.08.2013
Bukaj
-> srdcar 120L:

Dragon asi myslel vyměnit komplet s domkem - to na vrakecu sežene levněji, než nový (funkční) trermostat na kilo4
20:21:59
19.08.2013
srdcar 120L
-> dragon_cb_cz: Neblbni, 120tkový nejde dát do kilího, nemá upínací hrneček ( přírubu). Muselo by se to přibastlit. Kilo má termostat přímo v hadici, kdežto 120 v přírubě.
14:02:45
19.08.2013
dragon_cb_cz
-> Power of Bass: Kilí termostat kdyžtak skladem nějaký určitě mám, ale pasuje tam bez potíží i 120kový...
13:51:43
19.08.2013
Jozka
-> Power of Bass: Tak pokud máš krátkej držák (vyskytuje se několik provedení, dokonce jsem viděl dobovou náhradu asi z jinýho vozu - "kosu" s drážkou dýlky nejméně 12 cm) nebo dlouhej řemen a jsi nadoraz, tak není co řešit..3 3
13:37:47
19.08.2013
Power of Bass
nejlépe kdyby tak šel do okruhu napojit průtokoměr co :D

klínák sem natáh rukou (nasazoval sem tak jak sundal - sundáním altíku),asi není uplně echt napnutý,ale víc mi držák stejně nedovolí (nový nebyl kratší).

důvod nedat termostat byl,že ten původní byl ještě opravdu původní (71),a byl sem tak otrávený tím vařením,že sem tam žádný nechtěl (druhé/nové mám) ,hlavně pro náskledné zištění po repasi chladiče a očistě hadic zda to bude vařit i tak nebo ne (pro vyloučení vlivu),předtím,než se začne řešit těsnění hlavy (do čehož s erozhodně už sám pouštět nebudu)...
13:13:47
19.08.2013
Jozka
-> dragon_cb_cz: Já si jako první vjem už taky vybavím tak akorát ty "kavity" na lopatkách z nějaký turbíny, vytvořený tím jevem a kdybych ho měl objasnit, nejspíš by to skončilo fiaskem..10
13:05:20
19.08.2013
dragon_cb_cz
-> Jozka: Já žádný nemám, tak se nemusím aplikace bát 3
13:01:21
19.08.2013
Jozka
-> dragon_cb_cz: Může být.. bohužel chatrný vesměs ještě školní zbytky "turbínářských" znalostí si vůbec na tohle netroufám aplikovat..10
12:49:22
19.08.2013
dragon_cb_cz
-> Jozka: Matně tuším, že špatná účinnost "velké" pumpy při moc velkých otáčkách má nějakou souvislost s kavitací, ale opravdu jen hodně matně...
08:39:21
19.08.2013
Jozka
-> Power of Bass: Moje vrtule je ještě z vyšší evoluce pumpy, která už ani nemá tu náběhovou podložku pod přírubovou.. resp. měl jsem celou novou pumpu. Ale že byla určená pro víceotáčkovej motor, tak je na ní nahozená velká MB řemenice - ono to s tou malou funguje trochu problematicky, místní tuneři tomu říkaj že takhle velká "turbína" s malou řemenicí moc točí a místo podávání vodu pak jen "řeže".



Polystyrén - resp. dva kusy polystyrénu tl. cca 10mm najdeš na dně středovýho tunelu po vyndání pedálu plynu nebo konzoly řazení nebo nějakýho jinýho deklu..



A altík osobně utahuju sám a kladivem - teda tak, že zasunu násadu většího kladiva mezi blok motoru a alternátor, zapřu konec o blok - nebo spíš dekl rozvodovýho řetězu, zapáčím za kovovou část kladiva abych odtlačoval altík od bloku a pak už stačí mít jeden klíč (nejlíp očkový) navlečený na stavěcí šroub držáku tak, aby se neprotočil (proti směru utahování) a druhým se dotáhnoe matice.

Se šikovnýma nástojema udržíš páčidlo a jeden klíč jednou rukou (taky šikovnou) a druhou v pohodě dotáhneš.. na to fakt pomocník není potřeba..

5
upraveno 1x, naposled 19.08.2013 08:40:37
22:55:48
18.08.2013
dragon_cb_cz
-> Power of Bass: Nemít tam termostat je blbost, speciálně u kila, akorát to budeš mít většinu času pod optimální teplotou a to motoru zrovna nesvědčí... nějaký důvod proč ho tam nedat?



EDIT: A druhá díra na nárazníku bude nejspíš protože je užovkový, který má díru trochu blíž ke středu nárazníku než kilí, asi o 2 cm - což by souhlasilo. Ale většinou se to řeší otočením držáku, ne převrtáním.
upraveno 1x, naposled 18.08.2013 22:56:46
22:09:44
18.08.2013
Power of Bass
ten protikus se mi jevil dobrý,neměnil jsem ho,jen jsem to opatrně otřel, vrutulku sem v ruce bral ručně pilníkem,ted už to rozebírat nebudu dokud nic neteče.. (snad jsem to očistil dbře,doplnil vazelinu,těsnění jedno původní,druhe sem objel kapkou silikonu a neteče ,tak dobré.. až příjdou těsnění a vrtulka,repasuju si tu původní). Polystyren nevím kde hledat,ale řekl bych že podlahu (ani nic jineho) to vařenou nemělo.. termostat sem tam ani nedával,stejnak s tím za chladna jezdit nebudu,ted tam bylo 80 do 3 ujetých km.

upgrade menší řemenicí taky neprošel,pač se tím zmeší okruh řemene,čímž ho nenapnu, leda koupit kratší... řemenici jsem tak dal zase tu původní stejně jako řemen.

nvm proč předchozí majitelé vyvrtali do předního narazníku druhou díru (asi o 2cm vedle,tak že je ta původní zakrytá dorazem-gumou) pro uchycení do držáku, je sice pravda,že druhý nepokřivený nárazník (krásný zachovalý chrom a jak na svinu hnusny orezly puchyř na viditelném mistě..) mi nechtěl pasovat,ale jeden držák jsem přitáhl rukou víc do strany,druhému pomohl hasákem a je to ok 1 (i průchodky už mám objednané)....

a pač jinak nebylo moc co,tak se vytáh leštěnku a dřel... doslova (spešl "drátěnkou" co nenechala rýhy a sundal sem i zažraný bordel.. - hadrem by tohle nešlo ani za tu p... a mechanizaci na to nemám.)

zadní lištu (i lišty kolem oken) mám taky už vyleštěnou a nerez šroubky,ale ješte není poléčené čelo tak jsem ji tam nedával...

sundal jsem i plastový wesem a k mému potěšení na mne zpod podložky vykoukly původní dírky pro chrom zrcátko s roztečí 97mm :) - už se těším až mi přijde a dám ho tam.

Zítra kupuju sprej a bude se lakovat předek a pak to konečně zas poskládám.. a teoreticky bych mohl zas udělat stk.. což mi připomíná,že by bylo dobré dojít na policajty zaplatit poplatek za depozit za 2roky...
zvětšit Skoda 100-prosba o pomoc,rady s opravami - obrázek od Power of Bass vložen 18.08.2013 22:09:44
upraveno 1x, naposled 18.08.2013 22:18:05
20:18:12
14.08.2013
srdcar 120L
-> Power of Bass: Podle fotky máš M-kovou vodní pumpu. Ta má menší řemenici než Š 100 a pro vrtulku je v bloku hlubší hrdlo než ve stovkovém. Pumpa se ti bude točit rychleji s větším průtokem přes motor a chladič, zároveň v zimě ti to bude, pokud máš dobrý termostat, moc dobře topit. Když ucpeš dírku na spodku pumpy, tak nezjistíš, že ti odešla ucpávka a protéká ti. Proto tam je. Voda se potom tlačí do ložisek a buď ujištěn, že pak odejdou strašně rychle. Jinak z té dírky ti maximálně za běžného provozu vyteče nadbytek vazelíny z ložisek, nic jiného. Dělat tam odtokovou hadičku je nadbytečné, ale když nechceš mít víko rozvodů od vazelíny, tak budiš. Když měníš ucpávku u vrtulky, chce to většinou vyměnit i protikus v bloku vodní pumpy, bývá vyběhaný, drážkovaný nebo prasklý a rychle zničí novou ucpávku. Jo a o vyvážení se neboj, když to budeš točit aspoň na vrtačce a brousit pilníkem (nouzovka). Ložiska to přežijou bez úhony.

Podívej se do topného kanálu, jestli v něm na dně máš polystyrén, měl by tam být asi 1 cm silný, jinak v zimě ti půjde hic z topení, ale vpředu to bude nic moc. Totiž při vyvařování podlahy ten polystyrén hodně vyhazují a pak už ho tam nedají a diví se.
upraveno 3x, naposled 14.08.2013 20:28:20
13:13:37
14.08.2013
Power of Bass
samozřejmě ,že dřela,aspon jsem podle Jozkovy fotky pochopil co/jak obrousit.. sice je i v tom "plechovem mezikuse" zabroušená, i tak sem to musel zbrousit.. čekal jsem ,že to broušení bude větší pakec,ale soudruzi se poučili a udělali to z hliníku :) ( snad ty miligramy nebudou mít vliv na vyvážení,aby netrpělo ložisko 3) .. řemenice je menší,než původní,takže jestli nejsem uplně blbý mělo by se to i rychhleji točit,celkově by teda i diky těm lopatkam měl byt větší průtok-lepší chlazení ,že ?

Teda dával jsem to tam na několikrát a když už jsem to celé zapojil (krom altíku a řemene) a nalil vodu,stejně teče - z čehož plyne ojebávat to se nevyplácí, měl jsem rovnou vyměnit tu ucpávku... co by se vůbec stalo kdyby se te díra ucpala,čemu by to jako vadilo ? (btw v téhle nemám závit tak jsem tam neboh dát původní odtokovou trubičku..dal jsem jen kousek hadičky).
upraveno 1x, naposled 14.08.2013 16:11:40
Extreme Tyres
    vyhledávání
pá 28. - ne 30.06. Pohofest | pá 09. - ne 11.08. 10. CS ŠKODA zraz | další akce...