Pak už jsme pelášili dál přes mosty z Dánska do Švédska...
(omluvte zamušené sklo)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dálkové cesty se škodovkami
11:56:09
20.08.2018
20.08.2018
Bukaj
...převlékli jsme se do vest, přítelkyni jsem zahnal za svodidla k té SOS budce, nainstaloval jsem výstražný trojúhelník a rozhadrované kolo vyměnil (ještě jsem řešil dilema "kam s ním" - z místa pro rezervu by vypadlo, takže nakonec zabalit do celty a na zadní sedačku).
Na nejbližším sjezdu jsem sjel a vydal se hledat pneuservis a shánět gumy (do Skandinávie bez rezervy bych nejel, domů se vracet byl nesmysl a rezerva byla sice dobrá, ale patnáctileté novodobé pneumatice jsem moc nedůvěřoval).
V první větší obci na Shellce jsem se snažil zjistit nějaké info - paní neuměla Anglicky, neměli tam ani redukci na načerpání LPG (všude jinde - na dálnicích v Německu - měli na kase kufřík s redukcemi), jediné, co jsem zjistil, že v obci pneuservis není a autoservis tam byl zavřený (byla sobota kolem desáté dopoledne). Bylo mi jasné, že bude potřeba větší město a to dostatečně rychle, abych to stihnul do poledne - nečekal jsem, že by někde měli otevřeno po poledni o víkendu...
Za pomoci přítelkynina chytrého telefonu (který tedy většinou moc nefunguje) a mé ne/znalosti Němčiny jsme našli nejbližší pneuservis, který měl otevřeno dokonce do jedné - 50 km daleko...
...problém byl, že v legálním rozměru neměli žádné pneu na skladě
I vzpomněl jsem na alternativní rozměr 185/70 R13 a hle - poslední dvě gumy v tomto rozměru na skladě měli (nějaký Nexeny, cca 54 Euro za kus). Čert vem, že jsou povoleny pouze na 5Jx13 - kdo to bude zkoumat?
Klučina u zouvačky rozptýlil i mé obavy o těsnost okopaného ráfku - prej to bude ok...
Takže jsem na zadek dal 185ky Nexen a dopředu původní 165 Brillantisy 2:
Na nejbližším sjezdu jsem sjel a vydal se hledat pneuservis a shánět gumy (do Skandinávie bez rezervy bych nejel, domů se vracet byl nesmysl a rezerva byla sice dobrá, ale patnáctileté novodobé pneumatice jsem moc nedůvěřoval).
V první větší obci na Shellce jsem se snažil zjistit nějaké info - paní neuměla Anglicky, neměli tam ani redukci na načerpání LPG (všude jinde - na dálnicích v Německu - měli na kase kufřík s redukcemi), jediné, co jsem zjistil, že v obci pneuservis není a autoservis tam byl zavřený (byla sobota kolem desáté dopoledne). Bylo mi jasné, že bude potřeba větší město a to dostatečně rychle, abych to stihnul do poledne - nečekal jsem, že by někde měli otevřeno po poledni o víkendu...
Za pomoci přítelkynina chytrého telefonu (který tedy většinou moc nefunguje) a mé ne/znalosti Němčiny jsme našli nejbližší pneuservis, který měl otevřeno dokonce do jedné - 50 km daleko...
...problém byl, že v legálním rozměru neměli žádné pneu na skladě
I vzpomněl jsem na alternativní rozměr 185/70 R13 a hle - poslední dvě gumy v tomto rozměru na skladě měli (nějaký Nexeny, cca 54 Euro za kus). Čert vem, že jsou povoleny pouze na 5Jx13 - kdo to bude zkoumat?
Klučina u zouvačky rozptýlil i mé obavy o těsnost okopaného ráfku - prej to bude ok...
Takže jsem na zadek dal 185ky Nexen a dopředu původní 165 Brillantisy 2:
11:45:36
20.08.2018
20.08.2018
TT_daniel
-> Bukaj: kokos no pri tom vsetkom si to este vcelku pekne ustal.
11:38:18
20.08.2018
20.08.2018
Bukaj
Tak letos jsem se po devíti letech opět rozhodl omrknout Skandinávii a navštívit pár míst za polárním kruhem, tentokráte se 130 LPG...
...původní plán byl před táborem dát dokupy auto (převodovku, motor, brzdy, zadní nápravu), na táboře jej otestovat a po táboře (1.8.) se sbalit a vyjet, návrat byl stanoven na 16.8. - 17.8. přítelkyně odjížděla na vzdělávací akci.
Realita byla taková, že před táborem jsem vůbec nic nestíhal, na táboře auto ještě víc dorasoval (jako obvykle) a po táboře ještě dva dny strávil v práci, takže 1.8 jsem teprve začal rozebírat auto...
...udělal jsem jen to nejpotřebnější - přetěsnil motor (tekl olej kolem zátky vačky), udělal spojku, vymezil vůle v převodovce a vyměnil zadní brzdové hadice a brzdovku a spoustu dalších drobností...
...a konečně jsem i zadní nápravu přezul na letní obutí (řešil jsem od podzimu netěsnost jednoho ráfku).
V pátek ráno jsem ještě auto umyl a aspoň lokálně navoskoval a začal balit. Hodně jsem se rozmýšlel, co vzít s sebou za náhradní díly - kufřík z poslední cesty stotřícou za polární kruh jsem doplnil o nějaké drobnosti, oproti předchozí cestě jsem nebral hlavu a alternátor, poloosa (pro jistotu) tak zůstala jediným dílem, který se mi nevešel do diplomatického kufříku z minula.
No, nakonec jsme vyjeli v pátek v podvečer (asi v šest), zakempili jsme někde u Berlína...
...mimo jedné noci, strávené pod plachtou v NP Sarek, jsme spali v autě - přítelkyně tvrdí, že ve škodovce se jí spí lépe, než u mne doma v posteli...
...ráno jsme pokračovali po dálnici na Hamburg, až mi cca po hodině a půl cesty ve 140 km/hod rupla pravá přední pneumatika Tohoto jsem se vždy obával, ale nakonec to nebylo až tak hrozné, dokonce jsem při zpomalovacím manévru a zápasení s volantem stihl i aktivovat varovné blikače
Bohužel pneumatika nevydržela vcelku do úplného zastavení, takže krom toho, že byla na hadry, tak mi nehezky omlátila lem blatníku (naštěstí toho, který už omlácený byl) a očesala příchytky zástěrky. Ráfek to také solidně odnesl...
...původní plán byl před táborem dát dokupy auto (převodovku, motor, brzdy, zadní nápravu), na táboře jej otestovat a po táboře (1.8.) se sbalit a vyjet, návrat byl stanoven na 16.8. - 17.8. přítelkyně odjížděla na vzdělávací akci.
Realita byla taková, že před táborem jsem vůbec nic nestíhal, na táboře auto ještě víc dorasoval (jako obvykle) a po táboře ještě dva dny strávil v práci, takže 1.8 jsem teprve začal rozebírat auto...
...udělal jsem jen to nejpotřebnější - přetěsnil motor (tekl olej kolem zátky vačky), udělal spojku, vymezil vůle v převodovce a vyměnil zadní brzdové hadice a brzdovku a spoustu dalších drobností...
...a konečně jsem i zadní nápravu přezul na letní obutí (řešil jsem od podzimu netěsnost jednoho ráfku).
V pátek ráno jsem ještě auto umyl a aspoň lokálně navoskoval a začal balit. Hodně jsem se rozmýšlel, co vzít s sebou za náhradní díly - kufřík z poslední cesty stotřícou za polární kruh jsem doplnil o nějaké drobnosti, oproti předchozí cestě jsem nebral hlavu a alternátor, poloosa (pro jistotu) tak zůstala jediným dílem, který se mi nevešel do diplomatického kufříku z minula.
No, nakonec jsme vyjeli v pátek v podvečer (asi v šest), zakempili jsme někde u Berlína...
...mimo jedné noci, strávené pod plachtou v NP Sarek, jsme spali v autě - přítelkyně tvrdí, že ve škodovce se jí spí lépe, než u mne doma v posteli...
...ráno jsme pokračovali po dálnici na Hamburg, až mi cca po hodině a půl cesty ve 140 km/hod rupla pravá přední pneumatika Tohoto jsem se vždy obával, ale nakonec to nebylo až tak hrozné, dokonce jsem při zpomalovacím manévru a zápasení s volantem stihl i aktivovat varovné blikače
Bohužel pneumatika nevydržela vcelku do úplného zastavení, takže krom toho, že byla na hadry, tak mi nehezky omlátila lem blatníku (naštěstí toho, který už omlácený byl) a očesala příchytky zástěrky. Ráfek to také solidně odnesl...
14:59:58
23.11.2017
23.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> 11mAjA11 23.11.17 13:35:18: to prvni jsem uz jel, ale ne rapidem, ale cervenym MTXem
Edit: aha, tak ne, kousek vedle..., jel jsem po Tremole, pres alpe di sorencia
Edit: aha, tak ne, kousek vedle..., jel jsem po Tremole, pres alpe di sorencia
13:35:18
23.11.2017
23.11.2017
11mAjA11
23:11:36
21.11.2017
21.11.2017
COL
-> Jarda: Jo, Stelvio je dobry (jel jsem to tak 20x z toho 10x Rapidem), doporucuju jeste navazat Gavii, ktera je jen kousicek odtud. Jo a uplne nejlepsi je to jet potme a/nebo v mlze/mraku. Na to je nekdy dobry mit spolujezdce, co pujde pred autem :D - ale to bylo na Bonette.
20:10:43
17.11.2017
17.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Luky 17.11.17 19:06:53: jj, idealni na projizdku rapidem, kdyz uz ho nechci nicit projizdkami na vychod
19:06:53
17.11.2017
17.11.2017
Luky
-> Jarda: jo tam je to pěkný Ty zatáčky jsou v porovnání s jinými alpskými passy fakt hodně utažený
18:22:23
17.11.2017
17.11.2017
Jarda - zrušená registrace
docela bych se jel projet rapidem...
cs.wikipedia.org/wiki/Pr% C5%AFsmyk_Stelvio
www.google.cz/maps/.../da ta=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x 470da577d309954f:0x400af0f 66163820!2m2!1d15.8136065! 2d49.6959569!1m5!1m1!1s0x4 7831ecef11ae093:0x4ca4be51 05520f2b!2m2!1d10.5444255! 2d46.5978571?dcr=1
a je to kousicek, tak nekdy najare
cs.wikipedia.org/wiki/Pr% C5%AFsmyk_Stelvio
www.google.cz/maps/.../da ta=!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x 470da577d309954f:0x400af0f 66163820!2m2!1d15.8136065! 2d49.6959569!1m5!1m1!1s0x4 7831ecef11ae093:0x4ca4be51 05520f2b!2m2!1d10.5444255! 2d46.5978571?dcr=1
a je to kousicek, tak nekdy najare
10:26:02
24.11.2015
24.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 17.11.15 23:24:18: Vidíš, to jsem o Nivě vůbec nevěděl...mám koukám docela pěkné mezery ve vzdělání...:-)
23:24:18
17.11.2015
17.11.2015
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: prodlouzeni to delaji v Mnichove Hradisti a dle nejake definice je upravce vyrobcem, takze je vlastne vyrobeno v ČR :) V rusku delaji jen prodlouzeni rozvorem nebo Superavto dela prodlouzeni rozvorem a takovyto previs - pickup D.C., ale jen takoveto prodlouzeni je nase uprava.
Je to podobne jako LDD delala cabria - bud si objednas novou prodlouzenou nebo jin dodas auto do 1 roku stari a oni Ti to za skoro 100tis. kc prodlouzi V Bulharsku jezdi mraky niv a spousta dlouhych, ale na moji koukali a rikali, ze to nikdy nevideli, jestli jsem si to udelal sam... :)
Ja si prave rikal, jestli mysleji tu uzovku nebo jestli mas tretiho sedana, 136 me ani nenapadla...
Je to podobne jako LDD delala cabria - bud si objednas novou prodlouzenou nebo jin dodas auto do 1 roku stari a oni Ti to za skoro 100tis. kc prodlouzi V Bulharsku jezdi mraky niv a spousta dlouhych, ale na moji koukali a rikali, ze to nikdy nevideli, jestli jsem si to udelal sam... :)
Ja si prave rikal, jestli mysleji tu uzovku nebo jestli mas tretiho sedana, 136 me ani nenapadla...
11:24:35
17.11.2015
17.11.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz:
11:21:27
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jozka 17.11.15 03:13:04: Myslím, že když je ještě škodovka (136 nikoliv 130...) špinavá, nemusí být prorezlá...:-). Je ale pravda, že v podvědomí mnoha lidí je každý zadohrab vlastně vrak, i když třeba v perfektním stavu...
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.15 08:52:29: Co je na tom autě české? Že by ten díl mezi volantem a pedály...:-)))?
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.15 08:52:29: Co je na tom autě české? Že by ten díl mezi volantem a pedály...:-)))?
03:13:04
17.11.2015
17.11.2015
Jozka
-> skodoukolemsveta.cz: Oni to v tom článku ale píšou, že prorezlou..
01:07:47
17.11.2015
17.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Jarda - zrušená registrace 16.11.15 08:52:29: Já bych netvrdil, že moje auto je prorezlé, ale budiž...
Jinak gut projekt, skvělý! Je fakt, že jet jedním autem je riskantní, to vím z vlastní zkušenosti...
Jinak gut projekt, skvělý! Je fakt, že jet jedním autem je riskantní, to vím z vlastní zkušenosti...
08:52:29
16.11.2015
16.11.2015
Jarda - zrušená registrace
-> skodoukolemsveta.cz: Ty mas nejakou prorezlou 130ku?
necestuje skodovkou, ale jinak dobra inspirace, byl jsem na dvouch jeho prednaskach a mohu doporucit: www.tomaskubes.cz/files/p rednasky_tomas_kubes.pdf
já na příští rok plánuju toto, taky částečně českým autem :)
forum.ladaklub.com/viewto pic.php?f=63&t...
stejne nakonec pojedeme sami, mozna jen ja sam...
necestuje skodovkou, ale jinak dobra inspirace, byl jsem na dvouch jeho prednaskach a mohu doporucit: www.tomaskubes.cz/files/p rednasky_tomas_kubes.pdf
já na příští rok plánuju toto, taky částečně českým autem :)
forum.ladaklub.com/viewto pic.php?f=63&t...
stejne nakonec pojedeme sami, mozna jen ja sam...
01:24:15
16.11.2015
16.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Bukaj 15.11.15 17:48:14: A jo, už to tam vlastně měl, jak jsem byl rozvášněnej ve vysvětlování některých věcí, plácnul jsem to tam ještě jednou.... Tak se alespoň jukni na mojí kartu, konečně jsem tam přidal svoje české popostrkovadlo. Nápis vepředu je asi ten od tebe...:-).
17:48:14
15.11.2015
15.11.2015
Bukaj
15:42:20
15.11.2015
15.11.2015
skodoukolemsveta.cz
-> Bukaj 14.11.15 17:13:24: Ještě včerejší idnes zapadající do této rubriky...:-):
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_...
cestovani.idnes.cz/skoda- kolem-sveta-0zl-/kolem-sve ta.aspx?c=A151112_...
10:36:46
15.11.2015
15.11.2015
skodoukolemsveta.cz
Nerad bych byl jádrem jakéhokoliv sporu pánové, pravda ale je, že sprostě se mluvit nemá...jak jsem to slyšel i v nějakém tom klasickém českém filmu... Za sebe to pravidlo dodržuju, i když mě samotného občas s--e...:-).
Abych se ale jinak pochlubil, v agentuře Dobré ráno mi už uznali oficiální český rekord v sólo objezdu zeměkoule automobilem(jakýmkoliv... ) a ještě takovej vtipnej- ve výměně pneumatiky v nejvyšší nadmořské výšce-4800m.n.m...:-), praskla jinak ve 4960(dle nového měření) ale tam foukal hnusnej namrzlej vítr, tak jsem kousek "slanil" dolů před výměnou...
Abych se ale jinak pochlubil, v agentuře Dobré ráno mi už uznali oficiální český rekord v sólo objezdu zeměkoule automobilem(jakýmkoliv... ) a ještě takovej vtipnej- ve výměně pneumatiky v nejvyšší nadmořské výšce-4800m.n.m...:-), praskla jinak ve 4960(dle nového měření) ale tam foukal hnusnej namrzlej vítr, tak jsem kousek "slanil" dolů před výměnou...
17:13:24
14.11.2015
14.11.2015
Bukaj
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) :
17:01:19
14.11.2015
14.11.2015
dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :)
-> ZZ__Top: Ještě jedno takové slovo a budeš si muset dát pauzu na vychladnutí.
Na nějaké urážení tady není nikdo zvědavý. To platí pro všechny.
Na nějaké urážení tady není nikdo zvědavý. To platí pro všechny.
14:30:43
14.11.2015
14.11.2015
ZZ__Top
-> Tuner#2: hele víš co je zajímavé a děje se to hlavně u tebe. Vidím tvůj příspěvek a v něm jen bla bla bla bla a hovno z toho. Vadím ti? Tak na mě ty pičo nereaguj.
14:26:08
14.11.2015
14.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> ZZ__Top 14.11.15 14:24:40: Spíš se vyjadřuješ ke každé píč*vině a podstatné věci tě nějak uníkají.
Myslím si, že Ivanovo cesta a to co dokázal rozhodně mezi píč*viny nepatří...
Myslím si, že Ivanovo cesta a to co dokázal rozhodně mezi píč*viny nepatří...
14:24:40
14.11.2015
14.11.2015
ZZ__Top
-> Tuner#2: nečtu každou píčovinu jako ty víš
13:53:35
14.11.2015
14.11.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
12:45:31
14.11.2015
14.11.2015
Bukaj
-> ZZ__Top: Jo, to je Ivan (skodoukolemsveta.cz)
12:40:01
14.11.2015
14.11.2015
ZZ__Top
11:46:01
31.10.2015
31.10.2015
Jozka
-> Burák: Na užovčí hukot mezi 90 a 100 km/h jsou lepší ty špunty..
07:51:02
31.10.2015
31.10.2015
Burák
Když jsme jeli do Paříže, taky jsme litovali, že nemáme ssebou přejezdová sluchátka s intercomem
14:21:38
30.10.2015
30.10.2015
Jozka
-> minno:
11:53:24
30.10.2015
30.10.2015
minno
-> Jozka: pozerám, že pán to má odskúšané
07:43:33
30.10.2015
30.10.2015
Jozka
-> minno 29.10.15 19:45:39: Lepší jsou ty spojený "šňůrkou" - dají se zavěsit na páčky od topení třeba..
19:51:41
29.10.2015
29.10.2015
Borderer
-> minno: Žeby nový prvek povinné výbavy? :-D
19:51:31
29.10.2015
29.10.2015
ZZ__Top
-> minno: čekal jsem sluchátka typu Otík
19:51:27
29.10.2015
29.10.2015
Tomaso435
-> minno: originální příslušenství škoda 120 občas pomáhá když áš dobrou apáru i volume na víc ja 50%
19:45:39
29.10.2015
29.10.2015
minno
-> Borderer 29.10.15 00:24:40: Inak ja som na poslednej ceste z Brna na Slovensko škodovkou aplikoval toto odhlučňovadlo a celkom fasa, odporúčam
pracovneodevyzigo.sk/comp onents/.../cab720c5f0fb22b e0d473ce49014586b.jpg
pracovneodevyzigo.sk/comp onents/.../cab720c5f0fb22b e0d473ce49014586b.jpg
19:36:14
29.10.2015
29.10.2015
minno
-> Borderer: no, a to má felda beztak len dnes už zastaralý 5q
19:32:00
29.10.2015
29.10.2015
Borderer
-> minno: Dneska sem nad tim taky přemejšlel. :-D A vrtá mě v hlavě hlavně fakt, že s 4Q sem zařadil 4rku v Trutnově a vyřadil ji v Praze. :-D Když pak jedu feldou, tak mě děsně štve to, že v každý obci za 4 a pak zase za 5 :-D
19:28:33
29.10.2015
29.10.2015
minno
-> Borderer: mám taký súkromný pocit, že tento problém 5q neodstráni
07:06:11
29.10.2015
29.10.2015
john simple
00:24:40
29.10.2015
29.10.2015
Borderer
Nemužu si pomoci, včera sem mazal 240Km v BMW 525i a dneska tu samou štreku škodovkou. Nenapadlo mne, že při pokusu nahnat nějaký čas mě v cíli bude bolet hlava, už musim implantovat ten pětikvalt... :-D
21:38:46
15.10.2015
15.10.2015
Jozka
-> colaczech: / -> Tomaso435: Za nás je ta prognóza jasná - ale kdo ví, jak tohle za 25 let budou vidět dnešní prvňáčci..
20:51:34
15.10.2015
15.10.2015
Tomaso435
-> colaczech: kousky s htp nebo tsi
20:49:56
15.10.2015
15.10.2015
colaczech
-> Burák 14.10.15 08:22:52: -> Jozka 14.10.15 17:37:59: No právě tak jsem to myslel. Nějak nemám představu co z dnešní "masové produkce" by se dalo za těch 30-40 let obdivovat.
14:31:56
15.10.2015
15.10.2015
Burák
-> Jarda: Čeče, tu byly taky 4, ale nestihl jsem je vyfotit. A všechny stříbrný
13:52:52
15.10.2015
15.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Burák: njn,
koukám, že jsem sem ještě nedával tuto galerku, spousta zajimavých aut a např. 4 deloreany pohromade jsem teda jeste nevidel
jardaj.rajce.idnes.cz/Ret ropartyzanok_2015%2C_Budap est
koukám, že jsem sem ještě nedával tuto galerku, spousta zajimavých aut a např. 4 deloreany pohromade jsem teda jeste nevidel
jardaj.rajce.idnes.cz/Ret ropartyzanok_2015%2C_Budap est
11:14:42
15.10.2015
15.10.2015
Burák
-> Jarda: Je to tak. Akorát já jsem asi ze staré školy a i ve firmě máme strategii tu, že se snažíme dělat výrobky, které vydží
11:02:34
15.10.2015
15.10.2015
Jarda - zrušená registrace
-> Burák: tak setri se a proc to naddimenzovavat, kdyz max. zivotnost auta je 15 let, spis min...