skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdná dráha 74,59metru
-> Syny: ja prosel STK se sviticim ABS, takze asi v pohode :) Nejspis to neni vec co maji kontrolovat (skoro bych rek bohuzel)
Mne tam stale nesedi ta brzdna draha.... tam musi byt nejaka zrada. Nieco podobne som raz zazil na doalnici, ked som siel asi 150 a predomna bez smerovky vybehol autobus, odhadom tak 80 - 90 a predbiehal nieco pomale.
Samozrejme som siel hned na brzdy, dym od kolies, smrt v ociach a ruka na klaksone.... ubrzdil som to, rezerva bola asi meter....
Neviem uz, sko daleko som bol od budu, ked predomna vbehol, ale zdalo sa mi to dost tesne.
Auto bolo Daewoo nexia, bez ABS, brzdy boli OK, malo najazdenych vtedy asi 30 000 km
Samozrejme som siel hned na brzdy, dym od kolies, smrt v ociach a ruka na klaksone.... ubrzdil som to, rezerva bola asi meter....
Neviem uz, sko daleko som bol od budu, ked predomna vbehol, ale zdalo sa mi to dost tesne.
Auto bolo Daewoo nexia, bez ABS, brzdy boli OK, malo najazdenych vtedy asi 30 000 km
-> Luky.: No ale porucha ABS preci neni technicka nezpusobilost ne? Brzdy brzdi normalne dal i kdyz na tebe sviti kontrolka ABS... Muze rict, ze zrovna jel do servisu, kdyz rano zjistl, ze mu sviti ABSko. Spis ten rozdil brzdnych drah je mi divnej... Kdyz mi nekdo nekam vjede tak automaticky podle me kazdej zahamtne brzdu co to de a to se musi (u alepson z casti fungujicich brzd) kola seknout obe i kdyby nechteli...
-> Gryzly: no ale co to ABS? Xsara byla technicky nezpůsobilá k provozu. Tak bych zase argumentoval já. Ale asi nemá smysl se za tím honit
Zajímavý.. ale standartně vyřešeno - nedal jsem přednost, když to ani nešlo (zakrytej výhled v křižovatce zaparkovaným kamionem, bylo "na světla", snížená viditelnost), prostě kde se vzal tu se vzal rozhicovanej náklaďák.. když jsem začal zpochybňovat jeho rychlost v obci, která mi vyšla minimálně 70 km/h (já nestihl přejet do svého pruhu, zatímco on stíhal celou délku kamiónu + mrtvý úhel za ním), dopraváci mi naslibovali všechny polehčující okolnosti, pak i zapsali a skončilo to minimem ve správním řízení, čili to bylo za těch 1500,- Taková tichá dohoda.. Asi bych taky soudním sporem neztrácel čas, i když mě tedy značně sr.lo.
A gumy fakt tajou a plocha se zvětšuje - jak jsem viděl po intenzivním nouzovém brždění s výkonnými brzdami bez ABS (Plymouth Laser Mk.I) na suchém asfaltu - na předních pneumatikách zůstaly vybržděny výrazné obdélníkové plochy.
A gumy fakt tajou a plocha se zvětšuje - jak jsem viděl po intenzivním nouzovém brždění s výkonnými brzdami bez ABS (Plymouth Laser Mk.I) na suchém asfaltu - na předních pneumatikách zůstaly vybržděny výrazné obdélníkové plochy.
bylo by zajímavé zjistit jak dlouho trvá brždění smykem na délce 74 metrů. Tím by se dalo zjistit jak daleko byla auta odsebe v době kdy Xsara začala brzdit.
Podle fotky rozdílných brzdných drah by mohli u soudu říct, že v době nehody byla na jedné straně pod kolem vlhkost a proto ten rozdíl. Při focení vlhkost již uschla. Proto ten rozdíl.
Podle fotky rozdílných brzdných drah by mohli u soudu říct, že v době nehody byla na jedné straně pod kolem vlhkost a proto ten rozdíl. Při focení vlhkost již uschla. Proto ten rozdíl.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : to asi moc ne, když přehřeješ gumu, tak ukrutně klouže. I když nevím, jestli ji několikavteřinové brždění takhle zahřeje...-> Eidy: no ale čim dýl budeš tavit gumu, tim víc bude klouzat, takže ono "lepší" zpomalení při nižší rychlosti se vyruší. Tedy čistě hypoteticky 

www.ibesip.cz/Rychlost/Dr
aha-pro-zastaveni-vozidla
Brzdná dráha roste exponenciálně s rychlostí. I když odmyslím reakční dobu, tak při dvojnásobné rychlosti bude brzdná dráha mnohem více než dvojnásobná.
Brzdná dráha roste exponenciálně s rychlostí. I když odmyslím reakční dobu, tak při dvojnásobné rychlosti bude brzdná dráha mnohem více než dvojnásobná.
-> Luky.: Ne. Za prvé mám dovču a za druhé mám pravdu. Zpomalení při brzdění roste s časem.

-> Luky.: Ona ta "tající" guma zůstává na tom asfaltu, ne? Takže na té pneumatice je pořád nová a nová vrstva neroztavené.
Co všechno se dá směrodatně určit z fotek nevím. Jedna věc je doměnka a jiná je potvrzený fakt.
Co všechno se dá směrodatně určit z fotek nevím. Jedna věc je doměnka a jiná je potvrzený fakt.

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : z fotek nelze vyjít, když je to z nich takhle patrné?
-> Eidy: jj, takže se to vyruší a my dva jsme si mohli ušetřit námahu se psaním a radši dělat něco v práci, co? No hezký...
-> Eidy: jj, takže se to vyruší a my dva jsme si mohli ušetřit námahu se psaním a radši dělat něco v práci, co? No hezký...

-> Eidy: To je taky fakt, na zadku se to zase sníží, to jsem si neuvědomil, takže tím se to asi zhruba vyrovná. A zvětšení styčné plochy pneumatiky po "obroušení" je samozřejmě téměř minimální.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Tak to je možná pouze teoreticky. Prakticky nee.
A odkud by se vzala ta větší váha na předku? Asi zezadu, že? Čili tady dojde ke ztrátě tření.
-> Luky.: Ale to by bylo naopak v rozporu s tím co říkám.
A odkud by se vzala ta větší váha na předku? Asi zezadu, že? Čili tady dojde ke ztrátě tření.
-> Luky.: Ale to by bylo naopak v rozporu s tím co říkám.
-> Petkar: Naprosto souhlasím.
Mimochodem co vyvozuješ z bodu 1 a 2? Technický stav vozidla? To bylo první co mě napadlo, když jsem četl ty brzdné dráhy (jejich rozdíl) a při předpokladu ABS. Bohužel na přezkoumání stavu vozidla znalcem už je stejně pozdě.
Ale zajímalo by mě, co a kdo mu potvrdil (jestli tam byl na místě nějaký soudní znalec nebo co), jak píše zde:felda1,6 01.03.11 10:35:22 napsal: ... že to není moje vina, i znalec to potvrdil ...
Mimochodem co vyvozuješ z bodu 1 a 2? Technický stav vozidla? To bylo první co mě napadlo, když jsem četl ty brzdné dráhy (jejich rozdíl) a při předpokladu ABS. Bohužel na přezkoumání stavu vozidla znalcem už je stejně pozdě.
Ale zajímalo by mě, co a kdo mu potvrdil (jestli tam byl na místě nějaký soudní znalec nebo co), jak píše zde:felda1,6 01.03.11 10:35:22 napsal: ... že to není moje vina, i znalec to potvrdil ...
-> Petkar: velmi hezky sepsáno, vidím to dost podobně
Z fotek a tvého popisu, pokud to skutečně bylo jak popisuješ, je jednoznačný viník řidič Xsary. Otázka je, zda jsi ochoten do toho jít a tahat se po soudech, platit soudního znalce s nejistým výsledkem (kdy to může dopadnout i tak, že skončíš po letitém sporu např. u soudu ve Štrasburku a ten rozhodne, že máš zaplatit celé náklady řízení, které v té době můžou dosáhnout astronomických částek), nebo zaplatíš 1500 Kč a budeš mít obratem pokoj (a budeš bohatší o životní lekci...)
Nicméně osobně si myslím, že vinen (nebo minimálně spoluvinen) je řidič Xsary, i kdyby se nejednalo o žádný kamión, ale náhle vybočení do jeho jízdné dráhy, jak argumentuje, pořád je tu brzdná dráha dlouhá přes 70 metrů... Jsou zde sporné body:
1) existence brzdné dráhy se systémem ABS?!?
2) rozdíl v brzdných drahách levé a pravé strany přes 20 metrů...
3) jestliže Xsara brzdí 53 metrů a přesto dojde k nárazu, tak při předpisové jízdě 90 km/h by to znamenalo, že tvá fabka musela téměř stát na místě...
4) pokud bude argumentovat náhlým vjetím do pruhu, při reakčních časech a rychlosti cca 90 km/h tě musel vidět na vzdálenost minimálně 80-90 metrů...
Osobně si myslím, že se jedná o "dohodu" mezi řidičem Xsary a úřadami a ty jsi oběť, můžeš se odvolat a řešit to, nebo zaplatit a mít klid...
Nicméně osobně si myslím, že vinen (nebo minimálně spoluvinen) je řidič Xsary, i kdyby se nejednalo o žádný kamión, ale náhle vybočení do jeho jízdné dráhy, jak argumentuje, pořád je tu brzdná dráha dlouhá přes 70 metrů... Jsou zde sporné body:
1) existence brzdné dráhy se systémem ABS?!?
2) rozdíl v brzdných drahách levé a pravé strany přes 20 metrů...
3) jestliže Xsara brzdí 53 metrů a přesto dojde k nárazu, tak při předpisové jízdě 90 km/h by to znamenalo, že tvá fabka musela téměř stát na místě...
4) pokud bude argumentovat náhlým vjetím do pruhu, při reakčních časech a rychlosti cca 90 km/h tě musel vidět na vzdálenost minimálně 80-90 metrů...
Osobně si myslím, že se jedná o "dohodu" mezi řidičem Xsary a úřadami a ty jsi oběť, můžeš se odvolat a řešit to, nebo zaplatit a mít klid...
-> Luky.: Ale zase na druhou stranu tím jak se guma hobluje, tak se zvětšuje plocha a tím jak se tlačí váha auta dopředu se zvětšuje tlak na přední pneumatiky a tím zvětšuje tření. Alespoň teoreticky.
-> Eidy: Takhle nějak jsem si myslel že to spíš bude.

-> Eidy: Takhle nějak jsem si myslel že to spíš bude.
-> Eidy: nehledě na to, že palící se guma "taje" a klouže čim dál víc
-> Gryzly: Zpomalení při bzrdění smykem nebo na hranici smyku nebude lineární, protože musíš odebrat energii, která rosté se čtvercem rychlosti. Ty jsi schopnej odebrat za časovou jednotku nějakou energii a protože vysoká rychlost znamená vysokou energii, zpomalení postupně roste.
motobanda.ic.cz/view.php? cisloclank...
motobanda.ic.cz/view.php? cisloclank...
Gryzly 01.03.11 19:29:10 napsal:
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) 01.03.11 09:49:57: Podle mě zpomalení při brždění smykem bude lineární, to znamená pokud brzdná dráha 75m je z rychlosti 120km/h a při nárazu byla zbytková rychlost 80km/h, tak podle mě rychlost před nárazem byla součtem a tudíž 200km/h.Myslíš? Tím si teda nejsem jistý. Ale netvrdím, že není, nevím.
V tomto případě si ale asi myslím, že brzdná dráha vznikala i v okamžiku kdy už byla Xsara v kufru Fabie a tlačila ji před sebou.To jsem předtím říkal taky, ale přímým účastníkem to bylo popřeno.
Nevěděl jsem, že ABS když brzdí udělá na asfaltě čáru.To právě nezanechává (protože to popírá jeho princip), evidentně nějak nefungovalo.
→ dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) 01.03.11 09:49:57: Podle mě zpomalení při brždění smykem bude lineární, to znamená pokud brzdná dráha 75m je z rychlosti 120km/h a při nárazu byla zbytková rychlost 80km/h, tak podle mě rychlost před nárazem byla součtem a tudíž 200km/h.Myslíš? Tím si teda nejsem jistý. Ale netvrdím, že není, nevím.
V tomto případě si ale asi myslím, že brzdná dráha vznikala i v okamžiku kdy už byla Xsara v kufru Fabie a tlačila ji před sebou.To jsem předtím říkal taky, ale přímým účastníkem to bylo popřeno.

Nevěděl jsem, že ABS když brzdí udělá na asfaltě čáru.To právě nezanechává (protože to popírá jeho princip), evidentně nějak nefungovalo.
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 01.03.11 09:49:57: Podle mě zpomalení při brždění smykem bude lineární, to znamená pokud brzdná dráha 75m je z rychlosti 120km/h a při nárazu byla zbytková rychlost 80km/h, tak podle mě rychlost před nárazem byla součtem a tudíž 200km/h.
V tomto případě si ale asi myslím, že brzdná dráha vznikala i v okamžiku kdy už byla Xsara v kufru Fabie a tlačila ji před sebou.
Nevěděl jsem, že ABS když brzdí udělá na asfaltě čáru.
V tomto případě si ale asi myslím, že brzdná dráha vznikala i v okamžiku kdy už byla Xsara v kufru Fabie a tlačila ji před sebou.
Nevěděl jsem, že ABS když brzdí udělá na asfaltě čáru.
-> felda1,6: jenom OT jezdíš průměrně 90tis ročně od 18ti bez nehody ? pěkná porce všechna čest
-> felda1,6: A jaký znalec ti to potvrdil? Na magistrátu už je to uzavřené nebo se ještě můžeš odvolat?
odhad škod je na fábce 10tis, a na Xsaře 40tis. , pokutu jsem dostal 1500,- tu bych zalepil a škodu pravděpodobně celou pojišťovna. V práci by se snad nic nedělo... ale těžko říct, jak by se na mě koukali, když celou dobu tvrdím, že to není moje vina, i znalec to potvrdil a magistrát pak rozhodne jinak... co je mi platný, že mám za sebou 1,5milionu km bez nehody po celý evropě když mě sundá pííílot v Xsaře na "dvorečku"
-> Tomaso435: Neviem, mam Xsaru2 a nepovedal by som, ze jeto nejake lepsie auto.... skor priemerne.
Podla tej brzdnej drahy mal bud nieco s koledsami alebo s brzdami, xsara, ked je v dobrom stave s dobrymi gumami brzdi velmi dobre
Podla tej brzdnej drahy mal bud nieco s koledsami alebo s brzdami, xsara, ked je v dobrom stave s dobrymi gumami brzdi velmi dobre
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : kamarád měl taky drobnou nehodu, jednoznačný viník nebyl určen. Nevím jak protistrana, ale on to dostal bez pokuty s tím, že tomu švýcarovi, co se s Porsche otřel o dopravní značku, dá úředníce pokutu i za něj 

-> Tomaso435 01.03.11 09:54:02: To je úplně normální, předek je na oko "měkčí" - deformační zóna.
-> felda1,6: Jaké z toho, že jsi byl formálně označen za viníka, pro tebe plynou následky? Chtějí po tobě něco zplatit v práci nebo tak? Předpokládám, že přestupkové ti dalo pokutu stovku nebo dvě. To se většinou v takových sporných případech dělá, aby "vlk se nažral a koza zůstala celá". Zaplatil jsi to nebo ještě není konec? Dostal jsi i nějaké body?
Jediná možnost by byla bránit se soudně s posudky od soudních znalců, ale protistrana si udělá zase svůj posudek a vůbec nemáš jistotu, že by ses něčeho dosoudil. Akorát by tě to stálo velkou spoustu peněz.
Známá taky řešila takhle sporný případ, kdy se jednalo o řetězovou nehodu a viník ujel, tak jedna poškozená účelově měnila výpovědi, aby škoda na jejím autě šla z pojistky té mé známé, protože si myslela, že jinak by nic nedostala. Takže známá, i když se jí to hodně nelíbilo, byla uznaná jako viník jedné části nehody (i když to ve skutečnosti byla jedna nehoda s jedním viníkem, kterého policie později nakonec našla), úředník na přestupkovém jí řekl že jí chápe a že podle původních výpovědí vidí dobře, jak to bylo, ale bohužel nebyly důkazy a nebyl v té době ani ten původní viník, takže dostala 100Kč pokutu aby se to dál neřešilo (auto bylo služební na leasing - havarijní pojistka).
Jediná možnost by byla bránit se soudně s posudky od soudních znalců, ale protistrana si udělá zase svůj posudek a vůbec nemáš jistotu, že by ses něčeho dosoudil. Akorát by tě to stálo velkou spoustu peněz.
Známá taky řešila takhle sporný případ, kdy se jednalo o řetězovou nehodu a viník ujel, tak jedna poškozená účelově měnila výpovědi, aby škoda na jejím autě šla z pojistky té mé známé, protože si myslela, že jinak by nic nedostala. Takže známá, i když se jí to hodně nelíbilo, byla uznaná jako viník jedné části nehody (i když to ve skutečnosti byla jedna nehoda s jedním viníkem, kterého policie později nakonec našla), úředník na přestupkovém jí řekl že jí chápe a že podle původních výpovědí vidí dobře, jak to bylo, ale bohužel nebyly důkazy a nebyl v té době ani ten původní viník, takže dostala 100Kč pokutu aby se to dál neřešilo (auto bylo služební na leasing - havarijní pojistka).
Tomaso435 01.03.11 09:57:10 napsal: → dna69 – „zde je místo pro Vaši reklamu“ :) : tech, co mají lepší auto
Což tenhle není
Což tenhle není

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : tojono, to v době nárazu musel mít tak 100na tachu, pokud udělal tohle do auta jedoucí o 20míň. takže brzdil z nějakejch 160ti což je normální cestovní rychlost tech, co mají lepší auto
-> felda1,6: heh, to mi připomělo mě... já předek nasračku a escort předemnou promáčklý dveře stejně jako fabka
Ale jedna věc je, že od okamžiku brždění do nárazu on klouže ještě těch 75m (tzn. decelerace z X -> 0), ale musí se vzít taky v úvahu, že v tu chvíli kdy on brzdí mu taky to vozidlo před ním ujíždí rychlostí cca 80km/h, takže v okamžiku nárazu musel pořád ještě klouzat rychlostí 80+ aby ho "dohnal". Takže ta původní rychlost před bržděním musela být mnohem víc než těch 120. Jinak řečeno bychom potřebovali spočítat deceleraci z X na cca 80kph s dráhou 75m (jestli těch 75m opravdu naklouzal ještě přednárazem jak se tu píše).
-> felda1,6: Ono pokial nemáš svedka tak nič nevyvadíš.. nikoho nebude zaujímať že on šiel 200.. ty si sa mu tam proste vopchal a hotovo a može ta aj drbnúť..
-> Gryzly: dle mě je tohle hooodně orientační, protože podle tohoto s120 s brzdami po smrti brzdí stejně jako dejme tomu Porsche Cayenne 

-> darklord: Zadám 120 do políčka km/h, kliknu na tlačítko "suchý" a pak kliknu na zelenej řádek.
-> felda1,6: Nedani prednosti je nadrazeno rychlosti... Alespon co vim... Ovsem je mi divny, ze to neni pri nejmensim spoluvina, protoze on mel jet tak, aby byl schopen zabrzdit. A rozdil 20m na pravy a levy kolo v brzdnej draze se mi taky zda podivny... Kazdopadne dalsi duvod, proc poridit do auta kameru ;) Tam by bylo krasne videt, kdy si zacal predjizdet, jak dlouho si predjizdel a kdy prisla rana... A mel bys tam i SPZ toho kamionu...
-> Gryzly: mne to tam furt preskakuje na 85.xx km/h takze sa neda nic vypocitat 

-> felda1,6: cca 120km pepinator.tym.cz/online/.
../brzdna_draha.php
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : to ju, akorát tu brzdnou dráhu by měli brát v potaz... dělám v železniční dopravní firmě, podílím se na vyšetřování nehod, skoro nehod a mimořádných událostí... vždy jsem nestranný a pečlivě zvažuju všechny reálné možnosti. asi tak...
...po srážce stál na místě...
...po srážce stál na místě...
-> felda1,6: Nj, tak poláka už nikdy nikdo nedohledá, když nevíš alespoň firmu. Takhle to je tvoje tvrzení proti jeho a když není nezávislý svědek, tak důkazy potvrzují jeho verzi a ty to nemáš jak vyvrátit.
no, prej jsem zničeho nič vybočil ze svýho pruhu, vjel do cesty "nízko letící Xsaře" a tím jsem spáchal přestupek..... jediný co mě mrzí, že kamioňák po zastavení a zjištění že mi (nám ) nic není šláp na plyn a zmizel..... protože by moje slova potvrdil...když už nikoho nezajímá brzdná dráha. jediný co si pamatuju je že to byl polskej kamčák :-/
-> felda1,6: A jak přesně zněl "rozsudek"?
Podle toho co píšeš, bych tipoval, že ten s Xsarou vypověděl, že jsi mu náhle přejel do jeho pruhu.
Ale stejnak nechápu tu brzdnou dráhu. To musí být naměřené dohromady i s tím co nabrzdil po srážce. Možná proto ty odlišně dlouhé stopy.
Podle toho co píšeš, bych tipoval, že ten s Xsarou vypověděl, že jsi mu náhle přejel do jeho pruhu.
Ale stejnak nechápu tu brzdnou dráhu. To musí být naměřené dohromady i s tím co nabrzdil po srážce. Možná proto ty odlišně dlouhé stopy.
Docela by mě zajímalo, jakým argumentem označili za viníka nehody tebe. Z toho popisu situace, co jsi popsal ty mě to nenapadá.