Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe

prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 14.02.2011 do 17.09.2012, založil/a PAV-PO
řadit dle data
07:53:07
17.09.2012
Jozka
-> Bukaj: Zrovna nedávno mi někdo dával odkaz na stránky s renovací, kde to bylo napodobený, jak popisuješ a dle foto na prospektu, co jsem dával. Moc krásný mi to tedy nepřipadá - ale při otevření obou dveří to zřejmě ladí s tím plechem na předním sedadle..
22:00:11
13.09.2012
Bukaj
-> Jozka: Jo, ten koberec pod zadními sedáky byl nahoře zakončen tenkou černou koženkou (jako spodky C sloupků u černého deluxe čalounění). Ta koženka byla nalepena až za ohyb plechu pod sedačkama a našita na šedý kovral.

Ještě mám někde zbytky původního koberce i s tou koženkou, ale bohužel asi potrhané, nepoužitelné 8
07:18:08
10.01.2012
Jozka
-> Bukaj: A byl ten polep taky nakombinovanej dvoumateriálově jako na tom prospektu vloženým? Já viděl jen samotnej kovral a dlouho jsem to považoval za odhlučňovací tuning..

Kurňa, ten papír mramorovanej do palubky jsem sem chtěl vyfotit.. no nic, už je na pár let v krabici..10
21:39:07
09.01.2012
Bukaj
Ke kobercům Kovral: zatím ve všech De Luxe MBčkách jsem viděl kobercem potažený plech pod zadními sedadly a boční plechové lišty předních sedáků (2x1000MB De Luxe 1966, 2x1000MB De Luxe 1968, 1000 MBG De Luxe 1967, 1100 MB De luxe 1969), v žádném z nich nebyly čalouněné stěny kufru, jen koberec na dně.

K přístojovkám: všechny modely MB do modelu 68 měly hladký kryt volantové tyče i čílko kapličky. S tím čeřínkovým lakem na plechu uvnitř štítu si nejsem jist, ale mám dojem, že De Luxe 1967 jej má (jinak pozadí bez rychlostí I,II,III...).

K papírovým vložkám přihrádky: viděl jsem jen dvě zachované, jedna byla šedá kladívková na růžovém papíře, druhá tyrkysová kladívková (jako filtrbox).9
08:21:47
29.11.2011
Jozka
-> Vít Heřman: / -> PAV-PO: Elektrickej je určitě lepší, tu kapiláru chci dát jen do MBX , v ostatních mám a nechám kablík.. A když mi nepůjde soukání kapiláry, tak se na to.. ona jde blbě i vyndat, což jsem už dělal (naopak ještě nikdy). Možná by se ten kabel dal zamaskovat kouskem "chráničky" té kapiláry..

-> Don_pepe 28.11.11 20:17:27: Že by nakonec koberce v kufru a pod zadníma sedákama byly jen na export? Jinak jo, koženka deLuxe byla fakt lepší, vypadá jako koženka dodnes, na rozdíl od tý ve standartech (má podstatně vyšší gramáž) a osazení brzd 25.5 - 19 existovalo..
21:08:23
28.11.2011
PAV-PO
-> Vít Heřman: Ja o tom tez uvazuji. Je to temer neviditelne (alespon oku laika) a hlavne sikovnejsi kdyz se vyndava budik z palubky.
20:17:27
28.11.2011
Don_pepe
Tak musím rýpnout do staršího příspěvku... sem projížděl tohle téma a viděl to tatík, svýho času měl jednu 1100MB deLuxe, určený na vývoz do Holandska, tak ho to zaujalo a u týhle fotky 14.03.11 08:21:52 říkal že koberec v kufru měl a i pod zadníma sedačkama, navíc místo 19 mělo 22,5 brzdový válečky vpředu a v interiéru nějakou "lepší" koženku... Tak to sem píšu než to zapomenu3
15:42:46
28.11.2011
dragon_cb_cz
-> Jozka: Ja to vyresil (teda spis vyresim) srabacky elektrickym budikem teploty ;)
10:40:40
28.11.2011
Jozka
-> j_j: Větší sranda je, že už to zas nevím...10
10:21:30
28.11.2011
j_j
-> Jozka: ponor 6
10:14:07
28.11.2011
Jozka
-> j_j: Pak že to nedáme dohromady.. Že ses nezmínil o tý kapiláře, to bych tě o jednu připravil.. já to na jaře dával dohromady - strojek z MB + zbytek snad z nějaký Tatry.. Jen zjistit, co znamená to červený pole, byla docela kláda..
09:45:35
28.11.2011
j_j
-> Jozka: pěkně 2 mám novej hladkej s těma stupněma řazení, takže akorát vyměním ciferník za to bez a jedu. Pak taky čirou náhodou mám 2 nový v mílých s kapilárou (ty jsem nekupoval, byly s něčím nebo za výměnu). Takže...



Hladkej bez kvaltů : 1964-1967

Hladkej kvalty : model 1968, počátek modelu 1969 (přechod-co dům dal,slátaniny, prostě bastly nejhoršího zrna infikované západními reakcionáři :o) )

Čeřínek : model 1969
08:17:22
28.11.2011
Jozka
-> j_j: / -> PAV-PO: Tak jsem toho moc nezjistil.. Krom toho, že můj strandart model 69 je celej v "hladkým" provedení (ale to se dá pochopit, v TP je datumka z MB 1.VIII.1968) jsem si akorát všimnul, že 1203 budík nemá na vnitřním plechu čeřínek, ale přímo čeřen.. (1203 vlevo, ND díl 70. léta vpravo).

-> Mil@n: Taky ho máš tak hnusně nalakovanej? ..až nebudeš vědět co roupama, můžeš si dovyrobit do páru..
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od Jozka vložen 28.11.2011 08:17:22
14:04:27
26.11.2011
Mil@n
-> Jozka 14.03.11 08:18:09: ten zakryt sedačky mám jeden doma,taky jsem na to čuměl,je to z dílu po mbčku ale druhý byl odmontovaný8
08:24:37
24.11.2011
Jozka
-> PAV-PO: To uvnitř je určitě plechový i tohle zdrsněný, úplně nejdřív jsem to zaznamenal u 1203.. teď jsem hledal foto new budíku model 69 zvenka zdsněnýho z burzy.. ale nenašel - mrknu na něj a když se povede, tak i na MBX - ale ten mám 67, takže bude jen matovanej.
20:34:28
23.11.2011
PAV-PO
-> j_j: Ty detaily jsem se naucil od tebe, ale popelnik z Octavky do eMBecka, no to je down grade
17:17:04
23.11.2011
j_j
-> PAV-PO: je to octavia :) ty jsi hroznej hnidopich - detailista 3
13:22:27
23.11.2011
PAV-PO
-> j_j: a co to je za bily popelnik na te horni fotce? To je polepene anebo z Octavky?
13:19:52
23.11.2011
PAV-PO
-> havlik: Budu to muset rozebrat abych se presvedcil. Podle meho spis plech. Jedna se mi o ten ramecek uvnitr budiku pod plexisklem. Ne ten plastik okolo venku. Je ale krasne jak se kvuli takovemu detailu vyblbneme...
10:23:13
23.11.2011
j_j
oba modely 69 - 1 standard a 2 de luxe (takže modifikuji svoje tvrzení níže) 6
10:21:30
23.11.2011
j_j
-> PAV-PO: ano vím jak to myslíš...tacho se stupni I II III a T byly jak s plastem černým okolo skla, tak se zdrsněným (stejně jako ten plast) níže...



* hladký štít budíku + zdrsněný panel 4 klapek



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1051_2005-03-23_ 11-22-04_21.jpg



* zdrsněný štít budíku + zdrsněný panel 4 klapek



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4918_2011-07-28_ 17-31-46_13.jpg
07:58:08
23.11.2011
havlik
-> PAV-PO: plech? dyt je to plastové
07:29:20
23.11.2011
PAV-PO
-> j_j: Ale ten plech pod plexi kolem budiku (co jsou v nem take vyrazene 4 otvory pro kontrolky) je jiny na Belousovi a na tomhle. Belous ma budik s plechem hladce lakovanym, kdezto zde je ten cerinkovy lak. Indikatory vhodnosti razeni Belous ma take. Ten zde na fotografii - jedna se o provedeni deluxe anebo to slo od urcite serie stale takto?
22:56:16
22.11.2011
j_j
-> havlik: trošku to upřesníme - číslování vhodnosti I. II. III. řazení a T - (max. speed) byly od modelu 1968 standardně a zdrsněný povrch krytu od modelu 1968 - u de Luxe a od modelu 69 standardně. Nebo se pletu?
20:59:35
22.11.2011
havlik
-> PAV-PO: hladkej plast byly jen první modely.
20:57:27
22.11.2011
PAV-PO
Klasikou je hruby horni kryt volantove tyce
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od PAV-PO vložen 22.11.2011 20:57:27
20:56:40
22.11.2011
PAV-PO
Tady na te fotce je to snad lepe videt
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od PAV-PO vložen 22.11.2011 20:56:40
20:54:59
22.11.2011
PAV-PO
Jeste se vracim k tomuto tématu. Nikde jsem nevidel (anebo prehlednul) zminku o pristojovem stitu. Mam rezervni - z deluxe ktery je (uvnitr) strikany cernym cerinkovym lakem. Je to tak, anebo se pletu?
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od PAV-PO vložen 22.11.2011 20:54:59
08:21:52
14.03.2011
Jozka
Ani kufr čalouněnej kobercem jsem u MB naživo neviděl.. Zcela soukromě si myslím, že foto vznikalo na nějakým prototypu a kdo ví, co pak bylo v sérii, ale třeba mě z toho někdo vyvede..4
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od Jozka vložen 14.03.2011 08:21:52
08:18:09
14.03.2011
Jozka
Tak mi konečně padla pod ruku prastará sbírka prospektů, už jsem myslel, že zmizela v propadlišti dějin - a v ní jsem objevil ten legendární koberec pod zadními sedáky.. Jedná se o 1100MB deLuxe širokosloupkový - ale nikdy jsem to takhle olepený na vlastní oko neviděl..

K vidění je tam i boční zákryt předného sedáku..
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od Jozka vložen 14.03.2011 08:18:09
23:42:32
15.02.2011
j_j
2) De Luxe
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od j_j vložen 15.02.2011 23:42:32
23:41:44
15.02.2011
j_j
22:20:19
15.02.2011
sliwowitz
PAV-PO 15.02.11 13:43:15 napsal:

zadni svetla (1000MB standart 1966) byla kompletne pripravena, jen dat zarovky a zapojit draty.


boli predpripravene kable?9
20:39:58
15.02.2011
eMBébé
Proč eMBé a né Tatra? Nostalgie. V dětství jsem si nevozil zadek v Tatře 603, ale právě v eMBéčku. 6
15:14:39
15.02.2011
j_j
-> Jozka: oscanoval bych to líp, ale (jak jsi správně odhadl) je to svázaný a blbě se to dělá. Jinak už mám ten svázaný ročník Automobilu roku 1967 a je to zklamání - spíše zahraniční auta, složité výpočty hřídelí o embéplánech málo :( SM je lepší, proto mi ted přijde ročník 1969 a hodně čísel 1965 a 1966. Oscanuju to, založím na rajčeti stránku a pošlu.

-> PAV-PO: postupem času jsem zjistil, že mi stačí - jak by řekl Kodet:" jedno, maximálně 2 auta". Byl jsem u člověka v garáži co měl spartaky, STW a octávii, s ničím nejezdil a ta auta se ničí a je jim smutno. Takže ted mám zamluveny originální blinkry a ostatní mě nepálí.
14:20:02
15.02.2011
Jozka
-> PAV-PO: Stahování zadních oken jsem opakovaně zkoumal, ale detaily zapomněl.. Musel bych nahlídnout do katalogu, co říká, ve skutečnosti jsou dveře nejmíň trojího provedení a co vím jistě, tak 16. série v zadních kolejnice nemá, 18. nejspíš taky ne, ale mnou zlikvidovaný auto s číslem 43x xxx, čili jedno z posledních, je mělo. Což nic moc neznamená, minimálně náhradní dveře po skončení výroby měly vnitřní výlisek sillně podobnej se stovkou a tu kolejnici taky, mohly být měněný. Nicméně: montáž zadního stahování katalog sériema neomezuje a jsou v něm uvedený obě kolejnice jaksi "paušálně".



Spínač zpětných na převodovce jsem měl prvně až u kila, dokonce si pamatuju, že stejnej "embéčkovej" palec jsem z táhla řazení sundával i na 110L 1972..
14:10:34
15.02.2011
PAV-PO
-> j_j: To nevim co bych bez tebe del, ale pockej zatim je to jen zahrivaci kolo. Az neco sezenu tak me asi prestanes mit rad...
14:08:58
15.02.2011
PAV-PO
-> eMBébé: Diky i tobe za info jen si rikam, ze jsi nedal prednost sestsettrojkam, nez embeckum. Do Koprivnice bys to mel blize, nez do Boleslavi?
14:07:17
15.02.2011
PAV-PO
-> afro100: Diky, to bylo tudiz tak na tatove 110L. Ta byla prave z roku 74. Mela ale plno much. Dozvedeli jsme se pozdeji ze byla vyrobena prvni den po celozavodni dovolene a podle toho vypadala. Delny lid mel v hlave spis vzpominky na dovolenou, nez na dodrzovani pracovnich postupu...
13:55:01
15.02.2011
afro100
-> PAV-PO: spinac bol na prevodovke az od VIII.1973 cize kila model 74´
13:52:50
15.02.2011
PAV-PO
Jeste k tem couvackam. Vim ze byl spinac na tyci k prevodovce, ale od kdy byly kontakty na prevodovce? Az od Skoda 100 a dalsich?
13:43:15
15.02.2011
PAV-PO
Diky za informace, vidite ze vic hlav je vic rozumu. Mam dojem ze jsem nekde videl informaci o stahovacich oknech v zadnich dverich? Pamatuji si, ze voditka pro posun oken ve dverich byla (alespon v nasem), ale sklo bylo fest bez mechanismu. A co se tech couvacek tyce. Vite jestli byly pres vypinac (manualni) anebo primo kontaktem od zarazene zpatecky? (od prevodovky). Ja jsem tatovi couvacky delal pres vypinac, jelikoz zadni svetla (1000MB standart 1966) byla kompletne pripravena, jen dat zarovky a zapojit draty.
09:38:48
15.02.2011
Jozka
-> j_j 14.02.11 22:35:27: Baculatější sedadla, ty seš.. ale sedí to, luxy jak mají tu podstatně větší gramáž koženky, tak jsou takový špekovitě naducaný.. babička by řekla, že mají rozkošný faldíčky.

Navzdory fotkám ze SM (jak se ti skenuje ze svázaných?) jsem viděl a měl papírový vložky v palubce pouze s černým vnitřním povrchem.

-> eMBébé: couvací žárovky na spodku zadních lamp (+k nim spínač a palec na táhle řazení) na standartech zpravidla fakt nebyly. U těch couvaček je zajímavý dvojí provedení, jedna varianta má normál nanýtovanou patici a parabolku, druhá (asi starší) má nanýtovaný jen držák a patice žárovky se v něm kdovíproč posouvá ve šliclochně hore dole..

Rozdíl v čalounění mezi standarty a luxy je jinak dost výraznej - vyšší gramáž (lesklejší)koženky je použitá i na potahu plata P okna a obložení palubky, na zadním platu se mohla (měla?) vyskytnout varianta potahu s velkými oválnýmy otvory, podlepená papundeklem, jako mají MBX 67.
upraveno 1x, naposled 15.02.2011 09:39:32
07:36:38
15.02.2011
j_j
-> eMBébé: a co znak volantu? ted si nejsem jistej. 6
00:03:41
15.02.2011
eMBébé
co se týče barevné kombinace výplní dveří, tak zjednodušeně:

de luxe: vrchní část šedá, spodní v barvě sedadel.

standard: vrchní část v barvě sedadel, spodní část černá.

Výjimky se mohou objevit, zvláště pak u r.v.´67, kdy část produkce standard byla vybavena čalouněním de luxe.
23:38:41
14.02.2011
eMBébé
a ještě jsem si vzpomněl:

- tovární znak červený šíp v bílém poli,

- ten hrubý povrch přístrojové desky je tzv. čeřínkový lak,

- zvýšené okraje předních sedadel,

- vnější plechové kryty rámu předních sedadel,

- černé kryty A-sloupků střechy (vevnitř u předního skla),

- zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce,

- papírová vložka odkládacího prostoru v palubovce, textilní koberec kovral, prošívané čalounění stropu a zástěrky za zadními koly už byly zmíněny.
22:50:51
14.02.2011
eMBébé
modernější vstupní otvor chladícího vzduchu na zadních blatnících se na de luxe objevil o rok dříve, jiné označení na zadní kapotě (zlaté provedení s nápisem se luxe), ozdobná prahová hliníková lišta. Nevím jak je to s couvačkama, já je u standardu neměl.

Rád bych tady připomněl, že mimo de luxe a standard tu byla ještě skromněji vybavená verze MBT. Na první pohled rozdílná od standardu absencí slz na náraznících (pouze na vývoz).
22:35:27
14.02.2011
j_j
první 2 řady standard, spodní 2 řady de Luxe. De Luxe měla také měkčí koženku sedadel - sedadla byla taková plnější - buclatější.
22:33:54
14.02.2011
j_j
mezikruží, zástěrky,koberce, tapecy, papírová krabice v palubce, stropnice, šedá vs. bílá palubka to vše rozdíl cca 5 000 Kčs při ceně standardu 44 000 Kčs v roce 1967.
22:31:30
14.02.2011
j_j
co bys dělal beze mě? 3
zvětšit Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe - obrázek od j_j vložen 14.02.2011 22:31:30
Extreme Tyres