skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdil mezi Mb Standart et de Luxe
-> Bukaj: Zrovna nedávno mi někdo dával odkaz na stránky s renovací, kde to bylo napodobený, jak popisuješ a dle foto na prospektu, co jsem dával. Moc krásný mi to tedy nepřipadá - ale při otevření obou dveří to zřejmě ladí s tím plechem na předním sedadle..
-> Jozka: Jo, ten koberec pod zadními sedáky byl nahoře zakončen tenkou černou koženkou (jako spodky C sloupků u černého deluxe čalounění). Ta koženka byla nalepena až za ohyb plechu pod sedačkama a našita na šedý kovral.
Ještě mám někde zbytky původního koberce i s tou koženkou, ale bohužel asi potrhané, nepoužitelné
Ještě mám někde zbytky původního koberce i s tou koženkou, ale bohužel asi potrhané, nepoužitelné

-> Bukaj: A byl ten polep taky nakombinovanej dvoumateriálově jako na tom prospektu vloženým? Já viděl jen samotnej kovral a dlouho jsem to považoval za odhlučňovací tuning..
Kurňa, ten papír mramorovanej do palubky jsem sem chtěl vyfotit.. no nic, už je na pár let v krabici..
Kurňa, ten papír mramorovanej do palubky jsem sem chtěl vyfotit.. no nic, už je na pár let v krabici..

Ke kobercům Kovral: zatím ve všech De Luxe MBčkách jsem viděl kobercem potažený plech pod zadními sedadly a boční plechové lišty předních sedáků (2x1000MB De Luxe 1966, 2x1000MB De Luxe 1968, 1000 MBG De Luxe 1967, 1100 MB De luxe 1969), v žádném z nich nebyly čalouněné stěny kufru, jen koberec na dně.
K přístojovkám: všechny modely MB do modelu 68 měly hladký kryt volantové tyče i čílko kapličky. S tím čeřínkovým lakem na plechu uvnitř štítu si nejsem jist, ale mám dojem, že De Luxe 1967 jej má (jinak pozadí bez rychlostí I,II,III...).
K papírovým vložkám přihrádky: viděl jsem jen dvě zachované, jedna byla šedá kladívková na růžovém papíře, druhá tyrkysová kladívková (jako filtrbox).
K přístojovkám: všechny modely MB do modelu 68 měly hladký kryt volantové tyče i čílko kapličky. S tím čeřínkovým lakem na plechu uvnitř štítu si nejsem jist, ale mám dojem, že De Luxe 1967 jej má (jinak pozadí bez rychlostí I,II,III...).
K papírovým vložkám přihrádky: viděl jsem jen dvě zachované, jedna byla šedá kladívková na růžovém papíře, druhá tyrkysová kladívková (jako filtrbox).

-> Vít Heřman: / -> PAV-PO: Elektrickej je určitě lepší, tu kapiláru chci dát jen do MBX , v ostatních mám a nechám kablík.. A když mi nepůjde soukání kapiláry, tak se na to.. ona jde blbě i vyndat, což jsem už dělal (naopak ještě nikdy). Možná by se ten kabel dal zamaskovat kouskem "chráničky" té kapiláry..
-> Don_pepe 28.11.11 20:17:27: Že by nakonec koberce v kufru a pod zadníma sedákama byly jen na export? Jinak jo, koženka deLuxe byla fakt lepší, vypadá jako koženka dodnes, na rozdíl od tý ve standartech (má podstatně vyšší gramáž) a osazení brzd 25.5 - 19 existovalo..
-> Don_pepe 28.11.11 20:17:27: Že by nakonec koberce v kufru a pod zadníma sedákama byly jen na export? Jinak jo, koženka deLuxe byla fakt lepší, vypadá jako koženka dodnes, na rozdíl od tý ve standartech (má podstatně vyšší gramáž) a osazení brzd 25.5 - 19 existovalo..
-> Vít Heřman: Ja o tom tez uvazuji. Je to temer neviditelne (alespon oku laika) a hlavne sikovnejsi kdyz se vyndava budik z palubky.
Tak musím rýpnout do staršího příspěvku... sem projížděl tohle téma a viděl to tatík, svýho času měl jednu 1100MB deLuxe, určený na vývoz do Holandska, tak ho to zaujalo a u týhle fotky 14.03.11 08:21:52 říkal že koberec v kufru měl a i pod zadníma sedačkama, navíc místo 19 mělo 22,5 brzdový válečky vpředu a v interiéru nějakou "lepší" koženku... Tak to sem píšu než to zapomenu

-> Jozka: Ja to vyresil (teda spis vyresim) srabacky elektrickym budikem teploty ;)
-> j_j: Větší sranda je, že už to zas nevím...

-> Jozka: ponor 

-> j_j: Pak že to nedáme dohromady.. Že ses nezmínil o tý kapiláře, to bych tě o jednu připravil.. já to na jaře dával dohromady - strojek z MB + zbytek snad z nějaký Tatry.. Jen zjistit, co znamená to červený pole, byla docela kláda..
-> Jozka: pěkně
mám novej hladkej s těma stupněma řazení, takže akorát vyměním ciferník za to bez a jedu. Pak taky čirou náhodou mám 2 nový v mílých s kapilárou (ty jsem nekupoval, byly s něčím nebo za výměnu). Takže...
Hladkej bez kvaltů : 1964-1967
Hladkej kvalty : model 1968, počátek modelu 1969 (přechod-co dům dal,slátaniny, prostě bastly nejhoršího zrna infikované západními reakcionáři :o) )
Čeřínek : model 1969

Hladkej bez kvaltů : 1964-1967
Hladkej kvalty : model 1968, počátek modelu 1969 (přechod-co dům dal,slátaniny, prostě bastly nejhoršího zrna infikované západními reakcionáři :o) )
Čeřínek : model 1969
-> j_j: / -> PAV-PO: Tak jsem toho moc nezjistil.. Krom toho, že můj strandart model 69 je celej v "hladkým" provedení (ale to se dá pochopit, v TP je datumka z MB 1.VIII.1968) jsem si akorát všimnul, že 1203 budík nemá na vnitřním plechu čeřínek, ale přímo čeřen.. (1203 vlevo, ND díl 70. léta vpravo).
-> Mil@n: Taky ho máš tak hnusně nalakovanej? ..až nebudeš vědět co roupama, můžeš si dovyrobit do páru..
-> Mil@n: Taky ho máš tak hnusně nalakovanej? ..až nebudeš vědět co roupama, můžeš si dovyrobit do páru..
-> Jozka 14.03.11 08:18:09: ten zakryt sedačky mám jeden doma,taky jsem na to čuměl,je to z dílu po mbčku ale druhý byl odmontovaný

-> PAV-PO: To uvnitř je určitě plechový i tohle zdrsněný, úplně nejdřív jsem to zaznamenal u 1203.. teď jsem hledal foto new budíku model 69 zvenka zdsněnýho z burzy.. ale nenašel - mrknu na něj a když se povede, tak i na MBX - ale ten mám 67, takže bude jen matovanej.
-> j_j: Ty detaily jsem se naucil od tebe, ale popelnik z Octavky do eMBecka, no to je down grade
-> PAV-PO: je to octavia :) ty jsi hroznej hnidopich - detailista 

-> j_j: a co to je za bily popelnik na te horni fotce? To je polepene anebo z Octavky?
-> havlik: Budu to muset rozebrat abych se presvedcil. Podle meho spis plech. Jedna se mi o ten ramecek uvnitr budiku pod plexisklem. Ne ten plastik okolo venku. Je ale krasne jak se kvuli takovemu detailu vyblbneme...
oba modely 69 - 1 standard a 2 de luxe (takže modifikuji svoje tvrzení níže) 

-> PAV-PO: ano vím jak to myslíš...tacho se stupni I II III a T byly jak s plastem černým okolo skla, tak se zdrsněným (stejně jako ten plast) níže...
* hladký štít budíku + zdrsněný panel 4 klapek
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1051_2005-03-23_ 11-22-04_21.jpg
* zdrsněný štít budíku + zdrsněný panel 4 klapek
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4918_2011-07-28_ 17-31-46_13.jpg
* hladký štít budíku + zdrsněný panel 4 klapek
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/1051_2005-03-23_ 11-22-04_21.jpg
* zdrsněný štít budíku + zdrsněný panel 4 klapek
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4918_2011-07-28_ 17-31-46_13.jpg
-> PAV-PO: plech? dyt je to plastové
-> j_j: Ale ten plech pod plexi kolem budiku (co jsou v nem take vyrazene 4 otvory pro kontrolky) je jiny na Belousovi a na tomhle. Belous ma budik s plechem hladce lakovanym, kdezto zde je ten cerinkovy lak. Indikatory vhodnosti razeni Belous ma take. Ten zde na fotografii - jedna se o provedeni deluxe anebo to slo od urcite serie stale takto?
-> havlik: trošku to upřesníme - číslování vhodnosti I. II. III. řazení a T - (max. speed) byly od modelu 1968 standardně a zdrsněný povrch krytu od modelu 1968 - u de Luxe a od modelu 69 standardně. Nebo se pletu?
-> PAV-PO: hladkej plast byly jen první modely.
Jeste se vracim k tomuto tématu. Nikde jsem nevidel (anebo prehlednul) zminku o pristojovem stitu. Mam rezervni - z deluxe ktery je (uvnitr) strikany cernym cerinkovym lakem. Je to tak, anebo se pletu?
Ani kufr čalouněnej kobercem jsem u MB naživo neviděl.. Zcela soukromě si myslím, že foto vznikalo na nějakým prototypu a kdo ví, co pak bylo v sérii, ale třeba mě z toho někdo vyvede..

Tak mi konečně padla pod ruku prastará sbírka prospektů, už jsem myslel, že zmizela v propadlišti dějin - a v ní jsem objevil ten legendární koberec pod zadními sedáky.. Jedná se o 1100MB deLuxe širokosloupkový - ale nikdy jsem to takhle olepený na vlastní oko neviděl..
K vidění je tam i boční zákryt předného sedáku..
K vidění je tam i boční zákryt předného sedáku..
PAV-PO 15.02.11 13:43:15 napsal:
zadni svetla (1000MB standart 1966) byla kompletne pripravena, jen dat zarovky a zapojit draty.
boli predpripravene kable?
zadni svetla (1000MB standart 1966) byla kompletne pripravena, jen dat zarovky a zapojit draty.
boli predpripravene kable?

Proč eMBé a né Tatra? Nostalgie. V dětství jsem si nevozil zadek v Tatře 603, ale právě v eMBéčku. 

-> Jozka: oscanoval bych to líp, ale (jak jsi správně odhadl) je to svázaný a blbě se to dělá. Jinak už mám ten svázaný ročník Automobilu roku 1967 a je to zklamání - spíše zahraniční auta, složité výpočty hřídelí o embéplánech málo :( SM je lepší, proto mi ted přijde ročník 1969 a hodně čísel 1965 a 1966. Oscanuju to, založím na rajčeti stránku a pošlu.
-> PAV-PO: postupem času jsem zjistil, že mi stačí - jak by řekl Kodet:" jedno, maximálně 2 auta". Byl jsem u člověka v garáži co měl spartaky, STW a octávii, s ničím nejezdil a ta auta se ničí a je jim smutno. Takže ted mám zamluveny originální blinkry a ostatní mě nepálí.
-> PAV-PO: postupem času jsem zjistil, že mi stačí - jak by řekl Kodet:" jedno, maximálně 2 auta". Byl jsem u člověka v garáži co měl spartaky, STW a octávii, s ničím nejezdil a ta auta se ničí a je jim smutno. Takže ted mám zamluveny originální blinkry a ostatní mě nepálí.
-> PAV-PO: Stahování zadních oken jsem opakovaně zkoumal, ale detaily zapomněl.. Musel bych nahlídnout do katalogu, co říká, ve skutečnosti jsou dveře nejmíň trojího provedení a co vím jistě, tak 16. série v zadních kolejnice nemá, 18. nejspíš taky ne, ale mnou zlikvidovaný auto s číslem 43x xxx, čili jedno z posledních, je mělo. Což nic moc neznamená, minimálně náhradní dveře po skončení výroby měly vnitřní výlisek sillně podobnej se stovkou a tu kolejnici taky, mohly být měněný. Nicméně: montáž zadního stahování katalog sériema neomezuje a jsou v něm uvedený obě kolejnice jaksi "paušálně".
Spínač zpětných na převodovce jsem měl prvně až u kila, dokonce si pamatuju, že stejnej "embéčkovej" palec jsem z táhla řazení sundával i na 110L 1972..
Spínač zpětných na převodovce jsem měl prvně až u kila, dokonce si pamatuju, že stejnej "embéčkovej" palec jsem z táhla řazení sundával i na 110L 1972..
-> j_j: To nevim co bych bez tebe del, ale pockej zatim je to jen zahrivaci kolo. Az neco sezenu tak me asi prestanes mit rad...
-> eMBébé: Diky i tobe za info jen si rikam, ze jsi nedal prednost sestsettrojkam, nez embeckum. Do Koprivnice bys to mel blize, nez do Boleslavi?
-> afro100: Diky, to bylo tudiz tak na tatove 110L. Ta byla prave z roku 74. Mela ale plno much. Dozvedeli jsme se pozdeji ze byla vyrobena prvni den po celozavodni dovolene a podle toho vypadala. Delny lid mel v hlave spis vzpominky na dovolenou, nez na dodrzovani pracovnich postupu...
-> PAV-PO: spinac bol na prevodovke az od VIII.1973 cize kila model 74´
Jeste k tem couvackam. Vim ze byl spinac na tyci k prevodovce, ale od kdy byly kontakty na prevodovce? Az od Skoda 100 a dalsich?
Diky za informace, vidite ze vic hlav je vic rozumu. Mam dojem ze jsem nekde videl informaci o stahovacich oknech v zadnich dverich? Pamatuji si, ze voditka pro posun oken ve dverich byla (alespon v nasem), ale sklo bylo fest bez mechanismu. A co se tech couvacek tyce. Vite jestli byly pres vypinac (manualni) anebo primo kontaktem od zarazene zpatecky? (od prevodovky). Ja jsem tatovi couvacky delal pres vypinac, jelikoz zadni svetla (1000MB standart 1966) byla kompletne pripravena, jen dat zarovky a zapojit draty.
-> j_j 14.02.11 22:35:27: Baculatější sedadla, ty seš.. ale sedí to, luxy jak mají tu podstatně větší gramáž koženky, tak jsou takový špekovitě naducaný.. babička by řekla, že mají rozkošný faldíčky.
Navzdory fotkám ze SM (jak se ti skenuje ze svázaných?) jsem viděl a měl papírový vložky v palubce pouze s černým vnitřním povrchem.
-> eMBébé: couvací žárovky na spodku zadních lamp (+k nim spínač a palec na táhle řazení) na standartech zpravidla fakt nebyly. U těch couvaček je zajímavý dvojí provedení, jedna varianta má normál nanýtovanou patici a parabolku, druhá (asi starší) má nanýtovaný jen držák a patice žárovky se v něm kdovíproč posouvá ve šliclochně hore dole..
Rozdíl v čalounění mezi standarty a luxy je jinak dost výraznej - vyšší gramáž (lesklejší)koženky je použitá i na potahu plata P okna a obložení palubky, na zadním platu se mohla (měla?) vyskytnout varianta potahu s velkými oválnýmy otvory, podlepená papundeklem, jako mají MBX 67.
Navzdory fotkám ze SM (jak se ti skenuje ze svázaných?) jsem viděl a měl papírový vložky v palubce pouze s černým vnitřním povrchem.
-> eMBébé: couvací žárovky na spodku zadních lamp (+k nim spínač a palec na táhle řazení) na standartech zpravidla fakt nebyly. U těch couvaček je zajímavý dvojí provedení, jedna varianta má normál nanýtovanou patici a parabolku, druhá (asi starší) má nanýtovaný jen držák a patice žárovky se v něm kdovíproč posouvá ve šliclochně hore dole..
Rozdíl v čalounění mezi standarty a luxy je jinak dost výraznej - vyšší gramáž (lesklejší)koženky je použitá i na potahu plata P okna a obložení palubky, na zadním platu se mohla (měla?) vyskytnout varianta potahu s velkými oválnýmy otvory, podlepená papundeklem, jako mají MBX 67.
-> eMBébé: a co znak volantu? ted si nejsem jistej. 

co se týče barevné kombinace výplní dveří, tak zjednodušeně:
de luxe: vrchní část šedá, spodní v barvě sedadel.
standard: vrchní část v barvě sedadel, spodní část černá.
Výjimky se mohou objevit, zvláště pak u r.v.´67, kdy část produkce standard byla vybavena čalouněním de luxe.
de luxe: vrchní část šedá, spodní v barvě sedadel.
standard: vrchní část v barvě sedadel, spodní část černá.
Výjimky se mohou objevit, zvláště pak u r.v.´67, kdy část produkce standard byla vybavena čalouněním de luxe.
a ještě jsem si vzpomněl:
- tovární znak červený šíp v bílém poli,
- ten hrubý povrch přístrojové desky je tzv. čeřínkový lak,
- zvýšené okraje předních sedadel,
- vnější plechové kryty rámu předních sedadel,
- černé kryty A-sloupků střechy (vevnitř u předního skla),
- zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce,
- papírová vložka odkládacího prostoru v palubovce, textilní koberec kovral, prošívané čalounění stropu a zástěrky za zadními koly už byly zmíněny.
- tovární znak červený šíp v bílém poli,
- ten hrubý povrch přístrojové desky je tzv. čeřínkový lak,
- zvýšené okraje předních sedadel,
- vnější plechové kryty rámu předních sedadel,
- černé kryty A-sloupků střechy (vevnitř u předního skla),
- zrcátko ve sluneční cloně spolujezdce,
- papírová vložka odkládacího prostoru v palubovce, textilní koberec kovral, prošívané čalounění stropu a zástěrky za zadními koly už byly zmíněny.
modernější vstupní otvor chladícího vzduchu na zadních blatnících se na de luxe objevil o rok dříve, jiné označení na zadní kapotě (zlaté provedení s nápisem se luxe), ozdobná prahová hliníková lišta. Nevím jak je to s couvačkama, já je u standardu neměl.
Rád bych tady připomněl, že mimo de luxe a standard tu byla ještě skromněji vybavená verze MBT. Na první pohled rozdílná od standardu absencí slz na náraznících (pouze na vývoz).
Rád bych tady připomněl, že mimo de luxe a standard tu byla ještě skromněji vybavená verze MBT. Na první pohled rozdílná od standardu absencí slz na náraznících (pouze na vývoz).
první 2 řady standard, spodní 2 řady de Luxe. De Luxe měla také měkčí koženku sedadel - sedadla byla taková plnější - buclatější.
mezikruží, zástěrky,koberce, tapecy, papírová krabice v palubce, stropnice, šedá vs. bílá palubka to vše rozdíl cca 5 000 Kčs při ceně standardu 44 000 Kčs v roce 1967.