skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovky - jak šel čas
Pak sem myslel,že všechny zástěrky bez vroubků byly na úžovky,jenže se vyzjistil dva druhy..
Užší verze š. 20.6cm
Užší verze š. 20.6cm
Ještě bych si chtěl udělat jasno,pokud někdo poradí,v zadních zástěrkách na 742..
Nejdříve tu mám zástěrku z eMka (prvovýroba+moje barvičkování) - šířka 22.5cm
Nejdříve tu mám zástěrku z eMka (prvovýroba+moje barvičkování) - šířka 22.5cm
-> myschaak AZNP K.Hora: ok.dík..já pořídil právě "cosi na přelomu" a nebyl sem si právě jist..pak sem prošel propagandu nového eM z 83-84´ a bylo jasno 

-> ondie: jj,emko s chromem nebylo
Tak co sem hledal ze starejch fotek,tak je to asi kravina a sou jen dva druhy..úžovka (chrom) a eMko (černá)..
anebo eM s chromem nebylo a píšu blbosti ?
Otázka se týká spíše modelu eM...ale neví někdo ve kterém modelovém roce se změnila krytka FABky na víčku od nádrže z chromované na černý plast ??
Byly přece 3druhy ne ?
-úžovka (chrom krytka)
-eMko (chrom krytka)
-eMko (černej plast krytka
Byly přece 3druhy ne ?
-úžovka (chrom krytka)
-eMko (chrom krytka)
-eMko (černej plast krytka
-> rapida: jo pohoda,já hned nepochopil spodné víko..
-> ondie: hej tak som to myslel model 82 čiže august 81 menšia olejová vana o 30 mm na hĺbku vtedy sa pripravovala do výroby Gardečka
dědova škoda 120 L ´88 měla černý klínek, moje 105 L ´87 a 125 L ´89 taky klínek
můžu doložit fotkama
můžu doložit fotkama
rapida 09.11.10 22:34:58 napsal:
model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm
Tohle si nějak nedokážu vybavit,co tím myslíš?
Jako nižší vanu ?
model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm
Tohle si nějak nedokážu vybavit,co tím myslíš?
Jako nižší vanu ?
-> Matsoft: jj,koukám na to..že to nebude tak jednoduchý jak sem si myslel..
Mám totiž za to,že ta těsnění byla právě i podle tloušťky skel jak píše -> rapida: že klínkové byly na ty tlustší a bezklínkové na ty tenčí a to právě hlavně i tak,že v tom těsnění byla ta drážka pro sklo jinak silná dle toho skla..kdysi sem to takhle nějak měřil u Garde versus Rapid...ale koukám,že to tak jednoduchý opravdu nebude.
Mám totiž za to,že ta těsnění byla právě i podle tloušťky skel jak píše -> rapida: že klínkové byly na ty tlustší a bezklínkové na ty tenčí a to právě hlavně i tak,že v tom těsnění byla ta drážka pro sklo jinak silná dle toho skla..kdysi sem to takhle nějak měřil u Garde versus Rapid...ale koukám,že to tak jednoduchý opravdu nebude.
-> ondie 19.11.10 09:55:00: ono v tom klinek/bezklinek je bordel... mel jsem rapida 86 a mel klinkovy s tmavym klinkem.
-> petr s 15.11.10 17:05:27: A pak že se neinovovalo.. mě se na tý 77ce ten svazek fláká jen tak na volno pod sedáky..
-> Gryzly: A v těch šachtách v platu, kde jsou dolní kotvy zadních pásů byly kusy molitanu originál, nebo je tam nacpal můj strýko jako první majitel?
-> Gryzly: A v těch šachtách v platu, kde jsou dolní kotvy zadních pásů byly kusy molitanu originál, nebo je tam nacpal můj strýko jako první majitel?
od augusta 84 zmenili hrúbku čelného skla / 6,6 na 5,2 mm/ a tím sa zmenilo aj tesnenie ale neviem či na bezklinové alebo len to klinové sa upravilo
Čierne klinky sa dávali zo začiatku iba na 105S, tie šedivé boli L-kové a lesklé LS-kové, neskôr aj GLS a Garde. Bol to jeden z rozlišovacích znakov modelovej výbavy, podobne, ako napr. obvodová lišta predného čela, ktorá sa u 105S nemontovala, u výbavy L bola bledosivá a zase LS-ky to mali lesklé, akoby chromované.
Tesnenie skiel také nízke bez klinku sa začalo montovať tuším nejako okolo roku 88/89, treba to ale brať s rezervou, musel by som ale pohľadať v mojich archívoch. Je to ale tiež dobový originál.
Tesnenie skiel také nízke bez klinku sa začalo montovať tuším nejako okolo roku 88/89, treba to ale brať s rezervou, musel by som ale pohľadať v mojich archívoch. Je to ale tiež dobový originál.
Na 82ce mám šedej klínek, vpředu i vzadu, už má povtch značně rozrušenej, tak předpokládám, že je origo

-> VeTeV: hmm,divný no,ale když už bezklínkový znali z kupé,kde se objevilo defakto od r.84/85 nevidim důvod proč by ho necpali i na sedany.. (to by museli mít leda mega zásoby,které chtěli dodělat..)
-> ondie: mal som doma 125L rok 89 na diely a mala klínky ...
105ka z 1987 a má klínky ... skoda-virt.cz/cz/.../6389 -742-team-project-m-87
105ka z 1987 a má klínky ... skoda-virt.cz/cz/.../6389 -742-team-project-m-87
-> MOLSO: uvidíme snad nám k tomu ještě něco někdo napíše..
-> ondie: tak já měl X/88 a mohu zodpobvědně prohlásit, že tam klínek byl - vepředu i vzadu.... a pochybuju, že se to do konce výroby změnilo - jinak byl černej klínek
-> VeTeV:
-> MOLSO:
Tak určitě se bezklínek dával,kdy toť otázka...ale 83/84´ měly určitě klínky..
Klínek na rokách 87-89 se mi teda moc nezdá..hodně aut taky lidi překopávali z úžovek na eMka a tahle věc zůstávala..
-> MOLSO:
Tak určitě se bezklínek dával,kdy toť otázka...ale 83/84´ měly určitě klínky..
Klínek na rokách 87-89 se mi teda moc nezdá..hodně aut taky lidi překopávali z úžovek na eMka a tahle věc zůstávala..
-> VeTeV: tiež si myslím že bezklinok je len ako aftermarket
-> MOLSO: s Fakanem a Feldou asi
dle mě se na Šádes bezklínek nedával..

-> ondie: a kedy nastupili bezklinkove ? lebo som videl veela vela emiek s klinkovymi tesneniami dokonca aj ročníky 87 - 89
Kluci,máte někdo vypozoravenj nějakej klíč,podle kterýho se dávali klínky těsnění do čelního a zadního okna ?
Že byl ten lesklej v modelech LS/GLS/Garde asi každej ví,ale ještě sem se setkal s šedivým a černým..
Ty černý bych tipoval ke sklonku přelomu na bezklínkové,aby se to tvářilo jednolitě..
Klínková těsnění měly i první eMka.
Že byl ten lesklej v modelech LS/GLS/Garde asi každej ví,ale ještě sem se setkal s šedivým a černým..
Ty černý bych tipoval ke sklonku přelomu na bezklínkové,aby se to tvářilo jednolitě..
Klínková těsnění měly i první eMka.
Teď tak koukám, nikde zde nejsou zmíněny dva druhy "madélka" (či jak to popsat) popelníku v palubní desce. Starší modely (poslední myslím m.r. 79) měly vyloženě zobáček, zatímco novší měly pak stejný jako měly pak i eMka. A pak takové kraviny jako upevnění vypínačů na středu palubky (staré modely napevno skrz plast, u novších to po ráně do spínače zajelo do palubky). Pak mne ještě napadá s tím středem palubky... první modely měly dráhy topení vcelku s tím plastem. Pak taky starší modely bez otáčkoměru měly v plastíku záslepky, oproti novějšímu rovnému provedení, ale to asi každý ví. Pak se ale také měnila struktura plastů jak na plastu kolem budíků tak na středu palubky.
Ať přemýšlím jak přemýšlím, nic více než toto a to co tu bylo řečeno nevymyslím. Omlouvám se za docela neučesaný příspěvek, ale psal jsem to, jak mi to vyplynulo na mysli.
EDIT: Plastové kryty B sloupků, první modely měly dvě díry pro možnost nastavení výšky pásu a druhá byla zaslepena. Novější modely měly tento kryt jen s jednou dírou.
EDIT2: C sloupky. Podle toho co jsem vypozoroval u jedné ´79, u mé ´80 a mé bývalé ´81 by se 80/81 měl lámat styl C sloupků. Do 80 takové měkké, strukturované pěkné, poté ze stejného potahového matroše jako stropnice. Je to tak, nebo to v té 81 někdo přebastlil?
Ať přemýšlím jak přemýšlím, nic více než toto a to co tu bylo řečeno nevymyslím. Omlouvám se za docela neučesaný příspěvek, ale psal jsem to, jak mi to vyplynulo na mysli.

EDIT: Plastové kryty B sloupků, první modely měly dvě díry pro možnost nastavení výšky pásu a druhá byla zaslepena. Novější modely měly tento kryt jen s jednou dírou.
EDIT2: C sloupky. Podle toho co jsem vypozoroval u jedné ´79, u mé ´80 a mé bývalé ´81 by se 80/81 měl lámat styl C sloupků. Do 80 takové měkké, strukturované pěkné, poté ze stejného potahového matroše jako stropnice. Je to tak, nebo to v té 81 někdo přebastlil?
Tá poistná pružinka držiaka rezervy sa montovala ako zvláštna výbava, spravidla na LS a GLS, neskôr aj na Garde, ale tiež nie na každé. Bolo to uchytené cez tvarovú plechovú podložku jednou skrutkou. Do zvyšných dvoch dierok v držiaku rezervy zapadli zahnuté konce tej pružinky. Pôvodne boli tie diely pozinkované.
Brácha má tu pružinku z Garde doma pochromovanou. Sundal ji a už ji nevrátil.
-> ondie: Já jsem ten háčkek zatím viděl jen na Garde. Myslím že v mém návodu k obsluze je uvedený že ve zvláštní výbavě je držák rezervy proti přímému pádu na zem zajištěný odtlačovací drátěnou pojistkou. Čímž je myšlený ten háček a na sedany se tudíž asi dával jen jako zvláštní výbava.
-> peter13789: to garde zní logicky,protože obyč.ouža má dole na padáku opěrnou gumu,aby se neryl lak...která se lízátkem bohužel zakreje..
-> ondie: no na žiadnej užovke som ten háčik nemal, a to som mal 77, 78 a 83 ... na garde 83 bol ... .ale brácho na garde 82 tuším nemá ..
- s tým odisťovaním kufra - ja som zatlačil dopredu, tam ostal a pri dotlačený kapoty sa normálne zaistila kapota ... môže to byť aj tým že ten ovládač mal v interiéri odtrhnutý držiak, preto to tak lahko šlo ...
- s tým odisťovaním kufra - ja som zatlačil dopredu, tam ostal a pri dotlačený kapoty sa normálne zaistila kapota ... môže to byť aj tým že ten ovládač mal v interiéri odtrhnutý držiak, preto to tak lahko šlo ...
peter13789 17.11.10 10:06:49 napsal:
→ maca: neviem ako je to možné, ale na predchádzajúcej
kasni s tým starším typom zámku ako máš ty, som nikdy nemusel zvnútra
ťahať pre zamknutie, vždy som zaistil pekne zvonka ako novší model
To je dle mě jen o tom,do jaké polohy si to táhlo dáš ne ?
Když ho necháš vysunuté,tak to zvenku zaklapnout nepůjde,ale když ho vysuneš,aby sis otevřel kapotu a zpět ho vrátíš do pozice,tak ti kapota otevřením odskočí a zvenku ji můžeš klidně zaklapnout ne?
→ maca: neviem ako je to možné, ale na predchádzajúcej
kasni s tým starším typom zámku ako máš ty, som nikdy nemusel zvnútra
ťahať pre zamknutie, vždy som zaistil pekne zvonka ako novší model
To je dle mě jen o tom,do jaké polohy si to táhlo dáš ne ?
Když ho necháš vysunuté,tak to zvenku zaklapnout nepůjde,ale když ho vysuneš,aby sis otevřel kapotu a zpět ho vrátíš do pozice,tak ti kapota otevřením odskočí a zvenku ji můžeš klidně zaklapnout ne?
Ten háček u padáku mě zajímá,jak to s ním bylo..myslel sem si,že to měly všechny ouži,i když teorie s Garde mi přijde taky logická..
Za celou eru schánění dílů sem sehnal jen jeden...nikdy jindy sem ho na ničem neviděl/nenašel...jakoby tedy ne na každém autě vůbec byl,teď jen jestli šlo jen o Garde,nebo o třeba jen první úžovky ?
Ty mřížky v přední kapotě sem kdysi taky studoval,teď už nevim jestli je odlišný jen počet,ale dle mě i délka těch štěrbin..
Za celou eru schánění dílů sem sehnal jen jeden...nikdy jindy sem ho na ničem neviděl/nenašel...jakoby tedy ne na každém autě vůbec byl,teď jen jestli šlo jen o Garde,nebo o třeba jen první úžovky ?
Ty mřížky v přední kapotě sem kdysi taky studoval,teď už nevim jestli je odlišný jen počet,ale dle mě i délka těch štěrbin..
-> peter13789: já musim zatáhnout,aby kapota zacvakla

-> kamikaze: ak sa nemýlim, tak tento háčik mali iba garde, aby nepadol po odistený padák na zem a nerozbil lízatko ...
-> maca: neviem ako je to možné, ale na predchádzajúcej kasni s tým starším typom zámku ako máš ty, som nikdy nemusel zvnútra ťahať pre zamknutie, vždy som zaistil pekne zvonka ako novší model
-> maca: neviem ako je to možné, ale na predchádzajúcej kasni s tým starším typom zámku ako máš ty, som nikdy nemusel zvnútra ťahať pre zamknutie, vždy som zaistil pekne zvonka ako novší model
-> Martin/125/: Vnější tvar kapoty se za celou dobu výtoby neměnil, ročníky se lišily tvarem vnitřní výztuhy (pavouk) a počtem otvorů v mřížce větrání.
-> kamikaze: Nedám za to krk, ale mám dojem, že od modelu 80 byl jiný zajišťovací mechanismus padáku a díry ve výlisku zůstaly jako památka na starší provedení.
-> kamikaze: Nedám za to krk, ale mám dojem, že od modelu 80 byl jiný zajišťovací mechanismus padáku a díry ve výlisku zůstaly jako památka na starší provedení.
-> kamikaze: tuto je to troška vidiet --- img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/4888_2008-07-06_
20-56-45_70.jpg
v prednom čele je na to vylisovana ta obdlžnikova diera a ten háčik je tam malilinko vidieť
v prednom čele je na to vylisovana ta obdlžnikova diera a ten háčik je tam malilinko vidieť
-> MOLSO: Aha, dík

-> kamikaze: tam býval taký srandovný háčik aby ti padák nepadol na zem po vytiahnutí tiahla rezervy
-> kamikaze: Jaký?
Neví náhodou na co jsou tři dirky na padáku rezervy?
1.užovky měli taky jinou kapotu...bych řekl...vpředu víc zahnutou dolů...
-> Jozka: To bylo první provedení elektriky potom se udělal prolis a šel svazek bokem
-> Jozka: Ručit za to nemůžu, ale todle auto bylo po prvním majiteli libovka Š120 soc edition. Ted jsem se díval a faktura je z 23.7.1979
-> Gryzly 11.11.10 18:50:14: Tý jo, kreganit.. kryptonit.. to v 77 taky nemám - ani takový to cosi přes kabelovej svazek.. ale žádná stopa po lepidle v těch místech není..