![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Užovky - jak šel čas
-> Hurdis: jo tohle táhlo je luxus,zapomeneš zavřít kapotu a hezky si ji přitáhneš zevnitř.luxus![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No tak já mám lanko, bohužel, když se trhlo lanko, tak před policejní hlídkou otevírat kufr kombinačkama nebylo zrovna příjemný
Navíc teď to jde blbě otvírat, asi jsem to udělal moc dlouhý a neodskočí oba, musím tahat víckrát![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> maca: Jelikož trpím úchylkou vybavovat kufr každého auta nejen povinnou, ale i nouzovou výbavou se zásobou drobných ND a nevyjíždím bez putovní maxibasy nářadí, kterou si vždy při přesednutí z auta do auta (ano klidně i 5x denně, pokud použiju tolik aut) beru s sebou, (u škodovek je to kvůli poruše, u nových aut kvůli práci), tak jsem si zvyknul na táhlo hned po pár otevření kufru. A chtěl bych to do Rapida. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Hurdis: jj určo lepší,jen občas zapomenu kapotu táhlem uzamknout![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> TT_daniel: Na 77 mám zadní sedačky na šteft + matku. EDIT - nemám, máš pravdu, je to na šroub. Koukal jsem se na fotku, spletl jsem se.
-> maca: Tohle otvírání mám taky. Mnohem lepší než lanko vytahané jako prsa staré indiánky. Jen si kapotu holt zvenku nezacvakneš.
-> maca: Tohle otvírání mám taky. Mnohem lepší než lanko vytahané jako prsa staré indiánky. Jen si kapotu holt zvenku nezacvakneš.
-> maca: presne-dakujem![52](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
este ma napadlo otvaranie kapoty bud packa+tiahlo (treba potlacit) alebo packa+lanko(sa taha) a este to je somarina len ma to vcera napadlo ze myslim do 79 boli zadne sedanky srobovane srobmi a po 79 bol navareny stift a davala sa matka-ale to je asik moc somarina ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak to bylo třeba s koberečkama, já mám takový šedivý, materiál nevím jak popsat, jakoby svařený umělý vlákna.
A tady ještě není kreganitová odhlučnovaci doska natavená pod zadnými sedačkami k podlahe. svazek je přilepek koženkou k podlaze. auto je rok 1979.
-> Gryzly: presne tak ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> TT_daniel: na starom modrooku isli kable uplne inde ako na draxovi a emkách
už ti to ale asi neodfotím dnes uz asi odišla do šrotu![12](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/12.gif)
už ti to ale asi neodfotím dnes uz asi odišla do šrotu
![12](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/12.gif)
ja mam sice neodborny postreh,bo ho nemam podlozey,ale prve modely mali aj kable tahane az v priestore za sedankami a tie myslim od 79 mali klasicky za sedakom ,nie??
Myslim prechod zvazku z kabiny do motoroveho priestoru
Myslim prechod zvazku z kabiny do motoroveho priestoru
našiel som ešte zopár vecí je toho ešte vela ale nechce sa mi to všetko vypisovať
- od marca 1978 montáž poľskej húkačky
- od septembra 78 zkratená trubka tlmiča výfuku
- od novembra 78 zmenil výrobca uchytenie panelu s ovladacími pačkami kúrenia
- od maja 79 bol zrušený držiak tlmiča výfuku
- model 80 zapaľovacia cievka s predradením odporom
- model 80 kreganitové odhlučnovacie dosky natavené pod zadnými sedačkami k podlahe
- model 80 lepenie vystuženého oblúka ku streche plastizolom na odstránenie chvenia
- model 80 zvýšenie priemeru vačkového hriadeľa z 21 na 24 mm
- model 80 zmena sklonu sacej trubice vzduchového čističa s 32 na 5
- model 80 montovaná rozvodová retaz inakšieho konštrukčného riešenia
- model 80 montovaný chladič SOFICO s plastovej hmoty a hlinikovej zliatiny
- od 1.8. 81 halogénové svetlomety i na vozidlách Š 105 S a 120
- model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm
- od marca 1978 montáž poľskej húkačky
- od septembra 78 zkratená trubka tlmiča výfuku
- od novembra 78 zmenil výrobca uchytenie panelu s ovladacími pačkami kúrenia
- od maja 79 bol zrušený držiak tlmiča výfuku
- model 80 zapaľovacia cievka s predradením odporom
- model 80 kreganitové odhlučnovacie dosky natavené pod zadnými sedačkami k podlahe
- model 80 lepenie vystuženého oblúka ku streche plastizolom na odstránenie chvenia
- model 80 zvýšenie priemeru vačkového hriadeľa z 21 na 24 mm
- model 80 zmena sklonu sacej trubice vzduchového čističa s 32 na 5
- model 80 montovaná rozvodová retaz inakšieho konštrukčného riešenia
- model 80 montovaný chladič SOFICO s plastovej hmoty a hlinikovej zliatiny
- od 1.8. 81 halogénové svetlomety i na vozidlách Š 105 S a 120
- model 82 zmenšenie hlbky spodného víka o 30 mm
Pavel P.. 09.11.10 21:22:49 napsal:
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2757_2006-12-19_ 22-18-34_4.jpgNemá náhodou jinak řešenou výztuž kapoty? Mě to jako takovej ten pavouk nepříde
EDIT: Tak je to klasickej pavouk, zmátlo mě, že tam není vidět celá kapota a připadalo mi to jiné
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4812_2010-09-19_ 16-48-31_28.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/2757_2006-12-19_ 22-18-34_4.jpgNemá náhodou jinak řešenou výztuž kapoty? Mě to jako takovej ten pavouk nepříde
EDIT: Tak je to klasickej pavouk, zmátlo mě, že tam není vidět celá kapota a připadalo mi to jiné
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/4812_2010-09-19_ 16-48-31_28.jpg
-> Pavel P..: Díky pane
Akorát nechápu, proč to takhle nedělali dál? Vypadalo to lépe. Že by výrobní náklady na takovou tvarovou vyfikundaci byly vyšší?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ten široký predný spojler mala asi iba overovacia séria.
A k nárazníkom - boli chromované, u prvých 105GL kovové matne-čierno lakované a neskôr tie už spomenuté prepregy, ktoré mali aj posledné úzke GLS-ky a Garde.
A prvé vozy mali tiež napr. trocha odlišné stierače, iné bezpečnostné pásy atď.
Prvé 105S mali diagonálne pneumatiky s dezénom OS-25 a obyčajné svetlomety (nie halogénové).
A k nárazníkom - boli chromované, u prvých 105GL kovové matne-čierno lakované a neskôr tie už spomenuté prepregy, ktoré mali aj posledné úzke GLS-ky a Garde.
A prvé vozy mali tiež napr. trocha odlišné stierače, iné bezpečnostné pásy atď.
Prvé 105S mali diagonálne pneumatiky s dezénom OS-25 a obyčajné svetlomety (nie halogénové).
ale zaujímavá je aj táto fotka asi to naozaj bolo len v prvých prospektoch
našiel som fotku s časopisu Stop 6/78 kde je test Škody 105 L predný spoiler klasika
Hmm, skoda ze si nespomeniem ako to bolo na mojej ´76 a foto nemam....
-> Star LC20: ja mel listopad 76 a kveten 77
petr s 09.11.10 12:31:44 napsal:
→ ondie: To ti nikdo neukáže Taky si myslim.
→ ondie: To ti nikdo neukáže Taky si myslim.
-> ondie: podle mě to do sériové výroby nešlo. Nejstarší užovku na vlastní oči sem viděl březen 77*, a taky neměla tenhle tunyng.
-> ondie: To ti nikdo neukáže
-> kamikaze: jo tam to je... ;)
..ukažte mi ale někdo reálnou fotku z provozu..
..ukažte mi ale někdo reálnou fotku z provozu..
-> ondie: No já to taky nikde neviděl, možná že je to vidět tady: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/704_2004-10-03_0
1-40-58_25.jpg ale nevím, fotka je nic moc![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Evž@: ne vsechny ;-)
ondrej. 07.11.10 21:12:36 napsal:
..prvé vozy mali odlišný predný spoiler – bol širší a siahal až do
blatníkov
A tos opravdu viděl na vlastní oči,anebo si to viděl jen na těch prvních prospektech ?
Já si totiž myslim,že se to takhle nikdy nevyrábělo a na těch fotkách je nějaká předvýrobní serie s kterou pak nafotili ty obrázky..
..prvé vozy mali odlišný predný spoiler – bol širší a siahal až do
blatníkov
A tos opravdu viděl na vlastní oči,anebo si to viděl jen na těch prvních prospektech ?
Já si totiž myslim,že se to takhle nikdy nevyrábělo a na těch fotkách je nějaká předvýrobní serie s kterou pak nafotili ty obrázky..
-> VeTeV: yes
-> Evž@: myslíš praskající Prepreg?
v roce 83 měli poslední užovky plastové nárazníky tady nepadlo
Tých rôznych malých rozdielov je veľmi veľa.
Napr. z exteriéru:
- prvé vozy mali odlišný predný spoiler - bol širší a siahal až do blatníkov
- asi do 1978 sa montovali dlhšie antikorové prahové lišty
- pôvodne chromované matice uchytenia stieračov
- o rozdielnych zadných čelách tu už bola reč (3 druhy)
- rozdielne lišty prednej masky u L (najprv antikoro, neskôr plast)
- známa je rozdielna predná maska GLS (menilo sa koncom roka 1979)
- najprv vonkajšie kľučky s chromovanou miskou, neskôr čierna, a zase neskôr plastové madlo
- rôzne dĺžky pružín - postupne sa skracovali - najprv predné (asi od konca 1978), neskôr aj zadné (koniec 1979)
Interiér sa najviac menil u 105S, ale aj u ostatných modelov (napr. chromové rámiky prístrojov nahradili čierne, dverové kľučky a madlá, uzamykanie kufra, koberce, tlačítka zamykania dverí atď..)
Napr. z exteriéru:
- prvé vozy mali odlišný predný spoiler - bol širší a siahal až do blatníkov
- asi do 1978 sa montovali dlhšie antikorové prahové lišty
- pôvodne chromované matice uchytenia stieračov
- o rozdielnych zadných čelách tu už bola reč (3 druhy)
- rozdielne lišty prednej masky u L (najprv antikoro, neskôr plast)
- známa je rozdielna predná maska GLS (menilo sa koncom roka 1979)
- najprv vonkajšie kľučky s chromovanou miskou, neskôr čierna, a zase neskôr plastové madlo
- rôzne dĺžky pružín - postupne sa skracovali - najprv predné (asi od konca 1978), neskôr aj zadné (koniec 1979)
Interiér sa najviac menil u 105S, ale aj u ostatných modelov (napr. chromové rámiky prístrojov nahradili čierne, dverové kľučky a madlá, uzamykanie kufra, koberce, tlačítka zamykania dverí atď..)
-> Matsoft: -> VeTeV:
Aha, tak to jsem netušil... Jak se tak na to dívám, je to ta Polská variace.
Aha, tak to jsem netušil... Jak se tak na to dívám, je to ta Polská variace.
-> onda: Ano, to samé mám já (1982), dřív byly ale jiný
Ano, sice tam je to, že od srpna 1978 je uzavřený čelo, ale prolis pod číslem se měnil, na mojí je SPZ jakoby zapadlá, někrerý užovky mají číslo upevněný na výstupcích.
Na fotkách v kartě to není moc vidět, možná dneska to vyfotím.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 1560: na andrtovi mám LS užovici a nebo červené emko ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
takže asi myslíš tu plskou variaci, kde je opravdu bílej eman
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
takže asi myslíš tu plskou variaci, kde je opravdu bílej eman
-> 1560: Myslis v Andrtovi... mimochodem na prvnich vydanich je na obalu gls nebo ls uzovka
Dost informací je v... Taková ta velká tlustá knížka, jak je na obalu bílé eMko. Je tam přehled změn v každém roce.
Chtěl bych vás poprosit o postřehy vztahující se k různým odlišnostem jednotlivých modelových roků, verzí atd. Kdyby se nazbíral dostatek informací, byl bych ochoten udělat takový přehled změn v průběhu výroby. Momentálně mi napadá například různé umístění klaksonu, varianty zadních čel, přední masky, ... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)