
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
znalosti neškodovkárov o škodovkách
-> su.tech: přesně takhle to mám přepsaný i u rapida a na úřadě měli blbý kecy že sem si to určitě přepsal sám

-> su.tech: Taky to máme takhle přepsané na naší 136. Myslel sem si že to mám jediný a jak koukám tak ne:)
Quest 23.06.09 19:27:36 napsal:
Pokud se někomu nelíbí otevírání 4roky starého topicu,ale já jsem si
nemoh pomoct… Kámoš se mi snažil vtlouct do hlavy že se ještě(2009)
vyrábí škoda 105/120 :) Taky jsem se válel smíchy když jsem přijel Fávem a jeden kamoš se mě říkal že se vyráběj ještě favority. Taky dobryne?

Pokud se někomu nelíbí otevírání 4roky starého topicu,ale já jsem si
nemoh pomoct… Kámoš se mi snažil vtlouct do hlavy že se ještě(2009)
vyrábí škoda 105/120 :) Taky jsem se válel smíchy když jsem přijel Fávem a jeden kamoš se mě říkal že se vyráběj ještě favority. Taky dobryne?



-> su.tech: jo,už jsem doma ohledně tvých soukromých zpráv,evidetně je vidět,že nerozeznáváš typ od modelu,přitom sám uvádíš jako údaj modelové číslo,přitom my se bavíme o typu ...
Nedávno: Hele váco, proč sis kdysi nekoupil to Fávo v dieslu?Má to jenom výhody....
a nebo-Oni se ty Favority už nevyrábějí jo???
A poslední vejšplecht-Vyhodim z Fáva motoru tu hliníkovou hlavu a dám tam hlavu za litinovou 742, docílím tím většího výkonu a nehledně na to, že ta litinová má o hodně lepší konstrukční řešení...
Člověk se dost udivuje nad věcma kdo co vymyslí, nejhorší jsou ti, kteří kecaj takovýhle kraviny a samy tomu věří a začnou se krvelačně hádat že mají pravdu...



-> su.tech: ved ti si ako encyklopédia 

-> su.tech: ty vole
máš moj obdiv




-> mb136gl: Jo jenže já uvádím modelové číslo. To že máš napsaný typ 742.136 jde dešifrovat jako že se jedná o karoserii 742 s motorem typu 136 což je pro škodovku model 747. Abych ti to trochu ještě zkomplikoval tak tady máš ještě modelový malý nášup...
742 T - je jeden jediný vyrobený kus - pojízdný a s platným TP - má systém Transaxel. Jedná se vpodstatě o karoserii z typu 742, ale má motor vpředu a přes hřídel poháněnou převodovku která tvoří celek se zadní nápravou. Předchůdcem jsou modely vycházející taky z karoserie 742 ale mají označení 742 C - motor vpředu a pohon zadních kol a 742 P motor vpředu a pohon předních kol.
745 - je modelové označení škody 130LR a vidíš stejně je to stará známá kastle ze 742, akorát je upravená tak je to pro škodovku jiný model...
752 - je to vpodstatě 130L - zadní náprava LR - bylo to vyrobeno pro potřeby Ministerstva vnitra vpodstatě jsou to LR-ka
Nebo třeba Favorit:
781 - Favorit
781.115 - Škoda Favorit s objemem motoru 1137 ccm - označení 115L nebo 115S
781FV - Favorit Varia - Favorit s prodlouženou nástavbou
782 - Favorit Sedan
783 - Favorit Kupé
784 - Favorit furgon
784FV - Favorit Pick-up s dodávkouvou nástavbou a s výklponou plastovou střechou
785 - Forman
785FV - Forman Varia - Forman s prodlouženou nástavbou
785FV Zdravotnický - Forman sanita
786 - Favorit Pick-up s dodávkovou nástavbou
787 - Pick-up
788 - Favorit sanita
790 - motor Škoda 1596 ccm OHC - 74kw
Tady vidíš že starý známý Favoš měl moře verzí ale vyráběli se jen některé...
a takhle bychom mohli pokračovat ve výčtech dlouho... prostě model je model a typ je typ.
742 T - je jeden jediný vyrobený kus - pojízdný a s platným TP - má systém Transaxel. Jedná se vpodstatě o karoserii z typu 742, ale má motor vpředu a přes hřídel poháněnou převodovku která tvoří celek se zadní nápravou. Předchůdcem jsou modely vycházející taky z karoserie 742 ale mají označení 742 C - motor vpředu a pohon zadních kol a 742 P motor vpředu a pohon předních kol.
745 - je modelové označení škody 130LR a vidíš stejně je to stará známá kastle ze 742, akorát je upravená tak je to pro škodovku jiný model...
752 - je to vpodstatě 130L - zadní náprava LR - bylo to vyrobeno pro potřeby Ministerstva vnitra vpodstatě jsou to LR-ka
Nebo třeba Favorit:
781 - Favorit
781.115 - Škoda Favorit s objemem motoru 1137 ccm - označení 115L nebo 115S
781FV - Favorit Varia - Favorit s prodlouženou nástavbou
782 - Favorit Sedan
783 - Favorit Kupé
784 - Favorit furgon
784FV - Favorit Pick-up s dodávkouvou nástavbou a s výklponou plastovou střechou
785 - Forman
785FV - Forman Varia - Forman s prodlouženou nástavbou
785FV Zdravotnický - Forman sanita
786 - Favorit Pick-up s dodávkovou nástavbou
787 - Pick-up
788 - Favorit sanita
790 - motor Škoda 1596 ccm OHC - 74kw
Tady vidíš že starý známý Favoš měl moře verzí ale vyráběli se jen některé...
a takhle bychom mohli pokračovat ve výčtech dlouho... prostě model je model a typ je typ.
-> Mr.Lumpy:
su.tech 30.06.09 08:51:45 napsal:
746 – jsou vozy 135/136L a 135/136 GL – vyráběno v letech 1987 –
1990
toto som myslel
su.tech 30.06.09 08:51:45 napsal:
746 – jsou vozy 135/136L a 135/136 GL – vyráběno v letech 1987 –
1990
toto som myslel
-> mb136gl: jenže ty máš sedan, kupé je 743
-> su.tech: ja mám origo 136 a v TP mám napísané 742.136
takže to je len chyba úradníka? Veľký TP nemám tak to neviem porovnať

-> Mr.Lumpy:






-> Mr.Lumpy: No normálně bych se na to vy.... ale když někdo napíše že 743 (Garde/Rapid) neexistuje tak to se zas musím ozvat.

-> su.tech: no a když jsem tvrdil že existuje 747 tak mi nějaká místní trubka s výsměchem nadala že si to pletu s boingem 

Luděk 03.01.05 14:03:54 napsal:
→ minno a vůbec všichni: jo jenomže i tady jsou
lidi,kteří používají číslo t.ř.743 která ovšem sériově
neexistuje
Milý pane, obávám se že tvoje informace je velice mylná...
742 - jsou vozy 105, 120, 130 - vyráběno v letech 1976-1990
743 - jsou vozy Garde, Rapid, Rapid 130 - vyráběno v letech 1981-1988
746 - jsou vozy 135/136L a 135/136 GL - vyráběno v letech 1987 - 1990
747 - jsou vozy Rapid 135/136 - vyráběno v letech 1987 -1990
Tak a po této lehké masáži o číslech doufám už nikdy nebudeš tvrdit že 743 je číslo které nebylo nikdy přiděleno a nikdy se nevyrábělo... Jako majitele a příznivce vozů Rapid mě to docela zamrzelo že tohle tvrdíš a zvlášť v tomhle tématu. Já sice vlastním třídu 747, ale 743 jsem vlastnil taky, takže to vím na 100%.
→ minno a vůbec všichni: jo jenomže i tady jsou
lidi,kteří používají číslo t.ř.743 která ovšem sériově
neexistuje

Milý pane, obávám se že tvoje informace je velice mylná...
742 - jsou vozy 105, 120, 130 - vyráběno v letech 1976-1990
743 - jsou vozy Garde, Rapid, Rapid 130 - vyráběno v letech 1981-1988
746 - jsou vozy 135/136L a 135/136 GL - vyráběno v letech 1987 - 1990
747 - jsou vozy Rapid 135/136 - vyráběno v letech 1987 -1990
Tak a po této lehké masáži o číslech doufám už nikdy nebudeš tvrdit že 743 je číslo které nebylo nikdy přiděleno a nikdy se nevyrábělo... Jako majitele a příznivce vozů Rapid mě to docela zamrzelo že tohle tvrdíš a zvlášť v tomhle tématu. Já sice vlastním třídu 747, ale 743 jsem vlastnil taky, takže to vím na 100%.

Ale ty lidi mají pravdu a vy se pletete. ;-)
Proč řešit takové nesmysly. Stejně se dá o škodovkách mluvit jen se škodovákem, jako magor s magorem.
Třeba i moje přítelkyně mezi škodavkami odrostla, neustále má kolem sebe nějaké díly, fotky, auta - aniž by chtěla samozřejmě. 2x týdně vidí ve stodole vedle sebe Rapida a eRko a stejně se jí to pořád plete.
Jinak já osobně se pohybuji díky práci mezi řadou majitelů větších firem, šéfů a vedení akciovek nebo komunálních politiků a občas by člověk nevěřil, kolik z nich je zapalených majitelů starých škodovek. I když bych to do spousty neřekl, stačí se mezi řečí, která nesouvisí s prací jen nenápadně zmínit o náklonosti k zajímavým modelům starých škodovek a mnoha z nich zajiskří oči a rozběhne se debata, které okolí nerozumí.
Třeba i moje přítelkyně mezi škodavkami odrostla, neustále má kolem sebe nějaké díly, fotky, auta - aniž by chtěla samozřejmě. 2x týdně vidí ve stodole vedle sebe Rapida a eRko a stejně se jí to pořád plete.
Jinak já osobně se pohybuji díky práci mezi řadou majitelů větších firem, šéfů a vedení akciovek nebo komunálních politiků a občas by člověk nevěřil, kolik z nich je zapalených majitelů starých škodovek. I když bych to do spousty neřekl, stačí se mezi řečí, která nesouvisí s prací jen nenápadně zmínit o náklonosti k zajímavým modelům starých škodovek a mnoha z nich zajiskří oči a rozběhne se debata, které okolí nerozumí.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Má 50kw BMM. Argumentovala tím, že když něco na Feldu potřebovala, tak z jejich zahradního Fáva (karbec) na to nic nešlo.

-> Petkar1: Tak jesi ma posledni MPI 1,3 tak ma fakt konstrukcne uplne jinej motor. Nema treba diru v klice na ten operny krouzek a diru na AC 

Já otevřel jednomu známýmu haupnu teď už s LEKRem. Prej jééé Favorit. To už je stříkačka jo?
Jednou jsem se málem pohádal s přítelkyní, když mě chtěla přesvědčit, že motor z Fáva a Feldy jsou úplně konstrukčně odlišný. Nelíbilo se jí taky, že jsem o její Feldě řekl že to je "kulatější Fávo"
Když jsem jí řekl, že má pod kapotou skoro stejnej paskvil jako já, tak se urazila a musel jsem žehlit

Jednou jsem se málem pohádal s přítelkyní, když mě chtěla přesvědčit, že motor z Fáva a Feldy jsou úplně konstrukčně odlišný. Nelíbilo se jí taky, že jsem o její Feldě řekl že to je "kulatější Fávo"


to muj kamarad me presvedcoval ze si do 120 da motor z faka a i s prevodovkou aby mel 5 rychlosti,a ja mu rikam jak to chce udelat?"! a on ze v poho ze uz to delal a bla bla bla,dopil sem jednim hltem pivo a sel radeji pryc

Mna už par razy kluka trochu umlatila 

-> Risan: No s tou vrtuli verim 
Jinak kamarad startuje dvema rukama, chyta mu to dobre

Jinak kamarad startuje dvema rukama, chyta mu to dobre

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vychytávka je snad jedině v tom, nevyměknout a nepustit kliku, když motor chytí. A jestlipak umí jednou rukou točit klikou a druhou si přidávat plyn? Podle toho se poznají zkušení borci. Ale věř mi, že daleko větší lahůdka je startovat letadlo cukáním za vrtuli.
-> Qwak: Kamos na 1000MBG ma taky startovani klikou, ale ma i starter. Tou klikou je to srada, uz to vychytal tak ze mu to chytne a nenamlati mu to 

-> Qwak: ja mam tiež urobene štartovanie na kluku
tak t osem asi já uplnej vul .. ale to preci nejde? nebo jo?.. nikdy sem to nevidel .. nebo sem dokonalej pripad "znalce"?

-> Qwak: a?
nomálka nejde baterkou tak si jde člověk zatočit nahodou aspon jistota startu


-> Qwak: Proč ne
To kamaráduv strejda má 1000MB.. a startuje jí klikou
a je o tom 100%presvedčen..




-> enzox: to je mazec no..voni věděj hovno dneska ty lidi
nejlepší je jak si sou stoprocentně jistý a hádaj se


Tak to zase u nás v predajni náhradných dielou na automobili ŠKODA ma presvedčovali že škoda 130 a vyššie neexistuje
Že to musí byť potom dajaká špeciálna náprava z posledných modelou
A tiež že motor 136 sa do škodovky sériovo nedával..že to len luďia prerábali a dávali z favorita
Naštastie som im potom v katalógu nahradných dielou ukázal že sa mýlia 




Nedávno jsem se dozvěděl že škodovky se dali jen do začátku favoritů

vsak garde a rapid je furt jedno a to iste, neviem nad cim sa vzrusujete



Ja sa už nad takými "odborníkmi" ani nenasieram, veď zbytočne reagovať na exotov čo volaju Garde, Rapid a 110R eRkom, alebo že su to šroty atď. kašlem na nich. Niekedy sa pokúšam im vysvetliť jednotlive rozdiely ale keď vidím že to nema zmysel tak som ticho a mám ich na háku.:-)))
to mě na rapida taky všichni řikaj že mám gardéčko tak řikám že garde už přes rok nemám a nechápaj a furt se ptaj co je to červený tak řeknu rapid a voni že to je to samý že to je stejnak škodovka a že to stojí zapíču a přitom svoje auta ani nemaj
já to nesnášim když mě někdo řekne že mám 120 a že to hovno jede a že to nebrzdí-- přitom to brzdí a jede líp než pulka novejch aut





Na to že spousta lidí háže eRka,Gardečka a Rapidy do jednoho pytle jsem si už zvyknul.
A když mi někdo řekne je ten Rapid je Váš tak řeknu ne sednu do eRka a odjíždím
majitel na mě nechápavě hledí a myslí si,že si z něj dělám prdel.
Ale já Rapida opravdu nemám.
A když mi někdo řekne je ten Rapid je Váš tak řeknu ne sednu do eRka a odjíždím

majitel na mě nechápavě hledí a myslí si,že si z něj dělám prdel.


No a na moje byvale gardecko sa vsetci cudovali ze "To robili rapidy s takymto predkom?" Ale to je to najslabsie co som pocul... Hlavne mudrosti "automechanikov"
;, preco tam nedam 5kvalt s favoritu a podobne...
-> Gemini: Tak já to mám obráceně
Na moje Grde všichni volaj Rapid...

moju Rapidu stale volaju gardečka :(
to mi připomíná když sem jezdil eště do školy a byla výluka na trati a vozili nás náhradní autobusovou dopravou.. a vedle mě se nakvartýroval takovej opilec.. no a jedem a vidim moskviče
tak řikám: jéé moskvič
opilec: *zbystřil* - ne. mmmm ne. to už nejezdí.
já: jo teď jel kolem.
opilec: ne. ne. to už nejezdí.
já: hele tam je před nama
opilec: *kouká na moskviče* - ne. to už nejezdí. ne. to kdybys řekl trabant.. to už vůbec nejezdí..
tak řikám: jéé moskvič
opilec: *zbystřil* - ne. mmmm ne. to už nejezdí.
já: jo teď jel kolem.
opilec: ne. ne. to už nejezdí.
já: hele tam je před nama
opilec: *kouká na moskviče* - ne. to už nejezdí. ne. to kdybys řekl trabant.. to už vůbec nejezdí..
nebo mě taky dostalo když jsem musel vysvětlovat jak se pozná 100ka od 1000covky a nebo když jsem zase jinýmu ukázal fotku 1000sícovky tak jsem mu zhlavy nedostal že to neni tráboš :ú
mna vie najviac dojat ked mi kazdy povie na moju 1000 ze preco som nedal zosrotovat tu staru rachotinu, pritom nikoho nenapadne kolko penazi uz v nej je a ze to neni auto na kazdodenne jazdenie, vsetko pred fabiou 1,2 je pre nich rachotina
-> LiMaK - 742 forever:




kolega v byvale praci, šíleny skodovkář, s klasikou 120L (Mko)
prej že já nemužu mit motor z favorita/felicie/fabie... že to tam nepasuje,že to je motor dělanej dopředu a je "jinak" otočenej. On se v tom vyzná, on si na té své 120ce opraví všecko....
tak jsem mu otevřel kapotu, at mi seridi karbec, že mi to nejak divně táhne.
Kolega docela čuměl s otevrenou hubou na LEKR s automatem na sytičem, prej "to jsem jeste v živote nevidel", a "co je to za motor".... stačil mu jediny pohled na pro nej neznamy karbec a hlinikove viko:-)
od té doby je kolega přesvedčen, že mám "poslední" motor 125 a žádná jiná pravda pro nej neexistuje :-)
prej že já nemužu mit motor z favorita/felicie/fabie... že to tam nepasuje,že to je motor dělanej dopředu a je "jinak" otočenej. On se v tom vyzná, on si na té své 120ce opraví všecko....
tak jsem mu otevřel kapotu, at mi seridi karbec, že mi to nejak divně táhne.
Kolega docela čuměl s otevrenou hubou na LEKR s automatem na sytičem, prej "to jsem jeste v živote nevidel", a "co je to za motor".... stačil mu jediny pohled na pro nej neznamy karbec a hlinikove viko:-)
od té doby je kolega přesvedčen, že mám "poslední" motor 125 a žádná jiná pravda pro nej neexistuje :-)
No já jsem natrefil na označení eLko pro užovku, což jsem nechápal. A pak jeden mi tvrdil že 130 a rapidy měly kyvku, a to předtím mělo "normální nápravu", po vysvětlení dál mlel svou. Někdy mě to dokáže solidně naštvat. Ještě že neslýchám ty kecy o tom jak tyhle auta nestojí za nic. Někteří lidé co znám se i rádi poinformují, zajímavé.

-> gabo000000:




men povedal kamarat ze neexistuje ze mam motor s favorita lebo keby som mal motor s favorita tak mam 5 rychlosti a ja mam len 4





-> Jožynek :







-> Jožynek : Takovej by mel delat na STK