Elektromobily

prohledat
192 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 22.03.2009 do 11.01.2021, založil/a Tomaso435
řadit dle data
14:40:56
04.01.2021
gim
Můžu sem hodit osobní zkušenost a postřehy z provozu elektromobilu. Posledního čtvrt roku s ním jezdím denně, nákupní taška Citroen Zero z roku 2013. Je to firemní auto, pro cesty kolem komína. Z 90% to normálně využívá šéf, aby nejezdil po Praze velkým autem. Na zimu jsem ho ukecal, abych ho mohl využívat, kvůli zónám, kde bydlím a ne uplně rozumné přepravě mhd (1:15 vs 30min). Tam a zpět to mám dohromady cca 50km.



Kupovali jsme to jako starší předváděčku ze salonu 2014. Nájezd za těch 6-7 let co to tu máme je minimální, najeto máme 42 kkm (za 3 měsíce co ho používám jsem najel skoro 4kkm). Dojezd je i po těch 6-7 letech prakticky totožný - v létě 115 km, v zimě necelých 80 km, i v reálu to sedí. Dojezd zkracuje topení, a je jedno na jakou intenzitu jede - je tam topná spirála, výhřev sedačky nezkracuje vůbec.

Ze začátku jsme měli klasickou nabíječku co se dala koupit k autu na 230 V - nabíjení z nuly do plna bylo přes 12 hodin. Poslední 2-3 roky máme trochu sofistikovanější řešení na 400 V - není to klasický wallbox, ale menší nabíjecí stanice (16A) - těžko pojmenovat a kupované z druhé roky. S tím to nabíjení trvá podstatně méně 6-8 h. V rámci mého provozu, kdy cestou z a do práce vybiju baterky na 30%, trvá cca 2 h nabití na 80%, zbytek je pomalejší.

Na jízdy po Praze je to ideální - krátké s velkým rejdem - je hodně úzké - pro normální auto nevyužitelné místo se dá kolikrát využít. Má celkem odpich, žádná brzda provozu. Na cesty mimo Prahu to není úplně ideální, rychlostí nad 80 dost klesá dojezd. Zpracováním interieru a jízdními vlastnostmi jak Favorit.

Na postrky kolem komína je to super, ale občas se musí počítat. Mít to dojezd kolem 170km jako CitiGoE nebo F.500 E tak by to bylo lepší, ale je to o 5 let starší auto. Svezl jsem se s 500kou a jede podstatně lépe a komfortněji.
20:23:54
02.01.2021
dragon_cb_cz
18:56:06
02.01.2021
Milan 136
18:30:36
02.01.2021
Jozka
Koukám, že se schyluje k dalšímu rozdvojení tématu..3 3
17:41:36
02.01.2021
dragon_cb_cz
-> Tomaso435 02.01.21 16:06:34: Jo jo, sahání lidem do života drsným způsobem. To jsou ostatně i dopravní předpisy, ne? Taková ztráta svobody, že to nemůžeš smažit přes obec 250km/h, to nasere. A takovej zákaz incestu, to je vůbec omezení svobody...



Hele nenapadlo tě někdy, že svým "otočím to po práci na druhý konec republiky" tu svobodu někomu taky trošičku omezuješ?
16:27:53
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Už teď smíš jen do práce, na nutný nákup, k doktorovi, do přírody a domů (všechny výjimky si z hlavy nepamatuji), ale všichni to respektují....



Tak proč by nemohli postupně zakazovat vjezd do měst starých benzinů, jako tomu dělají u naftových, hodně lidem to vadí, ale respektují to...



Je to úplně stejný jako diskriminace aut na LPG že nesmý do podzemních garáží, tak tam zákážem vjezd komplet spalovacích aut...
16:06:34
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: ale.ja bych se tam měl jak dostat, nebejt toho ze ki někdo pravděpodobně začne brzo sahat na svobodu a omezovat mě v tom že mi začne sahat na mobilitu a nutit mi něco jinýho....



Tohle je prostě sahání lidem do života už celkem drsným způsobem a nebudu se divit když někoho za to pak najdou na dně přehrady....
16:01:29
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Tak pokud máš chatu a nemáš se tam jak dostat, tak Ti nikdo nebrání jí prodat, to samý s tím barákem, když zdědím barák za 9 mega a nebudu mít na údržbu tak ho prodám a koupím dva byty, v jednom budu bydlet a druhý pronajímat...



Prostě když chci opičku, musím mít i na banány.
15:48:29
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: to není pravda, takovej ten názor podobnej tomu že když máš černou audi kombi, že máš asi peněz jak sraček a není prp tebe nic problém....



Spousta lidí třeba ma barák, ale ten chátrá protože ho zdědili a nemají na údržbu a žijí v něm tak jak ho dostali... A přirovnání ze von má barák za 9 mega, nechápu že nemá na opravu střechy za 500 000 je docela kokotina... A stejně tak to je s tím autem.... Není a nebude to moc demokratické tak jak si všichni slibovali....
15:38:49
02.01.2021
Jozka
-> Tomaso435 02.01.21 15:28:06: Chatu nebo chalupu má jen sto rodin a ty se budou střídat sudá / lichá - a je vyřešeno..156
15:31:38
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Si myslíš že má všech 120 rodin chatu ? To je docela vtipné 3 3 3, ale ty co mají chatu, tak si taky můžou dovolit mít elektrické auto, nebo spalovací a platit parkování, tak či tak i kdyby bylo jen jedno auto na byt, tak by bylo o polovinu až třetinu míň aut než teď.



Edit.: Teď se mi stačí podívat z okna na parkoviště před sousedním domovem důchodců, místo původních 40 vyhrazených míst pro invalidy, jsou jen 3 + 5 pro služební auta domova. Dokonce i důchodcům došlo že vlastnit auto aby jeli jednou za rok na hřbitov a 2x k doktorce je zbytečný, když je tam můžou odvést zaměstnancí domova důchodců služebním autem, jelikož je nejbližší supermarket 400m daleko tak i ten nákup zvládnou pěšky, nebo si to nechají přivést od rohlíku.
upraveno 3x, naposled 02.01.2021 15:39:40
15:28:06
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: představa za 120 rodin jede padesáti autama na víkend na chalupu...... Morbidní humor :)))
15:19:20
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Tak ale spalovací auto na volnoběh vydává emise, tak ať platí za to že "smrdí" při cestě na parkoviště, zatím co elektrické auto "nesmrdí" ani když jede.





Ostatně jsme u problémů, nejsou parkovací místa, tak za ně budeme chtít tolik, aby na ně lidi neměli a tím pádem ubylo aut. Ten zbytek co na to bude mít, tak bude mít i na elektrické auto, ten zbytek se hold bude muset spokojit se sdíleným autem. Což samo sdílení aut, vyřeší 90% problémů s parkováním ve městě, když potom panelák kde je 120bytů nebude mít na parkovišti 300 aut, ale jen 50 sdílených, který budou stačit....
15:02:34
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu 02.01.21 12:14:23: auto co stojí nevydává emise. A praha toto řešila kvůli prostoru ne kvůli ekologii. A jelikož auta narůstají na velikosti je to krom citiga na barerky celkem úsměvná kravina





-> Jarda/felda: jen abych nedopad s nejlevnějším citigem se zahrádkou a na tom stabilně zapnutá centrála. Myslím ze bych tím všem jasně demonstroval co si o tom myslím :D
12:35:20
02.01.2021
Jarda/felda
-> Tomaso435 02.01.21 10:28:21: pro tebe by bylo bmw I3 rex 4 to rex je vlastně elektrocentrála která je integrovaná do auta 3 3 3 3
12:14:23
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Je to stejný jako auta na CNG mají dálnice za polovinu, aut na LPG je hodně tak musí platit plnou cenu, jelikož by se to státu nevyplatilo, ale u parkování zadarmo jde o to že netvoří emise v Praze, ale za prahou ...



Popravdě, kolik % majitelů aut potřebují auto nutně, že se bez něj neobejdou ? Třeba naše rodina, máme 3 auta, ale nikdo ho vlastně nepotřebuje. Táta jezdí do práce autobusem který mu platí podnik, ale auto má na parkovišti, bratr to samý. Já můžu jezdit do práce autobusem, zastávku mám jak doma tak v práci 5minut pěšky, ale jezdím autem kůly vlastnímu pohodlí, autobus by vyšel měsíčně asi na 750kč (měsíční jízdenka) auto vyjde na 1200kč jen za benzín. Takže by bylo i výhodnější jezdit autobusem, ale nechci.



Na nákup auto nepotřebuji, denně parkuji před albertem, takže můžu pečivo koupit cestou od auta, mimo to máma v albertu sama pracuje, ale i přesto nám nákup vozí rohlík.



Takže když to všechno sečtu, tak ze 3 aut co máme nepotřebujeme ani jedno, všechno jde vyřešit buď pěšky nebo autobusem, i do prahy za doktorkou můžu jet autobusem, sice to bude o hodinu delší, ale můžu. V případě potřeby přesunu mimo jizdní řády můžu vzít po městě kolo/koloběžku, v případě špatného počasí, nebo přesunu mimo město existuje taxi.



Ale jelikož jsem pohodlný a mám na to tak si můžu dovolit koupit každých pár let nový auto aby mi stálo na parkovišti, jako teď, měl jsem dovolenou, tak se auto 3 týdny nehlo z místa.
12:08:52
02.01.2021
saskyn2
-> Tomaso435: napsal si jednu hezkou pravdivou myšlenku „bude elektro auto zvýhodněný takže vlastně nebudou muset řešit ještě víc, a ty který ty peníze řešit musí pro ty budou jejich auta který si můžou dovolit ještě víc znevýhodněný než sou teď...“

takže to podstatné už víš.
11:51:51
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: ale bude tu velmi dlouhý období kdy pro ty který neřeší peníze bude elektro auto zvýhodněný takže vlastně nebudou muset řešit ještě víc, a ty který ty peníze řešit musí pro ty budou jejich auta který si můžou dovolit ještě víc znevýhodněný než sou teď... Nevidím třeba důvod parkovat a jezdit dálnici zadarmo, když váhově kurvis asfalt možná ještě víc, a jelikož auto nelita tak zabíráš misto tal jako jakýkoliv jiný auto.

Tohle totiž není motivace, tohle je obdoba rasismu. Chudej je bitej a bohatej má výhody.



A na nějaký "nehygienický" sdílení auta fakt nejsem zvědavej. Čr není zbytek bohatšího světa kde žijou úplně jiným stylem života...



Už vidím jak si na Ukrajině kam nezavedli ještě proud sdilej auto na baterky s reálným dojezdem 50km páč se samo vybije a do města.jezdi jeden z celý vesnice dosud autem bez značek co drží sotva po hromadě.



A víc nabíječek nebude dokud se asi 100.nasobne nenavýší kapacita drátů co ti vede nad hlavou. Do toho budeme potřebovat teda dalších 20 Temelínů... Už umíme aspoň likvidovat jaderný odpad? Nebo pořad jedeme stylem po nás potopa do 100 let snad ty po nás na něco příjdou?
upraveno 1x, naposled 02.01.2021 11:56:03
11:33:28
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435:

1. Nikdo ti to auto nenutí, pokud na něj nemáš, tak jezdi autobusem/vlakem (nebo si půjčůj sdílený auta když ho potřebuješ a nejede tam žádný autobus/vlak)

2. V době kdy si budeš muset koupit elektroauto jelikož jiný v prodeji nebude, už bude víc nabíječek než je teď stojanů na benzín...
upraveno 1x, naposled 02.01.2021 11:33:47
11:26:36
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu 02.01.21 11:04:20: ted sem se podíval kudy jedu a nabíječka nikde není :D takže nabít můžu několik hodin mém městě od kud vyjíždím.... Pokud se nabíjení má brát jako výlet, jako ze budu zajíždět naschvál o 10km tam a 10km zpět jen proto, že potřebuju dobit, přijde mi to neekonomické a neekologické protože opotřebovavam auto pro nic. Benzínek po ceste mam asi 5 no... Vlastně 7 ještě dvě na horách.



-> Mr._Nosferatu 02.01.21 11:10:36: operak operak.... Copak elektro auto ti musí někdo vnutit za každou cenu abys musel měsíčně si trhat od huby na píčovinu zvanou operak?





A jak píše pilot, ja si to auto koupím až třeba jako patnáctileté, a myslím že za tu dobu krom toho ze elektronika v něm nebude fungovat tak bude mít teoreticky iz třetí sadu baterií po smrtí a nebo bude uz 10 let na kupě na vrakáči protože ty baterky mu nikdo normální nekoupi
11:12:07
02.01.2021
dragon_cb_cz
-> Pilot 105 02.01.21 11:05:44: Nejsem elektrotechnik, nevím, jestli bych z těch datasheetů dokázal dobře zhodnotit přesně to o čem mluvíš (a rád se nechám poučit). Vím jen, že způsob jakým s baterkou v tom autě pracuje je nastavený na to, aby jí neždímal do těch extrémních stavů (tzn de facto se nenabíjí do úplně plné kapacity atd), což pak výdrž těch článků docela prodlužuje. Ono vůbec se teoretický předpoklady a realita občas zajímavě rozcházejí, těch možných životních cyklů je tolik, že to asi na papíře úplně podchytit nejde.



Takže je taky otázka, nakolik jde to auto v provozu "na hranu" těch článků co se zatížení týká - tipoval bych, že běžná malá plechovka typu Citigo úplně ne (ale třeba se pletu) - přesně ze stejného důvodu, aby tam byl "margin" pro jejich degradaci. Jasně, Tesla S v ludicrous mode je jiný příběh, ale to není druh elektroauta co by mě zajímal.



EDIT: A ano, počítá se s tím, že po určité době tyhle "vysloužilé" články poputují z aut třeba do "úložišť" a podobně, kde ta potřeba zatížení nebude taková. Myslím, že už pomalu začíná být docela dost dat, ze kterých ta praktická trvanlivost bude poznat.
upraveno 1x, naposled 02.01.2021 11:13:21
11:10:36
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Pilot 105: Tak si člověk to auto nekoupí, ale v případě každodenní potřeby vezme na operák, v případě potřeby jen občas půjčí sdílené auto...
11:05:44
02.01.2021
Pilot 105
-> dragon_cb_cz: Za 8 let budou ty články totálně KO3 , chudák člověk který si koupí takhle starou ojetinu. Ty články budou za 8 let vhodné tak do svítilny, možná budou mít nějakou kapacitu, ale budou "měkké" (neschopné dodádvat potřebný výkon), stačí si prohlédnout datasheety výrobců článků, prostě současná technologie baterií je v lepším případě na h...o, je to jen mazání medu kolem úst... Zkus si zjisti kolik energie padne jen a vyhřívání a chlazení celého akupacku a pokud budeš nabíjet při nižších teplotách bez předehřevu nedostaneš se ani na 70% kapacity, možná jsem moc velký pesimista, ale celé tohle akumulátorové šílenství mi přijde postavené na hlavu.4
11:04:20
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: Já v tom nevidím problém, na poslední nabíječce před pustinou dobiješ, dojedeš na místo a cestou zpátky na první zase nabiješ...





A měla by pro tebe dojet asistenční služba, kterou máš v rámci povinného ručení, když můžou poslat odtahovku někomu kdo si dá pár piv a zavolá že mu auto nestartuje, tak ho odtáhnou domů a ušetří za taxík, tak proč by nemohli přijet pro vybité auto?
upraveno 1x, naposled 02.01.2021 11:06:49
10:37:20
02.01.2021
dragon_cb_cz
-> SO545 02.01.21 09:15:04: Mně vůbec přijde, že u dodávek a náklaďáků je ten přístup ke komfortu řidíčů občas dost perverzní... když mi brácha říkal, jaký je v některých firmách problém vydupat si klimu i do spalováku, protože to jsou peníze navíc a spotřebu to taky zvyšuje, tak že to prý řidiči vydrží bez ní. To jsem nechápal.



Každopádně já nad tím nepřemýšlím stylem, jestli to, že se v zimě sníží dojezd o X je nebo není "strašné". Přemýšlím nad tím tak, jestli bych se i při razantním snížení dojezdu pořád bezpečně vešel do svých potřeb - a to mi vychází i u prcka typu elektrické Citigo. Je mi jedno, že reálný dojezd bude o 20-40% nižší než maximální teoretický, když za den z něj nepotřebuji ani polovinu... a vychází to i s tím úbytkem kapacity po třeba osmi letech.
10:28:21
02.01.2021
Tomaso435
-> SO545: já bych si to taky půjčil a dělal s tím to co dělám běžně, když by mi někdo zaručil ze pro me dojede až tomu dojde šťáva kdesi v Orlických horách když sem 3 dny bez proudu a žiju max z 50W soláru když svítí....



Ale pochybuju ze takovou akci půjč si mě na víkend někdo dobrovolně udělá
09:47:15
02.01.2021
SO545
-> Tomaso435 02.01.21 09:38:56: Ja osobne ak to k nam dorazi ako predvadzacka.

Si to poziciam a vyskusam v realnom prostredi a bez spekulovania.



Kazdy test co som doteraz videl bol o tom ako to vyskusaju v eko rezime a ako v real.

Akurat v tom real akosi vzdy spekulovali zatopit , zaklimovat atd...



Na druhu stranu. Koho to laka /a Tesiel tu jazdi dost/ preco nie.
09:45:41
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Tomaso435: O cenu jsem se nezajímal, nemám důvod, znám dva majitele Tesly jeden má model S v plný palbě a větrník, druhý má S a X a solární panely, pro oba je cena tesly v plný palbě zlomek částky na bankovním účtu.
upraveno 1x, naposled 02.01.2021 09:46:12
09:38:56
02.01.2021
Tomaso435
-> Mr._Nosferatu: uz si se zajímal kolik stojí 100W větrná elektrárna, která tech 100W dává až na úrovni orkánu? A ted si vem ze potřebuješ něco 3kW a to i za slabého vánku. To ab si k elektromobilu lidi braly hypotéku na další 3 mega kvuli vrtuli kterou ti málo kde povolí zejména kvůli hluku ... A solární panely , těch bys musel mít celý pole aby ti to dalo ted v tomto počasí 3kW. Za předpokladu že jsi doma a nikam nejedes, protože předpoklad je že 99% dobíjení bude pouze v noci.



Jinak když vidím zmíněné topení versus dojezd, tak patřím mezi ty který maj v zimě v autě rádi velmi teplo, jelikož ve služebním je digi tak vim že topím na 26-28.



No a zkušenost s elektrickou vzv, kdy se zatopí tak aby nezáblo, tak baterie co jinak dá 8-10 hodin provozu, je s topením za 2 hodiny mrtvá.



Tady by bylo řešení ala T-Mobile, když se ti vybije powerbanka, přijdeš so krámu a dostaneš nabitou. V autě by byly stejný baterky všude, urazis tomu kapotu a na "benzínce" vyndas prázdnou a dáš plnou a jedeš dál. Ale to je sci-fi aby všichni měli jeden typ baterie.. se divím ze se shodli na konektoru...
09:15:04
02.01.2021
SO545
-> dragon_cb_cz 01.01.21 23:58:27: zo skolenia poznam elktro dodavku od VW Crafter.

Problrm tohto auta je set baterii z osobaku a jeho vyuzitie je primarne urcene len v meste.

Naklimovat alebo vytopit si ho musis este zo zasuvky pred jazdou...inac neskutocna strata energie.

Ako pozname plechovky...vytopit to nieje sranda.



Cas ukaze co a ako sa vyplati.
09:10:45
02.01.2021
Mr._Nosferatu
-> Jozka: Tak nemusí mít pořádný jistič, stačí vlastní solární nebo větrná elektrárna 4



Znám pár lidí co mají čistě elektrický auta, některý kůly ekologii (ty mají vlastní elektrárny), ale i lidi co s nimi jezdí 6km do práce a zpátky, ale taky na tom dost ušetří, dobíjení citiga doma, oproti jezdění v Ečkovým MB nebo 7mičkovým BMW a nutnost jet 20km na nejbližší benzínku.



Ale ještě víc lidí má nízkoemisní hybridy, to hlavně ty co nemají možnost nabíjet doma...
00:44:38
02.01.2021
dragon_cb_cz
-> Jozka 02.01.21 00:43:07: Ten ex-kolega taky. Dojížděl s tím každý den od Zruče, tzn cca 70km jedna cesta => za den minimálně 140km. I v zimě 4
upraveno 1x, naposled 02.01.2021 00:45:40
00:43:07
02.01.2021
Jozka
-> dragon_cb_cz: Známej má BMW čistě na baterky..
00:06:37
02.01.2021
dragon_cb_cz
-> Jozka 02.01.21 00:02:19: Pro čistý elektro si ty vzdálenosti vynásob čtyřma minimálně, spíš šesti.
00:02:19
02.01.2021
Jozka
Hmm, takže dá se říci potvrzeno.. elektromobil ideální pro ty, co jezděj denně do 50-ti km do dost dobře zaplacený práce (v zimě do 30-ti km) a bydlej v rodinným domku v oblasti, kde infrastruktura snese pořádnej jistič..3
23:58:27
01.01.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 01.01.21 23:39:07: Vím. A upřímně jak je to s elektrikou u dodávek nemám tucha. Vím jen, že soused zvažuje plug-in hybridního Transita. Používá to podobně jako ty, ale většinu cest má kratších - je to kameník, takže většina cest je na hřbitový v okolí, tam by mu elektrickej dojezd stačil - a ty delší občas by holt vykryl spalovákem. Ale průměrnou cestu asi bude mít kratší než ty.
23:39:07
01.01.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: U me si uvedom, ze by se jednalo o dodavku, ve ktery je skoro tuna naradi... takze tech 450km je jen vlhkej sen... a denne casto tech 300-400 dam. to by to pak s timhle dojezdem nemelo (prelozeny) s baterkama 3t jako ted se spalovakem, ale spise 4+..
23:32:40
01.01.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 01.01.21 23:21:39: Hele na to dokonce existuje termín "range anxiety" (doslova "úzkost z dojezdu") 3 A chápu.



Pro nás by to naopak bylo naprosto ideál. Od tý dovči loni do Dánska bych EVčkem s nájezdem 450km pokryl úplně všechny naše cesty jen s dobíjením přes noc doma. Což by za ten rok a půl znamenalo ušetřených cca 40t Kč za palivo pokud bychom dobíjeli v nízkém tarifu.
23:21:39
01.01.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: za me - vis kde bydlim a ze elektrika pro me problem neni. Takze pro moji mamu elektra - idealni. Pro brachu taky asi neni problem. Pro mamy pritele z 99% taky pohoda. Pro me - spise hranicni v tak 30% dni... Ale tu tretinu odmitam trnout...
23:16:09
01.01.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 01.01.21 23:14:45: Žádnou "zaručenou informaci" taky nemám. Ta investice úplně malá není, ale při větším nájezdu pořád věřím, že se to vyplatí. Taky je otázka jaká by byla cena, kdyby se jich hromadně objednalo víc.
upraveno 1x, naposled 01.01.2021 23:17:05
23:14:45
01.01.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: info v tomhle smeru mam jen JPP. Znam par lidi, kteri to nekomu montovali (nedodavali) a mluvili jen o cene zarizeni od majitele, co si to sam dodal. Ale info bylo shodny - okolo 30k.
23:09:21
01.01.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 01.01.21 23:04:16: Kamarád (ex-kolega) má firmu co je vyrábí a i s nějakým inteligentním centrálním účtovacím systémem atd to vycházelo pokud vím o dost levněji - ale už jsou to asi dva roky co mi to ukazoval.
23:04:16
01.01.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: nezajimal jsem se presne, ale ta domovni nabijecka (wallbox) je kolem tech 30k samotna.
22:28:30
01.01.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 01.01.21 22:23:58: Jj věřím. Proto říkám udělat toho víc najednou, aby se náklady rozložily. Dát do toho třeba 30 bych neměl problém - to by se mi vrátilo ani ne za rok.
22:23:58
01.01.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: byl jsem tam. Vim o co jde. Proro Ti rikam, ze projekt, zadost, realizace firmou, wallbox a 70k v riti... Plus pravidelny mesicni platby okolo 500,- mesic + spotreba.
20:46:39
01.01.2021
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN 01.01.21 20:38:09: Na naše použitý by to stačilo určitě, v garáži i zásuvka u našeho místa je, ale není tam měřák a asi tam ani není nízký tarif - takže by se to prodražilo. Trafačka je v přízemí našeho baráku, ale co vše by bylo potřeba netuším.



Ale je to sdílená garáž, skoro 50 míst (vlastně jsi tam možná byl?), lidí co to budou chtít bude přibývat (vím minimálně o dalších dvou co by to ocenili už teď). Takže právě proto by se nějaká organizovanější akce do budoucna podle mě vyplatila.
20:44:57
01.01.2021
SO545
-> StepaNoFUN 01.01.21 20:38:09: tie poplatky a nasledne aj pocty pripojok budu obmedzujuce.



U nas v praci sef tiez horko zaplakal ked instaloval 3 nabijacie stojany...
20:38:09
01.01.2021
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Tak na noční dobíjení Ti stačí 230V/16A... Pokud budeš chtít víc, tak je to o jiným příkonu a pro jednoho se to nevyplatí. Jedině že by sis to zaplatil sám - žádost, přípojka, měření, technický řešení, wallbox, stálý platby...

Pro začátek jsi v tom za 70k...
upraveno 1x, naposled 01.01.2021 20:39:03
20:32:34
01.01.2021
dragon_cb_cz
Mě fakt docela mrzí, že ten barák zatím nemám, abych to svoje přesvědčení mohl podpořit "prachama na stole" a koupit si to. Asi na čase začít tlačit na družstvu, aby se tu do garáže udělaly pořádný zásuvky...
Extreme Tyres