Elektromobily

prohledat
192 příspěvků (zobrazeno 151 až 192) od 22.03.2009 do 11.01.2021, založil/a Tomaso435
řadit dle data
09:04:12
01.01.2021
SO545
Přesunuto z tématu Škoda Fabia R5...

-> StepaNoFUN 01.01.21 00:36:26: presne toto ma napadlo a tych agregatov bude pri sebe velmi vela....1



A budu to impozantne motory.
01:35:27
01.01.2021
růža
Přesunuto z tématu Škoda Fabia R5...

-> Eidy 01.01.21 01:03:02: Si dovolím vstoupit. Tohle je přesně ten přístup, který mě hodně mrzí. Protože přesně to, že se s tím všichni smíříme, znamená, že se to stane. Nejsem sice nějaký anarchista, ale obávám se toho, že jakmile budeme držet hubu a čekat, zmizí nám jakákoliv možnost jezdit těma našema plechovkama. Je to sice trochu sci-fi, ale bohužel se to začíná silně promítat, jak do běžného života, tak do motorsportu. Takže by mě nepřekvapilo, že za pár let, pokud nebudeš mít plaketku, tak si na Nordschleife nezajezdíš. Jen doufám, že se ve svých názorech hodně mýlím.
22:44:14
27.06.2009
Kaprof-Pisařík
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: 40
22:42:52
27.06.2009
Tomaso435
-> Kaprof-Los Koramos: jj je40 ale bájo uhrkaná koza3
22:41:30
27.06.2009
Kaprof-Pisařík
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: já to řikam pořád fáčko je auto na baterky4 3 jinak sem na to koukal v Brně4
upraveno 1x, naposled 27.06.2009 22:41:40
22:37:38
27.06.2009
Tomaso435
a abych to tady popohnal, tak takhle vypadá risanuv zrenovovanej favorit na baterky40



foto někde z netu tušim,,, myslím že good !
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 27.06.2009 22:37:38
20:44:16
29.03.2009
Kloggie
-> PeterP136: Mě se elektromobily hrozně líběj, před asi 5ti lety jsem měl možnost koupit Peugeot 106 na elektriku za 55K kč, ale neměl jsem je a teď si drbu hlavu, protože cena takovýho pažouta je 3x taková. Dokonce jsem uvažoval nad přestavbou mýho Golfa, ale problémem jsou baterky, jsou hrozně drahý a jenom takový obyč olověný články stojej přes 20K kč. Někde i víc. Mít ty prachy tak bych do toho asi šel.
21:11:02
27.03.2009
PeterP136
-> Kloggie: lepsie je mat jednu obrovsku alebo kopec velkych elektrarni na pohon X vozitok, pretoze: spalovanie a emisie tychto elektrarni su omnoho mensie nez emisie X vozitok a su lepsie kontrolovatelne, ucinnost vyssia, jediny problem vidim v prenosovych sustavach, ktore na to nie su stavane a samozrejme bv otm, ze tie elektrarne este nie su postavene.

-> King: Ta cistucka energia bola myslena trosku inak nez je to v praxi bezne. Podporenim danovym a inym vystavby ekologickejsich zdrojov energie sa podpori vyroba a vyvoj takychto zariadeni takze casom sa dostanu na uroven kedy uz nebudu musiet byt podporovane. Ze to bud nefunguje alebo to u nas a u vas nevidno ze by to fungovalo je uz vec druha. Nie je proste vsetko take ako sa zda byt na prvy pohlad. Ked si niekto napise na plagat ze je dobry a chce nam dobre tak mu to tiez vsetci nezozerieme, vsak :), len vacsina :).

-> Risan: Pri pouzivani zastaralych baterii to nie je nic moc ale baterky ktore pouzii v pezotoch a citronoch mali po 3t cykloch este stale 80% kapacity, pritom uz vtedy nabehali tolko ze sa ich cena zrovnala s cenou benzinu a ak niekomu nevadil pokles na 80% mohol ich pouzivat dalej. Cena tychto baterii v 90tych rokoch bola okolo pol miliona sk, dnes je to len nieco cez 200t sk. Na eurace a kc si to uz prepocitajte sami :).

-> vaclav785: V japonsku aj usa su popularne smradlave spalovacie zastarale motory. Niezeby eletromotory boli nejakou novinkou :), ale aspon nesmrdia a nie su hlucne. Elektromobily v europe robil len psa a aj ti skoncili vraj o to nie je zaujem, pritom fr posta planovala objednavku mestskych postovych elektromobilov. V usa boli dake pokusy vdaka floride ale ked lobisti pretlacili zrusenie ekologickych zakonov (proste to uz floridcanov stvalo ze vidia svoje mesta furt v ruzovom opare), tak tam pokusnu vyrobu elektromobilov velmi rychlo zosrotovalii. Vid film: kto zabil elektricke auto. Odvtedy je to uz len tanec okolo neperspektivnych a nerealnych palivovych clankov ktory naftarskym spolocnostiam a vyrobcom aut umoznuje nadalej profitovat a nesnazit sa prejst na novsie technologie. Auto na palivove clanky si najblizsich 30 rokov 100% nekupite pretoze nebude a potom si ho velmi pravde3podobne tiez nekupite pretoze stale nebude. Na autosalonoch su len tanecky pre ekologov aby drzali hubu. Trosku to chcu zamiesat tata a chevrolet s voltom, ale ci z toho naozaj nieco bude neviem. Chevy volt vyzera nadejne, od studie sa kasna velmi zmenila takze to asi myslia vazne a koncpet dizelelektrickeho auta je podla mojho nazoru velmi rozumny, je to taky kompromis medzi tym co by sme cheli a tym co mozeme mat. Dojazd 1400km a spotreba 3l benzinu/nafty/etanolu na 100km je super vec.
18:48:36
27.03.2009
Kloggie
Koukněte se na Discovery, je tam pořad Electric Garage a chvílema mi to připadalo jako vymejvárna mozků. Jinak ta energie se musí někde vyrobit, takže elektromobil má nulový MÍSTNÍ emise. Otázka je co je lepší, mít jednu obrovskou elektrárnu a pohánět X vozítek, nebo mít X vozítek na benzín/plyn a jednu malou elektrárnu na pokrytí spotřeby domácnosti a fabrik.
14:34:58
27.03.2009
King
-> Risan: Ona ani cena kWh není žádná konstanta, takže si halt musíme zvyknout na to, že spalování těch tfujtfuj odporných koktejlů uhlovodíků bude ještě nějakej ten pátek jedinou schůdnou cestou.

Jenom aby se zas nějakej užitečnej idiot nerozhod prosadit elektromobily, třeba ve městech, za každou cenu. Stejně jako si to eko-pablbové vydupali s větrníčkama na kopečkách a fotovoltaikou, kterýžto experimenty sponzorujeme z daní a tu čisťonkou elektřinu musí ČEZ vykupovat za nesmyslný sumy :(
19:23:25
24.03.2009
vaclav785
-> Risan: jj já jsem nemyslel, že by provoz byl moc drahý spíš jsem narážel na to, že to není až tak ekologický, jak by se na první pohled mohlo zdát
18:00:41
24.03.2009
Tomaso435
-> THOMMY : jůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů9
16:32:25
24.03.2009
Risan
-> vaclav785: Tak to slovo "brutálně" bych asi nepoužil, protože to předpokládá vyhodit ty baterie na skládku a kyselinu vylejt do potoka a ne je recyklovat.



Hmotnost baterií bude asi větší než 200kg, protože je tam 14 kusů 6V/180Ah a jedna asi bude mít dost přes 20 kilo.



Na druhé straně při ceně těch baterií vychází náklady "na palivo" (elektrika + cena baterií) při tom proběhu 40 000 km celkem slušně:



Cena baterií 63 000,- Kč (viz www.varta-autobaterie.cz/ varta-trakcni-14/varta-mob il-6v-180ah-117.html?zenid =5177...

Cena spotřebované el. energie 20 000,- (400 x 25kWh x 2,- Kč/kWh - budeš nabíjet na noční proud).

Celkem 83 000,- Kč na 40 000 km. To vychází kolem 2,- Kč na kilometr. Že za baterie dostaneš ve sběrně možná ještě nějakou tisícovku zpět, to jsem zanedbal.



Oproti tomu benzínový Favorit pojede průměrně za 7 litrů na 100 a to při ceně benzínu kolem 25,- Kč za litr bude asi 1,75 Kč na kilometr.



Co z toho plyne? Že se elektrický Favorit možná nevyplatí, ale zas tak jisté to není. Cena benzínu je vrtkavá a nezapočítali jsme výměny oleje, filtrů, svíček a kdovíčeho, co u elektromotoru nehrozí. Na druhou stranu, možná těch 40 000km na jedny baterky je příliš optimistické... Prostě těžko říct.
16:28:57
24.03.2009
THOMMY
16:08:03
24.03.2009
vaclav785
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: no to je další věc(ta cena), ale pokud už máš tu Lionku tak už se to dá to máš kolem 600000km a to ti vydrží málo který auto, ale i tak máš potom krásnej odpad
15:57:42
24.03.2009
Tomaso435
-> vaclav785: no je to fakt,,, likvidace baterií, je asi na nic,,, a hlavně pořizovací cena nových
14:04:01
24.03.2009
vaclav785
-> Risan: jsem rád že si potvrdil to co jsem si myslel, jinými slovy např u těch favoritů jsi najezdil 40000km (500*80) a měl jsi asi tak 200kg(možná víc)brutálně neekologickýho materiálu, který se likviduje velmi špatně



A TO SE VYPLATÍ!!!!!
13:48:14
24.03.2009
Risan
-> vaclav785: Měří se to v cyklech. Běžně se jezdí tak, že se baterie nabije plně a pak se jízdou vybíjí až ke spodní hranici, aby se pak nabila znovu - jeden cyklus. Druhá věc je, kolik se na jeden cyklus ujede, což závisí na kapacitě a na spotřebě auta.



Pokud vím, tak se používají buď trakční olověné baterie (od startovacích se liší právě tím, že jsou optimalizovány pro tyhle "hluboké cykly"), případně gelové, dále NiCd a v poslední době Li-ion/Li-pol.



Trakční olověné baterie jsou na tom nejhůř, deklaruje se sice kolem 1000 cyklů, ale v praxi třeba v těch favoritech odcházely po 300 cyklech. Situaci by asi trochu vylepšil nějaký inteligentnější battery management, ale to tam nebylo. Protože měrná kapacita je poměrně nízká, dojezd osobního auta s olověnými bateriemi se pohybuje kolem 80km. Zase ale jsou velmi levné.



NiCd jsou lepší, podle provedení třeba kolem 3000 cyklů a dojezd bývá kolem 100km. NiCd používaly například ty Bety nebo ze zahraničních elektromobilů francouzské Peugeoty 105 či Partnery nebo Citroeny Saxo a německé VW Golf City Stromer.



Li-ion nebo Li-pol baterie jsou asi nejlepší, životnost je obdobná jako u NiCd, ale hustota energie je větší, takže se dosahuje při stejné hmotnosti mnohem větších kapacit a tím pádem i dojezdu. Je to třeba 200 nebo 300km. Cena je ovšem vysoká a také jsou velké nároky na elektroniku battery managementu.
11:44:34
24.03.2009
vaclav785
viděl jsem v autosalonu, že je to ted velmi populární v USA a v Japonsku (tedy elektromobily), nevíte náhodou někde jakou mají životnost ty akumulátory? nemyslím výdrž ,ale životnost
09:23:47
24.03.2009
MATTESS
ty emobily se dělali v Elcaru v Ejpovicích, kolem nás jeden čas jezdil favorit. Bylo to zvláštní neslyšet motor
08:52:52
24.03.2009
Risan
Hmm, téma se nějak neujalo, jsou tu holt samí spalovači.
16:11:18
23.03.2009
Tomaso435
-> Risan: áááá vyborně1
18:57:34
22.03.2009
Risan
Tomaso435_Žák 3.Bé 22.03.09 10:58:52 napsal: kuci tak sem našel nějaký fotky elektromobiulů, a hrozně mě zaujala tahle ŠKODA / TATRA BETA EL vidim v tom pikapa na podstavci s předkem škodovky3



Tak pozor, auto je svařený trubkový rám a na něm panely z laminátu. Pickup byl samonosná plechová karoserie. Už v tom je rozdíl.



Tomaso435_Žák 3.Bé 22.03.09 10:59:41 napsal: tapece fávo



První modely měly z Fáva nejen tapece, ale i palubní desku. Na fotce už je ale palubní deska Hyundai.



Tomaso435_Žák 3.Bé 22.03.09 11:03:55 napsal: brzda?



Spíš volič - dopředu, dozadu, stojíme. Něco jako u automatické převodovky.



Tomaso435_Žák 3.Bé 22.03.09 11:06:55 napsal: a pickupek,,, mimochodem nemáte někdo o tom víc?



Stejnosměrný sériový motor MTH 100 L/K 15,4kW, 84V. Spotřeba 20 - 25kWh na 100km, pohotovostní hmotnost 1230kg, celková 1580kg. Maximální rychlost 80km/h. Baterie olověné 14ks 6V, 180Ah. Elektrická vývěva pro posilovač brzd, benzínové topení.
11:22:41
22.03.2009
stika87 - Maschinenführer
-> Tomaso435_Žák 3.Bé: vc norsku cumej kazdymu autu z podkapoty zasuvka2 2 2 ale kuli zimnimu startovani 3 3 3
11:17:56
22.03.2009
Tomaso435
-> Mefistofeles147: notojo sem z toho ny větvy3
11:15:16
22.03.2009
Mefistofeles147
Ááá objevils ameriku co 3
11:13:51
22.03.2009
Tomaso435
špagátek
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:13:51
11:11:35
22.03.2009
Tomaso435
11:08:39
22.03.2009
Tomaso435
špagátek3
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:08:39
11:07:47
22.03.2009
Tomaso435
na střeše?
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:07:47
11:06:55
22.03.2009
Tomaso435
a pickupek,,, mimochodem nemáte někdo o tom víc?
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:06:55
11:06:26
22.03.2009
Tomaso435
moturek
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:06:26
11:04:55
22.03.2009
Tomaso435
a fávo co sloužilo v temelíně
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:04:55
11:03:55
22.03.2009
Tomaso435
11:03:09
22.03.2009
Tomaso435
takovej nakoplej pickup ,ale zajimavý
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:03:09
11:02:30
22.03.2009
Tomaso435
11:02:02
22.03.2009
Tomaso435
super otáčkoměr 3
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:02:02
11:01:32
22.03.2009
Tomaso435
a pak ještě fávo v eletrice
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 11:01:32
10:59:41
22.03.2009
Tomaso435
tapece fávo
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 10:59:41
10:59:12
22.03.2009
Tomaso435
10:58:52
22.03.2009
Tomaso435
kuci tak sem našel nějaký fotky elektromobiulů, a hrozně mě zaujala tahle ŠKODA / TATRA BETA EL vidim v tom pikapa na podstavci s předkem škodovky3
zvětšit Elektromobily  - obrázek od Tomaso435 vložen 22.03.2009 10:58:52
upraveno 1x, naposled 22.03.2009 11:12:58
Extreme Tyres