skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda 130
Ďakujem za odpovede. Ale je tu ešte možná jedna teória: pán dávnejšie (možno) nabúral, prehodili predok z inej škody a potom ho predal (možno) tomuto majiteľovi ktorý si myslí že to je povodné.
-> Bukaj: máš pravdu, blbě jsem se v minulém příspěvku vyjádřil, měl jsem na mysli, že patrně předsériové vozy měly ještě některé znaky M1. Jinak souhlas...
-> FrantaM: Jenže to má jeden háček - karoserie M1 má hluboký kastlík pro baterii, tudíž je nekompatibilní s vlečkou. A že by to na ověřovací sérii extra ručně upravovali, to se mi nezdá...
...ale je možné, že karoserie předsériových vozů ještě nesly některé znaky M1, ale to hlavní už bylo určitě standardní provedení M2 a z provozně-kapacitních důvodů došlo ke sjednocení karoserie pro všechny typy až s m.r. 85...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
...ale je možné, že karoserie předsériových vozů ještě nesly některé znaky M1, ale to hlavní už bylo určitě standardní provedení M2 a z provozně-kapacitních důvodů došlo ke sjednocení karoserie pro všechny typy až s m.r. 85...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tomu by také odpovídala zmíněná fotka ze SM č. 36/84.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3286_2007-0 3 -30_22-00-23_58.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3286_2007-0 3 -30_22-00-23_58.jpg
-> Šáca: přesně tato fotka byla zveřejněna v mnou uvedeném Světě motorů. Je nutné si také uvědomit, že až do 7/84 (konce výroby M1) byl nejdražším škodováckým sedanem model 120 GLS, pak převzal tuto štafetu model 130 L jako "top" nabídka sedanů. Jestli se mýlím, tak mne opravte, ale domnívám se, že model GLS dostal pětistupňovou převodovku až v modelovém roce 1985, proto je také možné, že existovalo několik předsériových vozů 130 L v karosérii M1 (bylo nutné si ověřit vlečenou zadní nápravu v karosérii sedanu, pětistupňovou převodovku a motor o objemu 1289 cm3 v sériovém voze)
img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../3286_2007-03
-30_22-00-23_58.jpg bez blinkrů ale s dírama v čele.
a neni to jen 120GLS M1?
-> David.: Teoreticky mohlo vzniknout několik předsériových kousků 130 L s M1 karosérií, ale sériově se 130 L začala dělat až od modelu 1985 (viz. SM 36/84, kde je tento vůz představen jako novinka roku 1984). Verze 130 GL se začala vyrábět až od roku 1986 ve Vrchlabí.
-> Žiabrovak: škoda 130 začala od 8/84 tj. model MII
jedině že by to byla nějaká úplně první a poskládali jí ještě s MI předkem, ale pochybuji
jedině že by to byla nějaká úplně první a poskládali jí ještě s MI předkem, ale pochybuji
-> Žiabrovak: Nechajme sa vyjadriť skúsenejších ale podla mňa žiadná 130-ka nevyšla z linky ako M1.
-> RoboSK: Obávám sa že to spz nemá
ale vin číslo by to vyjasnilo.
-> RoboSK: Obávám sa že to spz nemá
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Žiabrovak: aj podla spz vieš zistit rok vyroby :D
-> isti: To je čudné lebo tie blatníky aj čelo vyzerajú na tom aute povodné, aj karoséria má prvky, užovka emko. Ale medzityp bol aj začiatkom roka 1985. Som blbec že som sa neopýtal na rok...
-> Žiabrovak: Povedal by som že nie,130-ku začali vyrábať približne v robu 85-86 a vtedy už bolo M1 minulosťou.
Dobrý deň použijem staré vlákno. Prosím vás je možné aby existovala (podľa majiteľa originál) Škoda 130 GL typ M1? Teda bez smeroviek a otvorov v čele? So všetkými GL vecami?
tenhle kluk jednu 130 hlavu prodava:
j.prochazka#msp#mesit#cz tel. 605 547 195
pochopitelne znaky # v adrese musis nahradit odpovidajicimi spravnymi.
a je odnekad z Uh.hradiste.
j.prochazka#msp#mesit#cz tel. 605 547 195
pochopitelne znaky # v adrese musis nahradit odpovidajicimi spravnymi.
a je odnekad z Uh.hradiste.
no moc dik za alespon nejake rady
ted jestli se mi ale vyplati upravovat tu 105 hlavu....a nebo jestli se mam snazit shanet tu 130,ale ty jsou fakt hodne drahy...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
jo a kromě 105 můžeš zkusit sehnat hlavu z tisícovky...stejnej problém s úpravou
2 Herman: Jde pouzit, pokud vim, jenom palice z S105 a upravy na ni nejsou z kategorie "udelej si sam" - chce to dopidit se v okoli nejakyho motorare, kterej to dela. O hlinikovy kebuly na S130 slysim poprvy, to by chtelo nejak upresnit
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
jo a z CEHO jsme myslel z jakeho auta a ne z jakeho materialu....protoze hlavy na 130 se pomerne blbe a draho shanej...
ok,ale to je mi jasne,ale hlava ze 130 je pomerne draha(1500-2000kc) a co je potreba upravit na ty 105-kovy hlave???zatim moc do teto problematiky nevidim....
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Herman:jak z čeho?No materiál bude jen a jen litina,a buď ze 130 nebo z té 105(s tím že ji budeš upravovat)....
ok,moc dik za odpovedi,ale z CEHO ji mam sehnat???
Nebo upravená 105ková. Nebo si třeba nechat za šlený prachy navrhnout, spočítat a vyrobit funglo novou jinou.
na 130 blok můžeš dát litinovej osmikanál....nemusíš nic upravovat, stačí ji jen sehnat.
Hm,to je otázka pane....
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
chtel bych se zeptat jaka jde jde dat hlava na 130 mimo originlani 130-kovy hlavy???teda jestli tam nejaka jina jde.....a jestli ano tak co je potreba pro to udelat???
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)