skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Turbo kit na 120-cu :-)
myslím, že tento článek bojuje o první místo v počtu příspěvků...78,hm...
Michal LR> nahodou nemas viac foto toho motora ked hej tak poprosim peto12@pobox.sk dik moc
Škoda Favorit - Felicia - závodní nová kliková hřídel 5x uložená - zdvih 78, hlavní uložení 60. Tel.: 604 112 263
tak sem to přece našel
tak sem to přece našel
-> Pepino RS: teť asi před tejdnem byla jedna 5x uložená se zdvihem 78 v annonci
tady jsou ale ortodoxni skodofkari:)misto toho aby si koupily nejaky jiny auto co jede tak narvou dvakrat tolik do uprav motoru a porad to bude ta skoda co"nebrzdi"nese
di"krouti"apod co o nas shademanech putuje....


-> Tom: Já karbec mám,ale do rezerva bych ještě jeden vzal - nebo na díly.
Taky sehnat někoho,kdo ho zrepasuje,nebo poradí s repasí.Chtělo by to nový membrány do podtlaků..no budou to ještě starosti-ale potom...
Taky sehnat někoho,kdo ho zrepasuje,nebo poradí s repasí.Chtělo by to nový membrány do podtlaků..no budou to ještě starosti-ale potom...

-> Bery: Tak daleko ještě nejsem, řekl bych nějakej renault ale nevim. Pokud neseženu kompresor za rozumnej peníz tak na to prdim.

-> Pepino RS: a k čemu mě bude bez bloku? když budeš mít obojí, koupím.
-> Michal LR: 5x ulozena klika ze zdvihem 72 se da sehnat uplne krasne sehnat a kliku 5x ulozenou ze zdvihem 78 se neda sehnat !

-> Tom: máš zdroj na karbeci z turba??
-> markus: Já potřebuju jenom kompresor, a dám tam karbec z nějakého turbomotoru.

-->Tom:ono těch výrobců je docela dost,ovšem ty ceny jsou šílené(na naše poměry samozřejmě).Ty adresy ti pošlu,at se alespon podíváš.Třeba na Audi A4/6 koupíš celý set,(kompresor Roots,řídící jednotku,řemeny prostě vše,-jen namontovat),--za nějakých 4500 babek.Pro Amíka je to částka přijatelná,ale pro našince,--no nevím nevím;o).Sehnat se dá ale všechno,--akorát s tou vačkou,bude třeba asi v takovém případě něco udělat.Protože to dodávají v těch setech k tomu rovněž.Ale zas,když to budeš zkoušet,taky to nějak dopadne,--a přínos by to měl být taky značný i bez toho.Ta myšlenka je opravdu zajímavá,--a 2 Webery má dnes kdejaký šMOULA;o)),ale kompresorovou Škodovku??--jestli máš chut zkoušet,--tak do toho!!!
-> markus: Tak jsem projel čechyše internet, anašel jsem tam zajímavé věci. O tom ROOTS se říká že uvnitř dochází k poměrně velkýmu tření, takže prej po nějakejch 60-100km musí jít na repas. Takže šance že kopím slušnej kousek je malá. Pak jsem dostal typ na mercedesa. Ty prej maj kompresory poměrně často a jeden člověk může sehnat novel z SLKáčka za 16000 a jetej by moh bejt tak za 9000 což de. A pozor maj prej elektromagnetickou spojku na vypínání toho kompresoru, což u mercedesa vypíná při normální jízdě ve městě páč tam to s tím více žere.
Jinak co se týče kliky, dal bych rači z fabky ta bude pevnější a nebo spíš celou fabku, ta má na spodku slušný výstuže.
Jinak co se týče kliky, dal bych rači z fabky ta bude pevnější a nebo spíš celou fabku, ta má na spodku slušný výstuže.
-> Michal LR: Já vim,že motor na to turbo není konstruovanej,ale jak je vidět soudruzi v boleslavi umí.
Je to dřina sladit to - o tom žádná,ale výsledný efekt je dost slušný.
Já to páchám přez karbec,upravovali se spalováky,kanály,fabka má navíc motor zpevněný tím litinovým košem - myslím,že to chvilku vydrží.
Nebo nemá tady cenu o tom polemizovat,počkáme za jak dlouho někdo od nás jezdící s turbem na fa motoru přetrhne kliku.
Je to dřina sladit to - o tom žádná,ale výsledný efekt je dost slušný.
Já to páchám přez karbec,upravovali se spalováky,kanály,fabka má navíc motor zpevněný tím litinovým košem - myslím,že to chvilku vydrží.
Nebo nemá tady cenu o tom polemizovat,počkáme za jak dlouho někdo od nás jezdící s turbem na fa motoru přetrhne kliku.


5x uloženou kliku měla jen 130LR evo a to ještě jen občas

mno ked ste sa tu bavili o tom ulozeni... chcete mi povedat ze favo je 5x lozene ?
-> Bery: jako co? já jen že 136 má na turbo trošku velkou kompresi. a ten motor není tak trochu konstruovanej na turbo (vačka, tvar spalováku,zapalování, tvar ventilu i kanálu atd.). Jak vyřešíš bohatost když je turbo v záběru a když ne? A stejně do něho člověk narve několikrát víc,nikdy to pořádně nesladí - u TDi stačí, když se sekne natáčení lopatek, motor se nahoře plní moc a odejde během pár tkm, efekt minimální - fiat pojede vždycky víc, zůstane vstřikování i zápalko a najede statisíce km a stejně ani Fa "turbo" STK neprojdeš.
-> Michal LR: Týpek od nás s tím jezdí 3 roky - a co na to klika??drží... a bere to celkem u držky...motor 135-asi to v mladý bouli trochu předymenzovali
A proč tam nedát rovnou MTX přírubu na žigula a motor 1,3turbo z Una? To auto jsem měl, motor jede jako kr.va a těžkej taky není. Navíc se to dá pořídit za pár peněz. U fáčka by musela ještě i jiná vačka a 135 motor a stejně ta klika prdne.
-->Tom:tak jsem se"zapojil",a našel dokonce i výrobce(německo,dánsko,US
A).
Ceny jsou bohužel celkem mastné.Odpoledne ti pošlu mail s adresama,ať se na to podíváš taky.Jinak lze sehnat ještě prý i Roots SC 12,14(z fiata nebo Lancie),ale bude to asi obtížné.Neříkám,že to ale nepůjde.Zajímá mě to,tak se Ti pokusím pomoct,samozřejmě v rámci svých možností;o).
Ceny jsou bohužel celkem mastné.Odpoledne ti pošlu mail s adresama,ať se na to podíváš taky.Jinak lze sehnat ještě prý i Roots SC 12,14(z fiata nebo Lancie),ale bude to asi obtížné.Neříkám,že to ale nepůjde.Zajímá mě to,tak se Ti pokusím pomoct,samozřejmě v rámci svých možností;o).
Tak před rokem jsem četl inzerát že někdo prodává motor z Favorita s Tubem upravenej do Š120. Mohl to dokonce ukázat a chtěl za to 20 000,-
-> remix: kdyby to nebylo tak drahe, zbytecnou desitku nemam a kdybych mel, tak by se mi do toho stejne nechtelo, je mi lito meho motoru..za 10000 uz mam snad i ten motoru 1.8T z golfa

-> Tommy: Jo díky, ale do turba se mi moc nechce. Je to složitější zástavba a musí bejt chladič vzduchu. Ten kompresor je více elegantní, nepřidá sice tolik co turbo, ale zase přidá i v nízkejch otáčkách.
-> markus: Byl jsem se zeptat na VW vrakáči a Corrada je tak málo že šance je skoro nulová. A navíc ta G60tka je velká jak to turbo. Ten ROOT je prej placatej a funguje na jinym principu, takže by byl asi lepší. Takže na kterejch autech se používal?
-> markus: Byl jsem se zeptat na VW vrakáči a Corrada je tak málo že šance je skoro nulová. A navíc ta G60tka je velká jak to turbo. Ten ROOT je prej placatej a funguje na jinym principu, takže by byl asi lepší. Takže na kterejch autech se používal?

-> Klop: Joo tak tohle uz jsem taky kdysi davno cetl a jak sem videl kolik se toho musi sehnat a menit, tak sem si rek: seru na to
Skodovka na rozpadnuti, ale hlavne za ma TURBO, to je maras, no ale ne ze bych ho nebral


-> Klop: ta už neexistuje...
teď to šlape v bílém rapidu...
teď to šlape v bílém rapidu...
Já věděl, že sem to na techwebu někde viděl.
-> Milošek: Tak to ,co jsme měli my netočilo.4500 ot/m a vím nee.
Jinak já mám 2 turba z una 1,4 - cena jednoho byla cca 1500 kaček.Karbec z renaulta 1,7 turbo za litr a z Lancie Integralky chladič turba - taky asi 1500,-
Potřeboval bych sehnat někoho,kdo má třeba renaulta 5 v turbu,nebo něco podobnýho abych mu z toho rozebral pár věcí...Třeba ten přepoušťák na benzín...
Jinak já mám 2 turba z una 1,4 - cena jednoho byla cca 1500 kaček.Karbec z renaulta 1,7 turbo za litr a z Lancie Integralky chladič turba - taky asi 1500,-
Potřeboval bych sehnat někoho,kdo má třeba renaulta 5 v turbu,nebo něco podobnýho abych mu z toho rozebral pár věcí...Třeba ten přepoušťák na benzín...
chybicka ta adresa ma na komnci *.net a ne com ale je ted ve vystavbe takze dejte treba *.de tam je to taky mam dojem:)
-->Tom:já bych zkusil spíš nějakého chlápka,co vozí díly na alfy,lancie z italie,-ať se po tom ROOTsu poohlídne.Není možné,aby se za slušný peníz nedalo sehnat i s karburátorem!Mě to kdysi dokonce někdo sliboval,ale pak mě to přestalo zajímat,a dnes už uvažuju spíš jinak,-čili v jakýchsi mezích"originality&q
uot;;o).
turbo na octavii TDi za patnáct...
-> Bery: no tak to sorry ale turbo z nafty netoci???koukni se na www.ghostridermovies.com nevim proc ho daval na hayabusu z jumpera-doted nevyzkousel kolik to jede pres 400km/h uz se boji.......
Tak jsem koukl do anonce, a jedinej kompresor tam byl za 22000Kč, tak mi trochu zatlukalo srdce.



Nebo vůbec napastit systém Komprex na škodofku. Díval to třeba Opel na svý Senatory. Motor měl kompresor i turbo. Kompresor bežel odspoda a turbo nahoře. Výborná a smrtelná kombinace.
-> wekky: turbo z nafty je k ničemu.Dává hodně od spoda,ale motor s ním neroztočíš.Zkoušeli jsme nedávno turbo z nafťáku a motor se nechtěl moc točit do ''plných''.
Mám doma už všechno připravený,nedávno jsme turbo rozchodily na jednom motoru z fáva a poměr mezi cenou úprav a výkonem vychází hodně v poho!!!
Mám doma už všechno připravený,nedávno jsme turbo rozchodily na jednom motoru z fáva a poměr mezi cenou úprav a výkonem vychází hodně v poho!!!
-> Tom: "Totální Čech" - to je pekné označenie

Kdysi před lety jsem o něčem podobném přemýšlel a nejlépe (nejdostupněji, velikostí a i cenově) mi vycházelo použít turbo z tříválcového Zetoru.
Dnes bych se do toho stejně už asi nepustil...
Dnes bych se do toho stejně už asi nepustil...
-> markus: Ale bohužel na českém internetu jsem zjistil hovno, a jelikož jsem totální čech tak se dál nedostanu. V annonci je taky prd, takže kdyby někdo zjistil nějaké info kde co a jak ohledně toho kompresoru tak dejte vědět.

--Tom:No,řeknu Ti,-že s tím kompresorem to není vůbec tak hloupý nápad.Ze všech těch ostatních šíleností na škodovku,mi to přijde jako nejmíň"šílené";
o).Chce to jen vyřešit přírubu kompresoru k hlavě válců(pracovní pořadí:karburátor,kompres
or,hlava),a následně pak pohon kompresoru řemenem od kliky.Toť celé.Je to elegantní,- a výkon vzroste o 30 procent (teda by měl).Cosi samozřejmě připadne na ztrátu způsobenou hnacím řemenem(příkon roste tuším se 3 mocninou otáček,nebo tak nějak--není to prostě až zas tak málo).Mě se to celé jeví velice perspektivně,-a nikdo to u nás nemá.Těžko říct proč,-protože výhody kompresorů jsou jistě zajímavé.
Jako příklad se dá uvést Moskvič ROOTS,vůz skupiny B5(spider),který postavili konce 70-tých let v INGstav Brno.Použitý motor byl moskvič 1OHC(1500),-kompresor Roots,a 1 vertikální Weber,--na téměř sériovém motoru pak prý výkon vzrostl na 130 koní.Později se ale zjistily ztraty způsobené právě hnacím řemenem,a tak se od toho řešení upustilo.Konstrukce to byla ale velmi zajímavá,-ve své době.
Jako příklad se dá uvést Moskvič ROOTS,vůz skupiny B5(spider),který postavili konce 70-tých let v INGstav Brno.Použitý motor byl moskvič 1OHC(1500),-kompresor Roots,a 1 vertikální Weber,--na téměř sériovém motoru pak prý výkon vzrostl na 130 koní.Později se ale zjistily ztraty způsobené právě hnacím řemenem,a tak se od toho řešení upustilo.Konstrukce to byla ale velmi zajímavá,-ve své době.
zohriatie je dane najma stlacenim..
aneb G40 nebo G60 :-)
-> markus: No kolem a kolem NITRO má krapánek dražší provoz.

--Tom:Hele,a to tam chceš dát i kompresor,NOS už je ti málo;o))??Ne,dělám srandu;o).Kde přesně se dá sehnat,nevím.Nekteré typy Lancií(Beta trevia volumex),nebo VW Sciroco ho měly.Zkus přes prohlížeč,-třeba heslo Roots nebo Comprex,--něco musí vypadnout!!Zvlášť Roots,-to byla klasika,-po 2.svět válce na tom jezdil kde kdo.a dělá se to určitě dodnes.
--U Geen:úvaha,že stlačením se plyn ohřeje je určitě správná,-ale podle mě daleko více tepla pochází z přestupu přes skříň turba od výfukových plynů,-vzhledem k tomu,jakou teplotu mají,a jak je malá ta"kompresní"čá st turba,-je to celkem na snadě.
--U Geen:úvaha,že stlačením se plyn ohřeje je určitě správná,-ale podle mě daleko více tepla pochází z přestupu přes skříň turba od výfukových plynů,-vzhledem k tomu,jakou teplotu mají,a jak je malá ta"kompresní"čá st turba,-je to celkem na snadě.
... ale mozna placam nesmysly
rek bych ze vysoka teplota je dana spis stlacenim vzduchu :-)
-> markus: U kompresoru to pochopim, tam se to od něj asi neohřívá. Nemáš kontakt kde se dá ten kompresor pořídit? A na kolik přijde?

--Tom:Ne nespletl,-opravdu to tak bylo.A to nebyla pouze jeho specialita,-takto to fungovalo třeba na MTX 2 01 spider,v konstrukci VŽKG,když ho jezdil ing.Gajdoš.Pak stejně karburátor nahradili vstřik.zařízením,--ale to je všechno pravěk;o).Tyhle úpravy spadají do 2/2 70-tých let.
--Pepino Rs:jo,-kompresor,-ten by byl jistě lepší,a to o dost.Třeba Comprex,nebo Bendix,--o tom se už dá docela konstruktivně uvažovat.Motor by potřeboval sice stejně upravit,ale ten výsledek by byl jistě dost dobrý.
--Pepino Rs:jo,-kompresor,-ten by byl jistě lepší,a to o dost.Třeba Comprex,nebo Bendix,--o tom se už dá docela konstruktivně uvažovat.Motor by potřeboval sice stejně upravit,ale ten výsledek by byl jistě dost dobrý.