-> Havoc: Když už zmiňuješ FSI, tak to pokud vím 98ku přímo vyžaduje, ne že mu 98ka pomůže. Prej se ale k nám dovážela jiná verze motoru, která nevyužívá režim ochuzené směsi a stačí jí 95ka, otázka je ale jestli to pak má význam.
Jinak myslim Toyota teď bude prodávat novej druh vstřikování - je to kombinace přímýho vstřikování a MPi - vstřikovače jsou v hlavě i v sání a v nízkejch otáčkách to vstřikuje do sání, ve vysokejch do spalováků. To jen pro zajímavost.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Shell V Power Racing
-> Havoc: Jasný, pokud se bavíme o výkonu, tak máš pravdu u sériových motorů to tak bude. Jak říkám na svym autě jsem zaregistroval spíš kultivovanějším chodem, lepší přechody a tak, než že by to do kopce jelo o 10 víc, i když teď s L/A příčákem už to znát je.
Do upravenejch motorů i když Fávo, Felda atd to taky smysl má viz zkušenosti Tunera 2 a podobně.


Však taky říkám že to má význam na moderní motory, každý auto se čtyřbodem snímač klepání nemá, spíš jich ho má hodně málo, už felda má MPI a je ji to naprd, ono to poznáš až FSI nebo GDI a podobných motorů jak jsem psal, MPI je víc jak dvacet let stará technologie a krom těch posledních MPI (tím myslím v minulosti tak do 10 let maximálně) a u většiny z nich je to taky zbytečný benzín, ale už je tam rozdíl větší proti jednobodu nebo karbci, prostě vícebod už má přípravu směsy zase o něco lepší. JInak jak tu bylo uvedeno, komprese na to taky má vliv, u motorů s kompresí kolem 8 (nepočítám přeplňovaný motory) to nepoznáš tak jako u auta s kompresí 10 a víc, kde již k detonačnmů spalování může dojít mnohem častějí.
Takže prostě lít to do aut jako jsou feldy, fábky, oktávky (krom FSI nebo MPI v 1,8 a 2,0) a další jiné jim podobné cizí auta nemá taky nijak zásadní význam. Tyhle auta mají motory prostě staré koncepce (nebo nedostatečného výkonu aby to bylo znát) a ten benzín nedokáží plně využít.
Takže prostě lít to do aut jako jsou feldy, fábky, oktávky (krom FSI nebo MPI v 1,8 a 2,0) a další jiné jim podobné cizí auta nemá taky nijak zásadní význam. Tyhle auta mají motory prostě staré koncepce (nebo nedostatečného výkonu aby to bylo znát) a ten benzín nedokáží plně využít.
-> Havoc: Tak na dětském KP 8,5:1 a podobně to fakt smysl nemá, dyť to nejsou žádné tlaky
proto na 135 Fávu to je taky k ničemu. Zkusim si změřit KP, ale měl by tam bejt určitě přes 10:1, nevim o kolik ta hlava je vzatá. Chce to taky kromě nalití taky pootočit rozdělovačem a pohrát si s karbecem a pak referovat
.


-> Labros: no ona papkala olej, a to dost... karbec a filtrbox byl černej jak z uhelnýho dolu.. o filtru ani nemluvim

-> Pavel P..: -> Petkar1: Nechápu jak se to může stát, z benzínu podle mě ne, není to podpáleným ventilem? To by pak karbon měl být i v palivovém potrubí a v nádrži? Karbon pokud vím vzniká spalováním oleje. Když se mluví o čisticích schopnostech, tak se myslí čištění spalovacích prostor, ne sacího potrubí. Ale rád se poučím.
-> Havoc: Mám auto se čtyřbodovým vstřikováním, na 91oktanový benzín nejede o nic hůř, než na 98oktanový. Kromě toho nevím, že by existovala adaptace předstihu, která by ho zvyšovala nad tovární hodnotu. Co znám, tak ho jenom snižujou.
Podle mě ty benzíny mají význam jen čisticí.
Podle mě ty benzíny mají význam jen čisticí.
Taky se trochu přidám. 100oktanové benzíny jsou skutečně dobré a kvalitní, to že ve škodovkách nemají význam, za to může konstrukce motoru. Tenhle benzín je vyvíjen pro moderní motory s vícebodovým vstřikováním a s co nejlepší přípravou smsy a hlavně, pro motory co mají snímače klepání a detonačního spalování, teprve tyto motory dokážou plně využít potenciál tohohle benzínu. Takže zatímco v karbci to soro význam nemá, v MPI už to trochu znát je a v moderních FSI nebo GDI je teprve ten benzín opravdu znát.
To že s ním někomu jede třeba fáčko líp je většinou je o pocitu, je ale pravda že většinou je to auto potom tišší, já ho karbcovýho fáčka zkoušel, do šáde taky i do BMM a skoro nikde to znát nebylo, ale motory pak byly mírně tišší, ale žádnej zázrak to taky není. Jediný co to umí, že tím že má vyšší výhřevnost atd. trochu protáhne trubky a vyčistí motor, ale u horších motorů to může být taky jejich smrt když ten benzín uvolní zaschlé kusy špíny a pak zacpou trysky atd...
To že s ním někomu jede třeba fáčko líp je většinou je o pocitu, je ale pravda že většinou je to auto potom tišší, já ho karbcovýho fáčka zkoušel, do šáde taky i do BMM a skoro nikde to znát nebylo, ale motory pak byly mírně tišší, ale žádnej zázrak to taky není. Jediný co to umí, že tím že má vyšší výhřevnost atd. trochu protáhne trubky a vyčistí motor, ale u horších motorů to může být taky jejich smrt když ten benzín uvolní zaschlé kusy špíny a pak zacpou trysky atd...
-> Pavel P..: asi tak

-> Labros: kdybys viděl sací kanály na naší bejvalý 120L tak bys je nepoznal od vejfukovejch... obojí stejně černý

-> Labros: Ti kdyžtak vyfotim, jak vypadají sací na mojí 120ce motoru

-> Labros: jsou to sací...no bejt tam může karbon...měl jsem ho tam docela dost....
a co že to má být? sací, nebo výfukový kanálky? jestli výfukový, tak klobouk dolů.. jestli sací, tak tam ani nic být nemůže. Samozřejmě záleží tak na stupni vyleštění těch výfukovejch kanálků.
-> Evž@: Jo je to ten OMV Carrera.

pche takhle to mám čistý taky a jezdilo to na N95 s aditivama... ale začal jsem užívat N98 a je to znát, předevšim neklepou ventily a motor jde líp za plynem...

-> Petkar1: vidíš...zrovna včera jsem ho chctěl natankova..ale byl o 2 kačky dražší......jinak to prodávají u OMV že?
Jinak motor je 781.136 ve Škodovce. Hlava tam je snižovaná, bohužel nevim o kolik, už jsem ho tak koupil a Peklo Luboš už si to taky nepamatoval.
Ještě bych dodal, že sací potrubí bylo čisté úplně.

Sice oživuju starší téma, ale rád bych se podělil o zkušenosti s benzínem Carrera 100 a 95. Nedávno jsem sundaval sací potrubí a překvapil mě pohled do kanálků - téměř čisté. Na Carreru jezdím shruba tak 3 měsíce. Když jsem motor dával do auta, tak byl zakarbonovanej a teď? viz foto
. Jinak jízdní vlastnosti - pokud se tý 100ce přizpůsobí předstih (tak že na 95 občas detonuje) a pošteluje karbec, tak je těch 100 oktanů znát. Nevim jestli v nárustu výkonu, ale rozhodně má kultivovanější chod, lepší přechody a jde líp za plynem. Znát je i to, že se motor pročistil - jede líp než předtím.

co sem se bavil s jednim pánem který distribuuje v česku tyto benzíny tak mi povídal že benzín od 91 oktanů už nejsou na ropnym základu cpou tam už jen nějaký chemický sračky. jo a jinak já jezdim docela dost a když mám takovat tak radši zajedu na omw tam natakuju plnou 95 careru oproti jiným ujedu o přibližné o 50 km víc než když beru benzin jinde treba na b enzině ten jejich blůůůůů oktan

-> 105: čoveče, takhle se určitě dělají benzíny 91-98, ale ty speciální (V-Power, Carrera atd.) se pokud vím dělají z jiného základu. Pokud někdo máte přesné informace, tak sem s nimi.
hosi hosi vite jak se dela takovy super benziny ? mame dejme tomu cisternu ktera ma ja ted kecnu 10 tacu litru 98oktanovyho benalu prikluse typek nalije do ni 5 litru aditiva v power a to je ten zazracnej benal 

Hehe, já natankoval vervu 100 do skůtra a jako jelo to na rovince o 10 víc, lepší akcelerace a řev jak sviňa

-> Labros: Dolů už to nepokračuje, jsem s tím začal až letos v březnu.
-> Saky: Tak majitel Shelky bohuzel nejsem
ale vis co kdyz ma shelka defakto stejnou cenu ted dokonce i nizsi nez okolni pumpy tak neresim a beru to tam. Jinak co se tyka tech jizdnich vlastnosti tak jako je to fakt trosku znat ten rozdil a to neberu 98 ale klasickej obyc natural95 a ani to neni ten jejich V-power. Jinak s tou spotrebou si moje auto dela absolutne co chce a uz to neresim a kaslu na to a proste jen jezdim 


-> Fén: Slušný spotřebičky. Ten seznam ještě pokračuje dolů?
tak to je pro Kopeckýho ostuda, tenhle eshop..
Trochu mimo diskuzi. Jsou i jiná paliva. Bohužel též Shell.shop.motorsport-kopecky.c
z/shop/.../020
-> Saky: hele jako verit mi to nemusis, ja ti to nenutim, je to nemeril na vzdalenost z x do ov ale na kilometry kdy jsem si nuloval pocitadlo, vysledek bylo co jsem uz napsal. Momentalne je me to uz sumak pac rapo uz je z domu a bawko je spotrebou trosku jinde a rado jezdi na dobry benzin
-> aDAm: jako me je to fuk.. ale ja mit takovehle vysledky tak bych netankoval nikde jinde jenom u shellu.. protoze to vyjde levneji.. ty rikas ze ujedes na shell benzin cestu z mista X do Ostravy 4x a na beznej benzin v 3ti ceste musis tankovat to znamena ze na normal benzin ujedes nekde mezi 50-75pct km podle toho kde na tom tvem useku tankujes tak i kdyz vezmu nejvyssi cislo tak usetris minimalne 25pct paliva, ten druhej setri 17pct.. proste pokud je to tak tak nechapu tankovani u jinych benzinek..
ja treba jezdim od 6,8 -7,0l nafty/100km stylem co to jde.. ale urcite ten rozdil neni tim ze bych jednou tankoval u OMV jednou u shellu a potreti treba u noname benzinky.. a i kdyby to bylo tim tak je rozdil v radech procent nikoliv desitkach procent jak u Vas.. ale ver a vira tva te uzdravi -) tohle je neco podobneho..
ja treba jezdim od 6,8 -7,0l nafty/100km stylem co to jde.. ale urcite ten rozdil neni tim ze bych jednou tankoval u OMV jednou u shellu a potreti treba u noname benzinky.. a i kdyby to bylo tim tak je rozdil v radech procent nikoliv desitkach procent jak u Vas.. ale ver a vira tva te uzdravi -) tohle je neco podobneho..
ještě že tenhle displej nemám v červený šáde...to by byla furt aktuální spotřeba 12-16l

-> Saky: tak tohle ja ale takz pozoroval kdyz sem mel rapida. Kdyz sem bral neco obyc byla spotreba vysoka a vzal sem na shellce a byla nizsi.
Pr: no name pumpa natankovano za 200 a dal sem ostravu a zpet (cca 70km) a na dalsi ceste do ostravy sem musel zase tankovat, dal sem benzin od shellu a tu ostravu sem dal 2x tam a zpet coz je celkem rozdil.
Pr: no name pumpa natankovano za 200 a dal sem ostravu a zpet (cca 70km) a na dalsi ceste do ostravy sem musel zase tankovat, dal sem benzin od shellu a tu ostravu sem dal 2x tam a zpet coz je celkem rozdil.
-> Labros: ale fuj, HTP :-D, 1.4 16V benzin (lehce pres 100 koni)
-> Crestik: je tam značka průměru, takže je to průměr za poslední cestu
-> rsvancara: co to je? HTP?
Moja Xsara 1,4 dostava benzin Tesco, Batax, Metro alebo Esso a priemerna spotreba po 100 000 km, je 7,3/100 - jazdi sa mesto/medzimesto 60/40%
-> Crestik: je to prumerna spotreba, Praha D11 Pardubice, kazdy den stejna trasa, stejny styl jizdy. Tohle to ukazovalo v cili
-> Crestik: a budu tam k tomu lejt ty aditiva ne? Vono je to uz ted levny ten benzin
A jeste budu kupovat ten o korunu drazsi + aditiva. Dej mi pokoj
Do vylitany 125ky je i tech 91 oktanu moc...


-> rsvancara: to by taky chtělo zjistit, co ten PC ukazuje, jestli to je okamžitá přepočítaná na určitou rychlost, nebo /100km. Každopádně taky záleží na tom, jestli jel těch 120 na stejném místě. Mi taky jede felina 120 při spotřebě na PC 4,0, tedy po rovině, ale příjde mírnější kopec, skoro neznatelný, a abych udržel 120, tak už tam je 6-8
-> Syny: a proč nejezdit na Nat95?
A kvuli tomu, aby tam mohli mit Careru, tak zrusili special kurvy...
Jo a prej Carrera je drazsi nez V-Power
Kolega - Shell V-Power Racing, Carrera (OMV tusim) pry cca o 2 l vic ... (5,7 kdyby to neslo precist)
-> Kuladmin: ty mluvis jak majitel firmy Shell -) spotreba z 10l na 8,3l pouhym zmenenim cerpaci stanice.. jeste k tomu ferrari za 39-) ato se vyplati.. vsichni ke skeblim-) uspora 17pct benzinu vs narust ceny o cca 10pct stoji za to..
-> Labros: ano souhlas, taky jsem kdysi natankoval u OMV a pak mě někdo ujistil, že to je hodně podřadný benzín...auto vůbec nejelo a spotřeba mi taky vylezla...jezdím furt stejnou trasu, stejným stylem, ve stejném obsazení, a +0,7/100 nepřisuzuju, že jsem párkrát rychleji předjížděl 

Tak jsem se nechal přesvědčit poprvé a naposledy.
Min.týden jsem zkusil místo Naturalu 91 z Globusu vzít Natural 95 u OMV. Benzín o 2,40Kč dražší na litr, čili vyšel mě asi o stovku víc. Spotřeba byla nakonec za celou cestu stejná, jako jezdím na ten shit benzín, dokonce o něco vyšší
Takže to byl můj poslední experiment s drahým benzínem. Maximálně občas naleju jednu nádrž nějakého 98, aby se pročistil palivovej systém.
Min.týden jsem zkusil místo Naturalu 91 z Globusu vzít Natural 95 u OMV. Benzín o 2,40Kč dražší na litr, čili vyšel mě asi o stovku víc. Spotřeba byla nakonec za celou cestu stejná, jako jezdím na ten shit benzín, dokonce o něco vyšší

Asi jste mě přesvědčili a zkusím natankovat značkovej benzín na celou dlouhou cestu - skoro 700km - ať to stojí co to stojí
Ale jestli to pojede stejně a bude žrát stejně, tak rozdíl nákladů budu vymáhat po Kuladminovi 


-> RON: to byl joke
u fáčka možná, lae u škůdky tomu moc nevěřím a navíc milionář nejsem 



