Sněží :-)

prohledat
9428 příspěvků (zobrazeno 651 až 700) od 04.09.2007 do 17.11.2024, založil/a Mr.Lumpy
řadit dle data
11:55:59
04.01.2019
saskyn2
-> Jumbo:

1) sw v HHC neexistuje, HHC je sw v jednotce ABS.

2) Audi nemá HHC, má vypínatelný autohold.

3) už tady-> saskyn2 04.01.19 02:28:33: píšu Tunerovi „Pokud tam v tom někdo jen tupě seděl a čekal tak je možný že kola blokovala elektronika, ale asi bych se snažil někam jet “

Tj. samozřejmě že mu ty kola mohl (a nejspíše držel) AH, ale proto, že tam tupě seděl a nesnažil se něco udělat-někam se rozjet a někam to auto směřovat, ve chvíli kdy to plesklo tak šlápnul na plyn. Celý, netřeba vymýšlet teorie velkýho třesku a dodělávat do Audi neexstující funkce4
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 12:02:32
11:27:21
04.01.2019
Jumbo
-> saskyn2: Ty přesně víš, jaký má software nová Audi v HHC? Jinak samozřejmě vím, jak obě funkce fungují a neříkám, že je to hlavní funkce jedné z nich, ale dokážu si představit, že to může být nějaká "pomocná" funkce, která dokáže udělat takovouhle krpu.



Prostě mi nepřijde pravděpodobné, že by někdo držel zmáčknutou brzdu, narazil do jedoho auta, pak narazil do druhého auta a v ten zlomek vteřiny by zadupl plyn do podlahy, nebo zařadil a nechal dál zmáčklý plyn i několik sekund po tom, co už vlastně stál na místě a začal se zase rozjíždět dopředu.



To už mi přijde pravděpodobnější nějaká funkce, která zabrání točení kol směrem dopředu, pokud se auto pohybuje směrem dozadu, dokud nezastaví. Takže jel do kopce, auto přišlo o trakci na všech kolech a začalo klouzat dozadu, auto zablokovalo brzdy, aby zastavilo a mohl se znovu zkusit rozjet, což se nestalo a tak auto klouzalo dolů bez možnosti reakce řidiče. Ten šlapal na plyn, který nereagoval a až ve chvíli, kdy se zarazil o JEEP a zastavil pohyb dozadu se tahle funkce deaktivovala a opět umožnila autu jet dopředu, proto se při nárazu najednou rozjela kola pod plným plynem směrem dopředu.



Ona by taková funkce byla docela logická, když najednou přijde auto o trakci na všech kolech v kopci a začne klouzat dozadu, tak aby zabrzdilo a pokusilo se rozjet znovu z lepšího povrchu, než na kterém předtím klouzalo. Akorát tady to trochu nezafungovalo...
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 11:27:55
11:00:09
04.01.2019
saskyn2
Jo a ještě jedna věc, HHC se na neutrál ani neaktivuje!
10:55:06
04.01.2019
saskyn2
-> StepaNoFUN 04.01.19 06:06:16: U koncernu je bud HHC, což má třeba oktávka, to funguje jak píšeš, nebo pak plnohodnotný autohold, ten drží pořád, ale je samozřejmě vypínatelný tlačítkem a samozřejmě se vypne i přidáním plynu, protože jinak by se to auto nemohlo rozjet. Přesně jak píše Syny.

-> Jumbo 04.01.19 06:51:57: Myslim že jak to bouchlo tak se držel řadičky a zařadil, nebo prostě jenom šlápnul na plyn. Jo pochopil jsem že popisuje HHC, jenže to se ti po 3s vypne, takže v podstatě ještě větší hovadina. A opět to funguje tak že po přidání plynu se vypíná. A popis se zpátečkou je hovadina, to auto neví že klouže, tj. kdyby to fungovalo tak jak popisuješ tak to tak bude fungovat vždy, např. i na křižovatce. Snímač přetížení to má kvůli ESP ale když se kloužeš tak tam žádný velký přetížení nemáš. AH i HHC funguje funguje na základě polohy spojky a plynu, takže celý nesmysl. Sedni do yetiho, někde na kopci to můžeš vyzkoušet 4

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.01.19 07:22:47: No právě že o to je to horší, prostě debilů co potřebují být zajímavý, nebo nemají s kým si povídat, tak píšou takovýhle komenty je plný fb8
10:45:00
04.01.2019
Jarda - zrušená registrace
10:40:01
04.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Chali 04.01.19 10:27:57: Jsi hloupý hoch a nevíš co mluvíš. Nikomu nic nekoroduje.
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 10:42:06
10:27:57
04.01.2019
Chali
-> Jirik_Tuňák1983 03.01.19 23:54:55: Právě protože to není oktávka,tak to zkoroduje 3 3 3 3

Jak se říká koza není dobytek a Fiat není auto 3 3 3 3
10:12:08
04.01.2019
Jumbo
-> Syny: Přišlo mi, že ať jsem řídil jakýkoliv VW koncern s el. ručkou, tak se vypla až ve chvíli, kdy se auto začalo "pohybovat", tedy cuknutím do kol, občas i s lehkým "vrznutím" ruční brzdy. A že bylo jedno, jak moc (málo) mám plynu a jak moc je puštěná spojka...
09:59:50
04.01.2019
Syny
-> Jumbo: No ne, ja jen ze ty tady pises o el. rucce a T2 o autoholdu ale popisujete totozny projev, tak jsem tady z toho uz jelen :) Jinak - jsi si jisty, ze Passat odbrzduje dle pohybu kol? Ja mam za to, ze tam to funguje taky na zaklade polohy spojky a plynu.
09:55:16
04.01.2019
Jumbo
-> Syny: Elektronická ručka, která se nedala vypnout tlačítkem a fungovala podle senzoru spojky, nikoliv podle pohybu kol (jako třeba u Passata). Jinak funkce Auto Hold se samozřejmě dá taky vypnout, to vím moc dobře, taky jsem s ním jezdil.



Ale v případu na videu mi opravdu přijde, že auto udělalo nějakou krpu samo. Že se porstě se zařazeným D auto začalo klouzat dozadu, nějaký systém zamáčkl brzdy a dokud se auto nezastavilo, nenechal auto "jet", tedy točit kola dopředu. Což může klidně být nějaký asistent zabudovaný do kteréhokoliv systému. Neříkám že je to tak, jak to popisoval ten člověk v komentáři, ale to auto se prostě chovalo divně...
09:41:33
04.01.2019
Syny
-> Jumbo: Jinak se tady furt mota Auto Hold a el. rucka. Pritom kazday to funguje uplne jinak. Nevim tedy porad, co vas to v tech Renultech vlastne vypelo :) AH jde vypnout tlacitkem snad u vsech aut. Elektronicka rucka jsem do ted zil v tom, ze taky vypnotu jde (ac se seslapnutou brzdou).
09:33:12
04.01.2019
Jumbo
-> Syny: Mě tvrdil, že to nejde, na to auto nadával každý, kdo to řídil. A mě to taky bylo divné, ale fakt se to vypnout nenechalo...
09:32:51
04.01.2019
Syny
-> darklord: Co to tady meles? Jen hledam nejaky info ohledne toho, ze to udajne nejde odbrzdit jinak nez rozjezdem (coz se mi nezda).
09:30:30
04.01.2019
darklord
-> Syny: ty si pred sadnutim do cudzieho auta najskorej precitas vsetky fora a naucis sa na pockanie vsetky grify? Well, tak to zase verim v buducnost ludstva 3
09:29:02
04.01.2019
Syny
Ted jsem koukal na nejaky Renault forum:



Espace IV:

"Síš mu asi šlo o to, aby se po vypnutí sama nezatáhla. Odbrzdit jde tak, že se palcem zmčkne ten obdélníček a zároveň se zatáhne jako při zabrždění."



Rencky neznam, ale prijde mi fakt divny, ze by el. rucka nesla odbrzdit jinak nez rozjezdem...
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 09:29:53
09:19:19
04.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jumbo 04.01.19 09:03:35: Přesně, jde pouze aktivovat u Espace šahal někde pod palubku levou rukou ve větším kopci a deaktivace jen přidáním plynu + spojka. Na zpátečku se to vždy napřed nahrbilo než to pustilo a dělej to v autě, které neznáš a za nárazníkem máš další...
09:16:39
04.01.2019
David29
Spíš mi někdo řekněte, k čemu ten AH je. To je pro tupce, ne? Osobně jsem ho nikdy nepoužil, a i naloženej do kopce se rozjíždím bez něj
09:03:35
04.01.2019
Jumbo
-> Syny: Sedl jsem do auta zaparkovaného v kopci, nastartoval, šlápl na brzdu, zkusil vypnout elektronickou ruční brzdu tlačitkem a nic se nestalo, i na palubovce pořád svítila kontrolka. Pak mi majitel řekl, že se vypne sama při rozjezdu. Nechtěl jsem trápit studený nafťák, tak jsem lehce přidal plyn, začal pouštět spojku, ručka se vypla a auto začalo couvat, takže jsem rychle šlápl brzdu, bohudík bylo za náma místo, pak už jsem to rozjel bez ní v pohodě. Za týden na tom samém místě jsem dostal instrukce, že musím motor vytočit do 2500 otáček, aby auto necouvlo a relativně se to povedlo, ale ručka se očividně vypínala podle polohy spojkového pedálu, nikoliv podle záběru do kol. Takže si dokážu představit i situaci, kterou popisoval Tuner.
08:55:57
04.01.2019
Syny
-> Jumbo: A jsi si jisty, ze to v kopci pri zastaveni brzdi el. rucka a ne klasicke brzdy (tedy prave ten AH) ? El. rucka vetsinou jde manualne vypnout, ale musis stat nohou na brzde, jen tak vypnout nejde kvuli bezpecnosti. A nebo se deaktivuje rozjezdem jak popisujes (+ musis mit zaply pas, alespon tedy u VW). Nicmene AH funguje jinak.
upraveno 5x, naposled 04.01.2019 09:00:24
08:50:41
04.01.2019
Jumbo
-> Syny: Protože v prudkém kopci se vypla ve chvíli, kdy sic byla spojka na začátku záběru, ale bylo málo plynu a tak auto couvlo. Pak mě majitel instruoval, že v takovém kopci se musí dát tak 2500 otáček, aby to při rozjezdu necouvlo a pak to "šlo".



A jinak tlačítko má, ale funguje pouze na zapnutí, vypnout to s tím nešlo.
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 08:51:22
08:45:23
04.01.2019
Syny
-> Jumbo: Asi ted nerozumim tomu, jak te mohlo auto couvnout, kdyz byla aktivni el. rucka a odbrzdila se tedy dle vseho sama pri pridani plynu a spojce v zaberu? BTW - jak jsi tu rucku tedy aktivoval, kdyz tlacitko tedy udajne nema? Asi jsem z toho jelen...
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 08:48:44
08:42:13
04.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
08:33:30
04.01.2019
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: V Drinku jsme vozili Lagunu poslendí generace a elektronická ručka se vypnout nedala. Deaktivovala se sama při rozjezdu auta, ale reagovala na kombinaci poloha spojky+otáčky motoru, nikoliv na otočení kol. Vím to moc dobře, protože mi to auto několikrát couvlo z kopce při rozjezdu.
08:20:15
04.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 04.01.19 07:51:37: Je to nesmysl. Jeden motá do AH a HH ruční brzdu a druhej teoretické úvahy. Odbrzdit ručně to samozřejmě lze.
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 08:20:41
07:52:01
04.01.2019
Jumbo
-> palinator: Akcelerometr má dneska už každý telefon...
07:51:37
04.01.2019
Syny
-> Jumbo: Proc nejde u Renaultu vypnout el. rucka tlacitkem? Jak tedy auto odbrzdis?



Jinak jestli neco takoveho co pises existuje tedy netusim a nikdy jsem o tom neslysel. Kazdopadne to ale nebude funkce HHC o ktere byla prvotni zminka.
upraveno 5x, naposled 04.01.2019 08:19:17
07:49:42
04.01.2019
palinator
-> Jumbo:

A jak auto pozná, že je stále v pohybu, když má zablokovaný všechny kola?
07:46:32
04.01.2019
Jumbo
-> Syny: U Renaultu elektronickou rucku tlačítkem nevypneš...



Jinak dveře zavřel už před prvním nárazem a nestalo se nic, kola se začala točit ve chvíli, kdy se auto zastavilo nárazem o JEEP a to docela rychle. Jinak u automatu by se teoreticky nemělo stát, že se při D rozjede auto dozadu, ale poze pokud je trakce na kolech. Nejsem si ale na 100% jistý, jestli při prudkém kopci bez asistence řidiče auto nezkusí rozjezd a pokud to nejde, tak nevyřadí rychlost. Ono DSG je vlastně robotický manuál, i když dost sofistikovaný.



Každopádně tuhle funkci bych viděl jinak. Jedu do kopce, zařazené D, kola se protáčí, ale auto začne couvat dozadu, tedy opačný pohyb proti zařazené rychlosti a tak auto zablokuje kola, dokud se nezastaví a pak opět povolí jízdu směrem, do kterého mám zařazenou rychlost. Může to být nějaký asistent pro jízdu v terénu, nebo něco podobného.
07:43:20
04.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 04.01.19 07:28:31: V neznámým autě co jsem měl přeparkovat bývalýmu šéfovi? Pak mě řekl, že to chtělo víc plynu když šel vyjet...
upraveno 2x, naposled 04.01.2019 07:43:44
07:32:00
04.01.2019
MISCHO
-> Tuner#2: to som pochopil , len som sa pytal ci to mas z vlastnej praxe ked si to sem prekopiroval.
07:28:31
04.01.2019
Syny
-> Tuner#2: Auto-hold se da vypnout tlacitkem, tak proc sis ho nevypnul?
07:22:47
04.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 04.01.19 02:28:33: Píše, že to má z praxe z vlastní zkušenosti, tak to asi nebude teoretik...



Jinak mě auto hold vytrestal u Espace kde jsem měl na každou stranu 20/30cm, pro mě neznámé auto a měl jsem ho přeparkovat. Auto se jen hrbilo a nepohlo. Prý jsem přidával málo plynu. Jenže přidej víc, když máš za nárazníkem 20 - 30cm a auto neznáš...



-> MISCHO 04.01.19 06:12:19: Možná by bylo dobré občas na ten odkaz kouknout a to co je v "..." je jen kopie/citace.
07:07:30
04.01.2019
Syny
-> Jumbo: Brzdy sviti. Mimo jine mohlo byt auto zabrzdene i proto, ze ridic ma otevrene dvere a snazi se z auta lezt ven (tusim, ze v nejakem nastaveni je automaticka brzda pri otevreni dveri). A proc kola zacala hrabat pri rane? Protoze v tu chvili mohl ridic narazem tuknout prave do toho plynu a nebo se proste jen odemk ten potencionalni auto-hold, coz by ale mohl klidne udelat i ridic, kdyby se nesnazil z auta vyskocit. BTW - co za asistenta dela to co pises? Tak nejak ziju v tom, ze u automatu neni vubec mozny, aby se pri navolenem D otocily kola dozadu - bud jsou zabrzdeny brzdou (at nozni nebo automatickou) a nebo se zkratka toci dopredu. Vsak pri pousteni brzdy se auto samo rozjizdi i bez plynu (pokud prave neni aktivni auto-hold).
upraveno 2x, naposled 04.01.2019 07:23:55
06:51:57
04.01.2019
Jumbo
-> Tuner#2: Zní to trochu divně, ale to AUDI se chovalo opravdu zvláštně, hlavně mě zarazilo, že ihned po kontaktu s JEEPem se mu okamžitě rozjela všechna 4 kola, což je fakt divné, pochybuju že by řidič celou dobu stál na brzdě a po druhém nárazu najednou přidal plyn... Navíc se mi nezdá, že by mu svítily brzdovky, ale kvalita videa není nic moc.



-> StepaNoFUN: To jsou dvě různé funkce, zjistil jsem to když jsem kupoval Yetiho. Ten má v základu (aspoň u DSG) automatické podržení v kopci na dvě nebo tři vteřiny, ale za příplatek tam byl i asistent rozjezdu do kopce, který měl vlastní tlačítko před řadičkou a ten fungoval jinak. Nikdy jsem to nezkoušel, ale prý by to mělo auto držet na jakoukoliv dobu na místě.



-> saskyn2: Nepopisuje funkci AH, ale funci asistenta, který při jízdě do kopce na D a pohybu auta dozadu zabrzdí kola, dokud se auto nezastaví a až pak zase nechá kola točit dopředu. Nevím, jestli AUDI takovou funkci má, ale odpovídalo by to přesně tomu, co to auto udělalo. A chápal bych i ideu u té funkce, kdy autu se zařazeným D při pohybu dozadu zablokuje kola, aby zastavilo a mohlo pokračovat zase dopředu. I popis vypnutí pomocí zařazení zpátečky by pak dával smysl, jen je podle mě špatně napsáno to, že auto nevědělo že jede dozadu. Auto právě vědělo a proto zablokovalo kola a dokud se nezastavilo (poslední náraz), tak prostě nenechalo auto jet dopředu...
06:48:12
04.01.2019
Syny
-> Tuner#2: At zije technika, kterej evidentne nerozumis ani ty, ani ten kdo to psal...



Existuje bud Auto-Hold nebo Hill Holder - coz jsou rozdilny veci. Auto-Hold auto drzi zabrzdeny v kopci (a nejen v kopci - treba na krizovatce nemusis drzet nohu na brzde) libovolne dlouhou dobu a odbrzdi ho pouhym pridanim plynu s rychlosti, takze u manualu staci dat jednicku a pridat plyn, u automatu jen plyn.



www.smucler.cz/blog/dynam icky-rozjezdovy-asistent-a uto-hold





Hill Holder je vetsinou trochu levnejsi varianta, ktera funguje chvilicku po odbrzdeni nozni brzdy, aby auto necouvlo nez prendas nohu na plyn. Obvykle tak 1-2 sekundy.



www.autolexicon.net/cs/.. ./hhc-hill-hold-control



Takze ten komentar je ptakovina. A stejne jako Saskyn tedy uz vubec nechapu ten postup se zpateckou...
upraveno 4x, naposled 04.01.2019 07:18:52
06:45:23
04.01.2019
StepaNoFUN
-> MISCHO: vypadá to na neci citaci.:-)
06:12:19
04.01.2019
MISCHO
-> Tuner#2: to mas z vlastnej skusenosti ? Lebo nic s toho nieje ani trochu pravda . 4
06:06:16
04.01.2019
StepaNoFUN
-> saskyn2: Nevím jak u koncernu (tam jsem ještě s autem, který má tuhle funkci poradne nejel), ale na Fordu mi to odbrzdi asi po 3 vteřinách i když nic neudelam. Jinak presne ve chvili, kdy se motor dostane do zateze. A funguje to jen se zarazenou rychlosti. Na neutrál se neaktivuje.
upraveno 1x, naposled 04.01.2019 06:06:58
02:28:33
04.01.2019
saskyn2
-> Tuner#2: To zase sepisoval nějakej teoretik kterej to v životě neviděl. Zaprvé audi má vypínatelný ah, a i kdyby ne, tak se ti samozřejmě vypne když trochu přidáš plyn s rychlostí, bez toho by se to auto logicky nerozjelo ani na asfaltu. Pokud tam v tom někdo jen tupě seděl a čekal tak je možný že kola blokovala elektronika, ale asi bych se snažil někam jet a někam to auto směřovat. A už vůbec jsem nepochopil jak myslel to s tou zpátečkou. To jako když se rozjíždí z křižovatky tak taky nejdřív musí řadit zpátečku? To je dobrej blábol, je vidět ta tupost lidí na fb, každej debil musí za každou cenu komentovat, i když nejspíš ani nemá řidičák.
00:23:49
04.01.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
www.facebook.com/autobull etin.cz/.../36997318357937 9



Zajámavý je ten komentář pod videem. Ať žije technika 8



"No bohužel to, že se to klouže může být jeho blbostí, že držel nohu na brzdě. Ale spíš bych to šacoval na HHC nebo-li Hold Hill Control. Ten bohužel při po zabrždění v kopci a pohybu auta zpět kola zablokuje bez možnosti deaktivace. Auto bohužel nepozná, že se pohybuje a kola se netočí. Jedinou pomocí je zmáčnout spojku a zařadit zpátečku, pustit krátce spojku, zmáčnout spojku a zařadit vpřed. Pak se kola chytnou. Jenže kdo si tohle v tom krizovém okažiku uvědomí. Vlastní zkušenost z loňské zimy. A navíc jestli to AUDI mělo DSG, pak je to skoro neřešitelný problém..... A HHC nahrává o to, že po nárazu do toho teréňáku se kola začala hrabat jak zběsilá a auto začalo jet dopředu."
00:21:00
04.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Chali 04.01.19 00:03:20: Hovno tomu rozumíš, není to oktávka. 3
00:03:20
04.01.2019
Chali
-> Jirik_Tuňák1983: To máš jedno,zkoroduje to tak jako tak.Vždyť je to Fiat 3
23:54:55
03.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> castrol 03.01.19 15:56:24: Jj, kikoti, přesolili mi Cromaňonce. 8 Z čeho se dalo po 12 letech žrát, mi určitě zaříznou po dvou zimách v solném kokotstáně. 37
15:56:24
03.01.2019
castrol
-> Jumbo: 52 -> Jarda: tu solia totalne ze aj asfalt zbelel
14:27:11
03.01.2019
bouchy
Tak dneska bych si úsek Netín - Ostrov n. Osl. nechtěl dát, když vidim, jak zanedbaný je to na rovině. A ještě před nějakým oslem s klaksonem, to tak.
14:06:05
03.01.2019
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 03.01.19 11:39:06: Ani si nechci představovat, co s ním budeš dělat. 3

cs.m.wikipedia.org/wiki/Y etti
12:31:52
03.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> castrol 03.01.19 12:19:25: tady se soli jen prvni trida a pak tu jsou ochranna pasma vodnich zdroju, kde se taky nesoli... Ale je to naprd, kde se nesoli se sype kaminkama, tak tam se to omlati a pak vjedes do soli a uz to rezne :/
12:30:58
03.01.2019
Syny
-> Jumbo: Město 3
12:23:16
03.01.2019
Jumbo
-> castrol: Já su rád, kdo to má před barákem pořád uklízet...
12:19:25
03.01.2019
castrol
-> Jumbo: bud rad ze nieje snehu ,aspon tolko nesolia
Extreme Tyres