skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
10:11:06
04.01.2022
04.01.2022
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Pomalu zralý na výměnu, jo?
12:43:01
16.12.2021
16.12.2021
minno
-> Bukaj: Ako je to haluz, no. Po praktickej stránke pre montážnych pracovníkov fajn auto, že sa to nebojíš ani zašpiniť a trochu poničiť, ale to spracovanie a kvalita súčiastok fakt tragédia. Horšie auto som nezažil. V tých časoch sme aj my na firme mali Feldu (1,6 GLX) a to bola rozprávka na tom jazdiť, po presadnutí z tejto kopy nešťastia.
Po predaní Dacie sa kúpila 5-dverová Opel Frontera, v porovnaní s DoubleCab-om malý kufor a na tom už nebola taká sranda.
Po predaní Dacie sa kúpila 5-dverová Opel Frontera, v porovnaní s DoubleCab-om malý kufor a na tom už nebola taká sranda.
09:38:18
16.12.2021
16.12.2021
Bukaj
-> minno 16.12.21 08:07:30: Já měl 1,6 benzín a přestavba na LPG
Kupoval jsem to já a psáno to bylo na mne, ale peníze na pořízení (rovných 40 tisíc) jsem dostal od šéfa, neboť jsem to kupoval jako soukromě - firemní vůz. Ostatní náklady (převod, opravy atd) šly z mého.
Když jsem to po dvou letech prodal a za 42 tisíc (plus 3000 eko) koupil zachovalou Feldu combi MPi, tak to bylo jako jinej svět - za hromadu let, co jsem ji měl, jsem na tom souhrnně udělal opravy, jako na Dacii za 14 dní...
Zážitků hromada, to jo - nebylo týdne, abych na tom opravami nestrávil alespoň dva večery
Když nebyly po ruce originální náhradní díly (Dealer Renault/Dacia neměl skladem a čekalo se na dodání z Rumunska), opravoval jsem to dílama ze škodovek a Favoritů...
Ono to auto bylo jednoduché a dobře vymyšlené, jen to zpracování a volba materiálů byly dost nešťastné...
Kdyby to vyrobili ve VW, tak je to nejpraktičtější a nejlepší pikap všech dob (kolem roku 2000 se dělaly v Evropě nejkvalitnější vozy), ale Rumuni to uplácali z bláta...
-> Vojťas 16.12.21 08:18:54: Kupoval jsem to v Kolíně Foto je krátce po pořízení, když jsem odstraňoval z boudy polepy od prvního majitele...
Kupoval jsem to já a psáno to bylo na mne, ale peníze na pořízení (rovných 40 tisíc) jsem dostal od šéfa, neboť jsem to kupoval jako soukromě - firemní vůz. Ostatní náklady (převod, opravy atd) šly z mého.
Když jsem to po dvou letech prodal a za 42 tisíc (plus 3000 eko) koupil zachovalou Feldu combi MPi, tak to bylo jako jinej svět - za hromadu let, co jsem ji měl, jsem na tom souhrnně udělal opravy, jako na Dacii za 14 dní...
Zážitků hromada, to jo - nebylo týdne, abych na tom opravami nestrávil alespoň dva večery
Když nebyly po ruce originální náhradní díly (Dealer Renault/Dacia neměl skladem a čekalo se na dodání z Rumunska), opravoval jsem to dílama ze škodovek a Favoritů...
Ono to auto bylo jednoduché a dobře vymyšlené, jen to zpracování a volba materiálů byly dost nešťastné...
Kdyby to vyrobili ve VW, tak je to nejpraktičtější a nejlepší pikap všech dob (kolem roku 2000 se dělaly v Evropě nejkvalitnější vozy), ale Rumuni to uplácali z bláta...
-> Vojťas 16.12.21 08:18:54: Kupoval jsem to v Kolíně Foto je krátce po pořízení, když jsem odstraňoval z boudy polepy od prvního majitele...
08:18:54
16.12.2021
16.12.2021
Vojťas
-> Bukaj 15.12.21 23:45:16: Kostelec na Hané, to je od vas trosku z ruky ne?
08:07:30
16.12.2021
16.12.2021
minno
-> Bukaj: -> Matthes, záškodník z TechWebu: A jeje
Ako tak čítam, tak rovnaké spomienky a skúsenosti ako ja A aj rovnaký dôvod na kúpu, proste správna voľba Akurát že túto som nekupoval ja, ale ešte firma tesne pred mojim nástupom do zamestnania.
Jazdil som na nej služobne 2004-2005. Za tú dobu sa na nej pokazilo snáď všetko V tých časoch mi aj moja úplne sériová škodovka 120 L pripadala ako veľmi luxusné a kvalitatívne vymakané vozidlo
Dacia kupovaná ako nová 2003 na leasing. V 2005 pri cca 35 tkm odišla spojka a to bol posledný klinec do rakvy Auto sa myslím vrátilo lízingovke, odstúpenie od zmluvy, detaily nepoznám.
Za 30 tkm bol menený myslím brzdový posilňovač a zadné brzdy.... Odpadlo spätné zrkadlo, odišli stierače, odišiel motorček kúrenia, vypadol zámok z dverí (vytiahol som ho spolu s kľúčom), spadlo sklo v šoférových dverách a ostalo v dverách a plno iných drobností.
Problémy so spínaním 4x4 (spínalo sa ručne tlačidlom).
A neskutočné problémy s radením R, to nedokázal len tak hocikto, vyžadovalo si to špeciálny grif, ktorý sa za tie 2 roky aj tak nik nenaučil. Raz som sa potreboval otočiť na ceste a ostal som stáť krížom cez cestu a spiatočku nie a nie zaradiť.
A malo to problém s geometriou od novoty, gumy sa drali nerovnomerne. Tento neduh som si všimol aj na iných kusoch, čo tu v tých časoch jazdili.
Raz so mnou tá geoška pekne zatočila :/ Na mokrej ceste v asi 50 km/h som začal predbiehať auto predo mnou a ako som vybočil do ľavého pruhu, skoro to boli hodiny :-( Na normálnom aute úplne bežný a maximálne bezpečný úkon. Na tomto nie.
Ale aspoň kopec sranda spomienok.
Riadenie nemalo posilňovač, na volant sme si primontovali guľu, lebo s tým nešlo točiť.
edit: verziu s tou vysokou nadstavbou mal v robote otec, mali tam 2 kusy, rovnaké zážitky
Jediné, čo na tom fungovalo dobre, bol asi motor, Renault 1,9D, lenivec, ale šľapal.
Ako tak čítam, tak rovnaké spomienky a skúsenosti ako ja A aj rovnaký dôvod na kúpu, proste správna voľba Akurát že túto som nekupoval ja, ale ešte firma tesne pred mojim nástupom do zamestnania.
Jazdil som na nej služobne 2004-2005. Za tú dobu sa na nej pokazilo snáď všetko V tých časoch mi aj moja úplne sériová škodovka 120 L pripadala ako veľmi luxusné a kvalitatívne vymakané vozidlo
Dacia kupovaná ako nová 2003 na leasing. V 2005 pri cca 35 tkm odišla spojka a to bol posledný klinec do rakvy Auto sa myslím vrátilo lízingovke, odstúpenie od zmluvy, detaily nepoznám.
Za 30 tkm bol menený myslím brzdový posilňovač a zadné brzdy.... Odpadlo spätné zrkadlo, odišli stierače, odišiel motorček kúrenia, vypadol zámok z dverí (vytiahol som ho spolu s kľúčom), spadlo sklo v šoférových dverách a ostalo v dverách a plno iných drobností.
Problémy so spínaním 4x4 (spínalo sa ručne tlačidlom).
A neskutočné problémy s radením R, to nedokázal len tak hocikto, vyžadovalo si to špeciálny grif, ktorý sa za tie 2 roky aj tak nik nenaučil. Raz som sa potreboval otočiť na ceste a ostal som stáť krížom cez cestu a spiatočku nie a nie zaradiť.
A malo to problém s geometriou od novoty, gumy sa drali nerovnomerne. Tento neduh som si všimol aj na iných kusoch, čo tu v tých časoch jazdili.
Raz so mnou tá geoška pekne zatočila :/ Na mokrej ceste v asi 50 km/h som začal predbiehať auto predo mnou a ako som vybočil do ľavého pruhu, skoro to boli hodiny :-( Na normálnom aute úplne bežný a maximálne bezpečný úkon. Na tomto nie.
Ale aspoň kopec sranda spomienok.
Riadenie nemalo posilňovač, na volant sme si primontovali guľu, lebo s tým nešlo točiť.
edit: verziu s tou vysokou nadstavbou mal v robote otec, mali tam 2 kusy, rovnaké zážitky
Jediné, čo na tom fungovalo dobre, bol asi motor, Renault 1,9D, lenivec, ale šľapal.
02:17:19
16.12.2021
16.12.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz 16.12.21 00:35:19: Kdo nezažil, nepochopí
02:15:42
16.12.2021
16.12.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Zajisté - 8 let "nový" užitkový vůz za cenu olítané Felicie - nekup to. Jako desetileté to šlo z domu za 5000 a byl jsem rád, že prodej netrval dlouho
00:35:19
16.12.2021
16.12.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Ale tak určitě jsi tenkrát byl přesvědčený, že to je správná, ekonomická, ekologická a jinak odůvodnitelná volba
23:57:24
15.12.2021
15.12.2021
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vzpomínky na zánět levého kolene od té spojky jsem už z paměti málem vytěsnil - takhle si představuju, že funguje spojka na nějakém prapůvodním ZILu...
23:48:17
15.12.2021
15.12.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Strasny... Napriklad jak prdla zadni poloosa a dostali jsme stupidni napad zapojit natvrdo predni nahon, abys moh jezdit, nez dojde z Rumunska nova Milionkrat svarovanej vejfuk, tesneni pod hlavou, koroze... Dobra byla ta spojka, ktera mela chod asi 50 cm, ale rozdil mezi nulovym a uplnym sepnutim spojky byl asi 1 mm pohybu pedalu
23:36:35
15.12.2021
15.12.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Heh, to byly casy
23:35:07
15.12.2021
15.12.2021
Bukaj
19:49:16
15.12.2021
15.12.2021
RoboSK
-> minno: jeep cherokee xj
14:21:21
15.12.2021
15.12.2021
minno
-> RoboSK: Čo to za voz? Pripomína mi to budíky z Dacie DoubleCab :)
20:35:04
01.11.2021
01.11.2021
dragon_cb_cz
-> King: Kdepak To je ze včera, z cesty do Prahy.
19:58:08
01.11.2021
01.11.2021
King
-> dragon_cb_cz: Takze jsi dostal zelenou na pouzivani ultranebezpecny filcky?
18:13:33
01.11.2021
01.11.2021
dragon_cb_cz
Taky to tu "kulatou" hranici musí překročit těsně před prodejem
10:24:00
06.10.2021
06.10.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
Aha, mě zmátla ta desetinná tečka.
Aha, mě zmátla ta desetinná tečka.
10:18:12
06.10.2021
06.10.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: To Ondieho jsem taky nepochopil, ale -> moucan: má pokud vím Rencka...
10:12:50
06.10.2021
06.10.2021
palinator
-> ondie: -> dragon_cb_cz:
Proč mi to všechno uniká?
Proč mi to všechno uniká?
10:04:14
06.10.2021
06.10.2021
Milan 136
10:03:09
06.10.2021
06.10.2021
dragon_cb_cz
-> moucan: V tom případě ale na tom spodním počítadle mělo být 314.1
23:01:59
05.10.2021
05.10.2021
moucan - zrušená registrace
-> Bukaj: Tohle je bohužel skupina Fšechno Francouzký
20:12:36
05.10.2021
05.10.2021
Bukaj
-> moucan: A je to aspoň Alfa 156 šesté generace nebo šestiválec?
00:05:39
30.09.2021
30.09.2021
ondie
Tak dneska sem si to pohlídal.
Bod pro všechny,co to pochopěj
Bod pro všechny,co to pochopěj
19:13:57
29.09.2021
29.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 29.09.21 18:53:22: Nevím, je možné, že mi dříve zabouchá na dveře Greenstapo, povoz zabaví a před očima jej rozemele v drtičce.
18:53:22
29.09.2021
29.09.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 29.09.21 18:37:18: Stihneš to do důchodu?
12:07:40
24.09.2021
24.09.2021
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Baráček by problém ježdění autem neřešil, ale zesiloval...
12:07:03
24.09.2021
24.09.2021
U-Geen
-> dragon_cb_cz: aha, pak je to asi jedno... baracek nebude? :)
12:04:56
24.09.2021
24.09.2021
dragon_cb_cz
-> U-Geen: Na to stěhování? Není to tak zlý (pokud se bavíme o nájmu).
11:55:52
24.09.2021
24.09.2021
U-Geen
-> dragon_cb_cz: idealni doba :)
08:43:55
24.09.2021
24.09.2021
dragon_cb_cz
-> Jarda - zrušená registrace 24.09.21 03:02:39: To já vím, že nechá, ale dělal bych to dost nerad... už těch necelých 20t co za rok najedu na Saabu je moc. Když to s ženou sečteme přes všechny auta, tak je to ročně 40-50t km Už začínám řešit to stěhování...
03:02:39
24.09.2021
24.09.2021
Jarda - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz 23.09.21 19:37:13: to se necha najet za dva roky...
jinak ja par aut mam, ktera maji min :) - kratka niva (66), zeleny MTX (95), BAZ (nevim, ale 138 mit nebude) a i zel. felda (115), cerveny rapid 136 (117) a to je teda asi vse
jinak ja par aut mam, ktera maji min :) - kratka niva (66), zeleny MTX (95), BAZ (nevim, ale 138 mit nebude) a i zel. felda (115), cerveny rapid 136 (117) a to je teda asi vse
19:37:13
23.09.2021
23.09.2021
dragon_cb_cz
Tak mladý auto, abych si tohle vyfotil, to už jsem dlouho neměl. Naposledy Feldu, to už bude tak 13 let Plus teda většina škodovek, ale ty na to nemaj počítadlo...
16:46:17
12.09.2021
12.09.2021
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 12.09.21 09:03:56: kdyz se zadre pumpa, tak remen prijde o zuby?
15:20:17
12.09.2021
12.09.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 12.09.21 09:03:56: Tak teoreticky pokud by to bylo nějak divoce vedený, tak by mohlo, ale předpokládám, že u většiny motorů je přesně z tohodle důvodu řemen vedený tak, aby cesta mezi klikou a vačkama byla co nejpřímější?
09:03:56
12.09.2021
12.09.2021
palinator
-> radekp 10.09.21 08:09:24:
Povedzte mi Kefalín, ako sa može potkat motor když skočí řemen na vodní pumpě? Rozhodit se přeci musí synchronizace klika-vačka. Dokonce i na skočený CR čerpadlo by to nejspíš jelo.
Povedzte mi Kefalín, ako sa može potkat motor když skočí řemen na vodní pumpě? Rozhodit se přeci musí synchronizace klika-vačka. Dokonce i na skočený CR čerpadlo by to nejspíš jelo.
16:18:25
11.09.2021
11.09.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: njn :-)
15:02:37
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 11.09.21 14:43:46: Taky mi přišlo, že ten článek je takový zvláštně pojatý. Vyznívá to tak, že problém má každý druhý kus.
14:43:46
11.09.2021
11.09.2021
dragon_cb_cz
-> radekp 11.09.21 08:57:00: To bych bral s velkou rezervou, ty DPF treba fungujou v pohode, to jen mezi Alfistama je divnej sport je kuchat. Moje se vcera zrovna vypalovalo, najezd 291 tisic... a ani ty klapky nejsou takovy drama, motor je navic nenasaje, jen to tam prisava vzduch... a novy komplet sani i s klapkama stoji asi osmicku ap je klid. Pokud mas 16v a nemas je jeste delane, tak bych to s tema rozvodama rovnou udelal (pri vymene musi remen dolu).
14:18:37
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 11.09.21 13:32:51: Jestli to není nějaká matematická doplňovačka, tak od druhého čísla jsou to všechno staré vehikle.
13:32:51
11.09.2021
11.09.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: definuj starší... ale jo, na stáří to mám aktuálně 2, 9, 14, 19, 34 :-) budu to muset redukovat, ale je s tim práce :-)
09:41:55
11.09.2021
11.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Ono u tech rozvodu je otazka kdy kdo jak to menil... Ja jeste nevidel auto s remenem, kde by to po rozebrani bylo v pozici v jaky to ma bejt... Treba u Volva jsem to mel tak o 3/4 zubu vedle, ale jen na jednom kole, takze teorie o vytahanym remenu je nesmysl...