Chcanky - nedostatek na trhu

prohledat
92 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 21.10.2021 do 04.11.2021, založil/a Matthes, záškodník z TechWebu
řadit dle data
12:10:58
04.11.2021
Jarda/felda
-> palinator 03.11.21 14:02:08: ono každá rostlina potřebuje trošku jiný složení tak je možný že zrovna pro rajčata není ale třeba pro papriky ho bude dost 3 3 3
10:19:03
04.11.2021
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Chápu, že AdBlue u nás "není", ale zajedu o 2 km k sousedům do PL a mají to jak na stojanu tak v kanystrech. 71
14:12:07
03.11.2021
darklord
-> palinator: ci to nahodou nebude ako s tymi pracujucimi, kedy podnikatelia placu ze nema kto robit, ale realne to znamena "nema kto robit za suche z nosa". Toto by som tipol ze "nie su hnojiva za dve koruny ako pred rokom".
14:02:08
03.11.2021
palinator
Teď jsem na ČT v reportáži slyšel že si pěstitelé rajčat ve sklenících stěžují na nedostatek hnojiv, tak já nevim teda. 3
09:35:35
29.10.2021
Matsoft
20:52:24
24.10.2021
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: tak, jsou i jiné varianty a voda je jedna z těch méně kreativních 1

-> David29: nevím jak LKW, ale u koncernových PKW není potřeba nic kontrolovat. Všechna auta vybavená SCR mají NOx senzor před i za katem a jakmile oba senzory vidí stejné hodnoty, tak vrtulník ON a už to jede.
Navíc, i s deaktivovaným systémem můžes mít nádrž plnou močoviny.

-> saskyn2: hodinky/holinky, střihneš tam soft a jedem 3
Chcanky při regeneraci nehrají žádnou roli, u starších SW verzí bylo dokonce vstřikování chcanek při regeneraci přerušeno, pak se to ale domákli v Bruselu a za velkého humbuku se musela aktualizovat data a chcankovat i při regeneraci.

Jezdí mi mraky aut, kde je deaktivované všechno kromě DPF a nikomu to nechybí.
Životnost DPF je naopak nejlepší, když jsou deaktivované všechny emisní systémy a optimalizovaný počátek vstřiku.

Bohužel máš pravdu v tom, že většina úpravců ještě nezaznamenala skutečnost, že minimálně od roku 2015 mají motory s SCR instalovanou žhavící svíčku se snímáním tlaku ve válci a podle ní řídí časování vstřikování.
Deaktivovat EGR sice nějakým způsobem dokážou, ale už se obvykle neobtěžují zaregistrovat, že jim jednotka vstřikuje hlavní dávku paliva někde 10 stupňů za horní úvratí a motor jede trvale v režimu ne nepodobném zahřívání katalyzátoru po studeném startu benzínového motoru 3
upraveno 1x, naposled 24.10.2021 21:00:35
11:38:43
24.10.2021
saskyn2
-> Alenka 24.10.21 06:14:53: Tak odstřihnout a sw úprava je trochu jiný level ne?3 A i tak je otázka jaká bude pak životnost dpf, když bude regenerovat bez chcanek.
11:29:30
24.10.2021
David29
-> Alenka: Jenže v německu si kontrolujou sami kvalitu Adblue... Ze začátku tam vodu právě lil každej, a němci to věděli.
U nás asi nic moc nehrozí - asi to stejný, že jsem neslyšel o kontrole nafty, zda někdo nejezdí na červenou...
upraveno 1x, naposled 24.10.2021 11:30:25
11:13:12
24.10.2021
Milan 136
11:11:12
24.10.2021
David29
-> 1560: Je to jak který auto. U Mercedesu mi bezohledně pokles výkon znatelně, u Volva to čeká na chcípnutí
10:02:44
24.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 24.10.21 09:59:05: Nefungoval by třeba zelenej čaj? 1
09:59:05
24.10.2021
U-Geen
-> Alenka: tak voda je lepsi, nez nejaka mocka ne? :))
09:17:01
24.10.2021
Alenka
-> Jirik_Tuňák1983: kupodivu ani ne, lidi jsou celý posraný, že je vyhodí z emisí nebo jim v Německu sešrotujou auto, že radši vymýšlí jak tam budou lít vodu a auto to nějakým zázrakem nepozná.¨
Inu, kdu chce kam... 3
09:06:17
24.10.2021
1560 - zrušená registrace
-> David29: U autobusu z vlastni zkusenosti vim, ze:

- crossway euro 5 - nouzovej rezim, vmax 50, kdyz s tim jezdis dlouho, nutno vymazat chybu z ridici jednotky a vymenit filtry, lze bez problemu obejit vodou

- volvo 8700 - nouzovej rezim, vmax 65 plus omezeni prevodovky (elektronicky odpojeni kickdownu), nelze obejit nicim kvuli cidlum, ktery hlidaj snad i kvalitu adblue

- SOR CN euro 5,6 - nic se nedeje, jede to dal jak kdyby se nechumelilo, lze obejit upravou softwaru ridici jednotky

- man lions regio - nouzovej rezim a pokud to chcipnes, tak uz neodjedes


Takze jak kde, ale asi jak ktera verze, treba E6 iveco se udajne chova uplne jinak nez E5.

Spotreba nevim, do e5 crosswaye prevazne v mestskem provozu jsem to lil tak 1x mesicne, nadrz tusim 35 litru.
08:48:46
24.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Alenka 24.10.21 06:14:53: Právě jsi získal asi 2500000 zákazníků. 3
08:43:55
24.10.2021
David29
Odstřihnout to jen tak nejde - spadne to do nouzáku či to hodí jiný omezení. Jisté čidlo dokonce hlídá kvalitu adblue, kdyby tam někdo nalil místo toho vodu
Mě třeba když to dojde, tak po nastartování mám omezovač na 20km/h - to omezení jde určitě vypnout přes diagnostiku. Třeba vozidla HZS (jak se zde řešilo) omezení mít nesmí.

Pak existuje emulátor, co sen někam napojí, a posílá údaje do ŘJ, jako by tam adblue normálně bylo (ale asi by to neprošlo při STK emisema) - či by mohl být problém při silniční kontrole, a němci to snad i kontrolovali

Měsíčně najedu cca 4000km, a spotřebuju asi 60l
08:19:49
24.10.2021
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:
Myslím že ještě dříve, mám pocit že 607 na které jsme dělali regeneraci FAP, byla 2002.
06:14:53
24.10.2021
Alenka
-> saskyn2 23.10.21 23:24:34: jde odstřihnout v SW jednotky motoru a když víš, co děláš, tak i Readiness je celý zelený, takže na emisích nebude nikdo píčovat :)
02:30:43
24.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 24.10.21 01:16:21: Teď mají tuším obojí. Jestli i dodávke, to nevím.
Ale aditivum a filtry obecně měli tuším jako jedni z prvních od 2004 nebo 2005?
A bylo to opačně, Eolys a dnes Eolys a Ad.
upraveno 1x, naposled 24.10.2021 02:31:31
01:16:21
24.10.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Trochu si mě zaskočil, ale asi to bude jak píšeš. AdBlue sice měly taky jako jedni z prvních, ale ještě k tomu měli Eolys. Nicméně nevím, jestli to dotáhli do dnešních dnů. Protože myslím, že právě náš Boxer nic takového nemá. Budu muset nastudovat.
00:41:21
24.10.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 23.10.21 23:18:02: Možná se pletu, ale nemají osobní Francouzi od nějakého roku Eolys i Adblue? Do té doby pouze Eolys?
00:02:16
24.10.2021
růža
-> saskyn2: Nevím. Řešili jsme právě firemního Boxera. Ale i u něj nevěřím, že by stačily jen štípačky 8
23:24:34
23.10.2021
saskyn2
-> růža: odstřihnout to jen tak nejde, alespon u koncernu.
23:18:02
23.10.2021
růža
-> Bukaj: Nevím jak Trucky, ale osobák cca 0,8 - 1 L na 1000 Km. Nádržky různě velké, ale na příkladu, třeba nový Sharan na plné natankování udělá 15 000 km. Výskyt u osobáku, dnes nová auta, asi v plné většině (nafta). Hlavním průkopníkem především francouzi, kteří to začali do OA cpát jako první už před X lety.
Krásnej příklad jsou naše firemní dodávky. Všechny Ducata (2019) bez a jeden Boxer (2020) s. Takže všichni řidiči v pohodě a jeden už týden běduje, kde za kolik tankovat a co bude dělat, až nebude co tankovat 3

Jinak dle slov jednoho mekánika, by to mělo jít jednoduše "odstřihnout", ale prej co lízingovka? Pohádka o kuně, co náááhodou překousla zrovna drát od Admočky asi neprojde 3
22:51:41
23.10.2021
Bukaj
Ono zas tak zle nebude. Před dvěma? týdny měli akci v Lidlu - Adblue v myslím 10 l kanystrech (radoval jsem se - hele, destilka a ono ne...8) a dneska v Praze a okolí jsem neviděl na benzinkách dražší, než 29,90...


...když už se to tu tak řeší - jaká je cca spotřeba té močoviny na kilometr (100 km) u osobáků a u náklaďáků a které všechny vozy to mají?
19:43:23
23.10.2021
SO545
-> StepaNoFUN 23.10.21 18:50:49: Liadok u nas uz teraz siel hore skoro o 2x a to bolo uz davnejsie....
Z ceny cca 160 siel na 280....a teraz cca 600.
Kamarat je polnohospodar. A tiez uz tuto cenu nemoze akceptovat.
Kupil za tych 280....ale netusi co bude na druhy rok...
18:50:49
23.10.2021
StepaNoFUN
-> palinator: Protože samostatně se nevyplatí vyrábět. Je to odpad z výroby hnojiv. Zemědělci momentálně nechtěj hnojiva za cenu, za kterou se nabízej, protože doufaj, že než je budou potřebovat, tak jejich cena klesne. Momentálně je prostě nepotřebujou, tak spekulujou. A fabriky nechtěj vyrábět drahý hnojiva na sklad, protože je za tu cenu nejsou schopný prodat.
Každopádně ano - je cesta. AdBlue bude stát ve VO nákupu 100Kč za litr (a ne jako do nedávna 5Kč), hnojiva se tíím zlevněj na původní cenu, protože veškerý náklady ponesou odběratelé chcanek... Ale do toho zatím nikdo předpokládám nechce jít. Nicméně jestli litra chcanek bude stát 100Kč, tak nechci vidět ty ceny kamionový přepravy...
18:16:47
23.10.2021
palinator
-> Bukaj 22.10.21 21:04:29:
A proč teda má chybět to AdBlue? 3
22:11:06
22.10.2021
StepaNoFUN
-> 1560: Spíš potřebovali rychle kredit a nákup byl za cca 30%...
22:07:04
22.10.2021
1560 - zrušená registrace
-> David29: Je mozny, ze to je neco, co bylo potreba nejak ucetne odepsat. No co za mne dobry 3
21:49:37
22.10.2021
StepaNoFUN
-> m8rinek: zkus poptat tohle... www.adam-bluesky.cz/ Sice neustále vyhrožujou, že zdražujou, ale zatím co vím maj...
21:49:25
22.10.2021
David29
-> 1560: Starý zásoby?
Já věřím v to, že většinou všichni co zdražili tak jen proto, protože vznikla panika - byt měli staré zásoby s nákupem pod 10kč/l...
21:45:38
22.10.2021
1560 - zrušená registrace
-> m8rinek: U jednoho autobusovyho dopravce z vysociny, ale uz nema. Bral jsem posledni. Nicmene ono se to rozebere u nas v praci, ono 1000 litru se nezda, ale to je hned pryc. Spis me prekvapilo mnozstvi a cena vzhledem k tomu, o jakych castkach se mluvi.
21:43:21
22.10.2021
m8rinek
-> 1560: jak moc je tajne kde? Trochu se nám tu autodopravce klepe jak drahej pes :D
21:28:19
22.10.2021
1560 - zrušená registrace
Ted jsem sehnal 1000 litru za 19,90 litr. Tak nevim kde je problem… Zase nejaka umele vytvorena kravina.

P.S.: Byznys je byznys, litr prodam za 199 kc litr, odber v brne, max. 10 litru na osobu nebo 50 litru na firmu.
21:10:15
22.10.2021
StepaNoFUN
-> Bukaj: Tak trochu jsi uhodil hlavičku na hřebíček... :-)
21:04:29
22.10.2021
Bukaj
-> palinator 22.10.21 07:52:57: No, třeba proto, že na podzim se většinou moc nehnojí minerálními hnojivy, tak po nich není taková poptávka, když by měla být dražší (kvůli ceně plynu)? Asi nikdo nebude kupovat na sklad drahé hnojivo, aby mu leželo do jara v hale, když na jaře třeba bude cena "v normálu", ne?1
21:04:00
22.10.2021
David29
To je všude stejný. Minimální zásoby, protože v tom nikdo nechce mít utopený peníze.

Na starých betonárnách jsou zděný sila na cement, každý na 600t nebo kolik. Protože přijel vlak, tam se to nafoukalo a vyrábělo se z toho snad celej rok.
Dneska je na betonárně třeba jen 120t cementu - nepřijede jedna cisterna s cementem a kolikrát hrozí, že se přeruší betonáž.... Nebo se čeká, až prostě přijede cement
20:36:19
22.10.2021
StepaNoFUN
-> Jozka: Tomu bych i věřil. :-D
20:09:11
22.10.2021
Jozka
-> StepaNoFUN: Oni prý aplikovali na ČR pravidla "válčiště" - až tak, že to co
bylo v naší armádě těžkej průser, řešili.. no vlastně neřešili. Nám technik praporu tvrdil, že když Rusové kdesi na Libavě nebo kde zadřeli motor u T-72, prostě přivezli novej, namontovali - a tomu původnímu kousek v ústraní jednoduše vykopali hrob..
18:59:20
22.10.2021
StepaNoFUN
-> King: S tim odepisovanim dilu jsi mi pripomel to co vypravel bejvalej sef zazitky z vojny. Byl u radistu, stanice si opravovali sami. Stylem vratis vadnou soucastku, dostanes novou. Tak mel sepsanej seznam po kusech, soucastky rozskatulkovany, ale chyba. Na sklade nebyly.
Poslali ho na zakladnu k Rusum o kus vedle. Rus dostal seznam stylem 1× odpor 1k2. Rus prinesl krabici snad s 1000ks. On ze chce 1ks. Rus ze 1ks je jedna krabice. A takhle to bylo se vsim.
Na zaver mu dava ty vydny soucastky a Rus nechapave jakoze proc? No jsou vadny. Rus je vzal a nasypal do kose s otazkou, proc to rovnou neudelal on.
Prdel byla, ze soucastek meli tedy mraky, jen je nesmel nikdo najit, protoze to prej bylo na basu.
17:48:05
22.10.2021
Jozka
-> King 22.10.21 13:24:26: Letos se podle všeho stalo dodávání čehokoliv ve stylu "inšálláh" standardem - dost důležitý ND pro provoz celejch provozů a to i typu tepláren apod. prostě do druhýho dne jaksi nee..

Kámošovi např. prostě Němci nezprovoznili linku, že jim cosi absentuje (a ještě chtěli zpupně podepsat protokol, že už běží..), takže někde něco dalšího se nedostane na trh, protože to není do čeho naskládat. Fakt čistej socík.8
16:29:29
22.10.2021
King
-> Syny: Husty :-) U nas vyuzivame toho, ze vetsina z nas pri servisu pouziva kvetak a nedelame servis stylem: "Menim dily tak dlouho, az to zacne fungovat ", takze nase spotreba dilu o dost nizsi, nez korporatni prumer. Takze cast z toho, co si objedname nebo nafasujeme fiktivne odepisujem, abysme to nemuseli vracet zpatky do Rise. Oficialne mam v kufru auta par polozek, fyzicky mam kufr narvanej drahejma dilama. Zakaznik je spokojenej, blbeckove si muzou lestit konzole nad zelenejma tabulkama. Socik jak vysitej8
upraveno 1x, naposled 22.10.2021 16:30:12
16:20:50
22.10.2021
SO545
-> Syny 22.10.21 15:53:54: just in time v praxi....
15:53:54
22.10.2021
Syny
-> King: Tos mi pripomnel story co mel typek co me vozil na letiste, kdyz jsem jeste lital do Anglie. Jedna nejmenovana firma co u nas dela dily do letadel a ma velitelstvi ve Francii neco podelala a musela urgentne dopravit na centralu ve Francii 4 specialni srouby. A protoze to bylo asi fakt akutni a prej dostali ultimatum, ze pokud to nebude do vecera tehoz dne, tak jim seberou licence atd., tak zavolali prave jeho (toho co me vozil) jestli by jim to tam nedovez hned. Tak sedl do auta, vzal 4 srouby a vezl je do Francie. No a nekde ve 2/3 cesty prej mel telefon, ze to posrali zas a tech sroubu melo bejt 6 a ne 4 3 Takze zavolal jeste druhyho kolegu, kterej vyzvedl ty zbyle dva a s odstupem par hodin vyjel za nim se dvouma sroubama 3 Ale prej to stihli a vsichni byli hrozne stastni 1
upraveno 1x, naposled 22.10.2021 16:34:08
13:49:20
22.10.2021
dragon_cb_cz
-> King: Jj tak to už jsou specifika odvětví 4 Na druhou stranu, byly doby, kdy by na to čekali měsíce 1
upraveno 1x, naposled 22.10.2021 13:49:39
13:24:26
22.10.2021
King
-> dragon_cb_cz: To je jasný, ale když zajišťuješ urgentní servis něčeho ve zdravotnictví, tak se nedá spoléhat na to, že to možná do druhýho dne doručí k zákazníkovi DHLka z Říše. Prostě něco musíš vozit v kufru služebáku a něco víc mít aspoň na lokálním skladu, jinak jseš marnej, ale roky trvá, než to těm omezencům doteče. Ono mezinárodní doručování (rádoby) do druhýho dne něco stojí a nasrání zákazníků by taky jistě šlo vyjádřit finančně.
upraveno 1x, naposled 22.10.2021 13:25:02
12:36:25
22.10.2021
dragon_cb_cz
-> King 22.10.21 12:06:34: Tak má to svoje výhody i nevýhody. Jen se nevýhody roku odsouvaly do kategorie "to je teoretickej problém". No, není...

Na druhou stranu, házet kompletní otočku kvůli jednomu otřesu a vracet se k hromadění zásob by asi taky nebylo ideální.
12:06:34
22.10.2021
King
-> dragon_cb_cz 22.10.21 09:45:10: No, radeni "just in time " fanatiku budeme muset jeste chvili ve firme pretrpet. Jenom doufam, ze tech par pruseru s nedodanim/pozdnim dodani nahradnich dilu ze skladu v Nemecku ty blbecky s klapkama na ocich konecne propleskne.
12:02:09
22.10.2021
King
-> kury 22.10.21 07:46:13: Tohle spis vidim jako vyhodu, protoze na tech hnojivech dost zavisi schopnost uzivit takovou kupu lidi na relativne maly plose a bez toho, aby pulka z nich musela sedlacit. Za vyzkumy na poli umelejch hnojiv padla i Nobelovka za chemii a ani nevadilo, ze ten samej pan behem prvni svetovy navrhnul a implementoval pouziti chloru na "desinfenfekci " protivnikovych zakopu.
Extreme Tyres