Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie?

prohledat
573 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 16.07.2016 do 18.04.2020, založil/a minno
řadit dle data
19:41:58
13.09.2019
vhml
-> Syny 13.09.19 19:26:11: zpátky taky.

Předpokladam ze je to jakoze kvůli lidem co při prudsim prechodu do tmavsiho prostredi nevidí vubec. Takhle se to "zhasina" postupne. Ale samozrejme picovina to je
19:26:11
13.09.2019
Syny
Tak mame otevrenej prvni dalnicni tunel, kde se da jezdit kilo... Ma krasne nove osvetleni, ze kdyz tam clovek vjede, tak by si nejradeji pomalu sklopil clonitko a navic je to jeste nasvetleny tema bezvadnejma studenejma ledkama... Nevim proc, ale v prubehu jizdy tunelem (z Prahy na Rozvadov) zezacatku sviti svetla vsechna, ale jak se clovek blizi k vyjezdu, tak sviti jen nektera, takze jak clovek svetla miji konstantni rychlosti, tak to funguje jako "opticky klam" a pusobi to jako kdyz auto zpomaluje. Mozna to byl jeste nejaky error na pocatku provozu tunelu a pak budou svetla svitit vsechna, ale kdo vi. A jako tresnicka na dortu je tam ted takovej prebytek lumenu, ze to senzor svetel vyhodnocuje jako "daylight" a svetla necha v patricnem rezimu.

Takze shrnuto podtrzeno - z tunelu, kterej se vubec nemusel resit, mohl se nechat byt jak je (jen zrusit to dementni rychlostni omezeni), bylo tam normalne videt a automaticky to tam rozsvecelo svetla autum se senzorem, se diky predpisum EU a par utracenym milionum stal tunel, kde svetla oslnujou, matou a potkavacky se tam automaticky nerozsviti... Ale muze se tam jezdit kilo :) Bezva...
09:45:22
13.09.2019
dragon_cb_cz
-> King: Já psal svědomí, ne public image 3
22:52:21
12.09.2019
King
-> dragon_cb_cz: Ne, nemůžeš. Diesel je public enemy no.1 3
15:07:28
12.09.2019
palinator
-> Alenka:

Příliš málo času na co? Žil jsem v domnění, že čím delší je doba hoření, tím lepší výsledek spalování to přinese (samozřejmě při zachování zbylých podmínek, jako je dostatečná teplota hoření a množství kyslíku). Jak z hlediska účinnosti, tak z hlediska emisí HC, CO a PM.
15:07:07
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Tzn pokud má moje auto funkční DPF, můžu mít ekosvědomí v tomto ohledu čisté?
15:03:47
12.09.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: přesně tak.

A navíc při požadavku na maximální výkon v těchto otáčkách je přetlak v sání přes 2.5 Baru (relativně) + poměrně vysoká teplota, což při kompresním poměru 15:1 nebo kolik má tohle BiTDI nedává prostor pro vznik malých sazí, bo příliš vysoký kompresní tlak a příliš málo času.
15:02:52
12.09.2019
palinator
-> dragon_cb_cz:

A pokud to zase dobře chápu já, tak při takovém režimu ty mikročástečky ještě stihnou shořet v podstatě ve svodech, v turbu a v oxikatu. 3
14:59:11
12.09.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Takže jestli to dobře čtu, tak to nejvyšší riziko vzniku opravdu malých částic je jen při plném zatížení a ještě v relativně vysokých otáčkách? Tzn třeba v městském provozu prakticky nenastává?
14:57:03
12.09.2019
Alenka
Datové pole požadavku na tlak v railu pro 2.0BiTDI 240hp CUAA.

Šedě zvýrazněná je oblast maximálního vstřikovacího tlaku (ano, ten malý obdélníček vpravo dole).

x: otáčky (U/min), y: dávka paliva (mg/zdvih, blbě nadefinovaná, ale pro představu stačí), mapa: požadavek na tlak v railu (Bar).
zvětšit Novodobé blbotinky v autách - áno, či nie? - obrázek od Alenka vložen 12.09.2019 14:57:03
14:37:05
12.09.2019
Alenka
-> palinator: mikročástice jsou největším strašákem pro takové ty "excelovské" analytické typy.



Někde si přečtou propagační materiály výrobce vstřikovacího systému, který se chvástá maximálním vstřikovacím tlakem 2500 barů, takže motor vybavený takovým vstřikovacím systémem logicky musí produkovat enormní množství mikročástic sazí.



Teoreticky ano, v praxi spíš ne.



Nemám teď čas to tady obsáhle rozepisovat, ale maximální vstřikovací tlak se při běžném provozu motoru dostane ke slovu asi tak v jednom promile případů, a i to v takových situacích, kdy ty úplně nejmenší saze nemají moc šancí vzniknout.



Většinu běžných provozních stavů si takový motor, který umí až 2500 barů na railu, vystačí s tlakem 250 až 1300 barů, což je rozsah, ve kterém se při stejném provozním režimu pohybovala třeba stará PDčka, které kvůli mikročásticím nikdo nedémonizuje.
13:51:26
12.09.2019
Syny
-> palinator: Rekl bych, ze jsou vsude, jen u auta s DPF vyleti pouze ty "maly", kdezto u auta bez DPF vylitaj jak "maly", tak "velky".
13:17:04
12.09.2019
palinator
10:39:55
12.09.2019
dragon_cb_cz
Já to hlavně beru tak, že je to auto dle všeho v tomhle směru technicky OK, DPF tam je originální a funkční, emisema to prošlo bez ztráty kytičky, takže mám svědomí čisté - a pokud se vyskytně nějaký problém, tak ho hodlám řešit, aby to tak zůstalo i nadále. A pokud by to vyřešit rozumně nešlo, tak holt půjde na díly a nazdar, nestálo to tolik, aby mě to muselo úplně trhat žíly.
21:26:35
11.09.2019
Alenka
-> bouchy: částice pochytá DPF a o bájných mikročásticích melou nejvíc ti, kteří s bídou dokážou do auta natankovat správné palivo, natož aby aspoň rámcově chápali jak ten stroj funguje.
13:51:52
11.09.2019
bouchy
-> dragon_cb_cz: Vidíš, v jedný z biblí každýho řidiče psali, že sakumprásk nejčistší sou Euro 3 nebo 4. Chcanky to stáhnou hodně dolů, avšak ne ty částice.
10:03:54
11.09.2019
dragon_cb_cz
-> King: Právě, že se trasa přesunula z velké části mimo město. A auto má plně funkční DPF a zcela legálně prošlo nedávno bez problémů emisema. Plus jak říkám, trochu náhodná koupě...



Jinak mě v tomhle ohledu dost nahlodal právě -> Alenka: - když jsme to řešili loni na jaře (vybírali jsme tenkrát a skončili u té SX4), tak mě přesvědčoval, že pokud chci opravdu emisně čisté auto, tak že EURO6 nafta s SCR těžko hledá konkurenci. Tohle teda není EURO6 3 Ale mělo by to být technicky v cajku, tak to snad proti dostupným alternativám bude dobrý kompromis. Ale ráno budu ke školce zajíždět já s benzínem, neboj 4
20:38:29
10.09.2019
King
-> dragon_cb_cz: Neprestavas prekvapovat :-) Ty a zly starsi “deasel” zamorujici nase mesta? :-)
20:47:38
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Je to možný, ale výrobce vypadá na one-man-show.



-> Jirik_Tuňák1983 09.09.19 17:21:21: Jj, má... 2006, dovoz z Holandska.
17:21:21
09.09.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 09.09.19 12:47:29: A to má taky DPF a nebo co je to vlastně za rok?
16:44:45
09.09.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz: dotaz přistane na v mailu třiadvacetileté PR specialistce, která ti dle šablony odpoví, že vše je technicky dokonale vyřešené a přístroj regeneraci detekuje s více než 100% přesností :D
16:32:27
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Hmm, by skoro stálo za dotaz na výrobce eSID2, jak to mají vyřešené.
16:29:34
09.09.2019
Alenka
-> dragon_cb_cz 09.09.19 10:11:40: blbý je, že (aspoň u koncernu) se regenerace filtru diagnosticky nijak nehlásí, resp. bylo by nutné v reálném čase sledovat změnu nějakých anonymních konfiguračních bitů, které jsou u každého typu jednotky jiné a je v tom celkově neskutečný bordel.



Třeba to má GM/FIAT/SAAB vymyšlené líp, ale vzhledem k tomu, že ty JTD mají sice Bosch jednotky, ale naprogramované od Italů, obávám se, že v tom bude chaos ještě větší 3
12:47:29
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 09.09.19 12:11:50: Tady: -> dragon_cb_cz 30.08.19 18:20:48: Taková impulzivní náhodná koupě od kolegy... Až se vrátí z prvotního servisu a trochu ho vypucuju, tak jsem plánoval do sobího tématu dát pár fotek, ale nic extra zajímavého.
upraveno 1x, naposled 09.09.2019 12:48:06
12:11:50
09.09.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 09.09.19 12:07:31: Jaký? Něco mi uniklo?
12:07:31
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Ten koupený před pár dny je chrocht - taliánské 1.9JTD 88kW.
upraveno 1x, naposled 09.09.2019 12:07:56
11:38:28
09.09.2019
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 09.09.19 10:11:40: Ty máš v sobolkovi chrochta? Já myslel, že je to benzín.
10:11:40
09.09.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka: Tohle je jedinej důvod, proč přemýšlím, že vysypu těch 140 éček za ESID2 do 9-3. Protože ten to (pokud to dobře chápu) vyčítá přímo z jednotky, umí i ukázat zaplnění filtru atd... všechny ostatní jeho funkce typu měření zrychlení jsou mi u toho chrochtáka tak nějak k ničemu 3
upraveno 1x, naposled 09.09.2019 10:11:52
19:51:46
07.09.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Tak pokud by na mě ta kontrolka blikala 10x denně třeba jen proto, že jedu s vlekem, nebo na hranici plnýho výkonu, tak bych asi žádal její vypnutí, protože by mě to předpokládám docela sralo.
19:37:45
07.09.2019
Alenka
-> StepaNoFUN: já neřikám, že je to blbej nápad, jen se mi nelíbí tohle konkrétní provedení.

Pokud to má být kontrolka signalizující regeneraci DPF, tak se má rozsvítit jen při regeneraci DPF a ne pokaždé, když EGT z nějakého důvodu překročí nastavenou hranici.



Jestli je to zatím jen prototyp, tak dejme tomu, ale má-li to spolehlivě signalizovat pouze regeneraci filtru, tak musí sledovat buď úplně jiné parametry, nebo aspoň EGT + něco dalšího, aby se dokázala odlišit regenerace od jiných provozních stavů, které vyvolávají vysokou teplotu spalin.
upraveno 1x, naposled 07.09.2019 19:39:04
19:12:53
07.09.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Já bych občas taky uvítal kontrolku, že to začalo regenerovat. Sice to většinou poznám (zaškube to a maličko změní zvuk), ale nepoznám to vždy. Samozřejmě i když jezdím docela dlouhý trasy, tak se mi regenerace jako na potvoru často spustí asi 5km od baráku. Ale naštěstí se (snad - někdy to hučí i 10 minut na volnoběh na dvoře) dokončí i na místě. Od poslední mám v trávě vypálenej flek, protože jsem výjmečně potřeboval zaparkovat jinde než na betonu,,,
19:05:23
07.09.2019
Alenka
-> saskyn2: ani u sériovky to nemůže chodit dobře, když se EGT při regeneraci pohybuje okolo 700 stupňů, což je hodnota, na kterou se i sériový motor při plném zatížení dostane poměrně rychle.
18:48:37
07.09.2019
saskyn2
-> Alenka: JJ jasně že to je podle teploty. Ale u seriovky to asi chodí dobře, jak píše Tomáš.
18:27:07
07.09.2019
Alenka
-> saskyn2 07.09.19 00:22:29: -> Nwkt 07.09.19 00:25:08: tak jestli kontrolka "regenerace DPF" funguje jak píšete, není to žádná kontrolka regenerace, ale jen nějaký primitivní obvod, který sleduje teplotu EGT a když ta přeleze nějakou nastavenou hodnotu, tak rozsvítí diodu.

Tohle někdo prodává jako hotový produkt?
16:54:28
07.09.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> David29: Jasny, aby co nejvic proudu slo do starteru...
16:25:23
07.09.2019
David29
Tak ono je to tak záměrně, ne? Že při startu to vše odpojí
14:39:24
07.09.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> bouchy: Ty xenony zerou pomerne dost proudu, takze mit je zapnuty pri startu znamena kurvit zbytecne baterku...
14:25:05
07.09.2019
bouchy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To byl taky důvod k řešení - to blikání. Dnaska už se světla udrží i při startu, byť asi ne xenony. Infotainment něštěstí taky; dvakrát rojíždět spojení rádia s USB byl mor (např. po tankování).
14:21:27
07.09.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak me S40 treba nepipa nikdy. Nevim jak verze s obyc svetlama, ale s xenonama nepipa. Je tam poloha na tlumena svetla, kterou muzete mit furt zapnutou a svetla sviti se zapnutym zapalovanim. To me sere, ze se xenony rozsvitej, pak zhasnou pri startu a znova rozsvitej... Proto mam radsi spds... Jinak budiky svitej vzdy, kdyz je zapnuty zapalovani.

Na druhou stranu je super, ze si clovek muze zapnout mlhovky, ktery chce a nema to tu debilni logiku, ze musi svitit predni, aby mohla svitit zadni...
12:23:53
07.09.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Já na automat nenadávám, sice ho v žádném autě nemám, ale většina z nich svítí sama po nastartování i vzadu a nemusím to řešit. A kdybych ho měl, tak ho nejspíš používám. Jen že si dovedu představit, že se něco takového stane....
12:11:39
07.09.2019
saskyn2
-> bouchy 07.09.19 12:00:20: Když na někoho minutu čekam, tak bud chípám motor a světla neřeším, nebo nechávám nastartováno a světla opět neřeším. Ale pokud to holt někdo pořebuje mít složitý tak co se dá dělat...
12:00:20
07.09.2019
bouchy
-> saskyn2: Jednoduše, někde stojím, na někoho minutu čekám, vypnu potkávačky a už je nezapnu. Jedu pod lampama, takže mi kužel světel ani nechybí (stejně by tam "nebyl" - totéž ve dne). Palubka svítí, kontrolka potk. nesvítí. Dveře neotevírám, motor běží. "Automat" nemám; tu věc u pojistkovky na zimu vypínám, ta má dříve popisovanou funkci: zapnutý zapalování=obrysovky, běh motoru = potkávačky bez osvětlení palubky a bez dálkovejch. To vše při poloze 0. Když se tento automat vypne, světla se chovají standardně 0/1/2 vyp/obr./potk. bez závislosti na běhu motoru. U nových aut naprostý guláš, prostě tlačej na používání auto a max. přepnout na potkávačky ručně (pokud potřebuju - bez toho jsou dálkový taky automat, což obvykle nechci). Jo a ještě musím klikat v menu.

-> Syny 06.09.19 14:07:17: U nových koná, dává najevo - setmělo se, rozsviť tlumený. (Průjezd lesem, tunelem..)

-> saskyn2 07.09.19 00:22:29: Tak možná to bliká oprávněně - tady nebo jinde se řešilo, že některý auta (s tím a tím typem nafťáku) maj tu regeneraci i pasivní za jízdy, když je naloženo. Nevím teda, co bliknutí indikuje, snad patřičnou teplotu v DPF.
11:36:10
07.09.2019
saskyn2
-> dragon_cb_cz: A kolikrát za rok něco takového děláš? Mě se teda v životě jet na parkovačky nepovedlo, je fakt že ty xenony jsou i ve městě hned vidět no. Ve finále tady stejný lidi který nadávají na automat přiznají že jezdí bez světel, fakt prdel3 3
10:51:59
07.09.2019
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Tak ne vždy ty dvěře otevřeš...
09:55:42
07.09.2019
saskyn2
-> Bukaj: Však píšu, tohle se ti stane max v nějakém veteránu, normální auto ti s parkovačkama ječí při otevřených dveřích...
08:55:23
07.09.2019
Bukaj
-> saskyn2 06.09.19 15:35:22: Já to mám stejně, jako David29 - párkrát (tak desetkrát za těch 20 let, co řídím) od doby, kdy zavedli povinné denní svícení, se mi stalo, že jsem jel v noci po Praze na parkovačky poté, co jsem někde zastavil, chvíli stál s vypnutým motorem (na někoho čekal před domem apod) a po opětovném rozjetí už nepřepnul na tlumená.

Nikdy se mi nestalo, že bych zapomněl rozsvítit po nasednutí do auta a nastartování - to dělám zcela automaticky, ale když něco naučený rituál naruší nebo zhasnu během jízdy (ať už je důvodem zastavení aniž bych vystoupil z auta, nebo třeba občas zhasnu ve vedrech při cukání v koloně, abych nevypaloval paraboly a hlavně objímky v budíkách, které se pak rozpadají), tak občas znovu rozsvítit zapomenu.

To, že škodovky (742) neměly z výroby žárovku v kontrolce obrysových světel je pochopitelné - v noci vidím, že svítím, protože jsou podsvícené budíky a ve dne se nesvítilo. I přesto jsem v devadesátých letech tu žárovku do všech škodovek, které se mi dostaly pod ruku, doplnil. Zvláště pak dnes, v době denního svícení, se ta kontrolka hodí.6
00:35:51
07.09.2019
saskyn2
-> Nwkt: Njn asi budu muset Jirku zprudit, nám to falešně bliká kdykoliv tomu pořádně naložíš. On upozornoval že snad na dvojku nebo trojku do kopce to může udělat, ale nám to dělá prakticky na všechny kvalty i po rovině když to kotlíš.
00:25:08
07.09.2019
Nwkt
-> saskyn2: Kontrolka byla, ale ne zapnutá.



Funguje tak, že bliká při nižší teplotě a svítí při vyšší. cca 20 km to indikuje, ale jenom chvilkama to svítí, spíš to pořád bliká. Falešně mi to bliklo snad 3x max, když bylo venku těch 35 a dal jsem tomu ceres na dálnici, jinak ne
upraveno 1x, naposled 07.09.2019 00:25:18
00:22:29
07.09.2019
saskyn2
-> David29 06.09.19 16:24:04: Odmlžování chápu, ale to svícení ne. Nebo máš asi divný místo kde musíš svítit aby tě nikdo nesrazil, nebo chceš aby se na tebe lidi jezdili koukat? Jako prostě když šukam v autě nad jižní spojkou tak na to ani parkovačkama nesvítím, protože tak nějak z logiky věci chci aby o mě vědělo co nejmín lidí, stačí když tam pak projdou nějaký důchodci kokotský venčit čokla a nepotřebuju aby mi k tomu přijeli ještě asistovat chlupatý co by si všimli rozsvíceného auta 3

-> Nwkt 06.09.19 18:17:19: Hele já mám pocit že některý 2010 měli tu kontrolku snad i z výroby, nebo jestli si pamatuji dobře tak na mém r-linu snad je.

-> Nwkt 06.09.19 20:23:01: hele jak ti ta dpf kontrolka funguje? Já jsem z toho trochu zklamaný, nevím jestli je to tím jak je to čipnutý, ale bliká to kdykoliv když se tomu pořádně naloží, navíc už konečně chápu proč to tam ve fabrice nedávají, Markéta to vždycky řeší jak je to dlouho co to svítilo předtím, jestli to není moc často, dlouho, že to musí nechat doběhnout, tvl když tam nebyla tak prostě o dpf nikdo nic nevěděl a všichni jsme byli štastnější3 3
22:37:39
06.09.2019
palinator
-> Nwkt:

To je přeci běžná práce majitelů OI, GIV apod. kde se měněj vydechlý Maxidoty. 3
upraveno 1x, naposled 06.09.2019 22:37:47
Extreme Tyres