superb 3u

prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 26.10.2015 do 27.10.2015, založil/a steyr
řadit dle data
13:44:57
27.10.2015
minno
Tak to o tej "skrytej" zásobnej nádržke je dobrá haluz9
12:19:00
27.10.2015
suri
-> palinator 26.10.15 22:59:22: ja som mal tiež jedného 12ku budvara , a ešte o 23.00 som čalúnil ...
10:21:35
27.10.2015
Alenka
-> palinator: EGR je aktivní jen při částečném zatížení, kdy těch malých čásic kvůli nízkému tlaku paliva vzniká minimum a na plnej kotel je to všechno zavřený, takže něco málo se tam sice dostane, ale není to dost na to, aby s tím byly problémy.

V sání se smíchají s olejem z PCV a následně hezky ekologicky spálí.
upraveno 1x, naposled 27.10.2015 10:22:21
09:55:29
27.10.2015
palinator
-> Alenka:

Tedy pokud tyto malé projdou, tak u aut s mj. nízkotlakým EGR dojde k vytvoření docela zajímavý kaše zejména v intercooleru ne?
23:29:59
26.10.2015
Alenka
-> palinator: myslím, že současná norma sleduje částice do velikosti 5 μm a ty, kolem kterých panuje internetová hysterie, jsou 2,5 μm a menší, takže přes filtr mají cestu zcela volnou.
upraveno 1x, naposled 26.10.2015 23:30:38
23:19:57
26.10.2015
palinator
-> Alenka:

A ta velikost částic, na kterou je DPF dimenzovanej, je větší, než jaká velikost má bejt pro zdraví ta zlá?
23:19:04
26.10.2015
Alenka
-> palinator: až mě za to budou platit, nebudu celej den dělat nic jinýho než uvádět internetové bludy na pravou míru 1
23:16:25
26.10.2015
palinator
-> Alenka:

Ještě že jsou mezi náma takový, který to věděj a neřeknou.3
23:13:09
26.10.2015
Alenka
-> palinator: si nějakej píčus přečetl, že CR umí až 2000 barů, takže logicky musí vyrábět superjemné saze proti kterým nás ochrání jen jeho svátost DPF a od té doby to každej opakuje aniž by tušil jak celej ten sazomet funguje a že je to vlastně úplná kokotina.



EDIT: norma sleduje množství částic určité velikosti a na ty jsou dimenzovaná všechna DPF. Je to furt jen blbá porézní keramika, takže cokoli je menší než ten nejmenší pór ve filtru lítá ven ať už tam ten filtr je nebo není, takže na "superjemné" částice nemá (ne)přítomnost filtru žádný vliv.
upraveno 1x, naposled 26.10.2015 23:16:51
23:09:21
26.10.2015
palinator
-> Alenka:

Ba dokonce na volnoběh i 300 barů! To jsou pak saze jak trakaře! 3



E: to PD jsem zmiňoval kvůli problematičtější regeneraci než u CR. Navíc co se týče toho jestli proletěj nebo neproletěj a jestli proletěj takový nebo makový, tak na to má asi každej jinej názor. Jeden řekne, že kuchnutí DPF je v tomhle problematický, ty říkáš, že ne.
upraveno 2x, naposled 26.10.2015 23:11:26
23:06:29
26.10.2015
Alenka
-> palinator 26.10.15 22:35:46: boha jeho, zas ty "malý saze".

CR má při běžném částečném zatížení tlak v railu okolo 600 až 800 barů, což je méně než PD ve stejném režimu a DPF zachycuje jen ty největší shluky sazí, které jsou vidět pouhým okem a "ty malé" lítají z výfuku úplně stejně jestli tam DPF je nebo není.
23:00:21
26.10.2015
palinator
-> steyr:

Opakuju co jsem psal. Nezvyšuje to teplotu spalování (z hlediska emisí a motoru by to asi nebylo dobrý), ale snižuje to teplotu, při nichž vytvořené saze vzplanou.



E: ve finále je to pro regeneraci jedno
upraveno 3x, naposled 26.10.2015 23:06:23
22:59:22
26.10.2015
palinator
-> suri:

On je/bude (?) úplněk, dneska jsem celej nějakej zasekanej, než něco napíšu, tak jsou to docela orgie. Desetkrát opravovat jeden příspěvek. 3 A to mám jenom třetí pivo. To bude asi nedostatkem. 3
22:57:31
26.10.2015
steyr
vraj dovodom toho aditiva je, ze dpf je daleko od motora a tym padom tam nie je taka teplota pri ktorej by sa filter vypaloval dokonale...takze toto aditivum ma zvysovat teplotu o nejaky 100 stupnov :D teda aspon som sa to takto docital :D a je to dost sranda zistit po 4 rokoch ze take nieoc v aute mam :D
22:44:59
26.10.2015
suri
-> palinator 26.10.15 22:04:37: pletiem , to bude neskorou pokročilou hodinou a tým že si tu skladám sedačku , treba tam samozrejme satacen , inak to nepojde , alebo kuchnut
22:37:43
26.10.2015
Milan 136
-> palinator: saze spálíš, popel zůstane v kanálkách no
22:35:46
26.10.2015
palinator
-> saskyn2:

U PDčka kuchnout asi jo, u CR bych si nebyl uplně jistej. Přeci jenom rizika spojená s těma malejma sazema možná stojej za zvážení. Ale je to moc bádání, pragmatismus velí, dopiči s tim. 3



-> Milan 136:

Jojo. S timhle mokrým systémem jsme měli tu čest ve škole v 607 2,2 HDI, jedno z prvních aut, co mělo DPF. Tohle mělo asi 320 tkm (asi dvojnásobek životnosti DPF), už to vůbec nejelo a při servisní regeneraci to akorát vyplivalo všechny saze na chodník a málem to shořelo. 3 Zlepšit diferenciální tlak DPF se ale nepodařilo. Asi popel.

E: měřili jsme u toho právě ještě teplotu před a za oxidačním katalyzátorem, kterážto se právě moc nelišila - evidentně ox. kat. už byl mimo hru. Přitom právě ohřev spalin oxidačním katalyzátorem pomocí pozdního vstřiku nafty je pro regeneraci klíčovej
upraveno 1x, naposled 26.10.2015 22:39:06
22:16:37
26.10.2015
Milan 136
-> palinator: údajně prý proto, že se z hlediska zástavby dpf do motorovýho prostoru starýho passatu nevešel hned k turbu, ale kus dál. Tak tam muselo být aditivum, aby dpf fungovalo.

A pokud se nepletu, tahle sračka se dávkuje do nafty a ne před dpf jako AdBlue
22:16:12
26.10.2015
saskyn2
Má to v Passatu BGW a u supa BSS. Tyhle staré dvoulitry mají mokrý DPF. Kvůli čemu netuším, ale myslím že to plní EU4 tak asi kvůli tomu.

A pokud bych s tím nejezdil do D tak bych se na doplnění vykašlal a DPF kuchnul. Soused to má a nemůže si to vynachválit-spotřeba šla s DPF OFF o 1,5l dolu. Navíc to má čiplý na 120kw.
22:04:37
26.10.2015
palinator
-> suri 26.10.15 21:43:25:

Suříku, taky se mi zdá že nějak pleteš hrušky s jabkama. AdBlue je AdBlue (neboli močka - pro SCR NOxů) a činidlo snižující zápalnou teplotu sazí je zase něco jinýho (pro DPF).



Akorát jsem nevěděl, že tohle dělal taky koncern. Ví někdo důvod? Vim že to měli/maj (?) u PSA.
22:04:05
26.10.2015
Milan 136
-> suri: nejlepší je jak se lidi po 120 tkm divili, že tam něco takovýho mají, že jim to nikdo při prodeji neřekl3
21:51:27
26.10.2015
suri
-> steyr 26.10.15 21:49:37: nie nebude , je to úplne niečo iné , a treba prípravok na naplnenie , plus nie je od veci pustiť diagnosticky regeneráciu DPF po doplnení ... dva litre by som tam dal
21:49:37
26.10.2015
steyr
bude to fungovat aj na obycajne ad blue dostupne na pumpe ? alebo tam treba ten satacen 25
21:43:25
26.10.2015
suri
nalej tam AD Blue , a liter je len 66eur už , posledne som dva litre lial
21:15:31
26.10.2015
Milan 136
-> steyr: BSS ma "mokrej system" DPF. Je to neco jineho nez AD Blue :)
20:40:34
26.10.2015
steyr
tak zahadu som po zdlhavom procese odhalil.....keby niekto hladal tuto poruchu necham to tu...vzadu v rezerve je nadrzka o objeme 4,6 litra do ktorej sa leje aditivum vola sa satacen 25. liter stoji 70 eur. plna nadrzka vystaci cca na 100 000 km a je to iba pri kode motora BSS
18:18:22
26.10.2015
steyr
viem, ze to sem celkom nepatri ale urcite dost z vas pracuje v servisoch aj na novsich autach tak sa opytam...moj super 2,0tdi PD rok 07 chyba 19527 odkalovaci filter prazdny, p3071...vraj mam naliat AD blue... co toto auto rozhodne nemalo...niekto nejake napady ? :D
Extreme Tyres