
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
superb 3u
Tak to o tej "skrytej" zásobnej nádržke je dobrá haluz

-> palinator 26.10.15 22:59:22: ja som mal tiež jedného 12ku budvara , a ešte o 23.00 som čalúnil ...
-> palinator: EGR je aktivní jen při částečném zatížení, kdy těch malých čásic kvůli nízkému tlaku paliva vzniká minimum a na plnej kotel je to všechno zavřený, takže něco málo se tam sice dostane, ale není to dost na to, aby s tím byly problémy.
V sání se smíchají s olejem z PCV a následně hezky ekologicky spálí.
V sání se smíchají s olejem z PCV a následně hezky ekologicky spálí.
-> Alenka:
Tedy pokud tyto malé projdou, tak u aut s mj. nízkotlakým EGR dojde k vytvoření docela zajímavý kaše zejména v intercooleru ne?
Tedy pokud tyto malé projdou, tak u aut s mj. nízkotlakým EGR dojde k vytvoření docela zajímavý kaše zejména v intercooleru ne?
-> palinator: myslím, že současná norma sleduje částice do velikosti 5 μm a ty, kolem kterých panuje internetová hysterie, jsou 2,5 μm a menší, takže přes filtr mají cestu zcela volnou.
-> Alenka:
A ta velikost částic, na kterou je DPF dimenzovanej, je větší, než jaká velikost má bejt pro zdraví ta zlá?
A ta velikost částic, na kterou je DPF dimenzovanej, je větší, než jaká velikost má bejt pro zdraví ta zlá?
-> palinator: až mě za to budou platit, nebudu celej den dělat nic jinýho než uvádět internetové bludy na pravou míru 

-> Alenka:
Ještě že jsou mezi náma takový, který to věděj a neřeknou.
Ještě že jsou mezi náma takový, který to věděj a neřeknou.

-> palinator: si nějakej píčus přečetl, že CR umí až 2000 barů, takže logicky musí vyrábět superjemné saze proti kterým nás ochrání jen jeho svátost DPF a od té doby to každej opakuje aniž by tušil jak celej ten sazomet funguje a že je to vlastně úplná kokotina.
EDIT: norma sleduje množství částic určité velikosti a na ty jsou dimenzovaná všechna DPF. Je to furt jen blbá porézní keramika, takže cokoli je menší než ten nejmenší pór ve filtru lítá ven ať už tam ten filtr je nebo není, takže na "superjemné" částice nemá (ne)přítomnost filtru žádný vliv.
EDIT: norma sleduje množství částic určité velikosti a na ty jsou dimenzovaná všechna DPF. Je to furt jen blbá porézní keramika, takže cokoli je menší než ten nejmenší pór ve filtru lítá ven ať už tam ten filtr je nebo není, takže na "superjemné" částice nemá (ne)přítomnost filtru žádný vliv.
-> Alenka:
Ba dokonce na volnoběh i 300 barů! To jsou pak saze jak trakaře!
E: to PD jsem zmiňoval kvůli problematičtější regeneraci než u CR. Navíc co se týče toho jestli proletěj nebo neproletěj a jestli proletěj takový nebo makový, tak na to má asi každej jinej názor. Jeden řekne, že kuchnutí DPF je v tomhle problematický, ty říkáš, že ne.
Ba dokonce na volnoběh i 300 barů! To jsou pak saze jak trakaře!

E: to PD jsem zmiňoval kvůli problematičtější regeneraci než u CR. Navíc co se týče toho jestli proletěj nebo neproletěj a jestli proletěj takový nebo makový, tak na to má asi každej jinej názor. Jeden řekne, že kuchnutí DPF je v tomhle problematický, ty říkáš, že ne.
-> palinator 26.10.15 22:35:46: boha jeho, zas ty "malý saze".
CR má při běžném částečném zatížení tlak v railu okolo 600 až 800 barů, což je méně než PD ve stejném režimu a DPF zachycuje jen ty největší shluky sazí, které jsou vidět pouhým okem a "ty malé" lítají z výfuku úplně stejně jestli tam DPF je nebo není.
CR má při běžném částečném zatížení tlak v railu okolo 600 až 800 barů, což je méně než PD ve stejném režimu a DPF zachycuje jen ty největší shluky sazí, které jsou vidět pouhým okem a "ty malé" lítají z výfuku úplně stejně jestli tam DPF je nebo není.
-> steyr:
Opakuju co jsem psal. Nezvyšuje to teplotu spalování (z hlediska emisí a motoru by to asi nebylo dobrý), ale snižuje to teplotu, při nichž vytvořené saze vzplanou.
E: ve finále je to pro regeneraci jedno
Opakuju co jsem psal. Nezvyšuje to teplotu spalování (z hlediska emisí a motoru by to asi nebylo dobrý), ale snižuje to teplotu, při nichž vytvořené saze vzplanou.
E: ve finále je to pro regeneraci jedno
-> suri:
On je/bude (?) úplněk, dneska jsem celej nějakej zasekanej, než něco napíšu, tak jsou to docela orgie. Desetkrát opravovat jeden příspěvek.
A to mám jenom třetí pivo. To bude asi nedostatkem. 
On je/bude (?) úplněk, dneska jsem celej nějakej zasekanej, než něco napíšu, tak jsou to docela orgie. Desetkrát opravovat jeden příspěvek.


vraj dovodom toho aditiva je, ze dpf je daleko od motora a tym padom tam nie je taka teplota pri ktorej by sa filter vypaloval dokonale...takze toto aditivum ma zvysovat teplotu o nejaky 100 stupnov :D teda aspon som sa to takto docital :D a je to dost sranda zistit po 4 rokoch ze take nieoc v aute mam :D
-> palinator 26.10.15 22:04:37: pletiem , to bude neskorou pokročilou hodinou a tým že si tu skladám sedačku , treba tam samozrejme satacen , inak to nepojde , alebo kuchnut
-> palinator: saze spálíš, popel zůstane v kanálkách no
-> saskyn2:
U PDčka kuchnout asi jo, u CR bych si nebyl uplně jistej. Přeci jenom rizika spojená s těma malejma sazema možná stojej za zvážení. Ale je to moc bádání, pragmatismus velí, dopiči s tim.
-> Milan 136:
Jojo. S timhle mokrým systémem jsme měli tu čest ve škole v 607 2,2 HDI, jedno z prvních aut, co mělo DPF. Tohle mělo asi 320 tkm (asi dvojnásobek životnosti DPF), už to vůbec nejelo a při servisní regeneraci to akorát vyplivalo všechny saze na chodník a málem to shořelo.
Zlepšit diferenciální tlak DPF se ale nepodařilo. Asi popel.
E: měřili jsme u toho právě ještě teplotu před a za oxidačním katalyzátorem, kterážto se právě moc nelišila - evidentně ox. kat. už byl mimo hru. Přitom právě ohřev spalin oxidačním katalyzátorem pomocí pozdního vstřiku nafty je pro regeneraci klíčovej
U PDčka kuchnout asi jo, u CR bych si nebyl uplně jistej. Přeci jenom rizika spojená s těma malejma sazema možná stojej za zvážení. Ale je to moc bádání, pragmatismus velí, dopiči s tim.

-> Milan 136:
Jojo. S timhle mokrým systémem jsme měli tu čest ve škole v 607 2,2 HDI, jedno z prvních aut, co mělo DPF. Tohle mělo asi 320 tkm (asi dvojnásobek životnosti DPF), už to vůbec nejelo a při servisní regeneraci to akorát vyplivalo všechny saze na chodník a málem to shořelo.

E: měřili jsme u toho právě ještě teplotu před a za oxidačním katalyzátorem, kterážto se právě moc nelišila - evidentně ox. kat. už byl mimo hru. Přitom právě ohřev spalin oxidačním katalyzátorem pomocí pozdního vstřiku nafty je pro regeneraci klíčovej
-> palinator: údajně prý proto, že se z hlediska zástavby dpf do motorovýho prostoru starýho passatu nevešel hned k turbu, ale kus dál. Tak tam muselo být aditivum, aby dpf fungovalo.
A pokud se nepletu, tahle sračka se dávkuje do nafty a ne před dpf jako AdBlue
A pokud se nepletu, tahle sračka se dávkuje do nafty a ne před dpf jako AdBlue
Má to v Passatu BGW a u supa BSS. Tyhle staré dvoulitry mají mokrý DPF. Kvůli čemu netuším, ale myslím že to plní EU4 tak asi kvůli tomu.
A pokud bych s tím nejezdil do D tak bych se na doplnění vykašlal a DPF kuchnul. Soused to má a nemůže si to vynachválit-spotřeba šla s DPF OFF o 1,5l dolu. Navíc to má čiplý na 120kw.
A pokud bych s tím nejezdil do D tak bych se na doplnění vykašlal a DPF kuchnul. Soused to má a nemůže si to vynachválit-spotřeba šla s DPF OFF o 1,5l dolu. Navíc to má čiplý na 120kw.
-> suri 26.10.15 21:43:25:
Suříku, taky se mi zdá že nějak pleteš hrušky s jabkama. AdBlue je AdBlue (neboli močka - pro SCR NOxů) a činidlo snižující zápalnou teplotu sazí je zase něco jinýho (pro DPF).
Akorát jsem nevěděl, že tohle dělal taky koncern. Ví někdo důvod? Vim že to měli/maj (?) u PSA.
Suříku, taky se mi zdá že nějak pleteš hrušky s jabkama. AdBlue je AdBlue (neboli močka - pro SCR NOxů) a činidlo snižující zápalnou teplotu sazí je zase něco jinýho (pro DPF).
Akorát jsem nevěděl, že tohle dělal taky koncern. Ví někdo důvod? Vim že to měli/maj (?) u PSA.
-> suri: nejlepší je jak se lidi po 120 tkm divili, že tam něco takovýho mají, že jim to nikdo při prodeji neřekl

-> steyr 26.10.15 21:49:37: nie nebude , je to úplne niečo iné , a treba prípravok na naplnenie , plus nie je od veci pustiť diagnosticky regeneráciu DPF po doplnení ... dva litre by som tam dal
bude to fungovat aj na obycajne ad blue dostupne na pumpe ? alebo tam treba ten satacen 25
nalej tam AD Blue , a liter je len 66eur už , posledne som dva litre lial
-> steyr: BSS ma "mokrej system" DPF. Je to neco jineho nez AD Blue :)
tak zahadu som po zdlhavom procese odhalil.....keby niekto hladal tuto poruchu necham to tu...vzadu v rezerve je nadrzka o objeme 4,6 litra do ktorej sa leje aditivum vola sa satacen 25. liter stoji 70 eur. plna nadrzka vystaci cca na 100 000 km a je to iba pri kode motora BSS
viem, ze to sem celkom nepatri ale urcite dost z vas pracuje v servisoch aj na novsich autach tak sa opytam...moj super 2,0tdi PD rok 07 chyba 19527 odkalovaci filter prazdny, p3071...vraj mam naliat AD blue... co toto auto rozhodne nemalo...niekto nejake napady ? :D