Životnost nových aut a ceny dílů

prohledat
796 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 14.04.2015 do 21.04.2017, založil/a StepaNoFUN
řadit dle data
12:26:49
29.01.2016
Jirik_Tuňák1983
-> suri 29.01.16 12:23:15: Nj. Taky jsem měl 6,5x16 a na tom 215/55/16. Vypadalo to sice normálně, ale cena té pneu byla nezmysel. 3
12:26:09
29.01.2016
vhml
-> suri 29.01.16 12:23:15: třeba Sharan ma v originále 195/65 R15 na 7x15". Což vypadá taky všelijak 3
12:23:15
29.01.2016
suri
-> Jirik_Tuňák1983 29.01.16 12:17:46: tak to snáď záleží od pneu a iných faktorov , mám 6JX15 v 195/65/ ako milion iných áut , takisto v 15bola aj 6,5j na 205/60 R15 pneu ... výhody veľmi nevidím , jedine sú na to drahšie pneu ...-> Milan 136 29.01.16 12:11:41: to jo
12:17:46
29.01.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 29.01.16 09:37:03: Srandovní ta šířka na 15". 1 To je to samý jako v poslední době frčí u automobilek také podivné nestandardní rozměry pneu a k nim ráfky. 6x16 nebo 6,5x17. 21

Asi jenom já mám na vehiklovi originál 7,5x17. 3
12:11:41
29.01.2016
Milan 136
-> suri: na maminy Citigo1
12:02:13
29.01.2016
suri
-> Milan 136 29.01.16 09:37:03: to jedine na Feldu
09:37:03
29.01.2016
Milan 136
-> suri: tohle taky neni spatny a zatim jsoueshop.skoda-auto.com/cz/. ../kolo-z-lehke-slitiny-au riga-5-5j-x-15
09:23:52
29.01.2016
Nwkt
-> suri: Neva 4
19:34:53
28.01.2016
suri
-> Nwkt 28.01.16 09:17:56: nestihol som , ale beží to , bol som sa na tom voziť
19:26:52
28.01.2016
Milan 136
-> Bukaj: to já samozřejmě vím. Hromada felicií se odservisovala v práci, dost jsem jich udělal i doma. Reagoval jsem na tohle:

Co se týče narážky na Feldu, máme v rodině tři, tátovo od novoty, Máša taky od novoty a krom výfuků, tlumičů, předních blatníků (u Mášy původní) a brzd to žádný, opakuju žádný servis nemělo. Táta má kolem 180ti, Máša 150. Zřejmě máme štěstí na kusy a asi i zbylá část aut co z okolí znám, neb nikdo na Feldě neměnil půl auta - tohle mě říct nějaký servisman z autorizáku, tak dostane po tlamě a s odplivnitím u dveří bych se tam už nikdy neobjevil...



Jinak s žádnou škodovkou to z hlediska poruchovosti není nijak tragický. S vyjetím jakýhokoliv novýho modelu se vždycky dostaví dětský nemoci, který se časem vychytají. Bylo to tak u prvních felicií, je to tak i u prvních trojkových superbů
10:29:05
28.01.2016
suri
-> Nwkt 28.01.16 09:17:56: už je to zložené ale skúsim odfotiť
09:17:56
28.01.2016
Nwkt
-> suri 27.01.16 16:32:21: Uka, to mě zajímá 1
09:12:38
28.01.2016
vhml
08:32:10
28.01.2016
Jozka
-> Bukaj: Jak bylo dobově u firmy Felicií "po kokot" (dávaly se pryč cca 5ti letý se 100 - 150 tisícema km na hrbu), tak žádný hromadný výměny všeho se fakt nekonaly - s vyjímkou zrezlých 5. dveří tuším u ročníků 1995-6 (?) a alternátorů, který přebíjením vraždily baterie. Vyjímkou byly akorát stroje jednoho kolegy - ten si vydupal, že bude jezdit do Porsche v Budweisu, tam si ho vždycky vychutnali a šéf si nad jejich fakturama ničil zubní sklovinu.. 3
08:18:10
28.01.2016
darklord
-> Bukaj: feldy ked prisli na trh roku pana, tak to boli preelektrizovane werky kde si uz nic sam srobovakom nenastavis, potrebujes pocitac aby si to vedel opravit atd. Uplne same shit, different day...
08:13:56
28.01.2016
Bukaj
-> Milan 136: Tak původní úplně všechno není snad na žádném autě, starším pěti let, které nestálo celou dobu v garáži...

...ale zase tak tragické to s Feldou nebude - tedy první kusy, než se doladila výroba mohly klidně mít "v záruce měněnou půlku auta", ale třeba ty MPi už byly docela vychytané a až na pár klasických bolístek to šlo.

Z Tebou zmíněných závad jsou "klasika" domek termostatu a dráty v průchodce 5. dveří (což třeba u Audi bylo po 15 letech totéž v bleděmodrém), korekce sklonu světel byla stejná, jako u Favorita a ze zkušenosti vím, že když ji člověk pravidelně používal (nejen jednou za dva roky na STK), tak neodcházela (na mé Feldě je původní z roku 97, zato termostat už třetí3) 4

A originální manžety a další pryžové díly jsou kvalitativně srovnatelné s výrobky západních automobilek (manžety na poloosách po 18 letech a 150 tisících nenesou známky opotřebení, po 17 letech jsem měnil manžety řízení.

A u 1,3 MPi byly po letech problémy s klapkou - ovšem to byl výrobek západní provenience (Pierburg)...

Uznávám, že kouzlo těch aut bylo právě v tom, že to byly jednoduché vozy bez zbytečných "kurvítek"...*4 *
07:39:47
28.01.2016
Milan 136
-> venni: konecne nekdo, kdo umi cist a vidi rozdil mezi autem starym 20 let a soucasnym. Pomalu pulky je mysleno obrazne. Samozrejme ze ne na kazdy a ne vsechno najednou. Ostatne stejne jako na jinych soucasnych autech. Prohlidky a pripravy na stk na firemnich feldach byly jak rikas. Auto se zvedlo a uz to jelo. Vsechny manzety, spodni cepy, zarezly cepy a pistky, naklapeni svetel atd. Spojek taky dost. Nejlepsi byl borec s fedou z prazdroje. Ten dal destickyna zelezo za 7,5 tkm. 3 ty loziska v prevodovkach se delaly na aute. Jen se sundala pulka prevodovky 1



-> Tuner#2: Proc si myslis, ze z tebe delam blbce, kdyz reknu, ze servis kterym proje obrovsky mnozstvi ma nejspis vetsi zkusenosti nez ty, kdyz mate v rodine minimalne jety auta.

Ja jsem sam jezdil feldou 7 let a nerikam ze to je srac. Ale nic to nemeni na tom, ze ty zavady na novych autech byly. Chces snad tvrdit, ze lzu?

Myslis, ze mas znamy jen ty?

Mam spoustu znamych a kamaradu jak opravaru, tak dopravaku ve firmach. A je to hodne lidi.

Tata dela napr. dopravaka celej zivot a ma pod sebou nejakou stovku aut :)

Takze opravdu nejde o nazor jednoho cloveka :)

Svagr po praci resi i zarucni opravy, abychom mohli porovnat servisni zkusenosti?

Nevim co jsi chtel rict tema par mechanikama z cb, ale pobavil jsi.

Jinak jeste jsem nevidel patnact let starou felicii at firemni ci soukromou, na ktery je puvodni uplne vsechno vcetne naklapeni svetel, manzet na poloosach, termostatu, snimace otacek, alternatoru, zlamany draty v patych dverich atd...pokud teda to auto nema najeto 20 tkm. U takovy jsou v mym okoli. Na tech to puvodni je
23:22:41
27.01.2016
Borderer
-> venni: Ono to není jen o tom, spíš si vezmi, co se ti může u hydraulickýho posilovače podělat, co se může podělat u manuální klimatizace...je to udělaný jednoduše bez zbytečných kurvítek.
23:08:02
27.01.2016
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tuner#2: 4 Na Feldě aktuálně skutečných 95.000 plus mínus za celou dobru provozu jen výfuk, termostat, díly brzd a klasika oleje, filtry a jo jedno relé... Původní podvozek a na STK nic nenašli. Takže vše o čem píšeš původní z Fabriky - dokonce i těsnění pod hlavou je ještě origo. Palici jak v MB položili tak tam je doteď. 4
upraveno 1x, naposled 27.01.2016 23:09:00
23:02:49
27.01.2016
venni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.01.16 22:49:28: spojky na felde jsme na učňáku v servisu dělaly třeba dvě denně ;) ...ale třeba ne v garanci...protože vysvětlení je jednoduchý,felda byla prostě rodinný auto...přičemž dnes ty auta převážně ve firmách nemaj problem najet 100tis ročně! Která felda jezdila v tý době 100tis ročně?? Telecom,česká pošta a čez... Od takových firem byly auta v servisu imrvere ;)
22:49:28
27.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> venni 27.01.16 22:38:43: skoda-virt.cz/cz/.../1829 92-zivotnost-novych-aut?go topost=3...



Já teda nevím o tom kdo by na Feldě dělal spojku, ložiska, klapku, atd. ještě v záruce. Dokonce matně pátrám v hlavě kdo to dělal dřív jak po 200tkm a více? Možná sem tam ta zapalovací lišta, ale co je to proti dnešním cívkám na každém válci... a pořád mě to nějak nedává tu půlku auta?
22:38:43
27.01.2016
venni
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.01.16 20:48:14: myslím že tady nikdo nepsal o tom,že by se felda musela měnit ve 100tis celá...psalo se o tom,že když byly feldy nový tak se na nich taky měnily věci na záruku,stejně jako dnes u nových aut... S tím že u feldy je toho na posrání/měnení podstatně míň ;)



Zajímaloby mě, kdy někomu dojde,že felda (90 % felicií) jezdí s minimální udržbou z prostého důvodu...nemají posilovač řízení,tempomat,klimu,abs ,xenony,asr,egr a milion dalších vychytávek...ale hlavně nemuseli splňovat nějaký šílený posraný euro normy kvuůli emisím...proto ty auta byly "držáky". U traktorů to je to samý...před pár lety vydřzeli 10tis mth a šli z podniku bez větších oprav po 10ti-15ti letech...dnes padne 5tis mth a kdo traktor nepošle do Světa,prodělá na tom prdel...a proč??? No všechno kvuli emisím a kvuli tomu,že traktor stojí stejně,ale musí toho umět mnohem víc ;)
upraveno 1x, naposled 27.01.2016 22:56:56
22:36:05
27.01.2016
Jarda - zrušená registrace
ted ve SM chvaleji dacii r. 2006, ze po vic nez 430tis. km je to super auto temer bez koroze a pak zjisteji, ze mela servis za skoro 300 tis. kč, ma nove plechy a je prelakovana... :) navic prekupnik ji koupil od puvodniho majitele za 9tis. kc a jim ji prodal za 19500 kc
20:48:14
27.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> venni 27.01.16 19:29:59: -> suri 27.01.16 09:01:35: 300 - 350tkm na Feldě? To už jí ale museli vyměnit 2x celou ne, když hned na záruku se běžně v Budějkách měnila půlka Felicií ne? OK už nechám rejpání, jen to dokazuje, že ten kluk z autorizáku tohle snad ani nemohl myslet vážně 3 3 3



-> Syny 27.01.16 14:21:38: Já taky netvrdím, že to za to dal, jen se divím proč plošňák za pár korun není jako ND? Proč se to musí koupit i s hřebenem a servem, které zcela jistě mechanicky nic nebude (pokud teda i to nedělají z bláta). A navíc se tu řešil SW a postup jaký byl u nás vs. 14 dní v autorizáku. Netřeba do toho vrtat, kdo chce může si diskuzi pročíst, kdo nechce může se dál chytat vyjmutých slovíček z kontextu. 4
20:36:03
27.01.2016
MATTESS
-> Jumbo: víš, že auto není jen motor?
19:50:42
27.01.2016
Jumbo
-> rsvancara: Nestraš... Ale tenhle motor jsem viděl bez problémů okolo milionu, tak uvidíme...
19:29:59
27.01.2016
venni
-> suri 27.01.16 09:01:35: souhlas...v likvidaci když se rozebere feldí motor třeba ve 300 tis tak mají vložky vidět honování a ložiska na klice jsou taky většinou OK.
16:55:48
27.01.2016
rsvancara
-> Jumbo: No nekřič, jestli mají precizně spočítanou životnost, tak se to auto "z ničeho nic" (třeba během 5 tísíc km) rozpadne tak, že tam bude polovina věcí na opravu (což teda bývala specialita starých japonců - vše bylo spočítané a dimenzované tak, že se to prostě umělo rozpadnout naráz) :-)
16:32:21
27.01.2016
suri
mám tu skočený rozvod na 2,0CR a čudujem sa ako je to celkom fajn spravené , 16V tenučké asi 6mm ventily kolmo na piest , po náraze sa zlomia vahadlá , vyskáču zo zdvihátok a nič moc viac sa tomu nestalo , celé to vyzerá ako zo stavebnice merkur ale aj napriek tomu a 220 000km sú vačky absolútne bez opotrebenia , uloženie v module bez šálok tiež skoro ako nové a celkove pekný stav na to že to chodí 5w30 LL olej po 30 000km ... takže nebude to všetko také zlé , pri tých km má väčšina starších PD motorov zodratú vačku aj komplet zdvihátka, tomuto nie je nič a neskočiť rozvod tak je to mechanicky asi na dlho ...
16:25:52
27.01.2016
Jumbo
Já se taky přidám se svou troškou do mlýna. Za mě nové auto maximálně ve chvíli, kdy náklady řeší někdo jiný (tedy služebák). Mám teď už 4 měsíce Volvo V70 2,5 TDi, rok 1998, najeto asi 330 000, už jsem mu sám namotal skoro 4000 km a nemůžu si stěžovat... A vzhledem ke kvalitě a výbavě mi nějak uniká důvod, proč si kupovat nové auto, když tady mám za 50 000 (včetně prvního "servisu", ekovýpalného a pojistky na rok) auto, které bude fungovat i v době, kdy moderní popelnice budou recyklované na plechovky...
14:21:38
27.01.2016
Syny
-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.01.16 14:02:55: Vzdyt ale nikdo nikomu 32 tisic nedal - stalo to 700...
14:02:55
27.01.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 27.01.16 00:18:26: Realny je, jen musis mit ty spravny vazby a ja se s nikym nepru. Pokud Vam neni proti srsti dat 32 a nebo v pripade BMW 60 za rizeni, tak si to pro me za me tak delejte ;)



-> Bukaj 27.01.16 13:17:57: Asi tak, ale tady posledni dobou neni radno cokoliv resit ;)
13:17:57
27.01.2016
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 26.01.16 21:22:10: No, on je trochu rozdíl i v řešení poruch tehdy a dnes. tehdy jsi buď stopoval, jestli by tě někdo neodtáhl do servisu/ na dvůr, nebo jsi zamkl, vzal batoh a šel pěšky do města k telefonu zařizovat odtah a servis.

Takže auto tam mohlo stát odstavené klidně pár dní...

Dnes za půlhodinu od zastavení vozidla máš u něj odtahovku, ať už vyžádanou asistenční službu, nebo "crashhuntera". ..

Proto dnes i v mnohonásobně hustším provozu zřídka vidíš odstavené porouchané vozidlo.4
12:54:52
27.01.2016
vhml
-> Antony - zrušená registrace 27.01.16 12:34:18: já? Kromě vyklepání blatníku a montáže centrálu a vybitý baterky jsem na to nešáh. Dokonce jsem tuhle koukal na olej a zjistil, že mi měrka nedosáhne na olej. Přitom jsem si naprosto jistej, že když jsem ji předloni kupoval, tak tam bylo oleje dost 3
12:51:09
27.01.2016
suri
-> Syny 27.01.16 11:48:04: Tak jazdné vlastnosti , bezpečnosť , a priestorovo určite ... Ale Felicia až tak hrozná nebude ...
12:34:18
27.01.2016
Antony - zrušená registrace
-> vhml 27.01.16 11:52:13: 3 když je teda fabka taková super kára která oproti feldě nepotřebuje žádnou údržbu, proč jsi ve svým tématu teda už rozdělal skoro půl auta? 3
12:18:15
27.01.2016
Luky
-> Syny: jo já vim no. Ona ale benzinová Impreza je tak trochu dvojnásobná, zejména co se pořizovací ceny a provozních nákladů týká. Teda i co se výkonu týká, ale ani s tím to asi není obhajitelný 3

Uvědomuju si, že to trochu bylo zaslepení a že to nebylo optimální volba. Tak snad nám ještě dlouho vydrží, než v tom něco zásadního zakuká...
11:52:13
27.01.2016
vhml
-> Syny 27.01.16 11:48:04: to je i Fabie OHV. To mi právě vždycky překvapí u manžeky Fabie, na to že je to taky přes 15 let starý auto s výbavou jako Felicie ( tj. přední mlhovky a digitální hodiny ) tak je to celý auto úplně, ale úplně někde jinde. Hluk, komfort, bezpečnost, koroze žádná, stejně jako údržba. . Za ty prachy bych o nějakým druhým nákupu Felicie vůbec neuvažoval.



Felicie je v dnešní době dobrá akorát tak k domlácení na stavbě nebo přípravě na rally historiků.
upraveno 1x, naposled 27.01.2016 11:53:46
11:48:04
27.01.2016
Syny
-> Luky 27.01.16 09:20:42: Tak ono kupovat na takovyhle trasy naftu je blbost sama o sobe a je fuk jestli to je nafta ve Skodovce, v Subaru nebo v BMW. Moderni auto neni synonymum pro naftu :)



-> suri 27.01.16 09:03:14: I ta 1,6 bez nejaky luxus vybavy je porad po vsech strankach nekde jinde nez Felicie 4
upraveno 1x, naposled 27.01.2016 11:51:25
10:14:00
27.01.2016
miguelias
10:05:24
27.01.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Luky 27.01.16 09:20:42: Nešlo by to vyřešit prohozením palivové nádrže a olejové vany? Pak by to naředění nebylo to znát. 3
09:20:42
27.01.2016
Luky
-> Syny:

Ale na druhou stranu i novodoby auto pri provozu "kolem komina" muze bejt absolutne bezudrzbovy



Mno... Ta naše firemní dieselová Impreza (Euro 5) jezdí hodně po městě a tím trpí samozřejmě na ucpávající se DPF. Teď už je po 10 tkm tak naředěný olej naftou, že se musí ve 2/3 servisního intervalu vyměnit. Ok, chápu, volba takového auta na městský provoz nebyla ideální...

Majitel saloonu a servisu má teď nové Subaru s dieselem Euro 6. Jezdí do práce asi 24 km každý den, převážně po silnici 1. třídy. Už asi po 6 tkm to prý chtělo měnit olej. Ta trasa je na to taky krátká...



Takže ono ježdění kolem komína (majícího navíc hodně velký poloměr 40 ) taky není řešení...
09:03:14
27.01.2016
suri
-> Syny 26.01.16 23:38:05: tak za 85tkm na OII , ešte k tomu na blbovzdornej 1,6 v holobyte sa tiež veľmi nemá čo pokaziť ...
09:01:35
27.01.2016
suri
-> palinator 26.01.16 22:37:33: Favorit neviem , ale mal som rozobratých pár MPI Felicií a všetky mali cez 350 000km , všetky boli absolutne mechanicky nedotknuté , ako kľuka tak aj piestová skupina a hlava , nerobilo sa na tom okrem rozvodu a tesnenia pod hlavou nič, všetko bola správa MV a policajné autá , aké režimy niekedy zažívali o tom by sa dala napísať kniha , rovnako ako zážitky známeho z PMJ Praha ktorý na Felicie v službe nedá doposiaľ dopustiť ...
08:53:10
27.01.2016
Nwkt
-> Syny: 3 3 3
08:51:56
27.01.2016
Milan 136
08:35:20
27.01.2016
minno
00:18:26
27.01.2016
Syny
Jinak je tady videt klasickej pruser Virtu :) T2 pise o idealnim stavu sveta, kterej neni ale realnej a zbytek lidi tady pise o realnem svete, kterej ale neni idealni 3 A vsici se divi, ze se porad nemuzou domluvit 47
23:48:36
26.01.2016
castrol
-> Syny: ked bude octavii tolko co je cul felicii vo vrakoidnom stave tiez budu tie rj za hubicku 1
23:46:13
26.01.2016
m8rinek
-> Syny: 4 4
Extreme Tyres