Životnost nových aut a ceny dílů

prohledat
796 příspěvků (zobrazeno 601 až 650) od 14.04.2015 do 21.04.2017, založil/a StepaNoFUN
řadit dle data
21:16:40
16.04.2015
Milan 136
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

-> U-Geen: 107
21:12:14
16.04.2015
U-Geen
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

smarja... tak takle?
zvětšit Životnost nových aut a ceny dílů - obrázek od U-Geen vložen 16.04.2015 21:12:14
21:11:43
16.04.2015
Bukaj
-> vhml 16.04.15 21:00:39: Bohužel si nedovedu představit, že bych nějaký svůj vůz dal do servisu7 Moje osavadní zkušenost je taková, že co si člověk neudělá sám, s tím není spokojen a co sám poělá, za to může nadávat jen sobě samému4

V dnešní obě (nevím, jestli to někdy bylo, nebo bude lepší) se ennodenně setkávám s lajáctvím, mizerně odvedenou prací, šmejddskými výrobky a diletantstvím. Nechci říct, že bych byl dokonalý, ale když mi někdo něco podělá, sejří mne to mnohonásobně víc, než když si to podělám sám7
21:09:46
16.04.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 16.04.15 20:51:48: Sousedka u našich v paneláku tak dlouho splachovala vložky do hajzlu, až se ucpal svod do kanalizace a všechno co těch 7 pater nad dní splachovalo jí šlo do bytu. 3

Pak za ní taky chodili nějací vošousti z DE a než vlezli k ní do bytu, tak házeli vajgly do rozvodný skříně s jističema. Jak je v panelákách na každém patře taková ta šedá skříň.

Mno a jednou to blaflo a vyhořelo to i se zvonkama dole u vchodu. 3

Takže z toho plyne ponaučení, kdyby všichni lidi ze jmenovaného domu bydleli ve stodole, shořeli by i se stodolou, potmě a suchým hajzlem na dvorku.
21:06:30
16.04.2015
Milan 136
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

-> Tuner#2: řekl bych, že spíš Ty vnucuješ svoje názory všude a všem4

klidně můžeš jmenovat, nemusíš psát "kamarád"...3



Jinak pokud na fotce někomu vadí nový auta, nechť si ji neprohlíží
21:04:03
16.04.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz 16.04.15 20:57:43: 47

Nojo, furt říkám šéfovi, že pro samou práci nemám čas na své záležitosti8

Už abych si pořídil spotřební MBčko a Feldu dám tátovi na ježdění kolem komína a tahání vleku a bude pokoj (a v zimě v autě zima) 3
21:02:34
16.04.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

-> Danster 16.04.15 14:22:59: To o těch novodobejch pekáčích jsem chtěl taky napsat, ale člověk v mé situaci si rozmyslí zda sem ještě vůbec něco přispívat aby se ho zas nějaký "kamarád" nesnažil převychovat a vnutit mu svůj názor jak jsou ty nová auta dokonalá. 4 5
21:00:39
16.04.2015
vhml
-> dragon_cb_cz 16.04.15 20:57:43: to už je pak na zvážení jak dalece mě to baví a dělám to protože chci a když už tím jen zabíjím čas v dobrý víře, že ušetřím pár korun.
21:00:12
16.04.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz 16.04.15 20:40:22: No, hele, máti, která celej život jezdila stodvacítkama, si před lety splnila sen a poprvé za život si koupila (vlastně leasla) nové auto (zmíněnou Fabii).

A není problém zaplatit za opravu pár tisíc, ale to, (jak píšeš) ráno někam jezdit, přendavat věci z auta do půjčeného a za pár dní zase nazpět...

...je jenodušší říct někomu, kdo to udělá doma a na počkání, i když třeba ne tak odborně.

Předpokládám, že existuje nějaká služba autorizovaných servisů, kdy mi servisman oveze náhraní vůz třeba do práce a po opravě zase vrátí můj vůz kam potřebuji. Ale asi to nebude levná služba (podobně jako u počítačů "next bussiness day", nebo jak se to jmenuje...4
20:59:47
16.04.2015
Milan 136
-> dragon_cb_cz: 1
20:59:19
16.04.2015
dragon_cb_cz
-> Milan 136: "Ani ta nostalgie už není co bývala a deprese, ty teď stojí pěkně za hovno!" 1
20:57:43
16.04.2015
dragon_cb_cz
-> vhml: Tak Bukaj je nekuřák a abstinent (jestli tam nebude zakopanej pes 1 , a myslím, že si toho času i váží - jeho to prostě baví, takže je vcelku logický, že tu filetu má... ale je dobrý si přiznat, že si vlastně stěžuje, že nemá čas na svůj koníček, ne jen na "opravu spotřebáku".
20:51:48
16.04.2015
Milan 136
-> Bukaj: byla na to servisní akce, kde se měnily ty plastový úchyty za jinak tvarovaný a když byl nalomenej nebo ulomenej čep, tak se vyměnily i boky.

Pokud jí to vyměnili a ulomila to i potom, tak si to asi způsobila sama. Dala pod plato něco vyššího-to po zavření dveří nedosedlo do svý polohy, zůstalo kus zvednutý a narazily do něj dveře a vylomily se ty čepy. Pak už nezbyde nic jiného, než Tvá oprava4 6



Trochu to přeženu, ale nechtít nový auto kvůli tomu, že má vymoženosti, který se můžou rozbít je stejný, jako kdybych šel bydlet do stodoly. Protože na co topení, vodovod, kanalizaci, elektriku, okna, vybavení atd, protože hrozí, že by se to mohlo rozbít?1
20:51:05
16.04.2015
vhml
-> dragon_cb_cz 16.04.15 20:40:22: to je právě smutný, že takovej produktivní člověk co nemá na nic čas si zpravidla svého času především neváží a neumí ho přepočíst na peníze...

Lepí felicie, tráví víkendy opravama, který by měli v servise za den hotový protože to dělaj 8 hodin v kuse a nestráví půl doby hledáním nářadí a přestávkama na cigáro, atd atd.
upraveno 1x, naposled 16.04.2015 20:53:14
20:42:29
16.04.2015
dragon_cb_cz
-> venni: a hlavně auta se sraly vždycky a vždycky budou... jinak naprostej souhlas 4
20:40:22
16.04.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No... když budu rejpavej, tak řeknu, že většina produktivních lidí by buď měla to strašlivé moderní auto, kde by to nemusela řešit, a nebo by tu Filetu někomu strčili a za dva dny se pro ní opravenou stavili a stálo by je to s bídou 2 tisíce (spíš míň)....



A svolávačka je, když automobilka zjistí, že to s tou plánovanou životností přehnali a něco stojí tak moc za prd, že se to sere všem - to jim pak daj vědět, že se maj zastavit a oni jim to zadarmo vyřeší.



A nevím proč by měla čekat a platit, opravy v rámci svolávačky jsou zdarma. A nevím jak škodovka, ale většina slušných autorizáků dává po dobu opravy náhradní auto naprosto automaticky... Ráno přijede, nechá tam fábku, odjede nějakým zapůjčeným autem, druhý či třetí den se staví, vrátí auto a vyzvedne svoje a nazdar.
upraveno 1x, naposled 16.04.2015 20:41:00
20:38:02
16.04.2015
venni
Tohle vlákno mě neskutečně bavi :) mám stejné názory jako dragon,milan,jirka a minno... Jinak jsem nešťastnej když musim dělat někomu feldu nebo nějakou starou odlítanou vránu,a drcnout s tim třeba na stk nebo to někomu popovest je pro mě utrpení...stejně tak jako novější auta o který se lidi nestaraj.srovnávat servisovaný auto s namotanýma 150ti tisicema se stejným autem téhož roku a stavu km,ale dementním (asi spíš flinkem) majitelem je uplně zcestný.Jezdim benzinovou fabii ve fakt zachovalým a servisovaným stavu,najezdim do 15ti tis ročně,nálet teda minimální a tak mi to stačí a na pohodlí si nestěžuju.Když musim něco udělat je to 50/50 něco se musí,pár věcí dělam preventivně.Mladá má FII v naftě...auto jsme vybírali pár měsíců takže stav 1A auto má nalítáno o 60tis víc než já,ale když do toho sednu,pokrok je znát a ať každej říká co chce,v dnešní době když má někdo trávit moře času za volantem,takový auto je potřeba ;) k čemu Vám bude že za roční servis dáte o 20tis kč na starým pekáči níň,když vypadnete z feldy po příjezdu z práce rozlámaný,utahaný popř nedojedete vubec kvůli unavě ;) ano auta se serou,ale dnes se sere 99 % věcí taková je doba.
20:36:36
16.04.2015
Bukaj
-> dragon_cb_cz 16.04.15 09:45:20: Netvrdím, že by to bylo mně pro zlost - mně je to fuk - jen jsem se právě podivoval, jak je to neekonomické, když montážník musí vystřídat X nástrojů pro montáž jeiného dílu...4
20:32:17
16.04.2015
Bukaj
-> Milan 136 16.04.15 08:10:30: -> saskyn2 16.04.15 09:17:56: Svolávačka je co? Máma s autem jezdí do autorizáku na pravidelnej servis (jednou, nebo dvakrát ročně?), jeden (nebo oba?) ulomenej plast plata už jí měnili. Ale aby si kvůli každé (s prominutím) píčovině brala dovolenou a jela do servisu a ještě čekala a platila za opravu, když se to dá vyřešit za deset minut s čelovkou v půl jedenácté večer zadarmo... 4

S časem je to u většiny produktivních (pracovně) lidí nahouby - kupříkladu já se už dva měsíce chystám opravit motor (těsnění pod hlavou, rozvody, olej, nemrzka) a brzdovku u Feldy, ale osud jsem tomu ten jeden potřebný den z víkendu neobětoval, neboť je spousta důležitějších věcí, které hoří víc. Až teplé počasí mne donutí s tím něco dělat, protože auto bude totálně nepoužitelné (v současnosti je použitelné na cesty do a z práce, pokud nepotkám kolonu)

8
20:31:27
16.04.2015
dragon_cb_cz
-> Syny: Dobře fungující duální klima je super - pro mě třeba fajn, že pro dceru můžu nastavit trochu větší teplotu než pro sebe (malý děti ty šoky a silnej výkon klimy úplně nemilujou). A není to žádnej moderní nesmysl, některý auta to maj standardně už 20 let...



-> Jozka: Mně přijde, že ty pořád žiješ v nějakej utkvělej představě, že moderní auta == miliony za servis. V rodině jich pár máme a jediná dražší oprava která se při kombinovaným nájezdu někde přes milion kilometrů stihla objevit, je u toho staršího Accordu ta řídící jednotka za nějakých 28 tisíc... Což je suma, která se na nižší spotřebě oproti felicii stihla za těch 200 tisíc než na tu investici došlo vrátit několikrát. A to ani nemluvím o tom, že za stejnou dobu by na feldě už byly minimálně nové tlumiče, nějaké čepy, nejspíš výfuk, spojka a byla by téměř jistě po nějakém ne zcela malém polechtání COčkem, což by dohromady dalo nejmíň stejnou sumu.



A to se bavíme o relativně slušně vybaveném a nepoměrně větším (je to vpodstatě střední třída - někde mezi Oktou a Supem) a víc jak dvojnásobně výkonějším autě, než je ta Felda, s komfortem naprosto neporovnatelným. A o bezpečnosti vůbec nemá smysl se bavit... A v paritě kupní síly přitom rozdíl cen těch aut nebyl skoro žádný....
upraveno 1x, naposled 16.04.2015 20:32:39
14:41:47
16.04.2015
Danster
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

-> Jozka: To by bylo ideální3 a pak by z toho mohla být pěkná dobová fotka z roku cca 19751
14:35:49
16.04.2015
Jozka
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

-> Danster: Myslíš jako nastrkat je dozadu, aby se daly odstřihnout ? 3
14:22:59
16.04.2015
Danster
Přesunuto z tématu skoda v zahranici...

-> Tuner#2: Pěkná fotka4 Jen mi přijde že ty novodobý pekáče od Fabie vejš to kází 40
12:40:43
16.04.2015
suri
-> saskyn2 16.04.15 12:08:47: to máš B6? to si chytil asi dobrý kus resp. si to vieš ohlídať a 100% servisuješ , inak vieš ako väčšina končí ...





kamarát mal BXE OII kde som mu po kúpe povedal všetky chyby ktoré nechcel počuť ale v priebehu užívania sa mu potvrdili , aj vymenený motor po búračke na nosník , natrepal do toho peniaze za nápravy ktoré neurobil komplet , za spojkovú sadu a zotrvák , pneumatiky a iné , nakoniec pri výmene spojky zistil vymenený motor a auto vymenil za iné BXE ... toto síce búrané nebolo a je vybavenejšie ale za 250 000km do neho nikto nedal ani korunu a prakticky všetko čo sa môže pokaziť je pokazené , on s tým chodí krátke trasy a tým ho ešte doráža , menil som ojničné ložiská a už bol trošku spodok chytený - veľa štartov , LL olej a nešetrenie ,menil tlmiče , pružiny , zadné brzdy , ložisko ,silentbloky nápravnice a ramien, klby ,geometriu , zdvihátka ,vačku a xxx vecí čo ma nenapadne , jedno porieši objaví sa druhé , opraví káblovačku okolo motora a včera mu začala preskakovať predná pružina - axiál , tlmiče sú pôvodné skorodované tak som zvedavý kto to ide rozobrať , pri tom za tie peniaze som mu vedel 1,6 BSE 2008 elegance s 18 000km , prakticky nové auto , jediné čo by riešil by bola výmena sviečok a čistenie klapky , a auto by vyzeralo normálne , nie ako kandla s deravým tapacírom a vysedenými sedačkami ...teraz to už nechce riešiť lebo v tom má peňazí a hlavu v smútku , hold stav TDI octavii je 90% žalostný , väčšina náft sú vyjazdené fleety ktoré majú cez 200 000tkm a nikdy sa na nich nerobila poriadna údržba ...
upraveno 1x, naposled 16.04.2015 12:47:57
12:38:00
16.04.2015
Jozka
-> saskyn2: Tos mohl taky napsat rovnou - že si kačky za servis "odepisuješ do nákladů" a byli bychom hotoví, resp. sladěný hned.. 3



Ale ještě jednou - i když jsme se postupně posunuli jinam: já jsem porovnával (trochu) vylepšení vlastnosti a hlavně budoucí perspektivu tříletý Felicie řekněme v roce 1998 a tříletý Fábie dneska..



Kdybych potřeboval auto "na sebe" pro tvůj způsob používání, tak škodovka by to nejspíš nebyla, natož pak Fabie nebo Felicie..
12:34:03
16.04.2015
suri
-> StepaNoFUN 16.04.15 10:55:43: viem , preto som do jednej feldy abs dorábal , napriek tomu že má rovnaké brzdy /resp. ešte novšie/ tak brzdí trošku slabšie , ja si robím srandu že tam mám nejaký závodácky soft v ABS jednotke ale brzdí to fakt super , aj bežne dobrzdovať zo 100km/h ide bez problémov a bez zbytočného pohybu osob a vecí v kabíne
12:32:28
16.04.2015
suri
-> Milan 136 16.04.15 10:11:48: skôr vjazd do dvora a do garáže , v pondelok som odtrhol kryt pod podlahou - to vyvýšené ukončenie , tie štifty čo tie kryty držia asi každoročnú výmenu nezvládnu - jeden už je odpadnutý ... nikto nevie vytipovať k tej motorizácii pružiny na špatné cesty ako by tam patrili , nakoniec dám asi dozadu tie 1,6LPG a spravím normálnu geometriu a hádam to bude ok ...
12:17:11
16.04.2015
Syny
Spolujezdec ma drepet a bejt rad, ze jede a ne se hrabat v klime a topeni 3 S dualni klimou jsem si hral v aute a to je fakt chujovina hrozna :) A ve vysledku stejne v tom aute je nejaka teplota mezi, jen se tam ty proudy vzduchu honi jak u blejch na dovorku :) Kdyz navolim 22°C, tak ve velkej vetsine pripadu jsem nemel ani ja ani spolujezdci potrebu na tej teplote neco menit. Nehlede na to, ze kdyby mi spolujezdec zacal jen tak tocit knoflema, ze se mu neco nezda, tak dostane kartac 3 Vyhoda to muze bejt snad jen v pripade, ze jedu jako spolujezdec s nekym, kdo neumi klimu pouzivat a nastavi tam 18°C, tak pak je dual proti omrzlinam fain.



BTW: Je normalni, ze mi u toho passata, pri navoleni ruzne teploty na dualni klime, teplota co nastavim na levem, ridicovo, knofliku jde z leveho vydechu a obou prostrednich? Kdezto to co navolim napravo tak fouka jen z praveho vydechu u okna (ne z toho praveho uprostred palubky)?
12:08:47
16.04.2015
saskyn2
-> Jozka: Klimu si spolujezdec šteluje svojí, to jsem právě psal jako výhodu, rozdíl 0-100km je konkrétně u mě asi dvojnásobnej, takže mi věř že je to znát4 Rádia mají nejlepší signál právě ty origo, protože k tomu mají stavěné antény. Neorigo rádio si už ani nedokážu představit třeba právě kvůli tomu signálu a vypínání po canu, a mf.



Rozumíme si, jen ty mi nerozumíš v tom že ty máš služebáka a pak soukromé auto na nějaké postrky, tudíž ti stačí felda. Já mám služebáka a soukromé auto v jednom, takže mě dá se říct to moje auto živí a trávím v něm dost času a proto by mi felda nevyhovovala4
11:47:55
16.04.2015
Jozka
-> saskyn2: Asi jezdíme každej jinak tedy.. jestli je zrychlení z 0 na 100 20 nebo 15s je mi tedy putna a při běžným ježdění fakt žádnej VÝRAZNEJ posun v jízdních vlastnostech nepozoruju - s vyjímkou dálničního provozu samozřejmě (a ve výčtu níže jsem zapomněl zmínit minimálně nižší hlučnost). Vzhledem k tomu, jak daleko v čase jsou ty auta od sebe koncepčně, tak fakt nic moc..

Klima je dost často jen pro zlost, protože s ní spolujezdci furt kroutí, někdo chce mrazák, jinýho pak zebou kolena.. okna na ten 1 cm můžeš nechat otevřený u všech aut i bez senzoru a rádio máš teda nějaký zázračný.. střídám aktuálně 2 Fabie a 2 Octavie (I a III), rádia sériový a jediný, co jakž takž funguje je v tý OI.. jinak ten zbytek, to je fakt neuvěřitelnej shit, konkrétně fce RDS umí jen rozsvítit diodu a už to nic nedělá.



Bezpečnost jsem teda nezkoušel a doufám, že ani nebudu..



Nicméně si furt nerozumíme.. jako služebáka bych dneska samozřejmě volil Fabii, protože mě servis a jeho ceny naprosto netrápí (jen mě sere, že skoro půlka kolegů neumí vyměnit pojistku a zbývá to pak často na mě) a nebudu muset řešit to, že auto bude za pět let za rozumný peníze dost možná neopravitelný, pokud budu mít smůlu - ale soukromě bych, kdybych musel (zdůrazňuju) a měl jen ty dvě možnosti, pořídil Feldu.
11:32:48
16.04.2015
saskyn2
-> Jozka 16.04.15 10:32:11: Kde si přišel na to že je to stejné auto? Jízdníma vlastnostma felda na fábii nemá ani kdyby ta fábie byla totál odjetá, to samé bezpečností, korozí, takže bych volil rozhodně raději fabku i kdyby měla být v mnohem horším stavu.



Prostě to máme každý jinak, tobě vadí sračky navíc, mě se naopak líbí že to auto dělá polovičku věcí za mě(stěrače, světla, topení, řazení, zrcátka) a mohu se plně věnovat řízení. Líbí se mi to že kiss jižní čechy chytnu v Liberci a nemusím nic štelovat na rádiu, v zimě mi to hřeje prdel, v létě se nepotím jako prase protože mám klimu a nemusím poslouchat spolujezdce že je mu zima nebo teplo, nemusím přijít do rozpáleného auta protože si klidně nechám otevřená okna která se zatáhnou když bude pršet, že se nemusím starat o nějakou ruční brzdu, na semaforech nemusím stát na brzdě jak blbec, můžu si telefonovovat kdy chci, mám světla a né louče, v zrcátkách mě nikdo neoslnuje, když potřebuju nabít NB tak ho prostě píchnu do zásuvky, když potřebuju někam jet tak mě tam navi dovede, na nádrž najedu 1500km aniž bych musel někam na pumpu, nemusím hledat dírku ke klíčku, že na dálnici dám tempomat, když chci předjíždět tak mam za 10s rychlost kterou má felda jako maximálku po 10 minutách3 Prostě ač mám stará auta rád, a jsem vždy nadšenej když jedu v embéčku, tak stejně se potom vždycky rád vrátím do svého nudného spotřebáku4 A to že se něco z toho může posrat je jasný-každá technika je závadová, na druhou stranu nic se neposralo a kapotu od motoru zvedám akoát po 15tkm když měním olej a nebo když mi dojde ostřikovač4
11:10:41
16.04.2015
palinator
Já mám třeba na Fabie pokřivenej pohled. Tátova bejvalá služební combi 1,4 16v 55 kW "04 najela necelejch 200 tkm na krátkej servisní interval. Jediná závada byla kleklá spínačka. Dynamikou teda nic moc, ale jezdila za rozumně, nějak jízdně příjemný to taky nebylo, ale nemůžu si pomoct, z auta vyzařovala solidnost. Karoserie zvenčí naprosto netknutá, pod auto jsem se ale nedíval. Proto je v mejch očích furt jako jedno z těch lepších, vyzkoušenejch aut.

Aktuální Fabie II combi po FL 1,6 TDI 55 kW na LL má asi kolem 80 tkm. Zatím taky bez poruchy. Ale kvalita na první pohled šla podle mě dolů. Uvnitř občas zadrnčí, řazení není tak fajn jak u jedničky, navíc ty vysoký a úzký proporce, sedí se v tom jak v dodávce. Nicméně stále je stav bezvadný, kromě slabší baterky (která je už ale slabší od novoty). A nesmí se na to v zimě spěchat, jinak to chytá všelijak (oproti 1,9 TDI která drcne hned).

Obě auta jsou ježděný stejně, více než z poloviny v dálničním režimu D11 140-160 km/h.
upraveno 1x, naposled 16.04.2015 11:11:37
10:55:43
16.04.2015
StepaNoFUN
-> suri 16.04.15 09:48:32: Feldy s ABS brzdily vždycky líp... Když si kamarád kdysi sednul do FUNa, tak málem proskočil oknem jak byl zvyklej na to ze svý feldy šlapat.
10:49:57
16.04.2015
Jozka
-> minno: Náhodou pěkný filozofický traktát..5 Můžu k tomu jen dodat citaci, že "technický pokrok je docela fajn, akorát trvá už moc dlouho.."



Ohledně "informací z vývoje" (a nebudu psát ani firmy, ani jména a ani rodný čísla informátorů) je smutná pravda, že automobilky dneska zajímá nejvíc marketing a životnost ve smyslu její optimalizace vzhledem k zárukám a obdobnému počínání konkurentů.. 10



Když zagooglíte, možná by se dala najít americká studie z přelomu 60. - 70. let, která dospěla k tomu, že "celoživotní" automobil by přišel na 35 tisíc USD (když standartní Mercedes stál 20 tisíc).. ale vůbec žádnýho americkýho výrobce to nezajímalo..5
10:32:11
16.04.2015
Jozka
-> saskyn2 15.04.15 10:58:35: Porovnávám soudobý tří až (maximálně) pětiletý auta, který jsem používal nebo používám jako služební, s více jetejma feldama zkušenost nemám, leda tak co mi řeknou kamarádi. A že u Felicií občas dali do 5 dveří dvojitou dávku vosku a na další kus nezbylo, vím. Mě osobně do tří let žádný ty dveře neshnili a na tom jednom autě (který má dodnes otec kolegyně) z těch dveří vytejkal originál vosk ještě vloni, když teploty vylezly na 30°C.

Touhle uživatelskou logikou mi vychází, že běžná Felice vs. Fabie je defakto stejný auto, jen čím novější, tím víc nadbytečnejch sra*ek (=systémů), z toho plynoucí vyšší riziko poruch, obtížnější nejběžnější úkony (výměna pojistek, žárovek), asi nižší spotřeba paliva, vyšší spotřeba oleje (u Felice = 0), nižší cena pořizovací, obrovský nárůst nákladů na servis (a to i v případě, že se nic nerozbije) a.. horší posezení (subjektivně). A kdybych musel volit mezi udržovanou Felici a Fábií s řekněme 150 tisícema najetejma, určitě bych do Fabie nešel..
10:24:52
16.04.2015
minno
Som rovnakého názoru ako dragon_cb_cz a Milan 136. Proste s novými autami by som to zas tak čierne nevidel. Odkedy sú autá autami, tak sa vždy našli veci, ktoré sa na nich kazili a ktoré boli nespoľahlivé. A tak to aj vždy bude. Len ľudia na to staré a zlé časom zabudnú a už len spomínajú v dobrom na "staré zlaté časy". A pritom každé "časy" prinášajú so sebou aj niečo dobré, aj zlé.



A o tzv. "nesmrteľných" autách by sa dalo tiež polemizovať. Áno, niektoré autá toho najazdia hodne aj s minimálnou údržbou. Ale také sú aj dnes. Rovnako ako aj v minulosti boli autá, ktoré sa neosvedčili a boli považované vyslovene za nepodarky a veľa toho nenajazdili. Stačí si pozrieť nejakú encyklopédiou starých áut.

Takže treba sa na to pozrieť trochu z globálnejšieho charakteru. A nie hodnotiť to len štýlom "moja felda vydržala 400 tisíc bez problémov a susedova nová oktávka sa už po 50 tis. km posrala. Nové autá nič nevydržia!" :-)

Takže asi tak. Pamätám časy cca 15 rokov dozadu, kedy kolegyňa mojej mamy si kúpila domov novú feldu a niekde ich nechala na ceste a sťažovala sa, aké sú tie nové autá nespoľahlivé, dlhé roky jazdili 120tkou a nikdy nemali vážnu poruchu :) A pritom 120ky boli v tej dobe autá, ktoré vo veľkej časti končili po 20 rokoch s 80-100 tis. km zhuntované v šrote. A lámali sa tomu poloosi :D A súčiastky na autá už v tej dobe boli dosť drahé a len sa to doma látalo, aby to ako-tak fungovalo. Len si spomeňte, aké šroty vtedy stávali po sídliskách :)



Minule som čítal článok o starom "poctivom" Peugeote 605. Zaujímalo ma to, lebo rodičia kolegu ho mali a to auto sa mi páčilo. Na tom voze sa vraj neskutočne srala elektrika. Za bežnú dobu prevádzky sa vraj na tom vysieralo komplet všetko, čo tam len na elektriku bolo. Takže také super sú tie staré poctivé autá :)

Na druhú stranu, na počudovanie poznám kopec ľudí spokojných aj so súčasnými autami všeobecne známymi ako "nespoľahlivé" typu Fabia HTP a podobne. Jazdia, funguje im to, neriešia....



Inak minule ma tak napadlo - z ciest za posledné roky takmer úplne vymizli "rozčapené" autá - autá, ktoré majú problém s geometriou kolies, obvykle z dôvodov konštrukčnej nedokonalosti (poddimenzovaná konštrukcia) - typicky staré peugeoty, škody a iné. Z toho mi vyplýva jedno - buď sú dnešné autá lepšie konštruované, alebo ľudia len viac dbajú na servis? No neviem. Spomínam to na margo toho, že "nové autá sú sračky". Možno u niektorých vecí sa dnes radikálne znižuje dimenzovanosť, ale podľa mňa spravidla len tam, kde je to zbytočne moc predimenzované.



Ono je to vždy asi kus o kuse, niektoré veci sa podaria viac, iné menej. V globále sa dnes omnoho viac jazdí a je omnoho viac áut, z toho vychádza aj celkovo viac porúch.



Je ale fakt, že vývoj nezastavíš. Myslím si, že práve to je jeden z dôvodov, prečo výrobky stále nie sú "dokonalé". Ak by sa vyrábal len jeden model auta a na ňom by sa len vychytávali muchy, asi by nebol problém postupne všetko zdokonaliť na tomto jednom voze do stavu, že by to fungovalo večne. Ale to by sme tým nič nedokázali :) Vidím to aj u nás v práci, stále prichádzajú nové technológie a na všetkom novom sa potom vychytávajú chyby. A keď to už funguje, zas príde niečo nové a zas s chybami. Pokrok :)

Nič nerobme, nič nepokazíme, nič nebude treba opravovať. Najlepšie žiť v jaskyni :)



Vo všeobecnosti nové autá sú fajn :) Sú, aj nie sú. Jedno je však isté, nedá sa odmietať prítomnosť. Veci stárnu.

Našťastie ponuka je veľká, každý si môže kúpiť čo mu vyhovuje. Staršie, alebo aj nové.



Jediné, čo by sa dalo vytknúť súčasným autám, je to, že na opravy nie sú také "user-friendly" ako staré konštrukčne jednoduché autá. Ale to je daň za luxus a pohodlie, kedy je každý priestor využitý na maximum pre všetku tú výbavu a potom je k všetkému zlý prístup. To by ale tie autá museli značne narásť, aby sa tam všetko to, čo sa tam teraz montuje zmestilo tak, aby k všetkému bol dobrý prístup na opravy.



Iróniou je, že každý čo na tie nové autá nadáva a jazdí v nich, do starého by už nevliezol :)



Sorry za zdĺhavé vypisovanie :)
10:11:48
16.04.2015
Milan 136
-> suri: to tam mate takovej tankodrom? Zrovna pod dvojkou je mista habadej
09:58:23
16.04.2015
Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
A se šípkovou nebo se zelím ? 1

Jinak každý ať si jezdí v tom na co má nebo nemá a co mu vyhovuje. Tohle bude asi nekonečná debata.

Trochu mi přijde mimo srovnávat favorita nebo feldu s ochcáfkou, dyť ty auta byly za uplne jiné peníze .. Dnes ty auta jsou všechno spotřebka, stejně jak elektro, mobily, televize .. jak už tady padlo tak není žádoucí aby auto vydrželo 15let .. ty doby jsou dávno pryč..
09:48:32
16.04.2015
suri
-> Milan 136 16.04.15 09:07:27: Moja Oc má nevýhodu že ju musím ťahať z garáže , a chytám všade spodné plasty - to neviem ešte ako poriešim , asi LPG pružiny ...



inak felda brzdí lepšie na suchu ako oct , hold ľahké auto , abs , a dobré gumy robia svoje , ale to je jediná jedna , ostatné nebrzdia nič moc ..
09:45:20
16.04.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Když těch aut boucháš statisíce, tak prostě i úspora na hmotnosti a velikosti šroubů má svůj smysl 4 Tobě pro zlost to fakt nedělali....
09:17:56
16.04.2015
saskyn2
-> Bukaj: K těm forovým plastům ti řeknu jen to, že utržená klička od dveří byla u fáčka klasika, u fábie ne. Jak ti napsal Milan, mohli jste s tím na svolávačku a mohl sis ušetřit práci a nervy3 -> Milan 136 16.04.15 09:07:27: pod to se klidně podepíšu4
09:07:27
16.04.2015
Milan 136
Jinak z Octavie bych se do Felicie nevratil. Ne ze by se mi nejezdilo s Pickupem spatne, ba naopak. Ale cas jde dopredu.

Z hlediska porizovacich nakladu a servisu na tom bude samozrejme felda lip. Ale tim to konci.

Na prijemnej komfort se zvyka rychle. At uz je to servo nebo milion dalsich veci jako destovej senzor, zataceci xenony, vyhrivany sedacky, tempomat, mf volant, sestikvalt a hlavne vykon. U feldy se o bezpecnym predjizdeni mluvit neda. Mnohem lepsi brzdy s abs a esp, klima a muzu pokracovat.

Nehlede na to kdyby do me nedejboze nebo ja naboural tak v octavce plny airbagu mam zcela jiste vetsi sanci prezit nez v papirovy felicii.



Trochu chapu i druhou stranku veci, ale jezdit dalsich 50 let ve felicii zcela jiste nepujde.



-> Tuner#2: fakt me zajima tvoje vize do budoucna, cim budes jezdit? Nevyhnes se tomu...
08:10:30
16.04.2015
Milan 136
-> Tuner#2 - zrušená registrace 15.04.15 21:56:13: to info z vyvoje jsem si nekokikrat precetl, ake nic konkretniho tam nevIdim. Uplne stejny zvesti byly, kdyz zacala dvojka. Beru to s rezervou a jsem v klidu :)

Mam strejnej nazor jako dragon.

Kdyby byla pravda, ze to auto bude po kilu KO, tak se automobilka posere pri zaruce, prodlouzeny zaruce ci kulanci. By menily auta3

-> Bukaj: kdyby to prijelo fldo servisu, tak na na svolavacku vymenily plasty na platu, pripadne i boky 4
07:39:44
16.04.2015
suri
-> haso 15.04.15 22:23:26: aký je problém s hocijakým autom ktoré máš udržiavané ísť hocikde ? na nové každé tri roky pri mojom nájazde nemám , ale nikdy som neriešil kde čo ako , ak to bolo hodne dalej tak sa fúkli gumy , doliali ostreky a išlo sa , inokedy nič ...
00:17:02
16.04.2015
Bukaj
-> Tomaso435 12.04.15 21:37:23: No, fórový plasty tam jsou, to jo...

...předvčírem se stavovala máti a mezi řečí si stěžovala, že jí svítí kontrolka otevřených dveří (Fabia II), že je něco s kufrem a že jí upadl držák plata, jestli bych s tím něco neudělal...

...tak mrknu do kufru na ulomenej držák a ejhle - držák je takovej dutej plastovej cecek, odlitej v kuse s boční výplní kufru/krytu podběhu. Servis by to řešil výměnou té plastové obludy, ale napadlo mne jednoduché a bytelné řešení (dvě velkoplošné podložky, šroub M8 s válcovou hlavou (inbus) a samojistná matka a nový čep plata je na světě).

Jen jsem nechápal myšlenkové pochody vývojářů, když výsledkem je díl, pro jehož demontáž je zapotřebí planžeta, plochý šroubovák (nebo jiný plochý nástroj) a čtyři 9 velikosti torxových šroubováků a to jsem nesundaval celý kryt, takže jsem nemusel demontovat pás...

...nejdřív sundat kryt C sloupku (planžeta na vycvaknutí záslepky a jeden torx na šroub pod ní, pak jde kryt sundat tahem) pak druhý rozměr torxu na tři vruty v horní části deklu podběhu, odšroubovat plastový šroub světla, planžetou vycvaknout krytku, pod ní šroub s třetím rozměrem torxu a čtvrtý torx na věšáček. pak už jen rukou odšrouovat plastovou matici za opěrkou sedačky a šroubovákem vysunout čípky čudlů dole...

...prostě pakárna (ani ne tak počet kotevních míst, jako nesourodost potřebného náčiní). Opravdu by byl takový problém, aby všechny šrouby měly jednotnou hlavu?

71
23:41:43
15.04.2015
Syny
-> Nwkt: Ten ma toho Bawora ale tusim 3 roky :) Ale tak to je zase extrem no :) Tedko se mu na tom akorat vysypal alternator :)



Jinak co se tyce tematu, tak ja docela chapu obe strany. Zrovna vedle ve vlakne jsem psal o aute co mam. Koupil jsem ho za bura, mam ho uz 6 let, vsecko na nem funguje. Ted jsem tam po dvou letech, kdy jsem na to skoro nesahnul vymenil akorat kotouce a zavaril 1,5 roku starej vejfuk, kterej proste rupnul. Se sluzebnim Passatem jezdim rok a pul a za tu dobu uz na nem byl servis za 140 tisic! 40 tisic komplet brzdy, sterace, naplne a promazani vrzajicich dveri (+ jeste neco co uz si nepamatuju). 100 tisic bylo za turbo, ktery se po 160 tisicich km rozhodlo podivat na denni svetlo a bohuzel s sebou vzalo vsecko kolem. Takze kdyz todle porovnam, tak to jsou provozni nakaldy nebe a dudy. Samozrejme je to zase vec kusu, ale ani moje auto, ani toho Passata v minulosti majitele nesetrili, takze podminky meli docela podobny obe auta. Vybavove mi 20 let stara Cordoba dostacuje uplne v klidu. Jasne, nemam tempomat, nemam tam ani vyhrivany sedacky, ani destovej senzor, ani couvaci senzory (ty nema teda ani ten Passat), dokonce ani palubak, autohold a podobny veci, ale na co? Tempomat je sice na dlouhy streky fain a nekolik cest do Anglie a zapatky by bez nej byly docela utrpny, ocenuju, ze pak clovek nemusi hlidat rychlost a bat se radaru, ale na druhou stranu zase dobre vim, jak odvadi pozornost od rizeni - respektive ze by mi trvalo minimalne 2x tak dyl nez bych v pripade krizovky zabrzdil, jelikoz si vzdycky po zapnuti tempomatu usadim pohodlne a nohy si dam "pod sebe" k sedacce. Couvaci senzory jsou taky fain, ale defakto zadny auto, ktery jsem dlouhodobeji mel je nemelo a nikdy jsem s tim nemel problem. Autohold je taky treba fain, ale zase - kdyz budu stat v kopci, kde vim, ze mi auto couvne i kdyz se do kocpe rozjizdet umim, tak si zatahnu rucku a je vyreseno. Treba jako prinos vidim destovej senzor, protoze to je fain vec, kdyz clovek nemusi furt stelovat cyklus cyklovace a na dalnici, kdyz ho ohodi nejaky auto sprskou od kol, tak to sterace hend sami setrou. To treba beru jako velkej prinos, stejne jako el. okynka a vyhrev zpetnych zrcatek. Ale zase treba dualni klimatizace, kterou ve sluzebaku mam je vec, za kterou bych si nepriplatil ani za mak :) Takze abych to zkratil - ja osobne kdybych moji Cordobu mel ve stavu noveho nebo zanovniho auta - tedy bez koroze, bez opotrebeni co ta moje uz po 1/4 milionu km ma, tak nemam potrebu auto menit jeste nekolik let - i pres to, ze nema ve vybave tolik veci co novy auta. Klimu v ni mam, takze pohoda (auto bez klimy bych uz nechtel) :) Ale je to tim, ze v CR auto prevazene pouzivam na posuny do 20ti km a vsecko si na ni delam sam. Kdybych jezdil tak jak jezdim posledni dobou - tedy 30tkm rocne a vic, tak bych urcite zase bral novodoby auto ve stylu toho Passata. Napriklad ty priplatkovy sedacky co ma ten Pasik, to je vec, za kterou bych si do sveho auta klidne i priplatil - narozdil od zminene dualni klimy. Protoze to jak se v tom aute sedi a to, ze po 1400km na jeden zatah z auta vystoupim a neboli me ani tolik zada, to za priplatek stoji. dalsi level je bezpecnost, to uznavma, ze na tom dnesni auta jsou lip, ale to asi nema cenu rozebirat :)
upraveno 1x, naposled 15.04.2015 23:48:36
23:25:30
15.04.2015
Nwkt
-> Syny 15.04.15 23:19:37: Toho pána co nás vezl z leziště? 3

-> saskyn2 15.04.15 23:20:01: Taky dobrý 3
23:22:54
15.04.2015
saskyn2
-> Tuner#2: Tak to pak jo4
23:20:01
15.04.2015
saskyn2
-> Nwkt: Nee, nebyl čas, zatím jsem pořešil to nejnutnější a teď jsem si koupil dvojkovou oktávku abych nebyl bez auta když se budou lakovat dveře, více méně mi jí vlastně proplatili3
23:19:37
15.04.2015
Syny
-> Nwkt 15.04.15 22:33:43: Kohopak asi myslis 3
Extreme Tyres