Benzín alebo nafta?

prohledat
290 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 24.02.2015 do 07.08.2019, založil/a minno
řadit dle data
21:56:06
24.02.2015
palinator
-> darklord:

Náš 1,6 16v ECOTEC se proslavil akorát spotřebou 1l oleje na 1000 km, variabilní vačka se asi na východ nedodávala.3
21:52:29
24.02.2015
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: ale tak mam za to ze opel aspon u tych mensich ecotecov mal uz variabilne casovanie a snad aj variabilne sanie hadam niekde okolo roku 98... a starsie snad uz vsecky zhnili 3
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 21:52:44
21:50:36
24.02.2015
Nwkt
21:49:53
24.02.2015
darklord
-> palinator: zaplynujes, priskrtis a je to 47 akurat obcas vymenis motor ked zhoria piesty ci ventily. Ale to je faborit, tych je vsade hodne a nemusis menit olej.
21:48:54
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
21:48:21
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 24.02.15 21:41:00: Ono je taky rozdíl v projevu u motoru s VTi, VVTi, Vtec a já nevím jak se to u jednotlivých výrobců jmenuje. Ty táhnou pomálu až na konec otáčkoměru (vlastní zkušenost). Ty máš Vanose? Pak se není čemu divit, že atmosf. 1,4 nebo 1,6 16V bez variabilního časování ventilů a vaček je za chvíli zdechlá a vesměs se neděje nic předtím, pak něco chvíli jo a pak zase hovno.
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 21:51:51
21:47:59
24.02.2015
saskyn2
-> Petr98: 47
21:47:49
24.02.2015
darklord
-> Petr98: ale turbobenzin prosim 5 to je uplne ina pesnicka, lenze sa musime bavit o turbach spred doby downsizingu. To boli skvosty, vobec nepopieram. Lenze v poslednej dobe mam pocit ze vsetko je obratene dolu hlavou a svet smeruje do prdele. EU propaguje tabulkovy laboratorny downsizing ktory znamena len jedine, auta s priblizne podobnym vykonom maju priblizne rovnaku spotrebu. Ovsem len v ciastocnom zatazeni. Ked si dame na jednu stranu naturbeny vysavac ~140kW verzus tu moju predpotopnu haraburdu ~140kW, tak v momente ked sa zacne tlacit na pilu, tak si moderny turbomotor vypyta tolko paliva, ktore predpotopna atmosfera nie je schopna pri rovnakom jazdnom rezime nikdy zozrat. Hlavne ze to malo zere 40
21:47:37
24.02.2015
saskyn2
Hitlerovo Octa 1,9 TDI
21:46:11
24.02.2015
palinator
-> darklord:

Forman jede za 0,80 Kč? Kde se to dá koupit?1
21:45:24
24.02.2015
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Tak se asi v TSI netočí turbo ale korouhvička 3
21:41:17
24.02.2015
Petr98
-> darklord: zajimave procitat reakce zarputileho benzinaka, to musim uznat. Zajimavejsi je, ze ty odsuzujes vsechny bez rozdilu.... Nejsem zarputily naftak, opravdu ne, ale z tvych prispevku jsem zjistil, ze mam sve auto vyhodit a me jizdni zazitky a vykony se mi nejspis zdaly ve snu. A protoze reagovat na tve: v naftaku se neda predjizdet apod. no musim se zasmat 3 Kdyz benzin, tak turbobenzin. A ne uzranou atmosferu, kterou musim tocit, aby se neco delo....
21:41:00
24.02.2015
darklord
-> palinator: asi by som mal skusit nejaky malo tocivy benzin, to co popisujes som uz asi zabudol. Nemal som auto este na brzde, ale pocitam ze najvacsi narast (subjektivne najvacsia zmena zatahu) sa u mna kona niekde pri 3500 otackach ked sa prestavi vacka a ide to ako hlupe az po obmedzovac v 7000ot. Priznam sa ze sa mi obcas pri predbiehani stane ze sa pozabudnem... 40
21:37:50
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 24.02.15 21:35:21: Tak stojíš špatně.
21:36:08
24.02.2015
darklord
-> dragon_cb_cz: no, som na tom lepsie :) keby som chcel jazdit za 80 halierov na kilometer tak nepredavam formana. Ale kedze sedim v aute skoro stale, tak som si kupil nieco co mi vyhovuje viac, ci uz pohodlim, dostatkom vykonu na pohodlne jazdenie a iluziou bezpecnosti. Kazda sranda nieco stoji, ale nervy mam len jedny. Jedine co lutujem, ze v dobe ked som to auto kupoval predaval znamy to iste s 4.0 V8 s automatom, bohuzial nechcel zlavit ani korunu. A ked som uz auto kupil, tak to nakoniec predal nejakemu blbovi za tu samu cenu ako som kupil to svoje. 41
21:35:21
24.02.2015
palinator
-> Jirik_Tuňák1983 24.02.15 21:23:15:

-> darklord 24.02.15 21:25:42:

Naprosto jednoduše. U OctIII 1,4 TSI (máme ji doma) - do 1500 se neděje skutečně nic, pak to vyrazí a od 2000 už tah nijak výrazně neeskaluje. Kdežto atmosféra táhne čím dál výrazněji až do cca 4500 (Bora 1,6 16v) nebo do 4000 u Vectry 1,6 16v. Až poté začne pocitovej tah stagnovat až do doby kdy před 6000 začne klesat. Když jsem zmiňovanou Octu chtěl zkoušet na rovince co se týče rychlosti, byl jsem dost sklamanej, protože první polovina pole slibovala zajímavý věci a druhá polovina nenabídla žádný překvapení. Prostě turba jsou "auta, kterejm nenakopeš", lépe řečeno nemá to prakticky význam. Za tim si stojim.
21:31:03
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> darklord: Nebo ještě jinak: oba jsme se svým autem spokojený, tam jsme si kvit. Ty naftu nenávidíš, já s benzínem problém nemám - kdo je na tom líp? A já jezdím za 1.8 Kč/km, ty za 2.7 Kč/km - kdo je na tom líp?
21:27:38
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Jasně, v těch 60ti to není na pátej kvalt žádná hitparáda - já jen že i tak jezdit jde... ale od 80ti vejš prostě nemá smysl řadit cokoliv jinýho než pátej kvalt... a od 2000 do nějakejch 3500-4000 mi to pocitově táhne stejně... jestli je to čipem nebo černou magií je mi celkem jedno, ale když ráno při cestě do práce najíždím na dálnici, tak tu trojku klidně protáhnu za 4000 a nic tím oproti přeřazení výš neztratím (ale asi ani nezískám)... prostě je to jedno.



A přes 3 tisíce jsem kdykoliv, kdy na dálnici chci porušit předpisy... prostě ta 5ka je zatraceně krátká....



-> darklord: Já nevím co ti na to říct... s přejíždením žádný zásadní problém nemám, ani při tom papírově dost mizerném vykonu. Že ty se bojíš jen když to popisuju je asi spíš tvůj než můj problém. Moderní nafty od VW neznám, ta moje mi krom hluku na běžné ježdění vyhovuje maximálně....
21:25:42
24.02.2015
darklord
-> palinator 24.02.15 21:18:22: ad turbobenzin, neviem kde si na toto prisiel (mozno zaseu VW TSi) ale u Mnichovskych turbobenzinov som nic popisovane nepostrehol, zbiera sa to snad od volnobehu (R6 istotne, R4 snad niekde nad 1000rpm) a taha to az na koniec otackomera. Bohuzial priebeh krutaku negraduje takze to nema taky ten atmo efekt ktory si rad uzivam...
21:23:23
24.02.2015
darklord
Hm, ale aby som na naftu len nekydal mam aj pozitivny zazitok, lenze to je uplne mimo moju cenovu relaciu (a myslim ze mimo 99.9% lokalneho obsadenia). M550d - zadupnut plyn a tlaci to od nuly az po obmedzovac tak ze clovek ani nepostrehne ze sa vystreidalo 8 kvaltov.
21:23:15
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 24.02.15 21:18:22: Jak jsi na to přišel pane? 6
21:18:22
24.02.2015
palinator
-> darklord:

Musim uznat že předjíždění s TDI, ale částečně to platí i pro turbobenziny, je nebezpečný v tom, že to zezačátku zatáhne, ale vlivem rostoucí rychlosti to pak klesá, kdežto atmo benzín to dorovnává stále ještě rostoucím výkonem. Nevim jestli to je i jenom můj pocit, ale zdá se mi, že mi to nezatáhne pokaždý stejně. Jak kdyby jednou nalil nafty víc a jednou míň. Je to poznat i na kouři.1
21:07:45
24.02.2015
darklord
-> dragon_cb_cz 24.02.15 20:16:40: pri predbiehani na piaty kvalt sa fakt mozes sturat v uchu, lenze to by si na to predbiehanie musel mat kilometer, a to sa da predbiehat aj s formanom na plyn. Ked chces s tym TDi predbiehat operativne v premavke, tak mas bud pevne nervy alebo nepredbiehas. Skoro som sa dosral strachom ako spolujazdec pri predbiehani ked auto zabralo a zrazu nic, hotove, hukot, ziadny tah, dalsi kvalt, zatah o poznanie slabsi, a zase nic. Ja ked chcem predbiehat, tak sa nehambim tam frknut v klude dvojku a viem ze do 120 to rozkyblujem na mieste bez stresu a dalsieho miesania kvaltov (a viac v 99% pripadov nie je potreba).



Inak som si prave spomenul na novu O3RS ktoru sme mali na TW zraze minule leto. Traktor RS aftomatik. Hrozne cosi. Sportovy rezim, plny knedlik z pevneho startu, tlak do sedacky a zrazu NIC letim smer palubovka, potom to preradi a repete. 40 Ked to porovnam s obycajnou F20 118i aftomatik, tak tam sa nadychne turbo a tlaci to az do konca tachometra bez ziadnych stresovych situacii, zavahani, pauz, a ja neviem co este tie nafty (a specialne VW) robia...
21:07:13
24.02.2015
palinator
-> dragon_cb_cz 24.02.15 20:16:40:

S timhle teda nesouhlasim. A to mám vůči tobě výhodu VTG turba, který tlačí od výrazně nižších otáček. U mýho TDI maj význam otáčky 1500 (níž ne, pak to duní a dvouhmota puká vztekem) - 2000, maximálně 2200 (pak už to akorát řve víc než je potřeba a přidaná hodnota žádná). A pokud se chce člověk na okreskách v tomto rozmezí držet, neřkuli v kopcovitým, zatáčkovitým terénu, řadí člověk tak že to až hezký není. Ano, u atmo benzínu je potřeba držet ideálně nad 3000 aby to zatáhlo stejně jak TDI v 1600, ale tam se s tim prostě počítá a to že benzíňáka protáhneš do 4000, jako by si toho ani nikdo nevšim. Takže to co s benzínem udělám na jeden kvalt bez ztráty důstojnosti (a dokonce i bez ztráty na spotřebě, jelikož většinou v oblasti nejvyššího toč. momentu je i nejnižší měrná spotřeba), tam jdu občas s dieslem přes dva. Můžeš namítnout, že se dá s dieslem taky jezdit přes 3000 - ano, když chce člověk vymetat komíny, proč ne, ale na typický rodinný cestování je to docela nepříjemný.3
21:04:14
24.02.2015
Tabi
-> castrol: To já vůbec tak neberu.1 Já se u podobných debat pouze bavím jak každý vychvaluje to svoje.Hele já jezdil vždycky benzín,jenže potom jsem začal jezdit pořád víc a víc,tak jsem vyzkoušel naftu.Teď už mám druhého nafťáka a jsem spokojený,pořád pro moje ježdění vychází nafta prostě líp.Momentálně mám k dispozici rovných 100 kW výkonu se spotřebou cca 6l/100km.Ale už je mi to málo,chtělo by to pár koní na víc.1 Až nebudu potřebovat tolik jezdit,tak se zase možná vrátím k benzínu.4

Můj spotřebák viz.foto.
zvětšit Benzín alebo nafta? - obrázek od Tabi vložen 24.02.2015 21:04:14
21:01:35
24.02.2015
Domajz
-> dragon_cb_cz 24.02.15 20:16:40: To mas recht, a klidne i na mensi dil kolace, ale taky klidne bys mohl zustat na stejny vysi nebo jit i vejs. Je tady hooodne promennych - zam./sluzebni pomer, krajska/mistni uroven, vedouci pozice/vedena pozice, radovej referent/specialista. atd. atd.
20:50:17
24.02.2015
StepaNoFUN
V práci jezdím jenom s naftou (je pravda, že se nám pár benzínů do firmy už stiho vecpat, ale to byly řekněme omyly, který jsou průběžně naftou nahrazovaný) a neměnil bych. Ono jezdit s prakticky plně naloženou (čti spíše většinou přeloženou) dodávkou za 7,5 dlouhodobej průměr je něco jinýho, než v benzínu... Navíc naftu nakupujem za velkoobchod, kdežto benzín u normální pumpy...

A pokud se naskytne nějaká rozumná koupě 1,9TDi rotačka se známou servisní historií, tak do toho jdu i jako do spotřebáku... Ono jezdit soukromě za 6 v naftě, nebo za 8 v benzínu je celkem rozdíl...
20:47:36
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 24.02.15 20:41:16: kolikátou evoluci? 1

Old Industrial Diesel Motor 25HP Missoula Mt July 4th 2010
20:41:16
24.02.2015
Nwkt
Za mě diesel 2
20:30:21
24.02.2015
MVM
-> dragon_cb_cz: To znám - moje Fab I RS TDI .. na 5.rs tacho jde i200-km/h na 6. zbytek.

Jinak bězná jízda pobere 4/5Ka 3
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 20:31:08
20:28:00
24.02.2015
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: benzin



Rammstein - Benzin (Official video)
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 20:30:43
20:27:09
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
Kdo zatím vyhrává? 3
20:16:40
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> Dušan: Benzín je fajn, pokud tě baví tím klackem pořád kvedlat, abys ten výkon měl k dispozici... s naftou to řešit nemusím a pokud nepředjíždím vyloženě na krev, tak tam od 60ti do Vmax můžu mít pátej kvalt a je mi to šumák... Opět srovnání O1 1.8T a 1.9TDI - na předjíždění je určitě lepší ta 1.8T, ale taky si na to musím podřadit na trojku... 80% těch samých předjížděcích manévrů řeším v TDI s pátým kvaltem a můžu se při tom šťourat v uchu....



-> saskyn2: 52



-> Jirik_Tuňák1983: Ježiš nestraš, ještě tak... žabožravý auto už mi do baráku jako spotřebka nesmí....



-> Domajz: Tjn, jenže ve státní správě bych nešel na polovinu ale na méně než třetinu se obávám...
19:54:24
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
19:46:07
24.02.2015
saskyn2
-> Dušan: No právě že každému vyhovuje něco jiného, naopak se mi líbí že naftu nemusím točit aby jela a rozhodně to táhne víc odspoda snad krom TSI. A LPG možná tak do nějakých aut z prvohor2 ale do moderního auta je to nesmysl
18:24:03
24.02.2015
Tomaso435
-> Dušan: já ji třeba řešim :D lepší na 100km od 17,50 méně než více 3
18:22:46
24.02.2015
Dušan
Neznam nikoho kdo jezdi s benzinakem na LPG, ze by resil spotrebu. Tot asi prvni vec. Nafta jede pekne, ale co se tyka rozmezi pouzitelnych otacek tak jsem nepotkal nic co by se dotahlo na benzinak. Lehkost benzinaku bude mit vzdy navrch oproti tuhe nafte. Pri jizde totiz nejde jen o spotrebu. Auto musi mit ducha a to bohuzel nafta nenabizi. Radsi 1.2T v benzinu nez 1.6T v nafte.
18:18:44
24.02.2015
Pavel P..
-> maca: no to jezdíš kousek ode mě1
16:13:13
24.02.2015
Jarda/felda
-> Sita 24.02.15 09:36:12: tuhle spotřebu do 6.5 sem řek já a bylo to podle tankování za 715km kdy z toho byla půlka dálnice a ostatní cesty v rychlostech kolem 130 (sám se divim že mam všechny body ) ale netajim že nemam 66kw ale ted něco kolem 95kw 1
16:02:10
24.02.2015
Domajz
-> dragon_cb_cz 24.02.15 13:02:47: Jooo kdybys delal ve statnich sluzbach, tak ti to je jedno, tabulky jsou vsude stejne, at jsi v Klatovech, Sumperku nebo Praze. Maximalne ti to hodi par tisicovek na osobku :D



-> Jirik_Tuňák1983 24.02.15 13:09:10: to vsecko uz splnuju az na ten lugzuz od sikmejch vociii 3
upraveno 2x, naposled 24.02.2015 16:03:31
15:16:26
24.02.2015
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 24.02.15 14:54:06: Nějakej ten Renold? 40
14:54:06
24.02.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: No ono těch rotaček už v Praze zas takový kvanta nejezdí...



Ad E85, pořizuju něco pro manželku na postrky ;)
upraveno 1x, naposled 24.02.2015 14:54:24
14:19:56
24.02.2015
maca
-> Pavel P.. 24.02.15 11:02:42: huš,já jezdim do vršovic1
13:55:32
24.02.2015
castrol
-> Tabi: neber to tak smrtelne vazne
13:54:18
24.02.2015
minno
13:53:55
24.02.2015
palinator
Co se týče nízkoemisních zón pro diesely, jen ať je v Praze zavedou. Aspoň se dostanou na trh zachovalejší TDI Octavie za malý peníze.3



-> dragon_cb_cz:

Ty a E85? WTF?!
13:50:13
24.02.2015
Tabi
-> castrol: Opravdu plodná debata.
13:46:41
24.02.2015
Mr._Nosferatu
-> castrol: Stejně je lepší nafta (lepší starý nafták bez turba, než ty malý tříválce na turbu u kterých ani výbrus nejde udělat .... )
13:42:45
24.02.2015
castrol
-> Mr._Nosferatu: sak a preto treba tie traktore poslat na pole a nie na cestu 1
13:30:17
24.02.2015
Mr._Nosferatu
-> castrol: A umíš si dnešní traktory představit na benzín ? ted to má okolo 300 koní a spotřebou okolo 50l na hodinu.... to by pak benzín a všechno stálo hmnohem víc .....
Extreme Tyres