Spotřeba oleje vašeho auta

prohledat
166 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 11.08.2014 do 06.04.2021, založil/a palinator
řadit dle data
20:56:15
01.09.2014
Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 01.09.14 20:52:58: Já měním olej po roce nebo 12 - 13 000 km. Interval je 30 000 km, což je podle mě SKI-FU pro všechny oleje a může být 10x LL.
20:55:11
01.09.2014
suri
-> Jirik_Tuňák1983 01.09.14 20:50:02: ak sa vykašle na dlhé intervaly , nebude tomu dávať studenému záhul tak už asi nafurt , resp. nepoznám nikoho komu by sa robila opakovaná oprava ... ale zase 1,8 je málo a veľa nanajazdia , kilometrové motory sú TDI / VR6 ... TSi sa k nejakým hraniciam 300 000km a podobne ešte dostali veľmi po riedku ...
20:54:23
01.09.2014
Tomaso435
-> Nwkt: fuj ty prodloužený intervaly.... to nemuže ten volej mazat už snad
20:53:34
01.09.2014
Nwkt
-> Tomaso435: Jám měním 15 tis. Kamarád teď kupoval passata co jezdil na LL 30tis
20:52:58
01.09.2014
Tomaso435
-> Jarda: jak často měníš olej že zminuješ spotřeby oleje nad deset tisíc ? :-O já to měním po 7tis km. asi 3x za rok
20:50:02
01.09.2014
Jirik_Tuňák1983
-> suri 01.09.14 20:45:44: Od oleja a rozvodu na jak dlouho?
upraveno 1x, naposled 01.09.2014 20:50:19
20:45:44
01.09.2014
suri
-> Jirik_Tuňák1983 01.09.14 17:13:49: Dostane na záruku/kulanciu shortmotor a bude mať pokoj od oleja , od rozvodu aj všetkého ostatného ...
zvětšit Spotřeba oleje vašeho auta - obrázek od suri vložen 01.09.2014 20:45:44
18:14:42
01.09.2014
Jarda - zrušená registrace
cerveny MTX cca 1l na 15tis. km

zluty rapid 2l na 10tis. km

spotrebni felda mpi 2l na 15-20tis.km

zeleny MTX - nevím, menim asi po 200-500km :)

Rapid BAZ - nevim

u dalsich aut nevim/neresim, protoze nejezdeji...



pritelkyne fabie 1.4mpi asi 4l na 20tis.km :) a s tim pristupem bude hur...2
17:43:48
01.09.2014
palinator
-> Jarda/felda:

Přes motor nebo přes turbo?
17:43:37
01.09.2014
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Těsnění pod hlavou, prasklá hlava?
17:32:29
01.09.2014
Jarda/felda
tdi s půlmilionem na hrbu mi za 2600km sežralo 0.5 litru :D
17:13:49
01.09.2014
Jirik_Tuňák1983
Kolegovo kamarád si koupil Superba 1.8 TSI, najeto 114 000 km, servisní knížka, servisováno jen ve značkovém servisu, ještě je v prodloužené záruce. Po zakoupení zpozoroval zvýšenou spotřebu oleje, která se pohybovala v rozmezí 300 - 400 km od dolití do signalizace nízké hladiny. Byl opakovaně v servisu, protože se s nimi i dohadoval a oponoval jejich tvrzení, že je to "v normě". Olej i nějak převažovali (nebo to aspoň tvrdili), nalili, po ujetí nařízených XY km ho měli vypustit a znovu převážit, což jsem nepochopil, když za ten nájezd ho v podstatě litr zmizel. Během řešení s tím raději moc nejezdil. Teď před jedním nebo dvěma týdny (kolega mi to říkal po dovolené) s tím jeli a rozsvítila se kontrolka od vody a expanzka prázdná. Dolili na pumpě, dojeli asi 15 km a problém se opakoval. U kámoše pak prošlápli plyn a z vejfuku chcala voda. Teď je prý bez auta - auto stojí ve značkovém servisu, je nasranej a ještě v servisu plkali něco o aroganci, když poznamenal, že kufr to má velkej dost, že by se mu tam možná vešly dva sudy s vodou. Co myslíte že to bude? Uvidím, jaké bude nové info, ale třeba jste s tím už někdo setkal, tak jestli mu nechčijou na nohy.

O auto nejde, ale že člověk čím dál tím více věří malým opravářům - fandům do aut a ne chodícím kasírtaškám. 8
13:18:51
16.08.2014
Deacon
-> Milan 136: 3
13:11:15
16.08.2014
Milan 136
-> suri: myslis Peniston oil?3

topgear.wikia.com/wiki/Pe niston_Oils
15:36:10
14.08.2014
gim
-> Jirik_Tuňák1983: u všech ostatních japek co máme a co jsme měli to bylo naprosto v pohodě.

Jinak fileta co má odlítáno 280kkm tak bere cca 0,1 na 1000km

A skodylak po GO má 0 ztráty :-)
14:25:47
14.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> gim 14.08.14 14:05:13: Je pravda, že na to japoníci občas trpí. 10 Třeba i Kiwiky s těma 1.8kama.
14:05:13
14.08.2014
gim
Co jsme měli doma Almeru Tino s 1,8 tak brala 1,5 l oleje na 1000 kiláku. Na to že měla jen 2,8 objem náplně to bylo dost mizerný - podotýkám, to nebyla vylítaná hujda, ale auto se 100tkm :-/ šlo hodně rychle pryč.
22:08:55
13.08.2014
exwrcteam
-> Jirik_Tuňák1983: :)) 5
22:05:05
13.08.2014
Jozka
-> Jirik_Tuňák1983: Co jsem měl Favority ve své moci (4 ks počítám-li i Formana), tak z těch olej skutečně vůbec neubejval.. a když píšu vůbec, tak fakt v nich zůstalo, co se do nich nalilo3 3. Nicméně mám pochybnosti, zda si tuhle vlastnost zachovaj i po velkým nájezdu km - na žádným ze svých služebáků jsem nepřetáhl 60 tis km..
18:12:10
13.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> exwrcteam 13.08.14 17:20:06: A teď tu o červené Karkulce. 40
17:20:06
13.08.2014
exwrcteam
mondeo MK III od vymeni k vymene nic najeto pres 4 kyla,... skodka s fa motorem( asi 8* obeta zemekoule) od vymeny k vymene... nic:))
16:58:07
13.08.2014
suri
-> darklord 13.08.14 16:55:59: myslím že to nemajú veľmi za potreby , resp som si podobné nevšimol , viem že ten olej existuje od prvej republiky ale nikdy sa tu nepredával , pozdáva sa mi to ako prémiovka ...
16:55:59
13.08.2014
darklord
-> suri: zatial ano, ale ak zacnu marketing ako kastrol, tak pojde kvalita dolu podla mna, presne ako kedysi u kastrola...
16:51:30
13.08.2014
suri
-> darklord 13.08.14 16:44:39: ja mám nenáročné motory , v jednom mám origo škoda 5w-40tku a v druhom Castrol High mileage 15w40 čo mu svedčí najviac ... ten pentosin ale aj fuchs sa mi páči , a trošičku to je väčšia istota ako castrol a podobné
16:44:39
13.08.2014
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: castrol sa pise kvoli reklame, ale hovorim, podla toho testu bmw oil nebol s kastrolom ani podobny, kedze vydrzal vyssiu zataz. Je mozne ze si to robia sami, alebo v kooperacii s niekym. Ovsem Kastrol v maloobchode je drahsi ako BMW olej, takze keby bola volba medzi tymito dvomi, tak neni o com.

-> suri: to ze sa vratil na trh viem, kamarat rozbiehal predaj v Brne, mam ho tam uz druhu vymenu a minimalne podla ziadneho zvuku hydrostelov (ani v zime pri -20) motoru sedi. Podla typoveho listu ma lepsie parametre olejoveho filmu od beznych 5W40 BMW LL04 olejov. Jediny rozdiel co pozorujem oproti BMW oleju je ten, ze sa pentosin celkom rychlo zasere a zmeni farbu na hovienkovu.
16:35:03
13.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 13.08.14 16:31:37: Na internetech píšou Kastról, ale ani tady to z toho není patrné. Někde píšou výrobce BMW.

www.amazon.co.uk/ORIGINAL -BMW-LongLife-04-FullySynt hetic-compatible/.../B006H 5DKRC
16:33:55
13.08.2014
suri
16:32:16
13.08.2014
suri
-> Jirik_Tuňák1983 13.08.14 16:29:10: škoda mala jedného času údajne fuchs , neriešim to len by ma zaujímalo čo to v originál olejoch mám
16:31:37
13.08.2014
darklord
-> suri: neviem kto ho vyraba dnes, kedysi to bol Pentosin

-> Jirik_Tuňák1983: kastrol to neni, videl som porovnanie oleja z bmw flasky s "rovnakym" kastrolom, a neboli zhodne, ani podobne
16:29:10
13.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> suri 13.08.14 16:22:38: Misim Kastról, ale ruku do hovna bych za to nedal. Čekal bych spíše ten Mobil.
16:22:38
13.08.2014
suri
-> darklord 13.08.14 15:10:42: nevieš kto vyrába ten oem ? nie je tam niečo vypísané na flaši ?
15:54:49
13.08.2014
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: ano, clovek sa uci na vlastnej blbosti, akurat neviem co liat do rapida, ten mogul sa mi tak nejak hnusi 40 tak musi stacit ze mi na podlahu v garazi kvape z vane mobil a z prevodovky nejaky valvolin
15:41:27
13.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 13.08.14 15:34:35: Kolegyně ho má v jedničkovém baworu a díky tlumiči vejfuku velkému jako lednice má Pugét a Citron s tímto motorem více baworskej zvuk než bawor sám. 3 Ale jak vidíš, tak i ty máš zkušenost, že do motoru jen to co tam patří. I kámoš po všech těch Castrolech přešel u francouzáka zpět k Totalu.
upraveno 2x, naposled 13.08.2014 15:44:06
15:34:35
13.08.2014
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: tak on ten polofranticky malovalec sa snad ani do normalneho bmw nemontuje, to slo pokial viem len to mini. ja mam v aute este poctivy nemecky prietokovy ohrievac benzinu ktory ma za sebou cestu na mesiac 40
15:29:23
13.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> darklord 13.08.14 15:10:42: Ale tys to nalil do staršího motoru, že? Kdybys to nalil do toho BMW-PSA motoru, tak to tomu vadit nebude. Myslím tím ten společně vyvíjenej motor 1.6 VTi, kterej jezdí v Mini a jedničkách baworech. Např. v Peugeotu nabízí ještě jako alternativu Mobil 1, kterej dává právě BMW do těchto motorů.
upraveno 1x, naposled 13.08.2014 15:31:43
15:10:42
13.08.2014
darklord
-> Jirik_Tuňák1983: haluz, bmw ten franticky olej nema vobec v laske, ked som ho tam kedysi davno nalial pri vymene, tak neskutocne mlatili hydrostely po starte, s oem olejom od bmw je to ticho... pricom viskozita bola ta sama, a nejake normy navzajom zdielali. Asi na tom fakt nieco bude..
14:23:24
13.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> minno 13.08.14 09:08:12: Do Fiatu jedině Selenie, stejně jako do PSA jedině Total, Renault má tuším Elf? Oni to výrobci nepředepisují z dlouhé chvíle. Sám mám vyzkoušeno, že předepsaný olej funguje v autě nejlépe a z bývalého auta mám dokonce vyzkoušeno, že Mogul správné specifikace to bralo, po nalití předepsaného oleje Total Quartz 7000 problém zmizel.

Selenii jsem kupoval cca před měsícem a 5L kanistr byl dražší o přibližně 560,- kč než můj ve stejném objemu.

Tady pro porovnání:

Můj: maziva.heureka.cz/total-q uartz-ineo-ecs-5w-30-5l

Karolíny: maziva.heureka.cz/selenia -k-pure-energy-5w-40-5-l



Jen ten mojí paní jsem koupil v klasickém plastovém kanystru a nikoliv v tom epesním plechovém.

A co jsi se ptal na ty intervaly, tak já mám např. interval 30 000 a vylejvám to tak po 12 - 13 000 km. U Karkule se chystáme vypustit teď po stejných kilometrech. Jinak ano, Selenie je výbornej olej. A Total taky. 3
upraveno 1x, naposled 13.08.2014 15:02:55
09:36:42
13.08.2014
darklord
-> minno: no ked si pozres na cenu selenie, tak sa ani nevidim ze to ma taky interval...
09:08:12
13.08.2014
minno
-> Jirik_Tuňák1983 12.08.14 13:09:50: Máš pravdu, ja to viem. Ten motor v Punte má 2,8 litrovú náplň oleja. Vravel som to aj bratovi, nech ten olej mení častejšie, ale jemu je to asi jedno :) Inak 20k interval výmeny uvádza výrobca pre olej Selenia. Neviem, či Selenia je až tak veľmi dobrý olej, že by ho nebolo treba tak často meniť? To sa mi nezdá. Ale Seleniu tam aj tak neleje.
22:57:24
12.08.2014
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: vsak ja to beru jako vlastnost. Akorat je zajimavy, ze to nezere konstantne... a v rezimech kdy bych cekal vic (dalnice +/- 140-150) to zere min pri klidnym provozu :) ostatni to maj opacne.
22:14:09
12.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 12.08.14 21:31:23: Na to trpěl i Opel u Aster a Vectry a měl válce nastojato. 3

Já na tom nevidím dneska nic divnýho, prostě to tak je.
21:51:19
12.08.2014
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> U-Geen: Kamarat ma Subaru Outback, LPG, vravel, ze potiahne dost oleja
21:31:23
12.08.2014
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: a ovalitu valcu/vlozek

-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): ne az tak nutne... ten muj motor je na to nachylnejsi... i na jiny nectnosti
upraveno 1x, naposled 12.08.2014 21:31:47
19:57:29
12.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 12.08.14 17:56:25: Od výroby ne. Tam je to především tím, že jsou válce naležato a gravitace udělá za provozu svoje = kroužky.
19:55:14
12.08.2014
castrol
-> Jirik_Tuňák1983 12.08.14 13:09:50: to sa fiatu aj tak neoplati1 -> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): to su prosimpekne auta po zabehu
17:56:25
12.08.2014
alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
-> U-Geen: ok, ale u boxera je to vlastnost, nie?
16:47:46
12.08.2014
U-Geen
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí):

Co to mate za auta, ze to zerie pomaly viac oleja ako benzinu?

Subaru... ale tam je nastesti velka i spotreba benzinu, tak to neni tak zly :))
14:57:28
12.08.2014
Jirik_Tuňák1983
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí) 12.08.14 13:51:10: Spíš jsou ty auta, o kterých mluvíš, starý sráče a s tím souvisí i olej, který se do nich leje. Nic z toho nepůjde pod 10W-40 (Xsara). Dnes ti dělají i nový benzínový auta saze, což se snaží výrobce minimalizovat použitím low sap olejů. I když materiály pokročily, nic nebude 100%ně těsné, výrobce se snaží za účelem minimalizace tření používat lehkoběžné řídké oleje a ty si hodně aut prostě vezme, zejména při vyšší zátěži (horko, svižnější dálniční provoz). Řídké oleje jsou potřeba jak pro rychlé vyšponování napínáků za studena, tak pro variabilní časování vaček / ventilů. Menší tření = menší spotřeba = vyšší ekologie, obyčejně to však bývá obráceně. Zrovna tak se dnes dávají i menší katalyzátory, aby se rychle zahřály na provozní teplotu, ale při jejich přehřátí se musí něčím ochladit - obohacením směsi, takže ve finále mají ty auta v běžném provozním cyklu horší emise než starší auto.

Mít dnešní auta s dnešními materiály možnost používat "normální oleje", vydrží po motorické stránce podstatně déle a více než auta dřív. Jak dnes u aut kolabují řetězové rozvody, tak to je to samé - honba za menším třením. Řetězy už nejsou víceřadé a mají krátké vodící lišty, které přes napínák už provozem vytažený řetěz dostatečně nevyšponují.
upraveno 2x, naposled 12.08.2014 15:12:15
13:58:57
12.08.2014
dragon_cb_cz
-> Tomaso435: 47



-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): Mě většina aut "nežere" olej klasickým způsobem, spíš z nich různě chčije - a jsem línej to řešit. Jediná výjimka je GLSa, která je podle mě od prvního majitele blbě zajetá - a možná taky už vodítka ventilů nejsou co bejvaly. Uvidím jak moc teď pomůže to přetěsnění bočního víčka.
13:52:19
12.08.2014
Tomaso435
-> alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí): říká se jim výhodná koupě 47
Extreme Tyres