Spotřeba oleje vašeho auta

prohledat
166 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.08.2014 do 06.04.2021, založil/a palinator
řadit dle data
00:29:26
06.04.2021
Tomaso435
-> Jarda - zrušená registrace 03.04.21 12:40:07: když najdu...
Nojo to az se někde potkáme nehoří :)
22:41:26
05.04.2021
Bukaj
-> Jarda: Jo, O-kroužkama jsem to řešil, jen je blbý, že se rády po měrce shrnujou a taky nevydrží dlouho ty změny teplot - ztvrdnou jako ten origo hříbek a silikonové O-kroužky nemám - je tedy pravda, že u Å jsem to kdysi řešil navlečením silikonové bužírky a je tam dodnes 3...
...zlaté měrky do modelu 85 - tam byla jen díra a symbolické "těsnění" a nemám dojem, že by to kolem bylo tak oblité od oleje, jako u eMkového řešení...7
17:37:16
04.04.2021
David29
-> dragon_cb_cz: Hele nevím. Vím, že snad jezdila Praha - Mladá Boleslav, ale nevím jak často.
Ale byla asi jetá dědkovským stylem, já ji dávám sodu

A před výměnou jsem tam zkusil nalejt takový ten zázračný proplach. A musím říct, že olej nějaký 3tkm byl furt do zlatova, tad už je černější... Ale do asfaltu předtím, to má daleko
14:26:35
04.04.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: To že po uvedení zpátky do provozu po delší odstávce auto nějakou dobu bralo olej a pak přestalo už jsem zažil 2x. Čím to je nevím, napadlo mě, že by to mohlo souviset třeba s nějakou drobnou korozí stěn válců/kroužků atd, která se po čase "zaleští" - ale blíž jsem to nezkoumal.
13:58:28
04.04.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda - zrušená registrace 03.04.21 12:40:07: ted jsem natocil rapida a ta merka mi nesni vubec, zkusim tam nacpat nejaky okrouzky :)
10:51:57
04.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 04.04.21 10:31:52: Myslíš, že ztvrdlo korkový těsnění na ventilech a provozem zase změklo? 3
10:31:52
04.04.2021
dragon_cb_cz
-> David29: Nebyla před tím delší dobu odstavená z provozu?
10:24:08
04.04.2021
David29
Mě olej dacia papala. Ale po výměně to ustalo a ted mám najeto s "novým" olejem asi 8tkm a ubytek žádnej 3
12:40:07
03.04.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 03.04.21 11:29:07: ja mam jen ty s okem :( o vzhled mi nejde...
-> Tomaso435 03.04.21 10:51:58: taky bych bral, jeste Ti musim vratit taky tu nastrelovacku
11:44:30
03.04.2021
palinator
-> Bukaj:
Tak abych pravdu řek, nevim co mám. Vim jistě, že mám asi jednu měrku tu superdruhovýrobní s červeným očkem. Ale jestli ty zbylý měrky co mám jsou origo nebo druhošky, nevim, možná druhošky.
11:29:07
03.04.2021
Bukaj
-> palinator: setkal jsem se s druhoškama dvou typů - jedna tvarově odpovídala originálu, jen gumka (hříbek) měla trochu jiný tvar (nebyla tak hezky dokulata a byly vidět otřepy z odlévání do formy), pak tatáž, jen se žlutým silikonovým hříbkem (tam jsem uvažoval o použití samotného hříbku na origo měrku - ten silikon by neměl ztvrdnout jako guma) a nakonec měrka, která má kulaté madélko z červeného plastu - tyto měrky jsou pro mne nepoužitelné - gumka nic moc a vzhled, který neodpovídá originálu...7
11:27:22
03.04.2021
Syny
Tak třeba mě auto na cca 15 tkm sežere tak 1/3 - 1/2 měrky (najeto cca 240 tkm). Predpokladam, že hlavně přes turbo. Ale firemni Passat B6, ktereho jsem tenkrat mel, s tim bez alespon 1-2 litrovek oleje nebylo radno jezdit 3 Na ceste mezi UK a CZ (1400 km) to sebralo skoro litr oleje 36 Nicmene to bylo bohuzel dane tim, ze to bylo sluzebni auto a jelikoz bylo puvodne reditele, kterej po 5ti letech fasoval dalsi auto, tak ho vubec netrapilo tomu nakladat studenymu a nejaky dochlazovani to taky neznalo. Ale tam vzdy kontrolka hladiny povedela v cas, kdy je potreba znovu dolit :) Navic turbo tam bylo ve stavu tesne pred smrti a pak se mi (jak uz vite) pekne rozlitlo 1
11:19:50
03.04.2021
palinator
-> Bukaj:
Existuje druhovýrobní měrka která vypadá jako origo? Já několik měrek který vypadaj původně mám.
11:19:08
03.04.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:
Mně se po opakovaném brzdění v rámci zkoušek odlejvala u Toleda nafta která byla na rezervě, zavzdušnilo se to, zdechlo a já potupně domu dojel na laně. 3
11:11:28
03.04.2021
Bukaj
-> Tomaso435 03.04.21 10:51:58: Jo, guma je stejná. Já jsem sehnal jen jednu novou Fa měrku a bylo mi líto ji ničit kvůli extrakci hříbku. Mkové měrky jsem sehnal vždy jen druhovýrobu a ty jsou nanic už od novoty...
...takže pokud máš nadbytek nových měrek na Fa, tak pár bych jich klidně zkanibalizoval...1

-> dragon_cb_cz: 3
10:54:35
03.04.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj 03.04.21 10:51:41: Na íčku jsem taky takovouhle měrku objevil krátce po koupi - jmenovala se "brzdí jen předek" a při jízdě při které jsem se snažil těm brzdám dát trochou čoud aby se ometly kotouče si mi ta kontrolka rozsvítila při prudčím zabrždění 8 Na to že bylo mokro o obutý byly gumy co měly za sebou i vetché stáří, tak dobrý 3
10:52:13
03.04.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.21 10:34:02: Sprosté to není, ale ať se nám to tu nerozjede kam nemá 4

-> Bukaj 03.04.21 10:38:11: Já už si ani nepamatuju, jak tam to těsnění vypadá... není tam takový ten "špunt"? Nějaký O-kroužek by to nevyřešil?
10:51:58
03.04.2021
Tomaso435
-> Bukaj: někde mám xxx favo měrek. Až zjistím kde tak ti vemu na pohofest. Guma bude asi stejná
10:51:41
03.04.2021
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.21 09:01:58: U 130LPG mám od výměně k výměně spotřebu necelý litr (měním po 8-10 tisících, takže cca decka na 1000 Km), a to neřeším studený motor a točím hned, jak vyjedu na hlavní a na dálnicích drtím pedál plynu o podlahu, u Å vzhledem k nižším nájezdům měním jednou za dva roky po cca 5000 Km, tam to ani nekontroluju.
A "kontrolka stavu oleje" je u 130LPG kontrolka mazání v kombinaci s mým oblíbeným serpentýnovým kopcem mezi Vraným a Zvolí - jakmile při říznutí jedné zatáčky na hranici adheze pneumatik blikne kontrolka, znamená to, že už hladina bude někde u spodní rysky...40
10:38:11
03.04.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz 02.04.21 18:49:35: 47
Já bych u 130LPG taky měrku nejradši zrušil, protože je to jedno ze dvou míst, kde mi lehce prolíná olej (druhé místo je kolem hřídelky benzinového čerpadla) - po těch 30 letech už ten těsnicí hříbek na měrce je jak šutr u všech eMek i Favoritů a nový není k sehnání...7
10:34:02
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 03.04.21 10:11:55: Co je na blekotovi sprostého? Takhle mi říkal děda a táta. 3
10:32:48
03.04.2021
Bobesh
-> King 03.04.21 10:02:10: Nj,pravda, technologie nám pokročily ale princip je pořád stejnej 5
A k tomu závodění: v mým první zaměstnání v ČSAD jako šmírák (1992) mi jeden starý motorář říkal,po nastartování zvolna, po zahřátí si můžu blbnout jak chci, že je dobré cvičit motor ve všech jízdních režimech,občas "vyhnat pavouky" a neutahat to v nízkých (dědkostyl), dojíždět zvolna nebo po zátěži nechat motor vydýchat. A co se týče záběhu, pokud je motor dobře udělaný, vydrží normální zacházení i honitbu za tepla už od syrového stavu. Pokud ne,byla to odfláknutá generálka.
Dotyčný už "tlačí mraky" v nebi ale jeho rady se mi osvědčily.
10:21:44
03.04.2021
růža
-> dragon_cb_cz: Tohle měla být nová řada motorů. Takže já zase nemůžu mluvit o těch starších (1.9 l)
Teda můžu zmínit kolegovo Stilo a tam, co vím, tak olej taky neubýval (celkově ten motor držel, na to, jaké to auto byla vražda)
Jinak tedy jsem se nechtěl navážet do JTD, pouze poukázat na fakt, že elektronická měrka může být fajn věc.
10:11:55
03.04.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.21 09:56:25: Brzdil bych 4

-> růža 03.04.21 09:54:44: Já s tím žádnou velkou zkušenost nemám, jedna 1.9 8V 88kW (najetou asi 290t), jedna 1.9 16V 110kW (najeto 160t), olej prostě nebera ani jedna. A ani od jiných Saabistů s tímhle motorem jsem neslyšel nějaké stížnosti na spotřebu oleje. Za jiná JTD mluvit nechci.
10:08:57
03.04.2021
StepaNoFUN
-> King: Vím, že máš teď SUPa - ale Mondeo nemá elektrický vodní čerpadlo na dochlazování? Transit na 2.0 EcoBlue ho třeba má, takže nějakej dlouhodobej doběh netřeba. Pár vteřin stačí a se zbytkem si poradí ta elektrická pumpička.
10:08:51
03.04.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983: Nevím, jestli výrobce je Fiat, nebo Iveco. Každopádně šlo o 115 Multijet (nejstarší, bral nejvíc) a 130 Multijet (novější, braly míň).
Ale jinak na ty auta vzpomínám v dobrém, aby to nevypadalo, že jsem jeden z těch "koncern diktátor" 3
10:02:10
03.04.2021
King
-> Bobesh: Tak to se bez muceni priznam, ze se sice snazim i u sluzebaku tyhle zasady zachazeni s motorem dodrzovat, ale ne vzdycky se zadari. Ale sluzebaky maji v moji peci tu vyhodu, ze vetsina jizd je v radu desitek az stovek km, takze ten olej tolik netrpi. Ale olej to nezralo ani v prasoobdobi, kdy to auto imrvere litalo po dalnici kilošede a mimo dalnici travilo pul cesty v protismeru :-)
09:56:25
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> růža 03.04.21 09:54:44: Ty jsi blekota. 3 A jseš si fakt jistej, že v tom tvým vzorku firemního Dukata je motor JTD?
09:55:48
03.04.2021
dragon_cb_cz
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jsem asi prase, ale já do auta bych to klidně nalil. Speciálně na dolejvání, ale asi klidně i na výměnu.

Pokud je ten kanystr následně zase uzavřenej, tak tam toho kyslíku, aby mohlo dojít k zásadní oxidaci, fakt moc nebude - relativně možná míň, než někde v servisu v 50l sudu, ze kterýho se to postupně bere - a řádově míň, než kolik to potká za rok v motoru.

Nějaký oleje jsem nakoupil pár let zpátky při větší servisní akci na škodovkách a jelikož tam ještě jednu pětilitrovku neotevřenou mám, tak jí při další výměně v klidu použiju.
09:55:43
03.04.2021
King
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.21 09:01:58: Za 15 let, co jsem u firmy, mam ve vyuctovani cestovnich nakladu jednu jedinou uctenku na nakup motorovyho oleje 4 Pak je tady samozrejme varianta, ze do sluzebaku tajne dolejvam olej nakoupenej pro soukromy auto, ale to bych si pripadal jako uplnej debil :-)
09:54:47
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 03.04.21 09:47:45: Já z něj vždycky vyženu pulce a přefiltruju ho pro jistotu přes punčocháče. 3
09:54:44
03.04.2021
růža
-> Jirik_Tuňák1983 02.04.21 23:20:25: -> dragon_cb_cz 03.04.21 09:13:18: Tak mně je jasný, že vám dvěma JTD olej nebralo 3
Na našich firemních autech ale ano.
Dobře, je možná napadnutelné, že auta měla interval 20 000 km na výměnu. Ale i během toho si o 0.5 až 3 litry (podle konkrétního vozu) řekly.

Jo a k tomu T-Jetu. Abych mu teda tak nekřivdil, tak olej bral asi jen prvních 60 000 km. Pak se to celkem stabilizovalo na pár deci na cca 1000 km.
upraveno 1x, naposled 03.04.2021 09:58:38
09:47:45
03.04.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.04.21 09:38:47: asi, ale otevrenyho a zas uzavrenyho :) bych se tolik nebal...
upraveno 1x, naposled 03.04.2021 09:54:16
09:42:20
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.04.21 09:38:47: Pochybuji, že těch 2,5 litru v teplé garáži za ten jeden rok nějak zásadně zdegraduje.
upraveno 1x, naposled 03.04.2021 09:42:57
09:42:09
03.04.2021
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak v uzavřeným plastovým kanystru v nějaký (relativně) stálý teplotě bude ten olej dostávat asi o dost menší sodu, než v autě, kde na něj působí daleko víc "škodlivejch" vlivů. Takže bych se delšího skladování byť otevřenýho balení oleje nebál.
upraveno 1x, naposled 03.04.2021 09:42:28
09:38:47
03.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda: Ale 5 let v neotevřenym balení, ne?
09:37:21
03.04.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.04.21 09:33:52: nekde jsem cetl, ze tusim v obalu je pouzitelnost asi 5 let, ale u ruznych oleju to asi muze byt ruzne
09:35:00
03.04.2021
Bobesh
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Jarda - zrušená registrace 03.04.21 09:25:02: Dokud bylo palivový čerpadlo mechanický a součástí bloku motoru,tak klidně. Jenže to jsme na motorech konstrukčně starých dobrýho půl století. Teď, když má ropák elektriku a common rail,tak už jaksi nelze, pokud motor není vyslovený mrzák...
09:33:52
03.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: No nevim... sušit olej minimálně rok doma :-)
09:29:25
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.04.21 09:15:28: Ale má to i svoje pozitiva. Třeba rychlejší ohřívání atd.
A když koupíš 5l kanystr + 1l láhev, uděláš z ní dvě výměny oleje. 1
09:28:05
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Jarda - zrušená registrace 03.04.21 09:25:02: 3
09:25:02
03.04.2021
Jarda - zrušená registrace
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.21 09:01:58: nj, protoze jim do oleje neco tece... nafta treba1 ja taky do baze nalil 3,5l a po 500km jsem vypustil skoro 6
09:23:19
03.04.2021
Bobesh
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Jirik_Tuňák1983 03.04.21 09:01:58: Samozřejmě že nějakou deci si to vezme,to by bylo perpetuum mobile. Ale litrovku oleje jsem nekupoval ani nepamatuju.
Víc nepochopitelný mi přišlo tchánovo Palio 1.6 Weekend. Plná syntetika a ten olej šel při výměně z motoru jen mírně tmavší, než když šel do motoru. To jsem nepobíral...
09:21:29
03.04.2021
dragon_cb_cz
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jo, to vymyslela nějaká "hlavička". Kupodivu ty motory to snášejí vcelku statečně, spíš už odejde turbo než motor jako takovej. Jeden z důvodů, proč vybrat Giuliettu je pro mě problém... naštěstí se objevujou míň ježděný kusy, kde výměna "nebo po dvou letech" znamenala výrazný zkrácení toho intervalu.

Je to o to vtipnější, že výměna rozvodů je tam předepsaná už po pěti letech... takže nejsou výjimkou auta, který sfouknou rozvody hned s druhou výměnou oleje 3
09:17:55
03.04.2021
dragon_cb_cz
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Bobesh 03.04.21 09:01:29: Do Accorda jsem taky nikdy nedolejval, ani v době kdy jezdil 20t interval.
09:15:28
03.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> dragon_cb_cz: Tyvole min jak 3 litry ve vane a interval 30Kkm? Husty :-)
09:13:18
03.04.2021
dragon_cb_cz
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> růža 02.04.21 22:50:59: Ani v jednom JTD co máme doma nepozoruju ubejvání oleje. Tipoval bych, že jedinej, kterej z toho reálně mizí je to množství, co musím z tý úžasný obyčejný měrky na 10x otřít, než se mi podaří to dobře změřit - do té doby je vždycky zapatlaná v celý dýlce.

A co se 1.4 T-jet týká - osobní zkušenost nemám, ale Alfa co jsem jí málem koupil na podzim tak prodejce (bohužel) jezdil 30t interval a stejně dolejvat nemuset - a to v tom motoru nejsou snad ani 3 litry náplně. Takže o "žere jak prokopnutý" se určitě taky mluvit nedá.
09:01:58
03.04.2021
Jirik_Tuňák1983
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.04.21 08:33:38: Ale virt je jediná planeta, na které se nedolejvá. 3 Spojení, "co naleju, to vyleju" nebo "nezmizí ani mm", toho jsou plný internety na každém diskufóru.
09:01:29
03.04.2021
Bobesh
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> King 03.04.21 08:25:32: Já zase nemůžu dopustit na "japka". Ani Mitsubishi Galant,ani teď Mazdice (oba v ropě se šnekem) se téměř nehnou na rozmezí měrky. Pravda,neleju do nich hi-tech oleje a měním po desíti.Ono hodně záleží na tom mezičlánku mezi volantem a sedačkou (ne že by to byl tvůj případ 1 . Stačí slušný zacházení, nenakládat za studena a nechat vypotit po zatížení,jak mě učil táta.
08:33:38
03.04.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Přesunuto z tématu Mercedes Benz...
-> King: Jako co jezdim po dalnicich posledni rok, tak casto vidim nejakyho manazirka v drahym VW, jak si kupuje u pumpy predrazenou litrovku a dolejva to do Passata a jinych novych aut (myslim novy jako novy, ne novy 30 let :-) ).
Extreme Tyres