-> Eidy: Jo a pak Ti upadne centimetr elektrody, když ji jdeš brousit, protože je před kleštinou propálená. Ono samotnej kontaktní TIG není žádnej hit (kurvíš tu elektrodu už zapálením, pokud na to mašina nemá program (kontakt, zmáčknout tlačítko a elektrodu zvednout). Na tenkej materiál je to bez pulzu spíš nic než moc, nenastavíš dohoření (předfuk a dofuk nevím)...
Jestli chceš, tak Ti flašku argonu na vazkoušení půjčím, pokud nemáš kde... Na hodiny buď redukci, nebo matku z kyslíku.
Každopádně u TIGu hlavně čistota (na orezlý atd. to fakt nejde, stačí mastnota a problém) a bez průvanu okolo.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> StepaNoFUN: Tak jako ono se s tím "nějak" dá vařit i 10s
O zapojení na mínus vím, včera jsem kvůli tomu rozebral stroj a udělal si zvenku rychlé přehazování polarit.
Je to 250 Sharks www.andreashop.sk/files/. ../SHARKS_250-Y10_MIG-MMA_ IGBT_ZVARACI_INVERTOR_SHK4 47_manual.pdf

Je to 250 Sharks www.andreashop.sk/files/. ../SHARKS_250-Y10_MIG-MMA_ IGBT_ZVARACI_INVERTOR_SHK4 47_manual.pdf
Jinak když už je vytažený tohle téma - Dneska mi obchoďák přivezl celkem super elektrody. ChemWeld 7100.
Nedávno mi jich tam 5 nechal na zkoušku a docela se mi to líbilo, tak jsem balík koupil. Jsou to elektrody s dvojitým (rutilovo-bazickým) obalem. Jdou použít jak na trafo, tak na usměrněnej zdroj, nechá se s nima svařovat v polohách, daleko líp se s tím chytá oblouk (oproti bazice), struska upadne po lehkým poklepu kladivem. A hlavně jsou určený i ke svařování natřenejch, orezlejch či jinak znečištěnejch materiálů. Takže není potřeba brousit (stačí začátek svaru). A i když MMA svařuju nerad (a moc mi to nejde), tak s tímhle mi svařuje docela pěkně. A nestojí to ani nesmysl...
Nedávno mi jich tam 5 nechal na zkoušku a docela se mi to líbilo, tak jsem balík koupil. Jsou to elektrody s dvojitým (rutilovo-bazickým) obalem. Jdou použít jak na trafo, tak na usměrněnej zdroj, nechá se s nima svařovat v polohách, daleko líp se s tím chytá oblouk (oproti bazice), struska upadne po lehkým poklepu kladivem. A hlavně jsou určený i ke svařování natřenejch, orezlejch či jinak znečištěnejch materiálů. Takže není potřeba brousit (stačí začátek svaru). A i když MMA svařuju nerad (a moc mi to nejde), tak s tímhle mi svařuje docela pěkně. A nestojí to ani nesmysl...
-> Eidy: Ten Argon je podmínka. Jinak je po elektrodě asi za 0,5sec. Stačí jedno zapálení když nemám "natlakovanou" hadici a jdu brousit.
Na jaký mašině to zkoušíš? Víš o tom, že TIG hořák má bejt zapojenej na mínusu?
Na jaký mašině to zkoušíš? Víš o tom, že TIG hořák má bejt zapojenej na mínusu?
Máme tu další díl svářecího koutku amatérů.
Upravil jsem starý MIG hořák na TIG. Že hoří nehořlavá elektroda, to je dáno použitím CO2 atmosféry. Oblouk se chytá celkem snadno. Co mě ale dost zarazilo je fakt, že i když jsem šel s proudem na minimum (40A) a s napětím blízko k minimu, tak se těch 16mm (2x8) roztaví celkem snadno. To je jako kdybych vařil nějakou 2,5mm obalenou elektrodou a slušným proudem. A když jsem šel do nastavení, které mám normálně na plechařinu, tak oblouk super, ale tavilo se to velmi rychle. Při minimálních hodnotách jsem 1mm plech propálil ihned po škrtnutí. Čím to? Je to dáno pouze ochrannou resp. aktivní atmosférou?
Našel jsem i TIGový hořák s euro konektorem, ale po dnešku nevím, jestli to ta moje mašina nedá a nebo je to pouze o argonu.

Našel jsem i TIGový hořák s euro konektorem, ale po dnešku nevím, jestli to ta moje mašina nedá a nebo je to pouze o argonu.
-> suri 03.01.20 15:10:26: zrovna na výměně vnějšího plechu prahu nic moc nejni
jsou daleko horší části

-> SO545: ja nemám nič , na to treba trošku umu aj nejaké vybavenie
-> suri 03.01.20 14:05:17: ak mas MAG tak to sprav sam. a mas to. nieje natom nic a este si to spravis sam.
ale ak to vycistis a vyrezes von tak to je uz pre klampiara brnkacka.
ale ak to vycistis a vyrezes von tak to je uz pre klampiara brnkacka.
-> SO545: vravím , prvé musím nájsť klampiara čo to eventuelne prevarí ak bude treba ...
-> suri 03.01.20 13:48:54: ak to bude hnile zalezi na kao m velkom mieste...ja by som to vyrezal komplet do ziveho ...to co zostnane vyklepal a dorobil zaplatu... ten prah nieje nijak tvarovo narocny...
kde su tie casy ked sme potrebovlai kus plechu slo sa k ohrnovaku so sablonou....
vycisti to do ziveho na obe strany a daj foto. potom bude rychle rozhodnut co a ako.
kde su tie casy ked sme potrebovlai kus plechu slo sa k ohrnovaku so sablonou....
vycisti to do ziveho na obe strany a daj foto. potom bude rychle rozhodnut co a ako.
-> SO545: pozeram historiu a vyzera ze to bolo robene 2013 , to bude v prdeli prah
-> SO545: no len tam nastáva ten problém že ak pod gitom to bude hnilé tak som skončil
-> suri 03.01.20 12:58:29: ak prah nieje zhnity a bude to cisty plech...vyklepat ide vsetko...len treba chciet.
a je to pre auto aj lepsie...
Ja som mal na svojom aute opravovany prah este ako skoro nove auto bol prihnuty...
Tak som to vyklepal , zatmelil dal plnic , asfalt a lak...
Jasne teraz nas prerabaju na iny postup...netvrdim ze zly.
Tak som ten svoj v lete vybrusil /jasne ze zbytocne/ aj po 14 rokoch po oprave v poriadku.
Dal som to po novom...uvidime co bude po 10rokoch
a je to pre auto aj lepsie...
Ja som mal na svojom aute opravovany prah este ako skoro nove auto bol prihnuty...
Tak som to vyklepal , zatmelil dal plnic , asfalt a lak...
Jasne teraz nas prerabaju na iny postup...netvrdim ze zly.
Tak som ten svoj v lete vybrusil /jasne ze zbytocne/ aj po 14 rokoch po oprave v poriadku.
Dal som to po novom...uvidime co bude po 10rokoch

-> SO545: pôvodných 380tis km a zadný nárazník bol menený , zrejme vtedy to dobre nafugovali a nagitovali aj ten prah ... no ja to prvé osekám nahrubo a uvidím , ak to nepôjde vyrovnať tak som v prdeli , jedine že to vymením sám ten prah
-> suri 03.01.20 12:45:34: ak je to povodny stav taksnad diera nebude... na ten prah odporucam najprv hruby dratak...na tuto pracu je skoda MBX a s hrubym dratakom ide tmel dole rychlejsie a hlavne lacnejsie.
-> SO545: no musím zhodiť nárazník a ak nebude diera tak pokračujem ďalej , a skúsim zarypnúť aj do toho prahu čo to ukáže
vycisit do ziveho: 2K wash primer , plnic a lak...a potom folia.
-> SO545: nemám , bol som za klampiarom a požičia mi svoju , dúfam že tam nebude diera lebo kvitne to solídne , potom asi polepiť tú hranu fóliou nie ?
-> suri 03.01.20 12:07:22: a v praci ho nemas co ? No poviem ti na tieto drobne repas prace je to idealne...musi mat napinak na droty kotuca aby to malo vacsi efekt...berie to neskutocne.
na toto sa dratak nechyta...ale ked nemas hlboku koroziu tak dratak je dobra volba..
obcas je dobre porovnat ceny...aj pasova bruska od 3M ktora je velky pomocnik...ja napr nepouzivam vrtacku na bodove zvary uz hodne dlhy cas...tato masinka to da za par sekund aj v za tepla spracovanej oceli kde si vrtak ani neskrabne....cena u nas je asi o 50e nizsia ako v beznom predaji.. ale pozor brusne pasy jedine 3M tie originalne su o nicom.
Mechanikom som nou odbrusoval par skrutiek...spadla im sanka...jasne ze ju obcas hladam kde je...
na toto sa dratak nechyta...ale ked nemas hlboku koroziu tak dratak je dobra volba..
obcas je dobre porovnat ceny...aj pasova bruska od 3M ktora je velky pomocnik...ja napr nepouzivam vrtacku na bodove zvary uz hodne dlhy cas...tato masinka to da za par sekund aj v za tepla spracovanej oceli kde si vrtak ani neskrabne....cena u nas je asi o 50e nizsia ako v beznom predaji.. ale pozor brusne pasy jedine 3M tie originalne su o nicom.
Mechanikom som nou odbrusoval par skrutiek...spadla im sanka...jasne ze ju obcas hladam kde je...

-> SO545: origo VAS cez porsche 310€ bez DPH , cez ELIT XT TOOLS cca 370€ , elektrika je ale stoji majlant a na SK som ani nenašiel
potrebújem vybrusit kufrove dvere v zliabku , konce zadnych lemov pri narazniku - kde to kvitne a ešte par miest ... lestit dratakom to nebudem a nikto ochotny pomoct tu nie je
potrebújem vybrusit kufrove dvere v zliabku , konce zadnych lemov pri narazniku - kde to kvitne a ešte par miest ... lestit dratakom to nebudem a nikto ochotny pomoct tu nie je
-> suri 03.01.20 08:32:52: elektricku som ja nevidel...
ano cena je neskutocna...naco to potrebujes...je to fajn vec ale ma to dost zriedkave vyuzitie v dielni.
ano cena je neskutocna...naco to potrebujes...je to fajn vec ale ma to dost zriedkave vyuzitie v dielni.
-> SO545: MBX bruska existuje aj elektrická ? cenovo všetko okolo 400eur rátať ?
-> Eidy 02.01.20 22:40:43: jasne...sam mam strednu flasu na propan.
-> SO545: Mohl bych použít propan? Nic lepšího mít nebudu.
-> Eidy 02.01.20 22:04:52: nahrievam aj pre TIG ak je to napr obal prevodovky alebo cast bloku...setri to energiu , cas a trosku pomoze vycistit povrch...
-> StepaNoFUN: Jaj, to je až takovej opruz? O kladce vím, o bovdenu taky, ale autogen? No to asi ne. Trouchu jsem teď brouzdal a koukal a musel bych samozřejmě mít ještě lahev na argon. Ale s tím nahřejváním jsi mě trochu rozbil.

-> Eidy: jestli myslis na MIG, tak jeste teflonovej bowden, kratkej horak (pokud nemas 4kladku), jiny (kulaty) kolecka do podavace... A pokud to nema program na hlinik (masiny za 100k+), tak jeste autogen. Zacatky svaru musis predehrat, jinak jsou neprovareny a po chvili se Ti to zacne propadat. Ale je to o neco lepsi, nez MMA...
-> Eidy 02.01.20 16:08:56: vsetko co mas doma sa pocita....ale nikdy nebudeme mat vsetko

-> SO545: Asi si koupím drát a plyn. 

-> Eidy 02.01.20 15:14:29: zvarat MMA hlinik je sebatriznenie...Chce to TIG alebo MIG.
Ten drziak TIGom na paradu do 3min.
Ten drziak TIGom na paradu do 3min.
-> StepaNoFUN: Asi jak říkáš. Chytit oblouk není sranda a pak ta elektroda najednou zmizí. Ale beru to jako zkušenost. Asi skočím ještě pro pár elektrod a až se budu někdy nudit, budu trénovat. Každopádně MIG je proti tomu pro malý holky. 

-> Eidy: Ono i TIGem to stijí za ho... Natož elektrodou. Chtělo by to alespoň plynulou regulaci proudu. Hliník je strašný svinstvo. Na začátek potřebuješ ohromnej proud abys to rychle ohřál a pak už stačí třeba 10%.
Proběhly první pokusy o svaření hliníku. S elektrodou jsem nebyl nikdy žádnej machr, ale ten hliník je peklo. Udržet oblouk dýl než pár vteřin zatím nedokážu.
-> krtik:
No a niektori maju dokonca dve, ba aj tri!





-> SO545: ; Mám to na hoby prskání a myslím že kolem 2tisíc to zase uplný šmejd není.-> Borderer 12.11.19 07:22:47: Přesně jak píšeš je otázka jaký je rozdíl třeba tou za 4 a za 14tisíc .V práci jsem používal různé druhy samostvívacích do cca 5 tisíc a jediný rozdíl co jsem zpozoroval byla průhlednost v klidovém stavu zbytek posoudit nedokážu a oči mě nebolely ale nutno zdůraznit že se jednalo o příležitostné svařování (údržba ,opravy a ne celou směnu) S klasickou přilbou problém nemám a používám ji ale na některé věci je prostě lepší samostmívačka .
Mel jsem tu co Borderer dával odkaz a byla dobrá, kdybch si je nepolozil na svar a nnepropalil, mel bych ji doted. Aktualne mám taky z Lidlu za nejakejch 900,- a funguje dobre. Samozrejme se nedá srovnávat s profi kuklou za 6000 a víc, ta z Lidlu ma naprd hlavovej kriz, rozpadnul se mi, nicmene jsem objednal nahradni z ciny za 100 kc a kukla funguje dal. Ale svaruju ted neco tak maximalne 3x do roka. Kdybych varil hodne casto, rozhodne bych priplatil za nejakej kvalitnejsi kousek
Kolega koupil tu z lidlu, nevim ted kolik stala, ale ja ji zatim nezkousel, on byl nadsenej ze ma volny obe ruce. Pac jinak mame jen klasickej stit do ruky
Je nějaký skrytý rozdíl mezi opravdu profi a hobby čínou za 15 stovek? Měl jsem párkrát pujčenou profi kuklu od svářeče, pak si koupil svoji - nějaká čína kolem 2 tisíc a opticky při sváření nevidím moc velký rozdíl. Stmívá to stejně rychle, jen mi přijde, že ta čína má trochu tmavší hledí při "neztmaveném" stavu a je to obyčejnej černej kus plastu místo potisku.
edit: mám tuto www.svartop.cz/svareci-te chnika/samostmivaci-kukla- kwx5?gclid=EAIa...
edit: mám tuto www.svartop.cz/svareci-te chnika/samostmivaci-kukla- kwx5?gclid=EAIa...
-> hans1: Mám tohle www.bovram.cz/alfa-in-sam
ostmivaci-kukla-s7superior
-modra?gclid=EAIa... a super.
Ale není to do 2k... To se nechá koupit ta samá ve "dvojce" www.bovram.cz/alfa-in-sam ostmivaci-kukla-s7s-oranzo va (horší optická kvalita).
Ale není to do 2k... To se nechá koupit ta samá ve "dvojce" www.bovram.cz/alfa-in-sam ostmivaci-kukla-s7s-oranzo va (horší optická kvalita).
-> hans1 11.11.19 19:51:21: samostmievacku bud fakt poriadnu alebo nic...na kolko si cenis svoje oci ? na 2000czk....
Zvaram TIGom hlavne AC DC pouzivam klasiku.V pohode...ale ak by som mal ist do samostmievacky tak do niecoho co perfektne funguje.
Zvaram TIGom hlavne AC DC pouzivam klasiku.V pohode...ale ak by som mal ist do samostmievacky tak do niecoho co perfektne funguje.
-> hans1: S co nejrychlejším ztmavením průhledu. Ono je to po pár hodinách znát.
Jakou samostmívací kuklu kolem 2000kč ? hlavně aby se dala měnit baterie.
-> hans1: pokud dělám více kusů, dělám přípravek. ale na kusovky a vzorkovani- je to radost.
musím jiný obrázek.. tady byly popisky...
musím jiný obrázek.. tady byly popisky...
-> Bery: to je profi ...pokud dělám něčeho více kusů naboduji to ke stolu a poslouží to víceméně stejně a zadarmo.
Když to tady čtu, tak mám docela kliku s plněním CO. 4 km od baráku, 130kč za 6kg, na počkání, a hlavně nevýměným způsobem.
-> Bery: přesně tyto máme 3 v práci
ty profi stoly jsou super. barva na to je taky, ale pro domácí žvýkání myslím nedostupný. i když dělali jsme teď pomocný stůl sami a super- 1x1m, deska 5mm+ žebrovani.. musí to být fakt odolná rovina. ale ty profi - to je pecka. úplně jiná práce na prototypech. a radost
-> Jumbo 20.09.19 13:56:48: nevím jestli v Brně, ale plyn jsem kupoval u Choboly v Jihlave. V Brne ma tez prodejnu. Byl to predelanej hasicak, vymenou a bez reci ...
Například REHAS, Olomoucká 37a, Brno www.rehas.eu/
Měním prázdnou za plnou, posledně 6 kg za nějakých 250 Kč.
Za poplatek vymění i červený hasičák za černou láhev na CO2.
Měním prázdnou za plnou, posledně 6 kg za nějakých 250 Kč.
Za poplatek vymění i červený hasičák za černou láhev na CO2.