skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Jumbo: V Brně o nikom nevím, ale já třeba chodím plnit do "hasící techniky". Obchody se svářecíma potřebama tady u nás buď vůbec neplní soukromé lahve a nebo to trvá dlouho (týden+).
A kdyz uz se tu ptam, nevite kde v Brne nebo okoli plni flasky CO2? Na google nic moc nebylo. Jsem totiz zjistil, ze co mam tu svarecku, tak si ju porad nekdo pujcoval a za odmenu vracel s plnou lahvi, tak jsem to jeste neresil...
-> Vojťas: jasně, akorát občanka a řidičák dají dohromady sotva 1 mm
Už jsem psal, že zajedu a podívám se, co mají skladem, určitě budou mít i silnější než mají na Eshopu...

-> Jumbo: priloz si na sebe obcanku a ridicak a rekni si jestli ti to prijde dost silny na stul 

-> Jumbo: Dvoumilimetrovej plech i na pul metru prohnes uplne snadno jen rukou - tim spis, kdyz je jeste perforovanej. Parkrat bys k tomu neco utahnul a budes to mit v haji zohybany.
-> Jumbo: A co koupit tady nejakou stavebnici? www.svareci-stul.cz/
-> Jumbo: my tyhle svářečské stoly máme a jsou v černém zinku. Jsou na to spreje, aby se ti na to nelepily kuličky, ale stejně to občas sjedou škrabkou.
Mě se zdá tvůj nápad taky nesmyslný. Pokud to budeš mít na kolečkách, váhu bych neřešil a dal bych nahoru pořádný plech. Na díry se vykašli - to bys musel mít tloušťku 10mm+ a ty díry tam v nějakém rastru vrtat.
Já bych upřednostnil rovný silný plech, ne vysekávaný.
Mě se zdá tvůj nápad taky nesmyslný. Pokud to budeš mít na kolečkách, váhu bych neřešil a dal bych nahoru pořádný plech. Na díry se vykašli - to bys musel mít tloušťku 10mm+ a ty díry tam v nějakém rastru vrtat.
Já bych upřednostnil rovný silný plech, ne vysekávaný.
-> Eidy: OK, zajedu k nim a kouknu, co mají za silnější materiál...
Jinak tohle byla první fotka, kterou jsem našel, je mi jasné, že ty přípravky budu muset mít štoubované, ale te nápad s děrovaným stolem se mi hodně líbí...
Jinak tohle byla první fotka, kterou jsem našel, je mi jasné, že ty přípravky budu muset mít štoubované, ale te nápad s děrovaným stolem se mi hodně líbí...
-> Jumbo: 2mm plech je dobrej tak na to, aby to nespadlo na zem. Ale když svařuješ jekly, tak ty svary táhnou fest. Proto se ty svařovací stoly dělají dost bytelný a 2mm plech k tomu má dost daleko. Navíc si myslím, že by se časem vytahal. Ty přípravky v odkazu jsou založený na tom, že drží v díře (ve válci) a to u plechu není možný.
Bytelnej stůl je dobrej i kvůli tepelný kapacitě. Okuj se snáz přilepí na slabej plech než na silnej. Ideální by byla 20mm měď, ale to je jednak těžký a druhak dost drahý.
Bytelnej stůl je dobrej i kvůli tepelný kapacitě. Okuj se snáz přilepí na slabej plech než na silnej. Ideální by byla 20mm měď, ale to je jednak těžký a druhak dost drahý.

-> Vojťas: Právě jsem chtěl šroubovací přípravky, uvidím, jestli seženu někde skladem i silnější děrovaný plech...
-> Jumbo: ja se az potom poradne podival na cele video, ze ty pripravkou jsou celkem jednoduchy a urcite si je nekde udelas.
Ale ze tloustka desky 2 mm je malo si myslim porad
apropo jak jsou jen ty kulaty zarazky a prichytky ktery se jen strcej do diry a zazracne drzej, tak to funguje jen proto ze se to ma o co oprit pri te sile desky 15-20mm nebo kolik to ma. Tzn bud bys musel mit sroubovaci, a nebo tech derovanych dat jeste vic nez 2-3 na sebe . Coz ty sroubovaci pokud bys delaval stejny veci by asi bylo pouzitelny reseni.
Ale ze tloustka desky 2 mm je malo si myslim porad

apropo jak jsou jen ty kulaty zarazky a prichytky ktery se jen strcej do diry a zazracne drzej, tak to funguje jen proto ze se to ma o co oprit pri te sile desky 15-20mm nebo kolik to ma. Tzn bud bys musel mit sroubovaci, a nebo tech derovanych dat jeste vic nez 2-3 na sebe . Coz ty sroubovaci pokud bys delaval stejny veci by asi bylo pouzitelny reseni.
-> Vojťas: Myslíš, že i na té malé ploše (1,1 x 0,6 m) se bude prohýbat? Ještě jsem říkal, že bych dal doprostřed výztuhu, tak by to bylo jenom 0,55 x 0,6 m volného prostoru...
A přípravky bych si právě chtěl postupně taky udělat, když budu třeba něco opakovaně vařit, aby to mělo vždy stejný úhel, atd...
No uvidím, každopádně díky za rady ještě to promyslím...
Edit: Kam zmizela ta zpráva od Vojťase?
A přípravky bych si právě chtěl postupně taky udělat, když budu třeba něco opakovaně vařit, aby to mělo vždy stejný úhel, atd...
No uvidím, každopádně díky za rady ještě to promyslím...
Edit: Kam zmizela ta zpráva od Vojťase?
-> Jozka: Já právě nechci plný kvůli váze a kvůli tomu, že bych chtěl použít díry pro uchycení vařených věcí... A dá se koupit rovnou děrovaný 2mm plech, který má i docela padnoucí rozměr...
www.weststeel.cz/produkt/ derovany-plech-rv-12-16-oc el-15-470x300-mm
-> Eidy: Díky z aradu k flexám, vymyslím nějaký kryt na svářešku, ať do ní nejde bordel...
Jinak bych chtěl něco takového a ti to mají v laku taky, proto se ptám... www.grainger.com/product/ RHINO-CART-Portable-Weldin g-Table-52WX59
www.weststeel.cz/produkt/ derovany-plech-rv-12-16-oc el-15-470x300-mm
-> Eidy: Díky z aradu k flexám, vymyslím nějaký kryt na svářešku, ať do ní nejde bordel...
Jinak bych chtěl něco takového a ti to mají v laku taky, proto se ptám... www.grainger.com/product/ RHINO-CART-Portable-Weldin g-Table-52WX59
-> Jumbo: Barvy teoreticky jsou ale stojej za nic ,natírat svářečskej stůl
.Když už teda tak třeba nerezovej plech min 4mm a navařit ho třeba na ička (8-10cm.)nerez jde navařit k obyč železu normálně.

-> Jumbo: Ne. Nebo o takové barvě nevím. Můžeš to celý natřít a nechat si jen jedno místo pro kleště a vršek bez barvy. Nebo to celý našopovat hliníkem.
Mám ještě poznámku k těm flexám. Svářečkám a podobným strojům obecně nedělá moc dobře, když jsou plný kovovýho prachu, takže nedoporučuju brousit na tom stole přímo nad svářečkou. Pokud jsi to myslel jinak, jako bych nic neřekl.
Mám ještě poznámku k těm flexám. Svářečkám a podobným strojům obecně nedělá moc dobře, když jsou plný kovovýho prachu, takže nedoporučuju brousit na tom stole přímo nad svářečkou. Pokud jsi to myslel jinak, jako bych nic neřekl.
-> Jumbo: Jestli taková barva existuje, nevím, ale na pracovní desku bych použil plnej plech tl. spíš tak 5 mm a rozhodně ho nenatíral (neb rozstřik, použítí separačních sprejů atd.)
.

Pánové, dotaz. začínám plánovat nový nábytek a nářadí do dílny, která mě čeká po střeše a chtěl bych si vyrobit malý (1,1 x 0,6m) pojízdný svařovací stolek. Idea je taková, že dám nahodu děrovaný 2mm plech, aby se daly svařované věci dobře přichytit, dole bude svářečka i s lahví, 2 kolečka na převoz a integrovaná "prodlužka", aby se dala najednou zapojit svářečka, flexa(y) a třeba vrtačka a nebylo potřeba řešit zásuvky. Celý stůl chci železný, aby vedl elektřinu a nemusel bych pořád předělávat kleště na to, co budu svařovat, prostě bych to pouze položil na stůl a svařoval.
A teď můj hlavní dotaz. Existuje nějaká barva, která dokáže bez problémů vést oblouk? Nechce se mi nechávat jenom holé železo, ale nechci přijít o možnost vařit rovnou na stole bez přidělávání kleští...
A teď můj hlavní dotaz. Existuje nějaká barva, která dokáže bez problémů vést oblouk? Nechce se mi nechávat jenom holé železo, ale nechci přijít o možnost vařit rovnou na stole bez přidělávání kleští...
-> MVM: -> havlik: JJ už jsem se toho všimnul na víc světových autech, že ty rámy jim nějak nejdou. O to víc je to v kontrastu s tím co dělá třeba Jirka Krob a přitom mu to čeští "svářeči" na FB ještě hejtujou 

-> MVM: Zlatý Porsche - teda doufám 

-> Tuner#2: Velmi podobně vypadal origo Msport rám ve fieste r5 co jsem viděl
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.08.19 22:48:21: Naprosto běžný bývá i to, že když dáš dvě takový auta ( italský) vedle sebe tak zjistíš že ani ten rám třeba nemá uvnitř stejné rozměry, prostě když potřebuješ tak nic nepasuje. To co jinde trvá pět minut, montáž sedačky, pásů,tady s odřenýma rukama stresujes půl hodiny. A to je na těchto autech všude past vedle pasti.
-> Tuner#2: Takhle bych ten rám svařil i já po 4 pivech.
Tohle jsem dneska objevil v jednom časopisu na ne zrovna levném Ferrari 

Tak první nějaký větší vaření se Sharkem. Spokojenost!
A rovnou dotaz, teď mne čekají prahy na autě a přemejšlím nad antikoro úpravou, dočetl jsem se, že existuje pár barev, určených pro svařování, ale už ne, jak to funguje. Jak je možný, že ta barva přežije sváření i v místě sváru a neudělá tam bordel v tom smyslu, že se to jen přilepí ale provaří? Má to smysl? Docela mne to láká, aby to v místě překryvu plechů nezačalo okamžitě hnít.
A rovnou dotaz, teď mne čekají prahy na autě a přemejšlím nad antikoro úpravou, dočetl jsem se, že existuje pár barev, určených pro svařování, ale už ne, jak to funguje. Jak je možný, že ta barva přežije sváření i v místě sváru a neudělá tam bordel v tom smyslu, že se to jen přilepí ale provaří? Má to smysl? Docela mne to láká, aby to v místě překryvu plechů nezačalo okamžitě hnít.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Čep sklápění řidítek. Zároveň uchycení excentru, kterým se přitahuje přes páčku zajišťovací zobáček. Tzn. namáhání rázy, někdy i trvalý zatížení na ohyb/střih, když je ten zobáček moc utaženej, u debilů i zatížení na tah, když někdo ten čep nesmyslně utáhne.
Samozřejmě že je nejlepší to převrtat na 8 mm v celý dýlce, ale to už není úprava vhodná pro běžný lidi v paneláku, ženský a nemehla.
Jako myslím, že tim jak velkej rozdíl je mezi origo čepem a tímhle šroubem (a že není uprostřed zeslabenej závitem), tak by to mělo fungovat docela dobře. Otázka je, co s tim udělá pár tisíc kilometrů na rozbitejch cestách.
Čep sklápění řidítek. Zároveň uchycení excentru, kterým se přitahuje přes páčku zajišťovací zobáček. Tzn. namáhání rázy, někdy i trvalý zatížení na ohyb/střih, když je ten zobáček moc utaženej, u debilů i zatížení na tah, když někdo ten čep nesmyslně utáhne.
Samozřejmě že je nejlepší to převrtat na 8 mm v celý dýlce, ale to už není úprava vhodná pro běžný lidi v paneláku, ženský a nemehla.
Jako myslím, že tim jak velkej rozdíl je mezi origo čepem a tímhle šroubem (a že není uprostřed zeslabenej závitem), tak by to mělo fungovat docela dobře. Otázka je, co s tim udělá pár tisíc kilometrů na rozbitejch cestách.
-> palinator: A ten šroub drží kolečko nebo dělá čep na otáčení řídítek? Bylo by dobrý, kdyby tam šel dát větší průměr šroubu nějakou úpravou. Tohle spíš bude konstrukční vada a materiálem to půjde těžko dohánět.
-> palinator 08.05.19 14:46:05: OK to je ina vec.
-> Vojťas:
Apropo, z jakýho oboru?
Apropo, z jakýho oboru?

-> palinator: a ja myslel ze neco z oboru
ale kdyz si psal Xiaomi tak to bylo divny 


-> palinator:
Při 5 tunách šly příložky od sebe protože to neudržely svěrky.
Při 5 tunách šly příložky od sebe protože to neudržely svěrky.
-> SO545:
Já ale potřebuju zatížení na střih nebo ohyb. Takže lis, 2 příložky, 1 deska proti pístu a pojďme, kolik ukáže budík než dojde ke kolapsu.
Neřikám že je to nějaký přesný, ale myslím, že na porovnání (ne)schopností to stačí.
Já ale potřebuju zatížení na střih nebo ohyb. Takže lis, 2 příložky, 1 deska proti pístu a pojďme, kolik ukáže budík než dojde ke kolapsu.
Neřikám že je to nějaký přesný, ale myslím, že na porovnání (ne)schopností to stačí.
-> palinator 08.05.19 13:50:54: to by skor chcelo trhaciu skusku aj s meranim sil.
-> palinator 08.05.19 13:50:20: pekný! A na copak to testuješ šroupky? 

-> Bukaj 28.04.19 08:59:28:
Obdobný tabulky jsem již měl najitý v době dotazu. Jinak, lepší je praxe:
Zleva: Šroub 12.9 ohnutý ve střihu s vůlí (5 tun); to samý bez vůle (5 tun); originální čep Xiaomi (1 tuna); rozmlácenej šroub 12.9 v závitu kladivem - taky neprask. Nějak jsem tu křehkost nenašel.
Obdobný tabulky jsem již měl najitý v době dotazu. Jinak, lepší je praxe:
Zleva: Šroub 12.9 ohnutý ve střihu s vůlí (5 tun); to samý bez vůle (5 tun); originální čep Xiaomi (1 tuna); rozmlácenej šroub 12.9 v závitu kladivem - taky neprask. Nějak jsem tu křehkost nenašel.
-> Eidy 04.05.19 22:43:27: preto mam najradsej 0,8 ten je predsa len pevnejsi a podavanie bezi bez problemu aj ked neriesim bowden. V zvaracskej skole nas drbali pre bowden skoro stale. Zvarac si ma kontrolovat aj na profi masine ako ma horak natiahnuty.... to bolo sustavne a dookola...
Aj na TIG pouzivam 4m. Jasne tam je to o inom.

Aj na TIG pouzivam 4m. Jasne tam je to o inom.
-> SO545: EURO konektor mám taky. O lámání samozřejmě vím a nejlepší je plynulý oblouk. Ale ty 2m jsou někdy málo a u 4m mám strach kvůli podavači. Už ty 3m by dost pomohly. 0,6 jsem zkoušel a když je bovden lehce ohnutej, tak se s tím svařuje nádherně. Ale to nejde vždycky a pak je to k vzteku, protože to lehce cuká.
-> Eidy 04.05.19 22:16:26: mam formic 160 s binzel horakom na euro konektor. Mam na 2kladke 4m a pohoda.
jedina vec je davat pozor aby sa bowden horaku velmi nelamal ak je pekne rovno alebo v jemnom obluku je to na paradu. viac zlosti 0,6 ako 0,8drot. komfort ze nemusis tahat masinu ako neposlusne stena na nezaplatenie...
jedina vec je davat pozor aby sa bowden horaku velmi nelamal ak je pekne rovno alebo v jemnom obluku je to na paradu. viac zlosti 0,6 ako 0,8drot. komfort ze nemusis tahat masinu ako neposlusne stena na nezaplatenie...
Dotaz, přemýšlím o delším hořáku/bovdenu, jelikož mám jen 2m. Vím, že 4m je spíš už na čtyřkladkový podavač, takže z toho vychází 3m. Bude to v pohodě? Předpokládám, že ano, ale kdyby měl někdo připomínku, budu rád. Nechci zasekávající se drát.
Vzal bych něco takového www.svartop.cz/svareci-te chnika/svareci-horak-mb24k d-3m?gclid=CjwK...
Edit: Jelikož používám 0,8 drát a vyjímečně 0,6, po jaké průměru mám koukat? Podle mě je lepší slabší, že drát nemá takovou vůli. Nebo naopak jít do silnějšího bovdenu, že jde drát lehčeji?
Vzal bych něco takového www.svartop.cz/svareci-te chnika/svareci-horak-mb24k d-3m?gclid=CjwK...
Edit: Jelikož používám 0,8 drát a vyjímečně 0,6, po jaké průměru mám koukat? Podle mě je lepší slabší, že drát nemá takovou vůli. Nebo naopak jít do silnějšího bovdenu, že jde drát lehčeji?
Tak už mám doma Sharks 160tku. Působí celkem robustně, na Číňana zpracování dobré, jen k tomu byla hadička, co nepasuje k flašce. :-D už sem zkoušel i první prskání elektrodou a ač sem toho načetl dost, tak nic moc. Budu muset sehnat na Liberecku někoho ochotneho, kdo mne zauci. Zkoušel sem 3mm materiál a buďto sem ho lepil nebo propaloval. Přišlo mi, že nic mezi tím. Když sem pak zkoušel zkracovat oblouk, tak to nepomohlo. Buďto to teklo, nebo sem se lepil. :-/ proudem sem zkusil hejbat a v podstatě beze změny. :-/ displej ukazoval porad 40-50 amper.
-> palinator 23.04.19 12:23:45: www.faspoj.cz/pevnost%20s
roubu.html
Pro základní orientaci to snad postačí
Pro základní orientaci to snad postačí

-> StepaNoFUN: ano, na napájení při samotném sváření ano, ale jinak se stmavuje přes dvě diody na bocích a největší žrout je ten přechod, na který jede z baterek 
b>-> Antony: ani ne, většinou tyhle baterky má každá prodejna El.součástek, možná ne úplně přesně ten typ, ale nic, co by nevyřešil kus drátu a 100,- Ale pokud máš tu kuklu takhle dobitou, tak je to otázka no.

b>-> Antony: ani ne, většinou tyhle baterky má každá prodejna El.součástek, možná ne úplně přesně ten typ, ale nic, co by nevyřešil kus drátu a 100,- Ale pokud máš tu kuklu takhle dobitou, tak je to otázka no.
-> MB_CML: Tak, tak, dneska jsem kuklu kuchnul. Je to MAGG ASK 400, baterie lithiový 2430, ale s naletovanejma paskama, takže se huře budou shánět. Za další mám od kuliček poprskanej jak solar, tak vlastní hledí, nefunkčni štelování obvodu hlavy a prasklej pravej držák kříže, takže přemýšlím, jestli se vůbec pouštět do opravy.
-> StepaNoFUN: nn, jak píše -> stanleyAT: jsou tam dvě fotodiody.
-> StepaNoFUN: nn, jak píše -> stanleyAT: jsou tam dvě fotodiody.
-> StepaNoFUN: Nejsem si jistý teda v tom případě na co tam ten "solár" opravdu je, ale jako zatmavovací senzory jsou ty dvě černé fotodiody ne?
-> MB_CML: Nekonna se donijeni. Je z nej ta kukla napajena pri svarovani a slouzi tam jako sensor svetla pro zatmaveni.
-> Antony: Tohle vypadá jako vnitřek MAGO?
Ty baterky jsou po smrti, mě to dělalo to samé. Koupil jsem v GESu jiné, přepájel a kukla maká dál
Jinak žádné dobíjení se přes ten "solární" panel nekoná, ten je tam jen tak na ozdobu. Ale i tak mi baterky vydržely tak 6-7let.
Ty baterky jsou po smrti, mě to dělalo to samé. Koupil jsem v GESu jiné, přepájel a kukla maká dál

-> Antony: Ve sračkovejch kuklách se měněj baterky co půl roku (max rok) v těch lepších pár let vydržej. Mám Alfa-In kuklu (tenkrát asi za 7, dnes levnější) a taky jsem po cca 4 letech musel vyměnit baterky...
www.metaweld.cz/eshop/... /svarovaci-samostmivaci-ku kla-alfa-in-s7superior-mod ra-1
www.metaweld.cz/eshop/... /svarovaci-samostmivaci-ku kla-alfa-in-s7superior-mod ra-1