Svářeči (a sváření)

prohledat
1905 příspěvků (zobrazeno 1251 až 1300) od 13.02.2013 do 27.03.2025, založil/a U-Geen
řadit dle data
19:09:13
20.11.2015
castrol
-> Milan 136: zvar na lastovičkou
17:05:22
20.11.2015
Lukyn742
-> Tomaso435: Nebo zapoměl že neumí .. 18
17:01:02
20.11.2015
Tomaso435
-> Lukyn742: normálně. si myslel že umí vařit
17:00:25
20.11.2015
Lukyn742
-> Milan 136: 9 9 Jak tohle mohl někdo dokázat 3
16:59:07
20.11.2015
Milan 136
15:25:08
19.11.2015
Jozka
-> castrol: 4
13:15:15
19.11.2015
castrol
-> Jozka: zas to tak neponáhľa hádam táto bude mat dlhšiu zivotnost
00:19:28
19.11.2015
Jozka
-> castrol 18.11.15 19:57:41: Jasně.. ale teda je to fajn, kudy chodím, přemýšlím, kam se mohly ty baňky zatoulat.. 8



-> Stepan FUN: S tím TIG-em, byť byl AC/DC (ale zas teda A.D. 1988) to na autě moc nešlo ani klukovi s několikerejma úředníma zkouškama H-L 045 na trubky..
21:38:46
18.11.2015
miguelias
-> Stepan FUN: Umíš to :) Ale momentálně mám omezené možnosti... :/
21:10:19
18.11.2015
StepaNoFUN
-> miguelias: Asi takhle - beru to ze svýho pohledu. COčko mám skoro 15 let (v osobním vlastnictví), po pár letech používání jsem si udělal i zkoušky... Svařovat s tím (alespoň myslím) celkem umím. Vyvařeno mám něco přes půl tuny drátu (odhad - nikdy jsem to nepočítal, ale vychází to průměrne na 2-3 cívky za rok a to jsem jich likvidoval i o dost víc...), i hliník jsem z tím svařoval.

S TIGem jsem to zkusil chvilku a po pár pokusech (v jeden den) jsem konstatoval, že si radši počkám až budu moct zafinancovat (nebo se dostanu) k AC/DC TIGu s HF...
upraveno 1x, naposled 18.11.2015 21:11:55
21:00:49
18.11.2015
miguelias
-> Stepan FUN: Já ti rozumím, jenže ono ne vždy je vše k dispozici, ještě k tomu při škole. šetří se na 603jku 1
20:45:47
18.11.2015
castrol
-> Stepan FUN: tak ja na to nemam ruce s preco to robit zlozito ked to ide jednoducho ze 1
20:45:44
18.11.2015
StepaNoFUN
-> miguelias: Tak dej po "zkoušce" vědět, jak to dopadlo... Zatím je MAG asi nejlepší a nejvíc "user friendly" řešení.
20:39:22
18.11.2015
miguelias
-> Stepan FUN: Dík za radu. Cočkem jsem už něco navařil, a myslím že mi to i jde. Tata sice má cočko, ale u něj cokoliv dělat....nikdy víc ! Pořád do všeho kecá, všechno by jen přeplátoval, rozčílí ho každá krávovina, prostě strašnej chytrák. Tak jsem si opatřil garáž a kamarád má právě toho TIGA. Takže bych rád na jaře rozebral užovku do šroubku a vyvařil jak má být.... 4
20:39:02
18.11.2015
ochoda
-> Stepan FUN: Tak bohužel mám jen trafo. A 1,6 elektrody sem měl a vejfuk se s tim lepil parádně, ale to je furt oproti karoserii tlusty jakxviň. 3
20:37:14
18.11.2015
StepaNoFUN
-> castrol: Tak 1,6mm rutilkou a invertorem se (samozřejmě pokud na to máš ruce - já teda ne) dá taky svařovat "nesmysl"... Ale to musíš bejt kuwa dobrej...
20:36:14
18.11.2015
ochoda
Klid, mě to jen tak napadlo. 3 Je pravda, že by to bylo asi docela peklo no. 1 1
20:34:45
18.11.2015
castrol
-> ochoda: jedneho casu tu bol borec co si tak auto vyvaral 1
20:33:30
18.11.2015
StepaNoFUN
-> ochoda: Ani o tom nepřemejšlej. Neříkám, že to tím nejde polepit, ale o svařování se mluvit nedá...
20:33:26
18.11.2015
Vojťas
-> ochoda: leda bys z toho chtel delat emental40
20:32:33
18.11.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
20:31:30
18.11.2015
ochoda
Jen tak se vetřu. Né že bych to měl v plánu, ale zkoušel jste někdo vyvařovat auto elektrodou? (obyčejnou mašinou, tušim střídavej proud tam je ne?)
20:26:02
18.11.2015
StepaNoFUN
-> miguelias: Jestli s tím umíš, tak směle do toho. ;-) Daj se s tím dělat zázraky... Ale pokud začínáš, tak MAG (svařování v ochranné atmosféře aktivního plynu - aneb "COčko") je uživatelsky přívětivější než Tebou zmiňovanej TIG. ;-)

Edit: Mimochodem - "mašinka za 17litrů" není podle ceny žádnej HI-TECH... Za 17tis. jsem vozil ve služebáku invertor (TIG sice umožňující, ale cena je bez hořáku TIG, flašky a samozřejmě HF je v říši snů), v posledním roce je nahrazen "céočkem" za 35 a že by to byla nějak extra profi mašina se říct nedá.... "COčko" co mám doma stálo taky skoro 35 (pravda před dost lety) a žádnej zázrak to taky není...

A pokud ten TIG nemá HF, tak si nejdřív zkus svařit pár kousků plechu dohromady a pak přemejšlej o vyváření auta. Až půjdeš po dvacátý brousit elektordu, vzteky to zahodíš sám. ;-)
upraveno 1x, naposled 18.11.2015 20:32:30
20:23:17
18.11.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> miguelias: Jako dá se, ale osobně myslim, že MAG je lepší než TIG na tyhle účely...
20:07:00
18.11.2015
miguelias
Pánové rád bych znal váš názor. Mám k dispozici TIG (nová mašinka za 17 litrů). Co kdybych to použil na vyvaření škodovky ? Máte někdo zkušenosti s touto metodou ? 63
19:57:41
18.11.2015
castrol
-> Jozka: tak sa podarilo zohnat v jednom zapadnutom obchode:) ale ak nájdeš záujem furt bude
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od castrol vložen 18.11.2015 19:57:41
21:23:37
12.11.2015
Jozka
-> castrol: OK.
21:22:54
12.11.2015
castrol
-> Jozka: uvidime ci najdes nenajdes a podlatoho sa rozhodnem ci skusim objiednat
21:16:15
12.11.2015
Jozka
-> castrol: Já jen že tam (atypicky) mají jen tu baňku samotnou za 150 - ale fakt je, že na ten tebou dohledanej kompletní novější, což může nepasovat. No, snad je ještě v tý plechový skříni někde najdu..
19:13:54
12.11.2015
castrol
-> Jozka: o tom viem našiel som tam tento -> castrol 11.11.15 20:51:14:
17:54:11
12.11.2015
Jozka
-> castrol: Dneska mě napadlo místo možného výskytu, o víkendu mrknu. Jinak cosi tady: svarecskepotreby.cz/pruto komery.html
17:39:50
12.11.2015
castrol
-> Jozka: dik pane :)
00:06:52
12.11.2015
Jozka
-> castrol: Když najdu, dám vědět..
23:27:02
11.11.2015
castrol
-> Jozka: ak mas kupim aspon jeden
23:10:26
11.11.2015
Jozka
-> castrol: Přemýšlím, jestli se mi tohle někde dokonce neválí doma..



Ale - kupoval jsem kdysi pro firmu, přitom výrobce (GCE Autogen Chotěboř) prodat nechtěl a odkázali mě na jakejsi autorizovanej servis, odkud mi jich pak 10 ks poslali - ale kdo ví, jak je to dneska, náhradních dílů je čím dál míň..8
20:51:14
11.11.2015
castrol
-> Stepan FUN: komplet som nasiel ln ci niekto nevie iba o tej banke
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od castrol vložen 11.11.2015 20:51:14
20:45:48
11.11.2015
StepaNoFUN
-> castrol: Samostatně netuším... Kdysi jsem ji kupoval komplet i s tou odměrnou trubicí a černou "špičkou" a stálo to celkem raketu...

Ale kde se to nakonec kupovalo nevím. Pověřil jsem nákupem zásobovače firmy, odkud ten redukčák pocházel....
20:36:04
11.11.2015
castrol
borci neviete niekto kde by sa dala zohnat táto baňka na red. ventil na cocko ?
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od castrol vložen 11.11.2015 20:36:04
21:15:36
11.10.2015
Discovera
8l lahev je málo. U směsky jde tlak ukrutně rychle dolů...tohle není jako zkapalněné čisté CO! U směsky beru jako minimum lahev o objemu 10l. Není problém směsku 10l lahve vymlátit i za den a mít dvě 10l lahve směsky je ideální základ. Větší už jsou dražší, i když by to nebylo od věci jednu 20l mít.



Jak píše Stepan FUN u směsky je o drobet menší průvar a méně se chladí hořák a proto se uvádí u směsky (u hořáků) o 10-20A míň. I tak to není ale kritické bo i 160A jde matroš "nahřát" ( myšleno velkou plochou třebas plácnu 110L nádoba na LPG při výrobě kompresoru - tam je cca 5mm stěna) pak už to jde....horší je to u tlustého matroše.



Rozdíl mezi směskou a čistým CO je nicméně nádherně znát na bodování plechů (nebo plech na jekl - v plechu vyvrtané díry pro nabodování "zalití") U CO se dá bodovat doslova na slepo do 1-2s a zalitý svár-bod vyplní celou vyvrtanou díru. U směsi má občas oblouk "zalít" díru tak na polovinu až třištvrtě při stejném čase. Ten kdo s tím začne od píky bude mu (může) "trošku divné" chování vadit, než si zvykne. Je to dáno menším podílem CO, které se aktivně zapojuje do sváření.



A k odkazům - v drtivé většině všechny 8l tlakovy za ty ceny do 2600kč i s náplní mají tlak 150Baru ! a lahve 10 litrové jsou už všechny na 200Baru! Takže cenově nevychází dobře vzhledem k chybějícím 50Bar a 2l (8 vs. 10l lahve). Znám borca co byl okouzlen cenou 2350kč za 8l i s náplní a teď lituje, že si nekoupil 10l s 200Baru. Jeho 8l je samozřejmě 150Bar a má jí při bodování-vyvařování kastle Favorit prázdnou do tří dnů. Naplní jí (výměnným způsobem - opět mu jí naplní jen na udávaných 150 Baru co je vyraženo na lahvi) a cca do tří dnů je zase na nule. Věřit nemusíte, ale mám 4 lahve 2x Argon a 2x směsku a není to jako 8l čistého CO....tam mi COčko vydrželo i rok a to mašina jela celý víkendy co 14 dní na průtok 5-6l/min.

Samozřejmě jsou i 20l lahve na 150Baru. Takže před kupou je potřeba číst kolik že má pracovní tlak !



Cena náplně 8l směsky cca 600kč a 10l náplně 725Kč. Kdo má možnost přepouštění má to samozřejmě lepší, ale ani tohle není spásné bo se nikdy nedostane přepuštěním na tlak pracovní (150-200Bar dle lahve 8l či 10l) k vůli vyrovnání tlaků mezi oběma lahvemi. U té 8l je to samo lepší.
upraveno 5x, naposled 11.10.2015 21:50:06
20:50:32
11.10.2015
StepaNoFUN
Směs je fajn - Ale pozor! Snižuje průvar... Takže u plechů OK, ale pokud svařujete něco na hranici možností mašiny, tak opatrně. Proto se nechci vzát čistýho CO2 i když k přepuštění směsi do vlastní flašky mám přístup za "děkuju"... Musím ještě sehnat 4tou a 5tou lahev a pak do toho půjdu.
20:39:51
11.10.2015
Jarda/felda
-> spartra 11.10.15 16:47:46: pokud chceš vypláznout 2000 místo pár stovek za předělání tak do toho 4 revize stojí 2-3 stovky a je na 10 let to musíš řešit u všech tlakovek
17:35:44
11.10.2015
spartra
tak to mě stačej 2 - 8/10l náplně na rok. 15/20l by byla lepší, už není dobrá na manipulace41

ptám se , protože bych případně sháněl i s bombou + novej redukční ventil
upraveno 1x, naposled 11.10.2015 17:36:11
17:15:26
11.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> spartra: 8l je pro me malo, mam obdobi kdy se svarecka nezastavi a to bych jezdil jak camrda jen kvuli bombe....
16:47:46
11.10.2015
spartra
že se ptám, kde směs corgon, stargon berete 82/18, jičín a okolí

zatím jsem našel

hradec - chobola www.chobola.cz/prislusens tvi/.../nova-lahev-na-argo nco2-10-l

nebo 2x kolín

www.svarovani-kolin.cz/Tl akova-lahev-Corgon-MIX-8l- vc-naplne-d579.htm

www.hasic-servis.eu/tlako va-lahev-argon-mix-corgon- 8l-vc-naplne-p-1527.html



sice je tu odkaz na přestvabu co hasičáku na corgon ale vyplatí se to? ventil, revize aj.

není lepší vzít tu naplňenou 8l flašku z odkazu za 2400 káčé
upraveno 1x, naposled 11.10.2015 16:49:33
12:59:09
09.10.2015
Discovera
-> Sejki: Já si říkal 3 Já už 2 měsíce valím jen a pouze na směsce...je to jiný level a hlavně to tak neprská a o svárech ani nemluvě. Sice už jí mám asi půl roku, ale šetřil jsem si jí...no teď u CHoboly koupím druhou lahev a kašlu na to. COčko jsem stejně prodal i s lahví. A cena za 10l náplň je 650kč a u COčka je na 8l i 340kč, takže to už není taková hrůza. Já to dělal hlavně k vůli prskání...už mě to štvalo. Imrvére popálenej od kuliček z rozstřiku. Tohle jen ševelí a rozstřik téměř nulovej. A když to jde normálně koupit a plnit, tak není co řešit.
upraveno 1x, naposled 09.10.2015 14:53:53
12:33:24
09.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Discovera: eeee, to je ilustracni foto :) smesku zatim nepotrebuju, ale chystam se na ni taky.... ty svary jsou pak jedna basen.... az budu varit na aute nove pricky vyztuhy atd tak pak jedine smes argonu
12:04:03
09.10.2015
Discovera
-> Sejki: Vidím dobře ty svařuješ směskou?
07:52:05
09.10.2015
Sejki - zrušená registrace
mam teda jeste tuto ktera vypada schopne od cemontu
zvětšit Svářeči (a sváření) - obrázek od Sejki - zrušená registrace vložen 09.10.2015 07:52:05
07:49:16
09.10.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Stepan FUN: Co by si doporucil me ke svarecce maxistar 180 ? Mam ji uz cca 15 let a chci si koupit novej horak...



Kdysi sem taky delal s Kuhtreiber 309, skvela masinka.... do budoucna stejne planuju TIGa, ted se ale musim spokojit s talianem:)
upraveno 1x, naposled 09.10.2015 08:04:47
07:11:19
09.10.2015
Discovera
-> Stepan FUN: Klíč byl přibalený v krabici s hořákem...to potěšilo. Ten hořák se parádně drží je neskutečně lehký a za těch 4000 kč se to vyplatilo. Bál jsem se jeho tenkého těla a dlouhého tlačítka. U starého hořáku se od půlky těla hořáku ke konci ke kloubu rozšiřuje, aby se dobře držel v ruce. Tady ten nový AbiMIG LW je po celé délce stejně tenký podobně jako u TIGovýho hořáku a je to paráda. I když matici dotáhnu co to jde pořád jde relativně lehce otáčet bez povolení krkem, takže nemám strach z přechodového odporu při častém natáčení krku. Matice se závitem a vnitřkem hořáku je přitom masivní.

Kurňa jak jsem mohl bez takového hořáku fungovat nechápu. Silně návýkové a naprosto skvělé. Jen u krku 15ky mi prodejce dal delší ten vnitřní bovden bo neměl na 15ku oroginál delky. Ten jsem zkrátil mini bruskou Proxon a bylo.
Extreme Tyres