Kamarádi, chtěl bych si posvařovat bránu. Uvažuju jestli použít černou ocel + zinek, nebo nerez. Vzhled neřeším, stejně to natřu antracitovou barvou.
Pokud se vše podaří nařezat přesně, budu to vařit TIGem. Ale třeba navařovací panty atp. bych dělal za pomocí CO2. Když nechám plyn CO2 a drát z černé oceli, bude svár křehký? Nějaké nenáročné svary jsem takto dělal, ale teď by to mělo něco nést...
Mám navíc 6kg flašku, mám ji naplnit Corgonem a použít nerez drát?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> King:
*3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3* *3*
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Budu trénovat svařovat naopak no
. Jinak teda elektrodou v práci svařuju minimálně, jelikož jsem elektroúdržba, ale občas i my musíme něco svařit atd. I když to není často, tak je to celkem škola, jelikož se pohybujeme na provoze odlévání železa a dost často se svařuje v dost zajímavých pozicích a polohách
. Nic méně starší chlapi od nás spíš jen lepí a někdy nejsou schopní se ke svařování poskládat
. Hele, včera mi došla nová mašina, která umí TIGa lift ARC, takže hořák mám v plánu
.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Shader: Prostě "COčko je obrácený" Zapomeň na elektrodu. :-D A hlavně si nekupuj TIG.
Táta má (asi dneska už měl - důchodce) státnice pro ropovody na elektrodu. Autogenem uměl (jen dílenský) S trafem dokázal rutilkou zavařit stoupačku tak, že to drželo i vypadalo a to je skoro nemožnej úkol) S "COčkem" docela umí (s elektordou líp-tou nasvařoval asi 1000x víc)...Dostal do ruky TIG.
Školení - To musíte takhle, takhle takhle... Jo aha. Vy už jste někdy svařoval. No to bude zase průser. Lepší je to učit někoho, kdo to nikdy nedržel v ruce, než zkušenýho svářeče. :-D
Táta má (asi dneska už měl - důchodce) státnice pro ropovody na elektrodu. Autogenem uměl (jen dílenský) S trafem dokázal rutilkou zavařit stoupačku tak, že to drželo i vypadalo a to je skoro nemožnej úkol) S "COčkem" docela umí (s elektordou líp-tou nasvařoval asi 1000x víc)...Dostal do ruky TIG.
Školení - To musíte takhle, takhle takhle... Jo aha. Vy už jste někdy svařoval. No to bude zase průser. Lepší je to učit někoho, kdo to nikdy nedržel v ruce, než zkušenýho svářeče. :-D
-> SO545: Za "lepiče" se nepovažuju, nějaké zkušenosti už mám. Mám papíry na elektrodu, ale CO jsem se učil jako samouk. Spíše teď tak bádám co a jak zlepšit. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Shader 05.11.20 20:01:35: ak neovladas zaklady budes lepit ale nie zvarat.
Viem o com rozpravam.
Mal som tu cest napravat vsetky svoje zlozvyky v zvaracskej skole /MAG/TIG
Ale stalo to za kazde euro.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Viem o com rozpravam.
Mal som tu cest napravat vsetky svoje zlozvyky v zvaracskej skole /MAG/TIG
Ale stalo to za kazde euro.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545: Teorie je věc jedna, praxe věc druhá. Zkrátka třeba svařovat, svařovat, svařovat. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Shader 05.11.20 19:42:32: kazdy sposobv zvaranie ma svoje spiecifika
Nastudovat si metodu MAG/MIG niej az tak tazke a zlozite ale uspech to zarucuje.
Zaklad je spravne drzat horak voci materialu podla polohy zvarenca.
Uhol horaku , vzdialenost od zvaraneho materialu a nastavenie prudu.
Da sa toho dohladat fakt vela.
Lepit vieme vsetci ale zvarat vie fakt malokto![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nastudovat si metodu MAG/MIG niej az tak tazke a zlozite ale uspech to zarucuje.
Zaklad je spravne drzat horak voci materialu podla polohy zvarenca.
Uhol horaku , vzdialenost od zvaraneho materialu a nastavenie prudu.
Da sa toho dohladat fakt vela.
Lepit vieme vsetci ale zvarat vie fakt malokto
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pilot 105: Přečteno, díky. Zkoušel jsem ten postup tlačný, ale přijde mi, že nemám kontrolu na svárem, nevidím lázeň tak dobře jak tažení. Ale tohle bude asi o zkušenostech.
Otázka na zkušené svářeče. Jaký je rozdíl u metody MAG, zda jedu zleva doprava (jako u elektrody) a nebo jedu zprava doleva?
Nechce to nekdo? Jelikoz mam doma invertor, Tig s MMA, ceocko, ceocko s MMA, tak tohle uz nepouzivam... Trafo je tovarni vyroba, jen kryty jsou domorobo, usmernovac plne tovarni vyroba...
-> StepaNoFUN 25.10.20 20:40:49: zase ta mašina je mlá tak se dá popondavat
ale je tm standart euro takže půjde nahradit delším
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: S 2m hořákem se dá něco dělat? 4m jsou mi často málo...
-> Shader 25.10.20 18:53:55: tak kup lidl za 6, záruku to vydrží a pak tě to případně nebude tak bolet, jen škoda 2m hořáku ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Shader: Jak říká jeden můj zákazník, musíš kupovat originální Čínu, žádnej fejk, a pak to bude fungovat ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Shader: Tenkrát jsem si to kupoval na svoje auto (který jsem nakonec nedělal). Ne na žádný bokovky. Že jsem občas potom něco udělal za pár stovek a vyvařil asi 2 auta je věc jiná. Ale prostě jsem chtěl něco, co funguje. A jak mi na to řekl bráchův tchán (strojař), když na to koukal - 99% lidí Ti řekne, že jsi magor. Já to v tom nevidím. Tohle Tě může když už se všechno posere uživit. Ruce na to máš, prostory taky. I když to neplánuješ, za mě dobrej kup.
Třeba TIG mám čínu. Vybrečel jsem si ho v práci na v podstatě melouch, ale tam jsem nemohl jít do něčeho profi - prostě by to neprošlo. A financovat to "částečně ze svýho" taky ne. Firmě už se to zaplatilo (výstroje čerpaček a podobný blbosti), takže už nikdo neřeší, že mám doma v dílně TIG a občas s tím něco pro firmu dělám.
Na rozdíl třeba od svařování plastů. Tam to stálo firmu dohromady asi 200k. Teď už to asi půl roku leží u mě doma, protože to není potřeba. Ale na první akci během měsíce byla investice "doma" a dál (akce na víc jak půl roku) to jen vydělávalo.
Třeba TIG mám čínu. Vybrečel jsem si ho v práci na v podstatě melouch, ale tam jsem nemohl jít do něčeho profi - prostě by to neprošlo. A financovat to "částečně ze svýho" taky ne. Firmě už se to zaplatilo (výstroje čerpaček a podobný blbosti), takže už nikdo neřeší, že mám doma v dílně TIG a občas s tím něco pro firmu dělám.
Na rozdíl třeba od svařování plastů. Tam to stálo firmu dohromady asi 200k. Teď už to asi půl roku leží u mě doma, protože to není potřeba. Ale na první akci během měsíce byla investice "doma" a dál (akce na víc jak půl roku) to jen vydělávalo.
-> StepaNoFUN: Ono když si vezmeš, že bys za všechno co si chceš pořídit měl dát nesmysl, tak by tě to přivedlo asi na mizinu
. Ale chápu, že pokud někdo často svařuje a třeba i pro známe a kamarády, případně jak ty píšeš nějaké ty bokovky, tak je tam nějaká návratnost, byť minimální. To už je pak na zvážení
.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> SO545: Vím o čem mluvíš, protože co si neuděláš sám, to nemáš a ochota lidí slábne
. Já mám stále svářečku od svých počátku, kdy ještě nebylo moc peněz, tak se vzala Einhelka za 6000
a byli jsme s bráchou rádi, že něco máme. Ale přemýšlím, že bych to zase posunul o kus dál, akorát vůbec nevím co pořídit. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Shader: Kdysi na mě koukali jako blázni, když jsme za svoje první COčko dal v tý době víc jak 4 svoje vejplaty (tenkrát asi 35k, bral jsem tak 7k), přitom by se něco "za vejplatu" koupit nechalo. Ale dodneška to funguje (přes 20 let), prošlo si to i skoro 10tiletým provozem ve firmě, víc jak rok jsem to tahal do druhý práce... A mimo spotřebních vecí, jednoho ušlápnutýho držáku hořáku (za kilo) a jednou poškozený desky HF TIGem (kterou mi výrobce druhej den opravil na počkání a za děkuju) to svařuje pořád bez problémů. Takže verzi koupit mašinu za "nesmysl" celkem pochopím.
-> Shader 25.10.20 18:35:26: nie mam to ako hobby a sem tam nieco spravim aj pre kamaratov a ich kamaratov...
Mam vo vybaveni urcite cez 30000e a to len preto ze nemam chut sa dnes niekomu prosit a mam rad kvalitne veci ktore vydrzia dlho...snad aj par generacii.
Je problem najst /za peniaze/ niekoho co spravi pracu na ktorej sme sa dohodli.
Uz zostava len velky sustruh min 40 alebo 50 ale to uz chce aj velku dielnu...snad raz.
Snad este par aut zrepasujem a ponizim stratu za vybavenie
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mam vo vybaveni urcite cez 30000e a to len preto ze nemam chut sa dnes niekomu prosit a mam rad kvalitne veci ktore vydrzia dlho...snad aj par generacii.
Je problem najst /za peniaze/ niekoho co spravi pracu na ktorej sme sa dohodli.
Uz zostava len velky sustruh min 40 alebo 50 ale to uz chce aj velku dielnu...snad raz.
Snad este par aut zrepasujem a ponizim stratu za vybavenie
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> SO545: Jsem svářeč amatér, ale svařováni mě baví. Kupovat nějakou extra drahou svářečku nemá pro mě smysl. 3500e??? To už se ale svařováním živíš ne? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
cina je za lacinko. a zvara.
potom je tu znackova ponuka a za drahsie , draho alebo za festdraho...
Zvolil som za draho Rehm 230A AC/DC za 3500e chyba k nemu uz len vodne chladenie...snad casom. Zvara paradne a zapaluje za 1.
potom je tu znackova ponuka a za drahsie , draho alebo za festdraho...
Zvolil som za draho Rehm 230A AC/DC za 3500e chyba k nemu uz len vodne chladenie...snad casom. Zvara paradne a zapaluje za 1.
-> Shader 25.10.20 15:56:33: klasická čína, maximálně přes nějakou zemi dovezená ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Nevíte co je za výrobu zn. Sherman, nemůžu to dohledat. Respektive zda se to k něčemu hodí, viděl jsem na YT nějaké video, kde s tím borec svařuje a ty sváry vypadaly hodně libově.
-> m8rinek: Jo na novým... To se to svařuje... :-D
-> m8rinek 24.10.20 20:52:41: slusne.
-> m8rinek 23.10.20 22:47:45: na nerez asi skor DC TIGa
Ako pise Stepan je to rukami a nastavenim...nerez sa nesmie prehrievat.
JA zvaram len Alu diely. Velmi pomoze ohrev zvaraneho dielu. Staci horak na propan.
V poslednej dobe viac menej trubky do hrubky steny 1mm...tam je to o drzani horaku a vedeni zvaru. Ohrievat to nema zmysel...aj sebemensia chyba je katastrofa![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ako pise Stepan je to rukami a nastavenim...nerez sa nesmie prehrievat.
JA zvaram len Alu diely. Velmi pomoze ohrev zvaraneho dielu. Staci horak na propan.
V poslednej dobe viac menej trubky do hrubky steny 1mm...tam je to o drzani horaku a vedeni zvaru. Ohrievat to nema zmysel...aj sebemensia chyba je katastrofa
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek: na AL asi dobry. Jen by to chtelo silnejsi masinu (do 5mm v pohode) a chce to pedal...
-> StepaNoFUN: Na nerez máme celkem namachrovanyho AC tiga od ESABu. Tohle jsme pořídili primárně na ALU.
-> m8rinek: Za mě to moc neumí tenký plechy v nerezu. Ale spíš je to (mejma) rukama. Prostě na tenkým (1mm) plechu mám ty svary moc černý - přepálený. Nicméně jak říkaj profi svářeči - když trochu umíš s čimkoli jiným, bude pro tebe TIG boj. :-/
BTW - vodní chlazení nemám..
BTW - vodní chlazení nemám..
-> StepaNoFUN 23.10.20 11:50:05: v podstatě jakákoli zkušenost, poznatek atp.... i když teď už budou zkušenosti i vlastní.
-> m8rinek: Mám to doma... Co Tě zajímá?
Máte někdo zkušenost se starším ,,číňanem,, Kuhtrieber TIG 200-315 AC/DC P .... Je to v čechách přebalený střídavý tig. Měl to někdy někdo z vás v ruce?
-> SO545 22.10.20 19:04:53: jistě do závady je to super pak se prodraží servis
-> Shader 22.10.20 18:06:28: může ale v hledej to v kombi mašině kde máš složitou desku ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda 21.10.20 22:49:30: ale no tak. ZAlezi co kupis a aka je to kombinacia.
V praci mame od Telwinu kombo za 3500e vsetko MIG. 3 horaky v jednej masine Cusi3 , Fe a Al
ovladanie ako pre debilov /obcas ma pocit ze je to naschval/ ale aj moznost vlastneho nastavenia
a ulozenia -jobov-
A v podstate kazda Tigovka je tiez kombo...dokaze MMA a TIG.
Mam rehm a MMA dokaze neskutocne luxusne...to zvara samo aj tenke plechy.
V praci mame od Telwinu kombo za 3500e vsetko MIG. 3 horaky v jednej masine Cusi3 , Fe a Al
ovladanie ako pre debilov /obcas ma pocit ze je to naschval/ ale aj moznost vlastneho nastavenia
a ulozenia -jobov-
A v podstate kazda Tigovka je tiez kombo...dokaze MMA a TIG.
Mam rehm a MMA dokaze neskutocne luxusne...to zvara samo aj tenke plechy.
-> Jarda/felda: Tak odejít může cokoli, znáš více lidí, kteří měli problémy s combi svářečkou?
-> Shader 22.10.20 09:30:07: viz třeba níže eidyho minulá mašina, něco odejde a nikdo to neopraví nebo to bude stát jako jiná mašina ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda 21.10.20 22:49:30: Mám doma cca 15 let a nevšiml jsem si ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Dneska jsem koukal na yt na ty rozdíly v zapalování. TIG LA už vypadá použitelné, není to HF, ale pro občasné použití asi dostačující. Jo, tak za 45k už by to něco umět mohlo, ale to už je cenově jinde. Když si vezmu, že do teď jedu na Einhellu za šestku
.
-> Jarda/felda: Důvod?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: Důvod?
-> Shader 21.10.20 21:44:44: kombinace je cesta do servisních pekel ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Shader: Moje Gama 176L už má LF, ale ještě jsem nezkoušel. Tak nevím. Kazdopádně slušná kombinace všeho je Alfain za asi 45K. Tu má milanrejpid a to už svařuje moc hezky. Aspoň na domácí žvýkání.
-> Shader: Ty kombinace... To o čem jsem psal byl nějakej Fronius (MIG/MAG, MMA, TIG Lift) a moc se mi to líbilo. Jen to s příslušenstvím (hořáky, bez vozejku) stálo asi 120k. :-/ Základní cena byla asi 80k
To radši nějakej TIG/MMA na 20 a MIG/MAG za 30.
To radši nějakej TIG/MMA na 20 a MIG/MAG za 30.
-> StepaNoFUN: Koukal jsem na nějaké kombinované svářečky mma, mig, mag, tig. Proto se ptám, podle toho co píšete by bylo super mít ten TIG s HF, ale víc jak 20tis. se mi dávat nechce. Na to moje občasné svařování ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Shader: Tak záleží co od toho čekáš. S LIFTem jsem to osobně ještě nezkoušel (i když jsem to v praxi viděl a ta mašina se mi moc líbila, jen po zjištění rozpočtu jsem si nechal zajít chuť - prostě uni servisní mašina a moc krásnej všestranej stroj). To škrtací je taková "z nouze ctnost".
I za 20 koupíš pěknej DC TIG s HF, nebo čínu s AC/DC (mám ji doma)...
EDIT: Jinak je to klasickej DC TIG. Jen si tu elektrodu prostě od začátku mrvíš "honěním" oblouku.
I za 20 koupíš pěknej DC TIG s HF, nebo čínu s AC/DC (mám ji doma)...
EDIT: Jinak je to klasickej DC TIG. Jen si tu elektrodu prostě od začátku mrvíš "honěním" oblouku.
-> StepaNoFUN: -> SO545: Krom toho zapálení, je to klasický TIG? S tím HF to už bud asi taky jiná cena co?