skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Petrson: Mám RD od Binzelu (4m) a nemůžu si stěžovat... RD jsem sháněl kvůli tomu, že jsem zvyklej ovládat tlačítko palcem a navíc mám možnost výměny hubic (dokonce jsem si z dílů několika výrobců poskládal speciální malou a krátkou hubici)...
-> Petrson 13.06.14 20:42:53: binzel je ověřená kvalita
-> alpin: -> Jozka: Ok tak vezmu tu 4 metrovku. A jakýho výrobce asi Binzela,což.
-> Petrson: ideál je 4 metrová hadica , 5 metrová sa zbytočne motá pod nohami
-> Petrson: Jestli na auto, tak já bych volil co nejkratší, se s tím pak člověk zbytečně přetahuje - ale na nějaký vrata či jiný podobný už je lepší delší..
Ví někdo jaký je rozdíl ve firmách Binzel a TBI krom toho, že každá sídlí jinde ale majitele má stejného
A jak dlouhý hořák vzít, základ jsou 3metry.Nebo vzít delší tj 5metrů. Je tam 2kladkovej podavač tak aby to zvlád.

A jak dlouhý hořák vzít, základ jsou 3metry.Nebo vzít delší tj 5metrů. Je tam 2kladkovej podavač tak aby to zvlád.
nevíte někdo kde sehnat díly na hořák binzel rmb25 ? nemůžu nikde nic najít
-> Stepan FUN: netvrdím ,že nie
akurát keď máš posuv na trošku inom leveli tak sa môže tá handrička chytiť ( odskúšané ) v domácich podmienkach ale pochybujem o takej situácii

-> alpin: Ono to pomáhá každopádně. Hlavně u poměděnýho drátu. Protože ta měď se z něj otírá i když je na cívce a pak to zanáší bowden... Proto jsem v jiným tématu psal, že měď je spíš horší, než lepší.
-> MOLSO: presne tak , odšróbovať koleno a prefúknuť , trocha potriasť a znova prefúknuť , a ten štipec pomáha len keď je drót zaprášený. Často vidím jak sa niekomu lepí drót v špičke a zbytočne dlho necháva zapnutý posúvač.. ten sa snaží tlačiť drót ktorý ale nemá kam ísť a kolečka z neho orajbú povlak.. keď sa špička uvolní tak povlak už je v bovdene - to len tak na okraj
-> Stepan FUN: dobry napad volaco zrealizujem 

-> Stepan FUN: !! good idea
-> MOLSO: Profukovat by se měl při každý výměně drátu. A doporučuje se dát před kladky podavače kousek ohnutýho filcu a kolíček, aby se ten drát před vstupem do bowdenu čistil.
-> Petrson: Omicron patří do střední třídy a poruchovosti se bát nemusíš. Teda aspoň u dřívější produkce, nevím jak je to teď.
Dotaz, má někdo z vás svářečku omi 206? náký zkušenosti / poruchovost atd.
-> alpin: heej ? a co mam s bowdenom spravit ? prefuknut ho ? 

-> MOLSO: špička dosť odchádza aj kvôli bordelu v bovdene , na to tiež bacha , nie málo špičiek už zahorelo 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: něco jinýho jsou startovací kable z lídlu a něco jinýho jsou profi kleště ke kterým mám přístup ;)
ten krokouš se nehřeje, ale můžu tam prostě dat lepší
ten krokouš se nehřeje, ale můžu tam prostě dat lepší

-> Peťa Klíč: Kleste u startovacich kabelu bejvaj srackovy. Jinak cim lepsi kleste tim lip. Zkus si na toho svyho krokodyla sahnout hned po svarovani a jestli bude teplej, tak stoji za hovno ( za predpokladu, ze je cistej svarovanej material).
no a co ten krokoýlek nahradit pořádnýma kleštěma? bude to mít přínos, nebo to stačí?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ahaaa tak tady sem tenkrát dělal chybu ;)
-> StepaNoFUN 07.06.14 06:12:08: znám obojí, bych nevěřil jak rychle se dá zout 

-> Peťa Klíč: Zadny maziva tam nepouzivej, jen ten separacni sprej pro svarovani. Nastrikej s nim hubici zvenku i zevnitr. Me se lip dela se sprejem nez s pastou, ale to zalezi na tobe, co se ti zda lepsi.
Hubici cistim dost malo, treba jednou za mesic. Pokud to musis cistit nekolikrat denne, tak mas nekde problem. Obvykle je moc velkej rozstrik. Coz znaci spatne zvoleny parametry svarovani. Pri normalnim svarovani by mela hubice zustat cista. Jinak to, z ceho leze drat se jmenuje pruvlak a je potreba to obcas menit, jelikoz se v nem vydira ten pruchod. Drat pak nema dobrej kontakt, vznika tam prechodak a prska to = zasrana hubice a okoli svaru.
Hubici cistim dost malo, treba jednou za mesic. Pokud to musis cistit nekolikrat denne, tak mas nekde problem. Obvykle je moc velkej rozstrik. Coz znaci spatne zvoleny parametry svarovani. Pri normalnim svarovani by mela hubice zustat cista. Jinak to, z ceho leze drat se jmenuje pruvlak a je potreba to obcas menit, jelikoz se v nem vydira ten pruchod. Drat pak nema dobrej kontakt, vznika tam prechodak a prska to = zasrana hubice a okoli svaru.
-> Stepan FUN:
"Takhle nějak musí chutnat hovno od nutrie.." (tak pravil kdysi kolega).. A ještě jak ta nasladko nazinkovaná huba dlouho vydrží - klidně i dva dny..


-> StepaNoFUN 07.06.14 06:12:08: jj, znám, úžasnej pocit když v botě chladne a člověk tiše teda spíš hodně hlasitě trpí . . .
-> Fén: Zinek nenávidím :-/ Je z toho pak takový hnusný sladko v puse. :-/
-> Peťa Klíč: A už Ti někdy spadla kulička ze svařování do ucha? To je teprve labůžo. :-D Celou její dráhu cejtíš. A pokud spadne do boty, ideální je ani se nehnout a jenom úpět. Pokud se pohneš bejvá to horší (spálenina na více místech).
-> Peťa Klíč: A už Ti někdy spadla kulička ze svařování do ucha? To je teprve labůžo. :-D Celou její dráhu cejtíš. A pokud spadne do boty, ideální je ani se nehnout a jenom úpět. Pokud se pohneš bejvá to horší (spálenina na více místech).
-> Peťa Klíč: Zinek voní, ale taky je z toho zinková horečka. Tak bacha. :o)
-> Peťa Klíč: na cistenie hubice su super tieto klieste ... shop.ploberger.sk/Zv-raci
a-a-letovacia-technika/...
/Klie-te-peci-lne-2-Origin
al-FIX-CO2-1.html stoja cca 500 kč. Ak nechces investovat, ide to aj stipackami srobovakom alebo vrtakom...... a ide to o dost lahsie dolu ak pouzivas ten sprej alebo vazelinu
do hubice treba obcas streknut sprej na hubice, alebo hubicu ponorit do vazeliny na to urcenej aby tie prskance zleizali lahsie. Sprej tiez nie je nejaky drahy a urcite sa oplati ho aspon z casu na cas pouzit ... napr www.servisni-chemie.cz/se paratory-svareci-spreje-pr ostredky-pro-lisovani-plas tu/980-kim-tec-svarovaci-s prej-co2-400ml.html
prievlak (tryska) sa bud opotrebuje ze ostane velka diera alebo sa v nej zatavi drot ... oboje je na vymenu. Niekedy ten zataveny drot povoli a da sa zvarat dalej... Inak pomaha ak ju tiez splechnes z casu na cas sprejom, nebude sa na nej tolko usadzovat bordel.
do hubice treba obcas streknut sprej na hubice, alebo hubicu ponorit do vazeliny na to urcenej aby tie prskance zleizali lahsie. Sprej tiez nie je nejaky drahy a urcite sa oplati ho aspon z casu na cas pouzit ... napr www.servisni-chemie.cz/se paratory-svareci-spreje-pr ostredky-pro-lisovani-plas tu/980-kim-tec-svarovaci-s prej-co2-400ml.html
prievlak (tryska) sa bud opotrebuje ze ostane velka diera alebo sa v nej zatavi drot ... oboje je na vymenu. Niekedy ten zataveny drot povoli a da sa zvarat dalej... Inak pomaha ak ju tiez splechnes z casu na cas sprejom, nebude sa na nej tolko usadzovat bordel.
dnes jsem třeba zjistil několik pouček ---
když to přistane za krk -- pěkně to pálí
když to přistane ve vlasech -- pěkně to pálí
nevzít si omylem větrací boty -- kurevsky to pálí
když na to nevidíš, zatoč kolečkem na přilbě doleva
nevěř, když říkaj, že pozink smrdí ,, krásně voní
když je podezřele studenej redukčák, zkus esi to syčí
když to nesyčí, upadl přivod k ventilu a plyn valí vesele všude kolem
když to nevaří, připoj kostru, kterou sis odložil na gumovej koberec
když to nevaří a kostra je kde má být, ulom šušeň na trysce
občas se prostě někam přivaří kleště místo toho, co v nich držíš
nemačkej ten knoflík, když nemáš sklopenou přilbu
když zapomeneš snížit proud, hrozí porušení zákona o zachování hmoty
jinak jak jsem si tak hrál, myslím že na to pomalu (velmi pomalu) přicházím - a po odtmavení helmy se mi už třeba i daří dret správnou vzdálenost :))
p.s. našel jsem v tom odpadu 0,6 pozink - 2ks - ty už se probodovaly snadno, ledce, dobrovolně, bez keců
a teď zopár dotazů na profíky:
čím prošťuchovat co nejméně destruktivně hubici?
prošťuchovat / čistit trysku (to z čeho leze drát)? a pokud ano - jak/čím?
někde sem čet občas šplichnout silikonove olej ?
bude k něčemu ten legrační krokodýlek na kostření nahradit aku kleštěma dimenzovanýma na 500A? (co se používaj na startovací kabely?)
když to přistane za krk -- pěkně to pálí
když to přistane ve vlasech -- pěkně to pálí
nevzít si omylem větrací boty -- kurevsky to pálí
když na to nevidíš, zatoč kolečkem na přilbě doleva
nevěř, když říkaj, že pozink smrdí ,, krásně voní
když je podezřele studenej redukčák, zkus esi to syčí
když to nesyčí, upadl přivod k ventilu a plyn valí vesele všude kolem
když to nevaří, připoj kostru, kterou sis odložil na gumovej koberec
když to nevaří a kostra je kde má být, ulom šušeň na trysce
občas se prostě někam přivaří kleště místo toho, co v nich držíš
nemačkej ten knoflík, když nemáš sklopenou přilbu
když zapomeneš snížit proud, hrozí porušení zákona o zachování hmoty
jinak jak jsem si tak hrál, myslím že na to pomalu (velmi pomalu) přicházím - a po odtmavení helmy se mi už třeba i daří dret správnou vzdálenost :))
p.s. našel jsem v tom odpadu 0,6 pozink - 2ks - ty už se probodovaly snadno, ledce, dobrovolně, bez keců
a teď zopár dotazů na profíky:
čím prošťuchovat co nejméně destruktivně hubici?
prošťuchovat / čistit trysku (to z čeho leze drát)? a pokud ano - jak/čím?
někde sem čet občas šplichnout silikonove olej ?
bude k něčemu ten legrační krokodýlek na kostření nahradit aku kleštěma dimenzovanýma na 500A? (co se používaj na startovací kabely?)
už vím kde zrada a proč to nešlo probodovat durch ---- je to 1.5 a na to nějakejch 150A fakt nestačí :) hold jsem slepě věřil že pálím jedničku ,,,
-> Peťa Klíč: Postup viz níže - ale já bych spíš prostřihoval nebo vrtal.. se mi to zdá jako taková čistší práce..

-> Peťa Klíč: Skoda, ze nebydlis v Prahe. Nejakej kurz by se dal zaridit :-) Jinak obyc CO se plechy takhle bodovat daj, ale neni to ideal. Hlavne musej bejt cisty poradne...
-> Klubko_: hned si du objednat víc plechových odstřižků z kontajneru



-> Peťa Klíč: no do Brna by se zajet dalo, ale musím makat na modré.
Nebude třeba mlátit
zkoušej, zkoušej, ono to po cvhíli půjde 
Jak jsem psal, plechy přitáhnout k sobě, když nepůjde durch, přidat o stupeň výkonu, na drát zatím nešahat, když půjde durch oba, přidat drát. Kroutit kolečkama, tak dlouho, až to půjde
Nebude třeba mlátit


Jak jsem psal, plechy přitáhnout k sobě, když nepůjde durch, přidat o stupeň výkonu, na drát zatím nešahat, když půjde durch oba, přidat drát. Kroutit kolečkama, tak dlouho, až to půjde

-> Klubko_: super,, nechceš se stavit a mlátit mě přes prsty kleštěma? 

-> Peťa Klíč: co to dá taky není úplně správně, protože to pak propálíš i ten 2. pelch. Ale víc, než když svařuješ např. přeloženy plechy. U mě je to cca o 1-2 stupně víc.
Ten posuv, no chce to vyzkoušet. Když bude málo, bude se ti tavit ten horní plech a spodní zůstane netknutej. Když moc, tak se dostaneš durch, ale udělá to zbytečně bakulu nahoře.
Plechy pečlivě přitáhnout svorkama k sobě. Když jsou dobře u sebe, líp si předávají teplo a nedojde k propálení, protože jako by neohříváš např. 1mm plech, ale 2mm plech.
Nastavení plynu jsem měnit nemusel. Když to budeš napřed nanečisto zkoušet tak to bys poznal, kdyby ho bylo málo.
Ten posuv, no chce to vyzkoušet. Když bude málo, bude se ti tavit ten horní plech a spodní zůstane netknutej. Když moc, tak se dostaneš durch, ale udělá to zbytečně bakulu nahoře.
Plechy pečlivě přitáhnout svorkama k sobě. Když jsou dobře u sebe, líp si předávají teplo a nedojde k propálení, protože jako by neohříváš např. 1mm plech, ale 2mm plech.
Nastavení plynu jsem měnit nemusel. Když to budeš napřed nanečisto zkoušet tak to bys poznal, kdyby ho bylo málo.
-> Klubko_: ano ano, takže vytočit co to dá a posuv kolem 2,5,, a co plyn? menší průtok? protože krs tu bodovací hubici si myslim že to nemá moc kam lítak, jako přes standartní ?
-> Peťa Klíč: teď ti jde o bodování za pomocí bodovací hubice ve smyslu propálení 1. plechu a chycení ke druhymu tak, jak jsem to dělal já teď na podběhu? Já to s OMI165 při pleších 0,8mm bodoval na stupeň 4/6, posuv 2-2,5/10. Drátu možná trochu víc, než při jinym svařování, protože jak psal Eidy o změně proudu, což na té svářečce nejde, tak moje teorie je ta, že vyšší proud horní plech propálí a větší množství drátu potom lázeň zatlačí hlouběj a "zahltí" a nedojde k propálení spodního plechu. Takle to dělám a snad to funguje.
Při svařování 1mm, 0,8mm plechu jsem musel nastavit 5/6, drát na 2,5/10.
Při svařování 1mm, 0,8mm plechu jsem musel nastavit 5/6, drát na 2,5/10.
-> Peťa Klíč: ale do samotnýho jedničky plechu jsem udělal díru jak do prdele aniž jsem to chtěl, tak nevim 

-> Eidy: pozitivní informace 

-> Bagrr- máma mele Emu: Nevim, jsou to fakt téměř nový stroje, takže s nima co se týče servisu nebyl.
Co se týče KITky tak ta opravdu za 15 nebude, nová jak říkáš je 22 a tady k tomu je up&down hořák co byl kolem 4ky a budíky... Skoro uvažuju, že jí vyměnim za svou KIT 190 Standard, ale krom přidávání na hořáku pro mě asi další přínos mít nebude...
Co se týče KITky tak ta opravdu za 15 nebude, nová jak říkáš je 22 a tady k tomu je up&down hořák co byl kolem 4ky a budíky... Skoro uvažuju, že jí vyměnim za svou KIT 190 Standard, ale krom přidávání na hořáku pro mě asi další přínos mít nebude...
-> Peťa Klíč: Na to abys to probodoval bys musel mít mašinou, která to umí. Nejdřív propálí vrchní plech velkým proudem a pak povolí a svaří. To rukama fakt neuděláš. Takže ti zbývá vrtačka a dělat díry do vrchního plechu.

fakt su lama,
kdysi jsem si pomocí corgonu vylepšil pár věcí (úprava koz pod auto, úprava vozejku pod motor, navaření matky na sežvýkanej šroub etc,, nic z toho nevypadalo zrovna hezky ale všecko nějak fungovalo)
nicméně zdaleka nejsem v tomto zběhel a nechci šahat na auto rukama co to neumí ,,
mám k dispozici kovový odpad na kterým můžu zkoušet
nicméně -- třeba -- mrsknul jsem přes sebe dva jedničky černý plechy, uchytil hezky svěrkama k sobě a zkošel jsem je probodovat durch ,, a proud neproud, posuv neposuv ,, ani hovno ,, what is wrong ??
kdysi jsem si pomocí corgonu vylepšil pár věcí (úprava koz pod auto, úprava vozejku pod motor, navaření matky na sežvýkanej šroub etc,, nic z toho nevypadalo zrovna hezky ale všecko nějak fungovalo)
nicméně zdaleka nejsem v tomto zběhel a nechci šahat na auto rukama co to neumí ,,
mám k dispozici kovový odpad na kterým můžu zkoušet
nicméně -- třeba -- mrsknul jsem přes sebe dva jedničky černý plechy, uchytil hezky svěrkama k sobě a zkošel jsem je probodovat durch ,, a proud neproud, posuv neposuv ,, ani hovno ,, what is wrong ??
-> Peťa Klíč:
bacha na gulicky roztaveneho kovu 




-> MOLSO: nojo,, a já vůl to držel v zubech a mačkal penisem 

-> Peťa Klíč: drzat v pravej ruke ( pripadne lavej ak si lavak) nemavat. mačkat ukazovákom
skoda-virt.cz/cz/.../2632 -trocha-teorie-o-svarovani

skoda-virt.cz/cz/.../2632 -trocha-teorie-o-svarovani
ehm ,,, nevisí někde návod pro lamy jak to držet, jak s tim mávat, jak to nastavit, jak to mačkat,, etc? :) (řeč o co2)
-> m8rinek: tak zrovna s ceborou nemáme u nás moc dobrý zkušenosti... Strašně se hřála a asi 3x se měnil podavač...
Jinak ten kühtreiber by mě docela zajímal, ale typuju, že s cenou pod 15 nepůjde... Vzhledem k tomu, že holá mašina nová se prodává okolo 22t...
Jinak ten kühtreiber by mě docela zajímal, ale typuju, že s cenou pod 15 nepůjde... Vzhledem k tomu, že holá mašina nová se prodává okolo 22t...