skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Svářeči (a sváření)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Co máš za flašku? Tady jak kde. Někde to neřešej vůbec a berou to výměnou, někde ti vyměněj jenom flašku s platnou tlakovkou a s propadlou Tě pošlou do pryč, někde ti pokud je propadlá naplněj jenom tu tvoji, takže tam čekáš, nebo jedeš 2x... Zkus servisy hasičáků. ;-)
Vim ze to je dementi dotaz, ale kde mi v Prahe nebo okoli naplni flasu na CO, aniz by hrotili papiry? Nebo jak to vubec chodi? Co musi mit aby s ni nemeli problem?
-> Stepan FUN: tak pant na bráně je jedno jak bude vypadat :D prostě se to nalepí a drží.. teda snad bude...
asi jo asi ji vezmu koupím za 150 tubičku 2mm elektrod a uvidime.. ještě nějakej štít seženu starej a uvidime no:) dik
asi jo asi ji vezmu koupím za 150 tubičku 2mm elektrod a uvidime.. ještě nějakej štít seženu starej a uvidime no:) dik
-> Tomaso435: Hele 60A je střed na elektrodu 2mm. 1,6tkou (1,5 asi nekoupíš) bych s tím nehazardoval. Regulace mizerná (skokově, ale to má skoro každý trafo), nicméně jak píšu - pokud si to mužeš otočit na svislo, tak se s tím dá. Na "stoupačky" je to napikaču, ale neříkám, že to s tím zavařit nejde. Ale zatím znám jenom 2 lidi (oba státní svářeči, "vyučený" na MMA), který dokážou svislák s trafem tak, aby opravdu vypadal... Většinou jsou stoupačky spíš pokus o lepení.
Každopádně pokud nemáš nic, tak klidně si to vyzkoušej. Za litr to myslím pryč pošleš kdykoli.
Jenom bacha - elektordy pouze E-R, nebo E-K... E-B Ti na to nebudou fungovat.
Každopádně pokud nemáš nic, tak klidně si to vyzkoušej. Za litr to myslím pryč pošleš kdykoli.
Jenom bacha - elektordy pouze E-R, nebo E-K... E-B Ti na to nebudou fungovat.
aukro.cz/svarecka-herkule
s-hes-150-turbo-zaruka-6-m
esicu-i4200546402.html ještě tahle mě zaujala...
a poslední tato aukro.cz/svarecka-i420967 1549.html
a poslední tato aukro.cz/svarecka-i420967 1549.html
-> Stepan FUN: právě že nechci bombu v baráku (teda táta.) já si jednou nějaký málý céčko koupím a nějak se to naučim.. tohle je spíš na takový to připrasení pantů na bráně nebo nějaký držáky misto složitýho vrtání a šrobování, na čem se vždycky zláme víc vrtáků než má cenu celá stavba.. :D
mě na tom zaujala regulace, elektrody od 1,5 (věčinou maj od dvou) a má to 140A takže i něco silnějšího by s tim asi šlo chytit... tak mám to vzít?
mě na tom zaujala regulace, elektrody od 1,5 (věčinou maj od dvou) a má to 140A takže i něco silnějšího by s tim asi šlo chytit... tak mám to vzít?
-> Tomaso435: Klasický trafo. Na horizontální svary silnějšího materiálu použitelný, na něco složitějšího a při potřebě svařování svisle je to spíše o lepení. Ale lepší mít alespoň něco, než vůbec nic.
aukro.cz/svarecka-elekt-h
erkules-zachovala-i4198072
254.html děcka co myslíte na takové to domácí lepení. panty na bránu, nějaký držáky na něco, případně trubky nastavit a tak .. na auto počítám že to nejde :)
-> rOMAN: krása.
Myslím že u tohoto je to uplně jedno jestli v kuse nebo po bodech, bude to myslím držet dostatečně i takhle :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> DEKODOVAC: Zajimavej nazev :-)
-> rOMAN: Hehe, to rikam furt, einhel je shit.
-> rOMAN: Hehe, to rikam furt, einhel je shit.
-> rOMAN: JJ mám KIT 190 a zkušenost stejná :))).
-> m8rinek: No ono to neni tak o rukach, ale o Cocku a to dost jsem zjistil :). Kdyz jsem mel jednou pucenyho od svary Eihleha SGH175 ci tak nejak tak jsem neudelal svar ani jeden. prks prks a nic . Ted kdyz jsem rek ze neco koupim tak jsem na ne taky koukal a rikal jsem si ze to bylo rukama. Nakonec jsem koupil pouzityho ceskyho Kühtreibera KIT 155 dlouha hadice ze obehnu cely auto a opravdu to vari a neprska :)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 2.5 rulitka elektroda
-> rOMAN 29.04.14 20:49:42: Já to dělám body vedle sebe, Jinak bych to musel seřizovat jemněji, aby se mi to propadalo a zároveň jsem nepropaloval. Takhle si to roztavení ovlivním jak dlouho to podržím a mám nastaveno trochu víc proudu (posuvu) než by bylo vhodné pro svařování v kuse.
-> rOMAN: Jestli sváříš 14 dní tak klobouk dolu...
-> rOMAN: Zde dát pozor na plastové pouzdra, rozhodně nevařit vkuse.
a ja sa mozem ist hanbit ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Kdyz probehla ta diskuze u nabidky svarovani tak se zeptam. Mam COcko 14 dni nikdy jsem nesvaroval tak se zeptam. Je lepsi ject svar v celku nebo se muze jako by bodovat na hned vedle sebe? (viz obrazek kdyz jsem dneska delal nahradu kosti) Svar v celku asi bude lepsi ale ty me zatim moc nejdou :)
nechtěl byste někdo 15kg cívku 1.2 drátu do COčka ?
-> Kocvin 27.04.14 14:03:13: Už to dávno nesleduju.. ale nějaký tuším Castolin elektrody, se kterejma si kolega přivařil - cituji: "hliníkovou trubku k dubovýmu špalku" stály zkraje 90.tých 25 kč/kus.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Samozřejmě to nebylo auto na jezdění po cestě.. Spíš takové lesní a hospodské přibližovadlo
-> Stepan FUN: Jo asi máš pravdu, zřejmě jsem tím svárem jen nahradil matku.. Ale i tak tam nějaké pnutí být muselo a je obdivuhodné že se nevytvořila alespoň trhlina.. Jinak s tou litinou je to teda slušný voser..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Stepan FUN: Jo asi máš pravdu, zřejmě jsem tím svárem jen nahradil matku.. Ale i tak tam nějaké pnutí být muselo a je obdivuhodné že se nevytvořila alespoň trhlina.. Jinak s tou litinou je to teda slušný voser..
-> Kocvin: U litiny je to právě otázka. Jsou 2 možnosti. Buď máš elektrody na předehřev, a tudíž to musíš svařovat za tepla a pak to nechat pomalu vychladnout, nebo máš elektrody na použití bez předehřevu a tam to zase nesmíš ohřát na víc jak 60°C. Takže zavaříš 2 cm a pak čekáš. V obou případech se doporučuje temování kladívkem. Takže bez předehřevu zavaříš 2 cm svaru, praštíš s kleštěma, vezmeš do ruky kladívko a kloveš do toho jako vrána do hovna než to schladne. U předehřevovejch se to temování taky doporučuje, ale můžeš si dovolit svařovat delší svár. Ale zase nakonec musíš zajistit pomalý chladnutí (nejlépe v peci s postupným snižováním teploty).
To že držel buben na poloose bylo spíš daný tím, že byl naraženej na kuželu a povedlo se Ti to dobře přivařit k poloose. A ten svár to nepustil ven. Nepředpokládám, že by to k tý litině nějak extra drželo...
To že držel buben na poloose bylo spíš daný tím, že byl naraženej na kuželu a povedlo se Ti to dobře přivařit k poloose. A ten svár to nepustil ven. Nepředpokládám, že by to k tý litině nějak extra drželo...
-> Kocvin: buben k poloose - odvážné
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: Litina se taky vaří za tepla že? Já jednou přivařil na stodváce buben k poloose normální elektrodou a vydrželo to rok a půl než šla do šrotu
Možná by to jezdilo ještě dnes..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin: Naposledy jsem elektrody na hliník kupoval cca kolem 8kč za kus. Takže AL se ještě dá. Zato elektrody na litinu... To je teprve raketa. Kolem 25kč za kus (2,5mm)
-> Jozka: 2,5mm za 12 kč, 3,2mm za 18kč zas není taková raketa i kdybych jich koupil 10 na zkoušení :)
-> Kocvin: To nebude levný pokusničení.. už před 20ti lety nebyly ty elektrody žádnej špás lacinej ani jako kusovky. Dodneška třeba nevím, čím by se dala svařit AL hřídelka okýnka ze Š1203, na který jsme kdysi jako na jedný z mála věcí úplně ztroskotali..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Stepan FUN: Tak nezbývá asi nic jiného než koupit a vyzkoušet :) V převodovce by asi toho zinku zas tak moc být nemělo.. Každopádně díky za cenné rady![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jozka: No zajímalo by mě i jak se vůbec taková slitina určuje a taky jak je to se svařováním dvou odlišných k sobě :) Počkáme si co na to odborník..
-> Kocvin: Tak kdysi není dnes... V tý době byla technologie MAG docela v plenkách. Dneska už se zase skoro nikde běžně nesvařuje MMA. ;-)
Tak rozdíl ve slitinách samozřejmě je, ale elektord až tak moc na výběr nemáš... Každopádně třeba pokud v tom bude nějakej větší než neznatelnej přídavek zinku, tak jsi prakticky v pr... Samozřejmě existujou speciály, ale to je většinou na TIG. Hliník a elektroda je spíš nouzovka. ;-)
Tak rozdíl ve slitinách samozřejmě je, ale elektord až tak moc na výběr nemáš... Každopádně třeba pokud v tom bude nějakej větší než neznatelnej přídavek zinku, tak jsi prakticky v pr... Samozřejmě existujou speciály, ale to je většinou na TIG. Hliník a elektroda je spíš nouzovka. ;-)
-> StepaNoFUN 27.04.14 12:34:24: ano, i lopatu z ruky..
-> Kocvin: U těch AL elektrod by mě rozsah použitelnosti taky zajímal.. Když se u fy svařovalo kdysi "autogenem" či později TIGem, tak u holejch drátů platilo že z.m. musí mít stejný složení jako p.m. - a to poměrně hodně přesnou shodu.
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Kocvin: U těch AL elektrod by mě rozsah použitelnosti taky zajímal.. Když se u fy svařovalo kdysi "autogenem" či později TIGem, tak u holejch drátů platilo že z.m. musí mít stejný složení jako p.m. - a to poměrně hodně přesnou shodu.
-> Stepan FUN: A je tam nějaký rozdíl ve slitinách? Abych nekoupil elektrody které mi ten můj hliník nezavaří.. Myslím to jak je tam napsáno "elektroda pro svařování hliníkových slitin AlSi12."
-> Stepan FUN: Mám strejdu svářeče, který mě do toho kdysi celkem dost zasvětil.. Jezdil německo rakousy apod.. svařoval mostní konstrukce, tlakové nádoby, náhony k turbínám v přehradách a říkal že by si nikdy "nelajznul" svařovat to cočkem. Od těch dob mám prostě zažité že elektrodou uděláš nejpevnější spoj.. Samozřejmě, že na to domácí svařování stačí 160A cočko a zavařím všecko bez obav :)
-> Chali: dík
-> Chali: dík
-> Kocvin: Hliník elektrodou jde svařovat jakoukoli usměrněnou svářečkou. Mimo jiné to jde i céočkem. Ale není to žádnej hit. Začátek svaru by sis měl předehřát, jinak to bude neprovařený, po nějaký dýlce svaru Ti to už bude mít snahu protejkat...
TIG nepočítám. Tam se svařuje naopak střídavým napětím a je to o level jinde...
TIG nepočítám. Tam se svařuje naopak střídavým napětím a je to o level jinde...
-> Kocvin: bude
Když už se tady rozjela diskuze o svařování elektrodami měl bych dotaz.. Mám invertor omicron gama 166 a chci se zeptat jestli mi to bude svařovat hliník?? Samozřejmě když koupím hliníkové elektrody.
Např. tyhle www.svarshop.cz/index.php ?option=com...
Např. tyhle www.svarshop.cz/index.php ?option=com...
-> DEKODOVAC: obyč trafo a rutilky 117
-> Kocvin 27.04.14 11:12:06: Proč myslíš, že pevnost svaru elektrodou je jinde? Ano. Pravu máš v tom, že svar z elektrody je (za normálních okolností) tvrdší. Ale pokud se jedná o čistej (obroušenej) materiál, tak si dovolím tvrdit, že správně zavařenej svar "Céočkem" a obalenou elektordou je pevností naprosto nastejno.
Samozžejmě poku máš doma malý "céočko" a velkou svářečku na elektrody, tak to je něco, co nelze srovnávat.
Samozžejmě poku máš doma malý "céočko" a velkou svářečku na elektrody, tak to je něco, co nelze srovnávat.
-> Jozka: Starou 250tku na kolečkách i s dálkáčem mám v práci teď, červenou 350tku taky s dálkou jsem dával dohromady v bejvalým zaměstnání a dost často ji i používal. Super mašiny. Jenom 250tku umí dneska málokdo zapnout aby nevyrazil v elektrárně i topičovi lopatu z ruky... :-D Pak se tam ještě někde váli malá přenosná MEZácká potvora, čož je taky myslím 350tka... Ale tu jsem snad ještě ani nezkoušel zapnout... To je tak, když v autě vozíš invertor od Froniusu. :-.D
-> castrol: Měl bys no![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Stepan FUN: KáeSky.. dost dobrý stroje, když se s nima moc nešíbovalo - ale to už asi moc lidí nebude vědět, o čem mluvíš..![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Klubko_: Přehození polarity na "Céočku" je kvůli možnosti svařování trubičkovým drátem (bez plynu).
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Trafo s usměrňovačem se nevidí? A třeba KS 250, KS 350 a podobný mašiny byly teda co?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Trafo s usměrňovačem se nevidí? A třeba KS 250, KS 350 a podobný mašiny byly teda co?
-> Klubko_: None, ja mam treba trafo JS 90 FN a da se k nemu pridat dalsi bedna - usmernovac. Ale trafo s usmernovacem se tak moc nevidi...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jéé, ty seš puntičkář ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Klubko_: Tak trafo s usmernovacem a trafo je rozdil zejo... :-)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale má.. jen každou chvíli jinde..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: že by to bylo trafo s usměrňovačem?
takovou svářečku máme doma. Svařuje se pulzním usměrněným napětím.
I na céóčku mám možnost přehodit polaritu (OMI 165). I když se přiznám, že nevím, k čemu by to bylo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
I na céóčku mám možnost přehodit polaritu (OMI 165). I když se přiznám, že nevím, k čemu by to bylo.
-> Kocvin: to akoze ked ides zvarat tou "minus elektrodou" musis vzdy prehadzovat aj klieste
?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Pravda..![42](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/42.gif)
![42](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/42.gif)
Panove co to je za blbost? Trafo nema plus a minus.