Motorové pily

prohledat
861 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 22.12.2012 do 26.01.2024, založil/a ogi
řadit dle data
11:15:19
16.01.2022
Bukaj
-> palinator 16.01.22 10:16:35: Jo, kladivem jsem taky pár klikovek u sekaček narovnal - ale je to tak 50/50 - někdy už to nedá gufero a lítá ven olej - záleží, jak moc a v jakém místě je ta klika ohlá...
10:41:27
16.01.2022
Pavel P..
-> palinator: to rezatý bahno v nádrži je následek starýho benzinu... a předevšim přísad které tam dneska jsou.... ideálně do takových strojů kupovat premiové benzíny, vervu apod. když vim že to nebudu moc často používat.4
10:16:35
16.01.2022
palinator
-> Pavel P..:

Teď jsem zrovna vyměnil hadičky na Varině a ten filtr tam dal.. Jenže asi jsem měl důvod, když po čtvrt roce jsem našel na dně plovákovky rezatý bláto. 8

No. Nakonec to stejně nepomohlo a asi bude mrtvej horní simerink. 8



-> Bukaj:

Mně známej SV Briggse rovnal kladivem. Servisní technici se křižují, leč sekačka už řadu let po incidentu běží.

Jinak mě teda Briggsy (aspoň ty SV) přijdou jako neuvěřitelně blbuvzdorný motory s dlouhou životností. S jednou výjimkou. Chce v tom jednou za pár let vyměnit olej. 7
22:24:12
14.01.2022
Pavel P..
-> Sita: na palivovou hadičku filtr nedávej, v nádrži je sítko na výstupu.... filtr občas dělá takovýhle problemy.
21:34:49
14.01.2022
Bukaj
-> Sita: Kdysi jsem na firmě taky řešil opravu sekačky (měli jsme též sekačky SOLO - dokud ta firma existovala, pobočka v Jesenici byla cestou) - kolega s ní u šéfa na starku nabral nějakou traverzu a ohnul klikovku - řešil jsem náhradní díly, vycházelo to asi na dva litry a dostupnost za měsíc - nakonec jsem někde na netu našel komplet novej motor B-S za 3000, takže jsem šel touhle cestou. Když jsem pak po letech potřeboval něco z toho původního motoru, zjistil jsem, že ho šéfova dcera při úklidu odvezla do sběrňáku... :-/
16:53:46
14.01.2022
Sita
-> palinator: tech 30 sekund je bez sytice, kdyz to zkousim prepinat na sytic, a zpet tak to meni chod, na sytic se to pak uz dusi. To bych rekl, ze se chova tak, jako se to chovalo driv. Nadrz jsem komplet vycistil a hadicku jsem dal novou. Faktem je, ze jsem na tu hadicku dal ten univerzalni palivovej filtr, protoze si myslim, ze v nadrzi zadnej neni. Benzin tece, rekl bych, normalne.



Zkusim asi teda mrknout na ty ventily, pist a valec. A pokud to bude mrtvy, tak koupim novej motor. Ta sekacka mi jinak padna pekne do ruky, ma hlinikovy sasi a mam k tomu dost novejch veci uz, takze to snad nebude uplne hloupy :D
upraveno 2x, naposled 14.01.2022 16:55:27
14:59:53
14.01.2022
Jakub05
-> Sita: Já tohle jednou dlouho řešil na kolegově sekačce, taky BS s SV ventily furt se měnily karburátory, cívky, svíčky z funkční sekačky a furt nic. Nastartoval, chvíli se to tak nějak převalovalo a pak zdechlo. Chytlo se to tak na 3.-4. pokus a pak už to tak nějak běželo, ale stejně jak brambory a výkonu moc nebylo. Nakonec šla dolů hlava a zjistilo se, že byl totálně vyběhanej výfukovej ventil ve vodítku a cestoval do strany a tím pádem netěsnil. Nakonec se použil jinej blok z motoru, kterej zas kvůli vyběhanýmu pístu žral olej (válec byl OK) a sekačka od tý doby běhá jak vítr.
12:25:44
14.01.2022
palinator
-> Sita:

Ten běh 30 vteřin je se zaplým nebo vyplým sytičem? Co se stane když s tim sytičem za chodu manipuluješ?



E: nemůže být v nádrži něco přicpaného nebo rozpadlá hadička?
upraveno 2x, naposled 14.01.2022 12:26:52
12:19:32
14.01.2022
Sita
-> Pavel P..: Tak sekacka porad nefunguje jak ma. Porad stejna zavada. Nastartovat na sytic jde, pak 30 sekund bezi (nic moc chod, ale bezi) a pak zhasne a je konec. Je to motor B&S Quantum 675, karburator s rucne ovladanym syticem a plynem. Ocpanym vickem nadrze to neni, svicka je nova. Karburator je komplet vycistenej. Jeste to natocim, aby bylo slyset jak to vrci. Treba to nekdo jasne identifikuje, ja uz jsem bezradnej.
13:37:10
02.01.2022
Sita
-> Pavel P..: Tak jsem to znova prošel, tu hlavní trysku znova vyčistil (zanesena podle mě nebyla), dal jinou svíčku, trochu posteloval dorazy a uz to asi běží. Uvidíme jak v trávě ta regulace bude otvírat klapku.

Na karburatoru je kromě dorazu jeden Šroubek s pruzinkou, asi nějaká bohatost, jak se to má správně seřizovat, nevíš?
00:09:24
02.01.2022
Pavel P..
-> Sita: v tom případě bude tryska v tom šroubu co drží plovákovku uprostřed....
23:55:14
01.01.2022
Sita
-> Pavel P..: Zkusim to ráno vyfotit, myslím ze jsem tam na sroubovak nic nevidel
23:33:08
01.01.2022
Pavel P..
-> Sita: klasicky na šroubovák a pod ní by měla být taková mosazná nebo plastová trubička která vede do difuzoru, jestli si to dobře pamatuju.... ale stačí to asi profouknout a nemusíš to vyndavat.
23:19:18
01.01.2022
Sita
-> Pavel P..: Jak se ta tryska vyndava?
23:05:14
01.01.2022
Crestik
-> Sita: měl jsem něco podobného. Ucpal se vstupní filtr na hadičce, co nasává z nádrže. Nacupovat to šlo, ale nestíhalo se plnit.
21:49:38
01.01.2022
Pavel P..
-> Sita: ještě mrkni na trysku... vyndáš jí z tý trubice do který šroubuješ šroub co drží plovákovku a zkus vyčistit.
21:04:31
01.01.2022
Sita
-> Pavel P..: Vlastní plovakova komora. Sekly jehlovy ventil by mohl být, zkusim ho vyměnit včetně toho pryzovyho sedla.
16:15:15
01.01.2022
Pavel P..
-> Sita: tipuju zanesenou trysku v karburatoru nebo zasekavajici se jehlovy ventil.... ma to karburator s vlastni plovakovkou nebo je spojeny s nadrzi ?
16:07:48
01.01.2022
Sita
-> Pavel P..: Taky jsem si myslel, ze je to tenhle regulator. Tak co by to zhasinani mohlo zpusobovat? Zkusim ted jeste pripojit palivo z jiny nadoby. Treba je pricpana nadrz... Pak uz pujdu po "elektrice".
15:07:44
31.12.2021
palinator
S těma snímačema mě dost překvapujete. Hlavně v kontextu toho, že jsem se ještě nesetkal se sekačkou kde by byl potřeba hlídat olej. V běžné praxi spíš je čas na výměnu, než na dolití.



Jasně, dědova bývalá bubnovka olej žrala. Ale jen kvůli tomu, že do ní lil vyjetej olej ze škodovky. 21
14:37:18
31.12.2021
Pavel P..
-> Sita: To co ti zavírá a otvírá klapku je regulátor otáček z klikové skříně, taková páčka s táhlama a pružinkama... ten je tam od toho aby zvýšil otáčky když se začne motor dusit při vysoké trávě...
11:12:11
31.12.2021
Sita
-> Bukaj 30.12.21 21:31:40: Myslim, ze mas pravdu. Sundal jsem kryty motory, ale zadny cidlo nikde nevidim. Je tam jen nejaka mechanicka vazba, ktera ovlada klapku v karburatoru a myslim, ze to je presne ono, co se deje. Po chvili proste zavre privod smesi a motor shasne. Zkusim ji odpojit. Nevim na co to tam je, to je nejaky hlidani dostatku oleje, resp. dostatecnyho tlaku mazani? Oleje je tam dost, sice tam asi neleju to, co tam ma bejt (davam 10W40), ale je ho tam dost...



Napsal bych presnejsi typ motoru, ale nikde nemuzu najit stitek a kryt neni standardni B&S. Je to sekacka od SOLO, kryty si delali asi svoje...
upraveno 2x, naposled 31.12.2021 11:12:54
21:31:40
30.12.2021
Bukaj
-> palinator: Myslím, že tenhle motor ještě ne. Tam bylo nějaké hydrodynamicko-mechanické hlídání...
20:46:52
30.12.2021
StepaNoFUN
-> palinator: Jo. Je to jen v podstatě hladinovej spínač. Ale je na minimu a dost často se stane, že tam je minimum, chytne to a jak se olej rozprostře a odteče z čidla, tak to zdechne.
20:28:44
30.12.2021
palinator
-> StepaNoFUN:

Něco takovýho obyč Briggsy s mazáním rozstřikem mají? 9
16:12:36
30.12.2021
StepaNoFUN
-> Sita: Taky bych se přikláněl ke snímači na olej. Zkontroluj hladinu a pokud je OK, tak zkus odpojit ten snímač co je na bloku z chcípacího okruhu.
23:41:23
29.12.2021
Bukaj
-> Sita 29.12.21 22:57:37: Mrkni na olej - jestli je ho akorát a jestli není zředěn benzínem...

Tyhle motory jsou nesmrtelný, pokud někdo nenabere skálu a neohne klikovku4
23:18:26
29.12.2021
David29
-> Sita: To je dvoutakt nebo čtyř?



V případě čtyřtaktu bych si ještě ohlídal stáří (tj. kvalitu) benzinu nebo tlakovej spínač na mazání respektive olej - jak není tlak oleje, tlakovej spínač motor zdechne
22:57:37
29.12.2021
Sita
Ahoj, delam trochu opravy zahradni techniky pred sezonou a mam problem se sekackou. Je to SOLO Primo 550R, motor Briggs asi 6HP, karburator Walbro LMS 32. Problem: za studena jde snadno nahodit, daji se nastavit max otacky, na ty to vrci asi minutu a pak motor zhasne. Po chvili zase nahodit jde, ale zase zhasne. Karburator jsem prosel, vycistil, zadnej problem jsem nenasel, dal jsem jinou svicku (ne novou), ale chova se to porad stejne. Testuju to se sundanym vickem nadrze, takze nepruchozim vickem to neni. Testoval jsem to i se sundanym filtrem a rekl bych ze palivem to neni, porad se tam rozprasuje, ale i tak to zhasne. Takze asi teda zapalovani? Resil jste nekdo neco podobnyho, ze po zahrati motor zhasne, v mym pripade teda asi prestane jiskra?
20:47:38
12.01.2021
jerrom
Díky všem za info, musím zkouknout jestli je to všechno a případně za dlouhých zimních večeru ji oživit. Na válec jsem moc nekoukal.
09:12:54
11.01.2021
Bukaj
-> Jarda/felda: Nebo trochu ošmirgluješ píst, dáš nový kroužek a taky pojede jako zamlada1

-> jerrom: Kdybys to chtěl vyhodit, tak dej vědět, třeba bych ti to zprovoznil (pokud je to kompletní)6
23:44:58
10.01.2021
Jarda/felda
-> jerrom 10.01.21 21:09:44: záleží na válcikdyby nebyl podrapanej a šel zaleštit tak dáš nový píst a jede dál 4
22:13:43
10.01.2021
Pavel P..
-> jerrom: na díly o to bude určitě zájem, prodával jsem nedávno přidřenou H55 asi za 2000,- na díly a ozvalo se dokonce několik lidí...
21:10:53
10.01.2021
jerrom
21:09:44
10.01.2021
jerrom
Má takovýhle vrak Husquarny 345 nějakou cenu? Nebo to mám rozdělit na kov a plast? Dostala se ke mě takhle rozebrána, píst je pridreny.
zvětšit Motorové pily - obrázek od jerrom vložen 10.01.2021 21:09:44
08:20:48
10.11.2020
palinator
-> castrol 09.11.20 17:37:45:

Mám takovou teorii že jak to zatim od tý doby co to mám píču najelo a měl jsem v tom na olej hodně bohatej mix a ještě z kdovíjakýho oleje, tak se to tou trochou čerstvýho 1:50 ještě nestačilo pořádně naředit a vypálit. Teď na podzim s tim ale budu trochu jezdit, tak bych řek že to bude lepší. Mám po předchozím majiteli Mogul Alfa 2T nebo jak a pak něco značkovýho do pily. Až to vyjezdim, tak do Terry koupim Mogul TSF.
06:01:24
10.11.2020
David29
-> Jarda/felda: No, mě právě bylo řečeno, že rozkládání oleje a gumových částí dělá ta biosložka
19:31:26
09.11.2020
StepaNoFUN
-> Pavel P..: Díky za info. Já věděl, že to neprojde. Jen jsem to zkusil. :-D
19:29:05
09.11.2020
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: Tak Mountfield prej prohlásil, že nelze objednat. Ale díky za tip. Kasumex má. Skladem. Dokonce jsem to hledal asi 3 vteřiny, protože je to jako první v nejprodávanějších. :-D Za 800 asi není co řešit.
18:36:38
09.11.2020
Pavel P..
-> Jarda/felda: jo, vetšinou to přijde ve stavu dlouholetýho uložení kde je většina pryžových dílů které přichází do styku s palivem nebo mazivem uplně nebo částečně na výměnu a většinou je to příčina nefunkčnosti.... zadřeniny nechci opravovat.1
18:33:36
09.11.2020
Pavel P..
-> StepaNoFUN: na oleomac mám na 936 a 941... jiný nemám, ani to nechci sbírat...4
18:10:08
09.11.2020
StepaNoFUN
-> Jarda/felda 09.11.20 14:12:40: nekoukal jsem. Dneska na me s tim vybafnul... howno vim, kde na ty mountrieldi mrdky koupit dily.
17:49:21
09.11.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> castrol: Ja mam cervenei 2T Mogul a jak jsem to dal 1:4 tak to nekourilo tak jako tak...
17:37:45
09.11.2020
castrol
-> palinator: tak jak je mozne ze to mas taku dymovnicu ,mame 2x motor a ani jeden nehuli



nebude to olejom ? ja davam divinol
14:12:40
09.11.2020
Jarda/felda
-> StepaNoFUN: kasumex nemá ?
13:10:14
09.11.2020
palinator
-> castrol:

Tlaky má dobrý, moc toho nenajezdila za svůj život. Chytá krásně a parádně drží nízkej volnoběh. Jediný co, tak z karbce teče benzín, tak to budu muset rozdělat.
13:08:13
09.11.2020
StepaNoFUN
-> Pavel P..: ted akorat prisel kolega s timhle... Nemas tam z nejaky nefunkcni? Pocitam, ze Mountfield za to bude chtit nesmysl. Je to Oleo-mac 952, rok 2004
zvětšit Motorové pily - obrázek od StepaNoFUN vložen 09.11.2020 13:08:13
12:20:58
09.11.2020
castrol
-> palinator: to chce go a terra hulit nebude 1
10:50:32
09.11.2020
Jarda/felda
-> David29 09.11.20 09:41:18: jedn věc je bio a druhá oddělování oleje 4
Extreme Tyres