Motorové pily

prohledat
861 příspěvků (zobrazeno 501 až 550) od 22.12.2012 do 26.01.2024, založil/a ogi
řadit dle data
00:26:48
01.04.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jak prosimtě měníš ojnici? to rozlisuješ kliku?
22:39:01
31.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Díky. Tady je válec jen vyleštěnej, tak to je cajk teda...



Ale měl bych ještě jeden dotaz. Stará origo ojnice se mohla na klice hýbat axiálně asi 2 mm doleva i doprava. U pístního čepu ale byla ojnice rozšířená, aby se s malou vůlí akorát vešla do pístu.

Nová ojnice má ale vůli do stran na klice i v pístu. Je to problém nebo tam něco chybí? Říkám si, jestli nebude ojnice jezdit za provozu pily zleva doprava... posouvat se v rámci vůlí v obou uloženích.
11:26:56
31.03.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nikasil když je vyleštěnej tak to ničemu nevadí, to je tvrdochrom... horší když je už opotřebenej a vyběhanej že jsou na něm citelný vlnky nebo rýhy od přidřenýho pístu... tam pak nový kroužky nebo píst už jsou zbytečný.



když se mázne píst a je to namazaný na nikasilu, tak jediná šance je vybrousit a vyleštit... zkoušel jsem i kyselinu ale to je docela zdlouhavý a ne zrovna příjemný.
00:52:06
31.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: No já v kasumexu objednal díly a zejtra budu skládat tu "svou". Vnitřní plochy válce nějak řešíš, když je ten nikasil skoro vyleštěnej? Čuměl jsem na nějakýho němce a ten se tam snažil dratěnym kartačkem obnovit honování...
00:35:03
31.03.2018
Pavel P..
a tady už po vypucování před složením.... čekal jsem že kroužky už budou unavený nebo zanešený ale byli jak nový a drážky čistý....
zvětšit Motorové pily - obrázek od Pavel P.. vložen 31.03.2018 00:35:03
00:31:59
31.03.2018
Pavel P..
a tady válec... tam už bylo trochu karbonu ve spalováku, ale jen takovej malej divnej ostrůvek...
zvětšit Motorové pily - obrázek od Pavel P.. vložen 31.03.2018 00:31:59
00:30:23
31.03.2018
Pavel P..
Dneska jsem kompletoval jednu Stihlku, konkretně 031AV z roku asi 75... pochází z německa, takže to neběhalo na M2T... takhle vypadá vnitřek karteru po 40letech, nikde ani stopa po karbonu1
zvětšit Motorové pily - obrázek od Pavel P.. vložen 31.03.2018 00:30:23
16:35:14
28.03.2018
Sita
diky chapi za tipy, o vikendu to zkusim projit
12:57:44
28.03.2018
Pavel P..
-> Sita: ještě zkus nastavit základ karbce... 1 a 1 otáčka na L a H, většinou když to po ohřátí zdechá na volnoběh tak bejvá moc bohatá směs na L.



blbý gufera bys poznal tak že když necháš pilu blafat na volnoběh chvíli a pak přidáš tak se zadusí a jde vytočit jen na sytič... stejně se to chová když je ucpaný sítko v karbci nebo prasklá palivová hadička či ucpanej filtr v nádrž.



ztvrdlý membrány se chovaj tak že pila jde špatně nastartovat za studena.
12:35:33
28.03.2018
Pavel P..
-> Sita: vypadá jak nová... krásnej kus, bohužel těmto modelům 350/360 odcházej ty zapalovací cívky co jsou na svíčce.



upraveno 1x, naposled 28.03.2018 12:54:33
11:52:02
28.03.2018
palinator
-> Bukaj:

Asi máš pravdu..



E: ten původní příspěvek jsem nedočet.
upraveno 1x, naposled 28.03.2018 11:52:46
11:50:37
28.03.2018
Bukaj
-> palinator: Spíš bych se přikláněl ke kamenným guferům na klice...8
11:45:33
28.03.2018
palinator
-> Sita:

Nějaký svinstvo v karbci, blbý nastavení?
11:37:15
28.03.2018
Sita
pridam foto, jen tak...
zvětšit Motorové pily - obrázek od Sita vložen 28.03.2018 11:37:15
11:30:15
28.03.2018
Sita
Vidím, že jste znalci, tak bych poprosil o konzultaci: Po tátovi mám asi 42 let starou Homelite 350. Pila je ve výborným stavu, ale poslední dobou se mi děje, že po delším řezání začne zdechat a volnoběh až se dostanu do stavu, kdy už jí musím držet v otáčkách tůrováním a občas dokonce i obohatit směs sytičem (přivřít vzduch). Jinak za studena startuje a chvíli i řeže normálně, ale pak se to začne zhoršovat.



Mám podezření, že po zahřátí začne někde přisávat vzduch, nejspíš kolem kliky? Ale nikdy jsem ji nerozebíral, a tyhle věci celkově moc nedělám...
11:17:29
28.03.2018
Pavel P..
-> Bukaj: Jehličková ložiska se zase víc zanášejí karbonem... dělal jsem nedávno repas jednoho 33let starýho Partnera o obsahu 70ccm a taky tam byla slušná vrstva černoty.... ale vnitřek karteru byl krásně čistej, zanešený byli hlavně ložiska na klice a kanálky pro mazání druhý strany ložisek... prostě místa kde se směs moc nevíří.... taky od toho byli ložiska krásně vyběhaný.
09:52:07
28.03.2018
Bukaj
Ono víc oleje u starších strojů souviselo hlavně s tím, že ojnice měly pouzdra, zatímco novější mají válečková (jehlová) ložiska. Pouzdro se pochopitelně potřebuje mazat víc...4
23:51:04
26.03.2018
Borderer
-> kraska98: Jasně, ale to už se bavíme o poměrech oleje, který jsou jsou za hranou selskýho rozumu. Každej motor snese dlouhodobě minimálně tolik, co je předepsaný pro záběh. Třeba ta 180tka se maže celých 45 let v poměru 1:25 a uvnitř se žádné zanášení nekoná. Když sem zase zajížděl celkem těsnej výbrus na ČZ 476, tak sem jezdil prvních 1000 km na bohato s poměrem 1:25, bo se to jinak kousalo. 3 Krom toho, že za mnou byla po průjezdu delších obcí modrá mlha, motor čistej a kroužky taky.



Co si matně pamatuju, tak někdo na jawamania.info dělal pokus a došel k poměru 1:10, než to začalo hůř jet. 3
23:14:27
26.03.2018
kraska98
-> Borderer: Jj,já taky do pionýra liju 1:33.Ale to jak píše, že více oleje nevadí není úplně pravda.Když ho tam máš moc tak se ti můžou zakarbonizovat kroužky a zadřeš hned.
22:53:07
26.03.2018
Borderer
-> CHIP: Více oleje nevadí, míň jo. Taky v důsledku univerzálnosti mixu micháme 1:33 a lejem to do pil s věkovým rozpětím 45 let. Starý pily mají mastnější benzín spíš v důsledku použitých materiálů, díky konstrukci a namáhání, než žeby to ten olej neumazal.

Sám mám vyzkoušeno u Husqarny 180tky, že se na 1:50 ten motor chová trochu jinak a zní divně, když tam leju předepsaných 1:25, motor jde líp, při špalkování nevadne a při použití kvalitního oleje ani nekouří.

Také vyzkoušeno z motorek, lidí co mazalo kejvačky 1:50, protože "moderní kvalitní olej" pak zaplakalo, protože zadřeli ojnici na pístním čepu... 6
20:28:43
26.03.2018
Pavel P..
-> vhml: tak jasně... co asi mohl jinýho čekat :-D

-> CHIP: no holt je to budoucnost... ale profi těžařský stroje pojedou furt na benzin :-)) ale určitě pro lidi kteří tomu nehoví je ta AKU asi ideální volba... ovšem až klekne baterka, tak nová stojí docela balík..1
11:18:08
26.03.2018
CHIP
-> Pavel P..: Takže v tom případě budu pokračovat v dávání 1:40 .. tím se nemůže nic pokazit .. možná Husqvarně dám malinko míň. Ale díky ..

Jinak jsme s otcem byli v lednu vybrat pilu pro něj. Potřebuje sem tam něco říznout a už má taky nějakej věk. Koupili jsme pilu na baterii .. včera jsem to použil na odvětvění takovýho dost většího smrku a pořezání těch větví .. překvapilo mě jak to ta pila zvládla .. je ovšem jasný, že na žádný velký řezání to není, ale i tak mě překvapila. Pro mojeho otce je hlavně důležité, že to prostě vezme do ruky a řeže .. nemusí míchat benzín a pak to v jeho věku ještě startovat.
09:02:02
26.03.2018
vhml
-> Pavel P.. 26.03.18 08:49:21: kamarád koupil kdysi do fichtla nějak super hyper olej , psali že se může dávat až 1:100. Tak to dal a ujel dobrý 3 km 3 3 3
08:49:21
26.03.2018
Pavel P..
-> CHIP: dřív se používal větší poměr oleje kvůli tomu že oleje tehdy nebyli tak kvalitní.... takže dnes můžeš i 1:50 použít, nicméně do nějaký pily která je v těžbě a nebo s větší lištou na větší průměry kmenu bych klidně dal 1:40 nebo 1:33 kvůli většímu namáhání.
07:32:40
26.03.2018
CHIP
-> Pavel P..: Zajímavé .. mám starší stroje moc rád.

Jen mě tak napadlo. Co poměr oleje s benzínem .. díval jsem se, že do Stihl 031AV je psáno 1:40 .. do Husqvarny 55 je psáno 1:50 .. Dávám do obou pil 1 :40 .. někdy i mírně více oleje. Jak je to správně ? Osobně si myslím, že mírně víc oleje nemůže uškodit.
23:49:41
24.03.2018
Pavel P..
Jinak aby tu nebylo jen kecání, tak přidám něco ze své zahrádky.... do ČSSR se to nikdy nedováželo ani přes Tuzex, takže jich tu moc nebude ale je to celkem raritní záležitost.... Solo 616AV, obsah 52ccm, výkon 2,9kW.... stáří přes 40let.



Strávil jsem na nich něco hodin ale všechny jsou již plně funkční :-)
zvětšit Motorové pily - obrázek od Pavel P.. vložen 24.03.2018 23:49:41
23:19:20
24.03.2018
Pavel P..
-> StepaNoFUN: Já jsem loni lil do sekačky s klasickým B-S motorem pouze starý mix vylitý z různých pil a křoviňáku, ať už starý nebo namíchaný kdovíjakým poměrem a olejem a sekačka na to spokojeně sekala celou sezonu v průměru tak 1-2x do měsíce cca 500m2 a svíčka byla jen trochu nahnědlá, pouze to trochu víc hulilo a smrdělo... 3
23:12:07
24.03.2018
StepaNoFUN
-> palinator: Benzín míchám tak po půl litru až litru... Mám to jen do pily a křoviňáku. Když vím, že křoviňák nebudu dýl používat, benzín z něho vylejvám, z pily to samý. A 4T sekačka (STIGA, 5HP motor) si ho v pohodě přechroupne. Ale naleju do tý cca 3l nádrže max 0,5l mixu a doleju čistým... To samý do centrály. Samozřejmě že když ty 4T budeš provozovat na plnohodnotnej mix, tak zalepíš svíčku... Ale používám kvalitní oleje do benzínu (Husqvarna LS, Castrol TT) a tak není potřeba to předávkovávat.
07:15:08
24.03.2018
palinator
-> Jarda/felda:

Od pilin čistim vzduchem.
06:15:06
24.03.2018
David29
-> StepaNoFUN: Co, že nemá mazací schopnosti... Ta bestie rozkládá gumové vnitřky karbecu, když to dýl stojí. Proto jsme přešli na N98, kde je méně biosložky, která to právě dělá...
00:43:04
24.03.2018
Jarda/felda
-> palinator 24.03.18 00:01:31: já se starým benzínem meju pilu od pilin s olejem 3
00:01:31
24.03.2018
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

A co s nim?
23:48:37
23.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Tyvole rok starej benzin je dobrej tak na myti neceho mastnyho a ne do motoru...
23:44:08
23.03.2018
palinator
-> StepaNoFUN:

Křoviňák AlKo jsem zatím klep klep nezadřel, i když jezdim rok starou směs. Zjara tam teda drobek přidám čerstvýho oleje. Ono kde taky mix dojíždět. Jednou jsem to nalil do 4T sekačky a moc dobrej dojem to na mě nedělalo. 3
22:12:12
23.03.2018
David29
-> hans1: My jsme ji zkoušeli u hasičů. No nevím, mě nenadchla. Abych šel ke stromu s tím, že nevím co dá a co ne, a pak se vracel pro normální....
19:50:22
23.03.2018
hans1
-> StepaNoFUN 20.03.18 21:17:09: Zrovna včera jsem poprvé vyzkoušel novou elektrickou pilu makitu -spokojenost -hlavně když člověk potřebuje tu a tam něco říznout.Štvalo mě pořad startovat na každý řez,mám těžkou pilu a elektrickou ani člověk neví že má v ruce.Třeba když mi dělali střechu měli jen elektrické.
21:25:36
20.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: No jasný na pár větví...
21:17:09
20.03.2018
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Elektrickou pilku koupil loni brácha a můžu říct, že ji používám častějc, než skoro novou Husqvarnu. Ono když mám něčeho řezat víc, motorovku si vezmu, ale jinak na nařezání pár polínek do dílny je mi líto tu motorovou tahat. Ono vždycky namíchat čerstvej benzín (ono se málo ví, že olej namíchanej v benzínu ztrácí mazací schopnosti po cca 3 měsících), pak si zasmradit dílnu, nakonec to všechno vyčistit... Tu elektrickou prostě vezmu, zapojím, kouknu na olej na lištu a nakonec trochu ofouknu vzduchem...
21:09:22
20.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P.. 20.03.18 20:57:54: OK díky. No ona jezdila každej rok alespoň chvíli, ale táta se k ní nechová moc dobře. Dořeže a nechá jí kde mu odpadne od ruky 8 Proto bych se jí rád ujal. Doma pižlám elektrickou pilou, což je voser...
20:57:54
20.03.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já kupuju většinou tady kasumex.cz



ale taky záleží jak moc je jetá, třeba ani GO nepotřebuje... chce to zkusit vůle na ložiskách a hlavně jakou má kompresi a jak vypadá píst,.... každopádně jestli dlouho nejela, tak základ je dát nové hadičky, filtr do nádrže a membrány do karburátoru a měla by fungovat.
20:51:46
20.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Dobre, zkusim to s tatou vyjednat.. mas nejakej tip na obchod, kde ty dily brat?
20:51:35
20.03.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: U dvoutaktu může byt zalepenej píst,hlava a nejvic výfuk. Něco motorů jawa 350 jsem se jako mladej nadělal včetně svojí 634 6 M2T není ani na mazání vrzajících pantů u branky, ani dveře od chlíva78 Jedinej dobrej minerál SAE40 do dvoutaktů byval Castrol TT. Novým olejem se nic nerozpustí - ideálně prolítne klikovkou, namaže, a potom by se měl už jen co nejlíp spálit a nezanechat ve výfuku bordel..
20:45:06
20.03.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no to je rada nad zlato.... dřív se místo M2T dával do pil M6A pro lepší mazací schopnosti... takže jestli chceš pokračovat v tradici tak dej aspoň M6A. ale klidně bych sundal válec a podival se do karteru a kanálů válce jestli tam nějaké usazeniny jsou.... u týhle pilky by se i vyplatilo udělat GO to je ještě kvalitní stroj, jestli je zdravej píst a válec a nejsou zanešený kroužky karbonem, tak dát jen nový ložiska, gufera, těsnění, hadičky, membrány a hlavně vyčistit a vymejt kartery a válec a pak můžeš v klidu dávat kvalitní olej aniž by se něco rozpustilo a pila bude zase sloužit.
20:27:45
20.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Dobře, VIF ne. Ale s tim M2T nevim... Kolega, vášnivej motorkář a dřevorubec mi radil, ať tam pořád dávám M2T, když ho tam táta lil 20 let a vnitřek je zajetelenej... Aby se prej nerozpustily usazeniny a nezačalo to zlobit. Co ty na to? Přidřená neni, komprese nějaká je :-D
upraveno 1x, naposled 20.03.2018 20:28:09
20:25:48
20.03.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ne, žádný sračky tam nepřidávej... namíchej jen benzin s olejem, hlavně ne M2T, ale kvalitní olej do pily.... v karbci může bejt usazenina a taky už ztvrdlý membrány, jinak by mu nic být nemělo.



jinak ještě je důležitý jestli neni přidřená a má dobrou kompresi....
upraveno 1x, naposled 20.03.2018 20:27:34
20:22:21
20.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Dobře, zkusim zejtra. Dneska jsem ji trochu vyčistil od 20letých nalepenin a nastavil jsem odtrh na cívce (na papírek). Ještě zkusim sehnat novou svíčku a uvidíme...

Bojim se rozebírat karbec. Je moudrý přidat do benzinu mimo oleje i VIF (benzínovej, co leju do auta)? Aby se to trochu pročistilo...
22:47:02
19.03.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: tak nastav základ, oba šrouby L a H na jednu otáčku od uzavřenýho a třetím šroubem dolaď volnoběh...
22:33:22
19.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: No ne tak má moc vysokej volnoběh, že běží řetěz na volnoběh...
22:24:17
19.03.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: na údržbu neni potřeba manual.... 3
20:05:57
19.03.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Nevíte kde sehnat manuál na Stihl 024 AV? Potřeboval bych si na tom udělat nějakou údržbu...
Extreme Tyres