nějak to tu zdechlo..... tak oživíme, můj nedávný úlovek Dolmar CC, první typ 109, obsah 80ccm a výkon 5 koní..... ale váha víc jak 10kg.
dlouho nejela, bude třeba klaiscká udržba a nový membrány a bude zase vrčet
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motorové pily
00:31:32
27.06.2016
27.06.2016
Pavel P..
23:05:20
26.06.2016
26.06.2016
Pavel P..
Popojedem... včera jsem ulovil luxusní kousek, SOLO 635, rok cca 1968, obsah 92ccm a výkon 5,5 koně.... a váha poctivých 12kg.
Podle vrtsvy prachu a mastnoty nejela minimálně 10let.... takže proběhla očista, výměna všech palivových hadiček, membrán v karburátoru a jeho rozhýbání a seřízení.... nečekal jsem zázrak ale pila chytla na první zatáhnutí...... je to radost přivést k životu takhle starej a léta odloženej stroj
Podle vrtsvy prachu a mastnoty nejela minimálně 10let.... takže proběhla očista, výměna všech palivových hadiček, membrán v karburátoru a jeho rozhýbání a seřízení.... nečekal jsem zázrak ale pila chytla na první zatáhnutí...... je to radost přivést k životu takhle starej a léta odloženej stroj
23:40:09
30.05.2016
30.05.2016
Jozka
-> Pavel P.. 30.05.16 16:54:06: Asi 639.. mám teď po ruce jen návod (pro 639/645) se záručákem (1995..). A domky zkusím možná poptat do zásoby, dík za tip.
21:31:33
30.05.2016
30.05.2016
Pavel P..
-> palinator: typy stejný nejsou.... každej má jiný číslo, ale vyznat se v tom neumim, spíš beru průměr difuzoru jako určení na jaký obsah +- bude určený.
21:18:29
30.05.2016
30.05.2016
palinator
-> Pavel P..:
Když jsem se koukal na nějaký srovnání, tak ten název karburátoru byl u obou pil stejnej. To se dělaj jakoby stejný typy karburátorů v různejch velikostech?
Když jsem se koukal na nějaký srovnání, tak ten název karburátoru byl u obou pil stejnej. To se dělaj jakoby stejný typy karburátorů v různejch velikostech?
20:11:36
30.05.2016
30.05.2016
Pavel P..
-> palinator: 115ka má výkon vyšší jen o 0,3kW... to bude daný větším karburátorem...neřešil bych to.
18:18:46
30.05.2016
30.05.2016
palinator
-> Pavel P..:
Můžu se zeptat? Nevíš čim je způsobenej rozdílnej výkon u 111 a 115 Dolmara? Nejde 111 nějak "čipnout"?
Můžu se zeptat? Nevíš čim je způsobenej rozdílnej výkon u 111 a 115 Dolmara? Nejde 111 nějak "čipnout"?
16:54:06
30.05.2016
30.05.2016
Pavel P..
-> Jozka: 639 nebo 645... je to na tom znaku nad rukojetí... tenhle model neni špatnej ale má to blbě řešený plastový domečky ložisek který občas praskaj a už se nedaj moc sehnat. ale jinak je to slušná a výkonná pilka.
14:27:36
30.05.2016
30.05.2016
Jozka
-> Pavel P..: OK.. identifikovat z hlavy neumím (i když celkem nedávno jsem si označení pamatoval )..
13:26:56
30.05.2016
30.05.2016
Pavel P..
-> Jozka: vylejt, dát novou směs... panákem oleje si akorát zasereš výfuk a svíčku sazema... jakej jeto model, číslo?
09:02:21
30.05.2016
30.05.2016
Jozka
-> Pavel P..: To bych nerad.. je to ještě relativně poctivec ze začátku 90., nějakou těžbu má sice za sebou, ale aktuálně užívám jen na velmi přetržité výřezy náletů.
Dát tam panáka novýho oleje má nějakej smysl ?
Dát tam panáka novýho oleje má nějakej smysl ?
08:47:47
30.05.2016
30.05.2016
Pavel P..
-> radekp: cca pět, který jsou funkční a používám je...pak hromadu vraků a nějaký funkční na prodej.
-> Jozka: asi archivní zrající ale moc bych neriskoval, přidaný olej už nebude mít moc mazacích schopností, tak abys jí nezadřel.
-> Jozka: asi archivní zrající ale moc bych neriskoval, přidaný olej už nebude mít moc mazacích schopností, tak abys jí nezadřel.
08:03:35
30.05.2016
30.05.2016
Jozka
Včera jsem docela koukal - v již postarším Sole (v dětský velikosti) mi nechal před rokem kamarád plnou nádrž benzínu, čehož jsem si tehdy nevšiml.. a chytala napoprvé, pak za tepla i polostudená skoro líp, nežli na novej..
06:07:53
30.05.2016
30.05.2016
radekp
-> Pavel P..: pěkný kousek, kolik jich máš celkově?
00:17:24
30.05.2016
30.05.2016
Pavel P..
Tak popojedem... v sobotu jsem za pětikilo splašil dalšího veterána, Husqvarna 65, rok cca 1970... obsah 65ccm a výkon 2,8kW.... minimálně 10let nejetá, bylo potřeba udělat karburátor, starter byl rozpadlej, chyběli nějaký šrouby a lišta s řetězem.
Strávil jsem na ní asi dvě hodiny práce ale odměnou byl úspěšný start a pěkný zvuk.....
Strávil jsem na ní asi dvě hodiny práce ale odměnou byl úspěšný start a pěkný zvuk.....
23:59:03
11.05.2016
11.05.2016
Borderer
Ono ty brzdy sou dobré, pokud člověk kácí běhá v houšťáku...pokud jen špalkuje dřevo na dvoře, tak je takřka zbytečná. Taky občas špalkuju s Husquarnou z roku 1970 a je to radost s tim dělat... Pila co má motor větší a výkonější jak fichtl.
23:13:29
11.05.2016
11.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Jarda/felda: tak me se taky aktivovala jen jednou. Ale až budeš mít pak ksicht na sracku tak už bude pozdě...
21:00:26
11.05.2016
11.05.2016
Jarda/felda
-> Sejki - zrušená registrace 11.05.16 09:23:24: brzdu sem za moje řezání aktivoval párkrát a nikdy by se nic nestalo
13:32:47
11.05.2016
11.05.2016
CHIP
-> Pavel P..: Zasmál jsem se ..
Uvidíme .. cuká se že to komusi patří atd. Budu muset jít přímo na místo a předhodit nějakou penízku ..
Uvidíme .. cuká se že to komusi patří atd. Budu muset jít přímo na místo a předhodit nějakou penízku ..
13:03:07
11.05.2016
11.05.2016
Pavel P..
-> Sejki: Ty seš taky dobrej do hororu......, s takovýma pilama se dodnes kácí stromy v brazilských pralesech, nic lepšího a odolnějšího neni.....a když člověk používá mozek, jak píše Chip, tak žádnou brzdu nepotřebuje....30let se pily vyráběly bez brzd řetězu a nikomu nechyběla a lidi co s tim pracovali jsou dodnes živí a zdraví.
když se bojíš řezat s pilou bez brzdy, tak si raději kup rámovku....ta ti neublíží
-> CHIP: určitě ji vem... dá se na to většinu dílů objednat, buď u nás nebo přes ebay a je to jedna z nejsilnějších pil.
když se bojíš řezat s pilou bez brzdy, tak si raději kup rámovku....ta ti neublíží
-> CHIP: určitě ji vem... dá se na to většinu dílů objednat, buď u nás nebo přes ebay a je to jedna z nejsilnějších pil.
09:23:24
11.05.2016
11.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> CHIP: nevim, precejen bych mel strach, nikdy nevis co ti ta pilka udela...
09:17:08
11.05.2016
11.05.2016
CHIP
-> Pavel P..: Je samozřejmý, že jestli ji pustí, tak to hned beru .. kdyby něco, dá se to vždycky za nějakou kačku prodat ..
-> Sejki: Stihl 031 je bez brzdy .. a pokud při řezání používáš mozek, tak je to bez problémů .. je ovšem jasný, že na těžbu v lese to není ..
-> Sejki: Stihl 031 je bez brzdy .. a pokud při řezání používáš mozek, tak je to bez problémů .. je ovšem jasný, že na těžbu v lese to není ..
09:04:44
11.05.2016
11.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Pavel P..: to je dobry uz tak do nejakyho hororu ne? Ja bych teda asi s motorovkou bez brzdy nerezal...
08:57:54
11.05.2016
11.05.2016
Pavel P..
-> CHIP: jestli ji pustí tak ji ber.... je to pěknej kus historie, jedny z prvních pil který se do čssr dovezly a používali je lesáci.
08:51:09
11.05.2016
11.05.2016
CHIP
-> Pavel P..: Zeptám se ve Šternberku .. je tu taky takový Husqvarna kšeft .. uvidíme .. 300 Kč jsem ochoten do toho dát ..
Jinak přesně tu co jsi sem dal ten obrázek .. tak tu jsem držel v ruce .. Sice bez lišty a bez řetězu .. ale je to teda macek .. říkal, že možná by mi ji mohl dát .. tak uvidíme ..
Jinak přesně tu co jsi sem dal ten obrázek .. tak tu jsem držel v ruce .. Sice bez lišty a bez řetězu .. ale je to teda macek .. říkal, že možná by mi ji mohl dát .. tak uvidíme ..
08:47:41
11.05.2016
11.05.2016
Pavel P..
-> CHIP: čerpadlo nebude za balík... www.zatechservis.cz/olejo
ve-cerpadlo-husqvarna-50-5
1-55_p2330
jinak Stihl 070 se vyrábí snad dodnes v Číně... nevim jak s kvalitou.
já mám Contru, ta je ještě starší... mám koupeny nový membrány a chci jí taky zprovoznit.
jinak Stihl 070 se vyrábí snad dodnes v Číně... nevim jak s kvalitou.
já mám Contru, ta je ještě starší... mám koupeny nový membrány a chci jí taky zprovoznit.
08:36:22
11.05.2016
11.05.2016
CHIP
Jinak kámoš rozebral Husqvarnu a zjistil vadné olejové čerpadlo .. tedy jen jeho plastové pouzdro .. takže musím sehnat nové .. to zase bude balík ..
Taky mi včera ukazoval sbírku vrakoidních pil .. krásnej kousek byl Stihl 070 .. slušnej obr .. dle mě jedna z prvních .. bez brzdy .. fakt veterán ..
Taky mi včera ukazoval sbírku vrakoidních pil .. krásnej kousek byl Stihl 070 .. slušnej obr .. dle mě jedna z prvních .. bez brzdy .. fakt veterán ..
13:54:09
06.05.2016
06.05.2016
CHIP
-> Pavel P..: Přesně jak píšeš ..
13:29:11
06.05.2016
06.05.2016
Pavel P..
-> Nepér: Ale o tom se tu už dobrou čtvrthodinu bavíme.... Plhoo!
11:15:56
06.05.2016
06.05.2016
Nepér
Bioolej je asi pro denní použití ok, ale mimo sezónu se musí najet na minerál, kterej tam může zůstat... aspoň takový mám přesvědčení. A vzhledem k sezónnímu využití jsem používal na lištu nějakej nejlevnější minerál mogul.
08:26:24
06.05.2016
06.05.2016
Jarda/felda
-> CHIP 03.05.16 13:01:23: já už taky odepisoval mazání a nakonec se mi na bioolej nalepili jemný piliny a ucpali kanál
07:30:37
06.05.2016
06.05.2016
CHIP
Takže je to jak jsem si myslel. Nic jsem špatně neudělal .. problém s mazáním řetězu bude v pile. Počkám co mi kolega řekne. Třeba objeví nějakou zjevnou závadu.
14:42:06
03.05.2016
03.05.2016
Sejki - zrušená registrace
-> CHIP: davam minerál a lista se maze...
14:25:49
03.05.2016
03.05.2016
Pavel P..
-> CHIP: motorovej olej neni o nic hustší než ta bio břečka, takže je to nesmysl....
zkus to mazání na zkoušku bez lišty a řetězu, uvidíš kolik to bude tlačit (hlavně to jen lehce protáčej, netoč to do max. otáček.)... ještě je totiž možnost že tam máš ne uplně pasující lištu která může mít jinde umístěnou dirku pro mazání nebo příliš dlouhý řetez a dirka je už mimo a nesedí na drážce... zrovna jsem to ted řešil u jednoho dolmara, lišta druhovýroba přímo pro Dolmar ale mazací kanálek mimo a olej blil všude kolem jen ne do lišty.
-> Nepér: co takhle rámovku? ať maj haranti co udělat a neuříznou si ruce
s timhle rozpočtem bych volil něco takovýho... www.garteko.cz/motorova-p ila-dolmar-ps-32-c-tlc
zkus to mazání na zkoušku bez lišty a řetězu, uvidíš kolik to bude tlačit (hlavně to jen lehce protáčej, netoč to do max. otáček.)... ještě je totiž možnost že tam máš ne uplně pasující lištu která může mít jinde umístěnou dirku pro mazání nebo příliš dlouhý řetez a dirka je už mimo a nesedí na drážce... zrovna jsem to ted řešil u jednoho dolmara, lišta druhovýroba přímo pro Dolmar ale mazací kanálek mimo a olej blil všude kolem jen ne do lišty.
-> Nepér: co takhle rámovku? ať maj haranti co udělat a neuříznou si ruce
s timhle rozpočtem bych volil něco takovýho... www.garteko.cz/motorova-p ila-dolmar-ps-32-c-tlc
14:11:04
03.05.2016
03.05.2016
Nepér
Potřebujeme na letní tábor pilu, na porcování soušek, co nataháme z lesa. V provozu to bude v podstatě 14 dní v roce... Mám rozpočet 4500,- Kč s DPH Nějaký tipy, co jo a co ne? Lištu tak 40 cm.
13:01:23
03.05.2016
03.05.2016
CHIP
-> Pavel P..: Ne ne .. když nebyla ve dřevě, tak jela moc pěkně. Prostě když byla v záběru .. tak se zdálo že na to dřevo prostě nemá ..
Jinak zanesl jsem to kámošovi co ty pily na učňáku udržuje .. a ten říkal .. že ten olej co jsem tam dal na řetěz je moc hustej .. a že proto to skoro nemaže .. říkal mi že si mám koupit tu bio srágoru .. ale to se mi nechce .. to bych tam asi radsi lil lukanu na smažení
Jinak zanesl jsem to kámošovi co ty pily na učňáku udržuje .. a ten říkal .. že ten olej co jsem tam dal na řetěz je moc hustej .. a že proto to skoro nemaže .. říkal mi že si mám koupit tu bio srágoru .. ale to se mi nechce .. to bych tam asi radsi lil lukanu na smažení
16:57:36
02.05.2016
02.05.2016
Pavel P..
-> CHIP: pokud se dusila že přidáš plyn a chcípne nebo to jen začne brblat a nejde do otáček tak tam nejde benzin, takže buď přidat na L, nebo šroub vytočit a profouknout trysku... u novejších karbů bývají trysky zazátkované po sundání víčka a membrány, to se pak musí hodit do ultrazvuku a nechat vyčistit.... u starších je destička s těsněním na šroubek a dá se to snadno vyčistit, pod čerpací membránou (ta horní ) je sítko kde se taky časem nastřádá bordel z benzinu, to taky potřeba omrknout.
olej by měl mít hustotu přibližne jako ten 15W-40..
olej by měl mít hustotu přibližne jako ten 15W-40..
14:24:57
02.05.2016
02.05.2016
CHIP
-> radekp: Možná budu taky potřebovat nové olejové čerpadlo.
-> Pavel P..: Kamarád si s tou pilou hrál celý víkend, nakonec to seřídil tak, že to startovalo pěkně a drželo to volnoběh. Jak byla studená, dusila se pořád .. muselo se to nechat blblat na volnoběh a pak už šla .. jinak ještě na začátku když mazala .. už tehdy se zdálo, že je slabší než STIHL .. na konci je jasné proč odcházela .. když špatně maže řetěz je to jasné.
Jinak na mazání řetězu jsem použil starý převodový olej co mi zbyl a pak jsem použil nejlevnější motorový mogul, co jsem sehnat v tescu .. nějakej special 10W-40. Koupil jsem ho proto, že mi byl doporučen jakýkoli motorový olej. Bio olej jsem nekoupil přesně ze stejných důvodů jako píšeš.
Zítra de Husqvarna ke kámošovi a on se na to podívá, opravuje tyhle stroje.
-> Pavel P..: Kamarád si s tou pilou hrál celý víkend, nakonec to seřídil tak, že to startovalo pěkně a drželo to volnoběh. Jak byla studená, dusila se pořád .. muselo se to nechat blblat na volnoběh a pak už šla .. jinak ještě na začátku když mazala .. už tehdy se zdálo, že je slabší než STIHL .. na konci je jasné proč odcházela .. když špatně maže řetěz je to jasné.
Jinak na mazání řetězu jsem použil starý převodový olej co mi zbyl a pak jsem použil nejlevnější motorový mogul, co jsem sehnat v tescu .. nějakej special 10W-40. Koupil jsem ho proto, že mi byl doporučen jakýkoli motorový olej. Bio olej jsem nekoupil přesně ze stejných důvodů jako píšeš.
Zítra de Husqvarna ke kámošovi a on se na to podívá, opravuje tyhle stroje.
14:19:27
02.05.2016
02.05.2016
radekp
-> Pavel P..: Díky za radu, tohle je taky možná případ mojí pily. Řežu občas...
Zkusím příště koupit jiný
Zkusím příště koupit jiný
13:02:59
02.05.2016
02.05.2016
Pavel P..
-> CHIP: Na tý husce zkus omrknout stav membrán v karburátoru a nastavení šroubů, jestli neni na L uškrcená... pokud málo maže, řetěz i lišta se zahřejou, zmenší se vůle a řetěz se našponuje a pak to brzdí motor a vypadá jako že ztrácí výkon... zkus propláchnout benzinem nádrž na olej, může být zanesený filtřík...
jinak ohledně oleje na mazání řetězu.... osobně používám nejlevnější motorový olej, třeba M6A či podobné, klidně staré zásoby za pár korun.... nedoporučuju používat vyjeťák, vzhledem k nasycení karbonem a drobnými otěry z motorů dostává olejové čerpadlo na prdel, vydírá se...
ekologický nebo rostliný olej je taky pěkná srajda, sice je to eko ale pokud se nechá v pile která se delší dobu nepoužívá, tak pak bývá celý olejový system totálně zalepený a nejde skoro ničím rozpustit nebo vymýt, pokud se nevymeje prostor u spojky, tak to krásně zalepí lištu, brzdu a mazací kanálek... čistění je fakt lahůdka, je to pak lepivá mazlavá sračka..... kam se sere zakarbonovanej motor u škodovky.
jinak ohledně oleje na mazání řetězu.... osobně používám nejlevnější motorový olej, třeba M6A či podobné, klidně staré zásoby za pár korun.... nedoporučuju používat vyjeťák, vzhledem k nasycení karbonem a drobnými otěry z motorů dostává olejové čerpadlo na prdel, vydírá se...
ekologický nebo rostliný olej je taky pěkná srajda, sice je to eko ale pokud se nechá v pile která se delší dobu nepoužívá, tak pak bývá celý olejový system totálně zalepený a nejde skoro ničím rozpustit nebo vymýt, pokud se nevymeje prostor u spojky, tak to krásně zalepí lištu, brzdu a mazací kanálek... čistění je fakt lahůdka, je to pak lepivá mazlavá sračka..... kam se sere zakarbonovanej motor u škodovky.
09:53:18
02.05.2016
02.05.2016
radekp
-> CHIP: Já mám Stihl MS 180. Nemazal řetěz, tak jsem vyměnil olejové čerpadlo. Nakonec jsem zjistil, že je to v oleji. Z nouze jsem v Husquarně koupil nějaký olej McCULLOCH a ten byl prostě hustý. Po naředění technickým benzinem pila maže jak má. Po spotřebování zde půjde opět Bipol.
09:02:09
02.05.2016
02.05.2016
CHIP
Tak bych rád poreferoval o funkčnosti mnou zakoupených pil (Stihl 031AV, Husqvarna 55).
Pily jsem obě zakoupil jako použité. Husqvarnu 55 u místního opraváře zahradní techniky za 5000 Kč a Stihl 031AV za 1990 Kč přes bazos.cz.
O víkendu jsem připravoval dřevo na zimu na chatě. Zhruba jsme nadělali 3 - 4 kubické metry.
Pila Husqvarna šla špatně nastartovat, na začátku ji dlouho trvalo prohřátí a dusila se. V řezu šla těžko a zdálo se že ztrácí výkon. Nakonec jsme zjistili, že z nepochopitelných důvodů se přestal mazat řetěz, respektive mazal se velmi málo. Takže budu muset zřejmě dát nové olejové čerpadlo.
Pila Stihl, napoprvé startovala jako západoněmecké BMW. Sytič, zapalování, tři tahy a běžela. Prohřát a pak už jen řezala a řezala. Následné starty byly okamžité.
Shrnutí:
Stihl:
+ celokovová kontrukce
+ zdá se že má větší výkon
+ celkově propracovanější pro obsluhu, ať už se jedná o jednoduché doplňování
provozních kapalin bez nástrojů, nebo velmi snadný přístup k vzduchovému filtru.
- je těžší, ale dá se na to zvyknout.
- nemá brzdu rětězu
Husqvarna:
+ je lehčí
+ má brzdu řetězu
- špatně vyřešené uzávěry nádržek na provozní kapaliny, bez nástrojů je neotevřete
- špatný přístup k vzduchovému filtru, přes tři šrouby
Celkově musím říct, že mi víc sedla Stihl. Porovnání obou pil je zvláštní. Ale Stihl působí jako dobové BMW, kdežto Husqvarna působí jako lepší Wartburg.
Pily jsem obě zakoupil jako použité. Husqvarnu 55 u místního opraváře zahradní techniky za 5000 Kč a Stihl 031AV za 1990 Kč přes bazos.cz.
O víkendu jsem připravoval dřevo na zimu na chatě. Zhruba jsme nadělali 3 - 4 kubické metry.
Pila Husqvarna šla špatně nastartovat, na začátku ji dlouho trvalo prohřátí a dusila se. V řezu šla těžko a zdálo se že ztrácí výkon. Nakonec jsme zjistili, že z nepochopitelných důvodů se přestal mazat řetěz, respektive mazal se velmi málo. Takže budu muset zřejmě dát nové olejové čerpadlo.
Pila Stihl, napoprvé startovala jako západoněmecké BMW. Sytič, zapalování, tři tahy a běžela. Prohřát a pak už jen řezala a řezala. Následné starty byly okamžité.
Shrnutí:
Stihl:
+ celokovová kontrukce
+ zdá se že má větší výkon
+ celkově propracovanější pro obsluhu, ať už se jedná o jednoduché doplňování
provozních kapalin bez nástrojů, nebo velmi snadný přístup k vzduchovému filtru.
- je těžší, ale dá se na to zvyknout.
- nemá brzdu rětězu
Husqvarna:
+ je lehčí
+ má brzdu řetězu
- špatně vyřešené uzávěry nádržek na provozní kapaliny, bez nástrojů je neotevřete
- špatný přístup k vzduchovému filtru, přes tři šrouby
Celkově musím říct, že mi víc sedla Stihl. Porovnání obou pil je zvláštní. Ale Stihl působí jako dobové BMW, kdežto Husqvarna působí jako lepší Wartburg.
22:41:49
27.04.2016
27.04.2016
Pavel P..
-> palinator: no to je hodnotná informace...
22:19:25
27.04.2016
27.04.2016
Petr98
V neděli jsem se vrátil z celotýdenního (64 hodinového) školení obsluhy motorových řetězových a rozbrušovacích pil. Byli jsme s kolegou vysláni naší JSDHO. Bylo to zdlouhavé, ale už bych nikdy nedával řetěz nabrousit někde do firmy, nebo seštelovat právě karbec. Už to zvládneme, mimo jiné, sami. Je to +- jak píšou kluci. (Tímto se nechci nějak nedejbože vytahovat, jen píšu, jak dlouho trvá získat papír, že můžu kdekoli cokoli oficiálně řezat.
22:01:23
27.04.2016
27.04.2016
palinator
Tak jsem si taky (nechal) udělat radost... Jedna nejmenovaná pilka je dnes objednaná.
20:57:09
27.04.2016
27.04.2016
Pavel P..
-> CHIP: drž se toho základu, zatočit šroubky L a H nadoraz (jemně s citem) a povolit o jednu otáčku... to je základní nastavení pro víceméně všechny karburátory, nastartovat nechat trochu prohřát a vyzkoušet jak pujde v řezu nebo bude akcelerovat a podle toho doladit na L šroubu a volnoběh doladit šroubkem klapky.
je to jako u škodovky
je to jako u škodovky
14:25:13
27.04.2016
27.04.2016
CHIP
-> Pavel P..: Tady tohle seřizování .. to je pro mě vždycky španělská vesnice .. návod si uschovám .. ale jestli se do toho někdy pustím, nevím .. ksždopádně díky.
13:41:27
27.04.2016
27.04.2016
Pavel P..
-> CHIP: Startování s plným plynem značí moc bohatou směs, a pokud si nechal dýl sytič tak si to jen uchlastnul.... šrouby na karburátoru máš tři, L, H a šroub dorazu klapky - volnoběžný... L šroubek je na nastavení volnoběhu a rozběhu v nízkých otáčkách, H šroubek je pro vysoký otáčky... základní nastavení je 1 a 1 otáčka od uplně zavřených, ale musíš dotahovat velmi jemně, abys nezničil dosedací plochy, pak karbec nejde pořádně seřídit a je na vyhození. Hlavní nastavení je L šroubkem, pokud to nedrží volnoběh je buď moc nebo málo... pokud je moc, většinou to ohřátý pomalu chcípá a hodně hulí pač směs je moc bohatá a motor má nižší max. otáčky, je to i slyšet.... utahováním se ochuzuje směs a zvyšují otáčky, ty vzápětí doladíš šroubkem klapky, ale musíš mezitím vytočit motor, pokud utáhneš moc, motor se zadusí po přidání plynu, takže ladit aby motor šel hned za plynem. pak o 1/8 otáčky přidej abys neměl směs moc chudou.
11:16:06
27.04.2016
27.04.2016
CHIP
-> Sejki: Ano .. takhle jsem postupoval taky .. ale u Husqvarny jsem nakonec neuspěl .. nakonec pomohlo jen startovat s plným plynem.